abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:20:04 #201
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192329759
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

We worden dus nu al gemasseerd dat het die kant op gaat, zwart scenario?

Ik vond het ook wel heftig om te zien, ze praten er allemaal mooi om heen maar het komt er op neer dat binnenkort een groep mensen niet meer opgenomen gaat worden.
Geen idee, dat was niet ik dacht. Wel dat het nu wel tijd wordt om hier het gesprek over aan te gaan met je ouders (en het idee dat je ze dan niet meer kan zien), of voor jezelf als je tot de groep hoort voor wie beademing te zwaar gaat zijn.

Werd er even stil van.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:21:22 #203
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_192329763
Pfoeh ik word echt niet vrolijk van wat ik hier allemaal lees.

Ben benieuwd of de ic capaciteit nu al opgehoogd is. Iemand?

Voor het geval ik niet meer reageer, ik ben dan in slaap gevallen, ben kapot moe
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_192329799
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

"Nu is het niet meer vragen, maar mededelen. Dat is niet waarom je dokter voor bent geworden".

.... au

(Ging over in gesprek gaan met iemand of IC zinvol is)
Komt die andere man er zo nog overheen met de opmerking dat men zich moet realiseren dat we aan het begin van de crisis zijn.
pi_192329829
Deze man. Als tip voor 70-jarigen die veel thuiszitten.Blijf bewegen, ga lekker fietsen of hardlopen joggen.
pi_192329854
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:24 schreef _I het volgende:
Deze man. Als tip voor 70-jarigen die veel thuiszitten.Blijf bewegen, ga lekker fietsen of hardlopen joggen.
ja als ze dat niet doen gaat het misschien ook snel achteruit met ze.
pi_192329860
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Na al het negatieve nieuws heb ik ook wat positief nieuws te melden. Ons dochtertje (Quinn) is vanmorgen kerngezond geboren. *O* *O* *O*

Even lastig met kraambezoek, waar we zelf maar raambezoek van gemaakt hebben. We hebben alleen onze ouders even snel laten kijken. We hebben vrienden en familie verteld dat het kraambezoek uitgesteld wordt.

Rare situatie waar we ons in bevinden maar we slaan ons er wel doorheen, komt goed! ^O^ ^O^ ^O^
Ik had toch wel Cora als naam verwacht :P
pi_192329862
Worden in de avonduren en nacht de supermarkten dan niet totaal ontsmet?..... Vandaar hamsteren.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192329871
Ik heb de Turkse minister van volksgezondheid gevraagd 300 beademingsapparaten naar Nederland te sturen.

wilmavandenb1 twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 23:13:48 @drfahrettinkoca Sn bakanım. Hollanda'da 400.000 Türk vatandaşı yaşıyor. Yoğun bakim yatakların nerdeyse hepsi dolu. Hollanda'ya acil 300 solunum cihazı gönderirmisiniz? reageer retweet
pi_192329875
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:25 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja als ze dat niet doen gaat het misschien ook snel achteruit met ze.
Doe dan "NL beweegt", of spieroefeningen, traplopen..Maar als je nu valt met fiets. :X
pi_192329879
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:24 schreef _I het volgende:
Zo is het maar net. Af van dat vadsige lijf! ( risico Covid 19)
pi_192329893
Was dit al gepost?
quote:

Italian scientists investigate possible earlier emergence of coronavirus

Emilio Parodi, Silvia Aloisi

4 Min Read

MILAN (Reuters) - Italian researchers are looking at whether a higher than usual number of cases of severe pneumonia and flu in Lombardy in the last quarter of 2019 may be a signal that the new coronavirus might have spread beyond China earlier than previously thought.

Adriano Decarli, an epidemiologist and medical statistics professor at the University of Milan, said there had been a “significant” increase in the number of people hospitalized for pneumonia and flu in the areas of Milan and Lodi between October and December last year.

He told Reuters he could not give exact figures but “hundreds” more people than usual had been taken to hospital in the last three months of 2019 in those areas - two of Lombardy’s worst hit cities - with pneumonia and flu-like symptoms, and some of those had died.

Decarli is reviewing the hospital records and other clinical details of those cases, including people who later died at home, to try to understand whether the new coronavirus epidemic had already spread to Italy back then.

“We want to know if the virus was already here in Italy at the end of 2019, and - if yes - why it remained undetected for a relatively long period so that we could have a clearer picture in case we have to face a second wave of the epidemic,” he said.

The World Health Organization has said the new coronavirus and COVID-19, the respiratory disease it causes, were unknown before the outbreak was first reported in Wuhan, in central China, in December.

Decarli said once his research was concluded, local health authorities might decide to request authorisation to exhume bodies of people with suspect symptoms.

Other experts cast doubt on the hypothesis that the new virus could have been circulating in Europe before the end of 2019.

“I think it extremely unlikely that the virus was present in Europe before January,” said Paul Hunter, a professor in medicine at Britain’s University of East Anglia who has been tracking the evolving pandemic.

Hunter said that unless Italian scientists get positive results from samples taken and stored at that time, then the suggestion should not be given credence.

He added that, given what we know about how infectious the virus is, and the ratio of patients showing no symptoms compared with those that get sick, “it is inconceivable that we would not have had a pretty major epidemic in Europe much earlier if these cases had in fact been COVID-19”.

HIGHEST DEATH TOLL

Italy, which now has the highest number of COVID-19 deaths in the world, recorded its first case of infection on Feb. 21, though some scientists think the virus began circulating in the country at least a month earlier.

“The virus was already here in the second half of January,” said Massimo Galli, head of the infectious disease unit at Milan’s Sacco hospital and a professor at the department of biomedical and clinical sciences at the University of Milan.

He said, however, that the probability of the virus circulating in Italy before January was “very low”.

Giuseppe Remuzzi, director of the Mario Negri Institute for Pharmacological Research, in Milan, said some family doctors in Lombardy had reported unusual cases of pneumonia late last year that now looked potentially suspicious.

He said among those were several cases of bilateral pneumonia - which means both lungs are affected - in the areas of Gera D’Adda and Crema in late November and December, with high fever, cough, fatigue and difficulty breathing.

“None of these cases have been documented as COVID-19 because there was no evidence yet of the existence of COVID-19,” he said.

Remuzzi said that if evidence of COVID-19 cases in Italy as far back as November was confirmed, this may signal that the virus can go undetected for months.

He said some reports in scientific journals had also led other scientists to question whether the virus may have emerged in China as early as October.
https://www.reuters.com/a(...)avirus-idUSKBN21D2IG
pi_192329910
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:27 schreef _I het volgende:

[..]

Doe dan "NL beweegt", of spieroefeningen, traplopen..Maar als je nu valt met fiets. :X
ja nou ja wie weet vallen ze wel in de badkamer :P
pi_192329929

Hoe zit het met die 1,5 meter afstand bij die twee personen boven elkaar hangend?
pi_192329938
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb het over te veel kinderen.
Elk kind wat geboren word kan in de toekomst jou leven redden......denk daar eens over na.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192329956
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:29 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja nou ja wie weet vallen ze wel in de badkamer :P
Ja, zo is het ook.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:31:52 #218
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192329967
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:30 schreef Smack10 het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe zit het met die 1,5 meter afstand bij die twee personen boven elkaar hangend?
Misschien zijn het broers en wonen ze in 1 huis
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:32:48 #219
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192329987
quote:
Johan Derksen had het al hierover gisteren bij Voetbal Inside
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:33:59 #220
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192330010
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:58 schreef FYazz het volgende:

[..]

De patiënt had verder onderliggende ziekten en zou een ic-opname niet overleven.

[..]

Hij had terminale kanker of meervoudig orgaanfalen? Ik kan me weinig andere situaties indenken waar je kan zeggen dat van alle "vergelijkbare" patienten in Nederland waarschijnlijk geen enkele een opname in de IC zou overleven.
are we infinite or am I alone
pi_192330034
,,We zijn voor nu in control. Als het zo blijft gaan als nu, komen we dit weekend niet in de problemen’’, zegt arts-microbioloog Jan Kluytmans. In het Amphia, waar het zaterdagochtend op de spoedeisende hulp opvallend rustig was, liggen op dit moment twintig besmette patiënten op de intensive care die dertig bedden telt. Op de geďsoleerde afdelingen liggen er nog eens 72. Als het nodig is kunnen die afdelingen worden uitgebreid tot een totaal van 168 bedden.

https://www.bndestem.nl/b(...)control-br~af0c3d7f/
pi_192330085
,,Bovendien‘’, gaat Kluytmans verder, ,,wat zou er zijn gebeurd als we gezegd zouden hebben dat het carnaval niet door kon gaan, terwijl er op dat moment nog helemaal geen patiënten waren? Dan had je de wereld over je heen gekregen. We hebben tot nu toe op basis van de kennis en inzichten die er is in Nederland nog niet zo'n slechte koers gevaren.‘’

https://www.bndestem.nl/b(...)crobioloog~a96aaeae/
pi_192330093
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ben het heel vaak met Wilders eens geweest de afgelopen weken, maar dit was wel een beetje makkelijk scoren, vind je niet?

Je kan op dit moment niet de normale kwaliteitscontroles doen, dat is niet zo gek en dat neem ik ze niet kwalijk. Alleen had dit wel voorkomen kunnen worden door eerder op de rem trappen. Je had dan veel meer rust gehad om dit soort dingen beter te regelen.
Ik zag het niet als makkelijk scoren, dus daarin verschillen we van opvatting.

Punt is natuurlijk dat meespeelt dat Wilders al vaker en eerder had gevraagd om een lockdown o.i.d. en dat hadden we ook uiteraard meer ruimte gehad om dit soort dingen te regelen.

Dus ik snap het punt van hem zeker.
pi_192330109
ad

23:37
Het dodental als gevolg van het nieuwe coronavirus in de Verenigde Staten is de 2.000 gepasseerd. Dat is een verdubbeling in twee dagen tijd, meldt de John Hopkins University.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 23:41:03 #225
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192330141
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:38 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk dat meespeelt dat Wilders al vaker en eerder had gevraagd om een lockdown o.i.d. en dat hadden we ook uiteraard meer ruimte gehad om dit soort dingen te regelen.

Dat is ook weer waar.
  Redactie Frontpage zaterdag 28 maart 2020 @ 23:41:05 #226
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192330142
BNODesk twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 23:21:16 The coronavirus death toll in the U.S. has surpassed 2,000. More than 120,000 confirmed cases https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192330146
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:35 schreef houdafstand het volgende:
,,We zijn voor nu in control. Als het zo blijft gaan als nu, komen we dit weekend niet in de problemen’’, zegt arts-microbioloog Jan Kluytmans. In het Amphia, waar het zaterdagochtend op de spoedeisende hulp opvallend rustig was, liggen op dit moment twintig besmette patiënten op de intensive care die dertig bedden telt. Op de geďsoleerde afdelingen liggen er nog eens 72. Als het nodig is kunnen die afdelingen worden uitgebreid tot een totaal van 168 bedden.

https://www.bndestem.nl/b(...)control-br~af0c3d7f/
Positief nieuws!
pi_192330163
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:38 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wilders en Baudet roepen maar wat. Baudet was wel specifieker dan Wilders en leek zich redelijker op te stellen. Ze wilden een "lockdown", zonder dat ze aangaven wat ze daar onder verstonden. Wilden ze dat niemand het huis meer uit mocht en eens per week boodschappen mochten doen? Wilden ze een lockdown zoals in Belgie waar mensen gewoon naar het werk mogen en boodschappen doen en huisdieren uitlaten of een ommetje maken, wat het bijna gelijk maakt aan onze situatie? Volstrekt niet helder.
pi_192330165
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:10 schreef FYazz het volgende:

[..]

De boodschap was dat we dit gesprek altijd al eerder moeten voeren dan pas in het ziekenhuis en dat dit soort gebeurtenissen dat nog duidelijker maakt.

Ik vond de wijze waarop je het beschreef "verkapte oproep" niet zo passen bij de eerbiedige wijze waarop dit werd gedaan. Klonk wat onaardig en negatief, terwijl de boodschap zelf heel oprecht was.
Vandaar mijn reactie.

Verder was het een ontroerend verhaal.
Ik vond die ene jongen Gor, met zijn moeilijke achternaam, wel een innemend persoon.

Het blijft wel een lastige boodschap om aan mensen, ook al zijn ze in de 80, te vertellen dat je ze niet meer gaat behandelen.

Vooral omdat ze zelf nog denken dat ze nog heel lang meekunnen.. -O-
  Redactie Frontpage zaterdag 28 maart 2020 @ 23:44:16 #230
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192330193
We hebben wel de twijfelachtige eer om de 10e plek te hebben overgenomen van Zuid-Korea vandaag -O-

_____
pi_192330211
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:41 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Positief nieuws!
Goed nieuws.
pi_192330222
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:44 schreef LTVDK het volgende:
We hebben wel de twijfelachtige eer om de 10e plek te hebben overgenomen van Zuid-Korea vandaag -O-

[ afbeelding ]
Makkelijk op 1 als we zouden testen.
pi_192330234
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:46 schreef Nober het volgende:

[..]

Bij lange na niet op 1 als ieder land zou testen...
Facts don't care about your feelings
pi_192330237
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:46 schreef Nober het volgende:

[..]

Volgens wie?
pi_192330248
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:16 schreef Kyran het volgende:
Oef, ben nu Op1 aan het kijken en zie wat je bedoelt @:_I

-O-
Kijk maar eens Nieuwsuur terug van vanavond.

In Uden normaal 1 overlijden per week, nu 2 per dag.

Maar die worden niet meegenomen in de cijfers van het RIVM omdat ze niet getest zijn.

Huisartsen zijn kritisch over de cijfers van het RIVM.

Begrafenisondernemers in Brabant kunnen het ook al niet meer aan zeggen ze..
pi_192330254
Ik heb ook Op1 aanstaan, dat verhaal van die dokter.. Wow.. Mistige ogen inderdaad. Diep respect hoe hij dit uiteen weet zetten.
I see peas of green, red roses too....
pi_192330257
quote:

[ afbeelding ]
Waar een klein land groot in kan zijn
:')
pi_192330267
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:47 schreef Smack10 het volgende:
Toch raar dat die berichten destijds uit China afgedaan werden als Fake News. Nog geen 2 maanden later zitten we hier met hetzelfde euvel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192330269
quote:

[ afbeelding ]
ZK test alles wat los en vast zit, precies het tegenovergestelde van het nlse beleid. Het aantal doden per miljoen inwoners zegt meer over de kwaliteit van het beleid van een land volgens mij en daarbij doet Nl het erg slecht tot nu toe. Hoe dat er over enkele maanden uitziet is nog niet te zeggen. Nl is bij de aanvang van de epidemie terwijl ZK het nu onder controle lijkt te hebben.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192330277
quote:

[..]

Maar die worden niet meegenomen in de cijfers van het RIVM omdat ze niet getest zijn.

Inderdaad droevig......en RIVM maar vertroetelen het gaat elke dag iets beter.
pi_192330279
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:49 schreef Digi2 het volgende:
ZK test alles wat los en vast zit precies het tegenovergestelde van het nlse beleid.
Dat is niet vanuit beleid, maar vanuit noodzaak. Nederland heeft niet genoeg tests kunnen inkopen om een gelijk beleid te kunnen voeren.
pi_192330302
Morgen hebben wij "geluk" als jij een simpele rekensom maakt. 4,16% minder doden, 4,16% minder infecties en 4,16% minder ziekenhuisopnames en dat allemaal omdat de dag morgen 1 uur korter duurt.
pi_192330303
slpng_giants twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 21:42:06 CONFIRMED: Twitter has now temporarily suspended Giuliani’s account due to violations of their policies around Coronavirus misinformation.

Good to know that they are enforcing their rules for everyone, not just non-verified accounts.
https://t.co/AgiW4RAX8u… https://t.co/vSCLYMrPzI reageer retweet
pi_192330305
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat is niet vanuit beleid, maar vanuit noodzaak. Nederland heeft niet genoeg tests kunnen inkopen om een gelijk beleid te kunnen voeren.
Beleid van ZK en Duitsland was beter, hier gaan ze winkelen als het uitverkocht is :')
pi_192330339
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:52 schreef maan_man het volgende:
Morgen hebben wij "geluk" als jij een simpele rekensom maakt. 4,16% minder doden, 4,16% minder infecties en 4,16% minder ziekenhuisopnames en dat allemaal omdat de dag morgen 1 uur korter duurt.
Ik denk niet dat er anders tussen 02:00 en 03:00 veel mensen besmet zouden raken.
pi_192330344
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Rutte wilde een besmetting van 50% ....... Om groepsimuniteit .......nog een paar weken dan heeft rutte misschien inderdaad gelijk.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:54:41 #247
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192330350
Is het lek boven na vandaag?
pi_192330353
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Beleid van ZK was beter hier gaan ze winkelen als het uitverkocht is
Geografie speelt hier een rol en ze hadden hun eerste patient op 20 januari; echt veel eerder dan wij. Toen was nog de hoop dat het geëncapsuleerd kon worden. Ik denk dus niet dat deze kritiek reëel is.
pi_192330355
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:54 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Rutte wilde een besmetting van 50% ....... Om groepsimuniteit .......nog een paar weken dan heeft rutte misschien inderdaad gelijk.
Fake news.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:56:25 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_192330369
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
slpng_giants twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 21:42:06 CONFIRMED: Twitter has now temporarily suspended Giuliani’s account due to violations of their policies around Coronavirus misinformation.

Good to know that they are enforcing their rules for everyone, not just non-verified accounts.
https://t.co/AgiW4RAX8u… https://t.co/vSCLYMrPzI reageer retweet
Behalve Trump zelf natuurlijk, maar goed, het is in ieder geval wat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:56:31 #251
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_192330375
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:11 schreef Arkai het volgende:
Ik heb inmiddels van mijn werk een vrijgeleide ontvangen zodat ik tijdens een lockdown naar buiten kan en politiecontroles mag passeren.

Zo'n total lockdown komt nu wel erg dichtbij. -O-
Wat voor een vrijgeleide, een vignet of iets dergelijks?
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_192330381
Het is zo vreemd wat er in Brazilië gebeurt nu!
President zei dat Brazilianen een natuurlijk hoge weerstand hebben, en roept ze op niet mee te gaan in de media craze van social distancing.
https://www.google.nl/amp(...)6f-ab84-0e83b5a146ca
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:56:52 #253
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192330384
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:57 schreef Oekelele het volgende:
Het Verenigd Koninkrijk doet het erg goed als het aantal doden door het nieuwe coronavirus onder de 20.000 blijft. Dat heeft de medisch directeur van de nationale gezondheidszorg zaterdag verklaard. Ik hoop dat het in Nederland niet zo ver komt in uitspraken.
Uk is qua inwonersaantal ook 4x keer groter he :D :D
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192330385
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Geografie speelt hier een rol en ze hadden hun eerste patient op 20 januari; echt veel eerder dan wij. Toen was nog de hoop dat het geëncapsuleerd kon worden. Ik denk dus niet dat deze kritiek reëel is.
Duitsland ligt geografisch niet erg ver weg.
pi_192330405
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Uk is qua inwonersaantal ook 4x keer groter he :D :D
Dan zou Nederland het goed doen als we onder de 5.000 doden blijven.

Ik moet dat nog zien of we daar onder weten te blijven. Ik hoop van wel natuurlijk. Afwachten maar.
vosss is de naam,
pi_192330414
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Duitsland ligt geografisch niet erg ver weg.
De andere 20 landen om ons heen ook niet. Duitsland is de uitzondering. Misschien kunnen we er iets van leren, maar doen alsof het hier faalt, omdat 1 land het beter deed bij het inkopen van tests komt niet eerlijk over.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:58:48 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_192330420
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:37 schreef houdafstand het volgende:
,,Bovendien‘’, gaat Kluytmans verder, ,,wat zou er zijn gebeurd als we gezegd zouden hebben dat het carnaval niet door kon gaan, terwijl er op dat moment nog helemaal geen patiënten waren? Dan had je de wereld over je heen gekregen. We hebben tot nu toe op basis van de kennis en inzichten die er is in Nederland nog niet zo'n slechte koers gevaren.‘’

https://www.bndestem.nl/b(...)crobioloog~a96aaeae/
Dat klopt, maar er waren natuurlijk wel patiënten alleen werd er nauwelijks getest.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:59:23 #258
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192330429
quote:

[..]

Hoe kan dat nou 1 overlijden per week. Dat zijn er 52 per jaar. Uden telt zo'n 40.000 inwoners.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:59:45 #259
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192330433
steeph twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 23:59:10 Zowel de rCFR als de nCFR vertellen me dat er een onderrapportage factor 5 tot 10 moet zijn... wereldwijd. https://t.co/F6Z7IeVPkR reageer retweet
pi_192330435
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:56 schreef cemeteryslut het volgende:
Het is zo vreemd wat er in Brazilië gebeurt nu!
President zei dat Brazilianen een natuurlijk hoge weerstand hebben, en roept ze op niet mee te gaan in de media craze van social distancing.
https://www.google.nl/amp(...)6f-ab84-0e83b5a146ca
Loopt een topic over in NWS als je meer wil lezen daarover ;)
pi_192330445
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou 1 overlijden per week. Dat zijn er 52 per jaar. Uden telt zo'n 40.000 inwoners.
Dan zou je er daar 1 per dag verwachten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 29 maart 2020 @ 00:01:04 #262
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192330447
Nou net om 0.00 was de IC stat volgens NICE 924

quote:
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 868/56=924
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 29 maart 2020 @ 00:01:26 #263
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192330455
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:00 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Precies.
  zondag 29 maart 2020 @ 00:01:36 #264
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192330459
Op 29 januari van dit jaar vroeg Thierry Baudet een debat aan om ook in Nederland maatregelen te gaan nemen tegen de komst van het coronavirus. Baudet werd zoals gewoonlijk weggelachen, niemand nam hem serieus. Nederland had zogenaamd niks te vrezen. Nu bijna twee maanden later blijkt dat Baudet volkomen gelijk heeft gekregen. Baudet waarschuwde ons allen, maar de hoge bobo’s in de Kamer ‘wisten het wel beter’. Nu zitten wij dankzij hun incompetentie met de gebakken peren.
Nog meer Fake news.
pi_192330463
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:00 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Loopt een topic over in NWS als je meer wil lezen daarover ;)
Oh thanks! Ik kom daar niet meer sinds deze sub, prioriteit hč.
pi_192330492
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:47 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Volgens wie?
Volgens mij.

Als er sinds de eerste besmetting (27/2) actief getest was.
pi_192330494

Young RN Nurse Dilek Tahtalı has died in an Istanbul hospital after contracting the covid-19 at the hospital where she worked. She sent a video to her mother while she was treated in intestive care and said "i'm missing you." Those were her final words.May she rest in peace...

ECHTE VERHAAL

ze was geen verpleegster, ze werkte als accountant in een ziekenhuis, de eerste covid-patiënt (letterlijk patiënt nul in Turkije) nam contact met haar op om zijn ziekenhuisrekening te betalen, ze had chronische reuma en haar immuunsysteem was zwak vanwege haar reuma medicijnen, maar het vreemde is dat de regering zei dat er in Turkije geen virus was terwijl ze stierf, dat haar familie een campain runt om mensen te informeren dat de regering liegt over de reële cijfers in Turkije en dat ze te laat zijn om hun burgers te beschermen, vliegt weg met hoge lichaamstemperatuur en hoesten
  Redactie Frontpage zondag 29 maart 2020 @ 00:03:32 #268
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192330501
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:01 schreef Oekelele het volgende:
Op 29 januari van dit jaar vroeg Thierry Baudet een debat aan om ook in Nederland maatregelen te gaan nemen tegen de komst van het coronavirus. Baudet werd zoals gewoonlijk weggelachen, niemand nam hem serieus. Nederland had zogenaamd niks te vrezen. Nu bijna twee maanden later blijkt dat Baudet volkomen gelijk heeft gekregen. Baudet waarschuwde ons allen, maar de hoge bobo’s in de Kamer ‘wisten het wel beter’. Nu zitten wij dankzij hun incompetentie met de gebakken peren.
Nog meer Fake news.
Voor politiek geneuzel zou ik je graag willen vragen even een kijkje te nemen in POL -> Politiek :)
_____
  zondag 29 maart 2020 @ 00:03:32 #269
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192330502
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Dan zou Nederland het goed doen als we onder de 5.000 doden blijven.

Ik moet dat nog zien of we daar onder weten te blijven. Ik hoop van wel natuurlijk. Afwachten maar.
Ja maar 5k aan doden is ook iets wat je makkelijk redt bij een normale griep. We weten inmiddels dat dit een wat heftigere griep is. Onder de 10 zou een mooi doel zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192330523
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:01 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Oh thanks! Ik kom daar niet meer sinds deze sub, prioriteit hč.
:D
Herkenbaar ;)
pi_192330526
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:03 schreef phpmystyle het volgende:
Onder de 10 zou een mooi doel zijn.
Hopen dat dat lukt dan. Als ik Italië en Spanje zo bekijk is het maar de vraag of ons dat gaat lukken. Ik zou niet weten hoe eerlijk gezegd.
vosss is de naam,
pi_192330539
quote:
Nog meer Fake news.
Naast wat de vorige user zei, is er zelfs een specifiek FVD topic-reeks: POL / [CENTRAAL] FvD #197 Hypocrisie en populisme
pi_192330557
quote:
Nog meer Fake news.
Mee eens, dit is compleet onderschat, anders hadden we nu al die tekorten aan apparatuur en beschermmateriaal niet gehad in de medische zorg.
pi_192330570
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:32 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Johan Derksen had het al hierover gisteren bij Voetbal Inside
Johan heeft het niet minder vaak bij het rechte eind als de "experts/virologen" die overal opduiken op televisie. :')
  zondag 29 maart 2020 @ 00:08:32 #275
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192330584
Wie werkt maakt fouten.
  zondag 29 maart 2020 @ 00:08:56 #276
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192330593
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:03 schreef VersKers het volgende:
[ afbeelding ]

Young RN Nurse Dilek Tahtalı has died in an Istanbul hospital after contracting the covid-19 at the hospital where she worked. She sent a video to her mother while she was treated in intestive care and said "i'm missing you." Those were her final words.May she rest in peace...

ECHTE VERHAAL

ze was geen verpleegster, ze werkte als accountant in een ziekenhuis, de eerste covid-patiënt (letterlijk patiënt nul in Turkije) nam contact met haar op om zijn ziekenhuisrekening te betalen, ze had chronische reuma en haar immuunsysteem was zwak vanwege haar reuma medicijnen, maar het vreemde is dat de regering zei dat er in Turkije geen virus was terwijl ze stierf, dat haar familie een campain runt om mensen te informeren dat de regering liegt over de reële cijfers in Turkije en dat ze te laat zijn om hun burgers te beschermen, vliegt weg met hoge lichaamstemperatuur en hoesten
Dat is niet zo vreemd. Turkije staat onder enorme druk van een heleboel landen m.b.t. Syrië. Dat zij hierom zouden liegen ligt voor de hand. Er zijn daar waarschijnlijk veel meer gevallen dan nu bekend. Zij liegen waarschijnlijk harder dan China ooit gedaan heeft. Desalniettemin triest voor de vrouw.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zondag 29 maart 2020 @ 00:09:10 #277
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192330598
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:00 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Het zijn er 72 per 10.000 inwoners per jaar in Uden. Met 36.000 inwoners dus 259 per jaar dus afgerond 5 per week. Vraag me af hoe deze persoon bij 1 komt.
pi_192330636
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De andere 20 landen om ons heen ook niet. Duitsland is de uitzondering. Misschien kunnen we er iets van leren, maar doen alsof het hier faalt, omdat 1 land het beter deed bij het inkopen van tests komt niet eerlijk over.
Kom op, we zijn een handelsland. Het gaat erom of er beter geanticipeerd kon worden en Duitsland bewijst dat het kon. Dat er veel landen in hebben verzaakt is diep droevig voor degenen die met de gevolgen van dit falen te maken krijgen.
  zondag 29 maart 2020 @ 00:12:48 #279
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192330638
222 doden in New York laatste 24 uur, die gaan wel heel hard nu.
  zondag 29 maart 2020 @ 00:12:48 #280
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192330639
Het valt mij op zodra de feiten bekend worden van falende instanties. Dat dan er in eens niet goed gelezen wordt maar gedemoniseerd.
  zondag 29 maart 2020 @ 00:13:20 #281
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192330643
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:12 schreef Momo het volgende:
222 doden in New York laatste 24 uur, die gaan wel heel hard nu.
Valt wel mee en komt allemaal goed. Aldus Trump.
  zondag 29 maart 2020 @ 00:14:33 #282
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192330661
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:12 schreef Oekelele het volgende:
Het valt mij op zodra de feiten bekend worden van falende instanties. Dat dan er in eens niet goed gelezen wordt maar gedemoniseerd.
Kun je dit ook duidelijk uitleggen? Demoniseren op dit forum? Of wat bedoel je.
pi_192330663
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Met Pasen weer open. Easter is great. The greatest Easter ever. _O_
vosss is de naam,
  zondag 29 maart 2020 @ 00:15:19 #284
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192330671
quote:

[..]

It's going to be great! We are the best country in the world to handle this! Aldus Trump :')
pi_192330683
Sigrid Kaag heeft mijn stem als ze zich kandidaat stelt bij D66.
pi_192330689
quote:

[..]

Trump slaat snel om van mening met "open met pasen" naar NY en NJ geheel in quarantaine :Y
  zondag 29 maart 2020 @ 00:16:29 #287
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192330690
Dat gaat een enorme chaos worden in de VS... Daarna is Afrika aan de beurt.
  zondag 29 maart 2020 @ 00:16:36 #288
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192330697
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:15 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

It's going to be great! We are the best country in the world to handle this! Aldus Trump :')
Vraag me echt af hoe het daar gaat over een week wanneer er waarschijnlijk duizenden doden per dag zijn..... en overal de ziekenhuizen daar overvloeien.
De echt rijken daar zal het een worst zijn die gaan gewoon naar een privé kliniek.
pi_192330709
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:16 schreef Stoorzendert het volgende:
Je vergeet India nog volgens mij.
  zondag 29 maart 2020 @ 00:17:28 #290
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192330710
Jensen probeert gewoon een soort kopie van Trump te spelen!
pi_192330718
quote:
Vergeet Zuid Amerika niet en met name Brazilie, waar de klaarblijkelijk mentaal gehandicapte president een campagne gestart is tegen social distancing.
  zondag 29 maart 2020 @ 00:18:08 #292
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192330719
quote:
Ook Noord-Ierland op slot vanwege coronavirus

Ook Noord-Ierland gaat op slot in de strijd tegen het coronavirus. Het land kondigde vergaande maatregelen aan die om middernacht ingaan.

Niemand mag meer de deur uit zonder een goede reden. Bijeenkomsten met meer dan twee personen zijn verboden en iedereen die thuis kan werken moet dat ook doen. De autoriteiten waarschuwen dat bedrijven die de veiligheid van hun personeel niet kunnen garanderen kunnen worden gesloten. Ook worden bepaalde gebouwen gesloten.

De maatregelen zijn strenger dan in de rest van het Verenigd Koninkrijk. Boetes bij overtreding kunnen oplopen tot omgerekend ruim 5500 euro.
Kijk dat zijn boetes waar mensen wel bang van worden.
pi_192330723
quote:
In de VS wordt het chaos, maar die krijgen dat er uiteindelijk wel onder. In Afrika wordt het echt ellende. :X
vosss is de naam,
pi_192330725
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:17 schreef leolinedance het volgende:
Jensen probeert gewoon een soort kopie van Trump te spelen!
Nee. Alex Jones.
  zondag 29 maart 2020 @ 00:19:36 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192330739
quote:
Afrika..als dit virus daar in de sloppenwijken terecht komt gaan er nog heel heel veel mensen het loodje leggen. Of zouden zij al resistent geboren worden tegen al die soort virussen :'(
  zondag 29 maart 2020 @ 00:19:47 #296
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192330741
Kunnen we ophouden met

"Ik denk dat.."
"Ik heb gehoord dat..'"

Etc etc.

En ook de paniekzaaierij.. om depressief van te worden.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 29 maart 2020 @ 00:20:08 #297
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192330746
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
Sigrid Kaag heeft mijn stem als ze zich kandidaat stelt bij D66.
Ik stem al 2 jaar op tsjerrie. Maar nadat ik het leiderschap van Rutte heb gezien weet ik het niet meer. Ik stem niet op de VVD opdat ik het niet eens ben met hun standpunten, maar wie uit de huidige tweede kamer heeft de kwaliteiten (rust en zelfverzekerdheid) en straalt zo'n leiderschap uit als dat van Rutte?
pi_192330753
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:19 schreef DonDruiper het volgende:
Kunnen we ophouden met

"Ik denk dat.."
"Ik heb gehoord dat..'"

Etc etc.

En ook de paniekzaaierij.. om depressief van te worden.
Hier ben ik voor.
  zondag 29 maart 2020 @ 00:20:59 #299
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192330757
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Vergeet Zuid Amerika niet en met name Brazilie, waar de klaarblijkelijk mentaal gehandicapte president een campagne gestart is tegen social distancing.
Wat dat die mafkees die vond dat het volk lekker tequila parties moesten houden?
  zondag 29 maart 2020 @ 00:21:26 #300
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_192330762
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:16 schreef Momo het volgende:

[..]

Vraag me echt af hoe het daar gaat over een week wanneer er waarschijnlijk duizenden doden per dag zijn..... en overal de ziekenhuizen daar overvloeien.
De echt rijken daar zal het een worst zijn die gaan gewoon naar een privé kliniek.
Still doing great! Aldus Trump. Die gast gaat echt niet toegeven dat de VS in een crisis verkeerd hoor. Al is hij de laatste die nog overeind staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')