abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192315365
pi_192315368
Subtiel Sigme

Goedemorgen mensen.

Het zonnetje schijnt... een mooie dag.
Wat gaan jullie doen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192315414
Goedemorgen. Ik had het idee dat ik enorm aan het uitslapen was maar mijn wekker was nog niet eens gegaan.

Wij gaan vandaag verder met compost en aarde in de moestuinbakken doen. Waarschijnlijk komt het af vandaag dus dat is fijn.

Verder slingeren we de barbecue weer eens aan. Gehaktballen van de Librije, gepofte knolselderij en gepofte aardappel.
Spoilers!
pi_192315508
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. Ik had het idee dat ik enorm aan het uitslapen was maar mijn wekker was nog niet eens gegaan.

Wij gaan vandaag verder met compost en aarde in de moestuinbakken doen. Waarschijnlijk komt het af vandaag dus dat is fijn.

Verder slingeren we de barbecue weer eens aan. Gehaktballen van de Librije, gepofte knolselderij en gepofte aardappel.
Klinkt goed :)

Hier volgen we braaf grappenhaus zn advies.
Goed gesprek, boek en netflix.

Eerste is gelukt.
Mijn lief zit al in fase 2... en vanavond maar netflix.

En misschien nog case 2 van het detective spel dat hij voor zn verjaardag kreeg. Case 1 was erg leuk toch wel.
pi_192315532
Ik ga zo op weg naar A en B. Dat zal vast niet Grapperhaus' advies zijn, maar het is wel goed voor mijn geestelijke gezondheid.

Waarschijnlijk gaan we meer koekjes bakken. ^O^
En ergens wandelen. Desnoods door de wijk als het daar rustiger is.
pi_192315601
Jullie mogen niet met z'n drieėn wandelen :+ Gij crimineel in spe!

Ik ben thuis en heb mijn kleren in de was gegooid. Uurtje wachten en dan naar bed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192315618
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben thuis en heb mijn kleren in de was gegooid. Uurtje wachten en dan naar bed.
Is er nog veel anders dan normaal op je werk voor jou?
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 08:54:06 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192315650
Boodschappen binnen. Ontbijten en dan naar het bos. Maar een rondje wandelen voordat iedereen het bos in duikt :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192315669
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

Is er nog veel anders dan normaal op je werk voor jou?
Het is allemaal gek :{ Aan de ene kant heb ik meer te doen, aan de andere kant zijn er veel minder mensen in het zkh. Wat de bedoeling ook is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192315720
Sigme. :D :')

Ik heb al uurtje met de hond gelopen. Het was rustig, Dora was blij O+ Nu even broodje eten. :9 Vandaag uh, misschien een spelletje met F. of Netflix. of wat in de tuin prutsen.Of uh, ja, nou, zoiets.

Vanavond eten we pulled pork dat een vriendin kwam brengen gisteren. Haar vriend had het gemaakt op de BBQ :9
Ik denk op een broodje met gepofte aardappel (dank voor de inspiratie LS) en iets met rode kool. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:03:10 #11
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192315765
Hoe maak je een gepofte knolselderij en hoe eet je dat dan? :+ wij hebben hier een knolselderij die ook maar eens op moet..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192315803
Mogge!

Wat ik me kan herinneren van stoppen met roken was dat ik in de 2 jaar erna vrijwel aan een stuk door verkouden was.

Geen idee wat ik vandaag ga doen, in ieder geval natuurlijk dierenarts.
Beetje huishouden is ook niet geheel overbodig
We have far more in common than that which devides us..
pi_192315825
Ik ben al soort van permanent verkouden dus dat ga ik niet merken. :+

Overigens is het hooikoortsseizoen voor mij officieel begonnen. Droge ogen, loopneus, niezen *O* En ook de zon is sterk genoeg om mijn allergie te doen opspelen. Ligt al weer een mooi plakkaat rode narigheid over mijn handen *O*
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:09:20 #14
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192315833
Oh hier gaan we denk ik het huishouden eens doen.. keuken schoonmaken, stofzuigen, badkamer schoonmakennog een wasje draaien, beddegoed verwisselen..
pi_192315967
Ahww Lonaa, vervelend :*

Hier momenteel maar licht last van hooikoorts.

Ik weet nog niet wat wij vandaag gaan doen. Even het kind uitlaten en bij de geitjes kijken denk ik.
pi_192316070
Mijn tokkieburen zijn luid en hebben geloof ik alweer bezoek. Of ze zijn bij elkaar op bezoek. Ze zijn in ieder geval luid en ik hoor meer schreeuwstemmen dan alleen die van de buurvrouw.
pi_192316111
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:09 schreef Barreltje het volgende:
Oh hier gaan we denk ik het huishouden eens doen.. keuken schoonmaken, stofzuigen, badkamer schoonmakennog een wasje draaien, beddegoed verwisselen..
Ik zit nu in Spijk maar we gaan zo naar Delft om dat te doen idd :Y En mijn huis verder uit te mesten en op te ruimen :7
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192316143
Ah ,er wordt ook flink gehoest bij de buren. This must be a party *O*
pi_192316157
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:36 schreef Lonaa het volgende:
Ah ,er wordt ook flink gehoest bij de buren. This must be a party *O*
Is dit dan zo'n Coronafeestje, waar ik over las?
pi_192316200
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:03 schreef Barreltje het volgende:
Hoe maak je een gepofte knolselderij en hoe eet je dat dan? :+ wij hebben hier een knolselderij die ook maar eens op moet..
Deze is lekker: https://www.culy.nl/recep(...)nootpesto-en-hangop/
Spoilers!
pi_192316223
Mijn slijmvliezen zijn ook ongelukkig. Ik denk dat het hier vooral door de droge lucht komt. Ik heb weer de halve tijd bloedneuzen en het voelt ook niet goed. :{
(de halve tijd is overdreven, maar ik kan m'n neus niet meer snuiten of ophalen want dan bloedt het)
pi_192316274
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik weet het niet zo goed. Er zijn ook kinderen.
pi_192316281
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:44 schreef Tele6 het volgende:
Mijn slijmvliezen zijn ook ongelukkig. Ik denk dat het hier vooral door de droge lucht komt. Ik heb weer de halve tijd bloedneuzen en het voelt ook niet goed. :{
(de halve tijd is overdreven, maar ik kan m'n neus niet meer snuiten of ophalen want dan bloedt het)
Ik blijf dat een bijzonder fenomeen vinden, bloedneuzen. Ik heb dus nog nooit een bloedneus gehad. Zelfs niet toen Sally mijn neus brak.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:52:53 #24
63722 z80
I fink you freaky
pi_192316321
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben al soort van permanent verkouden dus dat ga ik niet merken. :+

Overigens is het hooikoortsseizoen voor mij officieel begonnen. Droge ogen, loopneus, niezen *O* En ook de zon is sterk genoeg om mijn allergie te doen opspelen. Ligt al weer een mooi plakkaat rode narigheid over mijn handen *O*
Eerste doos antihistamine is er hier al doorheen. Niet zo gek ook las je kijkt dat alles al in bloei staat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_192316340
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik blijf dat een bijzonder fenomeen vinden, bloedneuzen. Ik heb dus nog nooit een bloedneus gehad. Zelfs niet toen Sally mijn neus brak.
Wat ontzettend vreemd :o

Ik had er van de week nog een tijdens het eten. Ik snotter ook alweer een paar weken flink. Heb ook zere ogen. Ik moet in deze periode echt vaker druppelen dan de rest van het jaar.
Spoilers!
pi_192316343
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat onts
Wat
pi_192316349
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:55 schreef Lonaa het volgende:
Wat
Ston, denk ik
pi_192316351
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De aderen in mijn neus zitten heel dicht aan de oppervlakte. Dus als iets daar irriteert, gaan ze al gauw bloeden.
Ik ken inmiddels alle trucjes al, van dichtduwen tot koelen tot rustig erlangs ademen.
Als het echt te erg wordt, kan ik die neusspray gebruiken die verslavend is, want die zorgt voor vaatvernauwing. Dat doet alleen behoorlijk pijn in een open wond :X

Je boft dat jouw neus niet zo'n bloedneigingen heeft. Er is niks aan.
Al was het nog irritanter toen ik op judo en op zwemmen zat.
En in het chemielab, waar je slijmvliezen ook geļrriteerd worden. :')
pi_192316360
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat
Rustahg. Het is vroeg.
Spoilers!
pi_192316387
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga zo op weg naar A en B. Dat zal vast niet Grapperhaus' advies zijn, maar het is wel goed voor mijn geestelijke gezondheid.

Waarschijnlijk gaan we meer koekjes bakken. ^O^
En ergens wandelen. Desnoods door de wijk als het daar rustiger is.
Hier met mijn J ook continu op en neer hoor.
Mijn “sanity” is ook wat waard :)

En het is niet alsof we verder andere mensen zien dan de picnic bezorger zegmaar.
pi_192316401
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:50 schreef Isabeau het volgende:
Jullie mogen niet met z'n drieėn wandelen :+ Gij crimineel in spe!

Mja ook DAAR doe ik vrolijk mee met Tele.
Met lief en kind over straat kan tenslotte ook officieel niet.
pi_192316415
Goedemorgen :W

Hier ook beetje huishoudelijke dingen en 'n keer naar de winkel vandaag. En m'n vriend is aan de klus, al voor de corona ellende though, alleen nu is de afplaktape en 't schuurpapier op dus moet ie toch echt naar de bouwmarkt om verder te kunnen :@ maar hij gaat netjes en ff snel alleen.
pi_192316429
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:00 schreef Uhmmpie het volgende:

Mja ook DAAR doe ik vrolijk mee met Tele.
Met lief en kind over straat kan tenslotte ook officieel niet.
Als je tot hetzelfde huishouden behoort wel :P En twee volwassenen niet tot hetzelfde huishouden ook en toen werd het weer onduidelijk + 1 kind *)
pi_192316435
Mogge Memo :W hopelijk gaat het snel voor hem en zijn er niet te veel wachtenden voor hem
pi_192316464
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge Memo :W hopelijk gaat het snel voor hem en zijn er niet te veel wachtenden voor hem
Hij is al ff weg dus hopelijk nog vroeg genoeg haha ook voor hem, hij houdt niet zo van winkels :') en met de maatregelen wordt het er niet plezieriger op
pi_192316469
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe laat is de afspraak bij de dierenarts? Hoe kom je daar eigenlijk? Meestal krijg je een lift toch? Hoe is het met Elin vandaag?
Spoilers!
pi_192316487
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe laat is de afspraak bij de dierenarts? Hoe kom je daar eigenlijk? Meestal krijg je een lift toch? Hoe is het met Elin vandaag?
Iemand uit de flat brengt me. Hij blijft in de auto als ik naar binnen ga.
Elin slaapt. Heeft wel gegeten, maar niet, zoals normaal, gevreten. En een gezwollen oog. Niezen is grotendeels wel
pi_192316498
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Rustahg. Het is vroeg.
Sorry :@
pi_192316520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je tot hetzelfde huishouden behoort wel :P En twee volwassenen niet tot hetzelfde huishouden ook en toen werd het weer onduidelijk + 1 kind *)
A en B behoren tot hetzelfde huishouden ^O^

Ik snap die regels nog steeds niet helemaal.

Ik zit nu in de trein en merk wel dat het daar beter gaat dan een week geleden. Iedereen wacht wat rustiger zodat we afstand kunnen houden bij het instappen.
pi_192316721
Snap t ook niet helemaal. Gezin mag en op matrixbord staat max 3. Houdt dat dan in 3 niet van 1 gezin ook goed?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192316743
Interessante thread: https://twitter.com/CT_Bergstrom/status/1243252341756669953

quote:
In all the years of studying infectious disease and planning for this day, I never dreamed that when it came I'd be opposed by my own federal government, a non-trivial fraction of my fellow citizens, and as yet undetermined fraction of hostile foreign actors.
Spoilers!
pi_192316840
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Snap t ook niet helemaal. Gezin mag en op matrixbord staat max 3. Houdt dat dan in 3 niet van 1 gezin ook goed?
Nee, officieel niet dus heel officieel zou tele 1.5m van A en B afstand moeten houden. Maar ook in de handhaving zal het echt niet zo zwart wit zijn denk ik als je gewoon op straat loopt, zolang je niet ergens blijft hangen oid. Bij, 4/5 volwassenen zal het al denk ik weer heel anders zijn.
pi_192316846
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mja maar dan alleen met 1,5m afstand.
Zo groot zijn mijn bank en bed helemaal niet.

Voordeel is dat man+vrouw+kind dan wel weer een stereotype combinatie is voor gezinnen dus waarschijnlijk heeft niemand het door.

(Vandeweek werd hij zelfs aangesproken als “papa van..” )

Wat dan weer als gevolg had.. las dus op Twitter van iemand die aangesproken werd toen hij met zn vriend over straat liep... “Wel 1,5m heren”.
Vakkundig gecounterd met “we slapen ook in 1 bed” gelukkig... maar toch minder leuk lijkt me.
pi_192316887
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:39 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja maar dan alleen met 1,5m afstand.
Zo groot zijn mijn bank en bed helemaal niet.

Voordeel is dat man+vrouw+kind dan wel weer een stereotype combinatie is voor gezinnen dus waarschijnlijk heeft niemand het door.

(Vandeweek werd hij zelfs aangesproken als “papa van..” )

Wat dan weer als gevolg had.. las dus op Twitter van iemand die aangesproken werd toen hij met zn vriend over straat liep... “Wel 1,5m heren”.
Vakkundig gecounterd met “we slapen ook in 1 bed” gelukkig... maar toch minder leuk lijkt me.
Kinderen tm 12 zijn ook uitgezonderd van de regel dus twee volwassen en een of meerdere kinderen is geen probleem
pi_192317225
Pas op voor de covid-stasi in de trein!
Gister hoorde ik van een coll dat aan haar gevraagd werd door een conducteur of ze naar haar werk ging.
pi_192317244
Boekje van Jan Wolkers (met zijn foto's) over zijn week op Rottumerplaat is binnen *O*
Na het luisteren van die podcast over Bomans en Wolkers op het eiland was ik nieuwsgierig naar zijn boekje. Via marktplaats gescoord, iemand heeft altijd wel zo'n oud boekje in een hoekje van een kast staan natuurlijk O+
Als ik 't uit heb ga ik op zoek naar Bomans zijn boekje erover.
pi_192317270
Plannen dit weekend in willekeurige volgorde:

Was ophangen, boodschappen, krant lezen, boekje beginnen, grasmaaien, alle verdiepingen om de beurt ff stofzuigen, roeien en crossen.
Moet lukken in 2 dagen *)
pi_192317312
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:43 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Kinderen tm 12 zijn ook uitgezonderd van de regel dus twee volwassen en een of meerdere kinderen is geen probleem
Ah dan zitten we tot september goed.

Mits dat we dus stug altijd 1,5m afstand houden.
Best onhandig zo op de bank hier.
Tijd voor een groter model.
pi_192317457
In tele's geval lijkt me het verstandig om A en B wel op te blijven zoeken :Y

Lijstje voor vandaag:
- twee of drie wassen draaien en ophangen ( de eerste hangt al, de tweede draait)
- brood bakken (staat al in de oven)
- was vouwen (ga ik zo maar eens doen)
- planten in de tuin zetten - daarvoor moet ik nog uitzoeken wat het voor planten zijn en waar ik ze het beste in kan zetten.

optioneel: stukje gras omspitten en bloemenzaad zaaien, hier en daar wat snoeien, stofzuigen (maar ik vind dat de man dat moet doen), kolven, ramen wassen, andere schoonmaakklusjes.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_192317465
Lekker naar A en B Tele :Y
pi_192317537
Ja, oke. Ik wil dus naar de Intratuin eigenlijk. Die is open. Ik kan, hopelijk, afstand houden maar ik heb gemengde gevoelens. Want zoveel mogelijk binnen blijven en alleen noodzakelijke dingen doen.
pi_192317662
Maar de intratuin is open dus het is niet verboden om erheen te gaan oid. Gewoon aan de regels houden en mocht het echt te druk zijn, rechtsomkeert maken :+ red 'n paar planten en bloemen
  Official ESF Kreviewer zaterdag 28 maart 2020 @ 11:39:28 #53
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192317698
Lekker rustig in de stad.
pi_192317699
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:36 schreef Memento-Mori het volgende:
Maar de intratuin is open dus het is niet verboden om erheen te gaan oid. Gewoon aan de regels houden en mocht het echt te druk zijn, rechtsomkeert maken :+ red 'n paar planten en bloemen
Ja, dat is ook zo. Meh.
pi_192317706
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:39 schreef Kreator het volgende:
Lekker rustig in de stad.
Oh man, ik wil zo graag op het terras zitten met een glas witte wijn en een sigaret. O+
  Official ESF Kreviewer zaterdag 28 maart 2020 @ 11:42:24 #56
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192317728
Ik was de enige klant van de hele binnenstad. Tien marktkramen open.

Niemand in de speelgoedwinkel. Puzzel gekocht. Lang staan twijfelen bij de Lego. Niet gekocht.

Appie was druk, mensen zijn stom. Links iemand , rechts iemand, kun je er niet meer langs.

Wel goddelijk weer buiten.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 28 maart 2020 @ 11:43:04 #57
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192317735
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh man, ik wil zo graag op het terras zitten met een glas witte wijn en een sigaret. O+
Ik doe dit momenteel thuis.
pi_192317766
quote:

[..]

Ja, dat is ook zo. Meh.
Ik heb 't zelf ook hoor en kom ook alleen in de supermarkt eigenlijk maar rationeel zolang je je aan de maatregelen houdt, mag je best naar een intratuin of bouwmarkt om thuis weer verder te kunnen. De mensen die dat vorige week deden en lekker hutje mutje gingen staan hebben dat beeld nu verpest maar nu wordt daar door de ketens zelf op gehandhaafd.
pi_192317773
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:42 schreef Kreator het volgende:
Ik was de enige klant van de hele binnenstad. Tien marktkramen open.

Niemand in de speelgoedwinkel. Puzzel gekocht. Lang staan twijfelen bij de Lego. Niet gekocht.

Appie was druk, mensen zijn stom. Links iemand , rechts iemand, kun je er niet meer langs.

Wel goddelijk weer buiten.
Er is markt?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 28 maart 2020 @ 11:46:17 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192317782
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Er is markt?
Yup. Grote tussenafstand, tien kramen, linten, paniek bij de viskraam wegens druk.
pi_192317788
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Er is markt?
Ja, markt is deel van voedselvoorziening dus toegestaan althans die kramen, verder 1.5m afstand anders kan de burgemeester het verbieden.
pi_192317789
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:46 schreef Kreator het volgende:

[..]

Yup. Grote tussenafstand, tien kramen, linten, paniek bij de viskraam wegens druk.
Gek. Want de markt is verboden geloof ik. Naja. Oke. Ik dub nog even verder over de intratuin want het zal er wel facking druk zijn en dus niet ontspannen.

Edit: dat hebben ze dus veranderd. https://www.tubantia.nl/h(...)n-op-markt~a34ed107/
pi_192317810
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:46 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Ja, markt is deel van voedselvoorziening dus toegestaan althans die kramen, verder 1.5m afstand anders kan de burgemeester het verbieden.
Dat hebben ze dan veranderd.
'Vorige week werd de weekmarkt in Enschede al verboden.'
Maar nu mag het bljikbaar wel, met max 10 kramen.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 28 maart 2020 @ 11:48:43 #64
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192317813
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Gek. Want de markt is verboden geloof ik. Naja. Oke. Ik dub nog even verder over de intratuin want het zal er wel facking druk zijn en dus niet ontspannen.
Kan zomaar heel rustig zijn. Maar wellicht handiger om vlak na openingstijd te gaan. Het wordt nu drukker.
pi_192317818
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kan zomaar heel rustig zijn. Maar wellicht handiger om vlak na openingstijd te gaan. Het wordt nu drukker.
Ja, ik had vanochtend vroeg moeten gaan. Maar toen was ik met Hond in het Volkspark om drukte te vermijden :')
pi_192317866
quote:

[..]

Gaan wij straks op het balkon doen. Weliswaar zonder sigaret :)
pi_192317961
Vandaag eens huishouddagje. Is wel weer nodig :') (of beter: nog steeds).

Net nog even wat geregeld voor het aardigheidje voor de unimedewerkers. Met hulp van een huisgenoot en mijn favoriete onderneemster in Wilrijk, zou het moeten kunnen lukken. Hopelijk werkt de post ook mee, dan kan er nog een mooie kaart bij gestoken worden die ik nog even moet schrijven zo.

Gisteren nog enkele uren ge'zoomd' met vriendinnen; was erg gezellig. :Y
Grappig dat ik nu sommige mensen meer spreek dan in de normale situatie.

Mijn zusje en vriend zijn aan het "Barricade' en Mikado-en geslagen. Mijn ouders deden aan Mastermind en Mens-erger-je-niet. :P
pi_192317981
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vroeger, toen ik klein was, in het dorp waar ik weg kom, kwamen alle moeders met kleine kinderen langs als er ergens een kind met mazelen of bof was. Want dat kan je maar beter gehad hebben, liefst klein.

Is een Coronafeestje ook zoiets?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Official ESF Kreviewer zaterdag 28 maart 2020 @ 12:05:40 #69
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192318030
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:01 schreef sigme het volgende:
waar ik weg kom,
Klinkt twentsch.
pi_192318034
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:00 schreef Candaasje het volgende:
Vandaag eens huishouddagje. Is wel weer nodig :') (of beter: nog steeds).

Net nog even wat geregeld voor het aardigheidje voor de unimedewerkers. Met hulp van een huisgenoot en mijn favoriete onderneemster in Wilrijk, zou het moeten kunnen lukken. Hopelijk werkt de post ook mee, dan kan er nog een mooie kaart bij gestoken worden die ik nog even moet schrijven zo.

Gisteren nog enkele uren ge'zoomd' met vriendinnen; was erg gezellig. :Y
Grappig dat ik nu sommige mensen meer spreek dan in de normale situatie.

Mijn zusje en vriend zijn aan het "Barricade' en Mikado-en geslagen. Mijn ouders deden aan Mastermind en Mens-erger-je-niet. :P
Waarom las ik urinemedewerkers 8)7
pi_192318083
Wij speelden case 1 van dit spel: https://www.spellenvariant.nl/detective-a-modern-crime-game

Wel zin in case 2... maar ik denk dat het iets met balkon word :)
pi_192318098
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:10 schreef Uhmmpie het volgende:
Wij speelden case 1 van dit spel: https://www.spellenvariant.nl/detective-a-modern-crime-game

Leuk :) wij moeten nog even nadenken welk bordspel het wordt.

Maar eerst met een biertje in de tuin lezen.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:16:12 #73
370431 drakin
vurig typje
pi_192318148
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:10 schreef Uhmmpie het volgende:

bordspellen lukken ook niet op 1,5 meter afstand.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_192318164
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:16 schreef drakin het volgende:

[..]

bordspellen lukken ook niet op 1,5 meter afstand.
Ben jij weer helemaal opgeknapt draakje?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:19:53 #75
370431 drakin
vurig typje
pi_192318183
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:17 schreef Blues het volgende:

[..]

Ben jij weer helemaal opgeknapt draakje?
Nog niet, duurt me te lang dit keer -O-
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 12:30:32 #76
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192318299
Uurtje gefietst, uurtje gewandeld en uurtje gefietst terug. En gezwaaid naar (het huis van) B&G :+.

Op de terugweg op de Grote Markt ook nog wat lekkere worstjes op de markt gehaald :9. Markt is anders ingedeeld, en daarom goed te doen om 1,5 meter afstand te nemen. Bovendien was het rustig.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:37:30 #77
370431 drakin
vurig typje
pi_192318448
Markt vergeten gister -O-

Helemaal niet door welke dag het was
Freaks like me drink tea
pi_192318472
Weer thuis. Had om 11 uur afspraak, wel assistente geen dierenarts, die bleek ziek te zijn maar dacht geen patiėnten te hebben dus dacht ook dat hij dat niet hoefde te melden. Gelukkig hebben we sinds begin dit jaar een dierenziekenhuis om de hoek en daar konden we heen.
Blijkt dat ze toch niesziekte heeft ondanks inentingen (had een vorige kat ook). Dus injectie met ook pijnstilling en oogzalf. Zalf meegekregen en ook pijnstilling en over een dag of 3 zou t beter moeten gaan. Ze zit zich nu enorm te wassen
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:39:53 #79
63722 z80
I fink you freaky
pi_192318486
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:08 schreef Blues het volgende:
Gister hoorde ik van een coll dat aan haar gevraagd werd door een conducteur of ze naar haar werk ging.
Fijne opmerking.
Iemand probeert zijn werk correct en naar eer en geweten uit te voeren. En krijgt waarschijnlijk wat dienstopdrachten mee waar hij/zij ook niet op zit te wachten. Plus dat hij/zij moet werken in een omgeving met een verhoogd besmettingsgevaar.
pi_192318535
'k Heb @uniekhoorn maar even geappt, ik vind dat ze wel erg lang niks van zich heeft laten horen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192318543
Maar ik moet nu echt iets nuttig gaan doen in de tuin enzo. :W
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:45:02 #82
63722 z80
I fink you freaky
pi_192318561
Hier is de trap en gang eens goed gedweild. Mocht wel na de herfst en winter. en de vakantiewas gevouwen. Nu een luxe probleem Kan de kamer niet uit. Dus de was niet in de kast. Maar ook geen koffie. :(
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:45:24 #83
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192318567
Ja, groeten :D

Zoveel ellende voor Lonaa enzo, dat ik niet zo goed weet waar ik op moet reageren :@

Gaat wel beter nu, merk dat het echt de goede kant opgaat ^O^
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:46:13 #84
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192318582
Wat lief Barrel!

En wanneer is de afspraak voor Elin? Vandaag toch?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:47:04 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192318593
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Weer thuis. Had om 11 uur afspraak, wel assistente geen dierenarts, die bleek ziek te zijn maar dacht geen patiėnten te hebben dus dacht ook dat hij dat niet hoefde te melden. Gelukkig hebben we sinds begin dit jaar een dierenziekenhuis om de hoek en daar konden we heen.
Blijkt dat ze toch niesziekte heeft ondanks inentingen (had een vorige kat ook). Dus injectie met ook pijnstilling en oogzalf. Zalf meegekregen en ook pijnstilling en over een dag of 3 zou t beter moeten gaan. Ze zit zich nu enorm te wassen
Gelukkig dat er deze oplossing was en dat het dus goed behandelbaar is. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192318606
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja, groeten :D

Zoveel ellende voor Lonaa enzo, dat ik niet zo goed weet waar ik op moet reageren :@

Gaat wel beter nu, merk dat het echt de goede kant opgaat ^O^
Echt? O+ *O*

Niet meer kortademig? En hoofdpijn ook al minder?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:48:39 #87
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192318615
Weekendplannen van mij:
in het zonnetje zitten, krant lezen, boek lezen.
Brood bakken.
Eten maken/opwarmen.
Roeien en crosstrainen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192318636
Ik:
Lezen
Naar Kruidvat fietsen
Dansen
Tv kijken
Wat lekkers halen vanavond

Schoonmaak is al gedaan.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:51:42 #89
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192318662
Heb voor het eerst, sinds ik hier woon, dat is tien dagen, zelf iets gemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192318682
Ga je in kruitvat dansen en tvkijken? :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:55:40 #91
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192318725
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:48 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Echt? O+ *O*

Niet meer kortademig? En hoofdpijn ook al minder?
Ja, kortademig was pijnlijk, maar die hoofdpijn wanhopig. Heb echt regelmatig gedacht dat ik het niet erg zou vinden om dood te gaan .
Maar ik begin nou weer hoop te krijgen :D
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:56:36 #92
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192318741
Hoe is het met jou FFT, slaap je weer wat beter/langer?
pi_192318816
Fijn om iets van je te horen Uniekje, en nog fijner dat het de goede kant opgaat.

Plannen, zo even wat eten en wat rommelen op t balkon. Huishouden komt morgen wel, volgens mij is het dan kouder.

Nog even bedenken wat ik ga eten straks, genoeg op voorraad, zoveel keus
pi_192318834
Kijk aan, Till heeft toch geen covid: https://www.telegraaf.nl/(...)-met-het-coronavirus

Hier is de hut weer helemaal schoon en de halfweekse aanvulboodschappen binnen. Zo maar even pizzadeeg in elkaar draaien en een lesje sporten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192318852
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:55 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja, kortademig was pijnlijk, maar die hoofdpijn wanhopig. Heb echt regelmatig gedacht dat ik het niet erg zou vinden om dood te gaan .
Ik ben zo blij O+
Dat je maar snel helemaal van alles af bent. En goed dat je wat hebt gekookt. Af en toe doen :*
pi_192318865
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ga je in kruitvat dansen en tvkijken? :o
Zullen ze niet op zitten te wachten met afstand moeten houden
pi_192318881
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoe is het met jou FFT, slaap je weer wat beter/langer?
Ik voel me goed. Slaap niet veel maar zolang het voor mijn normen normaal is voel ik me goed :)
pi_192318891
Ook grappig. Achternichtje uit Australie zette vandaag een foto van haarzelf met haar 1 jarige dochter op FB. Ik denk “die kleine komt me bekend voor”. Net zet ik een foto op FB van mezelf als 1 jarige met moeder, oma en opoe. Reactie van mijn achternichtje ‘wat lijkt mijn dochter op jou” en verhip dat is zo
pi_192318963
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:05 schreef Blues het volgende:

[..]

Waarom las ik urinemedewerkers 8)7
:D Geen idee

Uniek, wat fijn dat het weer wat beter gaat! :* Hoofdpijn is zo verschrikkelijk naar ;(

Gelukje van het dierenZH Kaatje! Beterschap voor Elin!
pi_192319007
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:39 schreef z80 het volgende:

[..]

Fijne opmerking.
Iemand probeert zijn werk correct en naar eer en geweten uit te voeren. En krijgt waarschijnlijk wat dienstopdrachten mee waar hij/zij ook niet op zit te wachten. Plus dat hij/zij moet werken in een omgeving met een verhoogd besmettingsgevaar.
Als je gaat vragen waar mensen heen gaan... impliceert dat wel een soort van onderliggende check waar ze vast niet om gevraagd worden.
pi_192319086
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Leuk :) wij moeten nog even nadenken welk bordspel het wordt.

Maar eerst met een biertje in de tuin lezen.
Mja bordspel kan altijd nog als de zon weggaat.

Straks bij lief in huis keuze uit dat linkje... of santorini.
pi_192319287
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook grappig. Achternichtje uit Australie zette vandaag een foto van haarzelf met haar 1 jarige dochter op FB. Ik denk “die kleine komt me bekend voor”. Net zet ik een foto op FB van mezelf als 1 jarige met moeder, oma en opoe. Reactie van mijn achternichtje ‘wat lijkt mijn dochter op jou” en verhip dat is zo
Wat leuk! :D
pi_192319289
“Laten we thuis blijven”...TT
Kan je wel merken zoveel er al gepost is.
Vanmorgen geappt met de tuinmeneer, die kwam even langs op de fiets om het gazon te bekijken. Afspraken gemaakt op gepaste afstand buiten in het zonnetje.

Uniek...doet het weer! Het gaat beter-der. Laat het doorzetten!

En Lonaa wat een zorg om je oma. Sterkte ermee.
Wat betreft niet roken: nu 4 weken zónder en ik kan ernaar snakken en bij de gedachte krijg ik het al benauwd.

En kaatje...het klinkt minder ernstig dan gedacht. Gelukkig maar.
Hopelijk knapt zij snel op.

Heleboel plannetjes...eens afwachten wat ervan terecht komt. w/

Edit: mededeling van de Gemeentewerf als popup: kom NIET naar de werf...het is té druk.
Klojo’s je bent niet de enige. 8)7 van 50.000 inwoners.
pi_192319319
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:20 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja bordspel kan altijd nog als de zon weggaat.

Straks bij lief in huis keuze uit dat linkje... of santorini.
Santorini staat nog steeds erg hoog op ons wensenlijstje.

Het is warm in de tuin, maar even zonnebrandcreme gaan zoeken.
Man is de heg aan het doen, nogal enthousiast :D maar goed growit vanzelf wel weer.
pi_192319699
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:08 schreef Blues het volgende:
De NS moet verdorie gewoon doen wat ze horen te doen. Mensen vervoeren. Het is niet aan hen om te bepalen wie er wel of geen geldige reden heeft om in de trein te zitten :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192320003
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:55 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Had je nou corona, of wat anders? Fijn dat je weer hoop krijgt!

Wij hebben vanmorgen schoonmaak gedaan, nu zitten de drie mannen achter de computer een spelletje samen te spelen, en gaan we zo toch maar eens het zonnetje in.

Ik word langzaam een hypochonder, bij elk pijntje dat ik heb denk ik 'het zal toch niet...'
pi_192320265
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:35 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Santorini staat nog steeds erg hoog op ons wensenlijstje.

Het is warm in de tuin, maar even zonnebrandcreme gaan zoeken.
Man is de heg aan het doen, nogal enthousiast :D maar goed growit vanzelf wel weer.
Collega nam hem mee naar werk.
En kennelijk was ik zo enthousiast dat mijn lief hem meteen besteld heeft.

Erg leuk. Regels zijn simpel.
Winnen... een stuk minder simpel.
Helemaal goed dus.
En het duurt geen 2 uur... ook weleens fijn als je gewoon “een spelletje” wil ipv een spelletjesmiddag.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 14:38:30 #108
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192320274
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Had je nou corona, of wat anders? Fijn dat je weer hoop krijgt!

Wij hebben vanmorgen schoonmaak gedaan, nu zitten de drie mannen achter de computer een spelletje samen te spelen, en gaan we zo toch maar eens het zonnetje in.

Ik word langzaam een hypochonder, bij elk pijntje dat ik heb denk ik 'het zal toch niet...'
Weet jij het? Ik denk het niet maar kan ... geen idee, ben op zich gezond maar ziek dan gaan ze niet testen. Zelf denk ik van niet

Niet hypochonder worden hoor! Je hebt daar niks aan.
Ik kan mij voorstellen als gezin dat het heel heftig is, deze situatie. Zorgen over de kinderen en man, dat is nog het meest beangstigend. :*
pi_192320580
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:39 schreef z80 het volgende:

[..]

Fijne opmerking.
Je mist de knipoog. Was een grapje.
Zal het niet meer doen.
pi_192320651
Niesziekte ondanks inentingen en binnenkat.
Hoe kan dat dan?
Beterschap voor poes.

En Uniekie je gaat de goede kant op ^O^
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:10:56 #111
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192320675
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:09 schreef Blues het volgende:
Hoe kan dat dan?
Beterschap voor poes.

Je weet natuurlijk niet of Kaatje soms bij volle maan transformeert he?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192320842
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:09 schreef Blues het volgende:
Hoe kan dat dan?
Beterschap voor poes.

Vaccinatie voor niesziekte geeft nooit 100% garantie voor geen niesziekte meer. Maar de klachten zijn vaak wel minder erg.

Binnenkatten zijn vaak de grootste groep geļnfecteerde katten. Omdat veel niet of te weinig gevaccineerd worden. (Nu niet het geval bij Elin) Terwijl hun verzorgers allerlei ziektekiemen mee kunnen nemen naar binnen.

Frustrerend; je kapot schrobben op de tegels/ voegen van de badkamer, maar het resultaat blijft tegengevallen. (Al is het maar omdat ik ooit de voegen wit heb gemaakt, en bij het wegpoetsen van het kalk/ schimmel de oorspronkelijke grijze kleur weer tevoorschijn komt. Dus dan ziet het er nog steeds ranzig uit :') Ik neig steeds harder de hele boel met tegelverf eens goed over te schilderen. Zwart ofzo :P
pi_192320846
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:10 schreef fietsie het volgende:

[..]

:D
pi_192320869
quote:

[..]

Sfeervol! O+

Knuffels all around, eentje extra voor de altijd zo tof klinkende oma van @Lonaa en eentje extra voor Uniek voor alle meh-heid :*

Eens even een poging tot teruglezen doen. :)

Moest met kind op fiets langs ons eigen achtertuin-Werelderfgoed (molens van Kinderdijk) en waar het gewoonlijk slalommen om vrachtladingen toeristen is: nu helemaal stil. Heel bizar om te zien! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_192320881
quote:

[..]

🤣
pi_192321006
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Vaccinatie voor niesziekte geeft nooit 100% garantie voor geen niesziekte meer. Maar de klachten zijn vaak wel minder erg.

Binnenkatten zijn vaak de grootste groep geļnfecteerde katten. Omdat veel niet of te weinig gevaccineerd worden. (Nu niet het geval bij Elin) Terwijl hun verzorgers allerlei ziektekiemen mee kunnen nemen naar binnen.

Frustrerend; je kapot schrobben op de tegels/ voegen van de badkamer, maar het resultaat blijft tegengevallen. (Al is het maar omdat ik ooit de voegen wit heb gemaakt, en bij het wegpoetsen van het kalk/ schimmel de oorspronkelijke grijze kleur weer tevoorschijn komt. Dus dan ziet het er nog steeds ranzig uit :') Ik neig steeds harder de hele boel met tegelverf eens goed over te schilderen. Zwart ofzo :P
Klopt, zei de da ook. Ze krijgt ieder jaar braaf de vaccinaties. Vroeger ook een kat gehad die er een paar keer per jaar last van had, dat zag ik al vaak aankomen voordat het echt erg was. Dit begon woensdagavond en Elin die niet om 6.15 loopt zeiken om eten is helemaal een teken aan de wand. Het is een voormalige fokkat waar de fokker niet blij mee was, geen mooie vacht, vaak diaree en te klein voor een Noor.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:36:31 #117
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192321029
Ik moest lachen:
SPOILER
_O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_192321056
@Tele6 en A. en B. vallen in mijn optiek wel in de categorie gezinnetje O+ Lekker wandelen :Y

@Lucky_Strike Ontzettend vreemd, echt? Ik heb ook nog nooit een bloedneus gehad, heb dat eigenlijk nooit als iets uitzonderlijks beschouwd. :)
  Official ESF Kreviewer zaterdag 28 maart 2020 @ 15:44:32 #119
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192321130
Alles gedaan zonder in de weg te lopen. Tuincentrum (buitenaf, er waren drie auto's), lekker gewandeld in rustige natuur en rondgereden.

Kwam er net wel achter dat mijn dashboard scheef is ingebouwd.

pi_192321146
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:44 schreef Kreator het volgende:
Alles gedaan zonder in de weg te lopen. Tuincentrum (buitenaf, er waren drie auto's), lekker gewandeld in rustige natuur en rondgereden.

[ afbeelding ]
Wel tuincentrum?
pi_192321157
Ik ging niet naar het tuincentrum. We hadden wel een goed gesprek, zaten in het zonnetje en deden een spelletje. O+

Zo denk ik nog even rondje met Muppet en potentieel even zakje chips kopen voor vanavond. :9
F. doet vanavond lanparty, ik doe vanavond Netflix.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 28 maart 2020 @ 15:47:19 #122
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192321164
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wel tuincentrum?
Ja, als je van zuid richting Haaksbergen rijdt zit er 1 buitenaf op de boer.
pi_192321181
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, als je van zuid richting Haaksbergen rijdt zit er 1 buitenaf op de boer.
Ah, ja. Ik weet welke je bedoeld. Nog nooit geweest, wilde er nog wel een keer heen. Was t wat?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 28 maart 2020 @ 15:49:14 #124
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192321187
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ah, ja. Ik weet welke je bedoeld. Nog nooit geweest, wilde er nog wel een keer heen. Was t wat?
Nee. Ze hebben wel wat, maar niets bijzonders.
pi_192321189
Planning vandaag is:
- Was draaien en ophangen x 2 (al gedaan)
- Kind en echtgenoot per fiets uitlaten in de zon (al gedaan)
- Boodschappen voor eten tot en met dinsdag (al gedaan)
- Kruidenrek in de keuken (>100 kruiden en specerijen) uitmesten en schoonmaken (al gedaan)
- Berg restafval naar de straatcontainer gebracht (al gedaan)
- Rodebonenpasta maken voor het verplichte CUL-brood van morgen :9
- Risotto maken
- Seks
- Beginnen aan Altered Carbon op Netflix
- Stiekem de verjaardagskadootjes voor J. in zien te pakken :)
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:52:15 #126
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192321230
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:49 schreef minilot het volgende:
Planning vandaag is:
- Was draaien en ophangen vandaag x 2 (al gedaan)
- Kind en echtgenoot per fiets uitlaten in de zon (al gedaan)
- Boodschappen voor eten tot en met dinsdag (al gedaan)
- Kruidenrek in de keuken (>100 kruiden en specerijen) uitmesten en schoonmaken (al gedaan)
- Berg restafval naar de straatcontainer gebracht (al gedaan)
- Rodebonenpasta maken voor het verplichte CUL-brood van morgen
- Risotto maken
- Seks
- Beginnen aan Altered Carbon op Netflix
- Stiekem de verjaardagskadootjes voor J. Ik zien te pakken
Seks....
Heel veel speeltjes gaan via een app? Haha what the hell!!

Ik haat dit weer, zon, geen zon en dat elk minuut zo door, dat trek ik nog niet zo goed
pi_192321251
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:52 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Seks....
Heel veel speeltjes gaan via een app? Haha what the hell!!

Wąt?! Verklaar je nader! :D :*
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:55:06 #128
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192321267
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:53 schreef minilot het volgende:

[..]

Wąt?! Verklaar je nader! :D :*
Nou, speeltjes gaan ineens heel vaak via een app :*
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:55:39 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192321275
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:44 schreef Kreator het volgende:

[ afbeelding ]
Inruilen, dat wrak! :')
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 28 maart 2020 @ 16:00:38 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192321349
Hier net 5 ritjes verhuisspullen van schoonouders gedaan, alles 2 trappen af en weer 2 trappen op.

Helaas paar afzeggingen van leveranciers; wordt een uitdaging om een bewoonbaar huis te realiseren voor 1 mei.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192321370
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:00 schreef fietsie het volgende:
Hier net 5 ritjes verhuisspullen van schoonouders gedaan, alles 2 trappen af en weer 2 trappen op.

Helaas paar afzeggingen van leveranciers; wordt een uitdaging om een bewoonbaar huis te realiseren voor 1 mei.
Mijn ouders hebben dus net een huis gekocht. En hun huis verkocht. Hun gekochte huis heeft ook best nog wel wat werk nodig. :X
  Official ESF Kreviewer zaterdag 28 maart 2020 @ 16:02:22 #132
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192321377
@minilot ik vond seizoen twee van Altered Carbon echt zeer matig.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 16:03:36 #133
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192321391
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben dus net een huis gekocht. En hun huis verkocht. Hun gekochte huis heeft ook best nog wel wat werk nodig. :X
Dat zijn nu flinke uitdagingen, en een volledige lockdown kan dat nog wel eens stevig verzieken..
Keukenboer levert doodleuk de keuken aan huis en vertrekt dan weer. "Monteurs niet blootstellen aan andere mogelijk zieke monteurs en bouw-mensen"
  zaterdag 28 maart 2020 @ 16:05:35 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192321415
Iemand een leuke suggestie wat ik zou kunnen maken met lamsgehakt?
pi_192321452
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:05 schreef fietsie het volgende:
Iemand een leuke suggestie wat ik zou kunnen maken met lamsgehakt?
Turkse pizza.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 16:10:38 #137
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192321495
Oeh die laatste; dank! Daar kan ik zo op los.
pi_192321510
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:10 schreef fietsie het volgende:
Oeh die laatste; dank! Daar kan ik zo op los.
YW. Ik maakte hem van de week ook. :9
pi_192321635
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:37 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Collega nam hem mee naar werk.
En kennelijk was ik zo enthousiast dat mijn lief hem meteen besteld heeft.

Erg leuk. Regels zijn simpel.
Winnen... een stuk minder simpel.
Helemaal goed dus.
En het duurt geen 2 uur... ook weleens fijn als je gewoon “een spelletje” wil ipv een spelletjesmiddag.
Ja het was ooit dankzij jou dat hij op de lijst staat :D

Ik ben aan het afvragen of ik aan Pandemic durf te beginnen nu :')
pi_192321918
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:55 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Nou, speeltjes gaan ineens heel vaak via een app :*
Ja, we zaten hier al eens te kijken of dat zou werken :D

quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:02 schreef Kreator het volgende:
@:minilot ik vond seizoen twee van Altered Carbon echt zeer matig.
Eens wel, helaas. Veel drama in vergelijking met seizoen 1. (Seizoen 1 vond ik wel heel sterk)

Wel balen van dat dashboard. Het is misschien niet van levensbelang, maar toch jammer.

Wij eten vandaag Quesadillas met zoete aardappel :9 Althans, als we zo goede avocado's kunnen vinden.
pi_192321969
Wij eten pizza :Y)

Het is wel fascinerend wat voor klusjes je kunt bedenken tijdens quarantaine. Zo heb ik al alle kussenhoesjes gewassen, de eetkamerstoelen gepoetst (uuugh :{w ), de zoom van verschillende gordijnen hersteld en de luxaflex schoongemaakt. Ik ga nu maar eens beginnen aan het uitzoeken en wassen van de manden met handschoenen/sjaals/mutsen *O*
pi_192322066
De huizen in de wereld zijn nog nooit zo schoon geweest :D
pi_192322117
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:49 schreef Clubsoda het volgende:

Goed idee :9
pi_192322145
@Blues: Nou echt :') We hebben hier ook maar eens huisgehouden (nog laaaang niet klaar, maar dat komt morgen/volgend weekend weer). Konijnenbak is weer schoon, alles gestoft en gezogen (zelfs onder de bank :+ ), badkamertegeltjes geschrobd (die dus nog steeds iets minder schoon }:| ), wassen gedraaid/aan het draaien... (ik kon en kan het alleen niet buiten hangen, want de stank in de kamer bleek niet van mijn overals te komen, maar van buiten. Vieze mestgeur).

Alleen nog een keer alles dweilen...keuken poetsen....nieuwe plinten plakken....kussenhoesjes repareren.... kledingkast uitmesten ( ;( RIP aan mijn nabestaanden alvast), plinten schilderen (iets met konijnen en hun tanden...), tafels schuren.... berging opruimen..... boekenkast uitzoeken.......... oh man, de lijst is eindeloos. Gelukkig hebben we nog even :P .

Nu eerst: boodschappen 8-) Bij de supermarkt verder weg, want gelijk een wandelingetje en wel vervangers van Vivera ipv enkel die van de Jumbo zelf.
pi_192322147
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:57 schreef Blues het volgende:
De huizen in de wereld zijn nog nooit zo schoon geweest :D
Nou, die van mij niet! Ben blij als we aan een wekelijks schoonmaakrondje komen, en de was staat al een week onopgevouwen in de gang...
pi_192322194
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, we zaten hier al eens te kijken of dat zou werken :D
[..]

Wij eten vandaag Quesadillas met zoete aardappel :9 Althans, als we zo goede avocado's kunnen vinden.
https://www.brendakookt.n(...)-aardappel-en-bonen/

Deze toevallig?
pi_192322230
quote:
Hm, nee deze dacht ik (lang geleden dat we het gemaakt hebben):

https://ikbenirisniet.nl/(...)met-zoete-aardappel/

Ik moet alleen even kijken wat we doen qua 'kaas'. Normaal maken we vaak een cashew-kaasvervanger zelf, maar ik heb nog een koelkast liggen van Veggieworld, dus ik denk dat het dit keer minder werk is 8-)

EDIT: beide recepten zien er redelijk gelijkaardig uit zie ik nu. :)
pi_192322247
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja het was ooit dankzij jou dat hij op de lijst staat :D

Ik ben aan het afvragen of ik aan Pandemic durf te beginnen nu :')
Kan mijn spelminnende collega wel vragen maandag.
Volgens mij was het laatst overal uitverkocht.
Geen idee waarom _O-
pi_192322254
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:49 schreef Clubsoda het volgende:

Het is wel fascinerend wat voor klusjes je kunt bedenken tijdens quarantaine. Zo heb ik al alle kussenhoesjes gewassen, de eetkamerstoelen gepoetst (uuugh :{w ), de zoom van verschillende gordijnen hersteld en de luxaflex schoongemaakt. Ik ga nu maar eens beginnen aan het uitzoeken en wassen van de manden met handschoenen/sjaals/mutsen *O*
Dat issue herken ik dan weer niet.

Maar goed.. werk ook gewoon natuurlijk.
En de helft van vorige week bij mijn lief thuis geweest dus dan komt het er ook niet van.
Wel vanochtend redelijk gemotiveerd de keuken gedaan en de was.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 17:16:09 #150
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192322297
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 16:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

YW. Ik maakte hem van de week ook. :9
Ik gisteren. Hij was nog exeptioneel goed gelukt ook :9
Spoilers!
pi_192322340
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:11 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Kan mijn spelminnende collega wel vragen maandag.
Volgens mij was het laatst overal uitverkocht.
Geen idee waarom _O-
We hebben het al gekocht :) Pandemic Legacy seizoen 1 hebben we al eerder gespeeld, dit is seizoen 2.
Maar voelt niet helemaal goed om aan te beginnen nu :D
  zaterdag 28 maart 2020 @ 17:21:33 #152
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192322369
Wij zijn gaaaaaaaar. 7 van de 18 bakken zijn gevuld met tuinaarde, karton, bladcompost, compost en potgrond.

Toen ik kreunend en steunend onder de douche vandaan kwam, stond er ineens iemand met bloemen voor de deur voor JFlip en mij O+
Spoilers!
pi_192322480
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:12 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat issue herken ik dan weer niet.

Maar goed.. werk ook gewoon natuurlijk.
En de helft van vorige week bij mijn lief thuis geweest dus dan komt het er ook niet van.
Wel vanochtend redelijk gemotiveerd de keuken gedaan en de was.

Ja, ik ook hoor :D Maar zonder reistijd, afspraken en uitjes blijft er veel tijd over en aangezien ik toch de hele dag tegen het interieur aan zit te staren, is het ook wel prettig als dat er een beetje netjes uitziet.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 17:39:54 #154
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192322593
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij zijn gaaaaaaaar. 7 van de 18 bakken zijn gevuld met tuinaarde, karton, bladcompost, compost en potgrond.

Toen ik kreunend en steunend onder de douche vandaan kwam, stond er ineens iemand met bloemen voor de deur voor JFlip en mij O+
*O*
  zaterdag 28 maart 2020 @ 17:41:10 #155
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192322602
Hier staat er gepofte knolselderij met zelfgemaakte appelmoes , geitenchipolata worstjes en (niet zelfgemaakte ) tosti rondjes op het menu. :Y)
pi_192322615
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:41 schreef Barreltje het volgende:
Hier staat er gepofte knolselderij met zelfgemaakte appelmoes , geitenchipolata worstjes en (niet zelfgemaakte ) tosti rondjes op het menu. :Y)
Wat zijn tostirondjes? :D

(of bedoel je rosti? :P )
pi_192322622
Hebben jullie ook wel eens van die muzieknrs. die je 337x achter elkaar blijft luisteren? Terwijl je ze eerst matig vond.....maar nu niet meer loslaten?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 17:44:49 #158
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192322650
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:43 schreef Candaasje het volgende:
Hebben jullie ook wel eens van die muzieknrs. die je 337x achter elkaar blijft luisteren? Terwijl je ze eerst matig vond.....maar nu niet meer loslaten?
Zo'n beetje alles van Gergory Porter.

1e keer.. Ohw ja aardig.
en dan nog 300 keer opzetten want eigenlijk gewoon lekker.
pi_192322685
Hier het balkon in orde gemaakt en de woede van Elin op de hals gehaald door haar oog in te zalven.

En net eten besteld, morgen gewoon koken maar nu zin in wat anders
pi_192322689
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:44 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zo'n beetje alles van Gergory Porter.

1e keer.. Ohw ja aardig.
en dan nog 300 keer opzetten want eigenlijk gewoon lekker.
Ja ik heb het nu met Agnes Obel. Beetje bijzondere muziek om in te komen, maar nu loop ik op de maat van de muziek/melodie door de kamer als ik wat moet pakken :D

Maar ik heb het ook wel met nrs van The Editors gehad; degenen die me in het begin niet zo aanspraken, luister ik vaak liever dan de nrs. die ik eerst zo tof vond (op enkele uitzonderingen na, die even tof zijn gebleven in mijn beleving)
pi_192322708
Morgen weer een batch pastasaus http://koken.met.aschwin.(...)%20verse%20pasta.htm
Mn.X heeft 2 kilo tomaten gehaald, volgens het boodschappenbriefje. w/

Werkt Barrel het fokadresboekje door _O_ 👌
pi_192322734
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:49 schreef AnneX het volgende:
Morgen weer een batch pastasaus http://koken.met.aschwin.(...)%20verse%20pasta.htm
Mn.X heeft 2 kilo tomaten gehaald, volgens het boodschappenbriefje. w/

Werkt Barrel het fokadresboekje door _O_ 👌
:D Ze doet in elk geval een heel dappere poging!

Barrel, stuur je jezelf ook een bosje? :*
pi_192322751
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

We hebben het al gekocht :) Pandemic Legacy seizoen 1 hebben we al eerder gespeeld, dit is seizoen 2.
Maar voelt niet helemaal goed om aan te beginnen nu :D
Mja snap ik.. iets te dichtbij nu.
pi_192322779
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:29 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, ik ook hoor :D Maar zonder reistijd, afspraken en uitjes blijft er veel tijd over en aangezien ik toch de hele dag tegen het interieur aan zit te staren, is het ook wel prettig als dat er een beetje netjes uitziet.
Mja ik was er deel van de week niet. Deel dat ik er wel was inderdaad nuttige dingen gedaan.

Volgende week weer werk en leerkracht havo1
Dat is toch duidelijk vermoeiender dan enkel werk :)
  zaterdag 28 maart 2020 @ 17:54:56 #165
63722 z80
I fink you freaky
pi_192322785
Als ik het zo lees dan ben ik blij dat ik het reisbureau in Nederland opdracht had gegeven om met Khiri (reisorganisatie in verschillende Aziatische landen die gebruik maakt van lokale gidsen) zaken te doen in Laos. Khiri heeft namelijk direct gereageerd toen de berichten kwamen van het sluiten van het luchtruim. En er voor gezorgd dat ik de volgende dag al een vlucht het land uit had.
Die gene die dat geluk niet hadden zitten nu vast. En mogelijk tot juni. Landgrenzen waren al dicht. En is voor een Europeaan is het ook lastig om hier gebruik van te maken ivm de benodigde visa.
pi_192322844
Zo, ik heb buiten gespeeld. 1 Meter peultjes langs het peultjesrek; een hoog rek want sinds een paar jaar heb ik een favoriet peultjesras, maar dat groeit onhandig hoog. Niks aan te doen, ik wil dat ras, dus dan maar een hoger rek. En 3 aardappels van @Lucky_Strike gepoot. De andere drie bewaar ik voor later. Bij dit alles rommel ik wat in m'n tuinkast, daar liggen m'n schepjes en schaar en zaaibakje enzo.

Kiekeboe!

Ik zet geen val O+
  zaterdag 28 maart 2020 @ 17:59:06 #167
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192322854
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

:D Ze doet in elk geval een heel dappere poging!

Barrel, stuur je jezelf ook een bosje? :*
Ik heb 2 mooie bossen staan ^O^

En adressen mogen natuurlijk altijd doorgestuurd worden.. O-)
pi_192322918
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:59 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Je bent wel een schat wat dat betreft
pi_192323048
@sigme...moet ik een muisje zien?
Gister had mn.X een jonge uil op de foto met iphone.
Gaat vanmiddag op pad met rugtas vol met toestel, lenzen, verrekijkers.
Komt onverrichterzake terug: ‘nest’ stuk, en te koud om door te wandelen. 8)7

Ondertussen werkte ik aan de brood opdracht voor morgen.

Barrel _O_ :*
  Official ESF Kreviewer zaterdag 28 maart 2020 @ 18:14:26 #170
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192323069
Gisteren pizzarette. Vandaag burritos. Prima weekend.
pi_192323139
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:12 schreef AnneX het volgende:
@sigme...moet ik een muisje zien?
Jazeker!
SPOILER
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:21:07 #172
63722 z80
I fink you freaky
pi_192323177
pi_192323236
@AnneX; wat goed dat je al 4 weken niet meer rookt! :o *O*
Wordt het gemis ook steeds minder?
pi_192323260
Hier vier vuilniszakken weggewerkt, huisgehouden, naar de molen gewandeld voor bloem, terug met de tram (en wat een aso’s zijn nederlanders toch :{ Doe je alle mogelijke moeite afstand te houden, gaan mensen doodleuk door de hele tram wandelen omdat ze dan aan de achterkant eruit kunnen :’) ) en daarna pannekoeken gebakken voor G-DNA en echt superlekker Indiaas besteld voor G en en mijzelf O+ Tikka Massala en een lamscurry :9

@Uhmmmpie: Sweet Chili in het Tanthof :9
pi_192323406
Er is hier een gigabrand. Net ook een NL alert dat we binnen moeten blijven ( :') ) en ramen en deuren moeten sluiten. Maar wat doen Nederlanders die massaal niets te doen hebben op hun vrije zaterdag? Er heen gaan en kijken *O*
pi_192323502
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:33 schreef Isabeau het volgende:
Er is hier een gigabrand. Net ook een NL alert dat we binnen moeten blijven ( :') ) en ramen en deuren moeten sluiten. Maar wat doen Nederlanders die massaal niets te doen hebben op hun vrije zaterdag? Er heen gaan en kijken *O*
En dicht op elkaar staan zeker om een zo mooi mogelijke foto te maken
pi_192323507
Oh ja ^O^ voor het niet roken van AX en Lonaa!

Goed bezig P en G. Ik heb gemist waarom je bonuskind nu g-dna genoemd wordt?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:44:39 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192323596
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:02 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Je bent wel een schat wat dat betreft
_O-
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:45:44 #179
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192323610
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:42 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat zijn tostirondjes? :D

(of bedoel je rosti? :P )
(Salman) Rustie inderdaad :+
pi_192323643
Ik vond tosti rondjes nou net zo lekker klinken -O-
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:53:54 #181
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192323763
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:33 schreef Isabeau het volgende:
:X
Spoilers!
pi_192323816
Wat lief van de bosjes bloemen Barrel O+
pi_192323906
Ik vind vandaag maar niks. Ik ben zwaar ongesteld, (8> voelt zich niet lekker en Jip wil continu aandacht. Ik ben kapot moe :')

We hebben wel lekker van het zonnetje genoten op het balkon O+
SPOILER
pi_192323928
Ik hou zo van mn oudste. Hij vertelde vandaag over z'n verlanglijstje voor z'n vijfde verjaardaG:
- chocolademachine die ook kan verpakken
-pasta machine
-plant
- lamp van papier
O+
pi_192323954
Haha wat een leuk lijstje! :D
pi_192323970
Oh bah aure. Normaal kijk ik na zo'n weekend extra uit naar de week, maar dat zal wel niet helpen nu...
pi_192324210
Wat een leuke lijst

Bah Aure, niet fijn. Maar een zonaanbiddende Jip, heerlijk
pi_192324725
Hier het huishouden gedaan, wat met m'n camera gespeeld en met de katjes gekroeld terwijl E. aan het klussen was eerst hier en later in de werkplaats/loods van hem en zijn vader 'n paar dorpen verderop.
pi_192324868
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:39 schreef Blues het volgende:
Oh ja ^O^ voor het niet roken van AX en Lonaa!

Goed bezig P en G. Ik heb gemist waarom je bonuskind nu g-dna genoemd wordt?
Omdat het G-DNA is :P Kan het moeilijk mini-G noemen he :P Het is een jongen :+
pi_192324872
Och, morgen weer een dag en dan is het vast anders O+
  zaterdag 28 maart 2020 @ 19:40:24 #191
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192324873
Gepofte knol was super lekker! ^O^
Morgen de andere helft opeten..
pi_192325329
Serieuze shizzle hier bij de Plus supermarkt! Net naast de ingang tijdelijke spoelbakken met zeepdispensers en tork, en naar binnen enkel met een wagentje, die je later weer af moest geven van een meneer buiten die elke kar weer schoon poetste.

En door jullie heb ik nu wéér een rol gingernuts gekocht }:|
(En ik heb nog teveel spierpijn om vandaag weer te sporten. Ik vond het door mijn knieėn zakken voor de badkamertegeltjes al een enorme opgave :') )
pi_192325537
Balkon in daglicht en in de avond met verlichting

SPOILER
pi_192325670
Kaatje...ben je happy ermee?
Ik wel, met de zomerse uitstraling. Goeie keus. _O_
pi_192325707
Tsjonge @Kaatje1 wat sjiekdefriemel! Mooi hoor :Y Heb je nu nieuwe andere kleden gevonden?
pi_192325809
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:

SPOILER
Wat gezellig O+
  zaterdag 28 maart 2020 @ 20:25:49 #197
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192325821
Mooie kleden Kaat!

Ik hoop straks ook een balkon te hebben en dan is dat ook wel een leuk idee! _O_
pi_192325860
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:20 schreef sigme het volgende:
Tsjonge @:Kaatje1 wat sjiekdefriemel! Mooi hoor :Y Heb je nu nieuwe andere kleden gevonden?
Nee, ik had vier kleden laten komen om ze dan op maat te knippen en aan elkaar te plakken. 1 viel na klein stukje knippen uit elkaar :D en er komt nog een op het balkon, ik ga nog even schuiven van de week. Nu al zin om met een wijntje daar te gaan zitten (t is er alleen nu wel koud voelde ik net)
pi_192325915
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:

SPOILER
Echt heel mooi O+ beetje jaloers
  zaterdag 28 maart 2020 @ 20:30:06 #200
370431 drakin
vurig typje
pi_192325919
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:59 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Dat is heel lief van je.
Freaks like me drink tea
pi_192326045
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Echt heel mooi O+ beetje jaloers
Jij hebt toch een tuin? Of hou jij, net als ik, niet van tuinieren?
pi_192326085
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Jij hebt toch een tuin? Of hou jij, net als ik, niet van tuinieren?
Dat :Y
En het zal altijd dus een wilde tuin blijven.
En jouw balkon ziet er gewoon echt mooi en netjes uit O+
pi_192326456
Avond.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192326487
Sfeervol balkon Kaatje!

@AnneX: 4 weken niet gerookt ^O^ Goed bezig

Hier eerder een huis met meer zooi dan minder. Heb wel grote behoefte aan een opruim- en schoonmaaksessie.

Ik bedacht me dat het nu echt heel weinig impact gaat hebben dat de klok verzet wordt. In elk geval niet voor dinsdag. Wel zo lekker :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_192326497
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Avond.
'navond.

Ben je naar je nieuwe werk geweest?
pi_192326549
Ohja, de klok }:|
  zaterdag 28 maart 2020 @ 20:59:54 #207
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192326614
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:57 schreef Aure het volgende:
Ohja, de klok }:|
Oh ja, we worden weer bestolen vannacht. Ik ben wel voorstander van zomer- en wintertijd maar dit weekend voelt toch altijd een beetje als diefstal.
Spoilers!
  zaterdag 28 maart 2020 @ 21:01:19 #208
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192326651
Wij hebben toch lekker gegeten net! Gehaktballen van De Librije zijn echt geniaal. Er is nog jus over om morgen mijn zelfgebakken brood in te dippen :9
Spoilers!
pi_192326675
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:55 schreef sigme het volgende:

[..]

'navond.

Ben je naar je nieuwe werk geweest?
:Y

Net thuis, interessant dagje.
Stuk rustiger dan ik had verwacht qua patiėnten dus dat was wel fijn. (Kan morgen alweer anders zijn natuurlijk)
Vandaag werd onze afdeling plotseling verhuisd naar een andere vleugel, verdieping waar we zaten was al voor de helft COVID positief en wordt dat nu helemaal. Dus bedden gereden, kastjes uitgeruimd en alles wat bij zo’n verhuizing hoort. En de dagelijkse dingen erbij doen. Wat best veel tijd kost als je vóór elke kamer je in isolatiekledij moet hullen (en erna uitdoen natuurlijk).
Ook het vaste personeel moest zijn weg zoeken op de nieuwe afdeling, waar een totaal andere populatie lag, dus er moesten ook diverse spullen mee voor een ‘long afdeling’.

Iemand van de IC kwam even kletsen en was blij te horen dat op onze ‘verdachte’ afdeling weinig ernstig zieken lagen en dat er ook een aantal mensen negatief testen en dus overgeplaatst kunnen worden.
Zij nemen op dit moment alleen afscheid van patiėnten als ze worden overgeplaatst naar een andere IC ivm plaatsgebrek of omdat ze overlijden....
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192326695
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oh ja, we worden weer bestolen vannacht. Ik ben wel voorstander van zomer- en wintertijd maar dit weekend voelt toch altijd een beetje als diefstal.
Blij dat ik morgen vrij heb *O*
Ik was het vergeten, patiėnt moest mij en mijn collega eraan herinneren :D
pi_192326748
En hoe voelde het om daar nu te werken? Zowel lichamelijk, want toch ander werk als geestelijk. Of heb jij gewoon “aanspreekbare” patiėnten.
pi_192326847
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
En hoe voelde het om daar nu te werken? Zowel lichamelijk, want toch ander werk als geestelijk. Of heb jij gewoon “aanspreekbare” patiėnten.
Viel me vandaag echt mee. Veel van patiėnten zijn best gezond en kunnen veel zelf (vooral snel moe, extra zuurstof nodig). En weinig echt ernstig zieken. Behalve de jongeman die halverwege de dag uit voorzorg toch maar naar de IC werd gebracht dan.
Dus fysiek zeker minder zwaar dan mijn thuiszorgwerk. Mentaal wel vermoeiend, allemaal nieuwe dingen, veel controles bij patiėnten en de ontwikkelingen qua gezondheid gaan natuurlijk veel sneller.

Maar hey, ik kan nu met weer drie nieuwe types automatische bloeddruk- en saturatiemeters werken :+
pi_192326940
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:25 schreef PdeHoog het volgende:
Hier vier vuilniszakken weggewerkt, huisgehouden, naar de molen gewandeld voor bloem, terug met de tram (en wat een aso’s zijn nederlanders toch :{ Doe je alle mogelijke moeite afstand te houden, gaan mensen doodleuk door de hele tram wandelen omdat ze dan aan de achterkant eruit kunnen :’) ) en daarna pannekoeken gebakken voor G-DNA en echt superlekker Indiaas besteld voor G en en mijzelf O+ Tikka Massala en een lamscurry :9

@:Uhmmmpie: Sweet Chili in het Tanthof :9
Staat genoteerd :9
  zaterdag 28 maart 2020 @ 21:14:54 #214
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192326967
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Viel me vandaag echt mee. Veel van patiėnten zijn best gezond en kunnen veel zelf (vooral snel moe, extra zuurstof nodig). En weinig echt ernstig zieken. Behalve de jongeman die halverwege de dag uit voorzorg toch maar naar de IC werd gebracht dan.
Dus fysiek zeker minder zwaar dan mijn thuiszorgwerk. Mentaal wel vermoeiend, allemaal nieuwe dingen, veel controles bij patiėnten en de ontwikkelingen qua gezondheid gaan natuurlijk veel sneller.

Maar hey, ik kan nu met weer drie nieuwe types automatische bloeddruk- en saturatiemeters werken :+
Hoe werkt dat met de speciale kleding in zo'n kamer? Is dat one size fits all en draagt iedereen elkaars kleding ofzo? Of heb je voor elke kamer een set kleding tijdens je dienst? Ik zie de infrastructuur hiervan niet helemaal voor me.

Je dag klinkt hectisch maar niet al te stressvol. Fijn :)
Spoilers!
pi_192327251
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe werkt dat met de speciale kleding in zo'n kamer? Is dat one size fits all en draagt iedereen elkaars kleding ofzo? Of heb je voor elke kamer een set kleding tijdens je dienst? Ik zie de infrastructuur hiervan niet helemaal voor me.

Je dag klinkt hectisch maar niet al te stressvol. Fijn :)
Ik werk op de COVID verdachte afdeling. Dus de één blijkt het wel te hebben, de ander niet (vandaag van 3 testen twee negatief, eentje positief). En dus kun je niet overal met dezelfde (potentieel besmette) kleding naartoe gaan.

Iedere kamer heeft een voorportaal (sluis) waar we ons omkleden.

Beschermende kleding bestaat uit spatbril, mondkapje, handschoenen (keuze uit drie maten), en overschort (one size fits all, lange mouwen en sluit met een koord)
Spatbril en overschort horen bij de kamer, waarbij iedereen na gebruik de spatbril met alcohol schoonmaakt.
Schort hangt aan een hanger, meestal twee schorten per kamer omdat je soms ook met meer mensen binnen moet zijn.
Handschoenen elke keer schoon aan en die worden na gebruik weggegooid.
En mondkapje maak je per kamer van jezelf door er je naam op te zetten. Zou ook niet fris en gezond zijn, in de adem en speeksel van een ander zitten met je neus en mond, Na de dienst wordt het professioneel schoongemaakt voor hergebruik.

Dus als je op de kamer moet zijn is het je eigen mondkapje zoeken, bril opzetten, schort aandoen, handschoenen aan en dan kun je naar binnen. En hopen dat je niks vergeten bent (of dat een ‘schone’ collega in de buurt is) want als je wat op de gang moet pakken moet alles in omgekeerde volgorde uit, handschoen weggooien en tussendoor uiteraard je handen desinfecteren. En daarna weer aan.

Eigenlijk is het makkelijker om op de COVID afdeling te werken. Want daar is iedereen bewezen besmet en houd je de hele dienst (buiten pauzes dan) je eigen setje beschermende kleding aan en kun je dus snel een kamer in en uit.
Maar het is wel onhandig en warm dus ik ben blij dat ik op de gang nog gewoon ‘vrij’ kon rondlopen.

Was trouwens wel mooi. Met mijn badge kan ik het belsysteem niet uitzetten (bug, wordt geregeld), maar ik kon wel, zowat als enige, op de nieuwe afdeling de medicijnkamer en opiatenkast in _O-
pi_192327255
Dat werd nog een heel verhaal :@
  zaterdag 28 maart 2020 @ 21:39:26 #217
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192327424
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Goed verhaal. Bedankt voor de uitleg. Het is helemaal duidelijk nu.
Spoilers!
  zaterdag 28 maart 2020 @ 21:43:26 #218
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192327504
Wij kijken toch een maffe serie. In the Flesh. Over nį een zombie apocalypse in Engeland. Sommige mensen zijn genezen zombies. Ze worden niet door iedereen vertrouwd. En moeten integreren in de gezinnen waar ze oorspronkelijk uit kwamen.
Spoilers!
pi_192327516
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goed verhaal. Bedankt voor de uitleg. Het is helemaal duidelijk nu.
^O^
pi_192327529
Het is natuurlijk voor jou en ieders veiligheid, maar wat een gedoe
pi_192327837
quote:
Dank je voor je verhaal en ervaringen van de 1e werkdag.
Nogmaals lof voor je inzet. _O_ 🎉 💐
pi_192328038
quote:
Arts bij ons vertelde dat je goed moet nadenken als je op de covid afd werkt wat je bij een besmette patient allemaal wil/moet doen. Omdat je als je weggelopen bent, je in de sluis je pak uittrekt.
Wat vergeet en weer een nieuw pak aan moet doen.. zonde natuurlijk.

Goed te horen dat het allemaal in redelijke rust gaat bij jullie, en lekker vrij morgen ^O^
Mentaalmoeheid (vrij naar metaalmoedheid :P ) is niet zo gek idd, al die nieuwe indrukken maar ook steeds maar meebewegen met weer dingen die veranderen/aangepast moeten worden.

Hopelijk maalt het niet teveel vannacht.
pi_192328124
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij kijken toch een maffe serie. In the Flesh. Over nį een zombie apocalypse in Engeland. Sommige mensen zijn genezen zombies. Ze worden niet door iedereen vertrouwd. En moeten integreren in de gezinnen waar ze oorspronkelijk uit kwamen.
Lekker raar.

Wij kijken Kalifat en Unorthodox door elkaar.
Allebei merkwaardig gelijkwaardig in extreme leefvoorwaardes.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:18:10 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192328211
Ik leer van Unorthodox toch nog wat zaken over het jodendom die ik zelfs niet wist. Geen idee dat die Satmar-groep in Williamsburg (NY,USA) zo extreem in de opvattingen is. :{w
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:18:30 #225
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192328220
Vanochtend trouwens muis 6 gevangen.
Spoilers!
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:26:11 #226
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192328415
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanochtend trouwens muis 6 gevangen.
En er zitten zo'n 1000 spinnen :'(
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:28:01 #227
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192328460
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:26 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Bij Lucky? Doe er daar maar drie nullen bij.
pi_192328512
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:26 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

In jouw nieuwe huis? Nee toch?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:31:20 #229
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192328546
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Sssst!
Spoilers!
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:32:13 #230
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192328569
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

x3 nullen
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:33:22 #231
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192328597
Hier wonen geen enorme zwarte spinnen hoor. Heus niet. Genoeg normale spinnen en zij zijn best welkom, mits in proportionele aantallen.
Spoilers!
pi_192328651
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier wonen geen enorme zwarte spinnen hoor. Heus niet. Genoeg normale spinnen en zij zijn best welkom, mist in proportionele aantallen.
Volgens mij heeft Stephen King een boek over spinnen en mist (8>
pi_192328694
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier wonen geen enorme zwarte spinnen hoor. Heus niet. Genoeg normale spinnen en zij zijn best welkom, mits in proportionele aantallen.
Zei zij hoopvol
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:37:35 #234
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192328696
Spoilers!
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:38:10 #235
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192328714
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Stephen King een boek over spinnen en mist (8>
Stephen King schrijft toch sowieso het hele scenario van 2020?
pi_192328784
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:38 schreef fietsie het volgende:

[..]

Stephen King schrijft toch sowieso het hele scenario van 2020?
Hij moppert wel eens wat op Trump geloof ik..

Maar ik hoop toch niet op the mist, want dat vond ik eng :+
  zaterdag 28 maart 2020 @ 22:42:29 #237
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192328824
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik vind dat wel meer van die schrijfsels een unheimisch gevoel teweeg brengen...
pi_192328918
Ik vind alles van King eng. Tenminste, wat hij geschreven heeft. Z’n opmerkingen richting Trump zijn geweldig
pi_192329463
Zelfs zo via fok kunnen dingen? Ok geloof nieuwe dar er onderhand nier een eerste fok baby is eb laat staan dat er nog relatie uit is geworden.

Haha kan er nl wel een een paar opnoemen uit mijn hoofd alleen al. Dus wss meer :P
Do what you love, love what you do!
pi_192329574
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:06 schreef kree het volgende:
Zelfs zo via fok kunnen dingen? Ok geloof nieuwe dar er onderhand nier een eerste fok baby is eb laat staan dat er nog relatie uit is geworden.

Haha kan er nl wel een een paar opnoemen uit mijn hoofd alleen al. Dus wss meer :P
:?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:12:03 #241
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192329592
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:11 schreef Blues het volgende:

[..]

:?
Verdwaald uit ONZ of KLB

Ik geef mijn poging tot een live zomertijdovergang op. Ik zet de klok morgen wel goed.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:22:13 #242
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192329781
Laat maar gaan.

Weltrusten Fiets. Ik hoop trouwens dat je schoonouders nog een beetje acceptabele verhuizing gaan krijgen.
Spoilers!
pi_192330913
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:40 schreef sigme het volgende:

Ik vond het einde van die film echt één van de afschuwelijkste eindes van een film ooit :X

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik mag een uur korter werken *O*

En goed verhaal, Cat! Helemaal gelezen. Wel een gedoe ja.
pi_192332136
Nou, wat heb ik veel aan een uur korter werken zeg. Not. Trein ging wel volgens ns app en ns reisplanner, maar niet op het station. En nu luister ik naar een omroeper die me aanraadt de site van de vervoerder te checken om te kijken of mijn trein rijdt!!
pi_192332149
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 07:27 schreef Isabeau het volgende:
Nou, wat heb ik veel aan een uur korter werken zeg. Not. Trein ging wel volgens ns app en ns reisplanner, maar niet op het station. En nu luister ik naar een omroeper die me aanraadt de site van de vervoerder te checken om te kijken of mijn trein rijdt!!
Lekker -O-
pi_192332154
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 07:35 schreef PdeHoog het volgende:

Lekker -O-
Ik ben echt pissig. Het is hier ook echt koud en ik zat liever nog met een kop warme thee in het ziekenhuis.
pi_192332157
Oh en ik ben niet de enige, nog 4 mensen wachten hier. Een doet alsof ik melaats ben. Zij zit helemaal rechts op zo'n 4 meter lange bank en ik ga helemaal links zitten. Kijkt ze me boos aan en schuift helemaal op het randje. Collectief gek geworden.
pi_192332250
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]

_O-
Nouja.. behalve hele goede acties met kerstpakketten en bloemen...
Kan ik er niet zo veel over zeggen vrees ik :)

Maar dat vind ik wel onwijs leuk en lief.
  zondag 29 maart 2020 @ 08:12:07 #249
217702 Lonaa
Honger!
pi_192332275
:O :W
  Official ESF Kreviewer zondag 29 maart 2020 @ 08:15:08 #250
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192332284
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 07:39 schreef Isabeau het volgende:
Oh en ik ben niet de enige, nog 4 mensen wachten hier. Een doet alsof ik melaats ben. Zij zit helemaal rechts op zo'n 4 meter lange bank en ik ga helemaal links zitten. Kijkt ze me boos aan en schuift helemaal op het randje. Collectief gek geworden.
Even hoesten.
  zondag 29 maart 2020 @ 08:15:10 #251
221912 minilot
Nancy boy
pi_192332285
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vond het einde van die film echt één van de afschuwelijkste eindes van een film ooit :X
[..]

Héél naar ja! Brrrr.
Kwam het goed met de trein? :*
pi_192332351
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:15 schreef minilot het volgende:

Héél naar ja! Brrrr.
Kwam het goed met de trein? :*
Ik weet niet of 3 kwartier wachten in de kou en nu thuis zijn 'goed komen' is. De trein die ik wilde hebben en die volgens de door de omroeper aangeraden reisplanner gewoon reed kwam niet meer goed.

quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:15 schreef Kreator het volgende:

Even hoesten.
Goede tip. Had ik vast de hele bank voor mezelf gehad.
  zondag 29 maart 2020 @ 08:39:28 #253
221912 minilot
Nancy boy
pi_192332370
quote:

[..]

Ik werk op de COVID verdachte afdeling. Dus de één blijkt het wel te hebben, de ander niet (vandaag van 3 testen twee negatief, eentje positief). En dus kun je niet overal met dezelfde (potentieel besmette) kleding naartoe gaan.

Iedere kamer heeft een voorportaal (sluis) waar we ons omkleden.

Beschermende kleding bestaat uit spatbril, mondkapje, handschoenen (keuze uit drie maten), en overschort (one size fits all, lange mouwen en sluit met een koord)
Spatbril en overschort horen bij de kamer, waarbij iedereen na gebruik de spatbril met alcohol schoonmaakt.
Schort hangt aan een hanger, meestal twee schorten per kamer omdat je soms ook met meer mensen binnen moet zijn.
Handschoenen elke keer schoon aan en die worden na gebruik weggegooid.
En mondkapje maak je per kamer van jezelf door er je naam op te zetten. Zou ook niet fris en gezond zijn, in de adem en speeksel van een ander zitten met je neus en mond, Na de dienst wordt het professioneel schoongemaakt voor hergebruik.

Dus als je op de kamer moet zijn is het je eigen mondkapje zoeken, bril opzetten, schort aandoen, handschoenen aan en dan kun je naar binnen. En hopen dat je niks vergeten bent (of dat een ‘schone’ collega in de buurt is) want als je wat op de gang moet pakken moet alles in omgekeerde volgorde uit, handschoen weggooien en tussendoor uiteraard je handen desinfecteren. En daarna weer aan.

Eigenlijk is het makkelijker om op de COVID afdeling te werken. Want daar is iedereen bewezen besmet en houd je de hele dienst (buiten pauzes dan) je eigen setje beschermende kleding aan en kun je dus snel een kamer in en uit.
Maar het is wel onhandig en warm dus ik ben blij dat ik op de gang nog gewoon ‘vrij’ kon rondlopen.

Was trouwens wel mooi. Met mijn badge kan ik het belsysteem niet uitzetten (bug, wordt geregeld), maar ik kon wel, zowat als enige, op de nieuwe afdeling de medicijnkamer en opiatenkast in _O-
Wat een gedoe en reteinteressant om te horen hoe het gaat, dank voor het vertellen. O+
  zondag 29 maart 2020 @ 08:41:50 #254
221912 minilot
Nancy boy
pi_192332378
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Yay voor deze reminder! :o *O* Toen deze serie een paar jaar geleden uitkwam wilde ik 'm graag kijken, maar helemaal vergeten!
pi_192332382
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 07:39 schreef Isabeau het volgende:
:D sommigen slaan er wel wat in door ja :')
pi_192332389
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:42 schreef Aure het volgende:

:D sommigen slaan er wel wat in door ja :')
En in het ziekenhuis staat een beveiliger steeds een zijdeur open te doen voor de mensen die het pand willen verlaten. Geen mondkapje, geen handschoenen. Hoeveel afstand kan je nemen als je de moeizaam open gaande deur voor iemand open houdt die er vervolgens door loopt?
pi_192332435
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En in het ziekenhuis staat een beveiliger steeds een zijdeur open te doen voor de mensen die het pand willen verlaten. Geen mondkapje, geen handschoenen. Hoeveel afstand kan je nemen als je de moeizaam open gaande deur voor iemand open houdt die er vervolgens door loopt?
Herkenbaar. Wij suuuuperbeschermd de patientenkamers in, maar met overlegmomenten wel met zijn zessen in een redelijk klein hok. Of over de schouder van een collega meekijken in de computer of zo. Die anderhalve meter heb ik gisteren een aantal keren echt niet gehaald.

En stom van je trein :(
pi_192332462
Verpleegkundigen lopen ook gewoon net niet hand in hand door de gangen. En ik denk niet dat het allemaal huisgenoten zijn. Veel collega's die ik sprak die hebben zich er al bij neergelegd dat ze de komende maanden waarschijnlijk wel besmet raken...
  zondag 29 maart 2020 @ 08:59:32 #259
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192332465
Is die 1.5 meter dan ook echt verplicht voor zorgpersoneel onderling ja?

Tevens keken wij gister 2 films: "Underwater" , maar die zijn we gestopt omdat ik hem te claustrofobisch vond en "Vivarium" dat was ook wel een weirde film.. had zo in black mirror gekund

En zo maar eens kijken of het minilot-broodjes-deeg gerezen is... spannend!
pi_192332470
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:59 schreef Barreltje het volgende:
Is die 1.5 meter dan ook echt verplicht voor zorgpersoneel onderling ja?

Tevens keken wij gister 2 films: "Underwater" , maar die zijn we gestopt omdat ik hem te claustrofobisch vond en "Vivarium" dat was ook wel een weirde film.. had zo in black mirror gekund

En zo maar eens kijken of het minilot-broodjes-deeg gerezen is... spannend!
Volgens mij maakt het virus geen onderscheid en hoe minder zorgpersoneel er (tegelijk) geveld raakt hoe beter hč :P

Beide films ken ik niet. En succes met de broodjes O+
pi_192332515
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Volgens mij maakt het virus geen onderscheid en hoe minder zorgpersoneel er (tegelijk) geveld raakt hoe beter hč :P

Beide films ken ik niet. En succes met de broodjes O+
Dat. Alleen is het praktisch niet haalbaar in ons werk om er altijd anderhalve meter tussen te hebben. We proberen erop te letten (ook afstand in lift etc), maar soms lukt het gewoon niet.
En ik merk dat je tijdens zo’n werkdag er ook wat losser in wordt :@ o|O
pi_192332541
Ah, helicopter. Er zal wel iemand worden overgeplaatst.
pi_192332552
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

Dat. Alleen is het praktisch niet haalbaar in ons werk om er altijd anderhalve meter tussen te hebben. We proberen erop te letten (ook afstand in lift etc), maar soms lukt het gewoon niet.
En ik merk dat je tijdens zo’n werkdag er ook wat losser in wordt :@ o|O
:Y klopt, even meekijken op de computer, koffie halen etc.

Wij doen ook aan helicopters tegenwoordig. En er is een ambulancebus met 6 bedden. Ik leer elke dag wat bij.

De bus: https://www.dvhn.nl/groni(...)voeren-25490773.html
  zondag 29 maart 2020 @ 09:21:03 #264
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192332579
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mja, maar aan de andere kant mogen wij dan weer niet werken met ook maar IETS van symptomen en zorgpersoneel moet dat wel.. er zijn dus sowieso dubbele maten
pi_192332583
I zit naar bbc news te kijken, daar stampen ze een paar flinke ziekenhuizen uit de grond. Ruimte is er maar personeel is nog een dingetje
pi_192332587
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y klopt, even meekijken op de computer, koffie halen etc.

Wij doen ook aan helicopters tegenwoordig. En er is een ambulancebus met 6 bedden. Ik leer elke dag wat bij.

De bus: https://www.dvhn.nl/groni(...)voeren-25490773.html
Gaaf he, die bus!
pi_192332613
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:21 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Mja, maar aan de andere kant mogen wij dan weer niet werken met ook maar IETS van symptomen en zorgpersoneel moet dat wel.. er zijn dus sowieso dubbele maten
Ja, door schaarste. Ik heb er soms ook mijn vraagtekens bij.
Zeker als iemand in hun gezin typische Corona symptomen vertoont maar niet getest mag worden. Kun je komen werken, terwijl je waarschijnlijk besmet bent...
Wellicht dat ze over een week wel een besmette afdeling uit de grond stampen waar alleen verpleegkundigen Koen de werken die de besmetting ook doorgemaakt hebben. Hoef je een stuk minder aan beschermende maatregelen te doen.
Alleen zijn er nu vast nog te weinig immuun en heeft men geen idee hoeveel er eigenlijk een besmetting hebben doorgemaakt.
pi_192332630
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:21 schreef Kaatje1 het volgende:
I zit naar bbc news te kijken, daar stampen ze een paar flinke ziekenhuizen uit de grond. Ruimte is er maar personeel is nog een dingetje
Personeel is in de UK sowieso al een dingetje. Dat wordt nu niet plots opgelost. Al las ik wel iets over geneeskundestudenten die alvast als semi-arts aan de slag mochten in NY :X
  Official ESF Kreviewer zondag 29 maart 2020 @ 09:28:20 #269
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192332640
1000 is toch zo af. We nemen die van 2000.

...drie uur verder.

pi_192332650
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Personeel is in de UK sowieso al een dingetje. Dat wordt nu niet plots opgelost. Al las ik wel iets over geneeskundestudenten die alvast als semi-arts aan de slag mochten in NY :X
Heel veel oud verpleegkundigen werken nu, en bhv’s worden extra opgeleid om iets te kunnen doen
pi_192332666
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:28 schreef Kreator het volgende:

...drie uur verder.

[ afbeelding ]
3 uur voor het frame :o Wel mooi groot O+ Ik hou van groot.
pi_192332676
quote:

...drie uur verder.

[ afbeelding ]
Tof!
  Official ESF Kreviewer zondag 29 maart 2020 @ 09:34:02 #273
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192332686
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

3 uur voor het frame :o Wel mooi groot O+ Ik hou van groot.
Ja ik ook. Er is alleen geen ruimte om alle stukjes uit te leggen.
  zondag 29 maart 2020 @ 09:35:52 #274
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192332700
quote:

...drie uur verder.

[ afbeelding ]
Goed bezig!

Ik deed er van de week nog een uur over om de -pakweg- laatste 50 stukjes neer te leggen..

Hoe lang was je van plan om er over te doen eigenlijk? Succes! ^O^
  Official ESF Kreviewer zondag 29 maart 2020 @ 09:40:51 #275
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192332737
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:35 schreef Barreltje het volgende:

Hoe lang was je van plan om er over te doen eigenlijk? Succes! ^O^
Totdat ie af is.
pi_192332757
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:21 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Bij ons wordt onmisbaar zorgpersoneel getest bij symptomen en tot die tijd mag niet gewerkt worden. Inmiddels is įl het zorgpersoneel in huis onmisbaar...
  Official ESF Kreviewer zondag 29 maart 2020 @ 09:54:29 #277
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192332917
quote:
11s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:54 schreef Kreator het volgende:
Het sneeuwt.
Hm ik zit te kijken naar het zonnetje en luister naar de gansjes beneden.
  zondag 29 maart 2020 @ 10:04:57 #279
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192332975
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Yay voor deze reminder! :o *O* Toen deze serie een paar jaar geleden uitkwam wilde ik 'm graag kijken, maar helemaal vergeten!
Volgens mij is het wel een aanrader na ep 1.

Bij deze ook nog een reminder voor Utopia (de serie) trouwens.
Spoilers!
  zondag 29 maart 2020 @ 10:09:27 #280
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192333021
En goedemorgen. Ik lig nog in bed. Ben benieuwd of het deeg is gerezen.

We zijn te gaar om veel in de tuin te doen. Brood bakken, zaadjes planten, meer brood bakken en stofzuigen is zo'n beetje wat we doen.
J moet ook nog even een halve wereldreis maken om een nieuwe telefoon maar zijn vriend in het verpleeghuis te brengen. Diens telefoon is kapot en dat is de enige afleiding/manier om hem rustig te houden.
Spoilers!
  zondag 29 maart 2020 @ 10:09:34 #281
217702 Lonaa
Honger!
pi_192333023
quote:
11s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:54 schreef Kreator het volgende:
Het sneeuwt.
I know :o
  zondag 29 maart 2020 @ 10:16:58 #282
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_192333106
quote:

...drie uur verder.

[ afbeelding ]
De sluisdeuren en de looppad daarop vond ik het lastigste van de hele puzzel.

Ik was trouwens hiervan een stukje kwijt, toen heb ik een website gevonden waar je tegen postzegelkosten het missende stukje kon krijgen. (Mits zij dat hadden). Het bleek van een dagbestedingcentrum te zijn voor mensen met verstandelijke beperking.
Nou zo'n dagbesteding wil ik ook wel :D
pi_192333211
G moet werken vandaag dus G-DNA en ik gaan gamen 8-) Hij gaat vier uur lang Farming Simulator doen en ik ga eens spelen met Cities Skylines. Vroeger was SimCity geweldig en dit zou de nieuwe SimCity moeten zijn :P
  Official ESF Kreviewer zondag 29 maart 2020 @ 10:31:15 #284
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192333258
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:16 schreef broccolitaart het volgende:

[..]

De sluisdeuren en de looppad daarop vond ik het lastigste van de hele puzzel.

Ik was trouwens hiervan een stukje kwijt, toen heb ik een website gevonden waar je tegen postzegelkosten het missende stukje kon krijgen. (Mits zij dat hadden). Het bleek van een dagbestedingcentrum te zijn voor mensen met verstandelijke beperking.
Nou zo'n dagbesteding wil ik ook wel :D
Die ga ik ook nodig hebben. Viel net een stukje in een holle plank...die het nooit meer uit krijgt. :').

Gelijk geen zin meer.
  Official ESF Kreviewer zondag 29 maart 2020 @ 10:32:12 #285
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192333266
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:26 schreef PdeHoog het volgende:
G moet werken vandaag dus G-DNA en ik gaan gamen 8-) Hij gaat vier uur lang Farming Simulator doen en ik ga eens spelen met Cities Skylines. Vroeger was SimCity geweldig en dit zou de nieuwe SimCity moeten zijn :P
Ik heb er het geduld niet meer voor. Het leuke van SimCity was dat het overzichtelijk was. Dit is zooooooo groot meteen.
  zondag 29 maart 2020 @ 10:39:18 #286
217702 Lonaa
Honger!
pi_192333333
City Skylines is echt F. z'n nieuwe baby. Al maanden.
}:|
pi_192333375
Nu heb ik zin in de sims, maar (8> heeft tegenwoordig mijn laptop om Rome te spelen }:|
  zondag 29 maart 2020 @ 10:52:41 #288
63722 z80
I fink you freaky
pi_192333508
Hier zijn de vogels druk bezig nesten te maken. Komt er een merel langs gefladderd met een tak die twee keer zijn lengte heeft. Die gaat nooit passen op de plek waar het nest komt.
  zondag 29 maart 2020 @ 10:55:12 #289
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192333546
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:52 schreef z80 het volgende:
Hier zijn de vogels druk bezig nesten te maken. Komt er een merel langs gefladderd met een tak die twee keer zijn lengte heeft. Die gaat nooit passen op de plek waar het nest komt.

Hier wordt ook driftig heen en weer gevlogen. Ik hoop dat die domme roodborsten van vorig jaar in de nestkasjes kruipen die we in de stal voor hen hebben opgehangen en niet weer in een broek of op een haspel hun nest bouwen.
Spoilers!
pi_192333567
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:26 schreef PdeHoog het volgende:
Hij heeft een goede aan je :) Mijn DNA en mijn wederhelft zijn al een poos samen Zelda aan het spelen. Ideaal lockdown-vermaak :D
pi_192333597
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb er het geduld niet meer voor. Het leuke van SimCity was dat het overzichtelijk was. Dit is zooooooo groot meteen.
Het is vrij groot idd :D Maar ach....beetje uitproberen hier en daar. Tutorialtje op YouTube erbij. Komt goed :P
pi_192333610
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hij heeft een goede aan je :) Mijn DNA en mijn wederhelft zijn al een poos samen Zelda aan het spelen. Ideaal lockdown-vermaak :D
Nou, hij mag doordeweeks niet gamen en moeders is nu weg dus we vermken ons wel samen :D
pi_192333634
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nou, hij mag doordeweeks niet gamen en moeders is nu weg dus we vermken ons wel samen :D
Lijkt me heel fijn voor hem dat hij iemand heeft om een beetje burgerlijk ongehoorzaam mee te zijn :D
pi_192333780
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Lijkt me heel fijn voor hem dat hij iemand heeft om een beetje burgerlijk ongehoorzaam mee te zijn :D
Alles in overleg met moeders he 8-) Maar liever een beetje gecontroleerd en met mate dan 7 dagen per week de hele dag.
  zondag 29 maart 2020 @ 11:25:16 #295
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_192333978
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Die ga ik ook nodig hebben. Viel net een stukje in een holle plank...die het nooit meer uit krijgt. :').

Gelijk geen zin meer.
Dat geen zin meer hebben vanaf het moment dat je (realiseert dat je) een stukje kwijt bent, is zo herkenbaar.

https://www.jvh-puzzels.nl/extra/incomplete-puzzels.html

Edit: je zou ook eventueel een stukje stof over stofzuigermond kunnen doen (een sok b.v.) en dan proberen het puzzelstukje naar omhoog te zuigen?
  zondag 29 maart 2020 @ 11:28:12 #296
297508 broccolitaart
Om des keizers baard
pi_192334016
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:10 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Alles in overleg met moeders he 8-) Maar liever een beetje gecontroleerd en met mate dan 7 dagen per week de hele dag.
Samen gamen is zo leuk!
pi_192334114
Puzzelstukjesleed :'(

Zou ik ook echt gelijk stikchagrijnig van worden.

Tijd voor ontbijt, en daarna brood bakken. Of nouja, bananenbrood... stiekem is dat meer cake. Maar ik geloof redelijk foolproof :D
  zondag 29 maart 2020 @ 11:42:07 #298
221912 minilot
Nancy boy
pi_192334215
Thuisquarantaine voor peuters: Günther Skypet met halfnaakte vriendin en tracht te imponeren met thuisbibliotheek. 'Deze. En deze! Oh, en deze!' :')

SPOILER
  zondag 29 maart 2020 @ 11:45:24 #299
217702 Lonaa
Honger!
pi_192334269
Noh O+

Ik had het KOUD. En zit me psychisch voor te bereiden op hond uitlaten terwijl ik paaseitjes eet :')
pi_192334307
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 10:31 schreef Kreator het volgende:

[..]

Gelijk geen zin meer.
Pantykousje over mondstuk van de stofzuiger en eruit zuigen?

Goeiemorgen, brooddeeg is gevouwen.
Nog 30 min.

Stom van Isa’s trein en nog stommer van de beveiliger zonder handschoenen.
Werd het handvat wel gereinigd?.

Ach ja, J’s vriend in het zorgcentrum.

@Clubsoda ik ben benieuwd hoe de gesprekken gaan in jullie huis.
Is het met personeel, of ook met patiėnten?
Een arts gister bij Op1 vertelde geėmotioneerd en duidelijk over de te nemen keuzen.
Red je het?

Het waait hard in de polder. Heel hard.
pi_192334337
Ow. Gunther O+
En al dagen ben ik geļntrigeerd door de kiwibessen. (8>
Gewoon bij de jumbo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')