abonnement Unibet Coolblue
pi_192312845
Het kan toch niet zo zijn dal alleen Bill Gates dit zag aankomen?

quote:
As the coronavirus spreads with a dangerous and relentless momentum, many Americans, including political leaders, have been shocked over how the pandemic has shut down the world economy, stretched hospitals to the breaking point, and transformed everyday living.

But Bill Gates warned five years ago that it was coming. In a TED talk in 2015, the Microsoft co-founder and billionaire philanthropist cited lessons learned from Western Africa's 2014 Ebola virus crisis, and said the U.S. and other countries were not prepared for the future pandemic that was going to hit them.

"If anything kills over 10 million people in the next few decades, it's most likely to be a highly infectious virus rather than a war," Gates said. "Not missiles, but microbes."
https://www.mercurynews.c(...)ed-pandemic-in-2015/



Eerlijk is eerlijk ik was vooral bezig met terrorisme gevaar en niet met gevaarlijke virussen. Dat was iets van vroeger toen de hygiëne slecht was en de gezondheidszorg minder was in vergelijking met nu.

[ Bericht 15% gewijzigd door potjecreme op 27-03-2020 23:44:36 ]
pi_192312853
Ik zeg het ook aankomen. Zal ik het filmpje posten?
pi_192313007
omdat je niet op alles voorbereid kan zijn?

van de x aantal gevaren zal je altijd een gedeelte onvoldoende voorbereid hebben.
pi_192313041
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 23:26 schreef Wigle het volgende:
Ik zeg het ook aankomen. Zal ik het filmpje posten?
De Ted talk is uit 2015.
pi_192313160
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 23:36 schreef fespo het volgende:
omdat je niet op alles voorbereid kan zijn?

van de x aantal gevaren zal je altijd een gedeelte onvoldoende voorbereid hebben.
Dat is dus de vraag. Ik denk dat we dat gevaar enorm hebben onderschat.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 23:51:19 #6
22565 asco
Los in deze tent
pi_192313182
Op 26/1 postte ik in een app-groep dat het EK, F1, ESF en de OS niet door zouden gaan.

Wat hebben we daar nu aan?
Niks.

Een hoop, voor de meesten, onvoorstelbare ellende komt nu onze kant op.

Deal er maar mee want andere opties zijn er niet meer.
pi_192313196
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 23:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag. Ik denk dat we dat gevaar enorm hebben onderschat.
Is wel heel makkelijk. Er zijn zat waarschuwingen voor gevaren die er uiteindelijk nooit gekomen zijn.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_192313207
Omdat iedereen in deze wereld gefocused is op korte termijn visie.
pi_192313274
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 23:52 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Is wel heel makkelijk. Er zijn zat waarschuwingen voor gevaren die er uiteindelijk nooit gekomen zijn.
Klopt ook. En ik snap dat je je niet voor elk gevaar kan indekken maar was sars niet al een waarschuwing?
pi_192313277
Omdat het geld niet aan bomen groeit. Ander hadden we wel 2 miljard testen voor ieder denkbaar virus, aardschokbestendige funderingen, orkaanbestendige rolluiken en 4 miljoen straaljagers.

Achteraf is het makkelijk met het vingertje wijzen natuurlijk.
pi_192313286
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 23:53 schreef Simmertje het volgende:
Omdat iedereen in deze wereld gefocused is op korte termijn visie.
Mwa, klimaat wat wel hoog op de agenda stond, is lange termijn visie.
pi_192313298
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 23:58 schreef havanagila het volgende:
Omdat het geld niet aan bomen groeit. Ander hadden we wel 2 miljard testen voor ieder denkbaar virus, aardschokbestendige funderingen, orkaanbestendige rolluiken en 4 miljoen straaljagers.

Achteraf is het makkelijk met het vingertje wijzen natuurlijk.
Onzin. Dat ze nu pas schakelen voor meer ic plekken terwijl Italië, om de hoek, al weken een ramp is. Hoe kan je de arrogantie hebben om te denken dat het hier dan niet komt.
pi_192313316
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 23:58 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Klopt ook. En ik snap dat je je niet voor elk gevaar kan indekken maar was sars niet al een waarschuwing?
Of juist niet, sars en die andere waren juist heel erg snel onder controle.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_192313344
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:00 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Onzin. Dat ze nu pas schakelen voor meer ic plekken terwijl Italië, om de hoek, al weken een ramp is. Hoe kan je de arrogantie hebben om te denken dat het hier dan niet komt.
"nu pas" Alsof daar niet al weken over gesproken/gepland is.
pi_192313357
Te duur.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192313366
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:05 schreef havanagila het volgende:

[..]

"nu pas" Alsof daar niet al weken over gesproken/gepland is.
Weken??? Afgelopen week is men gaan kijken hoe op te schalen. Duidelijk dat er geen draaiboek klaar lag.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:10:23 #17
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192313402
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Weken??? Afgelopen week is men gaan kijken hoe op te schalen. Duidelijk dat er geen draaiboek klaar lag.
En Maandag is er weer eens een overleg, Dinsdag zal er wel een lockdown komen. Nouja, ik heb er weinig vertrouwen is. Te onduidelijk allemaal, maar het zal wel allemaal. *O*
pi_192313412
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:06 schreef KennyPowers het volgende:
Te duur.
Te ver weg. Is alleen in het arme Afrika en het gekke Azië. Hier waren we bezig met het klimaat, water, stikstof, terrorisme.
pi_192313574
China had veel eerder alarm moeten slaan en volledig open kaart moeten spelen vanaf het begin. De eerste besmettingen waren waarschijnlijk al in november, maar de artsen die vroeg alarm sloegen werden genegeerd. Vervolgens was er in januari en februari een periode waarin het gewoon super onduidelijk was welke berichten uit China nepnieuws waren en welke niet. De verhalen varieerden van "het is maar een griepje" tot "mensen vallen dood neer op straat".

Op basis van de officiële cijfers die China publiceerde, werd in februari door verschillende instanties (waaronder het rivm) gezegd dat het virus niet heel besmettelijk was en waarschijnlijk geen groot gevaar vormde.

Als de ernst van de situatie in december al duidelijk was geweest hadden landen eerder in kunnen grijpen door bijvoorbeeld alle vluchten van/naar China te schrappen.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 00:35:38 #20
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192313584
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:33 schreef YT123 het volgende:
China had veel eerder alarm moeten slaan en volledig open kaart moeten spelen vanaf het begin. De eerste besmettingen waren waarschijnlijk al in november, maar de artsen die vroeg alarm sloegen werden genegeerd. Vervolgens was er in januari en februari een periode waarin het gewoon super onduidelijk was welke berichten uit China nepnieuws waren en welke niet. De verhalen varieerden van "het is maar een griepje" tot "mensen vallen dood neer op straat".

Op basis van de officiële cijfers die China publiceerde, werd in februari door verschillende instanties (waaronder het rivm) gezegd dat het virus niet heel besmettelijk was en waarschijnlijk geen groot gevaar vormde.

Als de ernst van de situatie in december al duidelijk was geweest hadden landen eerder in kunnen grijpen door bijvoorbeeld alle vluchten van/naar China te schrappen.
Notendop
pi_192313586
Omdat we mensen zijn en kortetermijnsvisie zit ingebakken. Langetermijn risico's kunnen we gewoon slecht inschatten en wordt niet op waarde geschat door onze interne klokje.

Kijk naar klimaatopwarming, pensioensregelingen enzo. Allemaal langetermijn en doen we te laat te weinig aan. Gewoon omdat het niet in ons systeem zit. Valt ook niet te veranderen.

Na een ramp bedenkt de mens allerlei regelingen en voorbereidingen om 'het nooit meer te laten gebeuren!', maar in de loop der jaren wordt er bezuinigd, regels teruggedraaid enzo.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192313594
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 23:59 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Mwa, klimaat wat wel hoog op de agenda stond, is lange termijn visie.
Daarom reageert iedereen zo gefrustreerd op al die plannen, omdat het hun korte termijn plannen aantast.
pi_192313843
Want RIVM.

Die wisten toch zeker waar ze het over hadden.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_192314064
Omdat sommige mensen begrijpen dat zo'n griepje wel overwaait
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 28 maart 2020 @ 02:09:11 #25
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_192314137
Ons Bill was al lang ingelicht oh noes tinfoils
pi_192314238
Varkenspest
BSE (Gekke koeienziekte)
Vogelgriep
SARS
Q koorts
Mexicaanse griep (H1N1)
Ebola

Niemand zag het aankomen.
pi_192314283
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:33 schreef YT123 het volgende:
China had veel eerder alarm moeten slaan en volledig open kaart moeten spelen vanaf het begin. De eerste besmettingen waren waarschijnlijk al in november, maar de artsen die vroeg alarm sloegen werden genegeerd. Vervolgens was er in januari en februari een periode waarin het gewoon super onduidelijk was welke berichten uit China nepnieuws waren en welke niet. De verhalen varieerden van "het is maar een griepje" tot "mensen vallen dood neer op straat".

Op basis van de officiële cijfers die China publiceerde, werd in februari door verschillende instanties (waaronder het rivm) gezegd dat het virus niet heel besmettelijk was en waarschijnlijk geen groot gevaar vormde.

Als de ernst van de situatie in december al duidelijk was geweest hadden landen eerder in kunnen grijpen door bijvoorbeeld alle vluchten van/naar China te schrappen.
Ach hou toch op. De vluchten van en naar China werden pas op 13 maart geschrapt. Lang nadat het in China, Italië en Iran uit de klauwen gelopen was en er al weken duidelijk was wat er aan de hand was.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192314338
Heel simpel, zolang het er niet is, gaan we daar geen geld in steken.

Geld is je antwoord.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 02:37:29 #29
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192314346
Men wist dat er een virus rondging en heeft kunnen zien (door de ontwikkelingen in China te bekijken) waar het toe in staat is, vervolgens in al die tijd dat er ingegrepen kon worden nog steeds niets doen, mensen lekker carnaval laten vieren, de grenzen niet sluiten, luchthavens niet dichtgooien en tot zelfs nu toe niet aan die handrem trekken (markten zijn nog open, kindertjes mogen buitenspelen etc) en geen totale lockdown invoeren.
Genoeg indicaties sinds begin januari dat er ingegrepen moest worden. Nu eind maart en we zijn nog steeds halfbakken bezig en is ondertussen de mogelijkheid om Corona te weren verkeken..

Als het niet zo belachelijk zou klinken zou je denken dat men juist de deur moedwillig opengehouden heeft voor Corona.

./BNW
Mai pben rai~!
pi_192314402
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 02:37 schreef KNAK het volgende:
Als het niet zo belachelijk zou klinken zou je denken dat men juist de deur moedwillig opengehouden heeft voor Corona.
Bij veel landen speelt dit ook wel heb ik het idee.

America gaat de grootste shitstorm worden denk ik, Trump , Rutte, ze verwoorden het anders maar beide namen het niet op tijd serieus.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 02:59:34 #32
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192314483
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 02:46 schreef Elizium het volgende:

[..]

Bij veel landen speelt dit ook wel heb ik het idee.

America gaat de grootste shitstorm worden denk ik, Trump , Rutte, ze verwoorden het anders maar beide namen het niet op tijd serieus.
Amerika loopt in zeer korte tijd al voorop, en dat terwijl ze genoeg tijd hebben gehad in te grijpen. Waarom zo laat ingegrepen? Geld? het probleem onderschat? bewust?

Geld? ja, mogelijk
Probleem onderschat? No way,
Bewust? Het zou mij niets verbazen.
Mai pben rai~!
pi_192314525
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 02:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ach hou toch op. De vluchten van en naar China werden pas op 13 maart geschrapt. Lang nadat het in China, Italië en Iran uit de klauwen gelopen was en er al weken duidelijk was wat er aan de hand was.
Exact. En kijk naar Taiwan. Die reageerden wel meteen adequaat en met hun kennis en ervaring hebben ze het meteen weten in te dammen.
pi_192314543
quote:
Als ze wat meer bezig waren met het coronavirus i.p.v. de luchtkwaliteit, dan waren ze misschien beter voorbereid geweest.
pi_192314547
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 03:11 schreef Smack10 het volgende:
Als ze wat meer bezig waren met het coronavirus i.p.v. de luchtkwaliteit, dan waren ze misschien beter voorbereid geweest.
Ja inderdaad.
pi_192314680
Incompetentie, arrogantie en bureaucratie is een gevaarlijke mix. Vooral dat laatste, zelfs toen er al een run op mondmaskers was waren ze waarschijnlijk in de ziekenhuis nog handtekeningen aan het verzamelen om een inkooporder te kunnen doen. Hoe de fuck kan het dat ik elke mongool van een bezorgservice wel met een masker zie rijden, maar dat men in ziekenhuizen tekort komt?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192314689
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 04:10 schreef raptorix het volgende:
Incompetentie, arrogantie en bureaucratie is een gevaarlijke mix. Vooral dat laatste, zelfs toen er al een run op mondmaskers was waren ze waarschijnlijk in de ziekenhuis nog handtekeningen aan het verzamelen om een inkooporder te kunnen doen. Hoe de fuck kan het dat ik elke mongool van een bezorgservice wel met een masker zie rijden, maar dat men in ziekenhuizen tekort komt?
Ziekenhuizen bestellen die niet bij aliexprex.

Maar dat Nederland overal een lage voorraad van heeft moet echt een les zijn voor de toekomst. We zijn te afhankelijk van buitenland voor onze medische zorg.
pi_192314691


[ Bericht 100% gewijzigd door Elizium op 28-03-2020 04:17:56 ]
pi_192314704
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 04:17 schreef Elizium het volgende:

[..]

Ziekenhuizen bestellen die niet bij aliexprex.

Maar dat Nederland overal een lage voorraad van heeft moet echt een les zijn voor de toekomst. We zijn te afhankelijk van buitenland voor onze medische zorg.
Uh, volgens mij gebruiken ze in ziekenhuizen toch ook van die 3M maskers? En die waren gewoon nog te koop via groothandels en Bol.com.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192314712
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 04:28 schreef raptorix het volgende:
Uh, volgens mij gebruiken ze in ziekenhuizen toch ook van die 3M maskers? En die waren gewoon nog te koop via groothandels en Bol.com.
Als dat zo was, zat de medische zorg nu niet met te korten. Je wilt toch ook niet als staat afhankelijk zijn van bol.com bij een pandemie :')

Die voorraden moeten al in de ziekenhuizen liggen. Maar dat is ook door bezuinigingen verminderd.
pi_192314715
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 04:31 schreef Elizium het volgende:

[..]

Als dat zo was, zat de medische zorg nu niet met te korten. Je wilt toch ook niet als staat afhankelijk zijn van bol.com bij een pandemie :')

Die voorraden moeten al in de ziekenhuizen liggen. Maar dat is ook door bezuinigingen verminderd.
Ja duh, natuurlijk vind ik het van de gekke dat je dat standaard niet op voorraad hebt, het is nou niet echt spul wat bederft. Maar toen de run op maskers ontstond hebben ze ook te laat gereageerd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192314719
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 04:33 schreef raptorix het volgende:
Ja duh, natuurlijk vind ik het van de gekke dat je dat standaard niet op voorraad hebt, het is nou niet echt spul wat bederft. Maar toen de run op maskers ontstond hebben ze ook te laat gereageerd.
In de toekomst heeft elk land een voorraad maskers voor heel de bevolking, zoals Azië. Die hebben het daarmee voor groot deel ingedamd denk ik. Wanneer iedereen in een epidemie/pandemie een kapje draagt, besmet je gewoon anderen bijna niet.
pi_192314721
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 04:37 schreef Elizium het volgende:

[..]

In de toekomst heeft elk land een voorraad maskers voor heel de bevolking, zoals Azië. Die hebben het daarmee voor groot deel ingedamd denk ik. Wanneer iedereen in een epidemie/pandemie een kapje draagt, besmet je gewoon anderen bijna niet.
Ik voorspel je na deze crisis dat dit gaat gebeuren, dat dit een paar jaar duurt en dat er daarna 1 of andere bureaucraat zegt: het is niet meer nodig.
Geloof me, mensen zijn hardleers en erg vergeetachtig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192314723
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 04:39 schreef raptorix het volgende:
Geloof me, mensen zijn hardleers en erg vergeetachtig.
De Aziaten niet na de 1e SARS.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 05:05:19 #45
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192314740
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 04:41 schreef Elizium het volgende:

[..]

De Aziaten niet na de 1e SARS.
Exact dit

Ik zit toevallig sinds Januarie in Azie toen het allemaal begon. Meteen werd actie ondernomen (mondmaskers en handen desinfecteren). Men bleef meer binnen en het was constant op het nieuws.

Mensen in Europa vonden het maar raar en totaal overbodig om er zo "beschermd" bij te lopen. Meerdere malen gewaarschuwd dat dit absoluut geen griepje is maar een SARS variant.

Uiteraard deed iedereen gewoon alsof het niks voorstelde. Nu krijgt men de rekening gepresenteerd. Leermomentje mag ik hopen.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zaterdag 28 maart 2020 @ 06:01:26 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192314787
Het gaat er niet om dat we dit virus niet zagen aankomen, het gaat erom dat we totaal onvoorbereid zijn op een willekeurige ramp van enige omvang. Aantal IC bedden is nog geen 1000. Dan zit je al zo'n beetje vol als twee jumbojets botsen op de Polderbaan. Een overstroming zoals in 1953 en de paniek erom heen kunnen we niet meer aan.

In de Koude Oorlog waren we #altijdready en hadden we schuilbunkers tegen De Bom met daarin ook volledig uitgeruste noodhospitaals. We waren er op voorbereid om enkele weken binnen te zitten, niet gezellig thuis met internet, maar met z'n allen in een ondergrondse bunker.

Waar het misgegaan is: overwinningsroes van de Koude Oorlog (gevoel onaantastbaarheid), bezuinigingen op zorg, politie, brandweer, leger, afschaffing BB, geloof in marktwerking, geloof in Europa (Europees leger, etc), secularisatie.
pi_192314800
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 06:01 schreef Lunatiek het volgende:
Dan zit je al zo'n beetje vol als twee jumbojets botsen op de Polderbaan. Een overstroming zoals in 1953 en de paniek erom heen kunnen we niet meer aan.
Met 2 jumbojets, dat is weinig IC hoor. En ik ben geen dokter om dat te snappen.
pi_192314828
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 02:36 schreef Elizium het volgende:
Heel simpel, zolang het er niet is, gaan we daar geen geld in steken.

Geld is je antwoord.
Is het echt alleen geld?
pi_192314929
En toen
Kwam er een rotsblok richting aarde
Was er een mega vulkaanuitbarsting

Wij zijn gewoon kwetsbaar want levend organisme
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192314952
Oja, en dat Europa he?

Het is weer ieder voor zich.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192314953
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 05:05 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Exact dit

Ik zit toevallig sinds Januarie in Azie toen het allemaal begon. Meteen werd actie ondernomen (mondmaskers en handen desinfecteren). Men bleef meer binnen en het was constant op het nieuws.

Mensen in Europa vonden het maar raar en totaal overbodig om er zo "beschermd" bij te lopen. Meerdere malen gewaarschuwd dat dit absoluut geen griepje is maar een SARS variant.

Uiteraard deed iedereen gewoon alsof het niks voorstelde. Nu krijgt men de rekening gepresenteerd. Leermomentje mag ik hopen.
Dit ja, Nederlanders hebben heel lang een 'wat overdreven' en 'het is maar een griepje' gevoel gehad. Ook Rutte ja.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 07:46:38 #52
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192315097
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 07:18 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Dit ja, Nederlanders hebben heel lang een 'wat overdreven' en 'het is maar een griepje' gevoel gehad. Ook Rutte ja.
Het is in de huidige tijd van social media en alle nieuwskanalen ook wel vrij moeilijk om feiten uit de onzin te filteren...

Maar als een overheid of RIVM beweerd dat we er weinig van gaan merken terwijl Duitsland en Belgie geinfecteerd raken... Dan ben je naar mijn mening gewoon dom en onkundig voor je functie.

Wat natuurlijk ook niet helpt is het nieuws dat "het maar een griepje is", of "mondmaskers helpen niet!!!" Zodra dit soort onzin naar buiten wordt gebracht neemt men het schijnbaar aan voor waarheid.

Ik vind het dan ook te idioot voor woorden dat werkgevers in Nederland hun werknemers verbieden om maskers te dragen... Dat kan men zich in Azie totaal niet voorstellen dat zulk advies wordt gegeven. Ik ben daarom ook dankbaar dat ik vanaf een afstand het nieuws in Europa kan volgen. Maar ik zie het niet positief in voor de komende maand.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192315168
Dat er te weinig IC's zijn kan ik me nog voorstellen, als permanent 90% leeg staat is dat flauwekul, dat echt zo slecht geschaald kan worden is crimineel. De weinige IC's bij grote rampen zijn ook niet het grootste probleem, want dan vervoer je gewoon naar het buitenland, zoals dat ook bij de Volendammer cafe brand is gebeurt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192315281
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 04:10 schreef raptorix het volgende:
Incompetentie, arrogantie en bureaucratie is een gevaarlijke mix. Vooral dat laatste, zelfs toen er al een run op mondmaskers was waren ze waarschijnlijk in de ziekenhuis nog handtekeningen aan het verzamelen om een inkooporder te kunnen doen. Hoe de fuck kan het dat ik elke mongool van een bezorgservice wel met een masker zie rijden, maar dat men in ziekenhuizen tekort komt?
Dat krijg je als procedures en protocollen heilig zijn. Bij de supermarkten zag je hetzelfde. Tijdens de hamsterwoede waren bij mij in het dorp de supermarkten van franchisenemers snel weer gevuld in tegenstelling tot de eigen winkels van Jumbo en AH. In die sector worden medewerkers gedrild om de procedures te volgen, waarbij ze in dit geval dus braaf het ‘besteladvies’ gevolgd hebben. De franchiseondernemer durft wel risico te nemen en plaatst met een natte vinger een bestelling.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 08:45:55 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192315536
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 06:21 schreef Elizium het volgende:

[..]

Met 2 jumbojets, dat is weinig IC hoor. En ik ben geen dokter om dat te snappen.
Stel dat alle inzittenden zwaar gewond zijn en naar de ic moeten, dat bedoel ik. Dat je een idee hebt van hoeveel mensen het zijn. Twee jets vol.
40 bussen ongeveer.
Een halve intercitytrein in de spits.

Je kunt niet volcontinu die extra ic bedden beschikbaar hebben, maar bij een ramp moet je heel snel een nood-ic kunnen openen. We zijn nu al met Duitsland aan het onderhandelen, maar als daar iets gebeurt dan hebben we niets.
Overigens is het vrij bizar dat in normale tijden het aantal bedden al nauwelijks toereikend is, met als gevolg lange wachttijden en mensen die niet in de plaatselijke ziekenhuis kunnen liggen, wat het moeilijk maakt voor naasten.
pi_192315621
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 06:01 schreef Lunatiek het volgende:


In de Koude Oorlog waren we #altijdready en hadden we schuilbunkers tegen De Bom met daarin ook volledig uitgeruste noodhospitaals. We waren er op voorbereid om enkele weken binnen te zitten, niet gezellig thuis met internet, maar met z'n allen in een ondergrondse bunker.


En voor hoe klein percentage van de bevolking was maar plaats in de door jou bejubelde bunkers? Bijna geen dus die voorbereiding was ook niets meer dan een farce om het gepeupel te laten denken dat overheden op rampen adequaat te kunnen reageren. :D
pi_192315797
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:16 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat krijg je als procedures en protocollen heilig zijn. Bij de supermarkten zag je hetzelfde. Tijdens de hamsterwoede waren bij mij in het dorp de supermarkten van franchisenemers snel weer gevuld in tegenstelling tot de eigen winkels van Jumbo en AH. In die sector worden medewerkers gedrild om de procedures te volgen, waarbij ze in dit geval dus braaf het ‘besteladvies’ gevolgd hebben. De franchiseondernemer durft wel risico te nemen en plaatst met een natte vinger een bestelling.
Vond de supermarkten nog wel redelijk snel reageren. Hangt ook van je inkoop kanalen af.

Bij de zorg & overheid maak ik meer zorgen over snel en praktisch reageren. Dat hebben ze nooit gekund op management niveau.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:08:57 #58
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192315829
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En voor hoe klein percentage van de bevolking was maar plaats in de door jou bejubelde bunkers? Bijna geen dus die voorbereiding was ook niets meer dan een farce om het gepeupel te laten denken dat overheden op rampen adequaat te kunnen reageren. :D
Dat was aanvankelijk groter dan je denkt. Het was ook groots gepland, maar naarmate de dreiging minder werd heeft men het laten versloffen. Waar je het goed aan merkt is dat het BB-alarm (eerste maandag van de maand) veel minder vaak wordt getest, het NL-testalert dat erbij hoort niet goed werkt en dat je in moderne huizen het alarm niet hoort. Het is een voortzetting van het luiden van de noodklok of banklok.

Het belangrijkste was echter dat, hoewel we misschien niet ècht waren voorbereid, de bevolking wel grotendeels geloofde dàt er iets kòn gebeuren, oorlog of een grootschalige ramp, en dat we ongeveer wisten wat dan de bedoeling was om jezelf in veiligheid te brengen. Maar toen lagen 1940-1945 en 1953 nog vers in het geheugen.

1953 is nog zoiets, het Deltaplan om veilig te zijn heeft miljarden gekost. Het kost nog steeds miljarden, maar die worden verkeerd besteed en kleine oplossingen om groot leed te besparen, zoals een adequate dijkwacht, worden geschrapt omdat men niet meer ziet hoe het werkt. Je ziet het aan de dammen, eerst moest alles helemaal afgesloten zijn en toen kwamen de Oosterscheldekering (want de economie van visserij en de natuur was ook belangrijk) en de Calandkering (haveneconomie is ook belangrijk) en probeert men nu meer "open dammen" te maken omdat andere dingen meer prioriteit hebben dan veiligheid.

Als het kalf verdronken is, dempt men de put. Dus zijn we in 2025 voorzien van een enorme voorraad mondkapjes, in 2050 snappen we niet meer goed wat je met al die verouderde mondkapjes moet, in 2060 worden ze in Afrika gedumpt, in 2080 is er weer een tekort aan mondkapjes bij een ramp.
pi_192315839
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:45 schreef Lunatiek het volgende:

[..]
Overigens is het vrij bizar dat in normale tijden het aantal bedden al nauwelijks toereikend is, met als gevolg lange wachttijden en mensen die niet in de plaatselijke ziekenhuis kunnen liggen, wat het moeilijk maakt voor naasten.
Das heel simpel te beantwoorden...geld. Hoe korter de wachtrij hoe meer overcapaciteit je hebt. Capaciteit moet betaald worden (gebruikt of niet)
pi_192315864
Dan zijn we voorzien van mega veel mondkapjes en blijken we juist handschoenen of iets anders nodig te hebben. Je kunt niet van alles waarvan je vermoed dat het ooit misschien nodig is onbeperkte mega voorraden gaan aanhouden.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:14:09 #61
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192315884
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:10 schreef descon het volgende:

[..]

Das heel simpel te beantwoorden...geld. Hoe korter de wachtrij hoe meer overcapaciteit je hebt. Capaciteit moet betaald worden (gebruikt of niet)
Klopt.
Je weet gelijk als burger wat je waard bent als je ligt te creperen in de wachtkamer van de spoedeisende zorg.
Dat het anders kan, blijkt nu uit het buitenland als je de cijfers van het aantal ic-bedden per hoofd van de bevolking ziet.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:19:12 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192315947
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:12 schreef Basp1 het volgende:
Dan zijn we voorzien van mega veel mondkapjes en blijken we juist handschoenen of iets anders nodig te hebben. Je kunt niet van alles waarvan je vermoed dat het ooit misschien nodig is onbeperkte mega voorraden gaan aanhouden.
Je kunt wel ervoor zorgen dat je ze snel kunt produceren in eigen land of hooguit Europa, en een redelijke voorraad grondstoffen hebt. Want dat is de andere kant van het verhaal: we vertrouwen er teveel op dat we al die zooi wel even bij miljoenen kunnen importeren uit lagelonenlanden wanneer wij dat nodig vinden. We zijn de patatgeneratie van de wereld, denken dat jou niks kan overkomen en altijd rekenen op hulp van paps en mams (VS en Europa).
pi_192315995
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En voor hoe klein percentage van de bevolking was maar plaats in de door jou bejubelde bunkers? Bijna geen dus die voorbereiding was ook niets meer dan een farce om het gepeupel te laten denken dat overheden op rampen adequaat te kunnen reageren. :D
In Amsterdam waren er die bij metrostation Weesperplein, naar mijn weten zijn ze nog een tijdje als oefenruimte voor bands gebruikt. De dikke stalen deuren zitten er ook nog steeds in :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192316084
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Klopt.
Je weet gelijk als burger wat je waard bent als je ligt te creperen in de wachtkamer van de spoedeisende zorg.
Dat het anders kan, blijkt nu uit het buitenland als je de cijfers van het aantal ic-bedden per hoofd van de bevolking ziet.
Geloof dat we in NL wat praktischer zijn met de IC en schrijven we mensen sneller af of gaan sneller naar een normale kamer. Dan heb je ook minder bedden nodig.

Het aantal bedden was volgens mij niet het probleem, zat hem meer in de beademing.

Denk dat we meer moeten kijken naar flexibiliteit van omgooien van normale bedden naar IC faciliteiten indien nodig.
pi_192316123
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je kunt wel ervoor zorgen dat je ze snel kunt produceren in eigen land of hooguit Europa, en een redelijke voorraad grondstoffen hebt. Want dat is de andere kant van het verhaal: we vertrouwen er teveel op dat we al die zooi wel even bij miljoenen kunnen importeren uit lagelonenlanden wanneer wij dat nodig vinden. We zijn de patatgeneratie van de wereld, denken dat jou niks kan overkomen en altijd rekenen op hulp van paps en mams (VS en Europa).
Je kunt nooit snel massa productie in welk land dan ook opstarten. Voor massaproductie heb je dure gereedschappen nodig. Ik werk in de gereedschapsindustrie waarbij we ook voor verpakkingsboeren gereedschappen maken, als je het alleen al over zoiets simpels als salade bakjes hebt kosten de gereedschappen en handeling equipment daarvan al rond de 200.0000, dan komen de machines (enkele miljoenen) waarop de gereedschappen draaien er ook nog eens bij. Maar als die gereedschappen eenmaal draaien op die machines produceren ze er wel meteen 500.000 bakjes per dag mee.

Ik ken geen fabrikant die al deze kapitaalgoederen op voorraad gaat houden om niets te doen.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:42:38 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192316189
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:33 schreef Basp1 het volgende:

Ik ken geen fabrikant die al deze kapitaalgoederen op voorraad gaat houden om niets te doen.
Daarom is het een taak van de overheid daarvoor te zorgen. Het gaat in dit geval om goederen die we altijd nodig hebben, alleen niet in grote hoeveelheden. Dus de mallen en dergelijke zouden er al moeten zijn.
Verder is er minder kans op verspreiding van ziekten als we minder globaal denken. Alle zakenreizen, expats, privébezoeken aan expats brengt alleen maar ellende met zich mee. Dat is veel minder nodig als je hier (in Europa) produceert.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:05:03 #67
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_192316451
Je moet gewoon #altijdready zijn
Sue Me
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:05:07 #68
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192316452
Een hoop zaken gaan nu inderdaad niet goed, maar toch valt het me relatief nog mee. Er is elektriciteit, er komt nog altijd water uit de kraan en ik kan gewoon eten kopen. Internet doet het zelfs gewoon.

Mijn indruk is dat tot op heden het virus dan ook de grote killer is, terwijl ik me veel meer zorgen maak over de fallout: Vooral in de Verenigde Staten vind ik de combinatie van een economische crisis en een zwaarbewapende bevolking zorgelijk. Maar ook in Nederland is de economie allicht wel een groter risico dan sec deze gezondheidscrisis. Als de eindconclusie wordt dat enkel het toiletpapier even schaars was vanwege gehamster en slechts een enkel bedrijf omkiept dan waren we nog best aardig voorbereid. :Y
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192316603
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:05 schreef Eix het volgende:
Een hoop zaken gaan nu inderdaad niet goed, maar toch valt het me relatief nog mee. Er is elektriciteit, er komt nog altijd water uit de kraan en ik kan gewoon eten kopen. Internet doet het zelfs gewoon.

Mijn indruk is dat tot op heden het virus dan ook de grote killer is, terwijl ik me veel meer zorgen maak over de fallout: Vooral in de Verenigde Staten vind ik de combinatie van een economische crisis en een zwaarbewapende bevolking zorgelijk. Maar ook in Nederland is de economie allicht wel een groter risico dan sec deze gezondheidscrisis. Als de eindconclusie wordt dat enkel het toiletpapier even schaars was vanwege gehamster en slechts een enkel bedrijf omkiept dan waren we nog best aardig voorbereid. :Y
Gelukkig is het virus niet dodelijker.
pi_192316820
Dat we niet constant een paar duizend IC bedden hebben en miljoenen mondkapjes en handschoenen, is wel begrijpelijk. Maar.... vanaf januari had het RIVM en de regering wél een reden om voorzorgsmaatregelen te nemen voor het geval dat.
Ze hadden in januari/februari werk moeten maken van echte noodplannen door de IC bedden op te schalen, apparatuur aan te schaffen, mondkapjes, handschoenen, brillen, desinfecterende middelen, testmateriaal etc. Groot in te slaan of zelfproductie in gereed te brengen. Zoals de gewone man op zijn manier gaat hamsteren.
Dan hadden ze zich écht voorbereid, maar het lijkt erop dat ze eigenlijk geen échte concrete acties hebben ondernomen behalve een plannetje om na te gaan met wie een positief getest persoon in aanraking was geweest en dan te isoleren. En heel naïef denken dat dat wel voldoende zou zijn.
In week 1 liepen ze al achter de feiten aan.
Al meteen onvoldoende testen zodat ze geen idee hadden en hebben hoe en waar het zich al razendsnel aan het verspreiden was.
Echt voorbereid?? Neuh...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:49:18 #71
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192316964
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:37 schreef Injetta het volgende:
[...]
In week 1 liepen ze al achter de feiten aan.
Al meteen onvoldoende testen zodat ze geen idee hadden en hebben hoe en waar het zich al razendsnel aan het verspreiden was.
Echt voorbereid?? Neuh...
Het bijzondere is dat er in het begin schijnbaar wel voldoende testcapaciteit was. Maar dit amper benut werd. Vanaf het begin waren de criteria ook zo stringent dat je amper in aanmerking kwam voor een test.

https://www.ad.nl/den-haa(...)bijna-leeg~a0ec11d3/
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192317112
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:49 schreef Eix het volgende:

[..]

Het bijzondere is dat er in het begin schijnbaar wel voldoende testcapaciteit was. Maar dit amper benut werd. Vanaf het begin waren de criteria ook zo stringent dat je amper in aanmerking kwam voor een test.

https://www.ad.nl/den-haa(...)bijna-leeg~a0ec11d3/
Onbegrijpelijk... als je iets wil ‘controleren’ is er toch één ding dat je moet doen? Weten waar het is en hoe het verloopt? Hie kun je iets controleren als je geen flauw idee hebt, niks monitort en het lekker vrij en onzichtbaar zijn gang laat gaan? Ze hadden iedereen met een kuchje, snifje, verhoginkje, hoofpijntje, griepje moeten testen. Dat had het niet volledig gestopt, maar dan was er in ieder geval meer controle mogelijk geweest.
Nu hebben tig mensen met lichte klachten vrolijk tig anderen besmet.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_192317159

Hoor deze man eens hoe ze het in Taiwan aanpakken.
Zou een voorbeeld moeten zijn voor ons.
pi_192344632
Het noorden van NL

In Windschoten en Delfzijl zijn de ziekenhuizen in 2019 gesloten en inmiddels gedeeltelijk gesloopt door jongeren.

Jammer van al die IC plekken !!

Rutte bedankt
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_192344946
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En voor hoe klein percentage van de bevolking was maar plaats in de door jou bejubelde bunkers? Bijna geen dus die voorbereiding was ook niets meer dan een farce om het gepeupel te laten denken dat overheden op rampen adequaat te kunnen reageren. :D
Toevallig onlangs een atoombunker bezocht. Men werd geacht thuis een schuilgelegenheid te hebben. De bunkers her en der verspreid door de stad waren alleen bestemd voor toevallige passanten die zich op straat bevonden als het luchtalarm af ging.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192345176
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 02:36 schreef Elizium het volgende:
Heel simpel, zolang het er niet is, gaan we daar geen geld in steken.

Geld is je antwoord.
Dat is te simpel gedacht. Er was namelijk al die tijd wel geld. Maar dat staken we in andere dingen. Dus geld is niet het antwoord. Prioriteit is het antwoord.

We weten al 102 jaar dat we moeten investeren in bescherming tegen virussen. Namelijk, sinds WOI, toen bleek hoe makkelijk was om chemische en biologische wapens te gooien.

We hebben in die tijd wel vaker met uit de hand gelopen virussen en bacteriën te maken gehad. Waarschuwingen genoeg. De laatste nog in 2013, met de Ebola uitbraak. Daar hebben we geluk gehad dat Ebola niet al te besmettelijk was. En toch heeft dat nog 3 jaar geduurd.

Helaas kiezen wij blijkbaar altijd weer de verkeerde leiders, die het altijd maar een beetje onderaan aan de prioriteitenlijst laten bungelen.
pi_192347056
Waar blijven die mondkapjes.
Dat kan toch gewoon in Nederland gemaakt worden.
pi_192360040
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:56 schreef RetepV het volgende:

[..]

Helaas kiezen wij blijkbaar altijd weer de verkeerde leiders, die het altijd maar een beetje onderaan aan de prioriteitenlijst laten bungelen.
Bij wie stond het wel bovenaan het prioriteitenlijstje?

De enige die het heeft gehad over de gezondheidsrisico's van dit soort virussen via schandalige omstandigheden waarin dieren leven, is de Partij voor de Dieren. Ook bij het debat laatst. Niet mijn partij, maar op dit vlak roepen ze dit al jaren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192360137
Zelfde als met de bankencrisis, en daarbij ie kan je niet overal op voorbereiden, dat kost namelijk teveel geld.

Je kan wel zorgen dat er bijv. altijd 3.000 IC bedden zijn tov de 1.000 nu, maar dat kost een vermogen.

Het is geen probleem om je niet overal op voor te bereiden, maar dan moet je dus accepteren dat er gevolgen zijn. En dan kan je je afvragen of je dan alsnog moet doen alsof je voorbereid bent
Even a broken clock is right twice a day.
pi_192360303
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:12 schreef Basp1 het volgende:
Dan zijn we voorzien van mega veel mondkapjes en blijken we juist handschoenen of iets anders nodig te hebben. Je kunt niet van alles waarvan je vermoed dat het ooit misschien nodig is onbeperkte mega voorraden gaan aanhouden.
Dit. Toen met de Mexicaanse Griep had de toenmalige minister (Klink?) miljoenen vaccins ingeslagen. Uiteindelijk viel het mee en kon 95% in de kliko. Die minister is toen bijna gekielhaald vanwege geldverspilling dit dat.

Achteraf is er altijd wel wat te zeggen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_192360341
Achteraf kan je ook zeggen dat carnaval had moeten worden afgelast en alle wintersport naar Italie, Oostenrijk en voor de zekerheid ook Zwitserland en Frankrijk verboden.

Maar alsof Nederlanders daar naar geluisterd hadden. Stel je voor dat Rutte had afgeraden of verboden om te gaan carnavbllen. Nederland was te klein geweest, zeker omdat er destijds nog 0 bekende gevallen waren.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_192366784
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 23:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag. Ik denk dat we dat gevaar enorm hebben onderschat.
Er liggen 100.000 den gevaren op de loer. Als je die allemaal wil tackelen vervalt iedereen in armoede. En dan wordt er geen enkel gevaar getackeld.
Het leven bestaat uit risico's deal with it. Je mag blij zijn dat je in Nederland in 2020 woont. Nergens en nooit was er sneller op gevaren door "een overheid" ingespeeld als nu.

Maar maak die Corona crisis niet erger dan het is. Een paar 1000 oude mensen met obesitas gaat een maandje eerder dood. That's all..... Die paar 1000 zouden anders verspreid tussen de hartziekten en de longontstekingen terecht zijn gekomen, en niet opgevallen zijn.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192366817
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:39 schreef woxxel het volgende:
Waar blijven die mondkapjes.
Dat kan toch gewoon in Nederland gemaakt worden.
De simpele vast wel, die kun je gewoon net zoals champignons bakjes persen. Echter de meer complexe vergen hele andere machines.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192366931
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 04:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Uh, volgens mij gebruiken ze in ziekenhuizen toch ook van die 3M maskers? En die waren gewoon nog te koop via groothandels en Bol.com.
Maar niet in de hoeveelheden welke een ziekenhuis nodig heeft. Die heeft er 10 duizenden per dag nodig. Die dingen moeten constant gewisseld worden.

Blijft staan dat de overheid te laat een strategische voorraad heeft aangelegd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192366974
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar niet in de hoeveelheden welke een ziekenhuis nodig heeft. Die heeft er 10 duizenden per dag nodig. Die dingen moeten constant gewisseld worden.

Blijft staan dat de overheid te laat een strategische voorraad heeft aangelegd.
Geloof me, die zijn gewoon bij de groothandels opgekocht door criminelen en handige jongens. Die zijn namelijk meestal wel snel met beslissen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 31 maart 2020 @ 09:19:30 #87
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192367037
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 20:45 schreef kalinhos het volgende:
Achteraf kan je ook zeggen dat carnaval had moeten worden afgelast en alle wintersport naar Italie, Oostenrijk en voor de zekerheid ook Zwitserland en Frankrijk verboden.

Maar alsof Nederlanders daar naar geluisterd hadden. Stel je voor dat Rutte had afgeraden of verboden om te gaan carnavbllen. Nederland was te klein geweest, zeker omdat er destijds nog 0 bekende gevallen waren.
Maar een held als hij het wel had gedaan. Dan had hij door voortschrijdend inzicht de bevolking prima beschermd. Mensen die dan toch gingen kregen dan zelf de rekening gepresenteerd.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192367073
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:19 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Maar een held als hij het wel had gedaan. Dan had hij door voortschrijdend inzicht de bevolking prima beschermd. Mensen die dan toch gingen kregen dan zelf de rekening gepresenteerd.
Wij hier op het forum liepen sowieso voor met de kennis over de ernst van de situatie. Ik moest elke lunch op werk collega's overtuigen dat dit weleens heel erg kon worden en dat het niet zomaar een griepje was. Ik werd weggehoond en laconiek weggelachen. Onderschat niet dat in die periode 90% van het land totaal geen idee had van de ernst van de situatie.
pi_192370369
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:22 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Wij hier op het forum liepen sowieso voor met de kennis over de ernst van de situatie. Ik moest elke lunch op werk collega's overtuigen dat dit weleens heel erg kon worden en dat het niet zomaar een griepje was. Ik werd weggehoond en laconiek weggelachen. Onderschat niet dat in die periode 90% van het land totaal geen idee had van de ernst van de situatie.
Klopt.
Zelfs toen de eerste gevallen er al in Nederland waren, liepen er collega’s hoestend en zichtbaar ziek rond en iedereen maar lachen en grappen erover. Niks werd serieus genomen. Als ik na het OV meteen uitgebreid mijn handen ging wassen stonden ze raar te kijken.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_192370806
We waren niet goed voorbereid omdat dit onvoorspelbaar was. Even het groepje betweters negeren die willen pretenderen dat ze dit zagen aankomen en de fouten bij allerlei overheden liggen. Zulke mensen zul je helaas altijd hebben. Als we morgen de dag ineens een invasie van buitenaardse wezens krijgen, een uitbarsting van een supervulkaan of een kernramp zullen er ook mensen zijn die beweren dat dit absoluut in de lijn der verwachting lag.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2020 13:18:18 ]
pi_192370838
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:17 schreef Dejannn het volgende:
We waren niet goed voorbereid omdat dit onvoorspelbaar was. Even het groepje betweters negeren die willen pretenderen dat ze dit zagen aankomen en de fouten bij allerlei overheden liggen. Zulke mensen zul je helaas altijd hebben. Als we morgen de dag ineens een invasie van buitenaardse wezens krijgen, een uitbarsting van een supervulkaan of een kernramp zullen er ook mensen zijn die beweren dat dit absoluut in de lijn der verwachting lag.
Wanneer buitenaardse wezens al weken andere landen aan het binnenvallen zijn dan tref je zelf toch ook voorbereidingen?
pi_192371166
Het coronavirus trof in het begin voornamelijk alleen China, en de kans dat het zich wereldwijd zou verspreiden was simpelweg klein. Een pandemie zoals we nu meemaken is de eerste sinds de Spaanse griep die tussen 1918 - 1920 miljoen slachtoffers wist te maken. Sindsdien zijn er vele nieuwe virussen ontstaan en die hebben ook in bepaalde regio's flink toegeslagen. Als we continue dan wereldwijd maatregelen moeten gaan treffen kun je om de vijf a tien jaar wel voor een paar maanden in lockdown. Lijkt me niet een geschikte strategie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2020 13:39:40 ]
pi_192371589
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:38 schreef Dejannn het volgende:
Het coronavirus trof in het begin voornamelijk alleen China, en de kans dat het zich wereldwijd zou verspreiden was simpelweg klein. Een pandemie zoals we nu meemaken is de eerste sinds de Spaanse griep die tussen 1918 - 1920 miljoen slachtoffers wist te maken. Sindsdien zijn er vele nieuwe virussen ontstaan en die hebben ook in bepaalde regio's flink toegeslagen. Als we continue dan wereldwijd maatregelen moeten gaan treffen kun je om de vijf a tien jaar wel voor een paar maanden in lockdown. Lijkt me niet een geschikte strategie.
Die kans was niet klein want dan hoef je geen 750 miljoen mensen in hun huis op te sluiten. Plus er werd hier nog laconiek gedaan toen het Italie al helemaal los ging.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192372015
Dat kans was wél klein. Zoals al eerder aangehaald zijn er de afgelopen decennia veel meer nieuwe virussen geweest, die hebben zich ook niet weten te verspreiden over de hele wereld en een situatie waarin we nu zitten weten te creëren.

Je had natuurlijk ook zoals Israël na het eerste geval direct alle grenzen kunnen sluiten, heeft uiteindelijk niets geholpen want de besmettingen stapelen zich daar in rap tempo op.

Mensen moeten eens ophouden een 100% oplossing te willen hebben voor een vraagstuk waar op dit moment misschien net de helft over bekend is, een maand geleden wellicht een kwart. Maar nee, met 25% kennis hadden overheden 100% juiste beslissingen moeten nemen.

Ten slotte wordt er trouwens door sommige mensen nu ook nog altijd laconiek over het virus gedaan, dus dat zegt niet veel ;).
pi_192384989
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:19 schreef Dejannn het volgende:
Dat kans was wél klein. Zoals al eerder aangehaald zijn er de afgelopen decennia veel meer nieuwe virussen geweest, die hebben zich ook niet weten te verspreiden over de hele wereld en een situatie waarin we nu zitten weten te creëren.

Je had natuurlijk ook zoals Israël na het eerste geval direct alle grenzen kunnen sluiten, heeft uiteindelijk niets geholpen want de besmettingen stapelen zich daar in rap tempo op.

Mensen moeten eens ophouden een 100% oplossing te willen hebben voor een vraagstuk waar op dit moment misschien net de helft over bekend is, een maand geleden wellicht een kwart. Maar nee, met 25% kennis hadden overheden 100% juiste beslissingen moeten nemen.

Ten slotte wordt er trouwens door sommige mensen nu ook nog altijd laconiek over het virus gedaan, dus dat zegt niet veel ;).
Tsja, iedereen roept "boe" richting Rutte,RIVM, overheid en weet ik het al niet...
Maar als je dan vraagt hoe het wél moet, schreeuwt iedereen een andere kant op.
Kijk maar naar populistisch rechts. Die weten het ook altijd zo goed.
Geert Wilders en Thierry Baudet willen een totale lockdown. En dus: economie helemaal op slot.
en Robert Jensen vindt de maatregelen allemaal overdreven. Wat een gedoe om het leven van een paar oude zieke dikke mensen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 1 april 2020 @ 08:25:58 #96
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192385005
Ik las net dat men totaal niks checkt qua temperatuur op Schiphol? Notabene een van de duurste vliegvelden ter wereld. En wat krijg je daar dan voor terug? Helemaal niks.

Goed dat Belgie de grens heeft dichtgegooid, NL uiteraard niet :D

[ Bericht 19% gewijzigd door Maikuuul op 01-04-2020 08:31:17 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192385130
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:25 schreef Maikuuul het volgende:
Ik las net dat men totaal niks checkt qua temperatuur op Schiphol? Notabene een van de duurste vliegvelden ter wereld. En wat krijg je daar dan voor terug? Helemaal niks.

Goed dat Belgie de grens heeft dichtgegooid, NL uiteraard niet :D
België heeft net zoveel gevallen als in NL dat grenzen dichtgooien is niets meer dan populisme van de bovenste plank waarmee men de grenswerkers ook nog eens 30 minuten extra reistijd geeft door grenscontroles.

Verder vliegt er bijna niets meer behalve repatriëringsvluchten, moet Schiphol geesten gaan controleren. :D
pi_192385166
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:17 schreef Dejannn het volgende:
We waren niet goed voorbereid omdat dit onvoorspelbaar was. Even het groepje betweters negeren die willen pretenderen dat ze dit zagen aankomen en de fouten bij allerlei overheden liggen. Zulke mensen zul je helaas altijd hebben. Als we morgen de dag ineens een invasie van buitenaardse wezens krijgen, een uitbarsting van een supervulkaan of een kernramp zullen er ook mensen zijn die beweren dat dit absoluut in de lijn der verwachting lag.
Was helemaal niet onvoorspelbaar, er wordt al 10 jaar geroepen door specialisten dat dit kon gebeuren. TOen bekend was dat er een nieuwe SARS virus uitbraak was in januari en we ze allemaal terug begonnen te vliegen hadden we al meteen voorbereidingen kunnen treffen en het niet moeten downplayen en vanaf dag 1 gewoon serieus moeten nemen. Jij wilt toch ook duidelijkheid als je vriendin klaar is met je ipv aan het lijntje gehouden te worden. En dat is precies hoe het ging met COVID. Als men meteen zei jongens dit is serieus we gaan voorbereidingen treffen want dit kan uit de hand lopen. En dat kon t zeker en we hebben genoeg specialisten in NL die dat ook konden zeggen. In Rotterdam zit een lab waar een Ron Fouchier werkt die er al jaren voor waarschuwt, die zelfs onderzoek deed om virussen gevaarlijker te maken. Die zelfs teruggevloten is omdat zijn onderzoek niet openbaar gepubliceerd mocht worden.

Maar nee RIVM leeft in zn eigen cocoon.
  woensdag 1 april 2020 @ 08:56:47 #99
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192385325
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 08:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

België heeft net zoveel gevallen als in NL dat grenzen dichtgooien is niets meer dan populisme van de bovenste plank waarmee men de grenswerkers ook nog eens 30 minuten extra reistijd geeft door grenscontroles.

Verder vliegt er bijna niets meer behalve repatriëringsvluchten, moet Schiphol geesten gaan controleren. :D
Ja echt kansloos om repatrierings vluchten te controleren. Stel je voor dat men eens fatsoenlijk maatregelen treft. Alle landen zijn heel dom behalve NL. Men heeft zich vanaf dag 1 ook erg kundig opgesteld om haar volk te beschermen :')

Tja die 30 minuten extra reistijd is erg lastig inderdaad. Ik zou er nachten lang van wakkerliggen. Ik denk dat veel ondernemers wel wat ergere dingen aan hun hoofd hebben. Maar ik wens je het allerbeste hoor
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 1 april 2020 @ 08:57:51 #100
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192385341
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 13:38 schreef Dejannn het volgende:
Het coronavirus trof in het begin voornamelijk alleen China, en de kans dat het zich wereldwijd zou verspreiden was simpelweg klein. Een pandemie zoals we nu meemaken is de eerste sinds de Spaanse griep die tussen 1918 - 1920 miljoen slachtoffers wist te maken. Sindsdien zijn er vele nieuwe virussen ontstaan en die hebben ook in bepaalde regio's flink toegeslagen. Als we continue dan wereldwijd maatregelen moeten gaan treffen kun je om de vijf a tien jaar wel voor een paar maanden in lockdown. Lijkt me niet een geschikte strategie.
Bullshit. De manier waarop het China trof en vervolgens oversloeg naar Zuid-Korea was een indicatie dat het hier ook aan zou gaan slaan. Vervolgens ging het los in Italië. Wat voor informatie heb je dan nog meer nodig?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')