Dat is er volgens die minister gister in die korte update nog steeds niet. Die kon nog net inslikken "er is geen plan b" toen hem gevraagd werd wat plan b was.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:19 schreef Kyran het volgende:
Er was dus totaal geen back-up plan voor wanneer het nodig zou zijn en dat is wel frustrerend.

Ja, sowieso. Maar er is niks om aandacht op te richten. Het is afschuwelijk lang wachten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:23 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja man. Heeft geen zin joh. Eigen familie is gewoon het belangrijkste en proberen in de tijd dat je niets van je opa hoor je aandacht op andere dingen te richten.

Hier reageren veel niet rokers heel slecht op.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Blijkbaar niet:
[..]
http://www.tobaccoinduced(...)ence,119324,0,2.html
Maar die percentages liggen nog steeds lager dan het percentage mannelijke rokers in China: in 2015 was dat 52.1%
Misschien zijn rokers kwetsbaarder (als ze het virus hebben) maar raken ze moeilijker besmet, wie weet.
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat ingeademde virussen een cel besmetten? Ik neem aan dat ze meestal in de slijmen belanden die de luchtwegen bedekken, en pas later door beweging van die slijmen op een cel belanden?

New York test meer per hoofd dan Nederland, dat is wat ik zei. En de staat NY is qua inwonertal redelijk te vergelijken met Nederland. Daarnaast zal er in Manhattan meer gestest worden dan in Pottersville oid.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja uiteraard, en federaal doen ze (nog) niet zoveel op zich. Ik vraag me dus wel af waarom New York dan wel zoveel kan testen en Arizona tekort zou komen.
We begonnen ook met de constatering dat Nederland meer getest heeft per hoofd dan de VS en wij komen nota bene tekort, waar jij van vond dat er in de brandhaard New York meer getest wordt dan in ons hele land, terwijl je de vergelijking met onze brandhaarden niet wil maken. Ik snap deze vergelijking nog steeds niet dus of ik vind hem erg slecht.

Echt hoor... hij wil alleen de staten hulp geven van wie de gouverneurs zijn hulp op prijs stellen en die niet zeuren. Eerst een pootje geven, dan krijg je een koekje. Dit kan toch niet...quote:

Absoluut een goede zet. Interessant figuur ook, gezien zijn achtergrond in de farmaceutische industrie en de bedrijven waar hij gewerkt heeft (DSM, Roche).quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:07 schreef Kyran het volgende:
.... maar even serieus. Ben dus even aan het zoeken naar die Feike Sijbesma en kom dan onderstaand filmpje tegen van vandaag (bij Een Vandaag).
https://eenvandaag.avrotr(...)n-op-corona-niet-op/
Die gast legt in vier minuten meer uit over wie/wat/waarom m.b.t. de testen dan het RIVM en de regering in vier weken hebben gedaan. Hele goede zet van de regering dit. Wel laat, maar beter laat dan nooit zeggen wij dan maar.

Hierna 2x harder door.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Even dat klimaatgedram niet meer.

Dat linkje is elke dag het zelfde linkje:quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:19 schreef Sfancta het volgende:
Heeft iemand hier een linkje naar alle cijfers van vandaag? Ben niet in staat geweest te kijken vandaag overdag

Gewoon iets wat je kan doen als iets van vermaak of afleiding. Een rondje keihard hardlopen lol.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:24 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ja, sowieso. Maar er is niks om aandacht op te richten. Het is afschuwelijk lang wachten.

Het is wel belangrijk wanneer iemand naar de IC mag, schijnt dat het er in Duitsland vooral veel zijn omdat het meer oplevert.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:14 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Okay, maar ik denk niet dat al die 42000 vergelijkbaar zijn met de kwaliteit in Duitsland, maar 42000 is erg veel. Turkije 80 miljoen mensen en Duitsland ook zoiets met 28000 IC's en volgens mij had ik gelezen dat ze die konden verdubbelen..
Nederland is loopt echt achter de feiten aan, en dat komt door alle bezuinigingen!!

https://www.oomverzekeringen.nl/zorgverzekering-in-duitsland/quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:24 schreef vosss het volgende:
En ondertussen betalen we ons wel blauw aan de ziektekostenverzekering.
Iemand enig idee wat dat in Duitsland kost?

Nee joh, je bent gestoord als je dat vindt, of lijdt aan TDS zoals de fanboys het noemen. Dit is volstrekt normaal.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:23 schreef crystal_meth het volgende:
Jeezes Trump zit weer te lullen.
(You know the govenrmor is a failed presidntial candidate, he ended on zero..)

Werkt anders, maar als je wil vergelijken zijn wij Nederlanders verwend.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:24 schreef vosss het volgende:
En ondertussen betalen we ons wel blauw aan de ziektekostenverzekering.
Iemand enig idee wat dat in Duitsland kost?

Ja, en ik zei dat de VS minder getest heeft dan Nederland. New York zal wel meer getest hebben dan Montana oid.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
New York test meer per hoofd dan Nederland, dat is wat ik zei. En de staat NY is qua inwonertal redelijk te vergelijken met Nederland. Daarnaast zal er in Manhattan meer gestest worden dan in Pottersville oid.

Nog even snel een paar peuken voor de operatie.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lekker met je infuuspaal, rokershoest en gele vingers even nog een peukje roken voor een ziekenhuis ja ... Gelukkig kan dat volgens mij bijna nergens meer.
Zie ook vaak longkankerpatiënten die gewoon vrolijk doorroken, ook patiënten die nog curatief behandeld worden.

Dat kunnen (denk ik?) toch ook min of meer uitbehandelde patienten zijn die voor controle komen of om de boel nog net iets langer te kunnen rekken?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:00 schreef Kyran het volgende:
Zie ook vaak longkankerpatiënten die gewoon vrolijk doorroken, ook patiënten die nog curatief behandeld worden.

Dit mag je nu niet zeggen, want dat is politiek bedrijven.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:08 schreef Xenorium het volgende:
Ik kwam er net achter dat we in 2017 nog meer dan 2000 IC bedden hadden. Die heeft Rutte wegbezuinigd in tijden dat het al goed ging met de economie.
Niet normaal man. Waarom heeft Duitsland 5 x zoveel bedden per 1000 inwoners? Zullen ze voor een reden hebben zoals DEZE PANDEMIE.
Echt Rutte,what the hell man.
Even in perspectief, Nederland zou 5500 IC's hebben als we dezelfde maatstaf als Duitsland zouden volgen.

We vergeten door de kale cijfers van het aantal IC bedden vaak wel dat er in Nederland wel weer veel medium care bedden zijn. Op mc kunnen veel van de taken van de IC worden overgenomen, dus in principe was de situatie niet zo heel erg. Enig probleem dat we nu hebben is dat het grote verschil tussen IC en MC is dat op MC geen vollig geventileerde patienten liggen. Net dat laatste gegeven maakt dat we nu in de problemen komen. Bij een ander type ramp of aandoening had de MC veel kunnen overnemen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:19 schreef Kyran het volgende:
Op zich snap ik heel goed dat IC-bedden die constant leegstaan weg zijn gevallen door bezuinigingen. Echter is het ook behoorlijk arrogant om te denken dat wij in Europa/Nederland nooit last van een flinke epidemie/pandemie zouden krijgen.
Er was dus totaal geen back-up plan voor wanneer het nodig zou zijn en dat is wel frustrerend.

In Frankrijk/UK etc. wel.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Er is in ieder geval in Nederland nog niemand onder de 50 overleden aan corona

Ja, I know maar Amerika topt ons wel.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
https://www.volksgezondhe(...)rgewicht-volwassenen
Meer dan de helft in Nederland heeft overgewicht, even voor de duidelijkheid..

Ach, in het restaurant van het ziekenhuis in Leuven had ik gezien dat er Leffe (en andere zwaardere bieren) verkocht werd. Zag ik daar iemand met een infuuspaal en een biertje in de hand...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nog even snel een paar peuken voor de operatie.
Want stress.

In Westerse landen is natuurlijk ook meer overgewicht, in Nederland alleen al 51% van de bevolking.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zeiden ze alleen daarnet alleen Jinek.
De cijfers die wereldwijd gedeeld worden, die onderbouwen dat wat bij Jinek gezegd werd niet.

https://www.hln.be/nina/f(...)cht-in-vs~aa4c864d2/quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:34 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, I know maar Amerika topt ons wel.
Spanje zal ik zo eens opzoeken

Dat klinkt eigenlijk best onlogisch, arme mensen hebben toch eerder overgewicht dan rijke mensen omdat gezond eten duurder is?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In Westerse landen is natuurlijk ook meer overgewicht, in Nederland alleen al 51% van de bevolking.

Nee joh, dat zijn van het soort mensen die nu ook gewoon de deur uitgaan want ze "ze zijn toch jonger dan 80 haha".quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, het is ongelofelijk eigenlijk. Zouden deze mensen beseffen waar ze mee bezig zijn?

Hoeveel zijn dat er precies? die zijn op 1 hand (wellicht 2) te tellen.statistisch gezien outliersquote:

Nee. Arme mensen hebben soms amper eten. Rijke mensen proppen zich die dikke vette nek iedere dag vol. En vaak ook zuipen al erbij vroeg op de dag.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat klinkt eigenlijk best onlogisch, arme mensen hebben toch eerder overgewicht dan rijke mensen omdat gezond eten duurder is?

Lees het artikel eens, gebaseerd op Amerikanen die 25 jaar of ouder zijn (213 miljoen op moment van schrijven)quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:38 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
https://www.hln.be/nina/f(...)cht-in-vs~aa4c864d2/
Volgens deze link hebben 130 miljoen mensen in de VS overgewicht waarvan de helft obesitas.
Dat zou neer komen op zo'n 40% overgewicht?
Zat even te zoeken, volgens mij kijken ze daar alleen maar naar obesitas, overgewicht is al niet interessant meer

En die Bredase jongen van 16 is er ook weer bovenop.quote:

Goed nieuws!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:43 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Met mijn vader (die door corona in het ziekenhuis ligt met een dubbele longontsteking) gaat het ietsje beter. Koorts is minder, hij kan weer wat eten en hij stuurt zelfs af en toe een appje. Gaat dus de goede kant op!

In Westerse landen eten armere mensen slechtere en calorierijkere voeding. Een van de redenen dat men in armere veel minder oud wordt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee. Arme mensen hebben soms amper eten. Rijke mensen proppen zich die dikke vette nek iedere dag vol. En vaak ook zuipen al erbij vroeg op de dag.

Oh wow. Dat is goed nieuws!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:43 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Met mijn vader (die door corona in het ziekenhuis ligt met een dubbele longontsteking) gaat het ietsje beter. Koorts is minder, hij kan weer wat eten en hij stuurt zelfs af en toe een appje. Gaat dus de goede kant op!

Dat is in België een beetje standaard, maar ik heb ze daar ook zien liggen inderdaad laatst.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:35 schreef NineLives het volgende:
[..]
Ach, in het restaurant van het ziekenhuis in Leuven had ik gezien dat er Leffe (en andere zwaardere bieren) verkocht werd. Zag ik daar iemand met een infuuspaal en een biertje in de hand...

Tof.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:43 schreef Sinaasappel12 het volgende:
 Sterkte verder nog.
 Sterkte verder nog.

Paywall:quote:Mensen die de ontwikkelingen van de epidemie op de voet willen volgen, kunnen het beste de grafieken met de op datum verwerkte cijfers bekijken. Die geven het beste beeld.
Maar ook daar moet je voorzichtig mee zijn als je de epidemie wil interpreteren, zegt Jacco Wallinga, hoofd modelleren van infectieziekten bij het RIVM. „Schommelingen van de ene op de andere dag zeggen niet zo veel. Dat kan net zo goed ruis zijn.” Volgens hem kun je beter naar periodes van vijf à zes dagen kijken. Of liefst nog langer. Wat zie je dan? Van den Hof: „Dan zie je duidelijk dat de groeisnelheid van de epidemie is afgenomen.” Want als je de lijn van de exponentiële groei die er in het begin was, tot ongeveer 20 maart, zou doortrekken, zouden het aantal ziekenhuisopnames en het aantal doden de afgelopen dagen veel hoger moeten hebben liggen.
Minder snelle groei
Maar dan terug naar de stabilisering van de uitbraak. Wat bedoelt het RIVM daarmee? Vlakt het aantal ziekenhuisopnames en het aantal doden af? „Het is niet zo dat we een plateau hebben bereikt”, zegt Van den Hof. „Maar de groei gaat wel veel minder snel.” En de hoop is dat het de komende week wel verandert in een plateau, of zelfs een afname. „Halverwege die week hebben we een beter beeld”, zegt Van den Hof. Want dan moet het effect van de maatregelen van 15 maart – sluiten van cafés, scholen, sportclubs – beginnen door te werken.

Frans Timmermans mag wel uitkijken.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee. Arme mensen hebben soms amper eten. Rijke mensen proppen zich die dikke vette nek iedere dag vol. En vaak ook zuipen al erbij vroeg op de dag.

Goed nieuws maatquote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:43 schreef Sinaasappel12 het volgende:

Dit. Best wel. Eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:46 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
China is echt homo voor het veroorzaken van corona.

Hè, gelukkig.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:43 schreef Sinaasappel12 het volgende:

Ik las eerder vandaag een artikel (juni 2019) over het Amsterdamse UMC, waar men "een paar keer per week" te weinig capaciteit had op de NICU (aanleiding voor het artikel was de overplaatsing van een zwangere vrouw van Amsterdam naar Gent). En dat probleem bestaat blijkbaar al decennia, vond ook advies van de gezondheidsraad aan de minister, april 2000, waarin gewezen wordt op het gebrek aan NICU capaciteit.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:27 schreef -0- het volgende:
[..]
Het is wel belangrijk wanneer iemand naar de IC mag, schijnt dat het er in Duitsland vooral veel zijn omdat het meer oplevert.
Dit soort discussies zijn ook wel makkelijk nu, er had meer IC capaciteit moeten zijn.
Maar de huidige capaciteit is normaal gesproken best toereikend juist mede door onze topkwaliteit zorg.
Meer capaciteit kost geld. En in september staan een hoop mensen weer te bleren dat de zorgpremies schandelijk stijgen.
Dan vraag ik me wel af waar die mensen denken dat het geld voor meer capaciteit die grotendeels ongebruikt zal zijn vandaan moet komen. Ik ken het antwoord nu, en ik ken het antwoord in september 2021 als alles hopelijk al even achter de rug is.
Voor een hoop mensen zal het antwoord niet hetzelfde zijn.

China is homo....okay...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:46 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
China is echt homo voor het veroorzaken van corona.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |