NOS blogquote:Leadzanger Rammstein op intensive care
De zanger van de Duitse rockformatie Rammstein ligt op de IC van een ziekenhuis in Berlijn, meldt Bild. Hij zou een longontsteking hebben. Till Lindeman trad vorige week nog op in Rusland met een soloproject. Bij terugkomst had hij hoge koorts en werd het coronavirus bij hem vastgesteld. Hij zou buiten levensgevaar zijn.
twitter:NPORadio1 twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 08:39:30Het parlement moet in crisistijd terughoudend zijn in het ter discussie stellen van kabinetsbeleid, vindt @RobdeWijk. In @DitisdeDag pleitte hij voor een militaire aanpak: 'In kritische situaties als deze ga je achter je leider staan': https://t.co/NTTgMBiGZZ reageer retweet
niet mee eensquote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:39 schreef polderturk het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?twitter:NPORadio1 twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 08:39:30Het parlement moet in crisistijd terughoudend zijn in het ter discussie stellen van kabinetsbeleid, vindt @:RobdeWijk. In @:DitisdeDag pleitte hij voor een militaire aanpak: 'In kritische situaties als deze ga je achter je leider staan': https://t.co/NTTgMBiGZZ reageer retweet
Heb ik dan - nog steeds - niet gezien.... (heeft iemand een YT link?) FF geen RTL4/TV bereik.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou, die Asscher die even van leer trok daar bij Jinek en zijn eigen handen uiteraard wast in onschuld...
Achter de leider. Lekker dictatoriaal.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:39 schreef polderturk het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?twitter:NPORadio1 twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 08:39:30Het parlement moet in crisistijd terughoudend zijn in het ter discussie stellen van kabinetsbeleid, vindt @:RobdeWijk. In @:DitisdeDag pleitte hij voor een militaire aanpak: 'In kritische situaties als deze ga je achter je leider staan': https://t.co/NTTgMBiGZZ reageer retweet
Dat dusquote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Achter de leider. Lekker dictatoriaal.
Nee, compleet oneens. Juist bij dit soort zaken moet er altijd kritiek en debat blijven.
Staat van beleg maar afkondigen dan?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:39 schreef polderturk het volgende:
Zolang het niet teveel tijd afneemt van de betrekkende ministers en premier om hun werk te kunnen doen. Die kunnen niet elke dag naar een uur durende rant van Wilders luisteren.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, compleet oneens. Juist bij dit soort zaken moet er altijd kritiek en debat blijven.
Zanger Rammstein.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:44 schreef StateOfMind het volgende:
Wie is die Till Lindeman toch waar iedereen het over heeft
zanger van de Duitse rockformatie Rammsteinquote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:44 schreef StateOfMind het volgende:
Wie is die Till Lindeman toch waar iedereen het over heeft
quote:
Ah, vandaar dat ik die niet ken, niet echt mijn muziek.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
zanger van de Duitse rockformatie Rammstein
nee die van mij ook niet , maar daarom is het nog niet minder ergquote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Ah, vandaar dat ik die niet ken, niet echt mijn muziek.
Hopelijk komt ie er bovenop.
Hij heeft het zelf gezegd. Kan het nog betrouwbaarder? Of ben je aan het trollen?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:48 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb via betrouwbare bronnen gehoord dat Boris Johnson corona heeft.
Niet gelezen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij heeft het zelf gezegd. Kan het nog betrouwbaarder? Of ben je aan het trollen?
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:47 schreef polderturk het volgende:
Goed dat Martin van Rijn in overleg is met Duitsland. Het land met de meeste IC bedden van Europa.
2 UUR GELEDEN
Nederlandse patiënten mogelijk naar Duitsland
Nederland overlegt op dit moment met Duitsland over de vraag of patiënten daar heen kunnen als er in ons land een tekort aan bedden op de intensive care ontstaat. "Ook Duitsland bereidt zich natuurlijk voor op de coronacrisis, maar we bekijken alle mogelijkheden", zegt minister Van Rijn voor Medische Zorg.
Bron: NOS.nl
Feitelijk is dat wat ze in Hongarije doen, maar daar de zogenaamde deskundigen dan weer kritisch op.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:39 schreef polderturk het volgende:
Zolang je geen bron vermeld is dit dus onzin.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:48 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb via betrouwbare bronnen gehoord dat Boris Johnson corona heeft.
https://www.hln.be/nieuws(...)oronavirus~a07c7f78/quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:51 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Zolang je geen bron vermeld is dit dus onzin.
Hongarije zet het hele parlement buitenspel en schort verkiezingen op. Dat gaat nog een stap verder zelfs.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
Feitelijk is dat wat ze in Hongarije doen, maar daar de zogenaamde deskundigen dan weer kritisch op.
Exact. Je ziet wel dat bepaalde partijen proberen goedkoop te scoren, maar dat gaat net zo makkelijk een averechts effect hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja voor types als Oban wordt het gelijk gebruikt om a la Erdogan schoon schip te msken.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hongarije zet het hele parlement buitenspel en schort verkiezingen op. Dat gaat nog een stap verder zelfs.
Ik hoop niet dat de doktoren dat gaan doen aan mijn of het ziekbed van een geliefde.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Zonder kritische vragen was er nog meer verspreiding geweest, dus ik ben het niet eens met deze stelling.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:39 schreef polderturk het volgende:
Werkte in Frankrijk ook niet echt goed, Parijzenaars gingen massaal de stad uit naar verschillende airbnb's en andere huizen. Ile de Re zag bijvoorbeeld een toename van 30% in hun "inwonersaantal"quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zolang de mensen dan strikt in hun huisje blijven lijkt het mij dat nog niet eens een probleem
Echter die mensen daar zullen al gauw een soort vakantie willen gaan beleven, wat verderop ronddarren en shoppen, wat nu even een compleet verkeerd signaal is.
Die parken zouden nu vooral ten goede moeten komen aan mensen die geen eigen onderdak hebben of hier - Nederland - zijn gestrand of geen afstand kunnen houden omdat ze door hun werkgever zijn opgepropt in een caravan.
Ik zou het niet zo raar vinden dat er v(er)ordering komt dat je daar niet mag verblijven als je beschikt over een woonadres elders.
Ik hoor, heb geen bron, dat in Frankrijk dergelijke maatregelen worden gehanteerd door burgemeesters in sommige gemeenten. Je moet dan aantonen dat je daar woont om niet om de haverklap bij een barrage te worden aangehouden of weggestuurd.
https://www.evajinek.nl/v(...)it-een-enorme-crisisquote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Heb ik dan - nog steeds - niet gezien.... (heeft iemand een YT link?) FF geen RTL4/TV bereik.
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:39 schreef polderturk het volgende:
Grote lijnen mee eens.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:39 schreef polderturk het volgende:
Leg uit... alvast mee eens wanneer die kritische vragen dan het karakter hebben op signaleren wat nu moet gebeuren.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zonder kritische vragen was er nog meer verspreiding geweest, dus ik ben het niet eens met deze stelling.
Het vindt veel geleuter plaats in de Tweede Kamer over de manier van communiceren van het kabinet.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:39 schreef polderturk het volgende:
Volledig mee eens. Het is een soort oorlog, maar dan tegen een virus, en dan wordt ook niet elke move eerst uitgebreid door het hele parlement en z'n moeder besproken - doe je dat wel, dan lig je na twee dagen op je rug. Helaas gaat dat hier toch niet werken en dat kost levens, maar ja.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:39 schreef polderturk het volgende:
Dat riep ik al toen de minister oververmoeid moest opstappen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:39 schreef polderturk het volgende:
okokquote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:16 schreef Fukushima het volgende:
Italiaanse burgemeester vervangt EU vlag voor Russische vlag
Diezelfde Russen die zoveel nep-informatie over het virus de ether in hebben geslingerd...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:16 schreef Fukushima het volgende:
Ik werk niet en kan eigenlijk altijd gaan en staan waar ik wil.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:16 schreef DustPuppy het volgende:
Week 3 in zelf-quarantaine, omdat mijn vriendin het (nog steeds) heeft.
De muren beginnen ook wel een beetje op je af te komen zo.
Wat een rekel!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:16 schreef Fukushima het volgende:
Bedankt voor het filmpje Vladimir.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:16 schreef Fukushima het volgende:
Werkt perfect, ken er een aantal.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Werkte in Frankrijk ook niet echt goed, Parijzenaars gingen massaal de stad uit naar verschillende airbnb's en andere huizen. Ile de Re zag bijvoorbeeld een toename van 30% in hun "inwonersaantal"
Niet blind achter de leider staan. Niet zonder meer alles accepteren. Maar dat geleuter is soms ook onnodig. Wat bereiken we ermee als we lijn A volgens en meneer of mevrouw uit de oppositie vindt dat we lijn B moeten volgen. Beide kunnen juist of onjuist zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:39 schreef polderturk het volgende:
Redelijk wat hihaho-reacties hierop zie ik, maar is wel een teken van toenemende scepsis onder de Italianen t.o.v. de EU. Dit aangezien blijkbaar vanuit China en Rusland méér hulp komt dan vauit de EU.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:16 schreef Fukushima het volgende:
Rusland mag Spanje en Griekenland erbij hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:16 schreef Fukushima het volgende:
Wat kan de EU doen dan?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Redelijk wat hihaho-reacties hierop zie ik, maar is wel een teken van toenemende scepsis onder de Italianen t.o.v. de EU. Dit aangezien blijkbaar vanuit China en Rusland méér hulp komt dan vauit de EU.
Misschien moeten ze dan bij China en Rusland aankloppen voor financiële steunquote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Redelijk wat hihaho-reacties hierop zie ik, maar is wel een teken van toenemende scepsis onder de Italianen t.o.v. de EU. Dit aangezien blijkbaar vanuit China en Rusland méér hulp komt dan vauit de EU.
Hoe is het nu met je opa?quote:Op donderdag 26 maart 2020 20:41 schreef Sfancta het volgende:
Mijn lieve opa is zojuist opgehaald door de ambu.... HAP was eerst gekomen, en hadden gelijk de verdenking corona. Tijdje erna kwam de ambulance en ging mee. Hij kan naar horen zeggen van oma niks meer, hoge koorts, niet zitten, niet liggen, slap, diarree.... Mijn oma mocht niet mee.
Kan wel janken godverdomme. Net 77 jaar
quote:Op zondag 15 maart 2020 20:54 schreef Sfancta het volgende:
Klootzak van een broer van me is vanmiddag vrolijk op bezoek geweest met jonge kinderen bij mijn opa en oma van 85 jaar.
Kon hem wel wat doen....
China en Rusland zijn nu niet overlopen met zieken. Wat kan Spanje en Frankrijk nu in godsnaam nog bieden? Half Europa staat op instorten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
De EU heeft geen competentie op het gebied van gezondheidszorg. Zij kunnen alleen maar nationaal beleid hierin ondersteunen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Brabant?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bij ons al meerdere in het dorp
Ook veel besmettingen hier.
Dat gaat nog wel een doorwerking hebben inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
ja dat is de reden natuurlijk ook, Rusland helpt Italië momenteel wel, maar aan de andere kant, de landen zijn bang dat zelf tegen de limiet aan gaan lopen en durven gewoon nietquote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dezelfde mensen gaan steigeren als iemand bevoegheden aan de EU wil overdragen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Had hem gezien afgelopen woensdagquote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:16 schreef Fukushima het volgende:
Ja, dat valt wel op. Van die eurosceptici die ineens vinden dat de EU te weinig macht heeft ... Tsja.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:27 schreef malleable het volgende:
[..]
Dezelfde mensen gaan steigeren als iemand bevoegheden aan de EU wil overdragen.
Nuja, ik ben geen kenner op het gebied van internationale politiek verhoudingen maar ik kan me voorstellen dat dat tot bepaalde hoogte gaat gebeuren in ruil voor meer Chinese/Russische invloed. Beetje zoals dat nu al gebeurd in bijvoorbeeld de haven van Genua.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan bij China en Rusland aankloppen voor financiële steun
Prachtig. Rusland is zo'n mooi land. Met zo'n geweldige sterke leider die zoveel voor zijn volk doet.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:28 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Had hem gezien afgelopen woensdag.
Wel mooi!
Wel binnenblijven hé.quote:
Niet mee eens hoor. Je ziet nu al dat er in de publieke opinie een smaldeel is die de boel niet vertrouwt en overal complotten ziet, als je de parlementaire democratie nu even on hold zou zetten dan krijg je een situatie waarin dat wantrouwen alleen maar groter en groter wordt. Dit zal ook weer schadelijk zijn voor de politieke situatie na deze pandemie, vrees ik. Een zo groot mogelijke transparantie plus verantwoordelijkheid tov het parlement is wrs juist nu erg belangrijk.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Het is een soort oorlog, maar dan tegen een virus, en dan wordt ook niet elke move eerst uitgebreid door het hele parlement en z'n moeder besproken - doe je dat wel, dan lig je na twee dagen op je rug. Helaas gaat dat hier toch niet werken en dat kost levens, maar ja.
Maar dat zijn in beginsel gewoon commerciële handelingen. Dat is iets anders dan steun geven.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:28 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Nuja, ik ben geen kenner op het gebied van internationale politiek verhoudingen maar ik kan me voorstellen dat dat tot bepaalde hoogte gaat gebeuren in ruil voor meer Chinese/Russische invloed. Beetje zoals dat nu al gebeurd in bijvoorbeeld de haven van Genua.
In Frankrijk noemde Macron niet voor niets "nous sommes en guerre" om zo zijn oppositie in de kiem de bek te snoeren en duidelijk te maken dat het menens is. Dat hij zich daarmee rechten toeëigend heeft weer - op mij dan - iets fascistisch.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volledig mee eens. Het is een soort oorlog, maar dan tegen een virus, en dan wordt ook niet elke move eerst uitgebreid door het hele parlement en z'n moeder besproken - doe je dat wel, dan lig je na twee dagen op je rug. Helaas gaat dat hier toch niet werken en dat kost levens, maar ja.
Slechte nieuwe cijfers?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:31 schreef junkiesietze het volgende:
pff die amerikanen zijn zo fucked he...
Want hulp bieden is hetzelfde als bevoegdheden overdragen?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:27 schreef malleable het volgende:
[..]
Dezelfde mensen gaan steigeren als iemand bevoegheden aan de EU wil overdragen.
Die gaan geen curve flattenen. Kijken hoe dat in de praktijk zal gaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:31 schreef junkiesietze het volgende:
pff die amerikanen zijn zo fucked he...
laten ze dan ook gelijk al het geld van de banken en de EU terug betalenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:26 schreef Elizium het volgende:
In 2021 een nieuwe sovietunie met als leden Italië, Griekenland en Spanje![]()
Heb je daar ook een bron voorquote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:17 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Diezelfde Russen die zoveel nep-informatie over het virus de ether in hebben geslingerd...
zit een beetje NBC te kijken.. adviezen die wij al weken opvolgen horen zij nu voor het eerst.quote:
Sommige staten wel, zoals Californie, New Jersey, New York, Ohio, en nog wat. Maar inderdaad, die reageren behoorlijk laks zo te zien.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:33 schreef asco het volgende:
[..]
Die gaan geen curve flattenen. Kijken hoe dat in de praktijk zal gaan.
Nou ja, het gaat me er meer om dat veel te lang debatteren en doen - waaronder door politici die sowieso overal tegenaan schoppen, wat je ook besluit - teveel tijd kost. Die tijd kan in een crisis als dit ook nuttig besteed worden, waarmee uiteindelijk levens gered kunnen worden. Ik kan me wel voorstellen dat vooral mensen met een militaire achtergrond zich hier makkelijker een beeld bij kunnen vormen zonder gelijk aan een dictatuur te denken, daar is men het immers gewend dat er op een gegeven moment gewoon een leider is en dat die beslist wat we gaan doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
In Frankrijk noemde Macron niet voor niets "nous sommes en guerre" om zo zijn oppositie in de kiem de bek te snoeren en duidelijk te maken dat het menens is. Dat hij zich daarmee rechten toeëigend heeft weer - op mij dan - iets fascistisch.
Rutte, begrijpelijk, zocht meer de meewerkende vriend als "doe ff normaal" oplossing.
Helaas zoals we kunnen vaststellen komt die boodschap bij ca 5% heel erg moeilijk binnen, ook omdat andere landen een andere harder (crashende)aanpak volgen. Mensen willen kennelijk en moeten helaas niet mis te verstane wijze opdrachten hebben: Hond spring, Hond zit, Hond doodliggen.
Zelfs draaikont BoJo - ooit van de Herd - wordt nu ineens door sommigen in de Politiek geadoreerd omdat die zo helderzou communiceren met zijn Flatten-The-Curve aanpak, dat die net als Trump trouwens compleet gaat crashen wordt dan weer gemist.
Ik ben bang dat we die nog hard nodig gaan hebben ja. Goed dat dit gebeurd!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:47 schreef polderturk het volgende:
Goed dat Martin van Rijn in overleg is met Duitsland. Het land met de meeste IC bedden van Europa.
2 UUR GELEDEN
Nederlandse patiënten mogelijk naar Duitsland
Nederland overlegt op dit moment met Duitsland over de vraag of patiënten daar heen kunnen als er in ons land een tekort aan bedden op de intensive care ontstaat. "Ook Duitsland bereidt zich natuurlijk voor op de coronacrisis, maar we bekijken alle mogelijkheden", zegt minister Van Rijn voor Medische Zorg.
Bron: NOS.nl
Welke burgemeester betreft het hier?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:16 schreef Fukushima het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |