Wel sneller toch, mediaan tijd tot symptomen alleen is al 3-6 dagen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nu besmettings betekent
- over 10-14 dagen symptonen
- 1 week later huisarts
- 2 wk later ernstigere symptonen
opgeteld is dan 1.5 maand. Ik ben nog ergens 2 weken vergeten....
ohquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch ook helemaal niet
Dat is de enige juiste conclusie.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
We gaan sowieso over die ic bedden heen. Gebeurt het niet over 3 dagen dan wel een paar dagen later.
Helaas gaan we hier niet aan ontkomen.
Ik weet er het fijne niet van, zit nu op een afdeling zonder beademing (want dat doen ze alleen op IC), maar wel veel met respiratoire support. Beademing zoals IC is zeer ingewikkeld, omdat alle compensatiemechanismen van het lichaam worden uitgeschakeld en deze allemaal overgenomen moeten worden. Elke patiënt heeft in reguliere setting verschillende drukken, zuurstofpercentages, verhoudingen tussen in- en expiratie, teugvolumes, piekdrukken, plateaudrukken etc... Je kan natuurlijk wel twee aan hetzelfde leggen, maar dan lever je wel suboptimale zorg. Maarja, beter dan geen zorg.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat @:arts-assistent hier beter op kan antwoorden, maar volgens mij is dat 2 op 1 apparaat ook alleen mogelijk als je beide patiënten precies zelfde druk etc. moet geven. Het is dus niet zo zwart/wit dat dat altijd en overal makkelijk kan.
Fijn dat ze daar ook de genezingen vermelden.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:48 schreef Minimunt het volgende:
Frankrijk gaat ook lekker nu zeg..
3200 nieuwe gevallen, 365 doden en 1048 genezen.
Zie technische briefing van Van Dissel een paar dagen terug.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:47 schreef Discombobulate het volgende:
IC is dus sowieso fucked. Dat wordt complete chaos. Ik meende ook dat die Gommers zei dat 1 mei de piek was? Wat bedoeld hij daarmee?
Ja, moet deze dagen ook geen andere ziektes/aandoeningen krijgen waar je veel hulp voor nodig gaat hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Oei .... dit gaat heel eng worden
Gelukkig vertrouw ik wat ik zelf zie in de functie van arts op de COVID afdeling in het ziekenhuis meer dan wat een random account herhaalt van een expert op tv zonder bron.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik herhaal alleen maar een expert op tv
Tuurlijk 5 dagen gem incubatietijd, 4 dagen na symptonen vaak opname.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel sneller toch, mediaan tijd tot symptomen alleen is al 3-6 dagen.
hij was van het rivmquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:53 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Gelukkig vertrouw ik wat ik zelf zie in de functie van arts op de COVID afdeling in het ziekenhuis meer dan wat een random account herhaalt van een expert op tv zonder bron.
van je ladder donderen tijdens het klussenquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, moet deze dagen ook geen andere ziektes/aandoeningen krijgen waar je veel hulp voor nodig gaat hebben.
Top. Het hoort te gaan op basis van situationele feiten. Daarom is het goed dat dit pcoces geschied op grond van protocollen zodat ook de professioneel betrokken medicus in kwestie een - toetsbaar - houvast heeft.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:20 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik heb wel wat ervaring in het ziekenhuis en op de IC. Het gebeurt vaak dat een persoon niet wordt opgenomen op basis van medische gronden. Dit noemen we dan 'medisch zinloos'. In het simpelste geval: een hersendood persoon wordt niet meer opgenomen omdat dit 'medisch zinloos' is. Er is geen uitzicht.
Voor veel mensen met een zwakkere onderliggende basisconditie kan een IC opname ook als 'medisch zinloos' beschouwd worden. De kans dat je levend van de IC afkomt is dan dermate klein dat deze het nulpunt benadert en dat een behandeling kansloos is. Als je dan toch een behandeling wil, kan een hoofdbehandelaar / intensivist deze weigeren. Dat klinkt bot, maar het is in principe precies hetzelfde als de volgende (ridiicule) situatie, welke het wel wat kan verduidelijken.
Stel: je bent zo ziek en je eist van een intensivist, dat hij drie weken lang elke dag fijngemalen broccoli met een infuus in je vaatsysteem propt. De intensivist geeft aan dat dit medisch zinloos is en weigert te behandelen.
Als een arts een IC opname / beademing als medisch zinloos beschouwd is deze niet verplicht deze behandeling uit te voeren en kan deze hooguit een second opinion bieden.
Hopen dan maar dat de vriend van mijn zus hier ver van weg blijft (ze werkt zelf in de zorg, in elk geval vooralsnog alleen op de kinderafdeling).quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:16 schreef Greenpeas het volgende:
Mensen die compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging
Aantal weken dat je op de IC ligt?quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nu besmettings betekent
- over 10-14 dagen symptonen
- 1 week later huisarts
- 2 wk later ernstigere symptonen
opgeteld is dan 1.5 maand. Ik ben nog ergens 2 weken vergeten....
Thanks, dat is inderdaad wat ik al dacht. Je hebt natuurlijk wel gelijk met geen zorg vs. suboptimale zorg.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik weet er het fijne niet van, zit nu op een afdeling zonder beademing (want dat doen ze alleen op IC), maar wel veel met respiratoire support. Beademing zoals IC is zeer ingewikkeld, omdat alle compensatiemechanismen van het lichaam worden uitgeschakeld en deze allemaal overgenomen moeten worden. Elke patiënt heeft in reguliere setting verschillende drukken, zuurstofpercentages, verhoudingen tussen in- en expiratie, teugvolumes, piekdrukken, plateaudrukken etc... Je kan natuurlijk wel twee aan hetzelfde leggen, maar dan lever je wel suboptimale zorg. Maarja, beter dan geen zorg.
We gaan het inderdaad niet halen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou ja, als ik met 18% ga rekenen ben ik straks weer de paniekzaaier, dus ik ga even net als het RIVM uit van mooi weer.
Het is ook meer om te laten zien dat het zelfs met een daling het niet goed gaat komen.
dat was het inderdaad, dan kom je op ongeveer 2 maanden uit, en dat is de piekquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aantal weken dat je op de IC ligt?
Yep. En in China zijn ze nog lang niet klaar.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je kan niet vergelijken met China, die deden veel meer, qua isoleren, contacts opsporen, testen, screenen etc..
omdat het niet om exacte wetenschap gaat heeft iedereen een eigen idee erover.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:54 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Volgens mij praten we zo ver langs elkaar heen dat we er niet uit gaan komen.
Hoe kan het dan dat de IC-piek pas eind mei komt?quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Met nuance.
Nu besmetting betekent:
Gemiddeld na 5-6 dagen klachten, vervolgens 7 dagen milde klachten en vanaf dan óf acute verslechtering óf opknappen. Flink wat minder delay dan jouw scenario.
Ja, maar als je praat over een gemiddelde incubatietijd van 10 dagen zit je er toch wel redelijk naast.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
omdat het niet om exacte wetenschap gaat heeft iedereen een eigen idee erover.![]()
met zeer hoge zekerheid kan ik wel zeggen dat zowel ik als jij ernaast gaan zitten.
Dat hoeft niet. Maar als je in Tilburg nú hulp nodig hebt, heb je niets aan een bed in Friesland.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:56 schreef Faraday01 het volgende:
Dus overmorgen liggen alle IC’s vol?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |