Men kon het opschalen naar 1600.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:41 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Het zal ook niet zo zijn dat er volgende week maandag ineens 1600 bedden zijn, er zullen dagelijks bedden bijkomen
Nou ja, als ik met 18% ga rekenen ben ik straks weer de paniekzaaier, dus ik ga even net als het RIVM uit van mooi weer.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zie niet helemaal waarom we plots naar 10% zouden zakken. Volgens mij gaat zoiets veel geleidelijker.
Welnee.. dat zouden we zijn als we er niet alles aan doen hierin samen sterk te zijn.quote:
Klopt, eerste wat ik dacht toen ik dit zag was dat de BMI verdeling onder de overlijdene redelijk overeen lijkt te komen met de BMI verdeling van reguliere patiënten van de afdeling interne geneeskunde (mijn afdeling).quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar als ik deze post van gisteren bekijk, dan lijkt BMI toch niet zoveel invloed te hebben (correct me if in wrong)
[..]
De mens muteert all the time, net als elk organisme. Al onze biologische eigenschappen zijn het gevolg van een mutatie.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of ben je het niet mer mij eens? Zover ik weet zijn mensen nog niet gemuteerd, maar virussen doen dat bijna elk jaar.
Bij sommigen rijst bij mij enige twijfel maar laat ik er vooralsnog maar vanuit gaan dat mensen niet muteren.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of ben je het niet mer mij eens? Zover ik weet zijn mensen nog niet gemuteerd, maar virussen doen dat bijna elk jaar.
Maar wordt het nu wel of niet meegerekend als onderliggend lijden?quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:47 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Klopt, eerste wat ik dacht toen ik dit zag was dat de BMI verdeling onder de overlijdene redelijk overeen lijkt te komen met de BMI verdeling van reguliere patiënten van de afdeling interne geneeskunde (mijn afdeling).
nu besmettings betekentquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:47 schreef Discombobulate het volgende:
IC is dus sowieso fucked. Dat wordt complete chaos. Ik meende ook dat die Gommers zei dat 1 mei de piek was? Wat bedoeld hij daarmee? Het aantal IC patiënten zal ongetwijfeld nog steeds opbouwen. Je ligt er immers wel drie weken. Dat aantal van 1037 bedden daar ga je bij lange na niet genoeg aan hebben.
je immuunsysteem past zich aan, je muteert niet, leonardoquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
De mens muteert all the time, net als elk organisme. Al onze biologische eigenschappen zijn het gevolg van een mutatie.
Ga er maar niet vanuit dat het afneemt. Zeker omdat we totaal niet in beeld hebben wie besmet zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:48 schreef hiburg het volgende:
Hugo de Jonge sprak vanmiddag tijdens het debat mbt de IC-capaciteit dat men ook nog over kan schakelen naar 2 patiënten op 1 beademingsapparaat. Alleen zegt Gommers in het BNR fragment dat ze dat nog aan het onderzoeken zijn en echt niet zo simpel is zoals het in het debat werd gezegd, dus misschien moet je dat wel niet willen.
Hopelijk daalt het aantal ic opnames de komende dagen, anders wordt het echt ellende.
Geen idee, in de Italiaanse cijfers wel. Heb me nog niet zo veel verdiept in de cijfers van het RIVM. Er is nu een webinar gaande van de FMS waar daar veel toelichting op komt, maar heb daar geen inlogcode voor. Kan hem morgen terugkijken, dus ben benieuwd.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar wordt het nu wel of niet meegerekend als onderliggend lijden?
Denk dat @Arts-assistent hier beter op kan antwoorden, maar volgens mij is dat 2 op 1 apparaat ook alleen mogelijk als je beide patiënten precies zelfde druk etc. moet geven. Het is dus niet zo zwart/wit dat dat altijd en overal makkelijk kan.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:48 schreef hiburg het volgende:
Hugo de Jonge sprak vanmiddag tijdens het debat mbt de IC-capaciteit dat men ook nog over kan schakelen naar 2 patiënten op 1 beademingsapparaat. Alleen zegt Gommers in het BNR fragment dat ze dat nog aan het onderzoeken zijn en echt niet zo simpel is zoals het in het debat werd gezegd, dus misschien moet je dat wel niet willen.
Hopelijk daalt het aantal ic opnames de komende dagen, anders wordt het echt ellende.
gelukkig werk jij niet bij het rivmquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
De mens muteert all the time, net als elk organisme. Al onze biologische eigenschappen zijn het gevolg van een mutatie.
Een individu niet, maar de mens als soort wel.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
je immuunsysteem past zich aan, je muteert niet, leonardo
Met nuance.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nu besmettings betekent
- over 10-14 dagen symptonen
- 1 week later huisarts
- 2 wk later ernstigere symptonen
opgeteld is dan 1.5 maand. Ik ben nog ergens 2 weken vergeten....
daar hebben we nu toch geen fuck aan joh loslopende gekquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een individu niet, maar de mens als soort wel.
Het relatieve percentage neemt als het goed is (lees: hopelijk) steeds af, als dat gepaard gaat met een absolute daling kun je best in een keer naar 10% gaan.quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik zie niet helemaal waarom we plots naar 10% zouden zakken. Volgens mij gaat zoiets veel geleidelijker.
Dan kan het dus nog wel als op tijd mensen ontslagen worden van de IC en de R0 stabiel wordt de komende dagen?quote:Op donderdag 26 maart 2020 19:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nu besmettings betekent
- over 10-14 dagen symptonen
- 1 week later huisarts
- 2 wk later ernstigere symptonen
opgeteld is dan 1.5 maand. Ik ben nog ergens 2 weken vergeten....
ik herhaal alleen maar een expert op tvquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Met nuance.
Nu besmetting betekent:
Gemiddeld na 5-6 dagen klachten, vervolgens 7 dagen milde klachten en vanaf dan óf acute verslechtering óf opknappen. Flink wat minder delay dan jouw scenario.
Oei .... dit gaat heel eng wordenquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:34 schreef Kyran het volgende:
Update IC patiënten
Ma 16-03: 96
Di 17-03: 135 +41%
Wo 18-03: 171 +27%
Do 19-03: 210 +23%
Vr 20-03: 281 +34%
Za 21-03: 354 +26%
Zo 22-03: 405 +14%
Ma 23-03: 487 +20%
Di 24-03: 546 +12%
Wo 25-03: 644 +18%
Do 26-03: 761 +18%
Capaciteit: 1037
Met een 10% stijging de komende drie dagen
Vr 27-03 837
Za 28-03 921
Zo 29-03 1013
Met een 15% stijging de komende drie dagen
Vr 27-03 875
Za 28-03 1006
Zo 29-03 1157
Nee, dat zeg ik toch ook helemaal nietquote:Op donderdag 26 maart 2020 19:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
daar hebben we nu toch geen fuck aan joh loslopende gek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |