quote:Op woensdag 25 maart 2020 16:26 schreef Asap het volgende:
Noem bij het wapen de character en film waar dit bij hoort. Ik wil 10 filmnamen en 8 karakternamen:
quote:Op donderdag 26 maart 2020 13:40 schreef Asap het volgende: kettingzaag - leatherface - texas chainsaw massacre
vleesmes - michael myers - halloween
handschoen - freddy krueger - nightmare on elm street
vleeshaak (middelste) - Fisherman - I know what you did last summer
Hoekige haak - Candyman - Candyman
Bijl - Jack Torrance - The Shining
Schaar - ? - Us
Sphere/ bol, 5 delen van
Machete, wel 12 delen met hem
K-bar Knife - 4 delen van
quote:Op donderdag 26 maart 2020 16:30 schreef Karstman het volgende:
Die machete is van Jason uit Halloween
Is die sphere niet van pinhead uit hellraiser?
quote:
Bestaat toch niet uit 12 delen?quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:12 schreef sjoemie1985 het volgende:
is die machete niet gewoon van die man machete (die gast met die snor en beetje nors gezicht.)?
Danny trejo? Dat is eerder comedy en zeker geen horror.quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:12 schreef sjoemie1985 het volgende:
is die machete niet gewoon van die man machete (die gast met die snor en beetje nors gezicht.)?
Machete is van Jason idd, maar niet uit Halloweenquote:Op donderdag 26 maart 2020 17:11 schreef Starflyer het volgende:
Die machete is van Jason uit Halloween
Is die sphere niet van pinhead uit hellraiser?
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:08 schreef Karstman het volgende:
Scream is Ghostface, ik weet het ineens weer maar Us niet gezien en Phantasm kom ik niet op.
yupquote:
Dit is waar. Glau was ballerina tot ze een teen brak en schakelde op acteren over.quote:- actrice Summer Glau (River) kon in haar vechtscenes gebruik maken van haar training als balletdanseres
Helemaal goed!quote:
Yes, horny + 1quote:
Ik antwoord vast op de nieuwe vraag van Hornage:quote:
quote:Op woensdag 1 april 2020 09:42 schreef Asap het volgende:
[..]
Ik antwoord vast op de nieuwe vraag van Hornage:
Mortal Kombat
pipster + 1quote:Op woensdag 1 april 2020 11:05 schreef pipster het volgende:
Emma Stone, Ryan Gosling, Julianne Moore, Kevin Bacon, Marissa Tomei
Crazy Stupid Love
Ook met Steve Carell natuurlijk
Lol, te snel getypt ik bedoel uiteraard part 1quote:
The Holy Grail it is !quote:
quote:
Die zijn het idd niet, maarrrrrr.... met de Wild Bunch zit je erg dicht in de buurt (zelfde regisseur)quote:Op woensdag 1 april 2020 16:19 schreef Burnett het volgende:
Dit lijkt me geen Wild Bunch of Dirty Dozen..., geen idee.
Nee, maar de vrouwelijke leadrol werd wél door dezelfde actrice vertolktquote:Op woensdag 1 april 2020 18:54 schreef Starflyer het volgende:
Sam Peckinpah dus.
Enige andere film waarvan ik weet dat die van hem is is
The Getaway?
Tadaa! Convoy bracht van alle Peckinpah films het meeste geld op. De film kwam uit in de zogenaamde CB-Trucker boom van films en series met truckers in de hoofdrol. Het plot is zelfs bedacht naar een countrylied van CW McCall.quote:
Dat is zo'n beetje de 1e film die ik in de bios gezien heb...quote:Op woensdag 1 april 2020 20:53 schreef Sabata het volgende:
[..]
Tadaa! Convoy bracht van alle Peckinpah films het meeste geld op. De film kwam uit in de zogenaamde CB-Trucker boom van films en series met truckers in de hoofdrol. Het plot is zelfs bedacht naar een countrylied van CW McCall.
Tussenstand 2020:
pipster 10
Asap 9
Burnett 7
Karstman 5
Sabata 5
Jor_Dii 3
Starflyer 3
Max23 2
FireFox1 2
sjoemie1985 2
ok01 1
drakin 1
hornage 1
Don't feel bad. Over het productieproces van Convoy zou je zoveel triviavragen kunnen stellen dat je een heel topic vol kan spammen. Acteurs die het script naast zich neerlegden, mislukte stunts, ongelukken die als "stunts" in het script werden opgenomen, een regisseur die twee weken niet aanspreekbaar was door teveel misbruik van alcohol en hard- en softdrugs. Uiteindelijk moest James Coburn Sam uit de brand helpen, al voor de tweede of derde keer...quote:Dat is zo'n beetje de 1e film die ik in de bios gezien heb...
Van de ene truckersfilm naar de anderequote:
quote:When asked why he hasn't directed a movie since, Stephen King responded "Just watch
".
Nog meer trucks...quote:
Klopt. Van Steven Spielberg via Stephen King naar Steven Soderberghquote:
quote:
quote:
Ah, ik dacht dat dat 'The Hidden' was...quote:Op zaterdag 4 april 2020 08:45 schreef Sabata het volgende:
[..]het is een Amerikaan, zijn zusje is overigens een stuk bekender
[..]het was zelfs Danny zijn debuut. De acteur rechts had een sparringpartner nodig, maar toen er iemand uitviel werd hij van crew tot acteur gepromoveerd
quote:
Helaas, de film heet Runaway Train, maar het was niet noodzakelijk voor deze vraag.. Danny "Trejo" Trujillo was een crimineel voor hij ging acteren en in de crew van die film terecht gekomen door zijn voormalig medegevangene Edward Bunker, die zich herinnerde dat Danny een goede bokser was in San Quentin. Hij zou eigenlijk alleen Eric Roberts als trainer/sparring partner bijstaan, maar regisseur Andrei Konchalovski castte hem meteen als tegenstander voor Roberts in de boksscenes. Er ging lang een gerucht dat Danny op dat moment nog in de gevangenis van Montana zat waar gefilmd werd, maar hij was al een tijd op vrije voetenquote:Streetfighter?
quote:At the time of filming (October and November 1953), Audrey Hepburn was 24 years old. Her romantic interests are played by then 35-year-oldand 53-year-old
.
daar ga ik voor Humphrey Bogart, de rest weet ik even nietquote:53-year-old
1/4quote:Op zondag 5 april 2020 16:15 schreef Sabata het volgende:
Twee leads, grr, dan valt Holiday in rome dus af
[..]
daar ga ik voor Humphrey Bogart, de rest weet ik even niet
3/4quote:
William Holden, hoe kán ik JJ Sefton nou vergetenquote:Op zondag 5 april 2020 23:27 schreef Burnett het volgende:
Speelt de hoofdrol in Stalag17 en Sunset Boulevard
4/4quote:Op maandag 6 april 2020 09:44 schreef Sabata het volgende:
[..]
William Holden, hoe kán ik JJ Sefton nou vergeten![]()
quote:Peter Graves refused to reprise the role of(ultimately played by
) in the first 1996 theatrical film of
![]()
Had ie die rol eerder op tv of in het theater gedaan?quote:Op maandag 6 april 2020 11:32 schreef Sabata het volgende:
= welk karakter
= welke acteur
= welke film
[..]
ja, op tvquote:Op maandag 6 april 2020 17:23 schreef Burnett het volgende:
[..]
Had ie die rol eerder op tv of in het theater gedaan?
Mission Impossible is inderdaad goed, maar de rol die Graves weigerde was die van Hunt's grote tegenstander in de film, Jim Phelps, uiteindelijk gespeeld door Angelina Jolie's vader Jon Voight.quote:
2/5quote:Op woensdag 8 april 2020 09:28 schreef Sabata het volgende:
AH het is Huston:
- African Queen (Bogart op zn best)
- Maltese Falcon (mda een Engels leraar die groot fan van Dashel Hammet was)
Jullie hebben wel Sands uit z'n kelder gekregen!quote:Op woensdag 8 april 2020 11:52 schreef Sands het volgende:
The Treasure of the Sierra Madre
Escape to Victory
The Man Who Would Be King
Key Largo
En dan kom je weer in de buitenlucht en is er een pandemie gaande.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:17 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Jullie hebben wel Sands uit z'n kelder gekregen!
Welkom terug Sands!
6/5quote:Op woensdag 8 april 2020 11:52 schreef Sands het volgende:
The Treasure of the Sierra Madre
Escape to Victory
The Man Who Would Be King
Key Largo
quote:Op woensdag 8 april 2020 16:31 schreef Sabata het volgende:
3:10 to Yuma (Bale vs Crowe)
Ratatouille
Shooter
quote:Op woensdag 8 april 2020 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Een top jaar voor film
No Country For Old Men
There Will Be Blood
Into the Wild
Atonement
Persepolis
The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford
American Gangster
quote:
Welk nummer en welke film?quote:OK wait. If you guys are really us, what number are we thinking of?
Dat is Bill & Ted's excellent adventure, maar het nummer.... 666? Gezien ze elke keer luchtgitarenquote:Op donderdag 9 april 2020 11:55 schreef pipster het volgende:
OK wait. If you guys are really us, what number are we thinking of?
quote:Op donderdag 9 april 2020 12:58 schreef Asap het volgende:
[..]
Dat is Bill & Ted's excellent adventure, maar het nummer.... 666? Zie Drakin.
Excellent!quote:
Lekker snelquote:
Nee toch gewoon Excellent Adventure.quote:Op donderdag 9 april 2020 13:48 schreef drakin het volgende:
Het is trouwens uit Bill & Ted's Bogus Journey die quote
Corey Haim - ?quote:Op donderdag 9 april 2020 13:52 schreef pipster het volgende:
In the Lost Boys zaten ook The Two Coreys, welke Coreys en noem van één van beiden drie films en van de ander één (geen vervolgen)?
So far so good!quote:Op donderdag 9 april 2020 14:00 schreef Asap het volgende:
[..]
Corey Haim - ?
Corey Feldman, Stand By Me, Goonies en ?
Maximum Overdrive?quote:Op donderdag 9 april 2020 14:12 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Bekendste is verfilming van de heer King.
Hij is ook overleden in 2010.
Sabata snoept een punt.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:42 schreef Sabata het volgende:
Nee, Silver Bullet haha hoe kom ik bij Lets get harry?
Zijn alle drie goed inderdaad:quote:Op donderdag 9 april 2020 15:11 schreef pipster het volgende:
Lethal Weapon, Point Break, hij komt zeker ook nog uit een taart gekropen in Under Siege. Ik zou denken dat ik er nog wel een paar zou moeten weten.
Correct. Toch apart dat niemand hem in Lost Highway herinnert. Drop Zone was een poging om bij Point Break aan te haken. En men heeft nog geprobeerd om Busey met Eye of The Tiger een eigen actiefilm te geven, maar die lukte niet helemaal.quote:
quote:
Welke film?quote:“Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!"
Goed natuurlijk, deze kan ik nog wel doen, mijn lagavulin is nog niet op.quote:
quote:Is there a movie I think I should have won the Oscar for? Yeah. All of them.
quote:I've been living with myself all of my life, so I know all of me. So when I watch me, all I see is me. It's boring. - on why he dislikes watching his own films.
Quotes van wiequote:They say there's no fool like an old fool. But blessings be upon my wife because I think without her, I'd be somebody's fool by now.
quote:You know, I was hanging out with Sidney Poitier and we were trying to decide if he or I were the better actor. We decided it was me as I convinced the world I could sing.
quote:
quote:I don't know what my favorite film of mine is... But I think the most important film I was in was(1989).
quote:I was in Africa when I got the call for(1992).
called my agency and made an offer for a western. I was like "He called for me?" It was jaw-dropping.
quote:
quote:The film was shot in reverse order.began with long hair and a beard, then for each scene, his hair and beard were trimmed bit by bit until he became clean-cut.
quote:Before shooting began,and the production company had to cast 107 speaking parts. They decided to use mostly unknown actors.
said the best way to strengthen the sense of reality was not to use actors for whom audiences had a lot of previous associations. Even
, despite his high exposure in
, was still relatively new.
ik zou zeggen: the curious case of benjamin button.?quote:
quote:According to director, filming began on the July 4, 1973.
quote:The film cast includes two Oscar winners,and F. Murray Abraham, and one Oscar nominee, Judd Hirsch.
De gezochte regisseur heeft 1 film in de top10 van de IMDb top250quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:34 schreef Sabata het volgende:
Frak, ik moet iets proberen, we gaan gewoon wat regisseurs uit de jaren 70 af:
Walter Hill
1/3quote:Op zaterdag 11 april 2020 23:02 schreef Sabata het volgende:
Ok, dan valt Don Siegel ook af. Ik ga voor Sidney Lumet![]()
2/3quote:Op zondag 12 april 2020 20:50 schreef Sabata het volgende:
Da's mooi, ik weet dat ie geen baard heeft in Dog Day Afternoon, maar toch Al Pacino
![]()
3/3quote:
Sorry, helemaal vergeten een nieuwe vraag te stellen..quote:
Je mag wel verder gaan hoor, mijne was toch maar een opstarterquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sorry, helemaal vergeten een nieuwe vraag te stellen..
Hoeft niet, geen probleemquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:23 schreef Asap het volgende:
[..]
Je mag wel verder gaan hoor, mijne was toch maar een opstarter
quote:
1/4quote:
2/4quote:
Dat maakt hem compleet.quote:
quote:Op maandag 20 april 2020 10:55 schreef pipster het volgende:
Stellan Skarsgard - Thor
Bill - IT
Alexander - The Legend of Tarzan
Welke film?quote:Het verhaal gaat over Daniël Daréus (Michael Nyqvist), een bekende dirigent van in de 40, die tijdens zijn drukke carrière een hartaanval krijgt. Omdat hij het rustig aan moet doen besluit hij terug te keren naar zijn geboortedorp in het noorden van Zweden. Hij gaat in het oude schoolgebouw wonen.
Uiteraard mag je meedoen, leuk zelfs, en netjes hoor zelfs met de juiste Zweedse titelquote:Op maandag 20 april 2020 12:29 schreef Salina het volgende:
Sa som i himmelen.
(As it is in Heaven)
Mag ik wel meedoen trouwens?
Alleen het kleine rondje op de a niet, ik weet niet hoe dat moet op de telefoon.quote:Op maandag 20 april 2020 12:31 schreef pipster het volgende:
[..]
Uiteraard mag je meedoen, leuk zelfs, en netjes hoor zelfs met de juiste Zweedse titel![]()
Ja de rader plaatst een nieuwe vraag, je kan nog even de OP lezen.quote:Op maandag 20 april 2020 12:34 schreef Salina het volgende:
En hoe werkt het spel verder? Moet ik nu iets verzinnen?
Die laatste? Echt heel erg slecht...quote:Op maandag 20 april 2020 12:37 schreef Tyr80 het volgende:
Rambo, wat een bagger. Zelfs niet waardig als behang.
Deed me aan Home Alone denken, maar die was niet zo slecht.quote:Op maandag 20 april 2020 12:42 schreef Burnett het volgende:
[..]
Die laatste? Echt heel erg slecht...
Een subtiele (cryptische) hint mag altijd.quote:Op maandag 20 april 2020 18:42 schreef Salina het volgende:
[..]
Als deze te lastig is hoor ik het graag hoor.
Goed!quote:
Leuke film, maar dat is hem nietquote:
Deze film is net wat minder grappigquote:Op dinsdag 21 april 2020 14:46 schreef Salina het volgende:
Ik zou het echt niet weten. Ik kijk misschien te weinig Hollywoodfilms.![]()
Ehm...
American Pie.![]()
Ja ik zag dat bloed net pas.quote:Op dinsdag 21 april 2020 14:47 schreef hornage het volgende:
[..]
Deze film is net wat minder grappig
[ afbeelding ]
Net wat ouderquote:Op dinsdag 21 april 2020 14:49 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja ik zag dat bloed net pas.
Suspiria (de remake) uit 2018?
Nope, wel juiste decennium (van het origineel van The Omen dus)quote:
Now you're talkin'.quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:22 schreef hornage het volgende:
[..]
Nope, wel juiste decennium (van het origineel van The Omen dus)
[ afbeelding ]
Dank je, niet goede antwoord neequote:Op dinsdag 21 april 2020 15:33 schreef Salina het volgende:
Ik ken die blonde gast.
Is het...Deep Red (Profondo Rosso)?
Die DVD heb ik thuis liggen.
Wel leuk gedacht trouwens, met die screenshots!
quote:
Dat zijn er toch al 2/10quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:46 schreef Asap het volgende:
Zal maar aftrappen: Notorious, North by Northwest. Echt niet mijn ding films van voor de jaren 70
Rear Windowquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:56 schreef Sands het volgende:
[..]
Dat zijn er toch al 2/10
Hij heeft nog 2 films met Hitchcock gemaakt.
Ze spelen wel samen in een film uit 1940quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:55 schreef Burnett het volgende:
[..]
Haal 'm altijd door de war met James Stewart...
quote:
Ik merk hetquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:55 schreef Burnett het volgende:
[..]
Ik ook!quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:55 schreef Burnett het volgende:
[..]
Dat is Cary Grant jaquote:Op dinsdag 21 april 2020 23:00 schreef Salina het volgende:
De beste James Bond die nooit James Bond speelde.
Of is dat James Stewart.
Je hebt Stewart in je hoofd. Maar ook Cary Grant zit in een Capra film.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:04 schreef Salina het volgende:
Hij speelde in films van Frank Capra toch?
... goes to Washington? 1939?
Uit het hoofd is toch lastig. Wel een erg goede acteur.
Marnie (Hitchcock)?
Fok, welke is dat ook alweer. Ik heb hem gezien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:58 schreef Sands het volgende:
[..]
Ze spelen wel samen in een film uit 1940
quote:A drama critic learns on his wedding day that his beloved maiden aunts are homicidal maniacs, and that insanity runs in his family.
quote:An angel in human form enters the life of a bishop in order to help him build a new cathedral and repair his fractured marriage.
quote:A couple falls in love and agrees to meet in six months at the Empire State Building - but will it happen?
quote:A chemist finds his personal and professional life turned upside down when one of his chimpanzees finds the fountain of youth.
Die 3e hint is van een Capra film denk ik?quote:
quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:16 schreef Salina het volgende:
Heeft hij ook in The Foreign Correspondent gespeeld van Hitchcock?
quote:A shy young heiress marries a charming gentleman, and soon begins to suspect he is planning to murder her.
quote:A retired jewel thief sets out to prove his innocence after being suspected of returning to his former occupation.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:38 schreef Salina het volgende:
[..]
Die 3e hint is van een Capra film denk ik?
Sands + 1quote:
Daar speelt Cary Grant toch niet in man.quote:
Nee hoor, ik stel gewoon kutvragen.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:35 schreef Salina het volgende:
Sorry dat we het verpest hebben, Sands.![]()
Zo uit het hoofd is het een stuk lastiger dan gedacht.
Films van Billy Wilder moet lukken, maar nu kan ik me nog even geen titels voor de geest halen. Meestal als ik er eentje zie, dan volgen de anderen vanzelf. Vaak in de middag of avond als ik wakker genoeg ben.![]()
Wel een goede regisseur met toffe films trouwens.
Zal wel aftrappen met zijn Monroe films:quote:Op woensdag 22 april 2020 08:56 schreef Sands het volgende:
[..]
Nee hoor, ik stel gewoon kutvragen.
Maar 7 Billy Wilder films zou goed te doen moeten zijn.
2/7quote:Op woensdag 22 april 2020 09:31 schreef Asap het volgende:
[..]
Zal wel aftrappen met zijn Monroe films:
Some Like it Hot
Seven Year Itch
Gentlemen prefer Blondes
3/7quote:
5/7quote:Op woensdag 22 april 2020 09:44 schreef Sabata het volgende:
Sabrina
Stalag 17 (een van mn favorieten)
Ja, die bedoel ik. Met de A.quote:
6/7quote:
quote:An insurance representative lets himself be talked by a seductive housewife into a murder/insurance fraud scheme that arouses the suspicion of an insurance investigator.
quote:A screenwriter develops a dangerous relationship with a faded film star determined to make a triumphant return.
quote:A veteran British barrister must defend his client in a murder trial that has surprise after surprise.
Sunset Boulevard (Sunset blv.?) ! (hint 2)quote:
quote:Op woensdag 22 april 2020 14:00 schreef Salina het volgende:
[..]
Sunset Boulevard (Sunset blv.?) ! (hint 2)
Als die idd van Wilder is, is dat meteen zijn beste denk ik. Althans mijn favoriet van hem.
Volgens mij is ie van Wilder.
Steengoede film.
Oh die is ook geeneens genoemd.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:29 schreef Sands het volgende:
[..]7/7 persoonlijk vind ik Witness for the Prosecution beter
Is dat the Sweet hereafter?quote:Uit welke schitterende film zijn deze stills:
Helemaal correct!quote:
Haha, ik wist het al bij de eerste vanwege Ian Holm. Maar ik zat vanmiddag bij Profile voor een bandenwissel en daarna ben ik een uur gaan wandelen. Ik keek pas rond 1830uquote:Was deze te makkelijk? Ik had eerst alleen de bovenste still geplaatst; en daarna de tweede. Die verklapte het zeker?
De dollar trilogy stond er op, maar bv ook deze uit A Fistful of dynamitequote:A Fistful of Dollars
For a Few Dollars More
The Good, the Bad and the Ugly
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |