Ik verwacht in dit cijfer niet ineens een gigantische toename.quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:55 schreef Gia het volgende:
Vorig jaar waren er 152.000 sterfgevallen in Nederland
Ben erg benieuwd hoeveel meer dat dit jaar zal zijn.
quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:55 schreef Gia het volgende:
Vorig jaar waren er 152.000 sterfgevallen in Nederland
Ben erg benieuwd hoeveel meer dat dit jaar zal zijn.
Precies, wat dat betreft vind ik die dagelijkse updates vanuit Brabantse ziekenhuizen wel fijn, dat zijn wel echte dagcijfers en dan zie je het qua opnames en IC stabiliseren....quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:51 schreef Gia het volgende:
[..]
De getallen van elke dag zijn over meerdere dagen. Ziekenhuizen geven niet altijd direct de sterfgevallen door.
Ja, die 1 van vandaag komt doordat dit data tot 10:00u vandaag zijn btw.quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:52 schreef ondeugend het volgende:
Oke data van melden en data van overlijden zijn verschillende dingen.
Uit de PDF die op de site van de RIVM te vinden is..
[ afbeelding ]
Daar is wel een afvlakking te zien
In die zelfde PDF staat ook zo een tabel wat betreft de ziekenhuis opnames en die laat ook afvlakking zien
Wellicht zelfs een afname als door deze maatregelen de gewone griep minder verspreid wordt en er minder auto ongelukken zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:56 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik verwacht in dit cijfer niet ineens een gigantische toename.
We zijn nog maar net begonnen.quote:
Dit klinkt plausibel.quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:57 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Wellicht zelfs een afname als door deze maatregelen de gewone griep minder verspreid wordt en er minder auto ongelukken zijn.
Dat klopt maar als je kijkt naar de ziekenhuisopnames zie je daar toch ook afvlakking en dan over een langere periode.quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:55 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar die cijfers van de afgelopen dagen kunnen morgen hoger zijn, omdat niet elk overlijden direct dezelfde dag in de cijfers terugkomt. Daar kunnen een aantal dagen overheen gaan. Dus bijv. 24-3 is nu 47 maar kan morgen op 52 staan.
Tnx.... die bedoelde ik iddquote:
Ik weet niet of er al gevallen bevestigd zijn, maar Nieuwsuur had er afgelopen week wel een reportage over:quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:04 schreef trustychords het volgende:
Zijn er eigenlijk al gevallen bekend bij woonvormen binnen de GGZ, gehandicaptenzorg etc? Dat kan opeens hard exploderen.
Da's niet verkeerd.quote:
Huishoudschoolquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:08 schreef Gia het volgende:
Hoe hoog zou het salaris zijn van die poetsfiguur? En wat voor opleiding zou die gehad hebben?
🤗
Dat zijn toch gewoon de kamerbodes?quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:08 schreef Gia het volgende:
Hoe hoog zou het salaris zijn van die poetsfiguur? En wat voor opleiding zou die gehad hebben?
🤗
Denk dat hij toch wel een aangenaam inkomen zal hebben.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:10 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon de kamerbodes?
ja duurbetaalde loopjongens inderdaadquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:10 schreef mootie het volgende:
[..]
Het zijn stand-ins voor de burgemeester van Samson en Gert.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:10 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar die pdf toont ook dat sommige overlijdens pas 7 dagen later gemeld werden. Maw de aantallen van de laatste dagen zullen zeker nog stijgen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:52 schreef ondeugend het volgende:
Oke data van melden en data van overlijden zijn verschillende dingen.
Uit de PDF die op de site van de RIVM te vinden is..
[ afbeelding ]
Daar is wel een afvlakking te zien
In die zelfde PDF staat ook zo een tabel wat betreft de ziekenhuis opnames en die laat ook afvlakking zien
ik heb het al twee keer gedaan , ze houden goed afstand ik loop hem altijd tegemoet en vraagt of hij het neer wil zetten , en hij mag gaan dan pak ik het later wel op als hij ruim van het pakketje af isquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:14 schreef Gehrman het volgende:
Zouden jullie nu een pakketje laten thuisbezorgen of ergens afhalen? Een bezorger gaat van deur tot deur en zou dus misschien een groter risico vormen op verspreiding.
Bizar - het land waar geen vangnet is en horeca etc. altijd afhankelijk is van fooi (kortom - verdient weinig)quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:11 schreef VersKers het volgende:
in één week 3,3 miljoen werkloosheidsuitkeringen aangevraagd in de VS
wij doen het wel iig. Gisteren nog de AH en Bolquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:14 schreef Gehrman het volgende:
Zouden jullie nu een pakketje laten thuisbezorgen of ergens afhalen? Een bezorger gaat van deur tot deur en zou dus misschien een groter risico vormen op verspreiding.
Nee, daarom zou een regelmatig upgedate kaart een leuke toevoeging zijn voor de OP?quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:14 schreef heywoodu het volgende:
Excuses als deze al gepost was, de reeks gaat ietwat snel.
[ afbeelding ]
Ik neem hem over voor het data visualisatie topic, goed overzichtquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:14 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Ok maar wat als je een handtekening moet zetten.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik heb het al twee keer gedaan , ze houden goed afstand ik loop hem altijd tegemoet en vraagt of hij het neer wil zetten , en hij mag gaan dan pak ik het later wel op als hij ruim van het pakketje af is
Ze lopen wel met handschoenen aan
De bezorger legt het pakje voor de deur, belt aan en loopt naar achteren. Die zijn echt wel voorzichtig.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:14 schreef Gehrman het volgende:
Je zou het kunnen doen en dan een grote boodschappentas of wasmand ofzo klaarzetten waar hij het in legt.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:14 schreef Gehrman het volgende:
Begrijpelijk.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
wij doen het wel iig. Gisteren nog de AH en Bol
Je mag overigens niet meer knuffelen met ze... dat is wel een domper
Dat doet de bezorger voor je als je de laatste drie cijfers van je ID tegen hem zegtquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ok maar wat als je een handtekening moet zetten.
Euopa anno 2020quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:14 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Die klopte vanaf het begin al niet. Maar vond gretig aftrek bij Ria en Annie op facebook.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:11 schreef Simmertje het volgende:
Wel opvallend dat je opeens nergens meer dat stomme grafiekje ziet met cijfers van Nederland en Italië.
vragen of hij het apparaat even neer legt en wegloopt zo dat de 1,5 meter gewaarborgd blijft ..quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ok maar wat als je een handtekening moet zetten.
En tekenen?quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
De bezorger legt het pakje voor de deur, belt aan en loopt naar achteren. Die zijn echt wel voorzichtig.
quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Die klopte vanaf het begin al niet. Maar vond gretig aftrek bij Ria en Annie op facebook.
Klopt maar een IC is voor iedereen een aanslag op de gezondheid, laat staan voor de ouderen. Normaal spendeer je een paar dagen op de IC, met dat covid paar weken.quote:Op donderdag 26 maart 2020 14:57 schreef slashdotter3 het volgende:
'Over 90s should NOT go to hospital if they get Covid': Government's ex-chief scientist Sir David King is blasted for telling oldest not to overburden health service
https://www.dailymail.co.(...)frail-stay-home.html
================================
'Ga thuis dood ipv in het ziekenhuis', zakelijk gezien klopt het wel wat hij zegt maar het klinkt toch wel fout
straks is een dollar nog maar 50 eurocent waardquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:16 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Bizar - het land waar geen vangnet is en horeca etc. altijd afhankelijk is van fooi (kortom - verdient weinig)
Ah ja helder.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
vragen of hij het apparaat even neer legt en wegloopt zo dat de 1,5 meter gewaarborgd blijft ..
Ze zijn heel goed daar in
[..]
Die klopte vanaf het begin al niet. Maar vond gretig aftrek bij Ria en Annie op facebook.
Gelijk een reisje naar de VS plannen met al het geld dat ik nu bespaar.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:20 schreef VersKers het volgende:
[..]
straks is een dollar nog maar 50 eurocent waard
dan gaan we lachen
Hoeft niet, doen ze voor je.quote:
mooi overzicht, maar zijn public gatherings nog steeds open in GB?quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:14 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
De bezorger deed bij mij het doosje voor de cameraquote:
die heb je ook , en je zou het dan ook gewoon kunnen vragen om het voor je te doenquote:
Je wordt daar gewoon dezelfde dag ontslagen. oh corona, huppake eruit met jou.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:16 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Bizar - het land waar geen vangnet is en horeca etc. altijd afhankelijk is van fooi (kortom - verdient weinig)
Amerikaanse goederen importeren als een dwaas.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:20 schreef VersKers het volgende:
[..]
straks is een dollar nog maar 50 eurocent waard
dan gaan we lachen
kans is groot dat vooral niet Europese en niet Amerikaanse landen rijker worden.. waarschijnlijk wordt de Euro ook minder waardquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Gelijk een reisje naar de VS plannen met al het geld dat ik nu bespaar.
Chinaquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:22 schreef VersKers het volgende:
[..]
kans is groot dat vooral niet Europese en niet Amerikaanse landen rijker worden.. waarschijnlijk wordt de Euro ook minder waard
De lachende derde zal Rusland worden
[..]
Zweden klopt in ieder geval niet. Scholen (buiten middelbare school en universiteit) hier zijn gewoon open. 'Public Gatherings' mogen ook gewoon nog, zolang het niet meer dan 500 man is.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:14 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zetten het gewoon voor je deur neer en kijken toe vanaf een afstandje. Ik pak het gelijk uit, doos bij oud papier en daarna direct handen wassen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:14 schreef Gehrman het volgende:
Ik zou gyazo installeren en gewoon screenshot makenquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:24 schreef ondeugend het volgende:
In die PDFop RIVM site staat zelfs een kaart van Nederland met waar er patienten zijn overleden. Ik weet alleen niet hoe ik dat plaatje hier krijg.
Dus als iemand dat wel weet?
Linkje??quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:24 schreef ondeugend het volgende:
In die PDFop RIVM site staat zelfs een kaart van Nederland met waar er patienten zijn overleden. Ik weet alleen niet hoe ik dat plaatje hier krijg.
Dus als iemand dat wel weet?
Hij is inmiddels geplaatstquote:
quote:
Nederland heeft wel de reserves om daar geen aanspraak vooralsnog op te hoeven maken, de zuidelijke landen willen zoals gebruikelijk meteen het handje ophouden.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:26 schreef VersKers het volgende:
waarom zijn EU landen zo boos op NL dat we geen aanspraak doen op het ESM noodfonds van 400 miljard?
iemand?
Aanspraak doen? nederland wil niet dat het (reeds) ingezet wordt. Dat geldt dan voor alle landen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:26 schreef VersKers het volgende:
waarom zijn EU landen zo boos op NL dat we geen aanspraak doen op het ESM noodfonds van 400 miljard?
iemand?
Sowieso benieuwd hoe Italië en Spanje uit deze crisis komen, wetende dat hiervoor al 25% van de jongeren in Spanje werkloos is/wasquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Nederland heeft wel de reserves om daar geen aanspraak vooralsnog op te hoeven maken, de zuidelijke landen willen zoals gebruikelijk meteen het handje ophouden.
Niet, dit gaat een Nexit veroorzaken.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sowieso benieuwd hoe Italië en Spanje uit deze crisis komen, wetende dat hiervoor al 25% van de jongeren in Spanje werkloos is/was
Nee, is protocol bij PostNLquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:21 schreef RAVW het volgende:
[..]
die heb je ook , en je zou het dan ook gewoon kunnen vragen om het voor je te doen
https://www.bndestem.nl/b(...)scenario-s~ad29ea0f/quote:Het is misschien iets waar de meesten van ons nu nog niet aan denken, maar voor deskundigen is het een reëel scenario dat een deel van het maatregelenpakket waar we nu mee moeten leven, ook in en na de zomer van kracht blijft.
(...)
Wat bijna zeker is: straks alle luiken tegelijk weer open, dat gaat niet. Als we oma en opa weer willen zien, zijn diensten in kerken en moskeeën misschien nog geen optie. En als we de scholen, universiteiten en kantoren weer openen, blijven de restaurants en kroegen wellicht nog een tijdje dicht.
2020 wordt het jaar van corona. Héél 2020, niet alleen de eerste helft.
Nouja prima toch, het hele nut van tekenen sowieso nooit begrepen. Scan gewoon ID in oid.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:30 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nee, is protocol bij PostNL
Nieuws - 16 maart 2020 - 10:02
PostNL blijft bezorgen, maar zet zelf handtekening op handscanner
PostNL blijft gewoon post, pakketten en andere zendingen bezorgen wegens ‘het in stand houden van het maatschappelijke verkeer’. Bezorging aan huis zorgt er voor dat mensen thuis kunnen blijven en dat bedrijven hun afzetkanalen behouden.
Wel neemt het bedrijf enkele maatregelen. Consumenten hoeven tot nader order niet meer op het scanapparaat te tekenen voor ontvangst van een pakket of een aangetekende verzending. De bezorger zal dat namens de ontvanger doen door de laatste drie tekens van het nummer van paspoort of rijbewijs te noteren na ontvangst.
Fijn toch. Blijft Ajax nog een jaar langer kampioen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:31 schreef houdafstand het volgende:
Dit al gepost?
[..]
https://www.bndestem.nl/b(...)scenario-s~ad29ea0f/
Het hele jaar geen handen schudden. Geen voetbal (in ieder geval niet met publiek)
Zou me niet verbazen als ik Rutte zo hoorde deze week. Uitgerekend hij zei deze week iets in de trend van 'wat hebben we aan de eu als we al geen mondkapjes samen kunnen verdelen'. Vond ik uit zijn mond een hele bijzondere opmerking.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:30 schreef Coco. het volgende:
[..]
Niet, dit gaat een Nexit veroorzaken.
Maar waarom zijn ze dan boos?quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Nederland heeft wel de reserves om daar geen aanspraak vooralsnog op te hoeven maken, de zuidelijke landen willen zoals gebruikelijk meteen het handje ophouden.
Nee, voetballen zonder publiek en met inachtneming van de 1.5 meter richtlijn.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Fijn toch. Blijft Ajax nog een jaar langer kampioen.
Nederland heeft de mogelijkheid om geld bij te lenen, die derdewereldlanden zoals Italie en Spanje niet.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:32 schreef VersKers het volgende:
[..]
Maar waarom zijn ze dan boos?
Zijn ze bang dat we dan in de toekomst dan minder "Netto" hoeven te betalen omdat we geen triple A rating meer hebben?
Begrijpelijk ook wel natuurlijk.. dit hele jaar kan zo'n beetje de prullenbak in..quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:31 schreef houdafstand het volgende:
Dit al gepost?
[..]
Het hele jaar geen handen schudden. Geen voetbal (in ieder geval niet met publiek)
EU is gewoon een dood paard?quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Nederland heeft de mogelijkheid om geld bij te lenen, die derdewereldlanden zoals Italie en Spanje niet.
Als je dacht dat het met even een beetje afstand houden en binnenblijven opgelost zou zijn was je ook wel heel naïefquote:Op donderdag 26 maart 2020 15:31 schreef houdafstand het volgende:
Dit al gepost?
[..]
Goed bezig, zo zal China nog meer invloed in europa krijgen. Want die zullen wel bereid zijn om te helpen. Natuurlijk staat daar iets tegenover: overname van havens etc.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als ik Rutte zo hoorde deze week. Uitgerekend hij zei deze week iets in de trend van 'wat hebben we aan de eu als we al geen mondkapjes samen kunnen verdelen'. Vond ik uit zijn mond een hele bijzondere opmerking.
Ja, dat was te verwachten. Vermoed dat de meeste kantoren en scholen/uni's zeker in de zomer wel weer open zijn, maar de horeca kan nog wel een stuk langer gaan duren.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:31 schreef houdafstand het volgende:
Dit al gepost?
[..]
Wat is dat drama van niet handen schudden. Heb daar altijd zo een schurft aan, van die goze vieze bezweten handen te moeten schudden. Nee dank je, gewoon hoi zeggen is voldoende.quote:Op donderdag 26 maart 2020 15:31 schreef houdafstand het volgende:
Dit al gepost?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |