Dan mis ik dus niks (ik wil niet mijn kids continue met gepraat over corona opzadelen, dus de tv staat nu uit).quote:Op woensdag 8 april 2020 14:47 schreef capricia het volgende:
Kijk ook. Maar het kan me nu nog niet echt boeien, eigenlijk.
Komt mss straks wel weer.
Nee. Je mist nog niets.quote:Op woensdag 8 april 2020 15:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan mis ik dus niks (ik wil niet mijn kids continue met gepraat over corona opzadelen, dus de tv staat nu uit).
Ik heb het debat gemist, maar in de media lijken de partijen allemaal gewoon voor (mits privacy, enz.). En er is nu de hoop dat vrijwillig de meesten er aan mee doen, dus stampij maken over verplichting hoeft (nog) niet. Ik denk ook dat de meeste partijen gewoon ook hopen dat het grootste deel van de bevolking er vrijwillig aan mee doet, dan moet je het nu niet te negatief benaderen.quote:
Moeten ze wel terugkomen op hun eerdere statement dat mondkapjes niet helpen. De goegemeente gaat dat niet begrijpen.quote:Op maandag 13 april 2020 21:32 schreef Hanca het volgende:
Hier het Duitse advies: https://duitslandinstituu(...)n-stapsgewijs-openen
De oplossing voor het OV in Duitsland is mondkapjes, ik gaf hier al aan dat het OV sowieso een probleem heeft in een anderhalvemetersamenleving (in het topic over de app). Maar dat ze op de scholen wel 1,5 meter tussen leerlingen willen houden is opvallend, ik vrees dat ons schoolsysteem daar niet op is ingericht. En het lijkt me ook onmogelijk in de kleuterklassen, waar ze vooral spelend leren. Denemarken en Noorwegen hebben volgens mij die restricties niet.
Klopt, scholen openen lijkt me maatregel nummer 1. Ook omdat daar ook heel veel signalen zijn dat het langdurig sluiten van de scholen heel veel ellende geeft, van mishandeling tot grote leerachterstanden.quote:Op maandag 13 april 2020 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moeten ze wel terugkomen op hun eerdere statement dat mondkapjes niet helpen. De goegemeente gaat dat niet begrijpen.
Wat betreft de scholen, ik blijf van mening dat heropenen van de basisscholen een voorwaarde is voor het openen van de samenleving. Je kunt niet open als een aanzienlijk deel van je beroepsbevolking verlicht thuisonderwijs geeft.
Ook dat ja. De verborgen maatschappelijke kosten zijn groot.quote:Op maandag 13 april 2020 21:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, scholen openen lijkt me maatregel nummer 1. Ook omdat daar ook heel veel signalen zijn dat het langdurig sluiten van de scholen heel veel ellende geeft, van mishandeling tot grote leerachterstanden.
Ik neem aan dat de scholen de eerste versoepelde maatregel is, misschien nog wel eerder dan het weer iets toegankelijker maken van de reguliere zorg (wat ook een groot probleem is, hoor. Alle niet-spoedzorg is uitgesteld). Al denk ik dat ze dit schooljaar niet meer de scholen gaan openen. Duurt nog maar twee maanden ofzo, dan is het zomervakantie.quote:Op maandag 13 april 2020 21:38 schreef trein2000 het volgende:
Wat betreft de scholen, ik blijf van mening dat heropenen van de basisscholen een voorwaarde is voor het openen van de samenleving. Je kunt niet open als een aanzienlijk deel van je beroepsbevolking verlicht thuisonderwijs geeft.
Dat is juist een reden om te openen, anders heb je bijna een half jaar geen school. Dat is wel extreem lang.quote:Op maandag 13 april 2020 21:46 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Al denk ik dat ze dit schooljaar niet meer de scholen gaan openen. Duurt nog maar twee maanden ofzo, dan is het zomervakantie.
Ik denk alleen al dat het voor het welzijn van kinderen (en van veel ouders) raadzaam is om de scholen geleidelijk weer te openen als dat kan.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is juist een reden om te openen, anders heb je bijna een half jaar geen school. Dat is wel extreem lang.
Origineel idee, maar ik denk dat je dan wel het uiterste van mensen gaat vergen. Want wat doe je dan met de bouwvak, en de hittegolf, en nog wat andere dingen? Weet niet of je wel zoveel aanpassingsvermogen van mensen moet vragen, nu alle zekerheden al zo ongeveer zijn afgenomen. Zomervakantie is zo ongeveer de enige stabiele factor nog in het geheel.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:58 schreef -XOR- het volgende:
Zou het niet mogelijk zijn om de 'zomervakantie' in mei en juni te houden en dan in juli weer te beginnen?
Alle zekerheden afgenomen? Jeetje, doe niet zo dramatisch. De kroegen, restaurants, kappers, nagelstylisten, fysio's en scholen zijn dicht en evenementen zijn afgelast.quote:Op woensdag 15 april 2020 20:46 schreef Postbus100 het volgende:
Weet niet of je wel zoveel aanpassingsvermogen van mensen moet vragen, nu alle zekerheden al zo ongeveer zijn afgenomen.
Als ik bedenk hoe heet het op de school van mijn kinderen kan worden, lijkt les krijgen in juli en augustus een potentiėle marteling... nu is het soms 1 of 2 weken, dan kan je gewoon 6 weken die hitte hebben.quote:Op woensdag 15 april 2020 20:46 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Origineel idee, maar ik denk dat je dan wel het uiterste van mensen gaat vergen. Want wat doe je dan met de bouwvak, en de hittegolf, en nog wat andere dingen? Weet niet of je wel zoveel aanpassingsvermogen van mensen moet vragen, nu alle zekerheden al zo ongeveer zijn afgenomen. Zomervakantie is zo ongeveer de enige stabiele factor nog in het geheel.
Eh, geen reguliere zorg (vrijwel alleen spoedzorg), thuiswerken als je kan, geen OV voor recreatie (dus zonder auto zit je vast aan je woonplaats), geen baanzekerheid, geen horeca, geen concerten, geen voetbal/sport kijken, geen teamsporten (zelf doen), geen fitness of zwemmen, geen bibliotheken, geen bezoek aan mensen in een verpleeghuis, geen verjaardagsvisites, geen dates, geen reguliere kledingwinkels, geen kappers, etc.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Alle zekerheden afgenomen? Jeetje, doe niet zo dramatisch. De kroegen, restaurants, kappers, nagelstylisten, fysio's en scholen zijn dicht en evenementen zijn afgelast.
Voor de rest ben je he-le-maal vrij om te gaan en staan waar je maar wilt. Ik snap werkelijk niet dat mensen hier zo panisch over doen.
Als de vragen van de kamerleden aan RIVM en GGD een maatstaf zijn, dan gaat het vanmiddag vooral over de exitstrategie. Bijna alle vragen gaan daar over.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:25 schreef Hexagon het volgende:
Morgen weer een debat geloof ik. Hopelijk gaat het al over de exitstrategie.
Vind het wel nogal pusherige/hijgerige (beleids)vragen. Echt zo van: waar kunnen we de grenzen opzoeken?quote:Op donderdag 16 april 2020 10:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als de vragen van de kamerleden aan RIVM en GGD een maatstaf zijn, dan gaat het vanmiddag vooral over de exitstrategie. Bijna alle vragen gaan daar over.
Ja, ik vind het ook vragen aan de verkeerde persoon. Hij mag hier gewoon niet op antwoorden. Het OMT (zit hij in, maar zijn 40 man) komt nog met een advies en het echte beleid is uiteindelijk toch echt aan Rutte en De Jonge.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Vind het wel nogal pusherige/hijgerige (beleids)vragen. Echt zo van: waar kunnen we de grenzen opzoeken?IC-zorg zit nog steeds boven haar capaciteit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |