dat geloof ik!quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog wel, het worden spannende dagen..
Ze likken aan elkaars armquote:Op donderdag 26 maart 2020 12:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wilders heeft nooit een dag met een kind thuisgezeten.
Ja, dat was een microbioloog van ons. Hij had het volgens mij toen over alle opnames.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:33 schreef Fukushima het volgende:
[..]
flink verschil, gisteren bij Jinek zei een arts ook al dat het 2/3 man was.
nog genoeg capaciteit vrij op de IC?
je zou ze bijna een injectie met Corona toewensen in het kader de groepsimmumniteit vergroten.quote:
zou kunnen, was nog wat werk aan het uittypen heb het niet volledig gehoordquote:Op donderdag 26 maart 2020 12:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dat was een microbioloog van ons. Hij had het volgens mij toen over alle opnames.
We kunnen het nu nog aan op de IC, maar ook door opnames vanuit andere ziekenhuizen.
Genoeg capaciteit vind ik lastige. We zijn bezig om kamers om te bouwen naar IC-kamers (PACU en OK). Dus de capaciteit zal groeien komende dagen.
Uiteindelijk gaat het niet meer passen, maar ik kan zo niet inschatten wanneer dat is. Hangt grotendeels af van wat we vrij kunnen maken (en of er personeel is) en hoeveel andere ziekenhuizen nog over kunnen nemen.
Lijkt me propaganda...quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In België liggen de eerste partygangers inmiddels al aan de beademing.
https://www.telegraaf.nl/(...)lden-liggen-nu-op-ic
Ja, vond ik vooral bij die intensivist uit het Elkerliek (Helmond). Die keuzes zijn extreem lastig. Bij alle patiënten die we nu opnemen worden er gesprekken met patiënten en familie gevoerd om te bepalen of IC/beademing nodig is, of dat ze daar van af kunnen zien.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:41 schreef Fukushima het volgende:
[..]
zou kunnen, was nog wat werk aan het uittypen heb het niet volledig gehoord
maar wat mij wel opviel; wat was die man betrokken zeg en je zag bijna de reddeloosheid in zijn ogen toen ze het hadden over het scenario, voor als er keuze's gemaakt zouden moeten worden indien ze te weinig capaciteit hadden.
goed bezig voor de rest
Zie hier de reden dat een kliklijn helaas nodig is.quote:
Van het NOS liveblog.quote:Brabantse ziekenhuizen: we gaan het waarschijnlijk redden
De Brabantse ziekenhuizen lijken de toestroom van patiënten op hun intensive care-afdelingen aan te kunnen. "De berekeningen laten zien dat dat moet kunnen", zei Bart Berden van het Regionaal Overleg Acute Zorg (ROAZ) in het radioprogramma 1op1 op NPO Radio 1.
Volgens Berden, die ook bestuursvoorzitter is van het Elizabeth-TweeStedenziekenhuis in Tilburg, is dit mede te danken aan het grote aantal overplaatsingen van patiënten naar ziekenhuizen in de rest van Nederland. De verwachtingen zijn ook positief, zegt hij.
"Wij zien in Brabant dat de afgelopen 2 à 3 dagen de groei minder is dan in de dagen ervoor. Dus dat zou erop kunnen wijzen dat we langzaam richting de top van het aantal patiënten komen", aldus Berden. "Die zouden we binnen een dag of 4 tot 5 kunnen bereiken."
Berden denkt dat er in Noord-Brabant genoeg IC-bedden zijn om het aantal corona-patiënten op te vangen.
de mensen die nu nog aangesproken moeten worden horen gewoon bij het tuigquote:Op donderdag 26 maart 2020 12:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zie hier de reden dat een kliklijn helaas nodig is.
Een hoop mensen zul je idd gewoon aan kunnen spreken, maar helaas zijn er nog genoeg tokkies, straatmocro's en ander tuig waarvan je weet dat hen aanspreken slecht is voor je gezondheid.
quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
Van het NOS liveblog.
Laten we het hopen!
Beetje mooi-weer praat wel aangezien er een aanzienlijk aantal over de andere provincies verspreid liggen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
Van het NOS liveblog.
Laten we het hopen!
Kijk. Dat is nou een positief nieuws. Zou heel fijn zijn als die zo is.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
Van het NOS liveblog.
Laten we het hopen!
Mooi, over een paar weken weer de kroeg in.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
Van het NOS liveblog.
Laten we het hopen!
hopelijk is het een beetje terrasweerquote:Op donderdag 26 maart 2020 12:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Mooi, over een paar weken weer de kroeg in.
quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
Van het NOS liveblog.
Laten we het hopen!
Lekker inderdaad.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Mooi, over een paar weken weer de kroeg in.
Fijn nieuws, ik meen uit die dagelijkse updates op Omroep Brabant vanuit diverse ziekenhuizen ook te kunnen afleiden dat het aantal nieuwe patiënten afvlakt, dus hopelijk zet dit inderdaad door.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
Van het NOS liveblog.
Laten we het hopen!
twitter:John_Rdam twitterde op donderdag 26-03-2020 om 12:43:30Ik kan foto’s blíjven maken van “jongeren met bontkraag”. Het blijft een lastige combinatie; “Jongeren met bontkraag” en regels. #Baudet @thierrybaudet #coronadebat https://t.co/l6RhS5b8PN reageer retweet
In Amsterdam hebben ze die veldjes inmiddels dichtgegooid volgens mij... zouden ze overal moeten doen....quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:51 schreef Momo het volgende:
twitter:John_Rdam twitterde op donderdag 26-03-2020 om 12:43:30Ik kan foto’s blíjven maken van “jongeren met bontkraag”. Het blijft een lastige combinatie; “Jongeren met bontkraag” en regels. #Baudet @:thierrybaudet #coronadebat https://t.co/l6RhS5b8PN reageer retweet
Juich echter niet te vroeg, in het achterhoofd houdende wat Gommerts gisteren zei, over de aantallen die bij de verwachte IC piek horen. Dat de zorg dat simpelweg niet aan zou kunnen, ook niet bij voldoende bedden en apparatuur.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
Van het NOS liveblog.
Laten we het hopen!
Deze meneer is een NSB'er begreep ik eerder in het topic.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:51 schreef Momo het volgende:
twitter:John_Rdam twitterde op donderdag 26-03-2020 om 12:43:30Ik kan foto’s blíjven maken van “jongeren met bontkraag”. Het blijft een lastige combinatie; “Jongeren met bontkraag” en regels. #Baudet @:thierrybaudet #coronadebat https://t.co/l6RhS5b8PN reageer retweet
Of niet. Win - win.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:52 schreef TheVulture het volgende:
In Amsterdam hebben ze die veldjes inmiddels dichtgegooid volgens mij... zouden ze overal moeten doen....
Dat ging over scenario's van 2.500-3.000 IC-opnames m.b.t. Corona. Ze hopen daar überhaupt niet te komen.quote:Op donderdag 26 maart 2020 12:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Juich echter niet te vroeg, in het achterhoofd houdende wat Gommerts gisteren zei, over de aantallen die bij de verwachte IC piek horen. Dat de zorg dat simpelweg niet aan zou kunnen, ook niet bij voldoende bedden en apparatuur.
Jaaa festivalseizoenquote:Op donderdag 26 maart 2020 12:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
Van het NOS liveblog.
Laten we het hopen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |