abonnement Unibet Coolblue
pi_192281615
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192281630
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:29 schreef z80 het volgende: [..] Niet bepaald. Voor eten, drinken en roken gaat het masker af en weer op. En constant verschuiven omdat je het niet gewent bent helpt ook niet.
En dan lekker aan die buitenkant zitten en deeltjes naar je gezicht verplaatsen bij op- en afzetten :9 ;( Ik blijf erbij: schijnveiligheid. Want zo’n huistuinkeukenmasker werkt niet optimaal en veel mensen weten niet hoe er goed mee om te gaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192281693
Ik heb gehoord dat als je artisjokharten invriest, rond uitsteek en bakt dat je een structuur krijgt van een saint jaques, wie weet hier het fijne van??
speak only if it improves the silence.
pi_192281697
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:37 schreef TjjWester het volgende:
Ik heb gehoord dat als je artisjokharten invriest, rond uitsteek en bakt dat je een structuur krijgt van een saint jaques, wie weet hier het fijne van??
Woah. Ik wist dit niet. :o I am intriuged.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:40:43 #5
63722 z80
I fink you freaky
pi_192281738
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En dan lekker aan die buitenkant zitten en deeltjes naar je gezicht verplaatsen bij op- en afzetten :9 ;( Ik blijf erbij: schijnveiligheid. Want zo’n huistuinkeukenmasker werkt niet optimaal en veel mensen weten niet hoe er goed mee om te gaan.
Ik heb in het vliegtuig een heleboel mondkapjes/maskers in alle soorten en maten gezien. Echter waren het er maar weinig die het correct gebruikte en ook de hele vlucht op hielden. Zodra er eten of drinken lang kwam gingen de masker af. Half hangend aan 1 oor. Onder de kin. Of als bonus op het voorhoofd. Na het eten dat ding weer op. Wel tig keer verschuiven voordat het goed zit.
En aangezien het niet heel prettig ademen is door het masker wel graag de neus er bovenuit voor wat "frisse" lucht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_192281832
In de 3D printingwereld is het printen van maskers nu helemaal hot.

Het toppertje was een gelaatsbedekkend masker (gasmasker-style) met een rechthoekig bakje voorop met een klep, waar je een schuursponsje in kunt doen.

Zoeen uit zo'n meter lang pak gekleurde sponsjes van de Zeeman.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192281900
CULeske antithuisblijfvervelingstip voor jullie! Ik las dit:
https://iamafoodblog.com/(...)king-dalgona-coffee/
Het is schijnbaar een ding momenteel. :)

Probeerde het meteen. Mijnes, daarnet:


Kort gezegd: twee eetlepels instantkoffie mengen met twee eetlepels suiker, twee eetlepels heet water erbij en mixen als een malle tot het de consistentie van meringue heeft. Op koude melk scheppen. Doorroeren pre-opdrinken. :9

Erg fluffy en erg lekker :9 Aanrader!

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 26-03-2020 10:58:20 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_192281924
Ziet er lekker uit. :9
  Official ESF Kreviewer donderdag 26 maart 2020 @ 10:56:51 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192282017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:47 schreef fietsie het volgende:
In de 3D printingwereld is het printen van maskers nu helemaal hot.


Kun je hier iets meer over vertellen?
  Official ESF Kreviewer donderdag 26 maart 2020 @ 10:57:40 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192282036
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:51 schreef minilot het volgende:
CULeske antithuisblijfvervelingstip voor jullie! Ik las dit:
https://iamafoodblog.com/(...)king-dalgona-coffee/

En probeerde het meteen. Mijnes, daarnet:
[ afbeelding ]

Kort gezegd: twee eetlepels instantkoffie mengen met twee eetlepels suiker, twee eetlepels heet water erbij en mixen als een malle tot het de consistentie van meringue heeft. Op koude melk scheppen. Doorroeren pre-opdrinken. :9

Erg fluffy en erg lekker :9 Aanrader!
Doe maar. Dank.
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:00:03 #11
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192282074
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:56 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kun je hier iets meer over vertellen?
https://all3dp.com/1/coronavirus-covid-19-sars-cov-2-3d-printing/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192282199
Goffer, nu een ándere tante van mij ook naar het zkh met 40 graden koorts en coronavermoeden. Ook Arnhem.

edit: ik hoor net dat broer en zus elkaar dus nog gezien hebben vlak voor ze ziek werden :X

[ Bericht 49% gewijzigd door Isabeau op 26-03-2020 11:13:59 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192282291
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:08 schreef Isabeau het volgende:
Goffer, nu een ándere tante van mij ook naar het zkh met 40 graden koorts en coronavermoeden. Ook Arnhem.
Oh bah -O- Het komt zo dicht bij :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192282315
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:08 schreef Isabeau het volgende:
Goffer, nu een ándere tante van mij ook naar het zkh met 40 graden koorts en coronavermoeden. Ook Arnhem.

edit: ik hoor net dat broer en zus elkaar dus nog gezien hebben vlak voor ze ziek werden :X
-O- heel veel sterkte :*

Begint nu voor iedereen wel echt dichtbij te komen -O-
pi_192282330
Ik zit nu naar het debat in de tweede kamer te kijken. Sommige van die partijen hebben toch duidelijk de prioriteiten niet op de juiste plek naar mijn idee :{

"Het ministerie van Landbouw moet NU gaan kijken naar de risico's van de nederlandse intensieve veeteelt om de risico's op een nieuwe pandemie te beperken want ja, een tweede kunnen we er niet bij hebben"
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192282340
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:32 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Dat plaatje _O_ Die uitzending was wel briljant :Y
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:18:09 #17
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192282350
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:16 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zit nu naar het debat in de tweede kamer te kijken. Sommige van die partijen hebben toch duidelijk de prioriteiten niet op de juiste plek naar mijn idee :{

"Het ministerie van Landbouw moet NU gaan kijken naar de risico's van de nederlandse intensieve veeteelt om de risico's op een nieuwe pandemie te beperken want ja, een tweede kunnen we er niet bij hebben"
"Een slaatje slaan uit de huidige crisis door de eigen heilige doelen voorop te stellen?"
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192282362
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:18 schreef fietsie het volgende:

[..]

"Een slaatje slaan uit de huidige crisis door de eigen heilige doelen voorop te stellen?"
:Y Net zo erg als Wilders en Baudet dus :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192282363
Mijn nichtje gaat proberen ze bij elkaar op zaal/kamer te krijgen, dan hebben ze beiden familie bij zich. Maar ze moet eerst 24 uur in isolatie om de coronainfectie te bevestigen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192282380
@Isabeau je tante ook nog ;(
Sterkte aan iedereen :*
Goed idee om te vragen om ze bij elkaar op een kamer te leggen.
pi_192282404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:19 schreef Isabeau het volgende:
Mijn nichtje gaat proberen ze bij elkaar op zaal/kamer te krijgen, dan hebben ze beiden familie bij zich. Maar ze moet eerst 24 uur in isolatie om de coronainfectie te bevestigen.
Pfffff. Pittig. Hopelijk gaat het lukken.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192282407
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:20 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau je tante ook nog ;(
Sterkte aan iedereen :*
Goed idee om te vragen om ze bij elkaar op een kamer te leggen.
Dit is dus de zus van mijn oom (en van mijn vader), niet zijn vrouw :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192282417
Isa ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192282437
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit is dus de zus van mijn oom (en van mijn vader), niet zijn vrouw :X
Shit zeg.
Spoilers!
pi_192282453
he bah, Isa. Wat een klote crisis is dit ook.

Ik heb ook al dagen zo'n sterke realisatie dat wij het land niet eens uit kunnen, het voelt zo beklemmend. Als er iets met onze familie gebeurt, kunnen we niet helpen, en in het ergste geval niet eens naar een begravenis oid.
pi_192282457
En op mijn vraag of ze de afgelopen tijd nog bezoek hadden gehad (mijn oom dus) werd ontkennend geantwoord. Maar blijkbaar hebben broer en zus elkaar dus wél gezien vlak voor hij ziek werd :X Dit zijn de oudste zus en de oudste broer van mijn vader (ze waren met z'n 10'en thuis)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192282470
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:25 schreef Jagärtrut het volgende:
he bah, Isa. Wat een klote crisis is dit ook.

Ik heb ook al dagen zo'n sterke realisatie dat wij het land niet eens uit kunnen, het voelt zo beklemmend. Als er iets met onze familie gebeurt, kunnen we niet helpen, en in het ergste geval niet eens naar een begravenis oid.
Ik vond dit stuk in de Volkskrant zo schrijnend: https://www.volkskrant.nl(...)evenlustig~b1bf5b6c/

Afscheid nemen met de camera op je telefoon, een heel kleine uitvaart etc :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192282497
Pfff Isa. Maar ze hoeven elkaar toch niet aangestoken te hebben? Wie weet wie nog meer in de omgeving (is dit de vader van Eddy?)
We have far more in common than that which devides us..
pi_192282498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:18 schreef fietsie het volgende:

[..]

"Een slaatje slaan uit de huidige crisis door de eigen heilige doelen voorop te stellen?"
Gelukkig willen jullie wel dood aan een volgende pandemie door een zoönose of - misschien waarschijnlijker - het probleem van antibiotica resistentie ^O^

Ik niet. En ja, de wijze waarop wij met dieren omgaan, is een groot probleem hierin. Dat hoeven we niet te ontkennen.
pi_192282505
Wat een shitsituatie Isa, echt naar :*
pi_192282511
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff Isa. Maar ze hoeven elkaar toch niet aangestoken te hebben? Wie weet wie nog meer in de omgeving (is dit de vader van Eddy?)
Nee! De vader van nichtje waarmee we uit eten zijn geweest. De vader van Eddy is een andere oom van mij. Die het ook niet moet krijgen :X :X want zwakke gezondheid. Die wonen wel op wandelafstand van elkaar (10 minuutjes op rustig tempo)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192282521
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Gelukkig willen jullie wel dood aan een volgende pandemie door een zoönose of - misschien waarschijnlijker - het probleem van antibiotica resistentie ^O^

Ik niet. En ja, de wijze waarop wij met dieren omgaan, is een groot probleem hierin. Dat hoeven we niet te ontkennen.
Ik ben het eens met die doelen, ik ben het alleen niet helemaal eens met de timing. Zoals het nu overkomt, ben je extra eisen aan het stellen aan een regering die nu al overloopt met gedoe en nieuwe situaties en onduidelijkheid. Dan denk ik, wacht een paar weken tot er wat meer ruimte is. ;)
pi_192282578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Gelukkig willen jullie wel dood aan een volgende pandemie door een zoönose of - misschien waarschijnlijker - het probleem van antibiotica resistentie ^O^

Ik niet. En ja, de wijze waarop wij met dieren omgaan, is een groot probleem hierin. Dat hoeven we niet te ontkennen.
Ik zeg toch niet dat ik het er niet mee eens ben? Ik denk dat politieke partijen zich nu even moet realiseren dat er toch echt belangrijkere prioriteiten zijn.

Als de crisis enigzins onder controle is, is het tijd om dingen te evalueren en oplossingen en preventieve maatregelen op te zetten. Daar is dit ook onderdeel van.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192282664
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:29 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik ben het eens met die doelen, ik ben het alleen niet helemaal eens met de timing. Zoals het nu overkomt, ben je extra eisen aan het stellen aan een regering die nu al overloopt met gedoe en nieuwe situaties en onduidelijkheid. Dan denk ik, wacht een paar weken tot er wat meer ruimte is. ;)
Ja dat wordt vaker gezegd, en ik ben het deels eens, maar ook denk ik: wanneer is dan wél het goede moment, want dat is er eigenlijk nooit.... het is een beetje als ziek zijn; het komt altijd reteberoerd uit.

André Kuipers en een viroloog hebben het ook besproken bij Jinek.

Nu vind ik het wel een interessant vraagstuk of de kans op zoönoses die ook daadwerkelijk een risico gaan vormen op een pandemie hier in NL significant lager/even groot/groter is dan in China bij wild meat markets (door onze biosecurity protocollen, hoewel enorme infectiedruk).

Ik zou het liefst zeggen dat dat zo is natuurlijk, biased als ik ben, maar dat weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat die megastallen zodanig potdicht zitten en er zoveel geruimd wordt, dat een virus niet eens de kans krijgt echt uit te breken op grote schaal.

Anderzijds..ik moest ooit een betoog schrijven voor de uni in Utrecht voor toelating, over megastallen, en daarin heb ik me door diverse rapporten van het RIVM en de WUR geworsteld, waarin toch echt geadviseerd werd om minimaal 1-2 km te laten tussen houderijen met verschillende diersoorten, omwille van het risico van overdraagbare aandoeningen.

En misschien is antibiotica resistentie een meer valide argument om de intensieve veehouderij eens goed neer te sabelen. Maar dat is nu wat minder acuut een dingetje, en dus nog steeds een groot verborgen probleem.

Dus daar heb ik net mijn Veterinaire Volksgezondheid / Biochemie prof een mailtje over gestuurd. Of hij misschien weet waar ik goede, objectieve informatie hierover kan vinden :) (Hij is altijd wel genuanceerd) :)
pi_192282692
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat ik het er niet mee eens ben? Ik denk dat politieke partijen zich nu even moet realiseren dat er toch echt belangrijkere prioriteiten zijn.

Als de crisis enigzins onder controle is, is het tijd om dingen te evalueren en oplossingen en preventieve maatregelen op te zetten. Daar is dit ook onderdeel van.
Als de crisis over is, vervallen we gewoon keihard in onze oude patronen en is het allemaal niet zo urgent meer, tot de volgende crisis.

Er is nooit een 'goed' moment om dit soort dingen te bespreken.

Dat het nu op tafel wordt gegooid maakt ze nog geen Baudet of Wilders. :{w
pi_192282737
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:32 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zeg toch niet dat ik het er niet mee eens ben? Ik denk dat politieke partijen zich nu even moet realiseren dat er toch echt belangrijkere prioriteiten zijn.

Als de crisis enigzins onder controle is, is het tijd om dingen te evalueren en oplossingen en preventieve maatregelen op te zetten. Daar is dit ook onderdeel van.
Voor het ministerie van LNV lijkt dit me anders nu wel een prioriteit. Het is niet alsof die nu plannen maken over de zorg, voor werknemers of op het gebied van veiligheid. Het is goed dat zij tijdens deze crisis naar hun eigen beleidsterrein kijken. En dat hoeft niet morgen af, maar als je nu niet begint, begin je er ook niet mee als de crisis niet meer interessant is.
pi_192282752
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:25 schreef Jagärtrut het volgende:
he bah, Isa. Wat een klote crisis is dit ook.

Ik heb ook al dagen zo'n sterke realisatie dat wij het land niet eens uit kunnen, het voelt zo beklemmend. Als er iets met onze familie gebeurt, kunnen we niet helpen, en in het ergste geval niet eens naar een begravenis oid.
Valt dat niet onder essentiële verplaatsing? Dat gaat toch nog wel? (zeker via de snelwegen, als je niet 33x op en neer rijdt volgen er geloof ik geen boetes?)
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:42:30 #38
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192282798
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja dat wordt vaker gezegd, en ik ben het deels eens, maar ook denk ik: wanneer is dan wél het goede moment, want dat is er eigenlijk nooit.... het is een beetje als ziek zijn; het komt altijd reteberoerd uit.

André Kuipers en een viroloog hebben het ook besproken bij Jinek.

Nu vind ik het wel een interessant vraagstuk of de kans op zoönoses die ook daadwerkelijk een risico gaan vormen op een pandemie hier in NL significant lager/even groot/groter is dan in China bij wild meat markets (door onze biosecurity protocollen, hoewel enorme infectiedruk).

Ik zou het liefst zeggen dat dat zo is natuurlijk, biased als ik ben, maar dat weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat die megastallen zodanig potdicht zitten en er zoveel geruimd wordt, dat een virus niet eens de kans krijgt echt uit te breken op grote schaal.

Anderzijds..ik moest ooit een betoog schrijven voor de uni in Utrecht voor toelating, over megastallen, en daarin heb ik me door diverse rapporten van het RIVM en de WUR geworsteld, waarin toch echt geadviseerd werd om minimaal 1-2 km te laten tussen houderijen met verschillende diersoorten, omwille van het risico van overdraagbare aandoeningen.

En misschien is antibiotica resistentie een meer valide argument om de intensieve veehouderij eens goed neer te sabelen. Maar dat is nu wat minder acuut een dingetje, en dus nog steeds een groot verborgen probleem.

Dus daar heb ik net mijn Veterinaire Volksgezondheid / Biochemie prof een mailtje over gestuurd. Of hij misschien weet waar ik goede, objectieve informatie hierover kan vinden :) (Hij is altijd wel genuanceerd) :)
Het is heel simpel: dan moet het collectief die verandering betalen.
En dus ook de schulden die al die boeren hebben moeten maken om aan de huidige regels te kunnen voldoen, en die zijn enorm, aflossen. Het collectief.

Niet zeggen: *ploef* de regeltjes zijn nu anders, hervorm je onderneming even, leen maar wat geld extra.


Of alle leden van Greenpeace en andere groen-clubs vrijwillig deze schulden laten overnemen. Daar is vast draagvlak voor gezien hun activisme.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192282807
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:36 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja dat wordt vaker gezegd, en ik ben het deels eens, maar ook denk ik: wanneer is dan wél het goede moment, want dat is er eigenlijk nooit.... het is een beetje als ziek zijn; het komt altijd reteberoerd uit.

André Kuipers en een viroloog hebben het ook besproken bij Jinek.

Nu vind ik het wel een interessant vraagstuk of de kans op zoönoses die ook daadwerkelijk een risico gaan vormen op een pandemie hier in NL significant lager/even groot/groter is dan in China bij wild meat markets (door onze biosecurity protocollen, hoewel enorme infectiedruk).

Ik zou het liefst zeggen dat dat zo is natuurlijk, biased als ik ben, maar dat weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat die megastallen zodanig potdicht zitten en er zoveel geruimd wordt, dat een virus niet eens de kans krijgt echt uit te breken op grote schaal.

Anderzijds..ik moest ooit een betoog schrijven voor de uni in Utrecht voor toelating, over megastallen, en daarin heb ik me door diverse rapporten van het RIVM en de WUR geworsteld, waarin toch echt geadviseerd werd om minimaal 1-2 km te laten tussen houderijen met verschillende diersoorten, omwille van het risico van overdraagbare aandoeningen.

En misschien is antibiotica resistentie een meer valide argument om de intensieve veehouderij eens goed neer te sabelen. Maar dat is nu wat minder acuut een dingetje, en dus nog steeds een groot verborgen probleem.

Dus daar heb ik net mijn Veterinaire Volksgezondheid / Biochemie prof een mailtje over gestuurd. Of hij misschien weet waar ik goede, objectieve informatie hierover kan vinden :) (Hij is altijd wel genuanceerd) :)
Antibioticaresistentie is wel een bijzonder rottig "dingetje". Ik heb het nu meerdere keren van dichtbij meegemaakt en gezien hoe ingewikkeld zoiets kan worden.

Toen ik opgenomen was, kreeg een patiënt op mijn afdeling een C. difficile-infectie. Dat ding heet niet voor niks difficile... je krijgt 'm er amper uit met antibiotica en hij gaat niet dood van alcohol, dus alle oppervlakken moet je met bleek ontsmetten ;( Het is een van de ziekenhuisbacteriën die een patiënt een enorme klap kan geven -- het begint met diarree en koorts, en het eindigt met sepsis. ;(
En iemand op mijn afdeling van de uni deed onderzoek naar multiresistente tuberculose. Die begint via Oost-Europa langzaamaan hierheen te kruipen. Multiresistent betekent dat je er meerdere soorten antibiotica tegenaan kunt gooien en allemaal werken ze niet. Het is dan een hele klus om uit te vinden welke soort wél werkt, want dat verschilt ook nog eens per bacteriestam. :{ Ze proberen nu een snelle test te vinden om te kunnen bepalen welke antibiotica werken, want nu gaan daar weken overheen.

Ja, het is nooit hét moment, maar middenin een gezondheidscrisis of een paar weken nadat de meeste chaos is opgehelderd vind ik wel een verschil. :s)
pi_192282858
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:42 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het is heel simpel: dan moet het collectief die verandering betalen.
En dus ook de schulden die al die boeren hebben moeten maken om aan de huidige regels te kunnen voldoen, en die zijn enorm, aflossen. Het collectief.

Niet zeggen: *ploef* de regeltjes zijn nu anders, hervorm je onderneming even, leen maar wat geld extra.

Of alle leden van Greenpeace en andere groen-clubs vrijwillig deze schulden laten overnemen. Daar is vast draagvlak voor gezien hun activisme.
Heb ik niks op tegen. Dat het collectief betaalt. Ik betaal nu namelijk toch ook al mee aan ellende waar ik niet aan mee wil betalen. Betaal ik liever voor verandering in positieve zin.

Tevens is Greenpeace heel niet zo activistisch tegenwoordig meer. En zeker niet mijn groep.

EDIT: misschien kunnen ze die 700+miljoen EU landbouwsubsidie per jaar eens anders inzetten ;)
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:47:46 #41
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192282938
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Heb ik niks op tegen. Dat het collectief betaalt. Ik betaal nu namelijk toch ook al mee aan ellende waar ik niet aan mee wil betalen. Betaal ik liever voor verandering in positieve zin.

Tevens is Greenpeace heel niet zo activistisch tegenwoordig meer. En zeker niet mijn groep.

EDIT: misschien kunnen ze die 700+miljoen EU landbouwsubsidie per jaar eens anders inzetten ;)

Nee de schulden die nu gemaakt zijn zijn door de Rabobank Bankiers (die beroepsgroep die zo heel heel nuttig en nodig is..) gebaseerd op die subsidiestromen. Dus die zitten al vast in die schulden. Schulden die gemaakt moesten worden omdat de regels veranderden.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:54:45 #42
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192283055
Greenpeace :r
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:56:32 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192283090
Tevens:

Gingernuts O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192283306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:56 schreef Barreltje het volgende:
Tevens:

Gingernuts O+
Ik moest googlen want geen idee wat het was... maar ik zie dat ze die bij de jumbo ook zouden moeten hebben....... bij de boodschappen eens kijken of ik ze kan vinden!
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:13:02 #45
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192283367
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:09 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik moest googlen want geen idee wat het was... maar ik zie dat ze die bij de jumbo ook zouden moeten hebben....... bij de boodschappen eens kijken of ik ze kan vinden!
Wij hadden een pakketje van de Engelse winkel.. ook met timtams..

De moesten lamsbouillon hebben.. en kochten ook maar vanalles voor PIE's.. :Y)

Vanmiddag gaan de lamsschenkels op en gaan we morgen maar eens proberen om lamskroketten/ballen te maken..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192283368
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

Voor het ministerie van LNV lijkt dit me anders nu wel een prioriteit. Het is niet alsof die nu plannen maken over de zorg, voor werknemers of op het gebied van veiligheid. Het is goed dat zij tijdens deze crisis naar hun eigen beleidsterrein kijken. En dat hoeft niet morgen af, maar als je nu niet begint, begin je er ook niet mee als de crisis niet meer interessant is.
Ja, dat was leuk geweest. Als er nog een ministerie van LNV was.
Maar dat is er niet meer.

Landbouw valt tegenwoordig onder het ministerie van Economische Zaken en Klimaat...
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192283380
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb weer 10 km door het bos gedraafd. Ging stukken beter dan vorige week; nu is maar één van mijn kuiten moe en stijf en vorige week waren ze dat allebei _O-

Dit keer een stuk minder imbeciele hondenuitlaters dan eergisteren. Dat is wel gek. Ik heb degene met de oerdomme teckel wel weer gezien en ik ben weer net niet op 'm gaan staan :')

Kennelijk hijg en stamp ik toch niet zo hard als ik dacht, want ik kreeg van twee wandelende dames in sportkleding een preek over dat ik aan moest kondigen dat ik erlangs wilde, want dan konden ze aan de kant en dat was voor iedereen veiliger enz enz.
Ze liepen al aan de kant.
En meestal als ik van tevoren roep of ik erlangs mag, gaan mensen óf mopperen óf geschrokken midden op het pad stilstaan :')
Maar goed, ik ben toch niet zo'n stampende hijger dus *O*
Is natuurlijk voor mezelf ook anders, want ik loop er een uur lang naar te luisteren. :s)
*ping*

Een vingerbel!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:18:55 #48
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192283449
quote:
3s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:14 schreef sigme het volgende:

[..]

*ping*
[ afbeelding ]
Een vingerbel!
:D eigenlijk best nuttig :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192283487
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:18 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

:D eigenlijk best nuttig :D
Ja, ik neem me ook best vaak voor er eentje te kopen als ik weer een paar oude dames de stuipen op het lijf gejaagd heb (ze horen me pas als ze me horen, terwijl ik dan al tientallen meters aan het kuchen/fluiten/oehoeën ben vaak). Maar bij voorkeur loop ik toch zoals vandaag, tussen 6 en 7 's ochtends, en dan tref ik enkel reeën..
Dus laat ook maar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:25:47 #50
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192283541
Ik hoop zo rond maandag ook weer buiten te kunnen gaan hardlopen...

Ben benieuwd hoe druk etc..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:29:17 #51
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192283607
Quarentaine sweet box besteld bij de bakker O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192283609
Heftig allemaal in de familie, Isa :X
Termen als 'vechten voor je leven' als het gezondheid betreft begrijp ik wel, algemeen gebruikt en geaccepteerd, maar ik vind het ook altijd raar .
pi_192283617
quote:
3s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:14 schreef sigme het volgende:

[..]

*ping*
[ afbeelding ]
Een vingerbel!
:D handig!

Ik heb al jaren geen bel op mijn fiets en roep altijd TING TING _O- Het werkt!
pi_192283622
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:13 schreef sigme het volgende:
Ja, dat was leuk geweest. Als er nog een ministerie van LNV was.
Maar dat is er niet meer.

Landbouw valt tegenwoordig onder het ministerie van Economische Zaken en Klimaat...
Kan iemand dit ook tegen Carola Schouten vertellen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:31:52 #55
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192283651
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, dat was leuk geweest. Als er nog een ministerie van LNV was.
Maar dat is er niet meer.

Landbouw valt tegenwoordig onder het ministerie van Economische Zaken en Klimaat...
Sinds vorig jaar is er gewoon LNV hoor. Virtueel dan, of althans zo komt het over op het personeel :+. Verder stelt het weinig voor, behalve het afschrift op de bankrekening voor salaris. Het is een stuk samenwerking met Economische zaken. Anna merkt weinig verschil.
pi_192283697
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:30 schreef Myraela het volgende:

[..]

Kan iemand dit ook tegen Carola Schouten vertellen.
Je hebt gelijk, het ministerie is er nog/weer wel. De eigen uitvoeringsorganisatie niet meer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:35:05 #57
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192283700
Ja, Isa heel veel sterkte!!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192283822
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:29 schreef Barreltje het volgende:
Quarentaine sweet box besteld bij de bakker O+
Lekker

Wij hebben 3 quarantaine bier boxen besteld :D kleine brouwerijen steunen
pi_192283917
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja, Isa heel veel sterkte!!
Jij ook! Is er wel verbetering voelbaar?
pi_192284086
Oh wauw, wat gaat dat Web Whatsapp simpel zeg. Ik ben ook hip nu.
Spoilers!
pi_192284196
Sinds Isa juichend was over de gingercookies bij jumbo, gaat er een pakje/week door.

En wat een verdrietige berichten over familie dichtbij en verder weg.
Sterkte iedereen! En let op jezelf. :*

En Uniek..kun je goed slapen op de bank? Kussen en deken.
Heb je dagelijks contact met een naaste als je nichtje?
Toen ik mij 3 weken geleden tel. meldde bij de huisarts, vroeg hij inderdaad of ik de trap opkwam!
Blijkbaar wel een item vanwege benauwdheid.

@Cat...Zoom ging dus goed! Bij ons ook gisteravond met 30+ mensen.
Zónder pauze is het wel lang, de volle 1 1/2 uur.
Leuke bijkomstigheid: we zagen ook nog de pasgeboren baby in een shot.

@Blues: een hersteldag. :*
pi_192284212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh wauw, wat gaat dat Web Whatsapp simpel zeg. Ik ben ook hip nu.
Ja gebruik t ook graag als ik thuis ben
pi_192284258
Ik gebruik ook altijd Whatsapp Web :Y
Dus mijn appjes zijn doorgaans net zolang als mijn posts hier :') . En ik kan nog steeds niet fatsoenlijk typen op een telefoon.
pi_192284283
Vroeger ging web whatsapp via een of andere louche app die ik niet mocht gebruiken van JFlip dus ik was het uit het oog verloren.
Spoilers!
pi_192284313
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:07 schreef AnneX het volgende:


@:Blues: een hersteldag. :*
Zeker! Vannacht zo ong. 11 uur achter elkaar in coma gelegen. Niet alleen lijf is dan kapot, ook de taartje in mn brein zijn oververmoeid steeds. Tot kortaf aan toe naar g :{ Beetje buiten zitten in de zon wasje doen op de fiets naar de molen en andere boodschapjes en meteen een ommetje fietsen.
En geen werk mail openen 🥳🤸‍♀️
pi_192284327
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:13 schreef Barreltje het volgende:

Wij hadden een pakketje van de Engelse winkel.. ook met timtams..

De moesten lamsbouillon hebben.. en kochten ook maar vanalles voor PIE's.. :Y)

Vanmiddag gaan de lamsschenkels op en gaan we morgen maar eens proberen om lamskroketten/ballen te maken..
timtams _O_

Wij hebben een korma vanavond met lamsbout :7 Nu al zin in *O*

Vingerbel! Tofheid

@uniekhoorn hoe gaat het nu met jou?

Oh, zkh Arnhem heeft 5 covidvleugels :+ Man man wat een capaciteit gaat daar aan op. Oom wil niks, wil geen beademing, wil geen reanimatie. Concl: morgen naar huis als de zuurstofsaturatie 97% is. Vraagt nicht of dat is om beter te worden of om te sterven. Vpk: dat is fifty fifty, helaas.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192284334
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:12 schreef Blues het volgende:

Zeker! Vannacht zo ong. 11 uur achter elkaar in coma gelegen. Niet alleen lijf is dan kapot, ook de taartje in mn brein zijn oververmoeid steeds. Tot kortaf aan toe naar g :{ Beetje buiten zitten in de zon wasje doen op de fiets naar de molen en andere boodschapjes en meteen een ommetje fietsen.
En geen werk mail openen 🥳🤸‍♀️
Dat is laaaang! En zeker voor jou _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192284346
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:13 schreef Isabeau het volgende:
Oh, zkh Arnhem heeft 5 covidvleugels Man man wat een capaciteit gaat daar aan op. Oom wil niks, wil geen beademing, wil geen reanimatie. Concl: morgen naar huis als de zuurstofsaturatie 97% is. Vraagt nicht of dat is om beter te worden of om te sterven. Vpk: dat is fifty fifty, helaas.
Wauw.
Spoilers!
pi_192284369
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wauw.
Ze zijn die bedden nodig voor mensen die wel willen, dat gevoel kreeg ik -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192284386
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

timtams _O_

Wij hebben een korma vanavond met lamsbout :7 Nu al zin in *O*

Vingerbel! Tofheid

@:uniekhoorn hoe gaat het nu met jou?

Oh, zkh Arnhem heeft 5 covidvleugels :+ Man man wat een capaciteit gaat daar aan op. Oom wil niks, wil geen beademing, wil geen reanimatie. Concl: morgen naar huis als de zuurstofsaturatie 97% is. Vraagt nicht of dat is om beter te worden of om te sterven. Vpk: dat is fifty fifty, helaas.
Hard, maar waar. ;(
Wie gaat hem daar verzorgen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192284405
Taartje in mn brein? _O- radartjes dus /auto aanvul :D
pi_192284409
Och ik hoop hard voor je familie dat het ze bespaard blijft Isa en dat je onzekerheid hierover snel weggenomen kan worden -O-

Wow Bluezz; dan voel je je écht niet goed als jij 11 uur slaapt! Als ik dat doe dan betekent het dat ik in coma lig.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192284443
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:13 schreef Isabeau het volgende:

Oh, zkh Arnhem heeft 5 covidvleugels :+ Man man wat een capaciteit gaat daar aan op. Oom wil niks, wil geen beademing, wil geen reanimatie. Concl: morgen naar huis als de zuurstofsaturatie 97% is. Vraagt nicht of dat is om beter te worden of om te sterven. Vpk: dat is fifty fifty, helaas.
Hoe oud is ie ook weer? 80+. ?
pi_192284461
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

Hard, maar waar. ;(
Wie gaat hem daar verzorgen?
Mijn nichtje en mijn tante. Nichtje is daar nu al zoveel over de vloer geweest, dus die is waarschijnlijk toch ook al besmet :X

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:21 schreef Blues het volgende:

Hoe oud is ie ook weer? 80+. ?
81, niet bijster vitaal te noemen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192284464
Vingerbel. O+

Wat een narigheid, lieve Isa - sterkte daar! En eens wat betreft vechten in deze context. }:|
Let me see you stripped down to the bone
pi_192284469
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze zijn die bedden nodig voor mensen die wel willen, dat gevoel kreeg ik -O-
Zo klinkt het inderdaad wel. Aan de andere kant is het voor hem misschien prettiger om thuis te zijn en als hij toch geen zorg wil, lijkt dit me ook de beste keuze. Ook voor je tante die hem dan zo vaak als ze wil kan zien. Maar shit zeg, wat enorm heftig allemaal.
Spoilers!
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:23:59 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192284473
Voor vanavond Indiaas/Surinaams besteld (support your local horeca):
Butter chicken/kerrie schotel met naan en tandoori lamb tikka. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192284491
Luchtig tussendoortje voor @AnneX: Günthers lunchdaghap!



Rauwe rode ui, kiwibessen, vegaballetjes, pindasaus en volle vanillekwark :)

:W
Let me see you stripped down to the bone
pi_192284496
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

Zo klinkt het inderdaad wel. Aan de andere kant is het voor hem misschien prettiger om thuis te zijn en als hij toch geen zorg wil, lijkt dit me ook de beste keuze. Ook voor je tante die hem dan zo vaak als ze wil kan zien. Maar shit zeg, wat enorm heftig allemaal.
Weet je, geestelijk is dit denk ik véél beter en ze kunnen in het zkh ook niet echt veel en wat ze wel kunnen, dat wil hij niet. Hij krijgt wel de malariamedicatie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192284545
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:19 schreef FutureFairytale het volgende:

Wow Bluezz; dan voel je je écht niet goed als jij 11 uur slaapt! Als ik dat doe dan betekent het dat ik in coma lig.
Elke werkdag komt ik zo uitgeput thuis alsof ik 5 dagen heb gewerkt ipv 1 idd.

Ik denk dat het ligt aan de ongewone situatie, je staat 8 uur (of langer) continue áán omdat er niets dat je normaal op de bijna automatische piloot doet meer over is.
Het is continue schakelen, weer nieuwe informatie, de uitvoering daarvan en dan weer andere informatie en daarop weer inspelen. En dat doen we met nog maar 4 ipv 7. En dan per dag nog maar 2 of 3 om de rest een dagje vrij te gunnen om bij te trekken. En zoals gisteren ik in mijn uppie :D :X
Uiteraard zijn er geen fysieke spreekuren meer, maar al die mensen die anders komen daar moet wel iets mee, en dat iets is vaak heel complex, daar ligt het ook aan.
pi_192284579
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:27 schreef Blues het volgende:

[..]

Elke werkdag komt ik zo uitgeput thuis alsof ik 5 dagen heb gewerkt ipv 1 idd.

Ik denk dat het ligt aan de ongewone situatie, je staat 8 uur (of langer) continue áán omdat er niets dat je normaal op de bijna automatische piloot doet meer over is.
Het is continue schakelen, weer nieuwe informatie, de uitvoering daarvan en dan weer andere informatie en daarop weer inspelen. En dat doen we met nog maar 4 ipv 7. En dan per dag nog maar 2 of 3 om de rest een dagje vrij te gunnen om bij te trekken. En zoals gisteren ik in mijn uppie :D :X
Uiteraard zijn er geen fysieke spreekuren meer, maar al die mensen die anders komen daar moet wel iets mee, en dat iets is vaak heel complex, daar ligt het ook aan.
Ik kan me ook voorstellen dat alle werkzaamheden nu in meer of mindere mate spoed hebben. Het lijkt me echt zwaar wat jij doet.
Spoilers!
pi_192284599
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Weet je, geestelijk is dit denk ik véél beter en ze kunnen in het zkh ook niet echt veel en wat ze wel kunnen, dat wil hij niet. Hij krijgt wel de malariamedicatie.
Als testpersoon?
Hij is eigenlijk een hele wijze man.
pi_192284666
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik kan me ook voorstellen dat alle werkzaamheden nu in meer of mindere mate spoed hebben. Het lijkt me echt zwaar wat jij doet.
Voor het eerst in mijn leven voelt mijn werk zwaar aan ja.
En ik werk toch al zo'n 43 jaar in de zorg.
pi_192284741
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh wauw, wat gaat dat Web Whatsapp simpel zeg. Ik ben ook hip nu.
:D ^O^ Ik heb dat altijd open staan :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192284822
Wat een ellende toch allemaal. Blues helemaal uitgeput. Isa's familie waar waarschijnlijk heel veel verdriet zit aan te komen.

@uniekhoorn, hoe is het met jou? Nog wel wat kunnen slapen?

Net boodschappen gedaan, is dat ook voor ruim een week klaar. De minder klanten per winkel werkt goed (ik kon zo doorlopen), maar wat heb je dan toch rare mensen, kijken niet op of om. Een mevrouw die iedereen maande aan de kant te gaan omdat zij er aan kwam bleef zelf regelmatig in de weg staan zodat ze een opstopping veroorzaakte. Een jong stel, beiden met een kar (een volle en een lege), ging uitgebreid bespreken wat ze wilden eten, of wat op was of nog niet. En dan met z'n 2 een gangpad afsluiten dat van beide kanten niets doorkon. Ik had gewoon een boodschappenlijstje volgens de winkelroute bij me, dan ben je er zo doorheen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_192284892
Oh, update vergeten. Vierde muis in de val. Vannacht om 0.00 hoorde ik de val dichtklappen.
Spoilers!
pi_192284930
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, update vergeten. Vierde muis in de val. Vannacht om 0.00 hoorde ik de val dichtklappen.
Dat gaat lekker en je dacht er toch maar 1 te hebben?
We have far more in common than that which devides us..
pi_192285007
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat gaat lekker en je dacht er toch maar 1 te hebben?
oorspronkelijk wel ja. We zijn te laks geweest met het vangen van die ene en nu zijn het er 'ineens' meer.

Ik vind het trouwens niet echt grappig om die beesten te doden. Ze zijn echt welkom in de bijgebouwen hier maar toch echt niet in huis.

We hebben toch maar nieuwe vallen gehaald. Nog 3 te gaan.
Spoilers!
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:50:12 #89
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192285024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze zijn die bedden nodig voor mensen die wel willen, dat gevoel kreeg ik -O-
Dat IS natuurlijk wel een beetje logisch.. waarom wil oom niks dan ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:51:11 #90
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192285049
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:24 schreef minilot het volgende:
Luchtig tussendoortje voor @:AnneX: Günthers lunchdaghap!

[ afbeelding ]

Rauwe rode ui, kiwibessen, vegaballetjes, pindasaus en volle vanillekwark :)

:W
Wat voor dingen??
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192285136
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Wat voor dingen??
Kiwibessen! Ik heb ze dit jaar ook voor het eerst op via studiegenootje:



Andere interessante link, voor mensen (in provincie Utrecht weliswaar) die zichzelf verdenken van corona:

https://www.duic.nl/algem(...)qob7oWvRWDJaq_Se3ffc
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:55:21 #92
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192285143
Zeg Isa ... hoe oud is "nichtje" dan?
Doe moet toch ook zo rond de 50 zijn dan ?!?!

#verwarrend
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:55:45 #93
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192285150
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Kiwibessen! Ik heb ze dit jaar ook voor het eerst op via studiegenootje:

[ afbeelding ]

Andere interessante link, voor mensen (in provincie Utrecht weliswaar) die zichzelf verdenken van corona:

https://www.duic.nl/algem(...)qob7oWvRWDJaq_Se3ffc
Whut?!?!?
Waarom?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192285177
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:32 schreef Blues het volgende:

[..]

Voor het eerst in mijn leven voelt mijn werk zwaar aan ja.
En ik werk toch al zo'n 43 jaar in de zorg.
Maar de zorg heeft er natuurlijk ook nog nooit zo uit gezien als nu.

:*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192285197
Kiwibessen zijn echt geweldig. Ik kan niet wachten tot ik ze in de tuin heb.
Spoilers!
pi_192285229
Overigens zag ik toen ik met de hond wandelen was overal mensen bij elkaar op bezoek aan of net weer weg gaan van een bezoek. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192285269
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:55 schreef Barreltje het volgende:
Zeg Isa ... hoe oud is "nichtje" dan?
Doe moet toch ook zo rond de 50 zijn dan ?!?!

#verwarrend
Nichtje is 43, haar zus 53 :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192285270
Inmiddels achteraan in de rij voor de molen 12 mensen voor me _O-
pi_192285296
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Weet je, geestelijk is dit denk ik véél beter en ze kunnen in het zkh ook niet echt veel en wat ze wel kunnen, dat wil hij niet. Hij krijgt wel de malariamedicatie.
Hopelijk kan de medicatie iets voor hem betekenen en geeft het meer inzicht over de bestrijding van het virus.
Als hij niets wil qua beademing etc (wat ik me best kan voorstellen), denk ik dat thuis niet eens zo slecht is. Zeker als nichtje uitgaat van besmetting en hem onbeschermd verzorgt. Dan kun je nog eens een hand vasthouden en nabij zijn. Wat je zegt: geestelijk een stuk beter dan in het ziekenhuis liggen.
Maar het blijft een onmogelijke, oneerlijke, zware situatie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192285303
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kiwibessen zijn echt geweldig. Ik kan niet wachten tot ik ze in de tuin heb.
Kan je die in Nederland groeien! Ik ken ze wel, vond ze wel grappig.

En rip aan de muizenfamilie. Dáár vallen nu allemaal levens omdat immigratie niet op prijs wordt gesteld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')