abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 april 2020 @ 09:03:23 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192385414
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:52 schreef Drekkoning het volgende:
Werkzaam in de luchtvaart, dus het is koffiedik kijken maar er is zomaar een kans dat ik over een halfjaar ofzo geen werk meer heb.

Heb wel een buffertje en ik zou WSNP moeten kunnen ontlopen.

Zit nu wel in dubio, wil opzich een bedrijf voor mezelf beginnen in de IT, nu ik toch thuiszit, maar ik moet nog even goed uitzoeken wat dat gaat betekenen voor een WW-uitkering :{
Google op uwv startersregeling.
  woensdag 1 april 2020 @ 09:08:44 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192385492
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:03 schreef BE het volgende:

[..]

Google op uwv startersregeling.
Ik ga er eens naar kijken ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192387001
Bedrijf waar mijn vrouw werkt zijn al duizenden ontslagen in de VS,
hebben geen werktijkverkortingsregeling daar. :{
pi_192387885
Ik gelukkig niet (geen vitaal beroep maar wel werkzaam in een vitale industrie). Maar zie helaas veel mensen om mij heen werkloos thuis zitten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Erasmus op 01-04-2020 11:29:49 ]
  woensdag 1 april 2020 @ 11:57:29 #105
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192388427
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:45 schreef Jed1Gam het volgende:
Bedrijf waar mijn vrouw werkt zijn al duizenden ontslagen in de VS,
hebben geen werktijkverkortingsregeling daar. :{
Mijn Amerikaanse werkgever heeft, en dat vond ik zelf best bizar, naar alle werknemers wereldwijd een mail gestuurd waarin staat dat niemand zich zorgen hoeft te maken om zijn baan tijdens deze crisis, dat uren niet meer worden bijgehouden en dat ze medewerkers financieel helpen indien nodig.
Ik denk dat je vooral in de VS nu twee soorten werkgevers gaat zien; of ze zijn er voor de medewerkers (zolang het financieel kan) omdat ze weten dat ze het niet van de overheid hoeven te verwachten, of ze laten medewerkers vallen.
pi_192388451
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Mijn Amerikaanse werkgever heeft, en dat vond ik zelf best bizar, naar alle werknemers wereldwijd een mail gestuurd waarin staat dat niemand zich zorgen hoeft te maken om zijn baan tijdens deze crisis, dat uren niet meer worden bijgehouden en dat ze medewerkers financieel helpen indien nodig.
Ik denk dat je vooral in de VS nu twee soorten werkgevers gaat zien; of ze zijn er voor de medewerkers (zolang het financieel kan) omdat ze weten dat ze het niet van de overheid hoeven te verwachten, of ze laten medewerkers vallen.
Klinkt als typisch Amerika weer. Zelfs in deze tijden weet je niet waar je aan toe kan zijn. Jammer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 01-04-2020 11:59:05 ]
pi_192398276
Ik heb het geluk dat ik thuis kan werken. Werk op de Ziggo klantenservice. Momenteel werkt zo'n 95% van het VodafoneZiggo personeel thuis, soms wat lastig als je bijvoorbeeld een systeem even niet in kunt komen. Normaal gesproken komt er dan even iemand naar de werkplek om te helpen, nu moeten we gaan bellen als er iets aan de hand is. Maar mijn baan raak ik gelukkig niet kwijt.

Ken in mijn omgeving wel een aantal mensen die als uitzendkracht in de horeca of een kapsalon werkten en die hebben helaas WW of bijstand aan moeten vragen.
pi_192898249
Tijdelijk contract loopt binnenkort af. Ik had nog 1 of 2x een tijdelijk contract kunnen krijgen. Is nu 3 jaar voordat je recht hebt op vast. Ik doe laaggeschoold werk en ben eigenlijk makkelijk inwisselbaar.... Het werkaanbod loopt de laatste tijd terug waardoor ik nieteens meer aan m'n contracturen kom terwijl ik eerst altijd overuren had.

Nu bericht gehad van m'n baas dat ik een dienstverband onbepaalde tijd krijg. Verder geen wijziging dus hou zelfs mn uren en bijbehorende salaris. Toen ik in dienst kwam zei de baas het is de bedoeling dat mensen hier blijven tot hun pensioen. Betrouwbare werkgevers, ze bestaan nog
pi_192898370
Dit jaar geen vuiltje aan de lucht maar volgend jaar moet ik nog zien. Mijn werkgever is afhankelijk van gemeentelijke subsidies en aangezien gemeentes nu minder geld binnenkrijgen zal er volgend jaar wel bezuinigd worden.
pi_192898564
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:18 schreef Berkery het volgende:
Thuiswerkende ambtenaar dus nee. Maar ik besef me wel dat ik wat dat betreft mazzel heb.

Daarom moest ik wel lachen toen ik gisteren door zo'n HR-recruitment miep werd benaderd op Linkedin, 'of ik weer toe ben aan een nieuwe uitdaging.'
'Ja Renske, dit lijkt me bij uitstek de tijd om een vaste aanstelling op te geven, en met een detacheerder waar ik nog nooit van gehoord in zee te gaan. Wanneer kan ik beginnen?'
:')

(Nee, dat heb ik niet geantwoord, maar moest me wel inhouden).
Haha hier hetzelfde. Ook ambtenaar bij het rijk en werkend voor het grootste softwarehuis van Nederland. Regelmatig natuurlijk zijn er van die recruiters die je benaderen, maar in deze tijd maken ze natuurlijk sowieso weinig kans, zeker bij een ambtenaar.

Ook heel veel it'ers in het bedrijfsleven gaan de komende jaren hun baan verliezen. Als er een depressie komt, dan zal die vele jaren kunnen gaan duren. Er zijn weinig menen die pakweg een jaar of 7-8 kunnen overleven.
pi_192898613
Ik ontvang NEETbux. De enige veilige manier om door dit leven heen te komen eigenlijk.

Nee ik heb wel inkomsten met een baan.
gs0bkfBl..
pi_192902560
sterkte iedereen !

Dit word echt nog wel een lange zware periode voor veel mensen :'(
ik doe zelf de verzorging van mijn vrouw 24/7 met een PGB ( voordat ik hier commentaar op krijg: als ik haar laat opnemen kost het de staat/belasting betalers minstens 5 keer zoveel geld ) en ik heb nog 1 klant waar ik de IT van doe onder contract.

voorlopig blijft dat nog wel doorgaan en hebben we gewoon heel veel geluk, in deze situatie.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192903137
Ik ben als IT'er actief in e-commerce. Dat loopt nu prima door.
pi_192903167
Mijn vrouw heeft geen werk meer per 1 juni. Helft van personeel is ontslagen.

Zelf heb ik een contract voor onbepaalde tijd. Nu zit wel heel het bedrijf 1,5 week thuis doordat ze hebben besloten de adv dagen in te zetten. (verplichte vakantie) Bedrijf op locatie telt 3.000 medewerkers.
pi_192903514
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 08:56 schreef HPoi het volgende:
Mijn vrouw heeft geen werk meer per 1 juni. Helft van personeel is ontslagen.

Nu zit wel heel het bedrijf 1,5 week thuis doordat ze hebben besloten de adv dagen in te zetten. (verplichte vakantie)
Mag dat zomaar dan? Net zoals een loonoffer zou dat niet zomaar kunnen zonder toestemming lijkt mij.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:38:33 #116
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192903530
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wij werken veel met aannemers en installateurs. Die zitten allemaal thuis nu dus krijgen we minder opdrachten.

Ik ben bang dat ik daardoor op korte termijn misschien de sjaak ben aangezien ik één van de weinige ben met een contract voor bepaalde tijd.
Voorlopig is er nog een hoop administratief werk en wat lopende projecten, maar wie weet over 1/2 maanden.
Ik werk in de bouw en heb nog gewoon volop werk. Hoor wel berichten dat de meeste bedrijven stil liggen. Snap niet zo goed waarom. Je kan toch prima door bouwvakken in deze tijden. Zolang je maar goed afstand houdt. Wat makkelijk gaat op een bouwplaats.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:40:12 #117
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192903548
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:38 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik werk in de bouw en heb nog gewoon volop werk. Hoor wel berichten dat de meeste bedrijven stil liggen. Snap niet zo goed waarom. Je kan toch prima door bouwvakken in deze tijden. Zolang je maar goed afstand houdt. Wat makkelijk gaat op een bouwplaats.
O.a. problemen met aanvoer van materieel en opdrachten die toch niet doorgaan door onzekere tijden is wat ik hoor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_192903555
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:36 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Mag dat zomaar dan? Net zoals een loonoffer zou dat niet zomaar kunnen zonder toestemming lijkt mij.
In overleg met de OR kun je best tot zo'n compromis komen. ^O^

Ik snap dat dit voor een ambtenaar moeilijk te begrijpen is maar de OR is er ook om de continuļteit van het bedrijf in de gaten te houden. Bij een overheid is de OR een luxe orgaan die alleen maar meer dingen voor het al verwende personeel regelt. :')
pi_192903612
quote:

[..]

Dat gaat door inderdaad. Het is meer op plekken waar ze bij mensen thuis moeten zijn wat niet gaat.
Zodra ze met mondkapjes naar binnen mogen bv dan is alles mogelijk.
Al zijn opdrachtgevers nu wel voorzichtiger.

Ik vraag me eigenlijk af of loodgieters bv wel gewoon langs gaan nu.
pi_192903715
Het is nog maar mei, de klap komt straks nogmaals denk ik, dat nog meer mensen werkloos raken. Vooral jonge mensen zoals ik natuurlijk, wij zullen wel hard geraakt worden.
pi_192903731
Gelukkig nog niet en ook de recruiter-spam die ik krijg op linkedin lijkt groter dan ooit.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:03:48 #122
68091 borbit
pi_192903783
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat gaat door inderdaad. Het is meer op plekken waar ze bij mensen thuis moeten zijn wat niet gaat.
Zodra ze met mondkapjes naar binnen mogen bv dan is alles mogelijk.
Al zijn opdrachtgevers nu wel voorzichtiger.

Ik vraag me eigenlijk af of loodgieters bv wel gewoon langs gaan nu.
De klant even een blokje om laten geen? Kan aan mij liggen maar véél dingen kunnen met een klein beetje maatwerk gewoon door lijkt mij.

Ik doe 's avonds nog wel eens kleine klusjes bij buren / familie. Die moeten nu gewoon even naar buiten of in een andere kamer wachten. Gaat prima zo.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:13:27 #123
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192903903
Ja baan kwijt
  Forum Admin zaterdag 2 mei 2020 @ 10:19:26 #124
58651 crew  murp
murp
pi_192903977
Kut voor iedereen die zijn contract niet verlengt krijgt of zijn baan is verloren. Dan besef je toch dat je dankbaar ben dat je nog werk heb. Zelf werk ik binnen de overheid en zal niet bang zijn om zonder werk te zitten. Gelukkig maar.

En de rest wens ik veel sterkte in deze periode :*
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:19:26 #125
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192903978
Zie hier wel erg veel mensen met de houding van, ach zal mij niet gebeuren.
pi_192904231
quote:

[..]

Misschien werken ze grotendeels met Polen en zijn die nu naar huis?
pi_192904265
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:57 schreef Mar_an het volgende:
Het is nog maar mei, de klap komt straks nogmaals denk ik, dat nog meer mensen werkloos raken. Vooral jonge mensen zoals ik natuurlijk, wij zullen wel hard geraakt worden.
Veel jonge mensen omarmen flexibiliteit. Vakbonden vinden ze een vies woord. Ze zijn ook best braaf in de zin dat ze niet doorhebben hoe vaak ze aan het lijntje worden gehouden. Vinden alles wel prima.

Hopelijk is dit een wake up call.

Gaat niet op voor allle jorngeren natuurlijk
pi_192904267
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik snap dat dit voor een ambtenaar moeilijk te begrijpen is maar de OR is er ook om de continuļteit van het bedrijf in de gaten te houden. Bij een overheid is de OR een luxe orgaan die alleen maar meer dingen voor het al verwende personeel regelt. :')
Loonoffers of vakantiedagen opofferen is in ieder geval iets wat bij mijn werkgever nooit zal gaan gebeuren.
pi_192904307
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:59 schreef Cheeseburgert het volgende:
Gelukkig nog niet en ook de recruiter-spam die ik krijg op linkedin lijkt groter dan ooit.
bij mij wordt het nu wel minder...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192904329
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:45 schreef tstile het volgende:

[..]

Veel jonge mensen omarmen flexibiliteit. Vakbonden vinden ze een vies woord. Ze zijn ook best braaf in de zin dat ze niet doorhebben hoe vaak ze aan het lijntje worden gehouden. Vinden alles wel prima.

als je nog maar weinig te bieden hebt dan helpt een grote bek niet. Ik merk dit nu ook sinds ik wat ouder ben. Ineens krijg ik nu wel dingen voor elkaar, die ik vroeger nooit voor elkaar zou kunnen krijgen met een grote bek.

Een vakbond daarintegen helpt wel goed ^O^ en kost ook nog eens geen drol omdat je salaris zo laag is.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:51:43 #131
68091 borbit
pi_192904332
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:43 schreef tstile het volgende:

[..]

Misschien werken ze grotendeels met Polen en zijn die nu naar huis?
Dat is toch maar een klein deel van de bouw. En dat zou voor de Nederlandse ZZP'er alleen maar meer werk betekenen lijkt mij.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:01:18 #132
46794 Berkery
Fat bastard
pi_192904483
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:32 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Haha hier hetzelfde. Ook ambtenaar bij het rijk en werkend voor het grootste softwarehuis van Nederland.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_192904600
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:46 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Loonoffers of vakantiedagen opofferen is in ieder geval iets wat bij mijn werkgever nooit zal gaan gebeuren.
nee daarom schreef ik dat ook in de laatste alinea dat het voor jullie niet voor te stellen is. :Y)

Dat zullen we nog wel eens zien als deze crisis uitdiept en overheden ook niet meer genoeg liquiditeiten meer hebben.

Het zal niet zo zijn dat dadelijk half nl werkeloos is en als men weer aan de bak kan voor flink minder dat dan de ambtenaren de topverdieners in het maatschappelijk systeem worden. :D
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:13:34 #134
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192904631
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:59 schreef Cheeseburgert het volgende:
Welk type spam bedoel je? Zie van alles.
pi_192904652
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

nee daarom schreef ik dat ook in de laatste alinea dat het voor jullie niet voor te stellen is. :Y)

Dat zullen we nog wel eens zien als deze crisis uitdiept en overheden ook niet meer genoeg liquiditeiten meer hebben.

Het zal niet zo zijn dat dadelijk half nl werkeloos is en als men weer aan de bak kan voor flink minder dat dan de ambtenaren de topverdieners in het maatschappelijk systeem worden. :D
Nederland heeft de laagste schuld van de EU en kan nog zoveel lenen om jaren steun te geven aan de bevolking zoals nu.

Daarna samen Eurobonds. :Y
pi_192904691
quote:

[..]

Nee, ze zijn onaantastbaar joh. 😋
pi_192905168
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:36 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ja dat mag met adv-uren.
pi_192905205
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is inderdaad eerst overlegd met OR. Per jaar hebben we 80 uur adv en dan worden enkele dagen al verplicht ingepland, nu is daar in overleg extra bij ingepland, en die zijn dan dus niet meer vrij op te nemen. Maakt mij niet zoveel uit hoor, we hebben toch teveel uren altijd.
pi_192905294
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:45 schreef tstile het volgende:

[..]

Ik moet die groep jongeren nog tegenkomen die geen vast contract wilt. Ik geloof dat ze er zijn maar in mijn sector willen ze gewoon allemaal een vast contract het liefst.

On topic, als Markie zo door gaat zal de vrouw waarschijnlijk haar baan verliezen (ongewild flexibel contract eigenaresse :P)

Nu maar hopen dat mijn baas geen gekke dingen in zijn kop haalt. Dankzij de overgrote meederheid van de NL kies gerechtigde zitten we nu met een transistie vergoeding wat ik geen vergoeding zou noemen.

Dank aan all vvd,cda,d66,gl,cu,pvda stemmers :) bescherming van de werknemer is iets van de vorige eeuw.
pi_192905338
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:59 schreef HPoi het volgende:

[..]

Is inderdaad eerst overlegd met OR. Per jaar hebben we 80 uur adv en dan worden enkele dagen al verplicht ingepland, nu is daar in overleg extra bij ingepland, en die zijn dan dus niet meer vrij op te nemen. Maakt mij niet zoveel uit hoor, we hebben toch teveel uren altijd.
En dan hebben jullie maar 80 uur adv uren een ambtenaar heeft er bij een 40 urige werkweek 24*8=192. En dan komen ze hier zeggen dat ze zulke maatregelen niet vinden kunnen. Ik denk dat de ambtenaren kaste langzaam van hun voetstuk aan het afvallen zijn. :D
pi_192905465
quote:

[..]

Topverdieners zijn we nooit geweest natuurlijk. Als zzp'er in dezelfde functie als ik zit je zo tegen de 2 ton per jaar. Maar goed, die lopen natuurlijk nu wel risico.

Maar voordat de overheid geen geld meer heeft is de 3e wereldoorlog al uitgebroken. Dan heb ik zelfs andere zorgen dan behoud van werk.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 mei 2020 @ 12:25:42 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_192905471
*O* Publieke *O* Sector.

Vrouw en ik werden beide bij de vorige crisis op dezelfde dag werkloos. Ik ga er vanuit dat ik deze keer de ellende ontloop.
pi_192905513
Vraagje? Snijd de NL overheid normaliter in hun personeel bij een crisis.

Of is het juist zo dat de overheid zijn fte's dan op peil houd of uitbreid om de werkgelegenheid te beschermen?

Kapotbezuinigd’

In een paar jaar tijd slaagden de eerste twee kabinetten van premier Rutte erin de overheidsfinanciėn weer op orde te krijgen. Maar er kwam toenemende kritiek op de bezuinigingsdrift in sectoren als zorg, onderwijs en politie. Er zou een ‘kaalslag’ van de publieke sector hebben plaatsgevonden en de economie zou zijn ‘kapotbezuinigd’. De ‘Brede maatschappelijke heroverwegingen’ van Balkenende kregen in Den Haag de cynische bijnaam ‘Bezuinigingsbijbel’.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-crisistijd-a3997509
pi_192905559
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:25 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Topverdieners zijn we nooit geweest natuurlijk. Als zzp'er in dezelfde functie als ik zit je zo tegen de 2 ton per jaar. Maar goed, die lopen natuurlijk nu wel risico.

Maar voordat de overheid geen geld meer heeft is de 3e wereldoorlog al uitgebroken. Dan heb ik zelfs andere zorgen dan behoud van werk.
Lonen van veel ambtenaren horen wel degelijk bij de top lonen voor opleidngs niveau in loondienst. Zeker als de bizar goede secundaire arbeidsvoorwaarden meegerekend worden. Elke woensdag heeft nu.nl 2 personen aan het woord die vertellen hoeveel ze verdienen. De ambtenaren, financiėle beroepen en chemische procesindustrie springen er altijd uit voor mijn gevoel. :D
pi_192905570
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:56 schreef HPoi het volgende:

[..]

Ja dat mag met adv-uren.
Ach, die zijn toch beperkt houdbaar. Welke uren niet eigenlijk tegenwoordig. Verlofstuwmeren opbouwen is al lang niet meer mogelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 mei 2020 @ 12:40:23 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_192905615
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:36 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ach, die zijn toch beperkt houdbaar. Welke uren niet eigenlijk tegenwoordig. Verlofstuwmeren opbouwen is al lang niet meer mogelijk.
Bij ons tot vorig jaar nog wel hoor. Mensen die maanden aan uren hadden staan.
pi_192905658
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:36 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat wel mogelijk de werkgever kan alleen wetteliik gezien ze afboeken als ze dat willen.

Maar als het bij commerciėle bedrijven druk is en er is daardoor geen mogelijkheid om alle vakantie op te nemen zijn deze werkgevers zo slim om de werknemers niet te naaien en de vakantie gewoon te laten staan totdat het wat rustiger is en ze de werknemers verzoeken wat vakantie op te nemen. ^O^
pi_192905659
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Bij ons tot vorig jaar nog wel hoor. Mensen die maanden aan uren hadden staan.
We mogen ze verkopen als we over hebben. En we hebben dacht ik nog 3 maanden in het nieuwe jaar kans om ze op te nemen. En dan hebben we nog wettelijke vakantiedagen, boven wettelijke en flex-uren.....
  zaterdag 2 mei 2020 @ 12:45:54 #149
46794 Berkery
Fat bastard
pi_192905682
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:30 schreef JANdeDERDE het volgende:
Vraagje? Snijd de NL overheid normaliter in hun personeel bij een crisis.

Of is het juist zo dat de overheid zijn fte's dan op peil houd of uitbreid om de werkgelegenheid te beschermen?
Meestal komt er een inhuur-stop, en worden contracten met externe medewerkers niet verlengd. Vervolgens komt men er achter dat veel kennis en kunde juist bij die externe medewerkers aanwezig is, en worden deze beslissingen weer ongedaan gemaakt.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_192905694
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat wel mogelijk de werkgever kan alleen wetteliik gezien ze afboeken als ze dat willen.

Maar als het bij commerciėle bedrijven druk is en er is daardoor geen mogelijkheid om alle vakantie op te nemen zijn deze werkgevers zo slim om de werknemers niet te naaien en de vakantie gewoon te laten staan totdat het wat rustiger is en ze de werknemers verzoeken wat vakantie op te nemen. ^O^
Werknemer en je betreffende manager krijgen eerst een waarschuwing om de uren op te maken. Als er dan niets gebeurd na x aantal maanden worden ze alsnog afgeschreven. Maar in principe gebeurt dat nauwelijks. Ik weet bij een persoon waar dat afschrijven gebeurd is, maar die had ook 300 uur teveel..
pi_192905733
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:13 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Welk type spam bedoel je? Zie van alles.
Van die sleepnetten waarin ze zo vaag mogelijk vissen en kijken of mensen happen.
Gisteren bijvoorbeeld deze:
quote:
Hi <naam>,

Ik benader je via deze weg omdat ik graag wil weten in hoeverre jij open staat voor een mooie vervolgstap in je carričre. Het zijn bizarre tijden waarin we in veel onzekerheid leven.

Een aantal goede klanten van ons willen het positieve uit deze tijd halen en hebben mij een aantal functies voorgelegd, waaronder die van een <functie> met ervaring in <specialisme 1> of <specialisme 2>. In eerste instantie lijk jij me hier erg geschikt voor, dus dit zou ik dan ook graag even met je willen bespreken!

Op welk nummer kan ik je het beste bereiken? Zo kan ik meer informatie met je delen en kunnen we jouw behoeftes bespreken.

Hoor graag van je, ook als er geen interesse is!

Met vriendelijke groet,

<recruiter>
Resource Consultant bij <doorschuiftoko>
Flikker die altijd al direct in de spambox. Geen concrete aanbieding = geen reply.
Maar de laatste weken nemen de aantallen wel aanzienlijk toe in vergelijking met pre-corona.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 12:56:54 #152
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192905786
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:51 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Van die sleepnetten waarin ze zo vaag mogelijk vissen en kijken of mensen happen.
[..]

Flikker die altijd al direct in de spambox. Geen concrete aanbieding = geen reply.
Maar de laatste weken nemen de aantallen wel aanzienlijk toe in vergelijking met pre-corona.
Maar je zou toch zeggen dat er in deze tijden juist minder vacatures beschikbaar zijn? Waarom is er dan juist meer spam? Gewoon database te vullen nu ze niets te doen hebben oid?
pi_192905832
De hele uitzend / detacheringsbranche liggen al vanaf begin maart op zijn gat.
Dat waren een van de eerste met zwaar teruglopende omzet.

Dus ze proberen er van alles aan te doen om mensen weg te zetten. Ik denk dat ze op 10% omzet zitten t.o.v. normaal.

Gelukkig is het wel een branche waarbij de loonkosten soms wel 60% van de kosten zijn dus ze zijn wel redelijk gedekt met NOW.
&lt;a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank"&gt;http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818&lt;/a&gt;
pi_192905835
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:56 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Maar je zou toch zeggen dat er in deze tijden juist minder vacatures beschikbaar zijn? Waarom is er dan juist meer spam? Gewoon database te vullen nu ze niets te doen hebben oid?
Misschien minder mensen die uit zichzelf gaan soliciteren. Ik kan me voorstellen als je op het punt stond om opzoek te gaan naar iets anders, dat mensen dat veelal nu uitstellen omdat ze even baanzekerheid willen houden. En dat bedrijven die sollicitanten dus missen en dit soort bedrijven inschakelen. Of ze hebben een alternatief motief, geen idee.

En ik zit in de IT, dus eigenlijk alles kan prima vanuit thuis voor mensen die nog werken.
pi_192905856
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:47 schreef HPoi het volgende:

[..]

Werknemer en je betreffende manager krijgen eerst een waarschuwing om de uren op te maken. Als er dan niets gebeurd na x aantal maanden worden ze alsnog afgeschreven. Maar in principe gebeurt dat nauwelijks. Ik weet bij een persoon waar dat afschrijven gebeurd is, maar die had ook 300 uur teveel..
Dat afschrijven gebeurt blijkbaar ook omdat meegenomen vakantieuren als financiele reservering in de boekhouding meegenomen moeten worden. Maar als het bedrijf genoeg liquide middelen heeft hoeven ze het niet te doen. Ik zou als werknemer flink over de flos zijn als ik niet voldoende mogelijkheden gehad had om een stuwmeer aan vakantie uren op te nemen.

300 uur vakantie staan en het willen afschrijven en niet uitbetalen dan zou ik zeggen tot over ruim 7 weken dan. :W
pi_192905909
quote:

[..]

[..]

Ik krijg dagelijks ook dergelijke recruiters, vooral degene die me uit het ziekenhuis proberen te lokken met veel geld, in de verzekerings- en bedfijfsgeneeskunde.

Ik reageer nu steevast dat ik begrijp dat het hun werk is, maar dat ik het onethisch vind om juist nu artsen uit de directe patiėntenzorg richting het bedrijfsleven te lokken.
pi_192906050
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 13:01 schreef Basp1 het volgende:
300 uur vakantie staan en het willen afschrijven en niet uitbetalen dan zou ik zeggen tot over ruim 7 weken dan. :W
Zo werkt alleen niet.

Je moet gewoon je vakantie-uren opnemen. Als je dat niet doet is dat jouw probleem.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192906599
Hier een tijdelijk contract bij een organisatie die horeca als grootste afnemer heeft. Inkomsten zijn dus voor 90% opgedroogd en de vraag is uiterarad hoe het komend jaar eruit gaat zien als horeca in de 1,5 meter samenleving open mag.

Ga er van uit dat mijn contract niet verlengd gaat worden, loopt over een paar maanden af. Helaas staat er heel weinig online aan vacatures, en in de zomer zal dat niet meer worden.
Kan gebeuren en ga ervan uit dat ik met mijn ervaring vanzelf wel weer ergens inrol. Meest ironische is nog dat ik in februari al hard aan het solliciteren was en nota bene bijna aangenomen was bij een reisorganisatie. Dus voor hetzelfde geld was ik mijn proeftijd niet eens doorgekomen :')
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 mei 2020 @ 14:47:44 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_192907282
Hier zijn de recruiters echt enorm afgenomen sinds de crisis. Pre-Corona minmaal 1 per dag op LinkedIn.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 15:10:52 #160
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192907547
Ik weet niet of ik nog werk heb 8)7
De laatste zondag van maart ziek gemeld ivm koorts , zo van "ik denk dat ik morgen niet kom , voel me niet zo best"
Krijg ik de volgende dag een appje terug , jammer want we (2 bazen) nog even een gesprek met je aangaan maar we hebben een mail gestuurd.
Staat er in die mail dat m'n contract wat op 31 maart afloopt niet verlengd wordt.
best wel apart , aangezien ik in september 2018 een 3 maanden contract heb getekend en sindsdien gewoon ben blijven werken daar (en salaris gewoon elke maand heb ontvangen) , maar nooit meer een nieuw contract heb gekregen , laat staan ondertekend.
Heb maar ff aan de FNV gegeven en die zeggen dat ik gewoon een vast contract heb en dat ze gewoon m'n salaris moeten betalen.
Helaas niks binnen gekregen afgelopen week . FNV gaat er nu werk van maken.
had vorige maand het UWV voor de zekerheid en die zouden een soort van ziektewet uitkering overmaken , maar ook nog niks ontvangen.
Dus ik weet niet of ik m'n baan kwijt ben :D
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 2 mei 2020 @ 15:18:10 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192907633
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 15:10 schreef Enchanter het volgende:
Ik weet niet of ik nog werk heb 8)7
De laatste zondag van maart ziek gemeld ivm koorts , zo van "ik denk dat ik morgen niet kom , voel me niet zo best"
Krijg ik de volgende dag een appje terug , jammer want we (2 bazen) nog even een gesprek met je aangaan maar we hebben een mail gestuurd.
Staat er in die mail dat m'n contract wat op 31 maart afloopt niet verlengd wordt.
best wel apart , aangezien ik in september 2018 een 3 maanden contract heb getekend en sindsdien gewoon ben blijven werken daar (en salaris gewoon elke maand heb ontvangen) , maar nooit meer een nieuw contract heb gekregen , laat staan ondertekend.
Heb maar ff aan de FNV gegeven en die zeggen dat ik gewoon een vast contract heb en dat ze gewoon m'n salaris moeten betalen.
Helaas niks binnen gekregen afgelopen week . FNV gaat er nu werk van maken.
had vorige maand het UWV voor de zekerheid en die zouden een soort van ziektewet uitkering overmaken , maar ook nog niks ontvangen.
Dus ik weet niet of ik m'n baan kwijt ben :D
Zo dan, gezellig :X
Fijne aanpak van je werkgever ook echt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 2 mei 2020 @ 16:24:55 #162
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192908551
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 15:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Zo dan, gezellig :X
Fijne aanpak van je werkgever ook echt
Geen geld , dat is het probleem , omzetten zijn wat gekelderd door de corona en zo.
Maar te trots om toe te geven dat geld het probleem is , terwijl ze een aantal maanden geleden , nog een rechtszaak verloren hebben , wat ze ook iets van 40K heeft gekost |:(
  zaterdag 2 mei 2020 @ 16:28:11 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192908588
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 16:24 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Geen geld , dat is het probleem , omzetten zijn wat gekelderd door de corona en zo.
Maar te trots om toe te geven dat geld het probleem is , terwijl ze een aantal maanden geleden , nog een rechtszaak verloren hebben , wat ze ook iets van 40K heeft gekost |:(
Probleem is het omgaan met mensen, je kunt ook gewoon open kaart spelen als werkgever zijnde
Maar ja

Ik ben net door mijn proeftijd heen (1/3 begonnen), man ook net (1/4 begonnen).
Man kreeg te horen dat alle nieuwe mensen eruit werden gemikt eigenlijk omdat ze dachten dat het inwerken niet ging lukken via thuiswerken maar bleek uiteindelijk prima te kunnen en iedereen kon gewoon blijven.
Hebben ze openlijk gezegd, wat ik dan wel weer grappig vond, maar het is wel eerlijk en dat is ook te waarderen vind ik.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 16:29:52 #164
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192908615
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 16:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Probleem is het omgaan met mensen, je kunt ook gewoon open kaart spelen als werkgever zijnde
Maar ja

.....
Trots en zo , het mannetje uit willen hangen , terwijl je dat eigenlijk niet bent.
Voo rmij is het afwachten , ik ga er van uit dat ik sterk sta anders gaat de FNV er geen zaak van maken.
Zo niet , dan maar ff uitkering pakken
  zaterdag 2 mei 2020 @ 16:30:50 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192908620
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 16:29 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Trots en zo , het mannetje uit willen hangen , terwijl je dat eigenlijk niet bent.
Voo rmij is het afwachten , ik ga er van uit dat ik sterk sta anders gaat de FNV er geen zaak van maken.
Zo niet , dan maar ff uitkering pakken
Gedoe man, liever heb je dat gewoon niet

Sterkte iig!
  zaterdag 2 mei 2020 @ 16:32:00 #166
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192908639
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 16:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Gedoe man, liever heb je dat gewoon niet

Sterkte iig!
Nee zeker niet , maar FNV heeft me afgeraden om werk te zoeken , anders geef ik aan dat ik er mee akkoord ga.
  Moderator zaterdag 2 mei 2020 @ 16:34:57 #167
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192908678
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:45 schreef Berkery het volgende:

[..]

Meestal komt er een inhuur-stop, en worden contracten met externe medewerkers niet verlengd. Vervolgens komt men er achter dat veel kennis en kunde juist bij die externe medewerkers aanwezig is, en worden deze beslissingen weer ongedaan gemaakt.
Sinds vorig jaar september mogen externe medewerkers maximaal 2 jaar bij de overheid werken.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_192909541
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 16:34 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Sinds vorig jaar september mogen externe medewerkers maximaal 2 jaar bij de overheid werken.
Overheid zal ook flink gaan snijden in arbeidsplaatsen verwacht ik. Alleen zal dit nog even duren.
  Moderator zaterdag 2 mei 2020 @ 17:43:07 #169
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192909693
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 17:29 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Overheid zal ook flink gaan snijden in arbeidsplaatsen verwacht ik. Alleen zal dit nog even duren.
Het is meer natuurlijk verloop. Er werken best veel mensen die tegen de pensioenleeftijd aanzitten.
Interne medewerkers kunnen ze niet echt ontslaan. Als je daar vast contract hebt, dan hoef bij de overheid geen zorgen maken om je baan. Het is meer dat minder externe medewerkers wordt ingehuurd.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_192909836
quote:

[..]

[..]

ik heb een keer zo'n bericht gekregen nadat ik 1 dag bij mijn nieuwe baan was, dat stond op linked in en via linkedin dit bericht ontvangen _O_
pi_192910477
Mijn vrouw zou dus net na anderhalf jaar een vast contract krijgen
(Hotel)

Er was al overlegd over het aantal uren.
Twee weken later het nieuws dat de horeca dicht moest.
En vorige week het nieuws dat het contract van mijn vrouw dat 1 juni afloopt, niet omgezet gaat worden in vast.
Maar dat het einde oefening is.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 23:45:08 #172
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192917499
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:59 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Misschien minder mensen die uit zichzelf gaan soliciteren. Ik kan me voorstellen als je op het punt stond om opzoek te gaan naar iets anders, dat mensen dat veelal nu uitstellen omdat ze even baanzekerheid willen houden. En dat bedrijven die sollicitanten dus missen en dit soort bedrijven inschakelen. Of ze hebben een alternatief motief, geen idee.

En ik zit in de IT, dus eigenlijk alles kan prima vanuit thuis voor mensen die nog werken.
Anderzijds, veel ontslagen of aflopende contracten zal leiden tot enorme toeloop naar de nog open staande vacatures?
pi_192917958
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Lonen van veel ambtenaren horen wel degelijk bij de top lonen voor opleidngs niveau in loondienst. Zeker als de bizar goede secundaire arbeidsvoorwaarden meegerekend worden. Elke woensdag heeft nu.nl 2 personen aan het woord die vertellen hoeveel ze verdienen. De ambtenaren, financiėle beroepen en chemische procesindustrie springen er altijd uit voor mijn gevoel. :D
Er zijn natuurlijk naast een hoop zzp'ers ook een hoop externen in loondienst. Daar zit veel verschil in, maar velen die in loondienst werken doen alsof ze vinden dat wij weinig verdienen. Ook vinden ze een nieuwe lease auto belangrijk. Belangrijk gegeven is dat ze vaak die auto prive niet eens kunnen betalen en wel lekker goedkoop in een of ander gat wonen, omdat ze toch bijna gratis auto rijden.
Als ze hun baan kwijt raken, raken ze dus ook gelijk afgezonderd van de wereld als ze niet in een of ander goedkoop barreltje willen rijden.
De externen in loondienst hebben geen goed vooruitzicht pakweg de komende 10 jaar.
Overigens kan je als je bij de overheid werkt gewoon wel die mooie gloednieuwe auto betalen (mocht men dat belangrijk vinden) en gewoon in loondienst werken.
  zondag 3 mei 2020 @ 00:04:41 #174
187702 RTR
Olbie
pi_192917990
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 00:03 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk naast een hoop zzp'ers ook een hoop externen in loondienst. Daar zit veel verschil in, maar velen die in loondienst werken doen alsof ze vinden dat wij weinig verdienen. Ook vinden ze een nieuwe lease auto belangrijk. Belangrijk gegeven is dat ze vaak die auto prive niet eens kunnen betalen en wel lekker goedkoop in een of ander gat wonen, omdat ze toch bijna gratis auto rijden.
Als ze hun baan kwijt raken, raken ze dus ook gelijk afgezonderd van de wereld als ze niet in een of ander goedkoop barreltje willen rijden.
De externen in loondienst hebben geen goed vooruitzicht pakweg de komende 10 jaar.
Overigens kan je als je bij de overheid werkt gewoon wel die mooie gloednieuwe auto betalen (mocht men dat belangrijk vinden) en gewoon in loondienst werken.
@torentje
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')