abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 april 2020 @ 09:03:23 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192385414
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:52 schreef Drekkoning het volgende:
Werkzaam in de luchtvaart, dus het is koffiedik kijken maar er is zomaar een kans dat ik over een halfjaar ofzo geen werk meer heb.

Heb wel een buffertje en ik zou WSNP moeten kunnen ontlopen.

Zit nu wel in dubio, wil opzich een bedrijf voor mezelf beginnen in de IT, nu ik toch thuiszit, maar ik moet nog even goed uitzoeken wat dat gaat betekenen voor een WW-uitkering :{
Google op uwv startersregeling.
***
  woensdag 1 april 2020 @ 09:08:44 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192385492
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:03 schreef BE het volgende:

[..]

Google op uwv startersregeling.
Ik ga er eens naar kijken ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192387001
Bedrijf waar mijn vrouw werkt zijn al duizenden ontslagen in de VS,
hebben geen werktijkverkortingsregeling daar. :{
pi_192387885
Ik gelukkig niet (geen vitaal beroep maar wel werkzaam in een vitale industrie). Maar zie helaas veel mensen om mij heen werkloos thuis zitten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Erasmus op 01-04-2020 11:29:49 ]
  woensdag 1 april 2020 @ 11:57:29 #105
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192388427
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:45 schreef Jed1Gam het volgende:
Bedrijf waar mijn vrouw werkt zijn al duizenden ontslagen in de VS,
hebben geen werktijkverkortingsregeling daar. :{
Mijn Amerikaanse werkgever heeft, en dat vond ik zelf best bizar, naar alle werknemers wereldwijd een mail gestuurd waarin staat dat niemand zich zorgen hoeft te maken om zijn baan tijdens deze crisis, dat uren niet meer worden bijgehouden en dat ze medewerkers financieel helpen indien nodig.
Ik denk dat je vooral in de VS nu twee soorten werkgevers gaat zien; of ze zijn er voor de medewerkers (zolang het financieel kan) omdat ze weten dat ze het niet van de overheid hoeven te verwachten, of ze laten medewerkers vallen.
pi_192388451
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Mijn Amerikaanse werkgever heeft, en dat vond ik zelf best bizar, naar alle werknemers wereldwijd een mail gestuurd waarin staat dat niemand zich zorgen hoeft te maken om zijn baan tijdens deze crisis, dat uren niet meer worden bijgehouden en dat ze medewerkers financieel helpen indien nodig.
Ik denk dat je vooral in de VS nu twee soorten werkgevers gaat zien; of ze zijn er voor de medewerkers (zolang het financieel kan) omdat ze weten dat ze het niet van de overheid hoeven te verwachten, of ze laten medewerkers vallen.
Klinkt als typisch Amerika weer. Zelfs in deze tijden weet je niet waar je aan toe kan zijn. Jammer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 01-04-2020 11:59:05 ]
pi_192398276
Ik heb het geluk dat ik thuis kan werken. Werk op de Ziggo klantenservice. Momenteel werkt zo'n 95% van het VodafoneZiggo personeel thuis, soms wat lastig als je bijvoorbeeld een systeem even niet in kunt komen. Normaal gesproken komt er dan even iemand naar de werkplek om te helpen, nu moeten we gaan bellen als er iets aan de hand is. Maar mijn baan raak ik gelukkig niet kwijt.

Ken in mijn omgeving wel een aantal mensen die als uitzendkracht in de horeca of een kapsalon werkten en die hebben helaas WW of bijstand aan moeten vragen.
pi_192898249
Tijdelijk contract loopt binnenkort af. Ik had nog 1 of 2x een tijdelijk contract kunnen krijgen. Is nu 3 jaar voordat je recht hebt op vast. Ik doe laaggeschoold werk en ben eigenlijk makkelijk inwisselbaar.... Het werkaanbod loopt de laatste tijd terug waardoor ik nieteens meer aan m'n contracturen kom terwijl ik eerst altijd overuren had.

Nu bericht gehad van m'n baas dat ik een dienstverband onbepaalde tijd krijg. Verder geen wijziging dus hou zelfs mn uren en bijbehorende salaris. Toen ik in dienst kwam zei de baas het is de bedoeling dat mensen hier blijven tot hun pensioen. Betrouwbare werkgevers, ze bestaan nog
pi_192898370
Dit jaar geen vuiltje aan de lucht maar volgend jaar moet ik nog zien. Mijn werkgever is afhankelijk van gemeentelijke subsidies en aangezien gemeentes nu minder geld binnenkrijgen zal er volgend jaar wel bezuinigd worden.
pi_192898564
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:18 schreef Berkery het volgende:
Thuiswerkende ambtenaar dus nee. Maar ik besef me wel dat ik wat dat betreft mazzel heb.

Daarom moest ik wel lachen toen ik gisteren door zo'n HR-recruitment miep werd benaderd op Linkedin, 'of ik weer toe ben aan een nieuwe uitdaging.'
'Ja Renske, dit lijkt me bij uitstek de tijd om een vaste aanstelling op te geven, en met een detacheerder waar ik nog nooit van gehoord in zee te gaan. Wanneer kan ik beginnen?'
:')

(Nee, dat heb ik niet geantwoord, maar moest me wel inhouden).
Haha hier hetzelfde. Ook ambtenaar bij het rijk en werkend voor het grootste softwarehuis van Nederland. Regelmatig natuurlijk zijn er van die recruiters die je benaderen, maar in deze tijd maken ze natuurlijk sowieso weinig kans, zeker bij een ambtenaar.

Ook heel veel it'ers in het bedrijfsleven gaan de komende jaren hun baan verliezen. Als er een depressie komt, dan zal die vele jaren kunnen gaan duren. Er zijn weinig menen die pakweg een jaar of 7-8 kunnen overleven.
pi_192898613
Ik ontvang NEETbux. De enige veilige manier om door dit leven heen te komen eigenlijk.


Nee ik heb wel inkomsten met een baan.
gs0bkfBl..
pi_192902560
sterkte iedereen !

Dit word echt nog wel een lange zware periode voor veel mensen :'(
ik doe zelf de verzorging van mijn vrouw 24/7 met een PGB ( voordat ik hier commentaar op krijg: als ik haar laat opnemen kost het de staat/belasting betalers minstens 5 keer zoveel geld ) en ik heb nog 1 klant waar ik de IT van doe onder contract.

voorlopig blijft dat nog wel doorgaan en hebben we gewoon heel veel geluk, in deze situatie.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192903137
Ik ben als IT'er actief in e-commerce. Dat loopt nu prima door.
pi_192903167
Mijn vrouw heeft geen werk meer per 1 juni. Helft van personeel is ontslagen.

Zelf heb ik een contract voor onbepaalde tijd. Nu zit wel heel het bedrijf 1,5 week thuis doordat ze hebben besloten de adv dagen in te zetten. (verplichte vakantie) Bedrijf op locatie telt 3.000 medewerkers.
pi_192903514
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 08:56 schreef HPoi het volgende:
Mijn vrouw heeft geen werk meer per 1 juni. Helft van personeel is ontslagen.

Nu zit wel heel het bedrijf 1,5 week thuis doordat ze hebben besloten de adv dagen in te zetten. (verplichte vakantie)
Mag dat zomaar dan? Net zoals een loonoffer zou dat niet zomaar kunnen zonder toestemming lijkt mij.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:38:33 #116
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192903530
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wij werken veel met aannemers en installateurs. Die zitten allemaal thuis nu dus krijgen we minder opdrachten.

Ik ben bang dat ik daardoor op korte termijn misschien de sjaak ben aangezien ik één van de weinige ben met een contract voor bepaalde tijd.
Voorlopig is er nog een hoop administratief werk en wat lopende projecten, maar wie weet over 1/2 maanden.
Ik werk in de bouw en heb nog gewoon volop werk. Hoor wel berichten dat de meeste bedrijven stil liggen. Snap niet zo goed waarom. Je kan toch prima door bouwvakken in deze tijden. Zolang je maar goed afstand houdt. Wat makkelijk gaat op een bouwplaats.
pi_192903548
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:38 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik werk in de bouw en heb nog gewoon volop werk. Hoor wel berichten dat de meeste bedrijven stil liggen. Snap niet zo goed waarom. Je kan toch prima door bouwvakken in deze tijden. Zolang je maar goed afstand houdt. Wat makkelijk gaat op een bouwplaats.
O.a. problemen met aanvoer van materieel en opdrachten die toch niet doorgaan door onzekere tijden is wat ik hoor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192903555
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:36 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Mag dat zomaar dan? Net zoals een loonoffer zou dat niet zomaar kunnen zonder toestemming lijkt mij.
In overleg met de OR kun je best tot zo'n compromis komen. ^O^

Ik snap dat dit voor een ambtenaar moeilijk te begrijpen is maar de OR is er ook om de continuïteit van het bedrijf in de gaten te houden. Bij een overheid is de OR een luxe orgaan die alleen maar meer dingen voor het al verwende personeel regelt. :')
pi_192903612
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:38 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik werk in de bouw en heb nog gewoon volop werk. Hoor wel berichten dat de meeste bedrijven stil liggen. Snap niet zo goed waarom. Je kan toch prima door bouwvakken in deze tijden. Zolang je maar goed afstand houdt. Wat makkelijk gaat op een bouwplaats.
Dat gaat door inderdaad. Het is meer op plekken waar ze bij mensen thuis moeten zijn wat niet gaat.
Zodra ze met mondkapjes naar binnen mogen bv dan is alles mogelijk.
Al zijn opdrachtgevers nu wel voorzichtiger.

Ik vraag me eigenlijk af of loodgieters bv wel gewoon langs gaan nu.
pi_192903715
Het is nog maar mei, de klap komt straks nogmaals denk ik, dat nog meer mensen werkloos raken. Vooral jonge mensen zoals ik natuurlijk, wij zullen wel hard geraakt worden.
pi_192903731
Gelukkig nog niet en ook de recruiter-spam die ik krijg op linkedin lijkt groter dan ooit.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:03:48 #122
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192903783
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat gaat door inderdaad. Het is meer op plekken waar ze bij mensen thuis moeten zijn wat niet gaat.
Zodra ze met mondkapjes naar binnen mogen bv dan is alles mogelijk.
Al zijn opdrachtgevers nu wel voorzichtiger.

Ik vraag me eigenlijk af of loodgieters bv wel gewoon langs gaan nu.
De klant even een blokje om laten geen? Kan aan mij liggen maar véél dingen kunnen met een klein beetje maatwerk gewoon door lijkt mij.

Ik doe 's avonds nog wel eens kleine klusjes bij buren / familie. Die moeten nu gewoon even naar buiten of in een andere kamer wachten. Gaat prima zo.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:13:27 #123
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192903903
Ja baan kwijt
  Forum Admin zaterdag 2 mei 2020 @ 10:19:26 #124
58651 crew  murp
murp
pi_192903977
Kut voor iedereen die zijn contract niet verlengt krijgt of zijn baan is verloren. Dan besef je toch dat je dankbaar ben dat je nog werk heb. Zelf werk ik binnen de overheid en zal niet bang zijn om zonder werk te zitten. Gelukkig maar.

En de rest wens ik veel sterkte in deze periode :*
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:19:26 #125
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192903978
Zie hier wel erg veel mensen met de houding van, ach zal mij niet gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')