ik las hetquote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:42 schreef Fukushima het volgende:
en nu een push bericht dat de examens geannuleerd zijn
Horeca gaat geen kosten maken om te heropenen 6 april (inkoop bijvoorbeeld)?quote:
Dit had ik ook niet verwacht. dacht dat ze dat koste wat kost door zouden laten gaan in de zomer.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:39 schreef kilon het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)indexamens-geschrapt
Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Aan de ene kant goed, het is niet verantwoord om het af te nemen. Maar aan de andere kant, je hebt er 6 jaar naar toegeleefd. Ik heb ze 2 of 3 jaar klaargestoomd en ze letterlijk zien groeien in hun kunnen. En dan is het zomaar over. Plus, wat moeten we dan de komende maanden met ze doen? Ze zijn officieel nog gewoon leerplichtig..
Nee.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In principe geldt het dikgedrukte toch ook voor horeca/scholen etc? Ik snap dat het een ander proces is, maar komop..
Gaat voorlopig nog door.quote:
Gelukkig niet.quote:
Ja, miljoenen zelfsquote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..].
Er werken in de grensstreek tienduizenden mensen over de grens.
Nee. Ze weten niet hoelang alles duurt maar geven zo duidelijkheid aan organisaties. Dan kunnen ze daarop acteren. Tijdig stoppen kan kostenbesparend zijn voor een dergelijke organisatie.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In principe geldt het dikgedrukte toch ook voor horeca/scholen etc? Ik snap dat het een ander proces is, maar komop..
Die staat eind Juni, dus met een heel goed verloop gaat die misschien door. Maar zal sowieso gekke tour worden zonder voorbereiding van renners.quote:
Pfoe. Train ik niet voor niks.quote:
De files staan voor de grens. Niet voor tankstationsquote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja, miljoenen zelfsOogjes lekker gesloten houden voor de realiteit. De files voor tankstations zijn allemaal voor toevallig passanten. Doeiiiii
Ja, uurtje of 24 geleden alquote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:53 schreef Salina het volgende:
Is dit al gepost?
Situatie in Spanje is wellicht nog schrijnender dan wij al denken.
https://www.telegraph.co.(...)s-old-peoples-homes/
Spanish army finds abandoned dead bodies in old people's homes
The military had been sent in to disinfect the centres, only to find staff had deserted them
Dit kunnen ze niet lang volhouden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:19 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat is exact mijn gevoel. En ze overzien de gevolgen niet van het platgooien van 75% vd economie.
Nog niet, maar je kunt er donder op zeggen dat dat wel gaat gebeuren.quote:
Hoe rijm je dat dan met het samenscholingsverbod dat geldt tot 1 juni?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:54 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Daarbij verwacht ik niet dat de horeca 6 april open gaat. Dat gaat verlengd worden omdat de periode te kort is. Als blijkt dat maatregelen effect hebben (mensen, blijf thuis) en de druk op de zorg doet wat men wil (daar zijn de experts voor en kunnen wij niet inschatten) kan men eerder de horeca openen.
wat een gedoe allemaal.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij is niet meer zo benauwd. Pleuritis is nog niet 100% zeker maar als dat het is, is het te behandelen. Ze zijn nu voorzichtig met medicijnen omdat dat weer slecht is voor zijn leverLeverwaarden zijn ook niet goed door alle medicatie.
Dan gaat het tenminste spannend worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die staat eind Juni, dus met een heel goed verloop gaat die misschien door. Maar zal sowieso gekke tour worden zonder voorbereiding van renners.
dat verbod wordt dan ook ingetrokken / aangepast.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoe rijm je dat dan met het samenscholingsverbod dat geldt tot 1 juni?
Dat laatste boeit niet. Vroeger trainde ze ook niet lang zo veel en reden ze nog verder.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Nog niet, maar je kunt er donder op zeggen dat dat wel gaat gebeuren.
Renners kunnen niet optimaal trainen, nu.
Dat zal dan ook versoepeld worden. Hoeft niet per se tot 1 juno te duren, als de cijfers meevallen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
iedereen strak van de dope....quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dan gaat het tenminste spannend worden.
Niet, de horeca is dus ook dicht t/m 1 juno.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja lul, omdat de grenzen nu gesloten zijn. Daarvoor stonden ze voor de tankstations. Nergens in België file behalve toevallig voor de DATS24 in Sint-Niklaas. Waar de E19 normaliter een ramp is kan je daar nu met 150 overheen knallen. Gewoon botte pech dat het net allemaal bij de goedkoopste tankstationnetjes van heel België een ramp was.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De files staan voor de grens. Niet voor tankstations.
Dus jouw geld is belangrijker dan bijvoorbeeld mijn leven?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit kunnen ze niet lang volhouden.
Mensen zullen in opstand komen. Moeten we onze kwaliteit van leven zo fors laten dalen voor mensen die toch al ziek en zwak waren en snel zouden overlijden?
We gaan ten onder aan onze eigen verzorgingsstaat!
Lulquote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:56 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja lul, omdat de grenzen nu gesloten zijn. Daarvoor stonden ze voor de tankstations. Nergens in België file behalve toevallig voor de DATS24 in Sint-Niklaas. Waar de E19 normaliter een ramp is kan je daar nu met 150 overheen knallen. Gewoon botte pech dat het net allemaal bij de goedkoopste tankstationnetjes van heel België zo was.
Zie hier de verwarring. Nu stop ik echtquote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet, de horeca is dus ook dicht t/m 1 juno.
Als het lang gaat duren kan die discussie gaan losbarsten ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus jouw geld is belangrijker dan bijvoorbeeld mijn leven?
Wachttijden voor de DATS24 liepen op tot een half uur, voornamelijk aan NL-platen. Nota bene in de filmpjes zelf zit het vol met steeds weer hetzelfde soort volk dat eventjes wat centen wil besparenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lul.
Er zullen zeker toeristen tussenzitten. Doen alsof die hele file veroorzaakt wordt door benzinejagers is onzin en dat heeft de Telegraaf dan ook hersteld.
Dat is toch niet in verhouding?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus jouw geld is belangrijker dan bijvoorbeeld mijn leven?
twitter:MDWLiveFeed twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 10:58:51#BREAKING #Iran reports 122 new #coronavirus #COVIDー19 deaths, raising toll to 1,934 reageer retweet
De horeca is NIET dicht t/m 1 juno. Ze zijn dicht t/m 6 april. Ze gaan nog kijken wat ze met de horeca gaan doen. Wat is hier verdomme moeilljk aan om te begrijpen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee, tot 6 april en waarschijnlijk langer.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het zou niet bepaald een verbetering zijn als het om toeristen gaat....quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lul.
Er zullen zeker toeristen tussenzitten. Doen alsof die hele file veroorzaakt wordt door benzinejagers is onzin en dat heeft de Telegraaf dan ook hersteld.
Dat zegt toch niks over nu?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wachttijden voor de DATS24 liepen op tot een half uur, voornamelijk aan NL-platen. Nota bene in de filmpjes zelf zit het vol met steeds weer hetzelfde soort volk dat eventjes wat centen wil besparen
Dat weet je over een week of 2 zeker. Dan zijn de eerste patiënten hier door hun 40 dagen heen en weet je wat waar is van alle onderzoeken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mensen zullen in opstand komen. Moeten we onze kwaliteit van leven zo fors laten dalen voor mensen die toch al ziek en zwak waren en snel zouden overlijden?
Hoe verschilt dit van het normale leven van een fokkerquote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En we hebben het niet over geld, maar kwaliteit van leven Want als je alleen maar binnen mag zitten, met weinig sociale contacten, gaat die fors omlaag.
Was afgelopen nacht de koudste nacht van de hele winter.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:59 schreef Kyran het volgende:
Voor mijn gevoel heeft het echt non-stop geregend sinds september en is het sinds halverwege maart belachelijk zonnig ...gewoon om het lastiger te maken.
6 aprilquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:00 schreef Durmada het volgende:
Tot wanneer is de horeca eigenlijk dicht nu ?
6 aprolquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:00 schreef Durmada het volgende:
31 decemberquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:00 schreef Durmada het volgende:
Maak je niet dik. Over een paar dagen is het weer gedaan met de pret.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:59 schreef Kyran het volgende:
Voor mijn gevoel heeft het echt non-stop geregend sinds september en is het sinds halverwege maart belachelijk zonnig ...gewoon om het lastiger te maken.
Ik bedoelde benzinetoeristenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het zou niet bepaald een verbetering zijn als het om toeristen gaat....
Erg lage cijfers. Helaas niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:59 schreef Frutsel het volgende:
twitter:MDWLiveFeed twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 10:58:51#BREAKING #Iran reports 122 new #coronavirus #COVIDー19 deaths, raising toll to 1,934 reageer retweet
Gewoon lekker in de tuin in het zonnetje zittenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:59 schreef Kyran het volgende:
In de tuin mag je van alles. Je kan alleen een blokje om. Mooi weer om alles een goed schoon te maken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:59 schreef Kyran het volgende:
Lastiger? Je mag gewoon in de zon zitten/lopen hoor , goed voor de weerstand juist.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:59 schreef Kyran het volgende:
Ik zeg ook zonnig, niet warmquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:00 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Was afgelopen nacht de koudste nacht van de hele winter.
Ja en toen gingen ze naar een smit als hun fiets kapot was, en nee de smit mocht niet helpen, dat moest je zelf doenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:56 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat laatste boeit niet. Vroeger trainde ze ook niet lang zo veel en reden ze nog verder.
Juist. Als het zou regenen zou er gezegd worden 'en dan heb je ook nog dat depressieve weer'quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:02 schreef _I het volgende:
[..]
In de tuin mag je van alles. Je kan alleen een blokje om. Mooi weer om alles een goed schoon te maken.
Het maakt het ook gemakkelijker. Als je het wilt zien.
Als je niet met meer dan 2 mensen mag samenkomen hoe ga je dan in godesnaam een horeca tent runnenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:00 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De horeca is NIET dicht t/m 1 juno. Ze zijn dicht t/m 6 april. Ze gaan nog kijken wat ze met de horeca gaan doen. Wat is hier verdomme moeilljk aan om te begrijpen?
Voor iemand met een zwakke gezondheid een mindere zware opgave dan voor gezonde mensen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als het lang gaat duren kan die discussie gaan losbarsten ja.
En we hebben het niet over geld, maar kwaliteit van leven. Want als je alleen maar binnen mag zitten, met weinig sociale contacten, gaat die fors omlaag.
Maar waar die te zien is staat er dan niet bij?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:47 schreef roos94 het volgende:
11.30 persco met arie slob
Bron ad liveblog
De volgendequote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als je niet met meer dan 2 mensen mag samenkomen hoe ga je dan in godesnaam een horeca tent runnen
Daar is net te koud voor. Maar zou voor mij kunnen op het balkon met de zon de hele dag eropquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:02 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Gewoon lekker in de tuin in het zonnetje zitten
Ik heb geen balkon of tuinquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:02 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Gewoon lekker in de tuin in het zonnetje zitten
Kijk maar op de website van de overheid. Daar staat 6 april. Dus dat klopt. Dat ze het deze week misschien gaan verlengen. Dat kan kloppen ja. Maar vooralsnog is 6 april juist.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:03 schreef Pumpalov het volgende:
Ik durf er wel een paar kratten op in te zetten dat 6 april en 31 december beide foutief zijn.
Npo1 denk ikquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:03 schreef kilon het volgende:
[..]
Maar waar die te zien is staat er dan niet bij?
Wacht maar tot je zelf in die situatie zit. Eens kijken wat je er dan van vindt - en ja, ik zit inmiddels meer dan 2 jaar thuis door invaliditeit.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Als het lang gaat duren kan die discussie gaan losbarsten ja.
En we hebben het niet over geld, maar kwaliteit van leven. Want als je alleen maar binnen mag zitten, met weinig sociale contacten, gaat die fors omlaag.
In dit soort tijden is het heel gemakkelijk om egoïsten en asocialen eruit te filterenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor iemand met een zwakke gezondheid een mindere zware opgave dan voor gezonde mensen.
En jij vindt het dan okay om in de supermarkt mensen aan te steken en op die manier te doden, omdat jouw leven even niet meer zo leuk is?
Achter het raam danquote:
Ja Kees Closed, stop maar met deze act.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:04 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Kijk maar op de website van de overheid. Daar staat 6 april. Dus dat klopt. Dat ze het deze week misschien gaan verlengen. Dat kan kloppen ja. Maar vooralsnog is 6 april juist.
Zou het wel makkelijker maken voor de dombos die strand op gingen met honderden tegelijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Juist. Als het zou regenen zou er gezegd worden 'en dan heb je ook nog dat depressieve weer'
Klopt ook helemaal niet die tweet, er zijn juist veel meer cases dan gister. Het stijgt nu alweer voor een aantal dagen op een rij.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Erg lage cijfers. Helaas niet serieus te nemen.
Op mijn balkon is het ook koud ja. Mss vanmiddag beterquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:03 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Daar is net te koud voor. Maar zou voor mij kunnen op het balkon met de zon de hele dag erop
Die mogen wel degelijk ziek worden en doodgaan, maar het gaat om het voorkomen dat er zoveel mensen ziek worden dat er niet meer de juiste zorg geboden kan worden en ze daardoor doodgaan/extra schade oplopen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tis toch zo. Jank niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja Kees Closed, stop maar met deze act.
De tweet had het over 122 doden (las er eerst ook overheenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt ook helemaal niet die tweet, er zijn juist veel meer cases dan gister
[ afbeelding ]
Leg maar eens uit dan.quote:
Tsja onbetrouwbaar... ik denk dat ze gewoon niet de capaciteit hebben om meer te testen. Land lag al voor corona op zijn gat.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:06 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
De tweet had het over 122 doden (las er eerst ook overheen) en dat is hetzelfde aantal als wat daar staat.
Alsnog vind ik het een onbetrouwbaar cijfer voor Iran.
Wat is hier brekend aan?quote:
Gister maar 13. Wel een flinke sprong.quote:
Het klopt wel, het staat er alleen krom want die 19 voor deaths hoort bij het stuk 'Covid # 'quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt ook helemaal niet die tweet, er zijn juist veel meer cases dan gister. Het stijgt nu alweer voor een aantal dagen op een rij.
[ afbeelding ]
Embargo helpt niet mee. Onbetrouwbare overheid ook niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja onbetrouwbaar... ik denk dat ze gewoon niet de capaciteit hebben om meer te testen. Land lag al voor corona op zijn gat.
Ja, die gaan gewoon massaal naar het bos, park of strand.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:04 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In dit soort tijden is het heel gemakkelijk om egoïsten en asocialen eruit te filteren
6 Aprilquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wanneer kan ik weer een biertje pakken in cafe? Weet iemand dat hier?
in september kan het wel weer denk ikquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wellicht niet, wellicht in een afgeslankte vorm, we weten het niet. Het enige wat we wel zeker weten is dat voorlopig 6 april wordt aangehouden en dat het totaal geen zin heeft nu al te bedenken of dat kan of niet. Wordt vervolgd.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Leg maar eens uit dan.
Want ik zie het niet gebeuren dat de horeca over 2 weken open is.
Ik snap dat het theoretisch mogelijk is maar in de praktijk gaat dat niet gebeuren.
Het een sluit het ander uit.quote:
Ga maar uit van niet eerder als 1 mei.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zegt niet dat dat goed is, wel dat die discussie zal losbarsten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:05 schreef Chia het volgende:
[..]
Die mogen wel degelijk ziek worden en doodgaan, maar het gaat om het voorkomen dat er zoveel mensen ziek worden dat er niet meer de juiste zorg geboden kan worden en ze daardoor doodgaan/extra schade oplopen.
En dat zijn dan niet per se alleen de kansloze mensen die toch al ziek en/of oud waren. Ook je gezonde beroepsbevolking die nog wel een paar jaar mee kan, kan dit enorm schaden als je de grenzen opzoekt van de capaciteit van de zorg.
Die neppe?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:08 schreef Nikonlover het volgende:
FvD had laatst een mooi vergelijkings lijstje van NL en Italië. Waar kan ik die vinden?
Jawel hoorquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het een sluit het ander uit.
Je kunt niet bijeenkomsten verbieden en alles opengooien.
in de Thierry nieuwsbriefquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:08 schreef Nikonlover het volgende:
FvD had laatst een mooi vergelijkings lijstje van NL en Italië. Waar kan ik die vinden?
En de dagen daarvoor continu een stijging van om en nabij de 60%.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gister maar 13. Wel een flinke sprong.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |