abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 24 maart 2020 @ 09:32:07 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192242111
Serieus. We blijven allemaal binnen tenzij het ECHT niet anders kan. En dan laten we gewoon de lokale speelgoedwinkels, kledingwinkels, slijterijen, bloemisten, elektronicawinkels e.d. open.
Welk van deze winkels maakt het ECHT noodzakelijk om te bezoeken? Ik snap heus dat we graag een bloemetje op tafel hebben met een fles whisky ernaast spelend op een nieuwe tablet, maar echt essentieel zijn die zaken natuurlijk niet en het open zijn van die winkels nodigt mensen alleen maar uit om alsnog het huis te verlaten. Zowel klanten als personeel.

Mis ik iets?

edit: ik bedoel met 'waarom laten WE ze open' dan vooral de regering, die enerzijds zegt dat we alleen voor het meest essentiële de deur uit moeten en dan anderzijds non-essentiële winkels gewoon open laat.

[ Bericht 15% gewijzigd door Danny op 24-03-2020 16:31:06 ]
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:34:39 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192242150
Veel winkels viel me op zijn zelf al gesloten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192242156
Niet essentiële winkels een baan zowel direct als indirect. Zij zullen geen inkomsten meer krijgen en mogelijk gaan deze winkels failliet waardoor er nog meer mensen werkeloos worden.

Als je gewoon alleen naar deze winkels gaat als je iets nodig hebt, dus niet rondsnuffelen door de IKEA/MediaMarkt/Kledingwinkels om je tijd te doden, en 1,5m afstand houd dan kunnen deze winkels gewoon open blijven.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:38:22 #4
21467 franske19
Hit the deck!
pi_192242204
Maakt echt geen drol uit als mensen maar afstand houden en de winkel in kwestie de maatregelen respecteert. Voor bedrijven die het financieel wat beter hebben is sluiten misschien wel een optie maar een heleboel zaken kunnen niet maanden zonder inkomsten.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:39:19 #5
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192242214
Economie in combinatie met klein risico vanwege de maatregelen. Veel waren er dicht vanwege angst of ziekte, en nu extra vanwege angst voor boetes.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192242223
Niet bedrijven anders dan winkels zijn ook gewoon open. Zou niet weten waarom dat voor winkels anders zou moetem zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:40:35 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192242229
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:34 schreef Collide het volgende:
Als je gewoon alleen naar deze winkels gaat als je iets nodig hebt, dus niet rondsnuffelen door de IKEA/MediaMarkt/Kledingwinkels om je tijd te doden, en 1,5m afstand houd dan kunnen deze winkels gewoon open blijven.
Was gisteren in het OLVG ziekenhuis en zie dat het personeel zich al niet aan de 1.5 meter afstand houd als die gewoon rondlopen. En in het park daarnaast zie je jong en oud in groepjes op bankjes zitten en rondlopen. En binnen de supermarkt zie je gezinnen rondlopen. Heb er een hard hoofd in. Tenzij het handhaven echt gaat helpen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192242242
Speelgoedwinkels > voor je bordspellen en videogames semi handig met je lockdown
Elektronica winkels > spullen voor thuis werken.
pi_192242247
Geld verdienen inderdaad. Ik denk dat ze op weinig financiële steun kunnen rekenen. En fok! blijft toch ook gewoon open?!

Wat wel heel fijn is trouwens. :@.
pi_192242255
Horeca, sportscholen etc. gaat nu al failliet, kappers etc. ook.. Dit heeft al heel wat nare gevolgen.

Sluit de rest en we kunnen het wel shaken, dan gaat alles failliet.

Je mag het niet zeggen maar als dat gebeurd dan gaat meer jong, sterk en gezond naar de kloten dan dat we oud en zwak kunnen helpen. :{
pi_192242256
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:32 schreef Danny het volgende:
Serieus. We blijven allemaal binnen tenzij het ECHT niet anders kan. En dan laten we gewoon de lokale speelgoedwinkels, kledingwinkels, slijterijen, bloemisten, elektronicawinkels e.d. open.
Welk van deze winkels maakt het ECHT noodzakelijk om te bezoeken? Ik snap heus dat we graag een bloemetje op tafel hebben met een fles whisky ernaast spelend op een nieuwe tablet, maar echt essentieel zijn die zaken natuurlijk niet en het open zijn van die winkels nodigt mensen alleen maar uit om alsnog het huis te verlaten. Zowel klanten als personeel.

Mis ik iets?
Mijn batterijen van de e.dentifier zijn zojuist leeg geraakt.
pi_192242257
quote:

Mis ik iets?
mijn keuken bestaat momenteel alleen uit vier muren, mijn toilet is er nog niet. Dus ik heb nu wel essentiële aankopen nodig, die voor anderen weer nutteloos overkomen.

We bestellen zoveel mogelijk online.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:42:47 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192242261
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:41 schreef Tailless het volgende:
Speelgoedwinkels > voor je bordspellen en videogames semi handig met je lockdown
Allemaal spullen die je op internet kan bestellen.
pi_192242262
Gisteren moest ik dringend naar Belgie, zakelijk. Had er een speciale verklaring voor, van de Belgische overheid. Maar de snelweg (Breda-Antwerpen) was gewoon open, geen enkele check.
Maar in België zelf is alles dicht. Beperkt aantal supermarkten open maar verder is er echt niets geopend.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:45:45 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192242299
Economische aansprakelijkheid. Nederland is in feite ook in lockdown. Alleen gebaseerd op gezond verstand. (Wat helaas bij sommigen ontbreekt)
And so is the past
pi_192242329
Definieer echt niet anders. Er zijn gewoon zaken die handig zijn te hebben. En wel nu.

Ik heb vakantie, ja ja, vanwege een geplande verbouwing en het inrichten van de baby-kamer. Een baby die over 10 weken komt. Ja, het zou ontzettend rot zijn als ik niet naar de bouwmarkt of de stort kan.

Of als er iets kapot gaat in huis.

Ja, je zou alles on-line bestellen, maar dat vind ik ook zo wat.
pi_192242332
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Alleen gebaseerd op gezond verstand. (Wat helaas bij sommigen ontbreekt)
Vooral bij die malloten met hun Fuck Corona feestjes... Dat zijn nu net de mensen die het verdienen opgesloten te worden.
pi_192242347
quote:
slijterijen
doe eens niet zo!

kreeg een paniekaanval
pi_192242391
Omdat dat kraantje nu open staat. Eerst stond kraantje "scholen" open, daarna kraantje "strand/park/bos", toen kraantje "bouwmarkt" en nu kraantje "andere winkels". Gecontroleerde verspreiding...
pi_192242406
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:42 schreef iteejer het volgende:
Gisteren moest ik dringend naar Belgie, zakelijk. Had er een speciale verklaring voor, van de Belgische overheid. Maar de snelweg (Breda-Antwerpen) was gewoon open, geen enkele check.
Maar in België zelf is alles dicht. Beperkt aantal supermarkten open maar verder is er echt niets geopend.
Heb je geluk dat je gisteren moest, nu staat het helemaal vast bij Hazeldonk.
ANWBverkeer twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 09:45:42 Grenscontroles België: Vrachtverkeer mag door, maar moet helaas wel mee aansluiten in de rij. Alle andere weggebruikers worden één voor één door de politie aangesproken. Blijkt het een niet-essentiële verplaatsing te zijn, dan wordt je terug gestuurd naar NL. reageer retweet
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 09:54:06 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192242425
bloemisten gaan gewoon failliet als ze een maand niets verkopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_192242430
''economie eerst mentaliteit'' :')
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_192242451
Omdat de regering incapabel is in het maken van heldere keuzes. Ze halen voortdurend door elkaar wat ze zelf aan maatregelen nemen in de zin van verboden, en wat mensen volgens hen uit zichzelf moeten doen.

Dat werkt natuurlijk niet, de regering zou hier de regie moeten nemen maar faalt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:58:26 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192242503
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Omdat de regering incapabel is in het maken van heldere keuzes. Ze halen voortdurend door elkaar wat ze zelf aan maatregelen nemen in de zin van verboden, en wat mensen volgens hen uit zichzelf moeten doen.

Dat werkt natuurlijk niet, de regering zou hier de regie moeten nemen maar faalt.
Er komen boetes nu en dergelijke. Denk dat je niet veel meer kan doen aan de domheid van mensen. Neerschieten en of slaan is geen optie. Het is hier tenslotte geen China.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 24 maart 2020 @ 09:59:26 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192242516
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:54 schreef TheVoice4ever het volgende:
Er zijn inderdaad opvallend veel mensen die denken dat de economie niet zo belangrijk is. "Jullie geven niks om mensenlevens, alleen maar om de economie!"

Ja, die twee dingen zijn redelijk aan elkaar verbonden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192242606
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad opvallend veel mensen die denken dat de economie niet zo belangrijk is. "Jullie geven niks om mensenlevens, alleen maar om de economie!"

Ja, die twee dingen zijn redelijk aan elkaar verbonden.
misschien dat die ''500 euro'' boetes iets of wat helpen, en zorgen dat mensen zoveel mogelijk thuisblijven

maar ja in winkels kun je proberen afstand te houden, en als je denkt dat je het virus bij je draagt scherm je mond, neus af
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_192242637
quote:
Zorg über alles mentaliteit :')

Ja, zorg is de prioriteit, maar dat betekent niet dat de economie maar naar de knoppen moet. Als het virus over 2 maanden weg zou zijn en de economie aan gort, dan worden we ook niet echt blij. Het zijn gewoon afwegingen die gemaakt moeten worden, gezondheid is nu even het belangrijkst, maar dat betekent niet dat alles daarvoor moet wijken. Gewoon een "gezonde" balans vinden.

Zolang dit goed gaat kunnen de niet-essentiële winkels open blijven, mocht het daar ook mis gaan, dan zullen er tzt wel weer maatregelen genomen worden.
pi_192242648
Je kan moeilijk tegen ze zeggen dat ze maar een vitaal beroep hadden moeten uitoefenen...
pi_192242652
Die gaan binnenkort wel dicht hoor: maar ons kabinet, is eentje die er vooral voor ondernemers is. Dus dit stellen ze zo lang uit.... tot blijkt dat die winkels toch echt dicht moeten.

In Duitsland doen ze het veel beter, daar zijn echt alle niet essentiële winkels dicht. Daar kan ons kabinet een voorbeeld aan nemen!
pi_192242656
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:04 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

misschien dat die ''500 euro'' boetes iets of wat helpen, en zorgen dat mensen zoveel mogelijk thuisblijven

maar ja in winkels kun je proberen afstand te houden, en als je denkt dat je het virus bij je draagt scherm je mond, neus af
Nee, als je denkt dat je het virus hebt (of je denkt het niet, maar hebt iig 1 symptoom), dan blijf je thuis!
pi_192242866
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:53 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Heb je geluk dat je gisteren moest, nu staat het helemaal vast bij Hazeldonk.
ANWBverkeer twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 09:45:42 Grenscontroles België: Vrachtverkeer mag door, maar moet helaas wel mee aansluiten in de rij. Alle andere weggebruikers worden één voor één door de politie aangesproken. Blijkt het een niet-essentiële verplaatsing te zijn, dan wordt je terug gestuurd naar NL. reageer retweet
Nou inderdaad!

Verbaast me ook niets want het was gisteren echt wel druk op snelweg.
Geen files, maar zeker niet rustig.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:21:36 #32
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192242895
Sommige van die winkels die nog open zijn zijn zaken waar toch al vrijwel niemand kwam, dus die zullen weinig verschil merken. Hier zo'n zaak die een bord heeft staan waar op staat dat er maar max 3 klanten tegelijk naar binnen mogen.... ik heb daar van mijn leven nog nooit 3 klanten binnen gezien.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:21:41 #33
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192242898
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:19 schreef iteejer het volgende:

[..]

Nou inderdaad!

Verbaast me ook niets want het was gisteren echt wel druk op snelweg.
Geen files, maar zeker niet rustig.
Ze hebben niet genoeg capaciteit en wisselen dagelijks tussen de diverse grensovergangen. Dit weekend stonden ze in Limburg aan de grens alles terug te sturen.
And so is the past
pi_192242919
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er komen boetes nu en dergelijke.
En dergelijke? De regering moet gewoon zeggen wat verboden is, en wat mensen zelf zouden moeten doen en laten.

quote:
Denk dat je niet veel meer kan doen aan de domheid van mensen. Neerschieten en of slaan is geen optie. Het is hier tenslotte geen China.
Nee, maar het is hier ook geen Somalie. Rutte had het gisteren over 'afspraken', maar met mij is niks afgesproken. Hoeft ook niet, maar wees nou eens duidelijk over de aard van de maatregel. Grapperhaus deed daar nog een schepje bovenop door dingen te blaten in de categorie 'dat doen we niet' om stoer te klinken. Maar het is hier China niet, Grapperhaus kan niet rechtstreeks beslissen wat burgers doen, hij moet wettelijke middelen inzetten om burgers te sturen. Daarnaast kan de regering adviezen geven.

Van de wettelijke middelen kan een signaal en urgentie uitgaan. Daar ontbrak en ontbreekt het nogal aan. Je brengt mensen in de war door enerzijds groepsimmuniteit te voorspellen en gezellig winkelen door te laten gaan, en anderzijds te roepen dat mensen zoveel mogelijk binnen moeten blijven. Op die manier haal je de domheid van mensen naar boven ipv de slimheid. Die zijn er allebei, het is aan de regering om de slimheid te gebruiken.
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 10:23:41 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192242939
quote:
je moet toch eten
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:36:02 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192243158
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dergelijke? De regering moet gewoon zeggen wat verboden is, en wat mensen zelf zouden moeten doen en laten.
Dat doet de regering maar mensen luisteren niet. En hoe ga je dat afdwingen?
pi_192243280
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat doet de regering maar mensen luisteren niet. En hoe ga je dat afdwingen?
Geef ze dan iets om naar te luisteren:

Luisteren in de zin van gehoorzamen enerzijds en luisteren in de zin van begrijpen en daar goedwillend naar handelen vanuit een verantwoordelijkheidsbesef.

Wat het eerste betreft moet je duidelijk zijn over wat mag en niet mag, wat het tweede betreft moet je geen verwarrende boodschappen geven. Dus niet over opbouwen van groepsimmuniteit beginnen en geen gemengde boodschap afgeven door enerzijds winkelen voor de lol door laten gaan en kappers het zelf maar laten uitzoeken, en anderzijds oproepen om zoveel mogelijk thuis te blijven. Dan weten mensen ook niet meer hoe serieus ze het moeten nemen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:46:18 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192243318
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Geef ze dan iets om naar te luisteren:

Luisteren in de zin van gehoorzamen enerzijds en luisteren in de zin van begrijpen en daar goedwillend naar handelen vanuit een verantwoordelijkheidsbesef.

Wat het eerste betreft moet je duidelijk zijn over wat mag en niet mag, wat het tweede betreft moet je geen verwarrende boodschappen geven. Dus niet over opbouwen van groepsimmuniteit beginnen en geen gemengde boodschap afgeven door enerzijds winkelen voor de lol door laten gaan en kappers het zelf maar laten uitzoeken, en anderzijds oproepen om zoveel mogelijk thuis te blijven. Dan weten mensen ook niet meer hoe serieus ze het moeten nemen.
Wat is er onduidelijk aan binnen blijven afstand houden enz.? Er is duidelijk een groep mensen die daar schijt aan heeft.
pi_192243356
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat is er onduidelijk aan binnen blijven afstand houden enz.? Er is duidelijk een groep mensen die daar schijt aan heeft.
Dat is duidelijk de groep mensen, die normaal gesproken ook schijt aan de regels hebben. Voor die mensen geld bijvoorbeeld ook de maximumsnelheid niet, althans dat denken ze...
pi_192243361
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als je binnen blijft hoef je ook geen afstand te houden. Hoe kun je mensen nou duidelijk maken dat ze binnen moeten blijven terwijl je anderzijds het plezierwinkelen gewoon door laat gaan?
pi_192243415
Ik volg een nagelstudio op instagram (i know :') ) en die bleven de laatste dagen maar berichten plaatsen dat ze gewoon open zijn, foto's uit de salon waar makkelijk 20 man zitten (klanten en de nagelmensen). Je kreeg wel een mondkapje als je dat wilde, alsof die momenteel niet veel beter gebruikt kunnen worden in de zorg. Dan ben je toch ook niet goed. Gelukkig nu wel gesloten dus.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:53:36 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192243423
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je binnen blijft hoef je ook geen afstand te houden. Hoe kun je mensen nou duidelijk maken dat ze binnen moeten blijven terwijl je anderzijds het plezierwinkelen gewoon door laat gaan?
Door te zeggen dat mensen zoveel mogelijk mogelijk binnen moeten blijven. Grapperhaus was daar gisteren toch zeer duidelijk over.
pi_192243436
Waarom moeten de winkels dicht? Als er rekening wordt gehouden met de maatregelen dan is er toch geen probleem? Waarom de hele economie om zeep helpen als het niet perse hoeft?
De winkels blijven open omdat ze misschien ook het geld hard nodig hebben en zo lang mogelijk proberen hun geld te verdienen, net als fok / danny die waarschijnlijk blij is met de extra bezoekers nu.
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 10:55:54 #44
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_192243469
In Belgenland is alles gewoon dicht.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_192243478
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:54 schreef sp3c het volgende:
bloemisten gaan gewoon failliet als ze een maand niets verkopen
nou nou nou
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:56:46 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192243489
Als die winkels niet significant aan verspreiding bijdragen is sluiten onnodig schadelijk
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:57:06 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192243494
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:55 schreef Belg het volgende:
In Belgenland is alles gewoon dicht.
Dat is dus niet zo.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:58:12 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192243506
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:56 schreef Hexagon het volgende:
Als die winkels niet significant aan verspreiding bijdragen is sluiten onnodig schadelijk
Ik denk dat het gedrag van een groep mensen schadelijk is. Niet de winkels.
pi_192243511
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo.
enkel supermarkten / apotheken / krantenwinkels zijn open
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:59:19 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192243526
De meeste mensen luisteren prima. Alleen zijn social media NSB'ers vooral bezig de kleine groep die dat niet doet breed uit te meten.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:59:32 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192243529
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:58 schreef 20100 het volgende:

[..]

enkel supermarkten / apotheken / krantenwinkels zijn open
Maar jij zij juist dat alles dicht was?
pi_192243541
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn inderdaad te achterlijk, vraag is of je dit soort dingen die mensen überhaupt aan het verstand kan brengen. De algemene boodschap is vanaf het begin al duidelijk, sommige mensen willen of kunnen het gewoon niet begrijpen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:02:47 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192243588
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:59 schreef Hexagon het volgende:
De meeste mensen luisteren prima. Alleen zijn social media NSB'ers vooral bezig de kleine groep die dat niet doet breed uit te meten.
Het gedrag van deze kleine groep mensen vormt een gevaar voor de volksgezondheid. Niks mis mee dat dit in het nieuws komt.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:04:33 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192243628
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het gedrag van deze kleine groep mensen vormt een gevaar voor de volksgezondheid. Niks mis mee dat dit in het nieuws komt.
Dat betekent iig niet dat de meesten niet luisteren
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:06:53 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192243668
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat betekent iig niet dat de meesten niet luisteren
Dat zeg ik ook helemaal niet. Maar begrijp dat elke drager van het virus ongeveer drie mensen besmet? Dus een kleine groep die zich niet aan de adviezen houd kan dan gevaarlijk zijn denk dan aan een kettingreactie.
pi_192243714
quote:
8s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

doe eens niet zo!

kreeg een paniekaanval
Als ze alle niet essentiële winkels sluiten en dezelfde lijst overnemen die ze nu gebruiken voor kinderopvang, dan blijven slijterijen gewoon open.

Als ze zeggen "alles dicht behalve supermarkten", dan heb je pech.
pi_192243746
Het leven op zich is al niet eens functioneel voor ons als mens. Dus ja...
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:12:22 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192243784
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:10 schreef alpeko het volgende:
Het leven op zich is al niet eens functioneel voor ons als mens. Dus ja...
Als je depressief aan het worden bent? Zou ik daar hulp voor zoeken.
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 11:15:31 #59
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_192243838
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er gaan er in deze tijd heel veel mensen depresief worden.

Psychologen en Psychiaters gaan veel werk hebben komende tijd.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_192243868
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen hoor. Maar ik vind het een nogal vreemde vraag die Danny hier stelt. Makkelijk lullen als je leeft van een online product. Doe ik overigens zelf ook. Naast het feit dat dit virus direct mensenlevens kost lijkt Danny zich niet te realiseren dat de impact veel verder gaat dan dit. Dit kan - voor velen en mss wel voor ons allemaal - het einde zijn van de wereld zoals we deze kenden. Kan. Dat hangt af van de duur van dit alles. FOK! bezoeken is uiteraard evenmin noodzakelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door alpeko op 24-03-2020 11:22:37 ]
pi_192243954
Je mag toch open zijn en elke beetje verdienste in deze tijd is welkom. Ik denk dat dit hun insteek is.
No matter what your name is.
pi_192243973
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Door te zeggen dat mensen zoveel mogelijk mogelijk binnen moeten blijven. Grapperhaus was daar gisteren toch zeer duidelijk over.
Nee. Zoveel mogelijk is zoveel mogelijk. Dat betekent niet hardlopen, geen frisse neus halen, de kinderen niet buiten laten spelen etc. Dat is namelijk geen onmogelijkheid. Prima dat je dat niet doet maar dan moet je daar ook duidelijk over zijn.

Vervolgens krijg je dan gezeik over mensen die wel een frisse neus gingen halen en wel afstand hielden, maar ja, dan is het druk ergens en dan is dat ineens het probleem.

En de regering geeft tegenstrijdige boodschappen af. Groepsimmuniteit en verspreiding tegengaan kloppen niet met elkaar. Zoveel mogelijk contact vermijden en wel kunnen winkelen kloppen niet met elkaar. Zoveel mogelijk binnen blijven en wel naar de kapper kunnen gaan zijn ook niet te combineren, want niemand verkeert in de onmogelijkheid zijn kapsel te verwaarlozen.
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 11:22:57 #63
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_192243986
Een slijterij is wel essentieel
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_192244006
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:22 schreef Plompzakker het volgende:
Heb je dan geen voorraad aangelegd? Ik heb nog een kratje bier, dus ik overleef het wel.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:24:58 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192244034
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Zoveel mogelijk is zoveel mogelijk. Dat betekent niet hardlopen, geen frisse neus halen, de kinderen niet buiten laten spelen etc. Dat is namelijk geen onmogelijkheid. Prima dat je dat niet doet maar dan moet je daar ook duidelijk over zijn.

Vervolgens krijg je dan gezeik over mensen die wel een frisse neus gingen halen en wel afstand hielden, maar ja, dan is het druk ergens en dan is dat ineens het probleem.

En de regering geeft tegenstrijdige boodschappen af. Groepsimmuniteit en verspreiding tegengaan kloppen niet met elkaar. Zoveel mogelijk contact vermijden en wel kunnen winkelen kloppen niet met elkaar. Zoveel mogelijk binnen blijven en wel naar de kapper kunnen gaan zijn ook niet te combineren, want niemand verkeert in de onmogelijkheid zijn kapsel te verwaarlozen.
Wat Grapperhaus op TV zij gisteren is nochtans overduidelijk en als je naar het nieuws gekeken hebt zou ik even online een tondeuse bestellen. :P
pi_192244059
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar jij zij juist dat alles dicht was?
da was ik ni }:|
pi_192244074
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:24 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Heb je dan geen voorraad aangelegd? Ik heb nog een kratje bier, dus ik overleef het wel.
Eén kratje?
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 11:27:14 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192244085
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:56 schreef 20100 het volgende:

[..]

nou nou nou
tuurlijk wel, de grote concurrent (supermarkt) blijft wel gewoon open
pi_192244117
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:24 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat Grapperhaus op TV zij gisteren is nochtans overduidelijk en als je naar het nieuws gekeken hebt zou ik even online een tondeuse bestellen. :P
Nee, hij probeert wel heel krachtig en duidelijk over te komen maar de keuzes niet duidelijk noch krachtig. Alleen over het samenscholen was er duidelijkheid, als in het is verboden, het wordt gehandhaafd en de boete is hoog.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:33:06 #70
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192244211
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, hij probeert wel heel krachtig en duidelijk over te komen maar de keuzes niet duidelijk noch krachtig. Alleen over het samenscholen was er duidelijkheid, als in het is verboden, het wordt gehandhaafd en de boete is hoog.
Duidelijk is denk ik dat we het hier niet over eens gaan worden. Wat ook wel logisch is want wat voor de een duidelijk is hoeft niet voor een ander te gelden.
pi_192244255
quote:
Deze man heeft een zeer groot brein
pi_192244259
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:26 schreef Wigle het volgende:

[..]

Eén kratje?
Ja ik geen alcoholist, dus met een kratje doe ik maanden.
pi_192244309
quote:
En de regering geeft tegenstrijdige boodschappen af. Groepsimmuniteit en verspreiding tegengaan kloppen niet met elkaar.
Die verspreiding vindt toch wel plaats. Doel is om dat niet te snel te laten gebeuren waarbij het zorgsysteem klapt.

quote:
Zoveel mogelijk contact vermijden en wel kunnen winkelen kloppen niet met elkaar.
Maar alle winkels sluiten is ook geen optie. Dus vandaar die 1,5m afstand om risico's te beperken.

quote:
Zoveel mogelijk binnen blijven en wel naar de kapper kunnen gaan zijn ook niet te combineren, want niemand verkeert in de onmogelijkheid zijn kapsel te verwaarlozen.
Kappers zijn ondertussen al gesloten.
pi_192244344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Duidelijk is denk ik dat we het hier niet over eens gaan worden. Wat ook wel logisch is want wat voor de een duidelijk is ihoeft niet voor een ander te gelden.
Ik denk dat het verschil hier is of je afgaat op de uitstralling van duidelijkheid of dat je goed luistert naar het totaalplaatje en je je afvraagt of er wel een eenduidige koers is.
pi_192244411
quote:

[..]

Maximaal 3 bezoekers per huishouden toegestaan, maar wel alle kinderen van elk huishouden in de straat met alkaar laten spelen. Ik krijg het idee dat de regering maar wat doet.

Overigens blijken kinderen volgens een artikel de gevaarlijkste verspreiders. Omdat eventuele symptomen niet duidelijk genoeg hoeven zijn bij kinderen.

Ik zeg niet dat ik ervoor ben om kinderen op te sluiten. Sowiezo vind ik deze Corona gedoe maar bullshit. Ze sluiten kinderen nog niet op omdat dit direkt weerstand zou geven in de samenleving. Ze willen ons (denk ik) eerst laten wennen aan lockdowns door middel van deze soft-lockdowns. Bij de volgende lockdown (voorspel ik) zullen ouders zelf hun kinderen binnen willen houden. En de lockdown daarop sluiten kinderen zichzelf op. Let maar op.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:43:54 #76
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192244416
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil hier is of je afgaat op de uitstralling van duidelijkheid of dat je goed luistert naar het totaalplaatje en je je afvraagt of er wel een eenduidige koers is.
Als het aan mij lag zou ik op bepaalde plekken de ME en of het leger inzetten. :P Maar dat is mijn mening en ben geen politicus. :P
pi_192244533
Online kopen als oplossing is ook hypocriet. In al die distributiecentra werken arbeidsmigranten die met 12 man in een vakantiehuisje gepropt zitten. En als ze zich ziek melden vaak baan kwijt.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:13:17 #78
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192246194
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Niet bedrijven anders dan winkels zijn ook gewoon open. Zou niet weten waarom dat voor winkels anders zou moetem zijn.
Dit, en als je alles dichtgooit maak je de economie helemáal kapot.
pi_192246277
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als het aan mij lag zou ik op bepaalde plekken de ME en of het leger inzetten. :P Maar dat is mijn mening en ben geen politicus. :P
Weet je hoe gevaarlijk ik dit vind klinken.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:20:07 #80
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192246370
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:16 schreef BitchIMakeYouFamous het volgende:

[..]

Weet je hoe gevaarlijk ik dit vind klinken.
Want dat is precies het probleem dus. Bij hardere maatregelen gaan mensen ook bang worden en klagen. Een bestuurder moet daar een balans in vinden. Hard politie optreden is daarnaast tegenwoordig niet meer mogelijk.
  Admin dinsdag 24 maart 2020 @ 13:25:49 #81
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192246495
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:34 schreef Collide het volgende:
Niet essentiële winkels een baan zowel direct als indirect. Zij zullen geen inkomsten meer krijgen en mogelijk gaan deze winkels failliet waardoor er nog meer mensen werkeloos worden.

Ik denk dat voor die winkels open blijven duurder zal zijn dan dicht gaan. Als je bv 10 man personeel in moet zetten moet je behoorlijke omzet draaien om die loonkosten én extra stroomkosten e.d. terug te verdienen. Bedenkt daarbij dat de winkels heel veel minder klandizie hebben, in ieder geval kopende omdat mensen met enig verstand nu niet geld over de balk gaan smijten en dan zie ik het voordeel van open blijven niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Die andere bedrijven hebben geen klanten over de vloer. Ja, met alleen personeel is er ook risico, maar juist door klanten en personeel te gaan mixen verhoog je het risico alleen maar onnodig. En daarbij is het gewoon een raar signaal vanuit de overheid. 'Ga alleen naar buiten voor het strikt noodzakelijke, dus ga lekker naar de Media Markt, bouwmarkt, tuincentrum of kledingwinkel'.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:41 schreef Tailless het volgende:
bol.com
Een bordspel is NIET ESSENTIEEL. Niet essentieel genoeg om fysiek in de winkel te gaan halen in ieder geval.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:42 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Mijn batterijen van de e.dentifier zijn zojuist leeg geraakt.
Die batterijen kun je niet vervangen afaik en daar moet je dus een nieuwe voor bij de bank bestellen. Maar batterijen verkopen ze in de supermarkt, dus daarvoor hoef je niet naar de media markt.

quote:
had je maar moeten hamsteren :P
pi_192246959
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:25 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik denk dat voor die winkels open blijven duurder zal zijn dan dicht gaan. Als je bv 10 man personeel in moet zetten moet je behoorlijke omzet draaien om die loonkosten én extra stroomkosten e.d. terug te verdienen. Bedenkt daarbij dat de winkels heel veel minder klandizie hebben, in ieder geval kopende omdat mensen met enig verstand nu niet geld over de balk gaan smijten en dan zie ik het voordeel van open blijven niet.
[..]

Die andere bedrijven hebben geen klanten over de vloer. Ja, met alleen personeel is er ook risico, maar juist door klanten en personeel te gaan mixen verhoog je het risico alleen maar onnodig. En daarbij is het gewoon een raar signaal vanuit de overheid. 'Ga alleen naar buiten voor het strikt noodzakelijke, dus ga lekker naar de Media Markt, bouwmarkt, tuincentrum of kledingwinkel'.
[..]

bol.com
Een bordspel is NIET ESSENTIEEL. Niet essentieel genoeg om fysiek in de winkel te gaan halen in ieder geval.
[..]

Die batterijen kun je niet vervangen afaik en daar moet je dus een nieuwe voor bij de bank bestellen. Maar batterijen verkopen ze in de supermarkt, dus daarvoor hoef je niet naar de media markt.
[..]

Nou, ik werk bij een bedrijf en alleen ik had vanmorgen al 2 verschillende bezoekers. Het is niet dat we honderden mensen over de vloer krijgen maar ik denk dat je nog vergist hoeveel volk er over de vloer komt bij een willekeurig bedrijf.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192246963
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:25 schreef Danny het volgende:

[..]

[..]

[..]

bol.com
[..]

[..]

ik hoop dat mensen zulke winkels vermijden voordat het dicht moet. bedoel moeten is ook weer zo wat. en hoe overleef jij zonder rumikub?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2020 13:51:10 ]
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 13:52:46 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192247058
ik zou als spelletjesverkoper niet direct mensen doorverwijzen naar bol.com want die komen nooit meer terug
  Admin dinsdag 24 maart 2020 @ 13:55:11 #85
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192247133
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:48 schreef Tailless het volgende:

[..]

ik hoop dat mensen zulke winkels vermijden voordat het dicht moet. bedoel moeten is ook weer zo wat. en hoe overleef jij zonder rumikub?
Ik heb rummikub al. Als je niet kunt overleven zonder iets, waarom zou je dat dan niet al in huis hebben?

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:52 schreef sp3c het volgende:
ik zou als spelletjesverkoper niet direct mensen doorverwijzen naar bol.com want die komen nooit meer terug
Dat hoeft die winkel ook niet te doen. Die zou helemaal niet open moeten zijn imo. Hoe minder winkels er open zijn hoe minder mensen de straat op gaan om naar winkels te gaan waar ze eigenlijk niet heen zouden moeten gaan.
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 13:56:14 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192247159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:55 schreef Danny het volgende:
Dat hoeft die winkel ook niet te doen. Die zou helemaal niet open moeten zijn imo. Hoe minder winkels er open zijn hoe minder mensen de straat op gaan om naar winkels te gaan waar ze eigenlijk niet heen zouden moeten gaan.
zou jij vrijwillig dichtblijven?
pi_192247181
En dan wachten tot de kaboutertjes m'n auto hebben gewassen zeker. Nee ik dank u vriendelijk.
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 13:57:25 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192247192
op zich kan het wel, alleen levenswaren verkopen enzo

maar dan moet de AH ook geen bloemen en onderbroekjes en pannen en tijdschriften en weet ik veel wat nog meer verkopen en dan moet je de bezorgdiensten ook sluiten tenzij ze enkel de essentiele goederen bezorgen
pi_192247199
Ik heb een niet-essentiële winkel, en wij zijn sinds vorige week dicht. Gelukkig hebben we een webshop, dan komt er nog wat binnnen. Ons sluiten werd niet gewaardeerd door een aantal andere buren, zij vonden het slecht voor het straatbeeld als er winkels ‘onnodig’ sluiten.
Inmiddels is een klein deel van onze straat nog maar open, bij mij specifiek was het 1,5m afstand houden erg lastig, en ook het feit dat mensen alles vastpakken, willen proberen, etc. Is gewoon niet verantwoord.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:58:32 #90
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192247217
quote:

[..]

Ik heb rummikub al. Als je niet kunt overleven zonder iets, waarom zou je dat dan niet al in huis hebben?
[..]
omdat je misschien nu pas achter komt dat je niet zonder kunt.
pi_192247551
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou de eerste vraag ging over scholen die open bleven. Kon hij niet echt op antwoorden.
pi_192247650
quote:

[..]

[..]

Zodra een winkel teveel mensen binnen heeft moeten ze toch sluiten
  Admin dinsdag 24 maart 2020 @ 15:47:01 #93
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192249167
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

zou jij vrijwillig dichtblijven?
nee. ik snap ook wel dat de winkels niet dichtblijven. Ik snap niet dat de overheid ze dat niet verplicht. Er is wezenlijk niet zoveel verschil tussen een restaurantje waar 40 man zit of een mediamarkt waar 150 man rondhupst.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:57 schreef sp3c het volgende:
op zich kan het wel, alleen levenswaren verkopen enzo

maar dan moet de AH ook geen bloemen en onderbroekjes en pannen en tijdschriften en weet ik veel wat nog meer verkopen en dan moet je de bezorgdiensten ook sluiten tenzij ze enkel de essentiele goederen bezorgen
Bezorgdiensten hebben geen groepen mensen die bij elkaar komen. Gewone winkels wel. Supermarkten hebben als voordeel dat ze eigenlijk alles verkopen dat je dringend nodig zou kunnen hebben. Kledingwinkels verkopen bv niets dat je dringend nodig zou kunnen hebben. Supermarkten, apothekers en evt drogisterijen zouden open kunnen blijven. De laatste twee met bv een afhaalloket. Die winkels passen in ieder geval binnen de 'ga alleen naar buiten als het strikt noodzakelijk is' regel. Nu is het gewoon inconsistent.
De overheid zegt nu 'ga alleen naar buiten als het strikt noodzakelijk is, dus laten we alle winkels open'. Waarmee ze dus mensen feitelijk uitnodigen lekker naar die winkels toe te gaan, want kennelijk bestaat er een scenario waarbij het strikt noodzakelijk is naar een slijterij te gaan. Om maar iets te noemen.
  Admin dinsdag 24 maart 2020 @ 15:49:53 #94
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192249226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:57 schreef cemeteryslut het volgende:
Ik heb een niet-essentiële winkel, en wij zijn sinds vorige week dicht. Gelukkig hebben we een webshop, dan komt er nog wat binnnen. Ons sluiten werd niet gewaardeerd door een aantal andere buren, zij vonden het slecht voor het straatbeeld als er winkels ‘onnodig’ sluiten.
Inmiddels is een klein deel van onze straat nog maar open, bij mij specifiek was het 1,5m afstand houden erg lastig, en ook het feit dat mensen alles vastpakken, willen proberen, etc. Is gewoon niet verantwoord.
^O^
Erg verstandig. Dat het een klotesituatie is is evident, maar de volksgezonheid heeft op dit moment inderdaad prioriteit.

quote:
9s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:58 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

omdat je misschien nu pas achter komt dat je niet zonder kunt.

Mensen die nu lekker gaan winkelen om een bordspel te kopen zouden ze wmb inderdaad meteen een boete van 400 euro mogen geven. Die hebben er echt helemaal niets van begrepen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:17 schreef Tailless het volgende:

[..]

Zodra een winkel teveel mensen binnen heeft moeten ze toch sluiten
Een kledingwinkel zou nu helemáál geen mensen binnen moeten hebben, want er is geen enkele dringende reden om een kledingwinkel te bezoeken. Of een slijterij. Of een elektronicawinkel. Of een parfumerie.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:50:42 #95
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192249237
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:49 schreef Danny het volgende:
Mensen die nu lekker gaan winkelen om een bordspel te kopen zouden ze wmb inderdaad meteen een boete van 400 euro mogen geven. Die hebben er echt helemaal niets van begrepen.
Nou okee, ik maak ff een notitie dan.
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 15:57:05 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_192249383
naja als de vraag is 'waarom laat de overheid het toe' dan weet ik het antwoord ook niet maar ik begreep het als waarom kiezen ze daar zelf voor

omdat ze anders geen geld binnenkrijgen terwijl de concurrent wel blijft verdienen
  Admin dinsdag 24 maart 2020 @ 16:29:57 #97
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_192250000
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:57 schreef sp3c het volgende:
naja als de vraag is 'waarom laat de overheid het toe' dan weet ik het antwoord ook niet maar ik begreep het als waarom kiezen ze daar zelf voor

omdat ze anders geen geld binnenkrijgen terwijl de concurrent wel blijft verdienen
Er komt geld binnen, maar open blijven zal in de meeste gevallen meer kosten dan sluiten. Zeker voor grotere ketens die met 10-20 man personeel moeten staan, plus bewaking e.d. Omdat veel winkels voor het grotere goed hebben gekozen en de boel dicht hebben gegooid om burgers én hun eigen personeel te beschermen en mensen in principe niet zomaar even geacht worden gezellig de stad in te gaan om te winkelen zouden er sowieso geen klanten in die winkels moeten komen natuurlijk. Die hebben daar nu niets te zoeken als ze ook maar enig gezond verstand bezitten. Winkels zouden hun steentje kunnen bijdragen door zelfstandig te kiezen dicht te gaan, maar goed, wie z'n personeel en diens omgeving in gevaar wil brengen door open te blijven mag dat kennelijk nog steeds van de regering. Vandaar dat ik me het meest verbaas over het feit dat de regering die zaken niet dicht gooit.

Gelukkig hebben de meeste grote ketens zelf al het juiste gedaan. In ieder geval hier in Zwolle. Nu de rest nog, om te voorkomen dat hun winkels worden gebruikt als uitstapje.

Ik heb mijn OP iig iets verduidelijkt met een aanvulling :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')