Fijn dat het niet zo'n impact heeft. Waar maak je je zorgen om, dat ze zich niet aan de regels houden of zo?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 06:09 schreef raptorix het volgende:
Het heeft niet zoveel invloed op me, ik kan prima van af huis werken. Daarnaast heb ik niet zoveel vrienden omdat ik daar gewoon niet zo veel behoefte aan heb, niet dat ik niet sociaal ben want als ik een cafe binnen stap ik heel makkelijk met vreemden kan socializen. Enige waar ik me zorgen over maak zijn mijn ouders en vriend.
Mijn ouders zijn al op leeftijd, en idd soms iets te gemakzuchtig, mijn vriend heeft zware astma, dus die kan dat echt niet hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 06:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Fijn dat het niet zo'n impact heeft. Waar maak je je zorgen om, dat ze zich niet aan de regels houden of zo?
Nu te koop zetten en tijdelijk wat huren, rente gaat omhoog en prijzen gaan zakken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:15 schreef Rene het volgende:
Ik merk er best veel van
- Mijn man en ik werken thuis. Dat gaat eigenlijk goed. De een zit in het kantoor en de ander aan de keukentafel en we wisselen dat af. We bemoeien weinig met elkaar. Tussen de middag wandelen we zo'n 45min. Ik vind dat hij wel te streng is naar zichzelf - zijn werktijden nakomen. Dat is hij nu ook wel een beetje met mij eens. Anderen doen dat niet en dat is dan ook onnodig.
Mijn werk is ambulant, thuis bij mensen en veel op pad zijn. Dat kan nu niet. Ik moet mijn 'sociale gesprekken' nu telefonisch afhandelen. Dat werkt eigenlijk niet zo lekker. Nu is mijn afdelingshoofd een van de topcategorie - ze accepteert veel en snapt dondersgoed dat je niet de hele dag thuis gesprekken gericht op intrinsieke motivatie telefonisch kan doen.
We hebben afgesproken ons eerst te focussen op de wat oudere categorie. Puur gericht op vragen naar hoe mensen zich nu voelen, hoe handelen ze en is er accute behoefte om iets op te lossen.
Op gebied van sociale contacten vind ik het heel moeilijk. Ik sport altijd in groepen en ik mis dat enorm. Ook het sporten zelf... Dus gisteren maar wat thuisattributen aangeschaft.
Verder zijn we bezig met een eigen huis laten bouwen. Dat stokt nog niet maar wel een beetje bang voor. Mogelijk kunnen we via-via ons huidige huis nog wel goed verkopen. We hopen daar in ieder geval enorm op.
- Geen vakantie (najaar dan maar..)
- Geen leuke evenementen die gepland staan (wordt nog een drukke nazomer op deze manier)
- Weinig sociale contacten (erg)
- Werk is saai en lastig momenteel (jammer)
- Geen sport (erg)
Not sure if serious or ..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:32 schreef Silven het volgende:
En tijd om weer eens langs familie te gaan die ik niet vaak zie.
Dat kun je nog steeds kopenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:36 schreef de_boswachter het volgende:
De pillen zijn bijna op en de eenzaamheid slaat toe. Heb nog maar voor week drank staan en wiet is op.
....quote:Op dinsdag 24 maart 2020 07:32 schreef Silven het volgende:
En tijd om weer eens langs familie te gaan die ik niet vaak zie.
Dit vind ik zo kut. Heb mijn vader nu bijna een maand niet gezien. En hoelang gaat dat nog durenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:38 schreef miss_sly het volgende:
Lastig vind ik dat ik mijn ouders al lange tijd niet gezien heb en ook niet ga zien. Ik zou erg graag even langsgaan, knuffelen en bijpraten, maar dat kan niet, omdat ze tot risicogroepen behoren.
Buiten afspreken is prima hoorquote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:46 schreef Magica het volgende:
[..]
Dit vind ik zo kut. Heb mijn vader nu bijna een maand niet gezien. En hoelang gaat dat nog duren![]()
Kan ik niet ergens buiten afspreken en 2 meter afstand houden of is dat heel dom ik weet het ff niet meer![]()
Bijkomstigheid dat hij risicogroep is en in Brabant woont en ik in de zorg werk. Dus erg verstandig lijkt het me niet
Moderne woningen 'poorly ventilated' ?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:50 schreef funnywell het volgende:
[ afbeelding ]
Zo dom waren ze in 1918 niet, don't visit poorly ventilated places. En daar hebben we er nu veel meer van dan 100 jaar geleden, zo is onze hele moderne bouw.
En zonneschijn is uitstekend, je kunt gewoon afspreken buiten maar afstand houden en gewoon max 3 personen.
Nee hoor, tegenwoordig moet ventilatie continue aan vroeger deed je gewoon een raam open.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Moderne woningen 'poorly ventilated' ?
Als ik hierbinnen een handdoek leg te drogen is het binnen een nachtje droog, in een oude slecht geventileerde woning heb je binnen de kortste keren schimmelvorming.
Het openen van een raam is luchten, geen ventilatie.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:53 schreef funnywell het volgende:
[..]
Nee hoor, tegenwoordig moet ventilatie continue aan vroeger deed je gewoon een raam open.
Plus de lucht is dan gefilterd.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 08:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het openen van een raam is luchten, geen ventilatie.
Vriend, er zijn zoveel goede games die gespeeld moeten worden. Ik kan een lijst neerplempen hier waardoor je 3 jaar zoet bent.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 09:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Plus de lucht is dan gefilterd.
Overigens hier wel veel last van. Voelde mij al niet echt lekker afgelopen winter maar juist deze periode had ik eindelijk weer veel leuke dingen staan (oa vakantie, concerten, uitjes) welke nu allemaal afgezegd zijn.
Leven bestaat nu uit werken en tv-kijken, stikvervelend dus.
Dat deed ik vroeger maar daar haal ik al 10 jaar meer amper plezier uit.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vriend, er zijn zoveel goede games die gespeeld moeten worden. Ik kan een lijst neerplempen hier waardoor je 3 jaar zoet bent.
Probeer eens Stanley's Parable. Niet zo lang maar geeft je wel een paar uur 'wtf' momenten. Een game waarbij je de 'narrator' die als een boek verteld wat er gebeurd, moet verslaan. Geniaal gemaakt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat deed ik vroeger maar daar haal ik al 10 jaar meer amper plezier uit.
Oke dankje. Zal er eens naar kijken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Probeer eens Stanley's Parable. Niet zo lang maar geeft je wel een paar uur 'wtf' momenten. Een game waarbij je de 'narrator' die als een boek verteld wat er gebeurd, moet verslaan. Geniaal gemaakt.
Heb je al een keer eerder kortademigheid meegemaakt?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 17:25 schreef SeLang het volgende:
Ik ben 80% zeker dat ik nu corona heb. Grieperig, droge kuch, beetje kortademig en soort van pijn in mijn borst. Ik heb geen thermometer maar als ik een beetje koorts heb is het in elk geval geen hoge koorts. Ik voel mij ook niet heel slecht.
Als het niet (veel) slechter word dan dit dan is voor mij de grootste impact echter het opgeven van een 4-5 maanden wandeling in de USA die ik had gepland. Ik weet het, luxeprobleem, maar samen met voorbereiding en nabereiding e.d. was dit toch het grootste deel van mijn jaar geweest, dus ik baal enorm dat het wegvalt en zie momenteel ook geen alternatieven die leuk zijn. Het wordt gewoon een kutjaar
Ja, want in mijn jonge jaren had ik vaak last van allergische astma (ook op afgekeurd voor militaire dienst - 1980's). Maar tegenwoordig komt dat bijna niet meer voor. Bovendien voel ik nu ook lichte pijn in mijn borst en af en toe rillen en volgens mij lichte koorts (kan het niet meten). Allemaal heel lichte symptomen gelukkig.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 17:50 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Heb je al een keer eerder kortademigheid meegemaakt?
https://www.thuisarts.nl/(...)b-paniekaanval-gehadquote:Spanning en angst kunnen verschillende lichamelijke verschijnselen geven. Uw lichaam maakt dan een stresshormoon (adrenaline) aan. Het lichaam bereidt zich voor om snel te reageren op een mogelijk gevaar.
Uw hart gaat sneller kloppen.
U gaat sneller ademen.
U kunt een gejaagd gevoel krijgen.
U kunt een licht gevoel in het hoofd krijgen of benauwd worden.
U kunt ook opeens gaan trillen of transpireren.
Soms duurt dit lang of worden de klachten steeds erger. Uw hart gaat steeds sneller kloppen, u heeft uw ademhaling niet meer onder controle, u kunt duizelig worden of wazig gaan zien. Het voelt alsof uw lichaam het niet meer aan kan. Dat maakt de angst nog groter en u raakt in paniek. U voelt zich dan ellendig en weet niet meer wat u moet doen. Nadenken lukt niet meer goed. U wilt het liefst vluchten, schreeuwen, huilen of wegkruipen.
Alle punten die jij hebt heb ik dus ook. Toen het vanmiddag op zijn ergst was trilde mijn linker hand licht. Ik denk dat ik nu nauwelijks verhoging heb. Misschien zit ik wel op 37 graden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja, want in mijn jonge jaren had ik vaak last van allergische astma (ook op afgekeurd voor militaire dienst - 1980's). Maar tegenwoordig komt dat bijna niet meer voor. Bovendien voel ik nu ook lichte pijn in mijn borst en af en toe rillen en volgens mij lichte koorts (kan het niet meten). Allemaal heel lichte symptomen gelukkig.
heb ik, temperatuur ging naar 38 graden, daarna daalde hij gelukkig weer tot 37,3quote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:45 schreef Sjemmert het volgende:
@:LethalNinja @:SeLang
Kortademig, benauwd gevoel en pijn in de borst kan ook komen van stress/angst. Regel een thermometer om je temperatuur te meten als je dat nog niet hebt.
[..]
https://www.thuisarts.nl/(...)b-paniekaanval-gehad
Mooi dat dit jou wat opbeurtquote:Op dinsdag 24 maart 2020 19:53 schreef Claudia_x het volgende:
De collectieve quarantaine is eerlijk gezegd een verademing voor me. Mijn leven stond min of meer stil na een zwaar jaar dat eindigde in de dood van mijn moeder. Ik wist me niet zo goed raad met mezelf. Nu kan ik me geoorloofd thuis opsluiten en staat bovendien voor het merendeel van Nederland het leven min of meer stil. Anderen zitten in mijn schuitje. Het is wrang maar ik voel me ineen stukken beter, minder eenzaam en minder defect.
Het thuisonderwijs van mijn kinderen vind ik geweldig. Ze gaan veel sneller door het reguliere programma heen en we hebben het gezellig samen. Ik kijk nu al op tegen het weer openen van de scholen. Wat een stom systeem hebben we eigenlijk.
Ik heb precies dezelfde symptomen en helaas ook geen werkende thermometer maar volgens mij kan het ook een verkoudheid zijn. Ik vind het vooral vervelend dat je je niet even kan laten testen. Als dit het is dan kom ik er wel erg genadig vanaf.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 17:25 schreef SeLang het volgende:
Ik ben 80% zeker dat ik nu corona heb. Grieperig, droge kuch, beetje kortademig en soort van pijn in mijn borst. Ik heb geen thermometer maar als ik een beetje koorts heb is het in elk geval geen hoge koorts. Ik voel mij ook niet heel slecht.
Meen je dit? Zelfs als je 60 bent kan je nog easy een relatie krijgen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:41 schreef Kalgoorlie het volgende:
Waar ik vooral nerveus van word is dat mijn leven in zekere zin wel eens bijna een jaar min of meer stil kan blijven staan.
Ik ben bijna 31, toch wel een leeftijd waarop je even flink gas moet geven als je nog geen relatie hebt en deze wel wil. Zie er nu ook nog ''jong'' uit, maar het komende festivalseizoen kan ik al afschrijven, dus dan ben ik al 32 voor ik weer een keer een zomers technofeestje kan pakken in 2021Al een oudje aan het worden dan. Allemaal geen drama, maar kan er wel een beetje stress door krijgen...
Wat hoop je van het kunnen testen? Als je symptomen hebt, moet je sowieso jezelf isoleren. En je wordt pas opgenomen als je klachten verergeren. Dat merk je dan vanzelf wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 20:55 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik heb precies dezelfde symptomen en helaas ook geen werkende thermometer maar volgens mij kan het ook een verkoudheid zijn. Ik vind het vooral vervelend dat je je niet even kan laten testen. Als dit het is dan kom ik er wel erg genadig vanaf.
Uiteraard hou ik me netjes aan alle regels met deze symptomen. Het is vooral dat ik enige angst heb over hoe mijn lichaam zal reageren op een dergelijke infectie omdat ik een onderliggende chronische ziekte heb (CVS/ME). Het zou voor mijn gemoedsrust een hoop schelen als ik wist dat ik het heb gehad. Als ik er dan met zulke milde klachten vanaf ben gekomen zou ik mezelf behoorlijk gelukkig prijzen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat hoop je van het kunnen testen?
Heb jij Corona?quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:46 schreef LethalNinja het volgende:
Gelukkig een goede nachtrust gehad zonder pilletjes. Temperatuur weer normaal, 36.8 nu wel weer toenemend drukkend gevoel op de borst.
Goed mogelijk, afgelopen woensdag had ik een combinatie van symptomen die erop wezen. Ik heb er ook over gebeld met de huisarts. Mijn lichaam voert al sinds vorige week vrijdag een gevecht.quote:
quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik kan mijn dag vullen met de horrorverhalen heir op fok. de vele experts hier op het forum vind ik wel vvermakelijk... verder merk ik er weinig van.
quote:Op donderdag 26 maart 2020 17:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik kan mijn dag vullen met de horrorverhalen heir op fok. de vele experts hier op het forum vind ik wel vvermakelijk... verder merk ik er weinig van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |