- Thuiswerken, ondanks de mogelijkheid naar kantoor te gaan. Ik voel me echter bezwaard en hoor tegelijk ook veel tegenstrijdigheden in de berichtgeving bij de leidinggevende/media/familie/vrienden/etc. Daarnaast heb ik er moeite mee om via Skype of Zoom te vergaderen. Het is unheimisch en ik wil helemaal niet aan mijn eettafeltje zitten vergaderen en horen dat collega A vindt dat ik een leuke wandlamp heb. Of dat Finn en Jazz gehorig zijn. Flikker op. Het zijn collega's en (voor een deel) geen vrienden.
- Thuis is mijn kantoor geworden. Ik kijk 24u per week naar mijn werk als kleinbehuisde en dat maakt me mentaal erg moe. 9-17 is eigenlijk verworden tot 8-23 ofzo... Want ja, het staat er toch de hele tijd, dus uitstellen is makkelijk...
- Nadenken of ik over een jaar nog wel mijn baan heb wegens een jaarcontract (En zelfs ook nadenken of ik mijn huidige baan nog wel wil... Ook funest voor je motivatie/concentratie als je in die draaimolen terechtkomt)
- Fitness dicht. Kilo's vliegen eraan doordat je wel erg makkelijk naar dingen grijpt uit verveling.
- Weekend is geen weekend meer. Dusja, werken en vrije tijd gaan hand in hand en echt regelmaat is er niet meer.
- Vrienden alleen via de telefoon zien/spreken of via een ludieke virtuele vrijmibo. Leuk voor eventjes, maar afgelopen vrijdag voelde ik mij wel erg schraal toen ik de laptop om 22u dichtklapte en alleen in huis lam zat te wezen...
- Sociaal contact beperkt tot mijn ouders. Elke dag bellen en om de vier dagen langs om elkaar te voorzien in onze noden. Moeder zit met rugproblemen, dus pa en ik doen wat we kunnen. En daarnaast ook elkaar amper aanraken en obsessief hygiënisch bezig zijn. Ronduit bizar dat je momenteel zelfs moet nadenken om je ouders een knuffel of zoen te geven... Maar ja, better safe than sorry.
- Ergste nog van al is dat ik mijzelf gewoon voel koersen richting een depressie. Ik raak verstrikt in het wirwar van onduidelijkheden en sta zowat met het virus op en ga er ook nog eens mee naar bed. Ik weet het niet zo, maar volgens mij krijgt de GGZ een flinke lading werk erbij na juni.
Al met al dus een behoorlijke slag. Ondanks dat besef ik dat de maatregelen nodig zijn. Misschien wat overdreven in bepaalde gevallen, maar goed, wie ben ik om daarover te oordelen?
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"