Qua thuiswerken en -onderwijs loopt het hier wel aardig. We kunnen beide goed vanuit huis werken en onze dochter van 10 maakt haar weektaak vrijwel zelfstandig. We zitten met z'n drieen aan de eettafel met onze laptop en doen wat we moeten doen. We houden er wel een beetje een ritme in van redelijk op tijd opstaan en starten met wat we moeten doen.
Onze dochter liet vanochtend voor het eerst merken dat ze het toch wel echt moeilijk vindt. Ze zei dat ze gisteravond nog een tijdje wakker had gelegen. Op mijn vraag hoe dat kwam, antwoordde ze dat ze altijd aan fijne dingen denkt voordat ze in slaap valt, maar dat ze nu niet echt fijne dingen kon bedenken. Verdrietig vind ik dat.
Lastig vind ik dat ik mijn ouders al lange tijd niet gezien heb en ook niet ga zien. Ik zou erg graag even langsgaan, knuffelen en bijpraten, maar dat kan niet, omdat ze tot risicogroepen behoren.
Onze uitdaging zit hem in ons huis. Ons nieuwbouwhuis nadert voltooing. De gietvleor moet nog worden gelegd en het sanitair aangesloten en dan is het bewoonbaar. Onze spullen staan al anderhalf jaar in de opslag en we wonen al die tijd in tijdelijke onderkomens, en we willen heel graag weer in ons huis met onze spullen. Echter is het nog onzeker of de verhuizers waar al onze spullen in opslag staan ook inderdaad op de geplande datum zullen verhuizen. Ze gaan in overleg met hun overkoepelende organisatie over of en hoe ze dit kunnen doen. Niet alleen ons, natuurlijk, maar verhuizen in het algemeen, als je 1,5 m afstand moet houden.
Intussen moeten we morgen het huidige tijdelijke vakantiehuisje uit en verhuizen we naar een ander. Lichtpuntje is dat het andere huisje waar we heen verhuizen van mijn directeur is en we daar gratis mogen verblijven.
Wij wachten met spanning het besluit van de verhuizer af, maar ik bereid me maar voor op de grote teleurstelling dat het niet doorgaat. Dan valt het niet zo tegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away