Hiërarchie in beslissingsfactorenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt evenveel punten. Als je in twee onderlinge duels hebt aangetoond beter te zijn is het niet heel vreemd om nog eens te overwegen om die tickets aan dat team te geven.
Precies, je verzint dus regels zodat het jou het beste past.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 11:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je hebt evenveel punten. Als je in twee onderlinge duels hebt aangetoond beter te zijn is het niet heel vreemd om nog eens te overwegen om die tickets aan dat team te geven.
Ja, dat is in mijn ogen wel logisch als je niet dezelfde tegenstanders hebt gehad. Dan zegt doelsaldo bijzonder weinig, terwijl de onderlinge duels wel zijn gespeeld.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hiërarchie in beslissingsfactoren
Wie na speelronde 34 in de Eredivisie de meeste punten heeft wordt landskampioen. Het kan echter zo zijn dat twee of meer clubs een zelfde aantal punten heeft. Een andere factor is dan beslissend. In deze factoren die bepalen welke club bovenaan eindigt zit een hiërarchie. Elke keer als een factor niet beslissend blijkt te zijn, dan wordt gekeken naar de volgende factor. De hiërarchie is in de Nederlandse Eredivisie als volgt:
* Aantal punten
* Doelsaldo
* Aantal gescoorde doelpunten
* Onderling resultaat
* Beslissingswedstrijd
onderling resultaat komt dus pas na aantal gescoorde doelpunten, dus als het over 34 wedstrijden die prioriteit heeft moet het over 26 wedstrijden opeens het belangrijkste worden?
dus de vooraf gestelde regels gooien we maar in de wind omdat jij dat vindtquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat is in mijn ogen wel logisch als je niet dezelfde tegenstanders hebt gehad. Dan zegt doelsaldo bijzonder weinig, terwijl de onderlinge duels wel zijn gespeeld.
Waar zijn de vooraf gestelde regels voor een afgebroken competitie?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus de vooraf gestelde regels gooien we maar in de wind omdat jij dat vindt
dus omdat de competitie afgebroken is moeten we de huidige stand gaan wijzigen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waar zijn de vooraf gestelde regels voor een afgebroken competitie?
Voor de derde keer, die zijn er niet, zoals je zelf ook wel weet. Het is alleen te achterlijk voor woorden dat we nu volgens jou AZ dan maar bovenaan moeten zetten omdat jij dat vindt en een kuthekel hebt aan Ajax en alles daaromheen en omdat AZ twee keer gewonnen heeft van Ajax.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waar zijn de vooraf gestelde regels voor een afgebroken competitie?
Nee, stand blijft gewoon hetzelfde. Prima. Geen winnaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:13 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Voor de derde keer, die zijn er niet, zoals je zelf ook wel weet. Het is alleen te achterlijk voor woorden dat we nu volgens jou AZ dan maar bovenaan moeten zetten omdat jij dat vindt en een kuthekel hebt aan Ajax en alles daaromheen en omdat AZ twee keer gewonnen heeft van Ajax.
Als het andersom was, dan vond je het allemaal prima dat AZ kampioen zou zijn.
En daar ga je weer, ik geef het opquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, stand blijft gewoon hetzelfde. Prima. Geen winnaar.
Maar als het gaat om het uitdelen van de CL tickets heeft AZ natuurlijk veel meer recht om rechtstreeks te gaan omdat ze de enige andere club die aanspraak maakt voor de titel twee keer dronken heeft getikt.
Ik heb je dronken zus ook een keer getikt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar als het gaat om het uitdelen van de CL tickets heeft AZ natuurlijk veel meer recht om rechtstreeks te gaan omdat ze de enige andere club die aanspraak maakt voor de titel twee keer dronken heeft getikt.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eerst de samenvattingen kijken. Toegeven dat AZ beter was.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:20 schreef Tarado het volgende:
[..]en maar doorgaan maar goed over de stand zijn we het inmiddels eens dus we komen er wel, over een post of 40-45 kunnen we jouw felicitatie verwachten
ik kan het me nog wel herinneren hoor, in Amsterdam zeker, in Alkmaar niet echt maar dat is verder niet zo relevant voor de stand.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eerst de samenvattingen kijken. Toegeven dat AZ beter was.
Gelijke stand, geen winnaar, geen kampioen. Het is niet anders.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik kan het me nog wel herinneren hoor, in Amsterdam zeker, in Alkmaar niet echt maar dat is verder niet zo relevant voor de stand.
Bepaal jij niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gelijke stand, geen winnaar, geen kampioen. Het is niet anders.
ga je nu weer opnieuw beginnen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gelijke stand, geen winnaar, geen kampioen. Het is niet anders.
Op basis van doelsaldo in een niet afgeronde competitiequote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
ga je nu weer opnieuw beginnen?
Of er een kampioen komt dit seizoen weet ik niet maar de stand is niet gelijk er staat maar 1 club bovenaan
nee je vindt het niet prima daarom blijf je maar doorgaan ipv de feiten accepterenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op basis van doelsaldo in een niet afgeronde competitie
En dan niet willen praten over onderlinge duels die wél iets zeggen over de kwaliteiten van beide ploegen. Ik vind het allemaal prima, hoor. Blijven ontkennen.
Ik merk dat Ajacieden zoals jij er heel veel moeite mee hebben om dat brilletje af te zetten en toe te geven dat AZ de betere was, dit seizoen. Niet één keer, maar ook in Amsterdam.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee je vindt het niet prima daarom blijf je maar doorgaan ipv de feiten accepteren
nee hoor, jij moet je anti Ajax brilletje afzetten en kijken welke ploeg het beste is tot nu toe in de competitie en dat is de ploeg die bovenaan staat, dat aan willen passen omdat jij dat leuker of reëler vindt is gewoon onderbuik gevoel en heeft weinig met gezond verstand te makenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik merk dat Ajacieden zoals jij er heel veel moeite mee hebben om dat brilletje af te zetten en toe te geven dat AZ de betere was, dit seizoen. Niet één keer, maar ook in Amsterdam.
Als ik de KNVB was en zie dat het puntenaantal gelijk is zou ik die rechtstreekse tickets aan de club geven die de ander het hardst heeft vernederd. Dat is in mijn ogen het eerlijkst op dit moment. En als het voor Ajacieden zo belangrijk is dat de stand zo blijft, verandert vrij weinig aan de uitkomst van de ticketverdeling.
Dat staan ze op basis van doelsaldo, dat het uiteraard onzin is op basis van een niet afgeronde competitie snap jij ook, want onderlinge duels zeggen dan veel meer, en dat snap jij ook maar je doet alsof je het niet snapt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee hoor, jij moet je anti Ajax brilletje afzetten en kijken welke ploeg het beste is tot nu toe in de competitie en dat is de ploeg die bovenaan staat, dat aan willen passen omdat jij dat leuker of reëler vindt is gewoon onderbuik gevoel en heeft weinig met gezond verstand te maken
ik weet wel wat jij inmiddels verdient, afwachten of je het ook gaat krijgenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat staan ze op basis van doelsaldo, dat het uiteraard onzin is op basis van een niet afgeronde competitie snap jij ook, want onderlinge duels zeggen dan veel meer, en dat snap jij ook maar je doet alsof je het niet snapt.
Bril af. AZ verdient het.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet wel wat jij inmiddels verdient, afwachten of je het ook gaat krijgen
Maar dit is toch niet relevant? Het gaat erom wie bovenaan staat, niet of dat verdiend is.quote:
https://www.knvb.nl/nieuw(...)-voetbal-onveranderdquote:Drie scenario's
De wedstrijden en competities in de sport vallen dus nu buiten het besluit om evenementen en bijeenkomsten te verbieden tot 1 juni. Over het verdere verloop binnen de sport zal pas een besluit worden genomen in de aanloop naar 6 april. Maar op basis van het besluit van de overheid is besloten geen wedstrijden met publiek te spelen voor 1 juni. Wij volgen zoals eerder gezegd het advies van het RIVM, dat nu tot en met 6 april reikt. We begrijpen zelf ook wel dat gezien de huidige heftige omstandigheden dat waarschijnlijk niet de einddatum van het verbod op sporten bij verenigingen zal zijn, en dat we daar wel ook rekening mee moeten houden in onze scenario’s.
Drie scenario’s waar wij nu mee werken luiden als volgt:
De competities worden uitgespeeld voor 30 juni (tot juni zonder publiek);
De competities worden uitgespeeld na 30 juni* (afhankelijk uitkomsten UEFA-kalenderwerkgroep);
De competities worden niet uitgespeeld.
Het blijft een puzzel, en bovendien is zonder ingrijpen van de UEFA het uitspelen van de Europese nationale competities na 30 juni onmogelijk. Ook de UEFA is nog bezig met scenario’s. De uitkomsten daarvan zijn voor ons relevant omdat we als Nederlands voetbal zo veel als mogelijk eenduidig op willen trekken met de andere competities.
De komende periode blijven we in overleg met alle betrokkenen in deze en wachten we de communicatie vanuit de overheid met name in relatie tot het besluit over de sport af.
Zeker, dus mag Ajax wat mij betreft bovenaan blijven staan. Meeste doelsaldo etc. Maar AZ verdient op basis van die twee onderlinge wedstrijden gewoon die directe CL tickets. Mensen die dat ontkennen slapen in een Ajaxpyjama onder een Ajaxdekbed.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Maar dit is toch niet relevant? Het gaat erom wie bovenaan staat, niet of dat verdiend is.
Bij gelijk aantal punten wordt gekeken naar doelsaldo en niet naar onderling resultaat. Niets wijst er op dat deze regel ineens aangepast zou moeten worden als de competitie niet is afgemaakt. Of dat terecht is of niet is een andere discussie.
Wat een stompzinnig bericht. Dus als NAC 2 keer had gewonnen verdienden zij een direct CL-ticket?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker, dus mag Ajax wat mij betreft bovenaan blijven staan. Meeste doelsaldo etc. Maar AZ verdient op basis van die twee onderlinge wedstrijden gewoon die directe CL tickets. Mensen die dat ontkennen slapen in een Ajaxpyjama onder een Ajaxdekbed.
hoe ze dat gaan combineren met een samenscholingsverbod en 1,5 m afstand is me een raadsel maar goed we gaan het zienquote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:53 schreef Marcoss het volgende:
Kan dus mei wedstrijden zonder publiek en dan in juni met publiek worden (of ook zonder publiek als ze het nog niet aandurven)
Tja,KNJB hequote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:13 schreef Kriegel het volgende:
AZ wordt even teringhard genaaid hier.
Gewoon 2x van Ajax gewonnen, gelijke punten. Nope, bedankt en tot ziens!
En ja, ik snap hoe het werkt. Maakt het niet rechtvaardiger voelend op dit moment.
En nog onder Ajax staan.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:13 schreef Kriegel het volgende:
AZ wordt even teringhard genaaid hier.
Gewoon 2x van Ajax gewonnen, gelijke punten. Nope, bedankt en tot ziens!
En ja, ik snap hoe het werkt. Maakt het niet rechtvaardiger voelend op dit moment.
Op basis van die twee wedstijden verdient AZ dat. Op basis van alle wedstrijden Ajax. En op basis van wie de meeste kroketten binnen 3 minuten naar binnen kunnen werken verdient FC Twente het misschien, maar dat is niet hoe de tickettoewijzingen bepaald worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker, dus mag Ajax wat mij betreft bovenaan blijven staan. Meeste doelsaldo etc. Maar AZ verdient op basis van die twee onderlinge wedstrijden gewoon die directe CL tickets. Mensen die dat ontkennen slapen in een Ajaxpyjama onder een Ajaxdekbed.
Eens, dat zou het ook onlogisch maken, maar zie ze best voor de Eredivisie een uitzondering maken dan. De amateurcompetities zijn sowieso klaar, lijkt me.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe ze dat gaan combineren met een samenscholingsverbod en 1,5 m afstand is me een raadsel maar goed we gaan het zien
Alle wedstrijden??? zijn er nog een aantal te spelen volgens mij..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:24 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Op basis van die twee wedstijden verdient AZ dat. Op basis van alle wedstrijden Ajax. En op basis van wie de meeste kroketten binnen 3 minuten naar binnen kunnen werken verdient FC Twente het misschien, maar dat is niet hoe de tickettoewijzingen bepaald worden.
een uitzondering schept een precedent, je kan niet een paar keer per week 18? x 22 professionals een contactsport laten beoefenen omdat het zogenaamd zo belangrijk is en tegen je burgers zeggen dat zij dat niet mogen, ook de spelers eerst testen zou oneerlijk zijn in dat opzicht plus dat ze dan eigenlijk ook in een vorm van quarantaine zouden moeten zitten tot de competitie voorbij isquote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Eens, dat zou het ook onlogisch maken, maar zie ze best voor de Eredivisie een uitzondering maken dan. De amateurcompetities zijn sowieso klaar, lijkt me.
Anders is de conclusie dat het seizoen gewoon klaar is, tenzij ze na juni door kunnen voetballen. Maar dan moet je nog veel meer dingen regelen en zal er iets vanuit de UEFA moeten komen om dat Europees te regelen. Dan moet je regelen wat er met Ziyech gebeurt als hij in principe al van Chelsea is (want contract per 1 juli), maar bij Ajax geblesseerd raakt in een competitiewedstrijd in seizoen 2019/2020 in juli.. Dat moet je gaan regelen in een groter geheel.
volgens mij is de overheid duidelijk 1,5m afstand houden ook als je voetballer bent.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 15:53 schreef Marcoss het volgende:
Kan dus mei wedstrijden zonder publiek en dan in juni met publiek worden (of ook zonder publiek als ze het nog niet aandurven)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |