abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:32:15 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192273166
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Toch wat te vroeg een deel van Shell verkocht gister ;)

Twijfel voor mezelf trouwens of het verstandig is om nu in Shell te blijven...lijkt me onwaarschijnlijk dat hij de komende weken niet meer naar beneden gaat als Amerika straks grotendeels plat komt te liggen,
Had slechts 6% verkocht en ook weer ergens anders in gestopt (Sligro). 2 uitstekende dagen achter de rug.
pi_192273246
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Had slechts 6% verkocht en ook weer ergens anders in gestopt (Sligro). 2 uitstekende dagen achter de rug.
Hier niets gedaan en alleen gister ochtend op 60 euro VWRL bijgekocht. Ook 2 zeer uitstekende dagen achter de rug, maar dat zal voor iedereen gelden.

Kan er ook zo weer af zijn, daarom twijfel ik om de boel te verkopen en later weer instappen...overal ligt de economie dood...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192273319
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:16 schreef xminator het volgende:
Waarom gaat het zo rap met basic-fit? Wat zien mensen daarin?
Kom op nou.
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:09:22 #259
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192274015
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:40 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt ondergewaardeerd.

Short wereldhave België als hedge?
Zou interessant zijn, maar zie te veel kanten hoe dat mis kan gaan. Hoe zie jij zo’n hedge voor je? Wordt een beetje de Prosus/Tencent play dan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:13:02 #260
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192274098
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hier niets gedaan en alleen gister ochtend op 60 euro VWRL bijgekocht. Ook 2 zeer uitstekende dagen achter de rug, maar dat zal voor iedereen gelden.

Kan er ook zo weer af zijn, daarom twijfel ik om de boel te verkopen en later weer instappen...overal ligt de economie dood...
Waarvoor zit je bij VWRL? De meeste mensen kopen zo’n ETF voor de lange termijn, als je denkt dat het binnenkort kan dalen en daarom verkoopt kan je bij een volgend instapmoment net verkeerd timen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192274446
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zou interessant zijn, maar zie te veel kanten hoe dat mis kan gaan. Hoe zie jij zo’n hedge voor je? Wordt een beetje de Prosus/Tencent play dan.
Same dollar value up als down, up Nederland, down Belgium.
Zoiets kan ook met zwaar in the money puts en calls als je zou willen als je of, het stuk short met een put optie, maar die zijn niet erg beschikbaar...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:32:05 #262
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192274527
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Same dollar value up als down, up Nederland, down Belgium.
Zoiets kan ook met zwaar in the money puts en calls als je zou willen als je of, het stuk short met een put optie, maar die zijn niet erg beschikbaar...
Liquiditeit WHEB laat ook wat te wensen over. Nederland shorten is makkelijker dan andersom, denk dat de jongens en meisjes rondom Storm dit spelletje ook wel willen uitsluiten. Snap sowieso niet waarom de grootaandeelhouder in België niet pleit voor een nieuwe structuur waar België stukken in Nederland koopt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192277946
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarvoor zit je bij VWRL? De meeste mensen kopen zo’n ETF voor de lange termijn, als je denkt dat het binnenkort kan dalen en daarom verkoopt kan je bij een volgend instapmoment net verkeerd timen.
Ja zit er ook voor lange termijn in. Maar dacht als ik nu 118 stuks die ik heb verkoop op 66 en dan weer instap op 62 ofzo dan maak ik 4x 118 minder verlies. Maar goed dat kan ook mis gaan. :P

bij dalen kan ik denk beter weer bijkopen voor een paar k. Maar dat kan ik ook doen als ik nu verkoop. Dus opnieuw instappen + nieuw cashgeld erbij.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 maart 2020 @ 23:25:52 #264
862 Arcee
Look closer
pi_192277950
Wall Street eindigde voor het eerst sinds 12 februari voor de tweede dag op rij in de plus.

Wel ging in het laatste kwartier ruim de helft van de winst van vandaag nog verloren.
pi_192278302
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:30 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat ziet er niet naar uit.
Helaas :(
Cindy De Vuyst
  donderdag 26 maart 2020 @ 00:31:38 #266
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192278350
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja zit er ook voor lange termijn in. Maar dacht als ik nu 118 stuks die ik heb verkoop op 66 en dan weer instap op 62 ofzo dan maak ik 4x 118 minder verlies. Maar goed dat kan ook mis gaan. :P

bij dalen kan ik denk beter weer bijkopen voor een paar k. Maar dat kan ik ook doen als ik nu verkoop. Dus opnieuw instappen + nieuw cashgeld erbij.
Kan lukken en kan misgaan, er is een leuk spel om te spelen:
https://qz.com/487013/thi(...)ll-stocks-right-now/
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192278375
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 00:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kan lukken en kan misgaan, er is een leuk spel om te spelen:
https://qz.com/487013/thi(...)ll-stocks-right-now/
You beat the market!
The $10,000 you invested turned into $29,693. If you hadn't made any trades you would have made $4,182 less—leaving an ending balance of $25,511. You took a risk and it worked out, but there's no guarantee you could do it again. Why don't you try?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192279605
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 00:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Kan lukken en kan misgaan, er is een leuk spel om te spelen:
https://qz.com/487013/thi(...)ll-stocks-right-now/
Ik heb dit spel nu 5 keer gespeeld, en 5 keer "you beat the market", Volgens mij klopt er niks van dit spel.
pi_192279937
Schoolvoorbeeld van "als je 10.000 euro aan de bank verschuldigd bent heb jij een probleem, als je 10 miljoen verschuldigd bent heeft de bank een probleem".

quote:
As a result of the unprecedented volumes and volatility in financial markets following the outbreak of COVID 19, ABN AMRO Clearing will incur a USD 250 million pretax incidental loss on one of its US clients. The net loss is approximately USD 200 million (EUR 183 million).

The client had a specific strategy, trading US options and futures, and failed to meet the minimum risk and margin requirements following extreme stress and dislocations in US markets. To prevent further losses, ABN AMRO Clearing decided to close-out the positions of this client. The impact will be included in the first quarter 2020 results of ABN AMRO.
ABN
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192282665
Aardig achtergrondartikel over de situatie op de etf-markt, die in extreme situaties juist ook voor de Flows van deze wereld aanmerkelijke risico's met zich meebrengt.

quote:
Misschien was het precies de bedoeling van de Federal Reserve. Misschien ook niet. Maar met het ongeëvenaarde steunpakket dat de centrale bank maandag uittrok om de Amerikaanse economie te redden, reikte het ook een helpende hand aan een beleggingsmarkt die in alle geweld van de afgelopen weken niet meer zo stevig op zijn benen stond: de markt van de exchange traded funds (etf's).

Etf's, ook wel indextrackers genoemd, zijn goedkoop, makkelijk verhandelbaar en leveren met één simpele aankoop direct een goed gespreide beleggingsportefeuille op: daarom zijn ze de afgelopen jaren zo populair geworden. Op de Amerikaanse effectenmarkten beslaat de handel in deze trackers al meer dan 30% van het dagelijkse totale marktvolume. In Europa is dat minder, maar ook ook hier groeit hun aandeel.

Tegelijkertijd dumpen

In opgaande markten is de goede verhandelbaarheid een pré. In de achtbaan van de afgelopen weken werkt het opeens heel hard tegen deze trackers. Sinds de uitbraak van het coronavirus de beleggingswereld beheerst, dumpen namelijk heel veel beleggers, van particulieren tot pensioenfondsen, tegelijkertijd hun etf's.

Vooral die op bedrijfsobligaties gaan eruit, ook afgelopen week. Volgens cijfers van State Street werd er in de week tot 20 maart in de Verenigde Staten $18,2 mrd aan kapitaal onttrokken uit obligatie-etf's. Europese beleggers verkochten in één week voor $9,8 mrd.

Daar hebben de etf-bouwers iets op gevonden. Als eindbeleggers weglopen, zijn er altijd marketmakers, zoals het Nederlandse Flow Traders, die de verplichting hebben etf's op te kopen. Ze kunnen die dan doorverkopen of ontbinden en de onderliggende portefeuille individueel doorverkopen. Ze kunnen zo geld verdienen aan prijsverschillen tussen de beurskoers van de etf en de koers van het pakketje effecten eronder, zeg, een portefeuille Europese bedrijfsobligaties.

Uit evenwicht

Als de koers van een etf lager is dan die van het de onderliggende bedrijfsobligaties, de net asset value (nav), dan kan de marketmaker het beursgenoteerde mandje met obligaties kopen en het mandje weggooien. De obligaties die erin zaten, kan hij individueel voor een hogere totaalprijs in de markt verkopen. Door deze arbitrage moeten de prijzen van de mandjes (etf's) en hun inhoud (obligaties) weer naar elkaar toe kruipen.

Alleen: als er nauwelijks iemand is die deze bedrijfsobligaties wil afnemen, werkt dit niet meer. Dat is precies wat er de afgelopen weken gebeurde. Volgens Frederick Gentis, hoofd obligatiehandel van broker TP Icap in Amsterdam, zijn de obligatiemarkten al wekenlang uit evenwicht. 'De prijzen die ik op mijn schermen zie, zijn niet de prijzen waartegen gehandeld wordt', zegt hij. 'Als marketmakers obligaties uit etf's willen verkopen, dan lukt dat nu nauwelijks.'

Met korting

Ondertussen worden de etf's, aangeprezen vanwege hun goede verhandelbaarheid, wel in de uitverkoop gedaan, tegen steeds lagere prijzen. Hierdoor zijn hun prijzen soms ver gedaald onder de waarde van het pakketje obligaties erin.

De grootste obligatie-etf ter wereld, een iShare van BlackRock met een marktkapitalisatie van $67 mrd, werd verhandeld met een korting van 4,4% op de onderliggende obligatieportefeuille: de grootste onderwaardering sinds 2008. De korting op een mandje obligaties van Van Eck liep op naar een record van 19%. Gentis zag deze week nog onderwaarderingen van 35% voorbijkomen.

Zo zitten er nu diepe scheuren in het eens zo goed gepolijste imago van de etf. De aanbieders ervan, wereldspelers als State Street, BlackRock en Vanguard, beloofden hun beleggers jarenlang dat hun mandjes altijd verhandeld zouden worden tegen de prijs van de verzameling obligaties erin. Nu blijkt die belofte steeds minder waard.

Moeilijke prijsvorming

Volgens Martijn Rozemuller, directeur Europa van Van Eck, komt de onderwaardering met name voor bij obligatie-etf's en dan vooral die van lagere overheden en bedrijfsobligaties. Ook hij ziet dat de prijsvorming in de obligatiemarkten de afgelopen weken moeilijk tot stand komt. 'De prijzen van de bedrijfsobligaties worden afgegeven door verschillende marketmakers. Die nemen een positie in waarvan ze niet zeker weten op welk niveau ze hem kunnen sluiten. Die onzekerheid leidt ertoe dat ze een hogere risico-opslag hanteren. Gezien de volatiliteit in de markt is dat begrijpelijk.'

Volgens de etf-aanbieders is het allemaal geen probleem. Er zijn nog geen marketmakers bezweken onder de verkoopdruk, ondanks dat de volumes in de etf-handel naar ongekende hoogten stegen. Op 28 februari werd er in de SPDR op de Amerikaanse S&P 500, de meest verhandelde etf ter wereld, een handelsomzet gemaakt van $114 mrd. 'Er is nog nooit zo'n handelsvolume geweest in één effect op één dag', zegt Philippe Roset van State Street, dat de SPDR uitgeeft. 'Het laat zien dat etf's juist voor een extra bron van liquiditeit zorgen. Als de stress toeneemt in de markt, neemt het handelsvolume in etf's toe. Dat geeft aan dat beleggers er vertrouwen in hebben.'

'Donkere toekomst'

Voor nu dan, maar kenners zijn het erover eens dat het verschil tussen de liquiditeit in de obligatiemarkt en die in de etf-markt niet heel veel langer had moeten duren voor de marketmakers en aanbieders. Eric Balchunas, ETF-strateeg van Bloomberg: 'Ze leefden in een hel van illiquiditeit. De toekomst zag er donker voor hen uit.'

Ook Gentis zag het de verkeerde kant opgaan. 'Wij zien de problemen, want ze willen ook via ons obligaties verkopen', zegt hij. 'Maar dan moet er wel een bieder zijn. Anders blijf je met die obligaties zitten. En als dat vaak gebeurt, hoopt het probleem zich op en kan het een keer fout gaan.'

De Fed grijpt in

Maar toen opeens was er licht, afkomstig van de Fed. De Amerikaanse centrale bank maakte afgelopen maandag bekend dat het een Secondary Market Corporate Credit Facility gaat oprichten. Met dat speciaal opgerichte vehikel gaat de Fed bedrijfsobligaties kopen én etf's op Amerikaanse bedrijfsobligaties. Het doel is de liquiditeit op deze markt te garanderen en bedrijven toegang te bieden tot financiering. Hiervoor stelt het Amerikaanse ministerie van financiën vooralsnog $10 mrd ter beschikking.

Meteen nadat het nieuws van de Fed bekend werd, schoot de koers van een van de grootste etf's op Amerikaanse bedrijfsobligaties met ruim 6% omhoog. Dat was de grootste stijging sinds september 2008. De beweging laat zien dat de ingreep van de Fed kan helpen de onttrekkingen uit obligatie-etf's te stoppen en de prijsverschillen met bedrijfsobligaties te verkleinen. Bovendien geeft de centrale bank de Amerikaanse wereldspelers op deze markt, State Street, Vanguard en BlackRock, een steuntje in de rug.

'Uitstel van executie'

Wel kan de Fed, als er weer een verkoopgolf komt, tegen dezelfde problemen aanlopen als andere etf-beleggers nu: prijsdalingen van etf's en het risico dat ze op de obligatiemarkt niet meer afgewikkeld kunnen worden.

Philippe Roset van State Street zegt de ingreep van de Fed goed te begrijpen. 'Etf’s bieden efficiënte toegang tot specifieke segmenten van de obligatiemarkt en ik denk dat de Fed zichzelf tekort zou doen als ze etf’s links zouden laten liggen.'

Volgens Gentis van TP Icap heeft de Fed slechts gezorgd voor uitstel van executie. 'De aanbieders van etf's zullen heel blij zijn dat het probleem van de liquiditeit nu vooruit wordt geschoven. De ingrepen van centrale banken nemen nu even de stress weg. Maar het probleem van het verschil in verhandelbaarheid tussen de etf's en hun onderliggende waarden lossen ze er natuurlijk niet mee op.'

Bron
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:07:38 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192283283
Cool dat er weer een AEX-forum is. Zelf te druk geweest met corona om op FOK! te kunnen.(niet ziek geweest)
Beurstechnisch wel wat klappen opgelopen, gelukkig had ik mijn rabo-certificaten nog(voor dat doel) om mijn margin op peil te houden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192283695
Heeft iemand enig idee wanneer VWRL ex-dividend gaat?

Ik dacht vandaag, maar zie niets in DEGIRO.
pi_192283784
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:04 schreef Aniek_ het volgende:

[..]

Ik heb dit spel nu 5 keer gespeeld, en 5 keer "you beat the market", Volgens mij klopt er niks van dit spel.
Ik had vanmorgen $38,764 na 1x spelen :')
Mocht het zo simpel zijn in real-life om van je $10,000. 3 tot 4x hoger te gaan. Ik deed het direct met veel hogere bedragen!
Cindy De Vuyst
pi_192283811
net nog eens gedaan:

What you just saw is exactly how the S&P 500 performed from the week of Sept. 22, 1989 to the week of Sept. 3, 1999.

You matched the market.
The $10,000 you invested turned into $39,108, because you didn't make any trades. This is a proven long-term investment strategy and a reason why short term market fluctuations shouldn't bother you. Why don't you try again and see what happens when you try to time the market?
Cindy De Vuyst
pi_192284145
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:34 schreef SausDip het volgende:
Heeft iemand enig idee wanneer VWRL ex-dividend gaat?

Ik dacht vandaag, maar zie niets in DEGIRO.
Is vandaag. Morgen wordt het bekend gemaakt.
pi_192284737
BNODesk twitterde op donderdag 26-03-2020 om 13:32:51 BREAKING: U.S. unemployment claims surge to 3.28 million, quadrupling the 1982 record - AP reageer retweet

LiveSquawk twitterde op donderdag 26-03-2020 om 13:30:42 US Initial Jobless Claims Mar-21: 3282K (exp 1700K; prev 281K)
- Continuing Claims Mar-14: 1803K (exp 1791K; prev 1701K) reageer retweet
pi_192285041
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:04 schreef Qunix het volgende:

[..]

Is vandaag. Morgen wordt het bekend gemaakt.
Thanks!

Het bericht over de werkloosheid in de VS en het nieuws van het CPB dat we in een recessie gaan komen, stemmen mij trouwens wel behoorlijk negatief :(
pi_192285476
En de S&P lijkt ongeveer vlak te openen? Dit terwijl er 4x zoveel ww aanvragen zijn gedaan? (tov piek in crisis)
3.3 mio is 1% van heel Amerika, misschien wel 2% van "werkend" Amerika?...

Snap er niks van haha
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 maart 2020 @ 14:21:30 #279
862 Arcee
Look closer
pi_192285696
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:11 schreef impact9 het volgende:
En de S&P lijkt ongeveer vlak te openen? Dit terwijl er 4x zoveel ww aanvragen zijn gedaan? (tov piek in crisis)
3.3 mio is 1% van heel Amerika, misschien wel 2% van "werkend" Amerika?...

Snap er niks van haha
Dan was dit gewoon waar beleggers ook al op gerekend hadden of wellicht dat het zelfs nog een tikje meeviel zelfs.
  donderdag 26 maart 2020 @ 14:24:50 #280
40566 Ericr
Livewrong
pi_192285767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:11 schreef impact9 het volgende:
En de S&P lijkt ongeveer vlak te openen? Dit terwijl er 4x zoveel ww aanvragen zijn gedaan? (tov piek in crisis)
3.3 mio is 1% van heel Amerika, misschien wel 2% van "werkend" Amerika?...

Snap er niks van haha
Werd vorige week al aangekondigd, ook al was die verwachting nog wel een stuk lager dan nu. Toen werd uitgegaan van 2 miljoen. Wordt nog 'leuk' daar als de uitbraak richting hoogtepunt gaat.
pi_192286460
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:11 schreef impact9 het volgende:
En de S&P lijkt ongeveer vlak te openen? Dit terwijl er 4x zoveel ww aanvragen zijn gedaan? (tov piek in crisis)
3.3 mio is 1% van heel Amerika, misschien wel 2% van "werkend" Amerika?...

Snap er niks van haha
Het is wachten op het instorten van dit luchtkasteel. De vraag is wat mij betreft niet of, maar wanneer.
pi_192286902
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:11 schreef impact9 het volgende:
En de S&P lijkt ongeveer vlak te openen? Dit terwijl er 4x zoveel ww aanvragen zijn gedaan? (tov piek in crisis)
3.3 mio is 1% van heel Amerika, misschien wel 2% van "werkend" Amerika?...

Snap er niks van haha
De stijging van de DJ heeft veel te maken met Boeing, er is kennelijk veel vertrouwen dat Boeing straks in mei gewoon weer gaat produceren.
BlaBlaBla
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:31:26 #283
40566 Ericr
Livewrong
pi_192286982
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:27 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

De stijging van de DJ heeft veel te maken met Boeing, er is kennelijk veel vertrouwen dat Boeing straks in mei gewoon weer gaat produceren.
Ze denken in de USA echt dat het binnen enkele weken weer businnes us usual is. Wordt nog een ruw ontwaken als de situatie volledig uit de klauwen gelopen is.
pi_192287367
Wat is deze met de beurs
pi_192287380
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:27 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

De stijging van de DJ heeft veel te maken met Boeing, er is kennelijk veel vertrouwen dat Boeing straks in mei gewoon weer gaat produceren.
Is ook gewoon zo
Cindy De Vuyst
pi_192287920
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:31 schreef Ericr het volgende:
Ze denken in de USA echt dat het binnen enkele weken weer businnes us usual is. Wordt nog een ruw ontwaken als de situatie volledig uit de klauwen gelopen is.
Ze zetten inderdaad vol in op een (al dan niet wat gematigd) scenario waarin een tijdelijke overflow van ziekenhuisbedden en een navenant dodental er in korte tijd doorheen geramd worden en daarna de pijn zou zijn geleden. Die utilitaire benadering zit ook wel wat meer ingebakken in de Angelsaksische cultuur. Vraag is wel wat er concreet gaat gebeuren als de daadwerkelijke gevolgen en de omvang daarvan duidelijk worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 26 maart 2020 @ 16:23:07 #287
40566 Ericr
Livewrong
pi_192287941
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Ze zetten inderdaad vol in op een (al dan niet wat gematigd) scenario waarin een tijdelijke overflow van ziekenhuisbedden en een navenant dodental er in korte tijd doorheen geramd wordt en daarna de pijn is geleden. Die utilitaire benadering zit ook wel wat meer ingebakken in de Angelsaksische cultuur. Vraag is wel wat er concreet gaat gebeuren als de daadwerkelijk gevolgen en de omvang daarvan duidelijk worden.
Hoop aanhangers van speedfreak Ayn Rand daar. Succes of krijg de tyfus maar.
pi_192288007
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:23 schreef Ericr het volgende:
Hoop aanhangers van speedfreak Ayn Rand daar. Succes of krijg de tyfus maar.
Je kan er moreel heel wat van vinden inderdaad. Maar ook hier komt die basale kosten-/batenanalyse op een gegeven moment wel op tafel, maar gelukkig wel met een wat andere modus.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192288655
De Rabobank certificaten na een week weer verkocht, toch mooi 19,8% rendement op gehaald :D Mochten ze weer eens ruim onder de ¤100 zakken, dan pik ik ze misschien wel weer op.

Het compenseert nog niet mijn verliezen op Shell, maar gelukkig is dat nu grotendeels weggewerkt. Die hou ik ook nog gewoon lekker aan en bouw ik stapsgewijs af mocht het boven de ¤17,50 komen (per ¤2,50 stijging verkoop ik ~20% van mijn aandelen Shell). Verder hou ik me voorlopig lekker afzijdig :)
pi_192290301
Het jeukt echt aan alle kanten om een paar upstream oliegiganten in de portfolio te stoppen die gigantisch zijn afgestraft maar ik blijf vasthouden aan het B&H-geloof en blijf voorlopig lekker doorsparen.

Heb overigens wel pas een huis weten te kopen voor bijna 10% onder de vraagprijs en taxatieprijs dus dat voelde wel weer als een semi-belegging. Uiteindelijk is het nu zeker niet het juiste moment om te kopen maar omdat ik ook gewoon een andere woning nodig had, gunde ik mijzelf een gecalculeerde miskoop.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192290742
Mijn relatief grote positie in Shell B compenseert op dit moment mijn enorme verlies in Basic Fit (~ - 50% :') ) en iets minder groot verlies in Sligro. AB InBev is gelukkig weer enigszins hersteld tot bijna mijn GAK.

De vraag is wel hoe lang het duurt voordat de oliesector weer een tegenvaller krijgt, dus hopelijk duurt het niet al te lang voordat de horeca en sportscholen weer open mogen.

Gelukkig heb ik nog niks 'verloren' zolang ik hodl ;)
  donderdag 26 maart 2020 @ 19:03:34 #292
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_192290823
Zijn er nog voorwaarden als je aandelen van je werkgever wilt kopen zonder dat je er een topfunctie bekleed?
pi_192290855
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:03 schreef foetre het volgende:
Zijn er nog voorwaarden als je aandelen van je werkgever wilt kopen zonder dat je er een topfunctie bekleed?
Handelen met voorkennis is onder alle voorwaarden verboden.
One man's trash, another man's treasure.
  donderdag 26 maart 2020 @ 19:46:33 #294
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_192291726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:04 schreef Arkai het volgende:

[..]

Handelen met voorkennis is onder alle voorwaarden verboden.
Voorkennis heb ik niet echt , ik ben gewoon 1 van de 7000 werknemers het hoofdkantoor zit zelfs in Denemarken.
Afgelopen jaar hadden alle werknemers al wat aandelen gekregen voor het 150 jarig bestaan .Dat heb ik nu uitgebreid met wat aandelen omdat ze nu nogal laag staan (60% gezakt door de crisis)
pi_192291980
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:46 schreef foetre het volgende:

[..]

Voorkennis heb ik niet echt , ik ben gewoon 1 van de 7000 werknemers het hoofdkantoor zit zelfs in Denemarken.
Afgelopen jaar hadden alle werknemers al wat aandelen gekregen voor het 150 jarig bestaan .Dat heb ik nu uitgebreid met wat aandelen omdat ze nu nogal laag staan (60% gezakt door de crisis)
Heeft het bedrijf geen intern reglement? Dat is bij ons wel namelijk.
Vooral de gesloten periode is een ding: dan mag je niet handelen, omdat men bezig is met kwartaalrapportage en je dus voorkennis zou kunnen hebben.
pi_192292921
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:59 schreef -Wereld- het volgende:
Mijn relatief grote positie in Shell B compenseert op dit moment mijn enorme verlies in Basic Fit (~ - 50% :') ) en iets minder groot verlies in Sligro. AB InBev is gelukkig weer enigszins hersteld tot bijna mijn GAK.

De vraag is wel hoe lang het duurt voordat de oliesector weer een tegenvaller krijgt, dus hopelijk duurt het niet al te lang voordat de horeca en sportscholen weer open mogen.

Gelukkig heb ik nog niks 'verloren' zolang ik hodl ;)
Waarom Basic fit, de bank vindt het ook al 20 euro ofzo waard, maar ik kom niet veel verder dan 4 euro.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192292929
De Amerikaanse beurzen begrijp ik totaal niet. Corona gaat helemaal mis daar, werkloosheid neemt enorm toe en toch stijgen we vrolijk 5% verder?
pi_192292947
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:35 schreef Arkai het volgende:
Uiteindelijk is het nu zeker niet het juiste moment om te kopen maar omdat ik ook gewoon een andere woning nodig had, gunde ik mijzelf een gecalculeerde miskoop.
Want? :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 26 maart 2020 @ 20:57:58 #299
40566 Ericr
Livewrong
pi_192293455
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:35 schreef Faraday01 het volgende:
De Amerikaanse beurzen begrijp ik totaal niet. Corona gaat helemaal mis daar, werkloosheid neemt enorm toe en toch stijgen we vrolijk 5% verder?
Ze denken dat het binnen paar weken of hooguit paar maanden normaliseert. De echte klap komt nog wel. Panic selling met totale crash waarbij alle circuit breakers afgaan is nog steeds een reële kans.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 26 maart 2020 @ 20:58:48 #300
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192293468
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:35 schreef Faraday01 het volgende:
De Amerikaanse beurzen begrijp ik totaal niet. Corona gaat helemaal mis daar, werkloosheid neemt enorm toe en toch stijgen we vrolijk 5% verder?
Tijdens iedere crisis zie je ook dit soort grote stijgingen
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_192293892
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want? :')
Onder invloed van de lage rente zijn de huizenprijzen enorm opgelopen. Of bedoelde je dat niet?
One man's trash, another man's treasure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')