Hoe meer besmettingen hoe meer druk op de ziekenhuizen die het al retedruk hebben met mensen redden.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:06 schreef Plots het volgende:
[..]
Zo voorkom je wel nieuwe besmettingen en verslaan we het virus. We hoeven helemaal geen groepsimmuniteit. Die strategie kan de IC ook niet aan, wat binnenkort gemerkt zal worden.
Daar komt men nu langzaam achter inderdaad.. benieuwd hoe men de kentering zal verwoorden over niet al te lange tijdquote:Op zondag 22 maart 2020 12:06 schreef Plots het volgende:
[..]
Zo voorkom je wel nieuwe besmettingen en verslaan we het virus. We hoeven helemaal geen groepsimmuniteit. Die strategie kan de IC ook niet aan, wat binnenkort gemerkt zal worden.
Vals dilemma. Er kan gewoon gefaseerd worden gewerkt met maatregelen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:04 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij zit in een spagaat
Met een complete lockdown krijg je geen groepsimmuniteit
Alsof Nederland nog een leger heeft.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:07 schreef Scrapyard het volgende:
Dan word je toch ook woest als keukenhof ofzo zijnde. Gaat iedereen massaal het bos in.
Hoezo sluiten ze niet gewoon (de parkeerplekken van) stranden, bossen, etc? Kan het leger prima doen, die staan nu stand by.
Mooi artikel hoor.quote:
Echt niet te harden hier soms. Net weer 3 pagina's over die NL Alert. Doe toch normaal mensen. Ga naar het SC ofzo. Dit is echt geen doen zo.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Iedereen hier zou het nu echt inmiddels wel moeten weten na meer dan 400 delen. Laatste waarschuwing.
En grote dank aan degenen die wél meehelpen de boel hier voor iedereen leesbaar te houden.
Om 14h00 toch de persco?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:07 schreef riazop het volgende:
Merkel persco vanmiddag
Duitse kranten zijn zeker van een complete lockdown van Duitsland vanaf morgen 12h
Blijven eigenlijk NL, VK en Zweden nog over
Ah, bedankt. Ja, dat is tenminste een goeie oproep. Niet dat slappe "alleen als u ziek of verkouden bent."quote:Op zondag 22 maart 2020 12:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Twitter:
https://twitter.com/Natuurmonument/status/1241669526065946624
Prima dus.quote:
en in hoeveel fases wilde je dan 11 miljoen Nederlands "immuun" krijgen?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:08 schreef Chia het volgende:
[..]
Vals dilemma. Er kan gewoon gefaseerd worden gewerkt met maatregelen.
Heeft ie een keer vertrouwen in het gepeupel, is het wèèr niet goedquote:Op zondag 22 maart 2020 12:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Leuk dat hij ons vertrouwde en prima dat hij het wilde proberen. Hij zag echter vrijdag al dat het niet goed ging (gaf het zelf aan tijdens persconferentie). Daarna zag hij dat het zaterdag niet goed ging, nu zit hij weer dat het vandaag niet goed gaat en nog doet hij niks.
Rutte doet niks? In welke realiteit leef jij??quote:Op zondag 22 maart 2020 12:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Leuk dat hij ons vertrouwde en prima dat hij het wilde proberen. Hij zag echter vrijdag al dat het niet goed ging (gaf het zelf aan tijdens persconferentie). Daarna zag hij dat het zaterdag niet goed ging, nu zit hij weer dat het vandaag niet goed gaat en nog doet hij niks.
Nee joh juist wel schieten. De genie alle bruggen op laten blazen. Tanks en bulldozer door de Ikea en bouwmarkten. Mijnenvelden in bossen en op stranden.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:08 schreef Generationalpha het volgende:
Waarom zetten we niet gewoon het leger in? Die hebben toch niets te doen en het is niet alsof ze mensen ook daadwerkelijk neer gaan schieten.Alleen een afschrikfunctie.
Interessantquote:Op zondag 22 maart 2020 11:52 schreef Multatilu het volgende:
Voor alle paniekzaaiers of paniekhebbers (ja, ook jij @:Roos94): https://www.nemokennislin(...)H7aVbdW_gk76bQ0-phNk
Is al eerder gepost, maar belangrijke zaken moeten vaker gepost worden.
haha oeps las 393. Das dom van me.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
339 is bij lange na niet 400!
Paniekzaaier.
Hier ook nog lekker wandelen. Prima weer buiten en je komt hier niemand tegen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:08 schreef Spanky78 het volgende:
Iedereen zit al weken binnen. En nu willen ze even frisse lucht. Succes daar in de randstad. Ergens begrijp ik het wel. Het is nauwelijks mogelijk om afstand te houden. Alsnog kun je prima naar buiten en 1,5m afstand houden.
Daarnaast denken veel mensen: snel nog even voordat we straks in lockdown zitten. Dit is het hele probleem. We kunnen de mensen beter spreiden. Dus kinderen gewoon naar school en mensen thuis werken of op locatie als het niet anders kan.
Winkels gewoon open zodat mensen rustig en gespreid wat spullen kunnen kopen. Ik ben geen voorstander van een echte lockdown. Het gaat niets helpen ook. We zijn allang de lul met zijn allen. Dat begon al met carnaval. Toen konden we nog eea tegenhouden.
Hier alle ruimte trouwens. In de natuur en op straat prima te doen.
Ik ga zo ook naar buiten trouwens. Blijf netjes afstand houden.
Dan is er crisisberaadquote:
Dat ze aangeven nog niet met nóg strengere maatregelen te komen, zoals we in andere landen wel zien.quote:
Hier ook, ik heb een heel bos voor mezelf waar ik bijna nooit iemand tegen kom.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:08 schreef Spanky78 het volgende:
Hier alle ruimte trouwens. In de natuur en op straat prima te doen.
Inderdaad. Inmiddels zou iedereen toch wel moeten begrijpen dat het niet gaat om de (dodelijke) effecten van het virus zelf, maar vooral om de extreme besmettelijkheid. Dat gepaard met het feit dat een percentage van de geïnfecteerden dusdanig zware klachten ontwikkeld dat ze in het ziekenhuis moeten worden opgenomen, maakt dat de ziekenzorg onder te zware druk kan komen te staan en de capaciteit overschreden wordt.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het artikel slaat de plank imho best mis. Het punt is juist dat het zorgt voor een piekbelasting in de zorg met allemaal andere narigheid tot gevolg, waar de auteur helemaal overheen stapt.
Hij heeft vooral heel veel verkeerd gedaan, en veel dingen niet te doenquote:Op zondag 22 maart 2020 12:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Rutte doet niks? In welke realiteit leef jij??
Rutte heeft al veel gedaan.
En dat vind je goed?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ze aangeven nog niet met nóg strengere maatregelen te komen, zoals we in andere landen wel zien.
Ja, oproep na oproep na oproep. Lekker boring.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:59 schreef Kyran het volgende:
..... dus
• Natuurgebieden doen een noodoproep, omdat mensen niet luisteren en alles overloopt.
• Kamervoorzitter Khadija Arib doet een oproep, omdat ze ziet dat het niet goed gaat.
• Politici van o.a. VVD en CU noemen wat er gebeurt onverantwoordelijk, terwijl het hun kabinet is.
• NS-topman Roger van Boxtel roept op om de trein niet te gebruiken, omdat die niet voor dagjesmensen bedoeld is
• Bouwmarkten en tuincentra raken overvol en moeten zelf allemaal maar maatregelen nemen
• België barricadeert de grenzen, zodat dom volk uit Nederland niet de grens over komt.
• Burgemeester van Noordwijk roept op aub. niet meer naar het strand te komen.
Ondertussen Rutte
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 maart 2020 11:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik was gegaan voor: "Blijf zoveel mogelijk thuis, sowieso als u ziek of verkouden bent."
Dan weet gelijk heel Nederland hoe je sowieso schrijft - twee vliegen in een klap
Ja joh, het leger in de straten om de burgers in het gareel te houden. Is ook go to solution in Zuid-Amerika de afgelopen 50 jaar. En goed dat dat werkt joh! Kost elke keer maar een paar honderdduizend dodenquote:Op zondag 22 maart 2020 12:08 schreef Generationalpha het volgende:
Waarom zetten we niet gewoon het leger in? Die hebben toch niets te doen en het is niet alsof ze mensen ook daadwerkelijk neer gaan schieten.Alleen een afschrikfunctie.
Hier ook. Lekker al die randstedelingen uitlachen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier ook, ik heb een heel bos voor mezelf waar ik bijna nooit iemand tegen kom.
Hoelang wil je op lockdown? Tot er een vaccin is? Anders ga je dit altijd weed krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij heeft vooral heel veel verkeerd gedaan, en veel dingen niet te doen
en laat al weken na NL op lockdown te gooien, met vele duizenden extra Nederlanders die gaan sterven tot gevolg
Ja, dat niet verplicht álle winkels dicht gaan, zo'n beetje alle productie stil wordt gelegd en het zelfs verboden wordt om überhaupt zonder specifieke reden naar buiten te gaan vind ik inderdaad goed.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
En dat vind je goed?
Hoop dat jij of je familie de komende weken dan geen spoedeisende hulp nodig heeft. Ben benieuwd of je nog steeds "prima" kan zeggen als ze je geen goede zorg kunnen verlenen.
Is het voor jou ook mogelijk om in een post niet te schreeuwen om een lockdown of Rutte de schuld van alles te geven? Het wordt een beetje vermoeiend.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:12 schreef riazop het volgende:
[..]
en laat al weken na NL op lockdown te gooien, met vele duizenden extra Nederlanders die gaan sterven tot gevolg
Waar is dat bos?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier ook, ik heb een heel bos voor mezelf waar ik bijna nooit iemand tegen kom.
Het leger gaat ons niet neerschieten hoor, wat een stomme vergelijking..quote:Op zondag 22 maart 2020 12:12 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja joh, het leger in de straten om de burgers in het gareel te houden. Is ook go to solution in Zuid-Amerika de afgelopen 50 jaar. En goed dat dat werkt joh! Kost elke keer maar een paar honderdduizend doden
Gewoon daar wegblijven. Laat die dagjesmensen maar voor de groepsimmuniteit zorgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:07 schreef Scrapyard het volgende:
Dan word je toch ook woest als keukenhof ofzo zijnde. Gaat iedereen massaal het bos in.
Hoezo sluiten ze niet gewoon (de parkeerplekken van) stranden, bossen, etc? Kan het leger prima doen, die staan nu stand by.
Waarom zouden ze niet, net zoals vorige week, vanavond de boel wat strakker gaan regelen?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Artsen zonder Grenzen moet Nederland helpen, wel uniek dit.quote:71 Nederlandse tropenartsen hebben zich aangemeld om te helpen bij de corona-uitbraak in Noord-Brabant. Ze geven gehoor aan een oproep die gisteren werd gedaan door de Inspectie voor Volksgezondheid Noord-Brabant en artsenfederatie KNMG.
Die zeggen dat er behoefte is aan ervaren tropenartsen die de hulpverlening kunnen ondersteunen. Zo zouden ze de zorg kunnen coördineren, mede-organiseren en evalueren. Ook kunnen de tropenartsen ingezet worden om te beoordelen of mensen met klachten moeten worden opgenomen in een ziekenhuis.
De verwachting is dat na het weekend duidelijk is hoe de ondersteuning wordt georganiseerd. Aanmelden kan nog via azghelpt@amsterdam.msf.org.
Bron: NOS
ADquote:Ook Australië ziet zich genoodzaakt om strengere maatregelen te nemen. Premier Scott Morrison kondigde de sluiting aan van onder meer pubs, restaurants, gebedshuizen, bioscopen en indoor sportlocaties. De maatregelen gaan in voor zes maanden, maar worden elke maand bekeken, melden Australische media.
Vooral niet als straks weer de foto’s verschijnen van al het volk wat lekker aan het recreëren isquote:Op zondag 22 maart 2020 12:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Dan is er crisisberaad
kan in theorie nog uren duren, maar men zegt in Duitsland dat de kogel al door de kerk is. Beiereen is zelf al begonnen met lockdown.
Rutte zal zijn apathie niet kunnen volhouden
Dat verwacht ik in Nederland ook niet zo gauw, maar de geschiedenis leert ons dat het erg vaak mis is gegaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het leger gaat ons niet neerschieten hoor, wat een stomme vergelijking..
Strengere maatregelen is niet meteen gelijk aan dat je je huis niet meer uit mag.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dat niet verplicht álle winkels dicht gaan, zo'n beetje alle productie stil wordt gelegd en het zelfs verboden wordt om überhaupt zonder specifieke reden naar buiten te gaan vind ik inderdaad goed.
twitter:DeSpeld twitterde op zondag 22-03-2020 om 11:30:00Yogaclubje begint met minuut stilte voor doden die het gaat veroorzaken’ https://t.co/Q2kenJhWjX reageer retweet
Dan heb je wel een heel negatief beeld zeg, handhaving zal nodig zijn - mensen willen geen eigen verantwoordelijkheid nemenquote:Op zondag 22 maart 2020 12:15 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dat verwacht ik in Nederland ook niet zo gauw, maar de geschiedenis leert ons dat het erg vaak mis is gegaan.
Op zich een mooi artikel, maar het gaat wel voorbij aan het belangrijkste risico van deze ziekte, namelijk dat het sterftepercentage enorm toeneemt zodra de IC's vol liggen, zoals nu in Italië.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:52 schreef Multatilu het volgende:
Voor alle paniekzaaiers of paniekhebbers (ja, ook jij @:Roos94): https://www.nemokennislin(...)H7aVbdW_gk76bQ0-phNk
Is al eerder gepost, maar belangrijke zaken moeten vaker gepost worden.
Natuurmonumenten zal dat bericht vast niet voor de lol hebben verspreid. Hoe lang kan Rutte nog volhouden aan geen lockdown? Die wordt vroeg of laat ingevoerd, dat kan haast niet meer anders.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:15 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Vooral niet als straks weer de foto’s verschijnen van al het volk wat lekker aan het recreëren is
Australië neemt maatregelen die wij al hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:16 schreef Vault-Boy het volgende:
Echt andere landen nemen al extra maatregelen als ik het AD zo zie en wij nog steeds niet. Hoelang willen ze nog blijven wachten.
Precies, niks tegenin te brengen. Wordt nu ook actief gecontroleerd op de Albert cuyp hoor ik.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Halsema: markten blijven open, omdat het alternatief is dat men gaat samenklonteren in supermarkten.
Fair enough.
Als anderen van die rots springen, spring jij dan ook?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:16 schreef Vault-Boy het volgende:
Echt andere landen nemen al extra maatregelen als ik het AD zo zie en wij nog steeds niet. Hoelang willen ze nog blijven wachten.
Welke strengere maatregelen bedoel je nu dan, dus buiten 'je mag je huis niet meer uit' en 'alle winkels moeten verplicht dicht, op de supermarkt na'?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Strengere maatregelen is niet meteen gelijk aan dat je je huis niet meer uit mag.
'maar worden elke maand bekeken', dus het kan ook minder lang duren.quote:
Tot we weer dicht bij 0 zijnquote:Op zondag 22 maart 2020 12:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hoelang wil je op lockdown? ....
Of met zijn maatregelen voorkomt hij duizenden extra doden.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Gelukkig is jouw mening niet relevant bij de beoordeling van nieuwe maatregelen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:18 schreef riazop het volgende:
[..]
Tot we weer dicht bij 0 zijn
3% van de Nederlanders dit jaar laten sterven vind ik geen optie
Ieder jaar sterft al 1% van NL. Dicht bij 0 ga je toch niet komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:18 schreef riazop het volgende:
[..]
NOS.nlquote:Zandvoort en Bloemendaal sluiten parkeerterreinen bij de stranden
De gemeenten Zandvoort en Bloemendaal hebben de parkeerterreinen bij de stranden afgesloten. Zij sturen dagjesmensen en recreanten terug. Met borden op de toegangswegen worden mensen op de noodzaak van wegblijven gewezen.
"Deze maatregel is genomen om risicovolle situaties te voorkomen. Het is van cruciaal belang dat iedereen zich aan de regels houdt om de verspreiding van het Corona virus te beheersen", schrijven de gemeenten. "De afstand van minimaal 1,5 meter is daarbij noodzakelijk. Wanneer de stranden te vol lopen is het aanhouden van deze afstand moeilijk."
"Deze maatregelen zijn genomen om risicovolle situaties te voorkomen", schrijft burgemeester Roest van Bloemendaal op Facebook. "Het is van cruciaal belang dat iedereen zich aan de regels houdt om de verspreiding van het coronavirus te beheersen."
quote:Zandvoort en Bloemendaal sluiten parkeerterreinen bij de stranden
De gemeenten Zandvoort en Bloemendaal hebben de parkeerterreinen bij de stranden afgesloten. Zij sturen dagjesmensen en recreanten terug. Met borden op de toegangswegen worden mensen op de noodzaak van wegblijven gewezen.
"Deze maatregel is genomen om risicovolle situaties te voorkomen. Het is van cruciaal belang dat iedereen zich aan de regels houdt om de verspreiding van het Corona virus te beheersen", schrijven de gemeenten. "De afstand van minimaal 1,5 meter is daarbij noodzakelijk. Wanneer de stranden te vol lopen is het aanhouden van deze afstand moeilijk."
"Deze maatregelen zijn genomen om risicovolle situaties te voorkomen", schrijft burgemeester Roest van Bloemendaal op Facebook. "Het is van cruciaal belang dat iedereen zich aan de regels houdt om de verspreiding van het coronavirus te beheersen."
Bron: NOS liveblog
Laat ze inderdaad eerst maar eens een samenscholingsverbod uitroepen inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Welke strengere maatregelen bedoel je nu dan, dus buiten 'je mag je huis niet meer uit' en 'alle winkels moeten verplicht dicht, op de supermarkt na'?
Want dat mensen wel even beboet zouden mogen worden als ze met te grote groepen bij elkaar komen vind ik dan weer prima.
op zich nier zo'n vreemde benadering, hier zullen ze iedere maand weer moeten verlengenquote:Op zondag 22 maart 2020 12:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'maar worden elke maand bekeken', dus het kan ook minder lang duren.
In principe staat er gewoon maandelijks.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
6 maanden, zo dat zijn geen halve maatregelen
Noordwijk ook heb ik begrepen.quote:
Precies. Het maakt niet heel veel uit hoe je het doet, uiteindelijk wordt het toch wel per X weken bekekenquote:Op zondag 22 maart 2020 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
op zich nier zo'n vreemde benadering, hier zullen ze iedere maand weer moeten verlengen
quote:
Weekend, mooi weer, alles is verder dicht.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:20 schreef Arcee het volgende:
Waarom moeten mensen nu per se massaal naar het strand?
Jouw 3% is uit de lucht gegrepen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:20 schreef riazop het volgende:
[..]
Dan kunnen die 2 % extra er ook wel bij?
Bouwmarkten zijn wel noodzakelijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Laat ze inderdaad eerst maar eens een samenscholingsverbod uitroepen inderdaad.
Daarnaast ben ik wel van mening dat bouwmarkten en tuincentra gewoon dicht moeten.
En er moet echt beter geregeld worden dat de geopende winkels niet overlopen.
Dat vraag ik me echt op elke dag af waarop mensen massaal naar het strand gaan. En eigenlijk sowieso op elke dag. Al dat zand tussen je tenen en in je bilnaad en in je ogen en oren en overal gadverdammequote:Op zondag 22 maart 2020 12:20 schreef Arcee het volgende:
Oh, dus iedereen in NL raakt besmet? En 3% sterftecijfer is gebaseerd op bekende besmettingen. De asymptomatische besmettingen zijn daarin niet meegenomen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:18 schreef riazop het volgende:
[..]
voor het vrijheidsgevoelquote:Op zondag 22 maart 2020 12:20 schreef Arcee het volgende:
Inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Strengere maatregelen is niet meteen gelijk aan dat je je huis niet meer uit mag.
Nope, voor groepsimmuniteit heb je minstens 60% besmetting nodig, dus 11 miljoen Nederlanders. En daar zullen er 3 % van overlijden en nog eens 3% zal levenslang met longziektes lopenquote:Op zondag 22 maart 2020 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jouw 3% is uit de lucht gegrepen.
twitter:maaike_homan twitterde op zondag 22-03-2020 om 07:49:42Noodziekenhuis in Madrid, foto verspreid door de Comunidad de Madrid. Denk hier maar even aan als je vandaag per se met z'n allen naar het strand of bos wilt, of met 20 man hutjemutje gaat bootcampen. https://t.co/PC1Khtymx6 reageer retweet
Eerste mooie weekend van het jaar.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:20 schreef Arcee het volgende:
Geen idee eigenlijkquote:
Vervolgena gooi je de boel los.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:18 schreef riazop het volgende:
[..]
Dit stelt mij eerder gerust dan ongerust.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:22 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]twitter:maaike_homan twitterde op zondag 22-03-2020 om 07:49:42Noodziekenhuis in Madrid, foto verspreid door de Comunidad de Madrid. Denk hier maar even aan als je vandaag per se met z'n allen naar het strand of bos wilt, of met 20 man hutjemutje gaat bootcampen. https://t.co/PC1Khtymx6 reageer retweet
Niets zo rustgevend als de zee. Maar niet als het krioelt van de mensen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat vraag ik me echt op elke dag af waarop mensen massaal naar het strand gaan. En eigenlijk sowieso op elke dag. Al dat zand tussen je tenen en in je bilnaad en in je ogen en oren en overal gadverdamme
Die liggen al weken (waarschijnlijk maanden) op tafel.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Halsema zegt nu dat vergaande maatregelen zeker op tafel liggen (samenscholingsverbod en boetes) @ Buitenhof
Zoals Rutte eerder ook al aangaf dat ze zullen opschalen als ze denken dat het nodig is.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Halsema zegt nu dat vergaande maatregelen zeker op tafel liggen (samenscholingsverbod en boetes) @ Buitenhof
Volgens Bild begint het overleg pas om 14:00, dus een bericht volgt pas later zou ik denken:quote:
twitter:BILD twitterde op zondag 22-03-2020 om 11:59:40🔴 #BILDLive: Heute ist der Tag der Entscheidung: Gilt bald für uns alle eine Ausgangssperre? Merkel und die Länderchefs beraten ab 14 Uhr über drastische Maßnahmen. https://t.co/90A5gZ9UgY reageer retweet
Ok, ik kan mij er best in vinden dat het handig is dat die openblijven.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Bouwmarkten zijn wel noodzakelijk.
Alleen moeten ze zelf regels instellen. Gezinsverbod bijvoorbeeld.
Ja duidelijk he?quote:
Jouw 3% is uit de lucht gegrepen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Nope, voor groepsimmuniteit heb je minstens 60% besmetting nodig, dus 11 miljoen Nederlanders. En daar zullen er 3 % van overlijden en nog eens 3% zal levenslang met longziektes lopen
En dan na een jaar doden mensen in huis aantreffen vanwege depressiesquote:Op zondag 22 maart 2020 12:18 schreef riazop het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |