Hier ook, ik heb een heel bos voor mezelf waar ik bijna nooit iemand tegen kom.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:08 schreef Spanky78 het volgende:
Hier alle ruimte trouwens. In de natuur en op straat prima te doen.
Inderdaad. Inmiddels zou iedereen toch wel moeten begrijpen dat het niet gaat om de (dodelijke) effecten van het virus zelf, maar vooral om de extreme besmettelijkheid. Dat gepaard met het feit dat een percentage van de geïnfecteerden dusdanig zware klachten ontwikkeld dat ze in het ziekenhuis moeten worden opgenomen, maakt dat de ziekenzorg onder te zware druk kan komen te staan en de capaciteit overschreden wordt.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het artikel slaat de plank imho best mis. Het punt is juist dat het zorgt voor een piekbelasting in de zorg met allemaal andere narigheid tot gevolg, waar de auteur helemaal overheen stapt.
Hij heeft vooral heel veel verkeerd gedaan, en veel dingen niet te doenquote:Op zondag 22 maart 2020 12:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Rutte doet niks? In welke realiteit leef jij??
Rutte heeft al veel gedaan.
En dat vind je goed?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat ze aangeven nog niet met nóg strengere maatregelen te komen, zoals we in andere landen wel zien.
Ja, oproep na oproep na oproep. Lekker boring.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:59 schreef Kyran het volgende:
..... dus
• Natuurgebieden doen een noodoproep, omdat mensen niet luisteren en alles overloopt.
• Kamervoorzitter Khadija Arib doet een oproep, omdat ze ziet dat het niet goed gaat.
• Politici van o.a. VVD en CU noemen wat er gebeurt onverantwoordelijk, terwijl het hun kabinet is.
• NS-topman Roger van Boxtel roept op om de trein niet te gebruiken, omdat die niet voor dagjesmensen bedoeld is
• Bouwmarkten en tuincentra raken overvol en moeten zelf allemaal maar maatregelen nemen
• België barricadeert de grenzen, zodat dom volk uit Nederland niet de grens over komt.
• Burgemeester van Noordwijk roept op aub. niet meer naar het strand te komen.
Ondertussen Rutte
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 22 maart 2020 11:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik was gegaan voor: "Blijf zoveel mogelijk thuis, sowieso als u ziek of verkouden bent."
Dan weet gelijk heel Nederland hoe je sowieso schrijft - twee vliegen in een klap
Ja joh, het leger in de straten om de burgers in het gareel te houden. Is ook go to solution in Zuid-Amerika de afgelopen 50 jaar. En goed dat dat werkt joh! Kost elke keer maar een paar honderdduizend dodenquote:Op zondag 22 maart 2020 12:08 schreef Generationalpha het volgende:
Waarom zetten we niet gewoon het leger in? Die hebben toch niets te doen en het is niet alsof ze mensen ook daadwerkelijk neer gaan schieten.Alleen een afschrikfunctie.
Hier ook. Lekker al die randstedelingen uitlachen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier ook, ik heb een heel bos voor mezelf waar ik bijna nooit iemand tegen kom.
Hoelang wil je op lockdown? Tot er een vaccin is? Anders ga je dit altijd weed krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij heeft vooral heel veel verkeerd gedaan, en veel dingen niet te doen
en laat al weken na NL op lockdown te gooien, met vele duizenden extra Nederlanders die gaan sterven tot gevolg
Ja, dat niet verplicht álle winkels dicht gaan, zo'n beetje alle productie stil wordt gelegd en het zelfs verboden wordt om überhaupt zonder specifieke reden naar buiten te gaan vind ik inderdaad goed.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
En dat vind je goed?
Hoop dat jij of je familie de komende weken dan geen spoedeisende hulp nodig heeft. Ben benieuwd of je nog steeds "prima" kan zeggen als ze je geen goede zorg kunnen verlenen.
Is het voor jou ook mogelijk om in een post niet te schreeuwen om een lockdown of Rutte de schuld van alles te geven? Het wordt een beetje vermoeiend.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:12 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij heeft vooral heel veel verkeerd gedaan, en veel dingen niet te doen
en laat al weken na NL op lockdown te gooien, met vele duizenden extra Nederlanders die gaan sterven tot gevolg
Waar is dat bos?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier ook, ik heb een heel bos voor mezelf waar ik bijna nooit iemand tegen kom.
Het leger gaat ons niet neerschieten hoor, wat een stomme vergelijking..quote:Op zondag 22 maart 2020 12:12 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja joh, het leger in de straten om de burgers in het gareel te houden. Is ook go to solution in Zuid-Amerika de afgelopen 50 jaar. En goed dat dat werkt joh! Kost elke keer maar een paar honderdduizend doden
Gewoon daar wegblijven. Laat die dagjesmensen maar voor de groepsimmuniteit zorgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:07 schreef Scrapyard het volgende:
Dan word je toch ook woest als keukenhof ofzo zijnde. Gaat iedereen massaal het bos in.
Hoezo sluiten ze niet gewoon (de parkeerplekken van) stranden, bossen, etc? Kan het leger prima doen, die staan nu stand by.
Waarom zouden ze niet, net zoals vorige week, vanavond de boel wat strakker gaan regelen?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Leuk dat hij ons vertrouwde en prima dat hij het wilde proberen. Hij zag echter vrijdag al dat het niet goed ging (gaf het zelf aan tijdens persconferentie). Daarna zag hij dat het zaterdag niet goed ging, nu zit hij weer dat het vandaag niet goed gaat en nog doet hij niks.
Artsen zonder Grenzen moet Nederland helpen, wel uniek dit.quote:71 Nederlandse tropenartsen hebben zich aangemeld om te helpen bij de corona-uitbraak in Noord-Brabant. Ze geven gehoor aan een oproep die gisteren werd gedaan door de Inspectie voor Volksgezondheid Noord-Brabant en artsenfederatie KNMG.
Die zeggen dat er behoefte is aan ervaren tropenartsen die de hulpverlening kunnen ondersteunen. Zo zouden ze de zorg kunnen coördineren, mede-organiseren en evalueren. Ook kunnen de tropenartsen ingezet worden om te beoordelen of mensen met klachten moeten worden opgenomen in een ziekenhuis.
De verwachting is dat na het weekend duidelijk is hoe de ondersteuning wordt georganiseerd. Aanmelden kan nog via azghelpt@amsterdam.msf.org.
Bron: NOS
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |