Wat zegt Bidet!? Dat corona een hoax is van links om Trump het boreale uilskuiken te bezoedelen!? Althans, dat hoorde ik Trump jr. zeggen on national television. Was pure laster voor zijn arme vader.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:00 schreef gniffie het volgende:
[..]
En Thierry verspreidt fake news
Zo helpen ze allemaal mee om de bevolking te beschermen en rustig te houden
Leuk dat hij ons vertrouwde en prima dat hij het wilde proberen. Hij zag echter vrijdag al dat het niet goed ging (gaf het zelf aan tijdens persconferentie). Daarna zag hij dat het zaterdag niet goed ging, nu zit hij weer dat het vandaag niet goed gaat en nog doet hij niks.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:01 schreef Fred het volgende:
[..]
Rutte vertrouwde ons: hij vertrouwde er op dat wij, alleen woonachtig in Nederland, verstandige mensen waren. Helaas stellen wij Rutte nu teleur.
Voor "straf" mogen we straks niet meer naar buiten en kunnen we niet langs opa en oma, die op de IC liggen te wachten tot ze sterven aan het virus dat we zelf verspreid hebben omdat we de "er even uit moesten".
Hij zit in een spagaatquote:Op zondag 22 maart 2020 12:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geen extra maatregelen willen nemen terwijl zoveel mensen oproepen dat het niet goed gaat is voor mij hetzelfde als zeggen dat er niks aan de hand is.
Het is een SARS virus en de vorige keer dat een SARS virus op de loop ging, was het sterftecijfer een stuk hoger. Komt bij dat die vorige uitbraak China enorme buitenlandse kritiek opleverde. Zoveel dat ze destijds de handel in wilde dieren verboden. Dat is na een tijdje in stilte weer opgeheven. Daardoor snap ik wel dat ze nogal in paniek raakten.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik snap zeker wat ze zeggen, en ik zou ook nooit verwacht hebben dat een virus dat in theorie eigenlijk vrij mild is zoveel paniek veroorzaakt. In ieder ander geval zou ik ook aan massa hysterie denken, wat me echter beangstigd is de reactie van China.
Als er 1 land is dat eventuele online massa hysterie de kop in kan drukken is het China wel, dus dat kan m.i. nooit de reden geweest zijn voor de meer dan draconische maatregelen.
Ook de waarde van een mensenleven in China schat ik niet hoog in, dus een paar doden meer, het zal wel...
Dus wat maakt het dan dat zelfs China als een wilde om zich heen begon te slaan?
?
Nederland komt straks goed op de wereldkaart!quote:Op zondag 22 maart 2020 11:59 schreef Kyran het volgende:
..... dus
• Natuurgebieden doen een noodoproep, omdat mensen niet luisteren en alles overloopt.
• Kamervoorzitter Khadija Arib doet een oproep, omdat ze ziet dat het niet goed gaat.
• Politici van o.a. VVD en CU noemen wat er gebeurt onverantwoordelijk, terwijl het hun kabinet is.
• NS-topman Roger van Boxtel roept op om de trein niet te gebruiken, omdat die niet voor dagjesmensen bedoeld is
• Bouwmarkten en tuincentra raken overvol en moeten zelf allemaal maar maatregelen nemen
• België barricadeert de grenzen, zodat dom volk uit Nederland niet de grens over komt.
• Burgemeester van Noordwijk roept op aub. niet meer naar het strand te komen.
Ondertussen Rutte
[ afbeelding ]
De dag is nog niet voorbij.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Leuk dat hij ons vertrouwde en prima dat hij het wilde proberen. Hij zag echter vrijdag al dat het niet goed ging (gaf het zelf aan tijdens persconferentie). Daarna zag hij dat het zaterdag niet goed ging, nu zit hij weer dat het vandaag niet goed gaat en nog doet hij niks.
Mensen denken niet na. Ze denken dat ze de enige zijn die naar buiten gaan en een boswandeling maken, en dan verbaasd zijn dat velen met hun hetzelfde denken.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:01 schreef Stefanovich het volgende:
Hoe achterlijk zijn die mensen die gewoon en masse ergens rond gaan wandelen? Kijk dat je naar buiten wilt snap ik nog wel, maar je gaat de drukte toch niet opzoeken?
quote:Op zondag 22 maart 2020 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
Mee eens, denk maar niet dat dit allemaal aan Rutte en het RIVM voorbij gaat. Vandaar vandaag nog geen extra maatregelen denk ik.. het is een kwestie van dagen gezien de (wellicht wel) drastische voorbereidingen die er genomen moeten worden.
quote:andaag geen nieuwe maatregelen kabinet verwacht
Er worden vandaag geen nieuwe, strengere maatregelen verwacht van het kabinet. Het ministerie van Volksgezondheid laat aan de NOS weten dat dat niet aan de orde is. Het huidige beleid blijft van kracht. "En we roepen weer op om op allerlei manieren die anderhalve meter afstand te respecteren", zegt een woordvoerder van het ministerie.
Bron: NOS
komt in spanje altijd een update rond 18hquote:Op zondag 22 maart 2020 12:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
339 is bij lange na niet 400!
Paniekzaaier.
Zodra het kalf verzopen is dan gaan ze de put dempen. Dus als er meer ziekenhuizen op de noodknop drukken gaan ze kijken hoe ze de toevoer van patiënten kunnen verminderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[..]
Mee eens, denk maar niet dat dit allemaal aan Rutte en het RIVM voorbij gaat. Vandaar vandaag nog geen extra maatregelen denk ik.. het is een kwestie van dagen gezien de (wellicht wel) drastische voorbereidingen die er genomen moeten worden.
Twitter:quote:Op zondag 22 maart 2020 11:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Ik lees op hun site alleen dit:
[..]
Zo voorkom je wel nieuwe besmettingen en verslaan we het virus. We hoeven helemaal geen groepsimmuniteit. Die strategie kan de IC ook niet aan, wat binnenkort gemerkt zal worden.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:04 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij zit in een spagaat
Met een complete lockdown krijg je geen groepsimmuniteit
Om de kuddes uit elkaar te halen misschien? Handhaving?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wat heeft de politie er mee te maken?
Het virus verdwijnt niet zomaar. Daarvoor moet iedereen zonder uitzondering ruim een maand opgesloten worden, en dat gaat natuurlijk niet gebeuren.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:06 schreef Plots het volgende:
[..]
Zo voorkom je we nieuwe besmettingen en verwaarlozing we het virus. We hoeven helemaal geen groepsimmuniteit. Die strategie kan de IC ook niet aan, wat binnenkort gemerkt zal worden.
Oh, is dat zo?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het artikel slaat de plank imho best mis. Het punt is juist dat het zorgt voor een piekbelasting in de zorg met allemaal andere narigheid tot gevolg, waar de auteur helemaal overheen stapt.
niet afgelast?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:04 schreef firefly3 het volgende:
het valt me nog mee dat koningsdag is uitgesteld
Hoe meer besmettingen hoe meer druk op de ziekenhuizen die het al retedruk hebben met mensen redden.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:06 schreef Plots het volgende:
[..]
Zo voorkom je wel nieuwe besmettingen en verslaan we het virus. We hoeven helemaal geen groepsimmuniteit. Die strategie kan de IC ook niet aan, wat binnenkort gemerkt zal worden.
Daar komt men nu langzaam achter inderdaad.. benieuwd hoe men de kentering zal verwoorden over niet al te lange tijdquote:Op zondag 22 maart 2020 12:06 schreef Plots het volgende:
[..]
Zo voorkom je wel nieuwe besmettingen en verslaan we het virus. We hoeven helemaal geen groepsimmuniteit. Die strategie kan de IC ook niet aan, wat binnenkort gemerkt zal worden.
Vals dilemma. Er kan gewoon gefaseerd worden gewerkt met maatregelen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:04 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij zit in een spagaat
Met een complete lockdown krijg je geen groepsimmuniteit
Alsof Nederland nog een leger heeft.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:07 schreef Scrapyard het volgende:
Dan word je toch ook woest als keukenhof ofzo zijnde. Gaat iedereen massaal het bos in.
Hoezo sluiten ze niet gewoon (de parkeerplekken van) stranden, bossen, etc? Kan het leger prima doen, die staan nu stand by.
Mooi artikel hoor.quote:
Echt niet te harden hier soms. Net weer 3 pagina's over die NL Alert. Doe toch normaal mensen. Ga naar het SC ofzo. Dit is echt geen doen zo.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Iedereen hier zou het nu echt inmiddels wel moeten weten na meer dan 400 delen. Laatste waarschuwing.
En grote dank aan degenen die wél meehelpen de boel hier voor iedereen leesbaar te houden.
Om 14h00 toch de persco?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:07 schreef riazop het volgende:
Merkel persco vanmiddag
Duitse kranten zijn zeker van een complete lockdown van Duitsland vanaf morgen 12h
Blijven eigenlijk NL, VK en Zweden nog over
Ah, bedankt. Ja, dat is tenminste een goeie oproep. Niet dat slappe "alleen als u ziek of verkouden bent."quote:Op zondag 22 maart 2020 12:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Twitter:
https://twitter.com/Natuurmonument/status/1241669526065946624
Prima dus.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |