*Zolang de voorspelling is dat daar over twee weken nog ruimte is.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ze zullen het vooral af laten hangen van de capaciteit op de ic's. Zolang daar ruimte blijft zal er geen volledige lockdown komen.
Ik denk dat ze daar al zijn in Brabant aangezien ze de patiënte al over het land verspreiden.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ze zullen het vooral af laten hangen van de capaciteit op de ic's. Zolang daar ruimte blijft zal er geen volledige lockdown komen.
Je mag hopen van wel inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
*Zolang de voorspelling is dat daar over twee weken nog ruimte is.
Ze gaan niet op de dag dat er te weinig bedden zijn maatregelen nemen - die komen eerder.
Dat hoeft niet per definitie te betekenen dat Brabant vol ligt. Spreiding kan ook zijn ter voorbereiding.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:20 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar al zijn in Brabant aangezien ze de patiënte al over het land verspreiden.
Dannn wordt het lastig iddquote:Op zondag 22 maart 2020 08:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk. Maar ik werk bij klanten thuis
Duitsland had al aangegeven dat als Nederland niet meer maatregelen zou nemen, dan het dan zelf de grens zou sluiten na het weekend.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je probeert de verkeerde te overtuigen
Ik geloof steeds meer en meer in een totale lockdown. Hoe kut dat ook moge zijn. Maar ik zie teveel mensen nog gewoon doen wat ze willen.
Gisteren moest ik boodschappen doen, en als je dan ziet wat voor hordes mensen er nog gewoon op de weg richting centrum zitten.. Er stonden zelfs van die mobiele matrixborden waarop stond:
[..]
Puur om die Duitsers weg te houden
Ja daar ga ik wel van uit.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ze gaan niet op de dag dat er te weinig bedden zijn maatregelen nemen - die komen eerder.
Daarom hoop ik ook dat de hoeveelheid IC bedden verhoogd zal worden tot 2000 of desnoods meer. Zodat we wat meer ruimte hebben en het leven weer wat verder terug zou kunnen naar normaal.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad en zou ook een goede reden zijn voor een lock down. Je moet er wel rekening mee houden dat het aannemelijk is dat er weer een opvlamming komt zodra je de lockdown weer opheftquote:Op zondag 22 maart 2020 08:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gemiddelde incubatietijd is 5-6 dagen, range 1-14. Nuanceverschil. (WHO, 2020. https://www.who.int/docs/(...)-19-final-report.pdf)
Ze kunnen prima zeggen dat de verspreiding sneller is gegaan dan gedacht, en dat nieuwe forecast wijzen op overbelasting, dat gebleken is dat mensen zich niet aan de voorschriften houden, en dat er dus aanscherping van de regels nodig is. Gaat denk ik ook gebeuren.
Denk dat daar vandaag hoog overleg voor aangekondigd was jaquote:Op zondag 22 maart 2020 08:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Duitsland had al aangegeven dat als Nederland niet meer maatregelen zou nemen, dan het dan zelf de grens zou sluiten na het weekend.
Dus ga er maar vanuit dat die grens dicht gaat.
Dat geeft je 1-2 dagen meer ruimte, nogal nutteloos lijkt mequote:Op zondag 22 maart 2020 08:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daarom hoop ik ook dat de hoeveelheid IC bedden verhoogd zal worden tot 2000 of desnoods meer. Zodat we wat meer ruimte hebben en het leven weer wat verder terug zou kunnen naar normaal.
Zoveel machines, beademingsapparatuur en geschoold personeel is er niet. Dat ophogen is niet zo makkelijk. Bedden zijn er overal te vinden, maar de restquote:Op zondag 22 maart 2020 08:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daarom hoop ik ook dat de hoeveelheid IC bedden verhoogd zal worden tot 2000 of desnoods meer. Zodat we wat meer ruimte hebben en het leven weer wat verder terug zou kunnen naar normaal.
De essentieele bedrijven hebben allemaal pasjes.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:10 schreef pmponer het volgende:
Een aantal werkgevers heeft zich al voorbereid en personeelsleden een brief gestuurd, met een verklaring waarom het personeelslid zich op straat bevind. Dit omdat het bedrijf verwacht niet snel genoeg pasjes/vergunningen te kunnen krijgen. Zouden ze meer weten
en terechtquote:Op zondag 22 maart 2020 08:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Duitsland had al aangegeven dat als Nederland niet meer maatregelen zou nemen, dan het dan zelf de grens zou sluiten na het weekend.
Dus ga er maar vanuit dat die grens dicht gaat.
Als je dat opheffen gedoseerd doet, dus niet meteen alles open, feesten en festivals.. dan heb je kans dat we die opvlamming beter aankunnenquote:Op zondag 22 maart 2020 08:24 schreef _Lily_ het volgende:
Je moet er wel rekening mee houden dat het aannemelijk is dat er weer een opvlamming komt zodra je de lockdown weer opheft
Dat is echt wensdenken. Met exponentiële groei stroomt ook dat zo vol. Het duurt dan alleen een paar dagen langer.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je kan verwachten dat het percentage dat in het ziekenhuis belandt redelijk constant is. Dus tel je steeds hetzelfde percentage van het werkelijke aantal gevallen, dat verandert enkel de schaal, de vorm van de kromme blijft hetzelfde. Als die overeenkomt met die van andere landen krijg je een redelijke voorspelling van hoe het verder zal verlopen.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat heb je nou aan confirmed cases als alleen mensen in het ziekenhuis getest worden.
Ja precies, geen events even, geen concerten en nooit meer carnaval.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Als je dat opheffen gedoseerd doet, dus niet meteen alles open, feesten en festivals.. dan heb je kans dat we die opvlamming beter aankunnen
Maar dat is 1-2 dagen als alles volledig open gaat. Ik geloof niet dat we de komende tijd toegaan naar een leven waarin alles direct open gaat. Maar ik geloof wel dat het zou kunnen bijdragen aan een normaler leven.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat geeft je 1-2 dagen meer ruimte, nogal nutteloos lijkt me
carnaval alleen nog in kleine groepjes, polonaise met meer dan 3 deelnemers is gewoon strafbaar... en terechtquote:Op zondag 22 maart 2020 08:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja precies, geen events even, geen concerten en nooit meer carnaval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |