SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar
Poll: Hoelang nog tot het normale leven weer terug is?
• Minder dan een maand
• 1/2 maanden
• 3-6 maanden
• 6-12 maanden
• Meer dan een jaar
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Smurfenspray!!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:19 schreef HPoi het volgende:
Bij groepsvorming er gewoon effe met de brandspuit overheen.
Vroeg ik mij ook af, ik zou graag de cijfers van vandaag willen zien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:22 schreef BarryOSeven het volgende:
Is het in Italie al aan het afremmen? Heb me "verslapen" (Ja serieus, net wakker. kutzooi)
Curve lijkt nu minder stijl te worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:22 schreef BarryOSeven het volgende:
Is het in Italie al aan het afremmen? Heb me "verslapen" (Ja serieus, net wakker. kutzooi)
Dit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
We leven hier een beetje in een bubbel hoor, net als politici. Wij zijn allemaal goed ingelezen, volgen alles en weten hoe het eraan toe gaat in de IC's hier en in het buitenland. Al dat volk bij de Gamma komt niet verder dan heel af en toe een bericht op facebook. Ze hebben gewoon geen idee, het interesseert ze ook niet echt, dus moeten we ook niet op ze rekenen.
Ah dat is goed nieuws! Bedankt!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Curve lijkt nu minder stijl te worden.
18-03: +4207
19-03: +5322 (+27% )
20-03: +5986 (+12%)
21-03: +6557 (+10%)
NHS heeft ook wel harder dan het RIVM gefaald tot nu toe.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef wokkelfok het volgende:
Er wordt in Engeland echt next level gehamsterd, complete lege winkels. Huilende zorgmedewerkers op tv.
NHS heeft echt woedend gereageerd.
En de doden aantallen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ga er dan wel van uit dat ze niet tegen een testcapaciteit probleem aan zijn gelopen.
Onrust?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:05 schreef Kalgoorlie het volgende:
Rutte moet denk ik wel morgen weer iets van zich laten horen.
Ik snap dat hij een liberaal is, maar de onrust onder het volk begint nu wel groot te worden. In zo'n periode dan een heel weekend niet spreken is te lang.
Niet -nu-.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zie hier berichten dat je nu beter geen hartaanval kunt krijgen ivm corona.
Je wordt gewoon geholpen, komt gewoon op de afdeling terecht die normaal het werk doet. Alleen geen bezoek in het ziekenhuis.
Helaas vandaag nog meegemaakt bij iemand.
Het is echt niet zo dat ze je met een hartaanval laten kapot gaan hoor.
Die waren belachelijk hoog, 793 volgens mij (even uit mijn hoofd)quote:
Procentueel wel. Absolute getallen zeer zeker niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:22 schreef BarryOSeven het volgende:
In Frankrijk en zelfs de UK.... spreekt men in media al over 10 -12 weken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:10 schreef Marmal het volgende:
Iemand hier die denkt dat het onderwijs op 6 april weer start? Of denken jullie dat de periode verlengd wordt?
Oh crapquote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die waren belachelijk hoog, 793 volgens mij (even uit mijn hoofd)
Volgens Wikipedia is het +14%?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ga er dan wel van uit dat ze niet tegen een testcapaciteit probleem aan zijn gelopen.
Grotendeels eens. Ik denk dat de klap er sowieso gaat komen ongeacht welke maatregelen je neemt. De 90% afschaling gaat helpen, en elk procentje extra heeft een verminderde meerwaarde.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:06 schreef Landgeld het volgende:
Mensen - laten we het ook in perspectief plaatsen. Ja, er was wat ophoping ni het Amsterdamse bos. Ja, er waren mensen dicht op elkaar in Zandvoort.
MAAR we zijn al 90% afgeschaald ten opzichte van 6 dagen geleden. Toen zaten we nog met 18.000.000 Nederlanders te feesten, op elkaar, naar voetbal, uit eten. Alles kon nog.
Laten we nu niet alleen zeiken op wat mensen die zich niet aan de 1.5 meter houden. HEEEEL veel mensen doen dat namelijk ook WEL. En zijn voorzichtig.
Dit gaat nog maanden duren. En laten we dan maar een klap krijgen. Mensen die niet geholpen kunnen worden. Het is (serieus) niet anders. Zo sta ik er ook in.
Heeft toch niets met die lege schappen te maken?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
NHS heeft ook wel harder dan het RIVM gefaald tot nu toe.
Nu nog wel. Maar of dat over een paar weken nog zo is als de ziekenhuizen, de 112-centrales en de ambulances overbelast zijn...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
Je wordt gewoon geholpen, komt gewoon op de afdeling terecht die normaal het werk doet. Alleen geen bezoek in het ziekenhuis.
Nóg niet nee. In Italië is dit inmiddels gewoon aan de orde van de dag. En dat zou hier ook heel snel aan de orde van de dag kunnen gaan zijn. Zeker als de maatregelen van afgelopen zondag niet geholpen blijken te hebben volgende week zondag.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:26 schreef Montov het volgende:
[..]
Grotendeels eens. Ik denk dat de klap er sowieso gaat komen ongeacht welke maatregelen je neemt. De 90% afschaling gaat helpen, en elk procentje extra heeft een verminderde meerwaarde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |