SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar
Poll: Hoelang nog tot het normale leven weer terug is?
• Minder dan een maand
• 1/2 maanden
• 3-6 maanden
• 6-12 maanden
• Meer dan een jaar
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Geweldigquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:08 schreef tompsv18 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)tributiestoring.html
Goeie timing wel
Wij ookquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:09 schreef -XOR- het volgende:
Yankees gaan wel hard, die koersen af op Italie-taferelen.
Misschien een hele domme vraag, maar zou je zo een beademingsunit niet om en om kunnen gebruiken bij patienten? Dus zegmaar meneer links een uurtje en dan meneer rechts een uurtje?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:07 schreef Kyran het volgende:
Exponentieel probleem: Exponentiële groei van aantal IC patiënten (gebaseerd op verdubbeling iedere vier dagen)
Dag 1: 351
Dag 4: 702
Dag 8: 1404
Dag 12: 2808
Zeg niet dat het bij ons zo ver komt, maar gewoon even om duidelijk te maken dat een paar bedden plaatsen weinig gaat uitmaken.
Lineaire oplossing: Leger heeft 80 IC-bedden, calamiteitenhospitaal heeft 12 IC-bedden, opschalen kan 500 IC-bedden opleveren, afschalen van andere zorg kan 500 IC-bedden opleveren.
Je hebt dus vier verschillende bronnen moeten gebruiken en krijgt dan 1092 bedden extra en hebt nog steeds niet genoeg.
Enige oplossing is je exponentiële groei stoppen of dusdanig afremmen dat je het wel kan oplossen met extra IC-bedden, personeel of roulatie van patiënten.
Een veel-posters zei dat vorige week ook. Ik heb al zijn/haar postings gequote en er zat niet één keer een uitleg bijquote:
Mijn fokposts gaan altijd even door sanitizing middleware.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:09 schreef Maver24 het volgende:
Je post ontsmetten? Geloof nou niet dat daar wat op zit hoor. Das wel een hele nihile kans.
Ik zie het in Amerika helemaal misgaan. In Azië en hier in Europa hebben we in elk geval massaal toegang tot goede gezondheidszorg, in de VS durven veel mensen niet eens een dokter te bellen omdat ze bang zijn voor de rekening.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:09 schreef -XOR- het volgende:
Yankees gaan wel hard, die koersen af op Italie-taferelen.
Beter dan 2 weken geleden toch?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:08 schreef tompsv18 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)tributiestoring.html
Goeie timing wel
En ze zijn daar allemaal tot de tanden toe bewapend.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie het in Amerika helemaal misgaan. In Azië en hier in Europa hebben we in elk geval massaal toegang tot goede gezondheidszorg, in de VS durven veel mensen niet eens een dokter te bellen omdat ze bang zijn voor de rekening.
Dat dus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Of zijn dat apparaten die echt de hele ademhaling over nemen en stikt iemand direct als je zo een ding stop zet?
Of van één slang twee slangen maken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien een hele domme vraag, maar zou je zo een beademingsunit niet om en om kunnen gebruiken bij patienten? Dus zegmaar meneer links een uurtje en dan meneer rechts een uurtje?
Of zijn dat apparaten die echt de hele ademhaling over nemen en stikt iemand direct als je zo een ding stop zet?
quote:
Lekker wapens hamsteren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:11 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En ze zijn daar allemaal tot de tanden toe bewapend.
Mad Maxquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:11 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En ze zijn daar allemaal tot de tanden toe bewapend.
Bronn?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:10 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Volgens trump is het tegen april weg
Jij hebt mijn postbode niet horen hoesten...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:09 schreef Maver24 het volgende:
Je post ontsmetten? Geloof nou niet dat daar wat op zit hoor. Das wel een hele nihile kans.
Ok. Duidelijk. Ik dacht dat het units waren die wat zuurstof of iets de longen in bliezen, maar dat is dus niet zo begrijp ik. Zijn feitelijk dan een soort van externe longen dan?quote:
Perrin.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:11 schreef ToT het volgende:
[..]Ik dacht dat die alleen hier in [COR] gebruikt zou worden!
Maar het plaatje in de OP is ook tof gemaakt!Wie heeft dat gedaan?
Waarom maandag?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:12 schreef Sunri5e het volgende:
Ik vermoed dat we maandag lockdown gaan.
Denk het niet, maar 100% zeker weten doe ik het niet. Ik zal het zo eens vragen aan @ViviRAWRSquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Misschien een hele domme vraag, maar zou je zo een beademingsunit niet om en om kunnen gebruiken bij patienten? Dus zegmaar meneer links een uurtje en dan meneer rechts een uurtje?
In serie schakelenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Of van één slang twee slangen maken.
Niet als er morgen extra maatregelen komen, nog meer hamstergedragquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Beter dan 2 weken geleden toch?
Wat snap je niet precies dan? Wil best proberen uit te leggenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een veel-posters zei dat vorige week ook. Ik heb al zijn/haar postings gequote en er zat niet één keer een uitleg bij
Misschien dat iemand een stuk kan schrijven voor in de OP, aangezien heel veel mensen het niet begrijpen (inclusief ik)
@Kyran e.a. : Ik vraag mij nog steeds wat ik moet verstaan onder een exponentiële ipv lineaire oplossing is voor deze crisis. Of zijn woorden zoals Lineair / Exponentieel en LockDown meer een kwestie van semantiek cq. interpretatie vanuit de geponeerde stelling ?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als iemand lineair wil kijken, dan gaat die persoon niet ineens het licht van exponentiële groei zien na deze posting. Dus wellicht kan je iets meer woorden gebruiken in plaats van je elke keer te irriteren aan de onwetendheid van de ander
Ik verwacht/hoop wel dat men alle niet noodzakelijke winkels en bedrijven sluit, om daarmee mogelijkheden en plekken wegneemt waar mensen massaal samen komen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:04 schreef Sfancta het volgende:
Verwachten jullie nu snel nieuwe maatregelen of deze koers blijven varen?
Er zijn voorbeelden in het buitenland met apparaten die voor meer dan één iemand worden gebruikt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Ben jij het, Thierry?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
@:Kyran e.a. : Ik vraag mij nog steeds wat ik moet verstaan onder een exponentiële ipv lineaire oplossing is voor deze crisis. Of zijn woorden zoals Lineair / Exponentieel en LockDown meer een kwestie van semantiek cq. interpretatie vanuit de geponeerde stelling ?
Ik zie ook niet direct het gevaar van in je eentje even een blokje om lopen. Het zou wel ver gaan als dat ook niet meer mag.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar dat men nog gewoon naar buiten mag voor wandelen, fietsen e.d.
Lekker vrijblijvend. Laat gaan man, lekker toch?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:14 schreef Landgeld het volgende:
Ook de premier gaf aan dat je echt nog wel naar buiten mag. Alleen houd afstand (!)
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:10 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Volgens trump is het tegen april weg
Omdat je het niet kunt volgen? Thierry zou dit niet zeggen.quote:
Vervang 'mag' door 'kan'. Het is een zelfverantwoording.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie ook niet direct het gevaar van in je eentje even een blokje om lopen. Het zou wel ver gaan als dat ook niet meer mag.
quote:Juventus-aanvaller Paulo Dybala besmet
De Argentijnse aanvaller Paulo Dybala van de Turijnse voetbalclub Juventus heeft het virus onder de leden. Die geruchten gingen al langer, maar de ploeggenoot van Matthijs de Ligt heeft het nu ook bevestigd. Inmiddels zijn veertien spelers uit de Serie A positief getest.
Het probleem is dat wanneer in een dichtbevolkt land als Nederland meerdere mensen denken ik ga in mijn eentje een blokje om je al snel met meerdere mensen een blokje om gaatquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zie ook niet direct het gevaar van in je eentje even een blokje om lopen. Het zou wel ver gaan als dat ook niet meer mag.
Oja want dan zijn we precies op tijd met de lockdown he. Nee, ik verwacht ook een lockdown, maar niet perse op die dag en met die reden natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:13 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Omdat we dinsdag tegen de max van de IC aanlopen.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
@:Kyran e.a. : Ik vraag mij nog steeds wat ik moet verstaan onder een exponentiële ipv lineaire oplossing is voor deze crisis. Of zijn woorden zoals Lineair / Exponentieel en LockDown meer een kwestie van semantiek cq. interpretatie vanuit de geponeerde stelling ?
quote:
A positief getest.quote:Juventus-aanvaller Paulo Dybala besmet
De Argentijnse aanvaller Paulo Dybala van de Turijnse voetbalclub Juventus heeft het virus onder de leden. Die geruchten gingen al langer, maar de ploeggenoot van Matthijs de Ligt heeft het nu ook bevestigd. Inmiddels zijn veertien spelers uit de Serie
Er zijn wel exponentiele oplossingen te bedenken hoor, maar die zijn niet reëel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Doe maar lollig, over een paar weken wil iedereen een postduif.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik dacht ff het geklapwiek van de postduif van Minerva te horen.
Als meneer links een uurtje zonder zit, dan heeft meneer links het daarna helemaal niet meer nodigquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |