SPOILER: Sigme-kampeermeet, 21 juniOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
36quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:19 schreef minilot het volgende:
@:Bloes Beter een belletje naar je ex dan helemaal geen belletje inderdaadVan harte alvast en hoe oud wordt -ie nu onderhand?
Enneh, wat leer je jezelf momenteel op gitaar?
Gefoptquote:
Spanje weet ik niet, maar in NL op een 'gemiddelde' dag:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:51 schreef Lonaa het volgende:
300 doden (nieuwe cijfers van Spanje) klinkt als heel veel, maar ik heb er geen voorstelling bij. Is het heel veel? Hoeveel mensen gaan er normaal dood? Hoeveel mensen gaan er normaal dood die nu niet doodgaan omdat er bijv. nergens verkeer rijdt en er dus amper ongelukken gebeuren? Hoeveel van die 300 waren er zonder virus doodgegaan?
quote:Op een doorsnee dag komen 381 mensen te overlijden. Zo’n 45 procent van de overleden mannen en 63 procent van de overleden vrouwen is ouder dan 80 jaar.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nee-dag-in-nederland
Ik ben best benieuwd wat nu het totaal sterftecijfer is en wat het voor gemiddelde over zeg 2020-2025 wordt. Misschien ligt dat de komende vijf jaar ook wel hoger.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Spanje weet ik niet, maar in NL op een 'gemiddelde' dag:
[..]
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:54 schreef Barreltje het volgende:
Tevens grappig om te zien welke shows al lang geleden opgenomen zijn.. hebben jullie ook dat je af en toe tegen de tv wil roepen: " geen handen geven!!" Of "da's heul geen 1.5 meter"...
Dit is een naar bericht, Lot.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:16 schreef Lot_1 het volgende:
breekt in;
de koter heeft koorts![]()
Dat alleen is al niet tof, maar mijn ouders (rond de 75,) hebben een week geleden opgepast. Dus ik maak me zorgen.
Kan natuurlijk van alles zijn maar relativeren is wel erg lastig.
Ze moeten goed in de gaten houden of ze niet gaan hoesten, koorts ontwikkelen want dan wel melden bij hap.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:16 schreef Lot_1 het volgende:
breekt in;
de koter heeft koorts![]()
Dat alleen is al niet tof, maar mijn ouders (rond de 75,) hebben een week geleden opgepast. Dus ik maak me zorgen.
Kan natuurlijk van alles zijn maar relativeren is wel erg lastig.
Daar was toch megasociale controle vertelde ze altijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 20:36 schreef AnneX het volgende:
Edit. De man woont in een flat waarnaast je zus woonde.![]()
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Daar was toch megasociale controle vertelde ze altijd.
"je ken nog nie poepen of de hele flat kent de kleur van je str..."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 43% gewijzigd door fietsie op 21-03-2020 22:23:53 ]Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:04 schreef fietsie het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:04 schreef fietsie het volgende:
Ah, Tele en CandaasjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
Ja, ik hoop dat het gewoon weer overwaait. Voel me sowieso gezegend, want bijna tien maanden en de eerste keer koorts. Dat kon zat slechterquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:39 schreef Jagärtrut het volgende:
Bah Lot, snap dat dat lastig is. ik zou proberen me niet zo'n grote zorgen te maken, zo'n kleintje heeft wel vaker koorts. Het is natuurlijk ook precies het seizoen.
Ik snap je stress goed hoor Lot. Dit is niet de beste tijd voor een baby met dit soort dingen. Sterktequote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:18 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Ja, ik hoop dat het gewoon weer overwaait. Voel me sowieso gezegend, want bijna tien maanden en de eerste keer koorts. Dat kon zat slechter
Dit ging ik ook nog zeggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:20 schreef Lot_1 het volgende:
Fijn, blues, een teken van leven van je zoon.
Is niet via via hoor, is bellen met zijn pa, maar dat was weer maanden geledenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:41 schreef Candaasje het volgende:
En inderdaad, tof dat je zoon toch via via contact heeft gezocht Blues!
Ja dat is het.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 22:58 schreef Isabeau het volgende:
Wij hebben net Joker gekeken. Was eh, anders dan ik me had voorgesteld. Komi-tragisch.
Ah, verkeerd begrepenquote:Op zondag 22 maart 2020 00:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Is niet via via hoor, is bellen met zijn pa, maar dat was weer maanden geleden
En hij schrijft wel eens per jaar of zo een brief, maar ik wil ook bellen met 'm!
Joaquin Phoenixquote:Op zondag 22 maart 2020 00:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja dat is het.
Wel een supergoeie rol vond ik, lijkt me lastig om te spelen.
Ik heb sinds ik terug ben van vakantie nog geen pak meel gezien.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:24 schreef minilot het volgende:
![]()
Zo eruit om verse ontbijtbroodjes te bakken. Dat kan nog twee keer en dan is mijn bloem op - net als bij Jagar is dat ook hier al even helemaal niet meer te krijgen in de supermarkt.Ik zou vast iets kunnen bietsen in de bakkerij bij LHO maar dan vergeet ik vast te anderhalvemetersocialdistancen dus beter niet
Hmm dat duurt toch verrassend lang volgens mij...quote:Op zondag 22 maart 2020 07:24 schreef minilot het volgende:
Yup, ik hobbel maandag even langs mijn Turk (feta, ghee en couscous zijn ook op, dus komt handig uit) en anders maar online bestellen.
Zou wel geinig zijn als door dit hele gebeuren ineens een boel mensen meer zich gaan toeleggen op zelf dingen bakken, al zou het natuurlijk ook niet verbazen als al die gehamsterde pakken bloem ongebruikt weer in de kliko belanden als er ineens beessies inzitten
Naja, stofluis kan er ook best na drie weken in zitten bij het niet goed bewarenquote:Op zondag 22 maart 2020 07:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm dat duurt toch verrassend lang volgens mij...
Volkomen terecht.quote:Op zondag 22 maart 2020 00:35 schreef Candaasje het volgende:
Joaquin Phoenixheeft daarom ook vele prijzen gewonnen
Ik vind dat het ook echt tijd is dat NL de maatregelen gaat verscherpen...quote:Op zondag 22 maart 2020 07:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volkomen terecht.
Ten eerste herken je de acteur zelf amper. En dan speelt hij eigenlijk ook nog eens twee rollen in één film![]()
En over bakken gesproken, hier staat straks appeltaart op het menuSimpel, maar ik heb teveel appels.
En ik ga zo wandelen. Het is doodstil buiten en ik erger me altijd aan het verkeer over de snelweg als ik over de dijk wandel en ik gok nu dat dat er niet is(las wel dat de treinen gisteren druk waren met dagjesmensen
)
twitter:ellebandita twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 11:43:48Een strakblauwe lucht zonder vliegtuigsporen. Dat ken ik alleen van schilderijen uit de Middeleeuwen. reageer retweet
Ik vind het vooral tijd dat mensen dit eens serieus nemenquote:Op zondag 22 maart 2020 07:58 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik vind dat het ook echt tijd is dat NL de maatregelen gaat verscherpen...
Ik zag op twitter dit, en daar schrok ik wel van (heb de data niet nagekeken, trouwens /disclaimer).
[ afbeelding ]
Ik spreek dagelijks mensen die de huidige maatregelen overtrokken vinden, Ik vraag ze altijd of ze denken dat Italianen en Brabanders ze ook overtrokken zouden vinden. En Brabant is niet čcht heel ver weg, dat is onze Nederlandse blik.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind dat het ook echt tijd is dat NL de maatregelen gaat verscherpen...
Ik zag op twitter dit, en daar schrok ik wel van (heb de data niet nagekeken, trouwens /disclaimer).
[ afbeelding ]
Jaquote:Op zondag 22 maart 2020 08:01 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind het vooral tijd dat mensen dit eens serieus nemen
nou ja, en ook in Brabant zijn de maatregelen nog niet scherp genoeg. Chinese dokters kwamen in Italië, en gaven aan dat de maatregelen ook daar nog niet scherp genoeg zijn...We moeten gewoon accepteren dat het leven 2/3 weken tot een standstip komt, behalve de echt cruciale dingen.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik spreek dagelijks mensen die de huidige maatregelen overtrokken vinden, Ik vraag ze altijd of ze denken dat Italianen en Brabanders ze ook overtrokken zouden vinden. En Brabant is niet čcht heel ver weg, dat is onze Nederlandse blik.
quote:Op zondag 22 maart 2020 08:05 schreef Uhmmpie het volgende:
[ afbeelding ]
Normaal met mooi weer lopen mensen hier bijna file...
doorgaande wandelroute richting winkelcentrum, kerk en hertenkamp.
En paralel aan het park..
Gister liepen er vooral 2 gansjes met kroost.
En heel af en toe iemand met een kind dat uitgelaten moest worden.. maar denk als er 20 man heeft gelopen het veel is.
Wat was het recept ook al weer voor deze?quote:Op zondag 22 maart 2020 08:15 schreef minilot het volgende:
Awww, er zijn er twee verliefd geworden in de oven.
[ afbeelding ]
*scheurt los* Helaas! Social distancing, broodjes! Moehahaha.
Mja alhoewel met dit weer... een frisse neus ook wel heel aannemelijk is.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:06 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, iedereen mag met gezinsleden natuurlijk wel naar buiten, maar veel mensen buiten betekent vaak ook dat ze op weg zijn. Naar andere mensen.
Thank youquote:Op zondag 22 maart 2020 08:21 schreef minilot het volgende:
http://breadandcompanatic(...)oof-overnight-rolls/
Loeisimpel. Ik gebruik overigens gewoon helemaal reguliere supermarktbloem, of driekwart supermarktbloem en een kwart van iets volkorens of speltmeel ofzo, net wat ik heb liggen.
Het kruim ervan is fantastisch en prettig korstje
Ik gooi verder altijd wat griesmeel op het bakpapier want dat geeft lekkere onderkant
Hmm kreeg net hetzelfde via fb inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Hmpf, aardbeving in Zagreb. Ben met iemand aan het praten die daar woont.
Vanuit zijn huis:
[ afbeelding ]
Idd. Maar blijkbaar is het toch heel moeilijk als ik die fotos van Zandvoort ziequote:Op zondag 22 maart 2020 08:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
JaIk reis gratis in het weekend. Als ik een weekend vrij ben dan ga ik juist op pad! Ik was dķlgraag je kant op gekomen. Ik had súper graag Lein willen zien. Maar nee, dat kán ik niet maken. Niet voor mezelf, niet voor anderen. Gewoon nee. Dat komt allemaal wel weer als iedereen zich gewoon netjes gedraagt zoals aanbevolen.
Gefeliciteerd, Kaatje!quote:Op zondag 22 maart 2020 09:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Ik ben getrouwd, geen flauw idee met wie maar we hadden een gezellig feest (wat kan je soms helder dromen)
En wat ik net op twitter zag, noodziekenhuis in madrid
https://twitter.com/maaike_homan/status/1241618037133934593?s=21
Ik hoop dat we snel strengere maatregelen krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 09:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Idd. Maar blijkbaar is het toch heel moeilijk als ik die fotos van Zandvoort zie
quote:Op zondag 22 maart 2020 09:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, Kaatje!
Hoe was de huwelijksnacht?
Fijn dat het de goede kant op gaat. Gisteren klonk het best gevaarlijk namelijk. Hoe is hij er onder?quote:Op zondag 22 maart 2020 09:23 schreef Kreator het volgende:
Ik las een stukje van iemand die zei dat binnenbljjven ook handig is om te voorkomen dat je de hulpdiensten nodig gaat hebben. Als je een aanrijding krijgt, of letsel, dan belast je een ziekenhuis nog meer dan al het geval is. Vond ik wel een goede.
Uodate: gisteren was kantje boord. Vandaag weer dialyse en dan maken ze zijn lies weer dicht. Krijgt dan een permanente opening inde hals. Als dat gedaan is en zijn longen zijn weer leeg, mag hij volgende week waarschijnlijk weer naar huis. En dan permanente dialyse.
Het antwoord is een technisch verhaal: https://stackoverflow.com(...)hatsapp-link-sharingquote:Op zondag 22 maart 2020 09:49 schreef Barreltje het volgende:
Jeetje Krea! Toch goed nieuws, maar ook nog steeds spannend! Kan/mag/wil je wel op bezoek?
Snap ik het tevens goed dat vocht in je longen afgedreven kan worden door een goede werking van de nieren? Of is dat wat kort door de bocht? ISA?
En dank voor de update! Toch fijn om meer te horen..![]()
Broodjes recept van mini opgeslagen.. volkomen gluten onverantwoord, maar dat kan op een gegeven moment ondergeschikt zijn..
Tevens vraag me aan ict/ blog- ers..
Ik sla de linkjes van websites op in een wa-groep die ik met K. heb.. bij de ene site krijg ik een miniplaatje en wat text en bij de andere website plakt alleen de link.. hoe kan dat nou?
Maar vond je moeder jou laatst ook geen risicogroep?quote:Op zondag 22 maart 2020 09:53 schreef Kreator het volgende:
Ik mag er niet bij. 1 bezoeker per dag. Gaat naar omstandigheden met iedereen wel goed nu.
quote:Op zondag 22 maart 2020 09:51 schreef Barreltje het volgende:
En in het kader van sociale diatancing zag ik deze in een ander topic langs komen
[ afbeelding ]
Klote ding ik krijg hem niet aan de praat...![]()
Even heel kort door de bocht zijn je nieren de organen die de waterhuishouding in je lichaam beherenquote:Op zondag 22 maart 2020 09:49 schreef Barreltje het volgende:
Jeetje Krea! Toch goed nieuws, maar ook nog steeds spannend! Kan/mag/wil je wel op bezoek?
Snap ik het tevens goed dat vocht in je longen afgedreven kan worden door een goede werking van de nieren? Of is dat wat kort door de bocht? ISA?
En dank voor de update! Toch fijn om meer te horen..![]()
Nee hoor, dat is niet kort door de bocht. Nierdialyse wordt ook ingezet om dit longvocht te verwijderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 09:49 schreef Barreltje het volgende:
Waar heb je de zaadjes voor de wilde tuin besteld?quote:Op zondag 22 maart 2020 10:21 schreef sigme het volgende:
Mogge. Ik ben de ochtend bezig geweest met bestellen van zaadjes voor moestuin en wilde tuin, en nu ga ik snel naar buiten, gras afplaggen om ruimte te maken voor mee wilde tuin want er komt ene hoop zaad deze kant op.
Fijne dag allemaal!
Yup. Daarom heb ik die ook al weken niet gezien.quote:Op zondag 22 maart 2020 10:05 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Maar vond je moeder jou laatst ook geen risicogroep?
Dat zal vast niet helpen in dr paniek.
Ik zag het gistermorgen (heb tot zeg 8:30u meegelezen) niet zo positief in. Dat klinkt iets hoopgevender.quote:Op zondag 22 maart 2020 09:53 schreef Kreator het volgende:
Ik mag er niet bij. 1 bezoeker per dag. Gaat naar omstandigheden met iedereen wel goed nu.
Dialyse is ook geen pretje natuurlijk, maar voor nu even geen hele heftige stress meerquote:Op zondag 22 maart 2020 09:53 schreef Kreator het volgende:
Idem! Zoiets horen binnenkomen of drie telefoons is best.... veel.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:30 schreef Barreltje het volgende:
Jezus! Schrik me het apelazerus van die noodwaarschuwing!!
Ik hoop vooral dat die mensen geen nare lockdown hebben veroorzaakt.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Idem! Zoiets horen binnenkomen of drie telefoons is best.... veel.
Wel goed dat ze het doen, al ben ik bang dat de mensen die gisteren gezellig hutjemutje naar buiten gingen zich hier nog steeds niets van aantrekken.
Jaquote:Op zondag 22 maart 2020 11:35 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat die mensen geen nare lockdown hebben veroorzaakt.
Met hun burgerlijke ongehoorzaamheid en eigenwijsheid
Die kun je uitschakelenquote:Op zondag 22 maart 2020 11:30 schreef Barreltje het volgende:
Het geluid staat uit!quote:Op zondag 22 maart 2020 11:30 schreef Barreltje het volgende:
Als er echt stront aan de knikker is gaat het luchtalarm wel af.quote:
Hier ben ik vaste klant: www.zaadhandelvanderwal.nlquote:Op zondag 22 maart 2020 10:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waar heb je de zaadjes voor de wilde tuin besteld?
Nu we niet naar tuincentra kunnen moet ik toch eens online gaan zoeken.
Ja, dit dusquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:41 schreef Candaasje het volgende:
voor Lot
Zeg fiets![]()
Ik ben mijn 'thuiswerkplek' aan het inrichten. Oftewel; de eetkamertafel aan het volstouwen en zien waar ik al mijn mappen en boeken laat![]()
Het idee was ook wel leuk, om mijn desktop-monitor mee te nemen... moet je wel de juiste kabel hebben om je laptop er op aan te kunnen sluiten
quote:Op zondag 22 maart 2020 11:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik een "vitale" functie heb, toch meehelpen om mensen gezonde voeding te kunnen voorzien.
Ja, dit dusquote:Op zaterdag 21 maart 2020 23:41 schreef Candaasje het volgende:
voor Lot
Zeg fiets![]()
Ik ben mijn 'thuiswerkplek' aan het inrichten. Oftewel; de eetkamertafel aan het volstouwen en zien waar ik al mijn mappen en boeken laat![]()
Het idee was ook wel leuk, om mijn desktop-monitor mee te nemen... moet je wel de juiste kabel hebben om je laptop er op aan te kunnen sluiten
En laten we NUUNUNUNU beginnen.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nou ja, en ook in Brabant zijn de maatregelen nog niet scherp genoeg. Chinese dokters kwamen in Italië, en gaven aan dat de maatregelen ook daar nog niet scherp genoeg zijn...We moeten gewoon accepteren dat het leven 2/3 weken tot een standstip komt, behalve de echt cruciale dingen.
Dankjewelquote:Op zondag 22 maart 2020 11:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Hier ben ik vaste klant: www.zaadhandelvanderwal.nl
Ik krijg altijd de papieren zaadgids, dat vind ik iets makkelijker oriënteren op wat er allemaal is. Ze hebben een groot deel ook biologisch, waar mogelijk kies ik dat.
www.bolster.nl is ook heel goed (betrouwbaar, snel etc), en heeft alleen maar biologisch.
En jij denkt dat er nu geen stront aan de knikker is?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als er echt stront aan de knikker is gaat het luchtalarm wel af.
Ik heb inmiddels een verklaring van mijn werkgever binnen om de grens over te mogen. Naar iedereen gestuurd. Zelf wat gegevens invullen... en ik heb er weinig aan, want ik woon niet in België of Duitsland.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik een "vitale" functie heb, toch meehelpen om mensen gezonde voeding te kunnen voorzien.
Dat klinkt: of lief of goor maar dan heb je wel een hele dunne kabelquote:Op zondag 22 maart 2020 11:57 schreef Kreator het volgende:
Ik heb nog wel een kabel voor je, Candaasje..
En Hongaars.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:00 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat klinkt: of lief of goor maar dan heb je wel een hele dunne kabel
Je mag echt alles van me zeggen maar niet dat ik een hele dunne kabel heb.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:00 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat klinkt: of lief of goor maar dan heb je wel een hele dunne kabel
Ja. Goeie timing ook.quote:
En helpt het dan ook als je corona hebt?quote:Op zondag 22 maart 2020 10:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is niet kort door de bocht. Nierdialyse wordt ook ingezet om dit longvocht te verwijderen.
Zeg Cat.. het zal wel aan mij liggen.. maar jij hebt nog best veel irl menselijk contact.. vind je dat nou echt ze enorm nodig?quote:Op zondag 22 maart 2020 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja![]()
Schoonzus wilde vandaag even binnen wippen om wat op te halen. Snelweg afgesloten ivm werkzaamheden. Nu komt ze dinsdag... als dat nog kan.
En mijn ouders komen morgen, we hebben tegen elkaar gezegd dat we het gewoon uitspreken als het niet oké voelt. Mijn moeder zei al dat ze niet meer langskwam zodra ik in het ziekenhuis ben gestart. Dan wilde ik mezelf sowieso al nog meer opsluiten.
Dat is een beste kabelquote:
Dit. Wij ondersteunen bij de totaal in de soep lopende verbouwing / verhuizing van mijn schoonouders, maar ik heb die mensen al 2 weken niet in real life gezien.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Zeg Cat.. het zal wel aan mij liggen.. maar jij hebt nog best veel irl menselijk contact.. vind je dat nou echt ze enorm nodig?
quote:Op zondag 22 maart 2020 12:10 schreef fietsie het volgende:
Kan de overheid niet nu gewoon met ME-waterkanon wagens door de bossen gaan rijden en al die ***** die het niet snappen met lang-plakkende-lichtgroene verf bespuiten?
Zodat we de komende maanden kunnen zien wie er actief bezig ging besmettingen rond te slierten?
Shaming inzetten als middel.
quote:Op zondag 22 maart 2020 12:05 schreef Barreltje het volgende:
En helpt het dan ook als je corona hebt?
Ik begrijp dat er ook in de heftige gevallen dan vochtophoping is in de longen?
#nietdoorenigekennisgehinderd
10 molair zwavelzuur is ook een goede oplossing.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:10 schreef fietsie het volgende:
Kan de overheid niet nu gewoon met ME-waterkanon wagens door de bossen gaan rijden en al die ***** die het niet snappen met lang-plakkende-lichtgroene verf bespuiten?
Zodat we de komende maanden kunnen zien wie er actief bezig ging besmettingen rond te slierten?
Shaming inzetten als middel.
Jawel. Maar het verzoek om 1,5m is vaak genoeg gedaan. Alsof die laatste onverstandige groep zich hierdoor laat leiden.quote:Op zondag 22 maart 2020 11:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En jij denkt dat er nu geen stront aan de knikker is?
Ik heb afgelopen meerdere van die mannen aan de lijn gehad ivp die verbouwing bij schoonouders.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:17 schreef Sarabi het volgende:
Cv ketel is kapot dus er komt zometeen een monteurmaar niet te veel over nadenken met wie hij allemaal in aanraking geweest kan zijn.
Maarja 3 maanden zonder warm water en verwarming is ook niet ideaal
Niet in dezelfde ruimte zijn. Als hij weg is even de deurknoppen en wat hij eventueel verder heeft aangeraakt afnemen met liefst een chlooroplossing. Anders gewoon sopje.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:17 schreef Sarabi het volgende:
Cv ketel is kapot dus er komt zometeen een monteurmaar niet te veel over nadenken met wie hij allemaal in aanraking geweest kan zijn.
Maarja 3 maanden zonder warm water en verwarming is ook niet ideaal
Ik hoop het....quote:Op zondag 22 maart 2020 12:21 schreef fietsie het volgende:
Het lastige is dat de richtlijnen heel troebel zijn, waardoor je niet echt hard kunt laten optreden
[..]
Ik heb afgelopen meerdere van die mannen aan de lijn gehad ivp die verbouwing bij schoonouders.
De bedrijven die ik sprak hadden allemaal maatregelen, inc wassen e.d.
En deden ook expliciet het verzoek hen los in te plannen, als anderen er niet waren.
Ik hoop dat jouw cv monteur er ook zo over denkt.
Afhalen mag. Die constructie is in veel gevallen wel wat slecht, ja.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:31 schreef fietsie het volgende:
Overigens staat er op de Televaag een foto van een viskraam met een rij mensen.
Valt dat dan weer niet onder het restaurantverbod?
Dat een drive open mag zijn vind ik logisch omdat men in een auto zit, maar zo....
Dat laatste is een goede, dankjewelquote:Op zondag 22 maart 2020 12:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet in dezelfde ruimte zijn. Als hij weg is even de deurknoppen en wat hij eventueel verder heeft aangeraakt afnemen met liefst een chlooroplossing. Anders gewoon sopje.
Die was op de markt in Spijkenisse ook open, maar wel met plakband afstanden van 1,5 meter voor de kraan aangegeven. En bestellen was daarna gelijk weer terug naar die 1,5 meter.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:31 schreef fietsie het volgende:
Overigens staat er op de Televaag een foto van een viskraam met een rij mensen.
Valt dat dan weer niet onder het restaurantverbod?
Dat een drive open mag zijn vind ik logisch omdat men in een auto zit, maar zo....
Hoezo? Misschien heb ik hier een verkeerd beeld afgegeven?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Zeg Cat.. het zal wel aan mij liggen.. maar jij hebt nog best veel irl menselijk contact.. vind je dat nou echt ze enorm nodig?
Ik vond de oplossing van een bakker van de week op tv ook creatief.. dranghekken met om de 1.5 meter een rood/wit lint..quote:Op zondag 22 maart 2020 12:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die was op de markt in Spijkenisse ook open, maar wel met plakband afstanden van 1,5 meter voor de kraan aangegeven. En bestellen was daarna gelijk weer terug naar die 1,5 meter.
Werkenden moeten juist niet ontzien worden. Iedereen blijft gewoon komen zolang de baas het verplicht.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:37 schreef fietsie het volgende:
Ik hoop dat de politiek de ballen heeft om een tussenvorm van totale lockdown toe te passen zodat werkenden nog worden ontzien: iedere vorm van recreatie in de openbare ruimte verbieden, met uitzondering van sportbeoefening met maximaal 2 personen die nog steeds 1.5 meter afstand houden.
En ook expliciet stellen dat dit voor kinderen ook geldt.
Natuurgebieden op slot, stranden op slot, wandelpaden, pleinen, bankjes. "Hangen" enz. Meteen hard ingrijpen.
En stonden de mensen die stonden te wachten ook op 1.5 meter van elkaar?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die was op de markt in Spijkenisse ook open, maar wel met plakband afstanden van 1,5 meter voor de kraan aangegeven. En bestellen was daarna gelijk weer terug naar die 1,5 meter.
Ik kreeg net een lijstje van restaurants die afhalen en/of thuisbezorgen. Afhalen ga ik niet doen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Afhalen mag. Die constructie is in veel gevallen wel wat slecht, ja.
Ik vraag me wel af hoe je dat met kinderen voor elkaar gaat krijgen als je in een flatje op 3 hoog achter woont..quote:Op zondag 22 maart 2020 12:37 schreef fietsie het volgende:
Ik hoop dat de politiek de ballen heeft om een tussenvorm van totale lockdown toe te passen zodat werkenden nog worden ontzien: iedere vorm van recreatie in de openbare ruimte verbieden, met uitzondering van sportbeoefening met maximaal 2 personen die nog steeds 1.5 meter afstand houden.
En ook expliciet stellen dat dit voor kinderen ook geldt.
Natuurgebieden op slot, stranden op slot, wandelpaden, pleinen, bankjes. "Hangen" enz. Meteen hard ingrijpen.
Klopt. Het is niet 100% noodzakelijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:39 schreef fietsie het volgende:
Je geeft dus het beeld dat je iig 4 mensen gaat zien, in 2 situaties, die beiden prima uit te stellen lijken
Heel makkelijk: "Nee. Je blijft binnen."quote:Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe je dat met kinderen voor elkaar gaat krijgen als je in een flatje op 3 hoog achter woont..
Alhoewel.. in Spanje en Italië doen ze het ook..
Gisteren ook wezen wandelen, niet heel druk, maar toch merk je dat het lastig is wanneer anderen het niet serieus nemen. Werd gisteren rakelings ingehaald door een hijgende jogger. Lekker dan, hoop dat je hielspoor oploopt.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Myraela het volgende:
Ik weet soms ook niet meer waar je goed aan doet. Ik ben vanochtend een uur door het dorp gaan wandelen. Wel dicht naast mijn vriend, voor de rest met boogjes om iedereen heen.
Hoor je dan ook bij de gekkies die de ernst van de zaak niet inzien?
Ik had gewoon wat beweging en frisse lucht nodig.
Is dat laatste werkelijk zo? Of is dat iets wat sommige mensen zich aanpraten.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Myraela het volgende:
Ik weet soms ook niet meer waar je goed aan doet. Ik ben vanochtend een uur door het dorp gaan wandelen. Wel dicht naast mijn vriend, voor de rest met boogjes om iedereen heen.
Hoor je dan ook bij de gekkies die de ernst van de zaak niet inzien?
Ik had gewoon wat beweging en frisse lucht nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ja.. of als je een tuin hebt ga je net zoals Loon lekker in de tuin sporten..quote:Op zondag 22 maart 2020 12:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is dat laatste werkelijk zo? Of is dat iets wat sommige mensen zich aanpraten.
Frisse lucht krijg je ook als je een stoel bij je achterdeur zet en een kop koffie drinkt.
Ik heb wat moeite met niet werken terwijl ik thuis ben. Dus even de deur uit, helpt wel, ja.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:45 schreef fietsie het volgende:
Is dat laatste werkelijk zo? Of is dat iets wat sommige mensen zich aanpraten.
Frisse lucht krijg je ook als je een stoel bij je achterdeur zet en een kop koffie drinkt.
Maandag wordt er in hun "nieuwe" garage een kooktoestel gezet, en is er als het goed is koud water.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:46 schreef AnneX het volgende:
@:fietsie wat een geregel met een verhuizing in deze weken!![]()
Kunnen de schoonouders wel eten laten komen als tafeltje dekje oid?
En veel fruit erbij?
Hoe komt het dat je daar zo'n moeite mee hebt?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb wat moeite met niet werken terwijl ik thuis ben. Dus even de deur uit, helpt wel, ja.
Dan neem je toch de achterdeur?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb wat moeite met niet werken terwijl ik thuis ben. Dus even de deur uit, helpt wel, ja.
Loon moest dus net met de hond wandelen. En ik was aan het broeden op waar dat zou kunnen, rustig.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:48 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja.. of als je een tuin hebt ga je net zoals Loon lekker in de tuin sporten..
Mja heel stiekem heb je dan gewoon geen keuze he.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:41 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe je dat met kinderen voor elkaar gaat krijgen als je in een flatje op 3 hoog achter woont..
Alhoewel.. in Spanje en Italië doen ze het ook..
Nu wel.. en dat is het probleem.. want mensen maken de verkeerde keuzequote:Op zondag 22 maart 2020 12:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja heel stiekem heb je dan gewoon geen keuze he.
Omdat mijn werk niet stil ligt als ik er niet ben, maar ik wel de enige ben die het doet. Ik heb gisteren tot 11 uur gewerkt, vanochtend stonden er alweer 1000 berichten. Daar zou maar net de beste lead voor extra beschermingsmiddelen tussen zitten of die ene zorgaanbieder die informatie wil hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:49 schreef Barreltje het volgende:
Hoe komt het dat je daar zo'n moeite mee hebt?
Staan twee letters centraal in die keuze.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Nu wel.. en dat is het probleem.. want mensen maken de verkeerde keuze
Ik deed dit gisteren ook maar ik heb geen droger.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik wilde de eerste was van het jaar buiten hangen![]()
En toen was ik vergeten dat daar ook een deken bij zat waar de katten vaak op liggen -> harig![]()
Dus nu toch maar in de droger
👍🏼 Dat klinkt al beter. Ietsje.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maandag wordt er in hun "nieuwe" garage een kooktoestel gezet, en is er als het goed is koud water.
Dan kunnen ze iig koken daar, en de slaapkamer is als er komende week gewerkt mag blijven worden donderdag klaar.
71 en 76. Schoonouders zijn gewend alles zelf te doen, maar nu loopt er wel -veel- spaak.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
👍🏼 Dat klinkt al beter. Ietsje.
Ik weet niet hoe senior je ouders zijn? Zijn ze een beetje flexibel?
Dus je "moet " nu eigenlijk continue AAN blijven staan ?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Omdat mijn werk niet stil ligt als ik er niet ben, maar ik wel de enige ben die het doet. Ik heb gisteren tot 11 uur gewerkt, vanochtend stonden er alweer 1000 berichten. Daar zou maar net de beste lead voor extra beschermingsmiddelen tussen zitten of die ene zorgaanbieder die informatie wil hebben.
Mja. Mijn keuze is in principe gemaakt.. Ik wil daar heen en ze willen me nog steeds hebben.. lastige is idd de vliegverbinding die essentieel is in het verhaal. Is die er "straks" nog..quote:Op zondag 22 maart 2020 12:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
👍🏼 Dat klinkt al beter. Ietsje.
Ik weet niet hoe senior je ouders zijn? Zijn ze een beetje flexibel?
@:Barrel ...heb je al een besluit genomen met de nieuwe baan? Doe je het?
Lijkt mij x lastig besluiten in deze omstandigheden. Je kunt niet eens heen/weer vliegen, toch?
Wel 1,5m lang hoop ik dan? Anders kun je hem niet eens aangevenquote:Op zondag 22 maart 2020 11:57 schreef Kreator het volgende:
Ik heb nog wel een kabel voor je, Candaasje..
Je doelt vast onder meer op mij he?quote:Op zondag 22 maart 2020 12:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Nu wel.. en dat is het probleem.. want mensen maken de verkeerde keuze
Klimt pittig! En niemand die je daarbij kan ondersteunen? Je kunt geen 7 dagen in de week aan staan.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Omdat mijn werk niet stil ligt als ik er niet ben, maar ik wel de enige ben die het doet. Ik heb gisteren tot 11 uur gewerkt, vanochtend stonden er alweer 1000 berichten. Daar zou maar net de beste lead voor extra beschermingsmiddelen tussen zitten of die ene zorgaanbieder die informatie wil hebben.
quote:Op zondag 22 maart 2020 12:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik deed dit gisteren ook maar ik heb geen droger.
Dat werd redelijk gedaan ja. Iig niet zo hutjemutje als op die foto bij het strandquote:Op zondag 22 maart 2020 12:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
En stonden de mensen die stonden te wachten ook op 1.5 meter van elkaar?
Het werkt beide kanten op. Hier ben ik vanmorgen 5 personen en 1 paard tegengekomen. Ik neem afstand door zover mogelijk rechts te lopen. De overige personen blijven naast elkaar. De wegen zijn best breed, dus die 1.5 meter zal we gehaald zijn. Maar je mag best van beide kanten de “moeite” verwachten.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Gisteren ook wezen wandelen, niet heel druk, maar toch merk je dat het lastig is wanneer anderen het niet serieus nemen. Werd gisteren rakelings ingehaald door een hijgende jogger. Lekker dan, hoop dat je hielspoor oploopt.
quote:Op zondag 22 maart 2020 13:01 schreef Barreltje het volgende:
Nee hoor Cat. Ik bedoelde dat in het algemeen en vooral de mensen die hutje-mutje in de rij gaan staan voor de visboer..![]()
Mbt pakketjes worden die hier op de stoep gezet.. dan blijven ze 2 uur in de gang staan en dan worden de handen gewassen na het uitpakken ..
Barak Allah.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik verveel.me ook niet wordt wel tijd dat ik de switch op het scherm krijg.
Eigenwijze kringloopbarreltcmv is eigenwijs
Zo nog even hoop zeut naar beneden sjouwen, met een verhuizing op stapel (inshalla) is er sowieso genoeg te doen...
Mja zo komt carcasonne online er toch nog van in de loop van de week denk ik.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
wij hebben afgelopen avonden online spellen gespeeld. Unreal tournament, trackmania, red alert enzo. Beetje tegen elkaar ouwehoeren en schelden. Was ook wel weer grappig.
En het is DRUK hier bij de natuur gebieden. Ben maar lekker is een stukje bos gaan lopen firmest meer verstopt ligt.
In world of warcraft level je nu 2x zo snel en ik heb nog 10 alts te levelen, dus ik ben wel even bezigquote:Op zondag 22 maart 2020 13:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
wij hebben afgelopen avonden online spellen gespeeld. Unreal tournament, trackmania, red alert enzo. Beetje tegen elkaar ouwehoeren en schelden. Was ook wel weer grappig.
En het is DRUK hier bij de natuur gebieden. Ben maar lekker is een stukje bos gaan lopen firmest meer verstopt ligt.
wel op gepaste afstand he.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:49 schreef fietsie het volgende:
Hier is het file voor de PS4![]()
Die controllers liggen geen moment stil..
Ik moet ook nog naar zoiets op zoekquote:Op zondag 22 maart 2020 13:46 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja zo komt carcasonne online er toch nog van in de loop van de week denk ik.
Ah ja dat speel ik dan weer niet haha. Maar je hebt iig wat te doen haha.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In world of warcraft level je nu 2x zo snel en ik heb nog 10 alts te levelen, dus ik ben wel even bezig
Ja ik had gekeken voor ticket to ride. Maar dat loopt lekker op als je dat voor twee accounts moet hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 13:46 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja zo komt carcasonne online er toch nog van in de loop van de week denk ik.
Als ik nu eens naar buiten ga (jaja, alleen enzo), kan ik je dan inhuren? Het huis is hier nog een puinhoop en ik lust ook wel appeltaartquote:Op zondag 22 maart 2020 13:55 schreef Isabeau het volgende:
En we luisteren muziek, de zon schijnt geweldig door de ramen en er staat een appeltaart in de oven. Het is op zich wel knusjes hierOh, en het huis is heel netjes opgeruimd en schoon
Hij vroeg in ieder geval of er zieken in huis waren want dan mocht ie niet binnen.quote:Op zondag 22 maart 2020 12:21 schreef fietsie het volgende:
Het lastige is dat de richtlijnen heel troebel zijn, waardoor je niet echt hard kunt laten optreden
[..]
Ik heb afgelopen meerdere van die mannen aan de lijn gehad ivp die verbouwing bij schoonouders.
De bedrijven die ik sprak hadden allemaal maatregelen, inc wassen e.d.
En deden ook expliciet het verzoek hen los in te plannen, als anderen er niet waren.
Ik hoop dat jouw cv monteur er ook zo over denkt.
Dan ga ik alles aanrakenquote:Op zondag 22 maart 2020 13:56 schreef Candaasje het volgende:
Als ik nu eens naar buiten ga (jaja, alleen enzo), kan ik je dan inhuren? Het huis is hier nog een puinhoop en ik lust ook wel appeltaart
Was ie gefixt dan?quote:Op zondag 22 maart 2020 13:58 schreef fietsie het volgende:
Zou die webserver die woensdag gefixt was nu weer dood zijn? Fok hapert als een malle..
Ik begreep dat er woendag aan getinkerd was.quote:
quote:Op zondag 22 maart 2020 14:07 schreef minilot het volgende:
Günther aan het leren hoe z'n favoriete eten ontstaat. Bosui gezaaid, in de tuin en een beetje in de vensterbank
[ afbeelding ]
Leuk! De buitenschoolse opvang die in de schoolvleugel naast de peuterschool van Günther zit is een 'kook-BSO' en die kweken het hele jaar door allerlei eetbaars zelf en de peuters mogen er geregeld bij helpenquote:Op zondag 22 maart 2020 14:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Het is dat je een beetje uit de richting woont, maar anders zou je eigenlijk eens naar een vriendin van me moeten in Hilversum. Die heeft daar een eigen kas (met heeeul veeeeul eetbaar lekkers) en die onderneemt echt heel veel van dit soort leuke, leerzame projectjes met de kinderen waarmee ze werkt.
Ah tof, tof!quote:Op zondag 22 maart 2020 14:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Leuk! De buitenschoolse opvang die in de schoolvleugel naast de peuterschool van Günther zit is een 'kook-BSO' en die kweken het hele jaar door allerlei eetbaars zelf en de peuters mogen er geregeld bij helpen
Als die shizzle ooit weer open gaat natuurlijk, inshallah op z'n Phoebs.
Ah, dat klinkt vele malen beter dan de moestuinjeugdherinnering van J., die draait om maandenlang per jaar alleen maar snijbonen en bloemkolen op tafelquote:Op zondag 22 maart 2020 14:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah tof, tof!
Bij mijn ouders had ik toen ik jonger was altijd een eigen stukje 'moest'tuin. Veel verder dan aardbeien (eerste stekje gekregen van mijn opa), enkele tomaten, wat kleine worteltjes en pompoentjes kwam het niet, maar het was toch leuk
quote:Op zondag 22 maart 2020 14:29 schreef minilot het volgende:
Schoorvoetend begonnen met voorraadkasten eens uitmesten, voor het eerst sinds.. Nou ja, sinds de zowat zeven jaar dat we hier wonen. Ben pas op een kwart van één van de planken van één van de kasten en ik vond al drie ongeopend eeuwig houdbare dingen waarvan ik niet (meer) wist dat ik ze had: ibericopaté met kersen, Moninsiroop macadamia en marmelade van rode ui.Goeie start, ik ben benieuwd wat voor archeologische vondsten ik verder nog doe!
quote:Op zondag 22 maart 2020 14:29 schreef minilot het volgende:
ik ben benieuwd wat voor archeologische vondsten ik verder nog doe!
Oh nee, het was denk ik ook 2 bij 3 m, maxquote:Op zondag 22 maart 2020 14:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt vele malen beter dan de moestuinjeugdherinnering van J., die draait om maandenlang per jaar alleen maar snijbonen en bloemkolen op tafel
Gaan we na deze coronashizzle eens doen!quote:Op zondag 22 maart 2020 14:36 schreef minilot het volgende:
Je mag wel in mijn tuin komen verpozen hoor, Candaas!
Ik had een heel klein stukje.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah tof, tof!
Bij mijn ouders had ik toen ik jonger was altijd een eigen stukje 'moest'tuin. Veel verder dan aardbeien (eerste stekje gekregen van mijn opa), enkele tomaten, wat kleine worteltjes en pompoentjes kwam het niet, maar het was toch leuk
En de mensen waar je graag wel contact mee houdt.. kan dat altijd nog digitaal hequote:Op zondag 22 maart 2020 14:39 schreef Blues het volgende:
Alle afspraken 'tillen we over Corona heen'
Ideaal om dingen te laten verwateren
Oei! Gelukkig met een sisser afgelopen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:40 schreef Lot_1 het volgende:
Hier net een blokje om gefietst. Mét ziekig kind. Maar het is hier altijd rustig, we kwamen weinig mensen tegen en 1,5 m afstand houden was goed te doen.
Op het fietspad voor het huis is het wel druk met fietsers/wielrenners/wandelaars. Net hoorde ik geclaxonneer en een klap, bleek dat de overbuurman een tienermeisje had aangereden, toen hij van zijn oprit afreed. Arm kind had zo te zien niets, gelukkig.
Emailadres zoeken? Algemeen info kan ook een callcenter zijnquote:Op zondag 22 maart 2020 14:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik was mijn tweede wasje (wat niet harig was) buiten aan het hangen![]()
En toen had ik een telefoontje gemist van de personeelsplanning van het ziekenhuis
Of ik ze terug wilden bellen. Tuurlijk. En toen kreeg ik een bandje dat ze in het weekend gesloten zijn![]()
Algemeen infonummer maar gebeld in de hoop op een doorverbinding of een ander nummer (en in ieder geval doorgeven dat dit systeem niet werkt in het weekend) maar die wisten het ook niet. Wel sneu, is die dame ijverig aan het rondbellen en wij ongeīnteresseerde aanmelders bellen maar niet terug.....
O ja, mail! goeie! Infonummer is een lokaal nummer. Plattelandsziekenhuisjequote:Op zondag 22 maart 2020 14:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Emailadres zoeken? Algemeen info kan ook een callcenter zijn
Wat in het vat zit, verzuurt nietquote:Op zondag 22 maart 2020 14:39 schreef Blues het volgende:
Alle afspraken 'tillen we over Corona heen'
Ideaal om dingen te laten verwateren
Hij in auto, zij op de fiets.. coronatechnisch dus best oké. De nasleep niet: buurman hielp haar overeind en deed bij het afscheid zijn hand op haar schouder. Zichtbaar geschrokken; dan is dat blijkbaar toch de reactie.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Oei! Gelukkig met een sisser afgelopen.
Aanrijdingen zijn in elk geval géén keurige anderhalve meter afstand. Magnie!
Hier liep een buurman gisteren mer een grote boog om me heen toen ik hem bij het wandelen tegenkwam. Zag ik net dat hij de wegenwachter die z’n auto kwam maken een hand wilde geven (die deed een paar stappen achteruit)quote:Op zondag 22 maart 2020 14:55 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Hij in auto, zij op de fiets.. coronatechnisch dus best oké. De nasleep niet: buurman hielp haar overeind en deed bij het afscheid zijn hand op haar schouder. Zichtbaar geschrokken; dan is dat blijkbaar toch de reactie.
Dat zijn van die automatismes.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:55 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Hij in auto, zij op de fiets.. coronatechnisch dus best oké. De nasleep niet: buurman hielp haar overeind en deed bij het afscheid zijn hand op haar schouder. Zichtbaar geschrokken; dan is dat blijkbaar toch de reactie.
Sinds wanneer mogen mensen bij jou thuis komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:36 schreef minilot het volgende:
Je mag wel in mijn tuin komen verpozen hoor, Candaas!
Select gezelschap blijkbaarquote:Op zondag 22 maart 2020 15:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Sinds wanneer mogen mensen bij jou thuis komen.
Nee. Is toch leuk.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Hey, even jullie mening... Zoë het daar overkomen dat ik mijn nieuwe buren een briefje door de bus doe, om kort voor te stellen?
Ik kan uit flirtoverwegingen momenteel net doen alsof ik heel gastvrij ben terwijl het door de Eeuwigdurende Coronaäpocalyps vanaf nu toch nooit meer van sociale verplichtingen komt, snap dat danquote:Op zondag 22 maart 2020 15:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Sinds wanneer mogen mensen bij jou thuis komen.
Helemaal niet raar, helemaal wel doenquote:Op zondag 22 maart 2020 15:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Hey, even jullie mening... Zou het taar overkomen dat ik mijn nieuwe buren een briefje door de bus doe, om kort voor te stellen?
Doen Uniek! Succes.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Hey, even jullie mening... Zoë het daar overkomen dat ik mijn nieuwe buren een briefje door de bus doe, om kort voor te stellen?
Wat rot zeg op deze manierquote:Op zondag 22 maart 2020 12:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit. Wij ondersteunen bij de totaal in de soep lopende verbouwing / verhuizing van mijn schoonouders, maar ik heb die mensen al 2 weken niet in real life gezien.
Keukenboer komt niet plaatsen, vloerenboer komt niet leggen.
Maar 1 mei moeten ze wel uit oude huis zijn./
Als ik op de bouwplaats ben, zijn zij daar niet, en omgekeerd. Als ik verhuisdozen ophaal zijn zij er niet enz.
Hier ook niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 14:45 schreef minilot het volgende:
Het is nu wel in het voordeel dat ik mijn meest geliefde vrienden altijd al dagelijks op Whatsapp spreek en vaak maar een paar keer per jaar zie - voelt nog niet alsof er iets anders is dan anders!
Ik voel me gevleidquote:Op zondag 22 maart 2020 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik kan uit flirtoverwegingen momenteel net doen alsof ik heel gastvrij ben terwijl het door de Eeuwigdurende Coronaäpocalyps vanaf nu toch nooit meer van sociale verplichtingen komt, snap dat dan
Nee zeker niet. Juist heel leuk. En over een tijdje echt kennismakenquote:Op zondag 22 maart 2020 15:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Hey, even jullie mening... Zou het taar overkomen dat ik mijn nieuwe buren een briefje door de bus doe, om kort voor te stellen?
twitter:Dennboss twitterde op zondag 22-03-2020 om 12:16:40Mensen die denken dat het allemaal wel meevalt...
Dit is de realiteit nu! Ambulances die richting Brabant rijden om patienten op te halen om ze daar op de IC's te ontlasten!!
#blijfthuis https://t.co/OJKGvtTe9C reageer retweet
quote:Op zondag 22 maart 2020 15:23 schreef Blues het volgende:
twitter:Dennboss twitterde op zondag 22-03-2020 om 12:16:40Mensen die denken dat het allemaal wel meevalt...
Dit is de realiteit nu! Ambulances die richting Brabant rijden om patienten op te halen om ze daar op de IC's te ontlasten!!
Jammer dat dat de enige gemeente is.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]![]()
En de burgemeester van Noordwijk heeft wegen afgesloten. Stelletje klapharken heeft het nog steeds niet begrepen.
"Zie je wel dat thuisblijven niet hoeft, die chauffeurs rijden ook gewoon naar Brabant"quote:Op zondag 22 maart 2020 15:23 schreef Blues het volgende:
Er zijn meer. Maar deze kwam op omdat een kennisje daar woontquote:
Ik heb gisteren twee uur zitten skypen met vrienden die 2km verderop wonenquote:Op zondag 22 maart 2020 14:40 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
En de mensen waar je graag wel contact mee houdt.. kan dat altijd nog digitaal he
Het is geen persoonlijk contact maar het is wel ruimschoots beter dan niks.
Hier skyped de hele schoolklas. Die in 2 naast elkaar liggende straten woont.quote:Op zondag 22 maart 2020 15:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb gisteren twee uur zitten skypen met vrienden die 2km verderop wonen
quote:Op zondag 22 maart 2020 15:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier skyped de hele schoolklas. Die in 2 naast elkaar liggende straten woont.
Ja en op lesdagen nemen juf en meester ook om en om een kwartiertje contact op; zo blijven ze het gevoel houden dat ze "in de klas" aan het werk zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Wel leuk dat ze zo contact houdt met de klasgenootjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zoom...quote:Op zondag 22 maart 2020 15:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier skyped de hele schoolklas. Die in 2 naast elkaar liggende straten woont.
Dat is misschien niet helemaal zoals het hoort inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik ga ook maar niet naar het werk, bloed ophoesten is nou niet heel goed
Lijkt me typisch een aandoening om even over te overleggen met de HAP. Vandaag nog.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Dan zou ik als de wiedeweerga een huisartsen post bellenquote:Op zondag 22 maart 2020 16:41 schreef uniekhoorn het volgende:
What! Zo maar?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat ze hierboven zeggen: als de wiedeweerga de HAP bellen. Doe voorzichtig, Uniekjequote:Op zondag 22 maart 2020 16:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Daar zul je voorlopig wel niet langs kunnen gaan zeker?quote:
Komen ze naar je toe?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Jongens komt goed
Heb SEH gebeld. Mag niet meer naar buiten
Doen ze verder niets?quote:Op zondag 22 maart 2020 16:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Jongens komt goed
Sterkte.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Jongens komt goed
OK.quote:Op zondag 22 maart 2020 16:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Jongens komt goed
Dat weet ik. Geef je even een gil als je wat nodig hebt? Ik heb een auto, ben min of meer in de buurt, moet toch af en toe naar Stad. Je hoeft me niet te begroeten, niet binnen te laten, niet te ontsmetten want ik kom niet over de drempel en ben weg voordat je me opgemerkt hebtquote:Op zondag 22 maart 2020 17:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Jongens komt goed, ben niet een compleet dom ding
Gelukkig is het nu niet heeel ver kruipen naar de sehquote:Op zondag 22 maart 2020 17:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Jongens komt goed, ben niet een compleet dom ding
quote:Op zondag 22 maart 2020 17:42 schreef sigme het volgende:
Dat weet ik. Geef je even een gil als je wat nodig hebt? Ik heb een auto, ben min of meer in de buurt, moet toch af en toe naar Stad. Je hoeft me niet te begroeten, niet binnen te laten, niet te ontsmetten want ik kom niet over de drempel en ben weg voordat je me opgemerkt hebt
quote:Op zondag 22 maart 2020 16:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Doen ze verder niets?
[/quotenee, gewoon nee
[quote]Op zondag 22 maart 2020 17:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat weet ik. Geef je even een gil als je wat nodig hebt? Ik heb een auto, ben min of meer in de buurt, moet toch af en toe naar Stad. Je hoeft me niet te begroeten, niet binnen te laten, niet te ontsmetten want ik kom niet over de drempel en ben weg voordat je me opgemerkt hebt
quote:
quote:Op zondag 22 maart 2020 17:42 schreef sigme het volgende:
[..]
quote:
Hoe gaat het met jou?quote:Op zondag 22 maart 2020 17:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
OK.
Kan je iets stukgehoest hebben, keel te vaak geschraapt.
( ik had van al dat snuiten en schrapen een bloedneusje, duurde even).
Misschien hoestdempers vragen vandaag of morgen.
In ieder geval morgen met eigen arts overleggen! Dķen.
Be cool.
Heb je genoeg boodschappen in huis?
Je houdt niet van kokos, anders had ik een cookie voor je gehad![]()
Fijnquote:Op zondag 22 maart 2020 18:14 schreef AnneX het volgende:
Goed Cat.
Al weer 2 x 24 uur vrij van meds. als puf en codeīne voor de nacht.
Thx for asking.
In de tuin wat gewerkt en cookies gemaakt.![]()
Wij gaan het dorp niet uit...houden afstand van buren.
mn.X fietst wat rond en naar de lokale Spar.
Lekkerquote:Op zondag 22 maart 2020 18:43 schreef Barreltje het volgende:
Wat eet de CULSC vandaag?
Hier iets Aziatisch.. salade met wokgroenten en gebakken rijst met zalm
2 broodjes die uit de tgtg tas van Bakker Bart kwamen. En wat bosbessen denk ik.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:43 schreef Barreltje het volgende:
O maar daar houd ik ook ontzettend vanquote:Op zondag 22 maart 2020 18:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
2 broodjes die uit de tgtg tas van Bakker Bart kwamen. En wat bosbessen denk ik.
Ik heb, ineens, gigantisch veel eten in huis. Het wordt een puzzel om alles zo efficient mogelijk te gebruiken en niks weg te gooien. En dat vind ik leuk.En dat vind ik wat sneu.
Boerenkool.. want aardappels moesten op.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:43 schreef Barreltje het volgende:
Ja. nou. Mijn beestjes-vriezer is bijna leeg. Dus daar kan ik tijdelijk wel wat brood in kwijt.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
O maar daar houd ik ook ontzettend van
Gistermiddag kwam er net voor ophaaltijd een box van Bakker Bart vrij. Maar die heb ik toch maar niet opgehaald. Nu ik thuiswerk eet ik veel minder brood en dan is het zonde van de vriezerruimte.
Zuurkool uit t vat, met een gecrusht aardappeltje en heeeeeel langzaam uitgepiepte speklapjesquote:Op zondag 22 maart 2020 18:43 schreef Barreltje het volgende:
Bohh.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zuurkool uit t vat, met een gecrusht aardappeltje en heeeeeel langzaam uitgepiepte speklapjes
Bordjes gingen ook schoon op. En uk bietste t laatste stukje spek, met grove mosterd erop.quote:
+1 herkenbaarquote:Op zondag 22 maart 2020 18:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. nou. Mijn beestjes-vriezer is bijna leeg. Dus daar kan ik tijdelijk wel wat brood in kwijt.
Ik had: 3 broden, 12 broodjes, 2 halve stokbrode, 5 kaasstengels, 2 mueslistengels, 2 koffiekoeken/broodjes en 1 pretzel.
Kost me gewoon anderhalve vriezerla.
Zoete aardappelfrietjes en kaasschnitzelquote:Op zondag 22 maart 2020 18:43 schreef Barreltje het volgende:
Er is niets mis met in je eentje buiten wandelen als het heel stil is en je niemand tegen komtquote:Op zondag 22 maart 2020 19:16 schreef Myraela het volgende:
Ik wilde het eigenlijk erin houden om elke doordeweekse ochtend even te beginnen met een wandeling. Er loopt eigenlijk niemand om half acht en dan ben je toch meteen wat wakkerder.
Maar nu heb ik toch het gevoel dat dat ook niet goed is, en dat ik toch maar helemaal thuis moet blijven.
Ik heb in het weekend ook gewoon dingen afgemaakt ja, maar op de weekdagen is er een contingent collega's die eindeloos wil conference callen, en daar vroeg mee begint omdat ze doodleuk om 16:00 stoppen met werken ("dan heb ik mn 8 uren gemaakt") ipv dingen af te maken.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:14 schreef Myraela het volgende:
Ik dacht dat je bedoelde dat je ook aan het werk was.Maar je hebt dus moeite met opstaan.
Ben jij gek! Wandelen! Lekker zonder mensen om je heen. Beter voor jou en voor niemand verkeerd.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:16 schreef Myraela het volgende:
Ik wilde het eigenlijk erin houden om elke doordeweekse ochtend even te beginnen met een wandeling. Er loopt eigenlijk niemand om half acht en dan ben je toch meteen wat wakkerder.
Maar nu heb ik toch het gevoel dat dat ook niet goed is, en dat ik toch maar helemaal thuis moet blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |