SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaarEn altijd het laatste woord.
hoe gaat het met je vriendin?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:19 schreef BlauweTijger het volgende:
Iemand trouwens die beelden gezien van de Amsterdamse markt vandaag? Overvol.
en dan gisteren te lezen dat Amsterdam zo veel gevallen er bij had .. mensen dat raar vonden , als je dan nu die foto's ziet ...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:19 schreef BlauweTijger het volgende:
twitter:HannekeEkelmans twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 17:12:49Meerdere collega’s zijn de afgelopen 24 uur opzettelijk in het gezicht gehoest door verdachten die zeggen dat ze corona hebben. Getest worden de verdachten niet, dat begrijp ik, maar de collega’s zitten nu met de onzekerheid.#boos om precies te zijn #woest! reageer retweet
38.5 graden, keelpijn is erger geworden, veel spierpijn en een droge hoest. Kan stukken beter... die 3 uur slaap vannacht is echt te weinig.quote:
Mensen willen de hele dag niet binnen zitten. Ik denk dat een lockdown het enige is wat helpt. Alleen vrees ik voor mijn paasdagen en andere vrije dagen. Dan zal de baas wel denken dan kan je toch ook doorwerken achter die rotcomputer i.p.v. vrij.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:19 schreef BlauweTijger het volgende:
de eerste kreeg al 10 weken toch?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:20 schreef Zeroku het volgende:
twitter:HannekeEkelmans twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 17:12:49Meerdere collega’s zijn de afgelopen 24 uur opzettelijk in het gezicht gehoest door verdachten die zeggen dat ze corona hebben. Getest worden de verdachten niet, dat begrijp ik, maar de collega’s zitten nu met de onzekerheid.#boos om precies te zijn #woest! reageer retweet
De Haagse markt zal niet anders geweest zijn. Standaard op de zaterdag wanneer het mooi weer is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:19 schreef BlauweTijger het volgende:
maar begrijp koorts wel gezakt dus? Hoop dat ze snel vooruit gaatquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:20 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
38.5 graden, keelpijn is erger geworden, veel spierpijn en een droge hoest. Kan stukken beter... die 3 uur slaap vannacht is echt te weinig.
Als dat het gene is waar jij je druk om maakt heb je inderdaad een kut levenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:20 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Mensen willen de hele dag niet binnen zitten. Ik denk dat een lockdown het enige is wat helpt. Alleen vrees ik voor mijn paasdagen en andere vrije dagen. Dan zal de baas wel denken dan kan je toch ook doorwerken achter die rotcomputer i.p.v. vrij.
Omdat Nederland dit nu nog niet nodig vind en pas bij wil schakelen als nood aan de man is en wij met vergelijkbare cijfers geconfronteerd worden iedere dag. En dan zijn er geen testkits meer. Omdat de rest die al allemaal gekocht heeft.quote:
gewoon in de knieschijven schieten of namen noteren , en geen hulp geven mochten ze in de problemen komen door de Cororna ... laat iemand anders maar de IC plek op eisen die zich wel normaal kan gedragenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:20 schreef Zeroku het volgende:
Ja, sinds wanneer kom je makkelijk weg met poging tot doodslag op een agent?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]
de eerste kreeg al 10 weken toch?
fuck de baas, gezondheid gaat voorquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:20 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Mensen willen de hele dag niet binnen zitten. Ik denk dat een lockdown het enige is wat helpt. Alleen vrees ik voor mijn paasdagen en andere vrije dagen. Dan zal de baas wel denken dan kan je toch ook doorwerken achter die rotcomputer i.p.v. vrij.
Dan spoor je toch gewoon niet en verdien je, inclusief je opa's, oma's, ouders, broers en zussen gewoon corona. Man man man.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:20 schreef Zeroku het volgende:
Daarom zegt men ook dat NL niet zoveel verschilt van andere landen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:16 schreef JK het volgende:
[..]
Wat noem je lockdown? Men liep nog overal rond en deed van alles. Beetje zelfde als hier.
Vlak flink af inderdaad. Hopen dat we dit de komende dagen blijven zien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:22 schreef Kyran het volgende:
Italië afgelopen drie dagen:
Tussen haakjes hoe hard het aantal nieuwe gevallen is gestegen t.o.v. de stijging van vorige dag.
18-03: +4207
19-03: +5322 (+27% )
20-03: +5986 (+12%)
21-03: +6557 (+10%)
Lockdown lijkt nu te gaan werken, curve wordt minder stijl.
Fucking ziek. Vieze klootzakken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:20 schreef Zeroku het volgende:
Welke misinformatie?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij loopt een hoop misinformatie te verspreiden. Niet goed. Hou dan je mond.
Door die 800 doden hebben ze wel meer ruimte in het ziekenhuis en IC lijkt mij, hoe cru dat ook klinkt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:22 schreef Kyran het volgende:
Tussen haakjes hoe hard het aantal nieuwe gevallen is gestegen t.o.v. de stijging van vorige dag.
Lockdown lijkt nu te gaan werken, curve wordt minder stijl. Hoop echt dat het nu door gaat zetten.
Waarom zou je als familie gestraft moeten worden voor het feit dat er een idioot in je familie zit?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan spoor je toch gewoon niet en verdien je, inclusief je opa's, oma's, ouders, broers en zussen gewoon corona. Man man man.
We lopen alleen achter qua tijd, dus over een week of 2 a 3 blijven de ovens van de crematoria 24 uur branden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarom zegt men ook dat NL niet zoveel verschilt van andere landen.
Misschien moeten de agenten maar flesjes water bij zich hebben en klein pompje zeep. Kunnen ze gelijk hun gezicht wassen als zoiets voorvalt. Klinkt uiteraard krankzinnig,maar als zoiets nodig is?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan spoor je toch gewoon niet en verdien je, inclusief je opa's, oma's, ouders, broers en zussen gewoon corona. Man man man.
Klopt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:17 schreef Doublepain het volgende:
Dankzij idioten als Peter hebben we straks ook veel doden die nu lekker doen alsof het een griepje istwitter:PeterRdeV twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:01:46Ik worstel er toch wel een beetje mee dat er in de winter van 2017-2018 in drie, vier maanden tijd bijna 9500 (!!) mensen in Nederland griep-gerelateerd overleden (cijfers RIVM). Dit was nooit het gesprek van de dag of opening NOS-journaal en er werd geen wc-rol extra verkocht... reageer retweet
Ik weet niet hoe het in Italië zit, maar de meeste doden hier halen de IC niet eens. Dat lijkt me in Italië alleen maar erger, omdat ze daar mensen met een hoge sterfkans niet eens mee toelaten als je de berichten mag geloven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Door die 800 doden hebben ze wel meer ruimte in het ziekenhuis en IC lijkt mij, hoe cru dat ook klinkt.
Ik vermoed dat merendeel daar niet aan toegekomen wasquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Door die 800 doden hebben ze wel meer ruimte in het ziekenhuis en IC lijkt mij, hoe cru dat ook klinkt.
Nice, tytyquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:22 schreef Kyran het volgende:
Lockdown lijkt nu te gaan werken, curve wordt minder stijl. Hoop echt dat het nu door gaat zetten.
20 weken, dat het aan komt, ze werken daar nog niet, hequote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:24 schreef Arkai het volgende:
Net 100 stuks medical grade maskers gekocht op AliXpress. Of ik word gescammed of ik kan over 2 weken met een beetje schijnveiligheid boodschappen doen tijdens normale uren.
Hopen dat het aantal genezingen ook toeneemt zodat je weer gaat inlopen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:22 schreef Kyran het volgende:
Of een groot deel daarvan kwam niet eens in een ziekenhuis, want die zitten vol.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat schieten hoeft niet van mij, maar idd een zwarte lijst voor medische hulp lijkt me een mooie. Juridisch niet mogelijk helaas.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:22 schreef RAVW het volgende:
[..]
gewoon in de knieschijven schieten of namen noteren , en geen hulp geven mochten ze in de problemen komen door de Cororna ... laat iemand anders maar de IC plek op eisen die zich wel normaal kan gedragen
Het is dan ook bijzonder naïef om te denken dat wij niet met dergelijke cijfers geconfronteerd zullen gaan worden en dat onze IC's het allemaal wel kunnen (blijven) behappen. Dat kunnen ze niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarom zegt men ook dat NL niet zoveel verschilt van andere landen.
In Nederland kiezen mensen op hoge leeftijd er ook vaak voor om niet tot het einde toe behandeld te wordenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in NL zit, maar de meeste doden halen de IC niet eens. Dat lijkt me in Italië alleen maar erger, omdat ze daar mensen met een hoge sterfkans niet eens mee toelaten als je de berichten mag geloven.
Als het over 2 weken niet aankomt, krijg ik mijn geld terug. Dat is de clausule.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
20 weken, dat het aan komt, ze werken daar nog niet, he
Ook gewoon gelijk 10 weken de cel in, net als die andere idioot.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:20 schreef Zeroku het volgende:
Omdat ik boos ben. Pech gehad. Sorry!!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom zou je als familie gestraft moeten worden voor het feit dat er een idioot in je familie zit?
Het is vooral een culture war dingetje om af te leiden van zijn gefaal van een maand lang.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:26 schreef Discombobulate het volgende:
Italië![]()
Ik snap Trump wel met z'n "Chinees virus". Als het gewoon geciviliseerd volk was met normale eettradities hadden we dit ook niet gehad.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Leerde net dat de Spaanse Griep oorspronkelijk uit amerika kwamquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:26 schreef Discombobulate het volgende:
Italië![]()
Ik snap Trump wel met z'n "Chinees virus". Als het gewoon geciviliseerd volk was met normale eettradities hadden we dit ook niet gehad.
Nieuwe virussen ontstaan toch wel, hopelijk leren we van deze situatie dat we er niet op voorbereid zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:26 schreef Discombobulate het volgende:
Italië![]()
na 3 maanden bij aliquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:26 schreef Arkai het volgende:
[..]
Als het over 2 weken niet aankomt, krijg ik mijn geld terug. Dat is de clausule.
Laat staan als er hier een straatverbod komt, dat wordt rellenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:20 schreef Zeroku het volgende:
Ik denk dat hij het over de RIVM heeft. Die noemden het een milde virus en dat het NL niet zou halen.quote:
Ja, dan maar een total lockdown en ook flink handhaven met politie en leger, want dit loopt zo extreem uit de hand.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:26 schreef bitterbal het volgende:
mag toch hopen dat als het hier zo uit de hand loopt wij kappen met buiten op pad.
Zefls de ns moet berichten dat de trein nu niet gebruikt moet worden voor dagjesmensen maar deze puur rijdt voor mensen die naar hun werk moeten
Nee hoor Korps Mariniers staan al paraat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:28 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Laat staan als er hier een straatverbod komt, dat wordt rellen
Seems legit. What could go wrong?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:24 schreef Arkai het volgende:
Net 100 stuks medical grade maskers gekocht op AliXpress. Of ik word gescammed of ik kan over 2 weken met een beetje schijnveiligheid boodschappen doen tijdens normale uren.
Ja met de kennis van nu is dat flauwekul. Maar elke overheid heeft het gevaar niet voldoende op waarde geschat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:28 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het over de RIVM heeft. Die noemden het een milde virus en dat het NL niet zou halen.
Misschien kunnen ze daar op een beademmingsapparaat ook meer slangen aan hangen zoals die Canadees heeft gedaan.quote:18 MINUTEN GELEDEN
Bijna 800 doden in Italië
In Italië zijn de afgelopen 24 uur 793 mensen overleden door het coronavirus. Het is het hoogste aantal doden tot nu toe. 546 van hen stierven in de regio Lombardije en met name in Bergamo. Dat zou vooral komen doordat er voor hen geen plaats meer was op de intensive care.
4825 mensen zijn nu in Italië omgekomen door covid-19. Sinds gisteren zijn er zo'n 4800 nieuwe besmettingen bij gekomen, daarmee komt het aantal Italianen dat besmet is geraakt op 53.578.
Lockdown is lockdown, wie dat niet begrijpt moet het maar ervaren hoor...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:28 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Laat staan als er hier een straatverbod komt, dat wordt rellen
In Nederland komen veel mensen niet op de IC, omdat dit een KEUZE is die wij ze geven. Het is niet dat wij ze niet willen helpen. In Nederland zijn wij vrij progressief met dat soort dingen en zijn er relatief veel ouderen met een niet reanimeren / niet beademen beleid.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Italië zit, maar de meeste doden hier halen de IC niet eens. Dat lijkt me in Italië alleen maar erger, omdat ze daar mensen met een hoge sterfkans niet eens mee toelaten als je de berichten mag geloven.
Ik erger me ook dood aan al die debielen maar ik ben nog banger van dit soort volksgerichten, al dan niet online. Straks als er echt dierbaren overleden zijn krijg je dat er mensen aangevallen worden als je per ongeluk binnen 1,5 uitkomt na een straathoek onderweg naar de super.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:27 schreef RensAjacied het volgende:
Tijd om iedereen die niet aan RIVM regels houdt, publiekelijk te shamen.
Als de overheid de boel twee maanden terug op slot had gegooid had de bevolking dat nooit geaccepteerdquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja met de kennis van nu is dat flauwekul. Maar elke overheid heeft het gevaar niet voldoende op waarde geschat.
Jawel, maar vaak wel onder bepaalde omstandigheden. Het was van te voren voorspeld dat de volgende uit China zou komen,quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nieuwe virussen ontstaan toch wel, hopelijk leren we van deze situatie dat we er niet op voorbereid zijn.
Alsof wij hier iets van geleerd hebben... bij ons gaat de grootschalige veeteelt ook gewoon door. En nee, ik ben geen PvdD-stemmer.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:28 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rus-ligt-op-de-markt
Je mag toch godverdomme hopen dat die kut Chinezen er iets van geleerd hebben?![]()
De ervaring leert dat er vele verschillende varianten van een lockdown zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lockdown is lockdown, wie dat niet begrijpt moet het maar ervaren hoor...
Ja eigenlijk wel!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:27 schreef RensAjacied het volgende:
Tijd om iedereen die niet aan RIVM regels houdt, publiekelijk te shamen.
Uiteindelijk kun je alles handhaven. Maar geen enkele overheid heeft dit op tijd zien aankomen..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als de overheid de boel twee maanden terug op slot had gegooid had de bevolking dat nooit geaccepteerd
Stel de overheid had carnaval gecanceld. Dan waren mensen het echt wel gewoon gaan vieren
Dat klopt, maar daarom moet je er ook gewoon goed op voorbereid zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jawel, maar vaak wel onder bepaalde omstandigheden. Het was van te voren voorspeld dat de volgende uit China zou komen,
Ja niemand draait zijn eigen economie de nek om voor ‘maar’ 42 doden. Ik snap de reacties echt niet van het westenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Vanaf dat ze 56 miljoen mensen in lockdown (toen ze 2400 besmet hadden en 42 overleden ) zette had Europa dat kwartje moeten laten vallen.
Bij Henk & Ingrid helpen ze inderdaad niet..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:15 schreef Greys het volgende:
Komt ie straks ook tegen ons roepen dat we geen maskers dragen? Ze zijn er niet. En ons is steeds verteld 'dat ze toch niet helpen'. De meesten wisten wel beter, maar ze zijn er niet. Ondanks 'goed voorbereid land'.
die 20 stuks?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:29 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Nee hoor Korps Mariniers staan al paraat.
Totaal onvergelijkbaar met die chinese markten aldaar. Ware het niet dat een virusuitbraak niet de eerste keer is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alsof wij hier iets van geleerd hebben... bij ons gaat de grootschalige veeteelt ook gewoon door. En nee, ik ben geen PvdD-stemmer.
Het is uiteindelijk een gok natuurlijk. Voor 66 euro vond ik het de moeite waard.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Seems legit. What could go wrong?
Was ook raar geweest, aangezien er tijdens carnaval nog nul besmettingen waren in NLquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als de overheid de boel twee maanden terug op slot had gegooid had de bevolking dat nooit geaccepteerd
Stel de overheid had carnaval gecanceld. Dan waren mensen het echt wel gewoon gaan vieren
Trump heeft het pas over het 'Chinese virus' sinds langzaam duidelijk wordt dat het helemaal fout gaat in de VS door vooral zijn falende beleid. Eerst was het nog fakenews van de democraten en nu escaleert het enorm, terwijl enorm vele mensen onverzekerd zijn. Het wordt een slachting.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:26 schreef Discombobulate het volgende:
Italië![]()
Mijn ex woont in Milaan, en haar zusje gaat nog drie keer per week naar Bergamo voor werk. Met werk als reden kan je gewoon nog naar buiten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:28 schreef Blik het volgende:
Als ik de berichten zo lees heeft NL een hardere lockdown als dat Italie heeft
Ook in NL is het een tikkende tijdbom. Hogere standaarden, dus het zal minder snel gebeuren, maar het gaat hier ook gebeuren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Totaal onvergelijkbaar met die chinese markten aldaar. Ware het niet dat een virusuitbraak niet de eerste keer is.
Kan dat zolang ‘overleven’?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daarom moet je er ook gewoon goed op voorbereid zijn.
Met al dat smeltende poolijs is ook niet uitgesloten dat er nog ergens een gevaarlijk virus vrij komt dat 20.000 jaar ingevroren heeft gezeten.
Klopt, het zou op basis van gezond verstand moeten kunnen. Ik ben al zo'n 2 week binnen, alleen buiten geweest om naar de supermarkt te gaan en om gras te maaien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:31 schreef Blik het volgende:
[..]
De ervaring leert dat er vele verschillende varianten van een lockdown zijn
Gelukkig hebben Pence en de experts het nog steeds over "corona virus" daar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Trump heeft het pas over het 'Chinese virus' sinds langzaam duidelijk wordt dat het helemaal fout gaat in de VS door vooral zijn falende beleid. Eerst was het nog fakenews van de democraten en nu escaleert het enorm, terwijl enorm vele mensen onverzekerd zijn. Het wordt een slachting.
Dus Trump die het heeft over het 'Chinese virus', het China waar hij al jaren ruzie mee maakt, betere deals mee wil, het als de gezamenlijke vijand portretteert, Trump is gewoon bezig met politiek en het redden van zijn eigen hachje.
Trap er niet in
Visticksquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:29 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Nee hoor Korps Mariniers staan al paraat.
Heb je daar een bron van?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook in NL is het een tikkende tijdbom. Hogere standaarden, dus het zal minder snel gebeuren, maar het gaat hier ook gebeuren.
Hoor ik van vrienden van mij in Milaan ook. Masker is verplicht maar ja, zo'n ding gaat irriteren dus trekken ze 'm naar beneden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:31 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Bij Henk & Ingrid helpen ze inderdaad niet..
[ afbeelding ]
..dus kunnen die schaarse middelen beter benut worden door zorgverleners.
Ik begreep wel dat iedereen zijn verlof is ingetrokken vanaf komende weekquote:
Amen. Maar hij wist al dat het een pandemie was voordat iedereen het wist. Wat een mongol.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Trump heeft het pas over het 'Chinese virus' sinds langzaam duidelijk wordt dat het helemaal fout gaat in de VS door vooral zijn falende beleid. Eerst was het nog fakenews van de democraten en nu escaleert het enorm, terwijl enorm vele mensen onverzekerd zijn. Het wordt een slachting.
Dus Trump die het heeft over het 'Chinese virus', het China waar hij al jaren ruzie mee maakt, betere deals mee wil, het als de gezamenlijke vijand portretteert, Trump is gewoon bezig met politiek en het redden van zijn eigen hachje.
Trap er niet in
Hoe lang ga jij die maskers in quarantaine leggen want het virus kan op sommige oppervlakten schijnbaar twee weken overleven. Dus om dat masker, uit China, voor je neus te plakken...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:24 schreef Arkai het volgende:
Ja als je China style mensen die niet luisteren kapot slaat misschienquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uiteindelijk kun je alles handhaven. Maar geen enkele overheid heeft dit op tijd zien aankomen..
Tot 3 dagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe lang ga jij die maskers in quarantaine leggen want het virus kan op sommige oppervlakten schijnbaar twee weken overleven. Dus om dat masker, uit China, voor je neus te plakken...
Zo wat dingen die in me opkomen:quote:
Het is medical grade. Daar komt geen mensenhand aan te pas. Ook niet voor het inpakken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe lang ga jij die maskers in quarantaine leggen want het virus kan op sommige oppervlakten schijnbaar twee weken overleven. Dus om dat masker, uit China, voor je neus te plakken...
Ik hoop het! Het is niet dat ze aan de Max test capaciteit aanlopen toch?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:22 schreef Kyran het volgende:
Dat had geen zin volgens COR. Verplaatste alleen de piek maar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:31 schreef Sunri5e het volgende:
Bizar dat er nog geen lockdown is. We gaan Italië dadelijk nog overtreffen.
Op zich goed nieuws dat de stijging af lijkt te vlakken, maar voor het aantal doden minder hard gaat stijgen, laat staan afvlakken en dalen, duurt waarschijnlijk nog wel even (en daarna duurt het nog een tijd voor het aantal doden per dag gaat dalen)quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:22 schreef Kyran het volgende:
Terwijl je juist de piek wil verplaatsen... (afvlakken)quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:36 schreef Coco. het volgende:
[..]
Dat had geen zin volgens COR. Verplaatste alleen de piek maar.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 18:28:19The number of people who have died in the UK from covid-19 has risen to 233 after NHS England said a further 53 people had died in England after testing positive reageer retweet
jezus. en gister pas de horeca dichtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:37 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:SkyNewsBreak twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 18:28:19The number of people who have died in the UK from covid-19 has risen to 233 after NHS England said a further 53 people had died in England after testing positive reageer retweet
Ja niet volledig inderdaad, daar heb je wel een punt. Maar watjij opsomt hebben wij hier ook problemen mee.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo wat dingen die in me opkomen:
Bijvoorbeeld dat hij zegt dat chloroquine door de fda goedgekeurd is, is onwaar. Het wordt wel toegediend aan mensen.
Dat chloroquine echt een wondermiddel zou zijn, dat is het niet.
Dat de federale overheid goed voorbereid was hiervoor, terwijl ze zelfs toen intern de alarmbellen af gingen nog niet in actie kwamen.
Dat er superveel getest kan worden, terwijl er nu tekorten dreigen aan reagentia en mensen in New York voor wie het niet uitmaakt qua behandeling niet meer getest gaan worden.
Nederland staat zelfs op 1 in de lijst met meeste Nederlandse dodenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:29 schreef Arcee het volgende:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Nederland en België in de top 5 van meeste doden op een dag.
Maak er maar wat langer van dan 10 weken en daarop een gigantische boetequote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ook gewoon gelijk 10 weken de cel in, net als die andere idioot.
Datvgaat pijn doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jezus. en gister pas de horeca dicht
Ik durf te zeggen dat 75% van de maskers die ik de afgelopen dagen heb gezien werden gedragen op een manier die ze volkomen zinloos maakten (nog zinlozer dan ze al waren). Mensen die ze afnemen en weer opzetten, even verschuiven, even met hun vingers onder het kapje krabben, een kapje over een baard en snor dragen etc etc etc.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:33 schreef Felixa het volgende:
[..]
Hoor ik van vrienden van mij in Milaan ook. Masker is verplicht maar ja, zo'n ding gaat irriteren dus trekken ze 'm naar beneden.
Het is 2 weken voorwaardelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:39 schreef Markesh het volgende:
[..]
Maak er maar wat langer van dan 10 weken en daarop een gigantische boete
Die verhouding lijkt niet te kloppen, van 27% naar 12% terwijl er wel een stijging is in aantal gevallenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:22 schreef Kyran het volgende:
Ik denk dat het RIVM en Public Health England dezelfde koers varen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja en de metro nog steeds bomvol, bleek op foto's van vanochtend.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja maar die stijging is dus minder. Vlakt af.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Die verhouding lijkt niet te kloppen, van 27% naar 12% terwijl er wel een stijging is in aantal gevallen
De relatie tussen intensieve veeteelt en epidemieën is vrij goed gedocumenteerd.quote:
Ja zou het?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:36 schreef Arkai het volgende:
[..]
Het is medical grade. Daar komt geen mensenhand aan te pas. Ook niet voor het inpakken.
Stijging ten opzichte van de vorige dag. Als de stijging afvlakt dan is de exponentiele trend gebroken en ga je stabiliseren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Die verhouding lijkt niet te kloppen, van 27% naar 12% terwijl er wel een stijging is in aantal gevallen
nee, UK ging eerst voor ons beleid maar zag dat het verkeerd ging dus, ze zijn van koers veranderdquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:41 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Ik denk dat het RIVM en Public Health England dezelfde koers varen.
Tijd om terug naar school te gaanquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:40 schreef Blik het volgende:
[..]
100 stuks voor 66 euro. Veel geld maar over 2 of 3 weken is wel handig om het te hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja zou het?
Wat heeft het gekost?
Snap ik, maar de daling van 27% naar 12% klopt gewoon nietquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:41 schreef Arkai het volgende:
[..]
Stijging ten opzichte van de vorige dag. Als de stijging afvlakt dan is de exponentiele trend gebroken en ga je stabiliseren.
En daarom zijn gisteren pas de pubs dicht gegaan en staan ze als sardientjes in de metro.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, UK ging eerst voor ons beleid maar zag dat het verkeerd ging dus, ze zijn van koers veranderd
Stijging t.o.v. de vorige dag. Is ook wel te hopen dat het procentueel afvlakt. Mooiste zou zijn dat het binnenkort ook absoluut afvlakt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:40 schreef Blik het volgende:
[..]
In vergelijking met Trump komt Pence veel "presidentiëler" over. Waarschijnlijk de reden waarom Trump nu op elke briefing aanwezig is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gelukkig hebben Pence en de experts het nog steeds over "corona virus" daar.
Bereken het dan zelfquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tijd om terug naar school te gaan
Als een stijging afneemt, betekent het nog niet dat het aantal gevallen afneemt.
Wel dat de trend doorbroken is.
Als het percentage gelijk blijft is er is sprake van exponentiële stijging, als het aantal met een vast aantal toeneemt is er een lineaire stijging. Er is dus geen exponentiële stijging meer, zelfs iets minder dan een lineaire stijging.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij hoesten zoveel mensen in Italië je in het gezicht dat de viral load op dag 1 van de besmetting al veel hoger is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Verhouding doden:herstelden in Italië is ook verontrustend. Die staat op zowat 50:50.
Klopt, Pence komt goed over idd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In vergelijking met Trump komt Pence veel "presidentiëler" over. Waarschijnlijk de reden waarom Trump nu op elke briefing aanwezig is.
Uitgaande van Italië zal de piek pas over een week of 5 zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
5986 / 5322 is 12% extra.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Snap ik, maar de daling van 27% naar 12% klopt gewoon niet
Las vorige week ergens een linkje dat Nederland en Italië een dodelijkere variant zouden hebben als Duitsland. Maar of dat echt zo is weet ik niet en die link kan ik zo 123 ook niet meer vinden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ben toch benieuwd dus waardoor dit opmerkelijke verschil ontstaat.
En .. "We had the greatest economy in the history of the world until this happened".quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Trump: "there's nothing like this in the history of the world". Tuurlijk joh...
Ik denk dat je die piek juist veel meer uit kan smeren. Die piek gaat dadelijk zo groot zijn dat de IC het niet meer aan kan.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:36 schreef Coco. het volgende:
[..]
Dat had geen zin volgens COR. Verplaatste alleen de piek maar.
T-Rex is het hier niet mee eens.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:44 schreef DireStraits7 het volgende:
En 3 weken terug was het nog een hoax...ongelooflijkquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:44 schreef DireStraits7 het volgende:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En .. "We had the greatest economy in the history of the world until this happened".
Denk dat daar niet alles aan Corona toegeschreven wordquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat gaat een groter slagveld worden dan Italië denk ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Je moet niet rekenen met de nieuwe aantallen. Je moet kijken naar de nieuwe aantallen: +1115, +664, +571.quote:
Ach wat lul je, in de UK is de horeca pas net dichtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, UK ging eerst voor ons beleid maar zag dat het verkeerd ging dus, ze zijn van koers veranderd
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat gaat een groter slagveld worden dan Italië denk ik.
kijk nog even dit filmpjequote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:45 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
En 3 weken terug was het nog een hoax...ongelooflijk
Ja had ik ook ergens gelezen, maar die zou Spanje dan ook moeten hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Las vorige week ergens een linkje dat Nederland en Italië een dodelijkere variant zouden hebben als Duitsland. Maar of dat echt zo is weet ik niet en die link kan ik zo 123 ook niet meer vinden.
Hij beweerde zelfs dan een griepprik voldoende was om je tegen Corona te beschermen. Toen zijn adviseurs zeiden dat dit niet zo was bleef hij stug volhouden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:45 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
En 3 weken terug was het nog een hoax...ongelooflijk
Gaat niet leuk worden over een weekje of drie daarquote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:37 schreef Houtenbeen het volgende:
Verspreiding denk ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 18:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |