SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar
[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 21-03-2020 16:36:46 ]And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Liam Gallagher, held.twitter:liamgallagher twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:12:31New tune WONDERWASH c’mon you know LG x https://t.co/gGB1LyipB4 reageer retweet
17 maart zijn alle vestigingen gesloten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dacht dat alle IKEA’s al gesloten waren eigenlijk..
Het klinkt niet hard, maar gewoon ongenuanceerd en dom. Maar dat is de norm in dit topic.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:12 schreef Vault-Boy het volgende:
Klinkt misschien hard, maar heb echt geen medelijden met zulke mensen als ze het krijgen. Je zoekt het dan echt zelf op hoor. Wordt niet voor niks al zoveel keer gezegd om afstand te houden en niet de massa op te zoeken.
twitter:amstelveen twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 13:46:03Burgemeester en politie: ga niet laks om met coronamaatregelen: AMSTELVEEN – Politie Amstelveen uit op Social Media haar zorgen over hoe sommige Amstelveners met de coronamaatregelen omgaan. Te vaak worden deze niet voldoende opgevolgd. Ook burgemeester… https://t.co/0epT5gWgaD https://t.co/W6UlZmw3cF reageer retweet
Mensen mogen dus alleen hun online bestelling ophalen en dat waren er nogal wat zo te zien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:20 schreef Gehrman het volgende:
[..]
17 maart zijn alle vestigingen gesloten.
Volgens de site kun je wel bestellen en afhalen. Dus dat komen al die mensen natuurlijk doenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:20 schreef Gehrman het volgende:
17 maart zijn alle vestigingen gesloten.
Helemaal niemand neequote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:21 schreef Maver24 het volgende:
Hoe wil je als Kabinet aan social distancing doen als niemand er aan houdt
Zijn de mensen die zich zo gedragen niet de domme? We willen allemaal geen lockdown, maar zo roepen we het over ons zelf af vind ik..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:20 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het klinkt niet hard, maar gewoon ongenuanceerd en dom. Maar dat is de norm in dit topic.
twitter:gemEdamVolendam twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:03:10Jongeren lijken zich nog steeds niet bewust te zijn van de huidige situatie. Ze houden geen rekening met besmetting en verspreiding. Informeer uw kind over de risico’s. Ze komen nog steeds in groepen samen! Verstand = Afstand! https://t.co/WPXVvGT01L reageer retweet
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:22 schreef D_A het volgende:
Even een blik op den twitter met als search Amsterdamse bos levert inderdaad wel wat beelden op die je niet had willen zien
twitter:thodeman twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 13:48:23Japanse tuin in het Amsterdamse bos vanmiddag.. #coronanederland #CoronaCrisis #SocialDistancing https://t.co/diA6occyyx reageer retweet
Veel wel, maar vooral ook héél veel mensen (nog) niet.quote:
We? Mij is niks gevraagd hoor.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zijn de mensen die zich zo gedragen niet de domme? We willen allemaal geen lockdown, maar zo roepen we het over ons zelf af vind ik..
Volendam .... daar helpt niks meer aan ....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:23 schreef Felixa het volgende:
twitter:gemEdamVolendam twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:03:10Jongeren lijken zich nog steeds niet bewust te zijn van de huidige situatie. Ze houden geen rekening met besmetting en verspreiding. Informeer uw kind over de risico’s. Ze komen nog steeds in groepen samen! Verstand = Afstand! https://t.co/WPXVvGT01L reageer retweet
Amsterdammers hequote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:22 schreef D_A het volgende:
Even een blik op den twitter met als search Amsterdamse bos levert inderdaad wel wat beelden op die je niet had willen zien
Echt te dom om te poepen dat volk. De NOS moet gewoon ieder journaal openen met deze beelden:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Volgens de site kun je wel bestellen en afhalen. Dus dat komen al die mensen natuurlijk doen
Sorry?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:23 schreef maily het volgende:
[..]
Volendam .... daar helpt niks meer aan ....
Blijkbaar moet opa of oma eerst dood voor ze gaan nadenken waar ze mee bezig zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Zijn de mensen die zich zo gedragen niet de domme? We willen allemaal geen lockdown, maar zo roepen we het over ons zelf af vind ik..
Mensen willen het juist maar al te graag zien, even lekker schuimbekken he.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:22 schreef D_A het volgende:
Wtftwitter:thodeman twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 13:48:23Japanse tuin in het Amsterdamse bos vanmiddag.. #coronanederland #CoronaCrisis #SocialDistancing https://t.co/diA6occyyx reageer retweet
Ja ja even niet zo kinderachtig.. een lockdown zal gaan gelden voor heel Nederland, heeft geen zin om dit enkel voor Brabant af te kondigen bijvoorbeeldquote:
En dan lekker boos op FOK! komen klagen, lockdown wereld in brand.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Mensen willen het juist maar al te graag zien, even lekker schuimbekken he.
Precies. Plus als je die foto hierboven goed bekijkt zie je best wel wat afstand tussen de mensen. Ja, er staan mensen naast elkaar maar dat kan prima familie zijn. De groepjes ervoor en erachter lijken toch wel enige afstand te houden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:26 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Als je dit topic leest, krijg je de indruk dat iedereen die buiten is, expres schouder aan schouder gaat lopen met elkaar. Tuurlijk zijn de beelden van het Amsterdamse bos frustrerend, maar daar kunnen weer andere ervaringen tegenover staan. Net ruim twee uur gewandeld op de Bussumse heide, iedereen liep netjes met een grote boog om elkaar heen, ook al betekende dit dat je met je poten in het helmgras moest staan.
Oh en met Schotse hooglanders hebben we iets meer dan 1,5 meter afstand gehouden. Beesten schijnen agressief te kunnen worden als je te dichtbij komt.
Lijn der verwachting +20%quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
Oké wat zeggen jullie van de cijfers die het RIVM om 14.00 publiceerde?
Goed? Slecht? Stabiel? In de lijn der verwachting?
Kan nog alle kanten op..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
Zal wel meevallen, het is erg rustig daar de afgelopen week.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:27 schreef quirina het volgende:
Morgen heel Nederland gezellig wandelen op de Zaanse schans?
Voorbeelden..?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:28 schreef Jojansma het volgende:
Ik vind het extreem pijnlijk om te zien hoeveel domme Nederlanders er rondlopen...
En hier posten vooral.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:28 schreef Jojansma het volgende:
Ik vind het extreem pijnlijk om te zien hoeveel domme Nederlanders er rondlopen...
quote:Health officials in New York, California and other hard-hit parts of the country are restricting coronavirus testing to health care workers and people who are hospitalized, saying the battle to contain the virus is lost and we are moving into a new phase of the pandemic response.
As cases spike sharply in those places, they are hunkering down for an onslaught, and directing scarce resources where they are needed most to save people’s lives. Instead of encouraging broad testing of the public, they’re focused on conserving masks, ventilators, intensive care beds — and on getting still-limited tests to health care workers and the most vulnerable. The shift in tone and strategy — coming after weeks of clamoring for greater testing capacity — signals another tipping point in the U.S. response to the virus, a change other states are likely to embrace as disease counts climb.
Irrelevant omdat er amper getest wordt? Of bedoel je het dodental?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
Ik schrok vooral van het aantal IC-patienten, die teller loopt eigenlijk iets te snel op nu...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:28 schreef roos94 het volgende:
We zijn nu 6 dagen onderweg sinds de sluiting van horeca etc, dus daar kan je nog een week bij rekenen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vanaf wanneer wordt een keldering verwacht?
Winkels handhaven moet prima kunnen. Samenscholing misschien samenwerking van leger, politie en reservisten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:29 schreef TheVulture het volgende:
Alle winkels, parken en stranden dicht en een samenscholingsverbod van meer dan 2 personen zie ik zomaar gebeuren, als het te handhaven valt...
Mja alles bij elkaar. Ik weet niet echt wat 'normaal' is of wat men nu verwacht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Irrelevant omdat er amper getest wordt? Of bedoel je het dodental?
Dat kan niet, want ik lees hier dat alle Nederlanders oerdomme horken zijn!!!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:30 schreef -river- het volgende:
Daarnet bij de supermarkt geweest en de mensen waren heel rustig en hielden gepaste afstand
Hoeveel IC Patienten nu ?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik schrok vooral van het aantal IC-patienten, die teller loopt eigenlijk iets te snel op nu...
Ja en nog 3 weken omdat bouwmarkten de nieuwe horeca zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:31 schreef D_A het volgende:
[..]
We zijn nu 6 dagen onderweg sinds de sluiting van horeca etc, dus daar kan je nog een week bij rekenen.
Hier in het mooie corona Brabant nietquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:31 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat kan niet, want ik lees hier dat alle Nederlanders oerdomme horken zijn!!!
354, update van vanmiddagquote:
Zolang mensen afstand houden is het niet zo erg, zeker in de buitenlucht. Zou meer bezorgd zijn om p.a. bouwmarktenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:22 schreef D_A het volgende:
Kijk, dit is dan wel weer netjes.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:26 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Als je dit topic leest, krijg je de indruk dat iedereen die buiten is, expres schouder aan schouder gaat lopen met elkaar. Tuurlijk zijn de beelden van het Amsterdamse bos frustrerend, maar daar kunnen weer andere ervaringen tegenover staan. Net ruim twee uur gewandeld op de Bussumse heide, iedereen liep netjes met een grote boog om elkaar heen, ook al betekende dit dat je met je poten in het helmgras moest staan.
Oh en met Schotse hooglanders hebben we iets meer dan 1,5 meter afstand gehouden. Beesten schijnen agressief te kunnen worden als je te dichtbij komt.
En juist daarom is het een lockdown wel wenselijk. Omdat het ook voor organisaties duidelijkheid geeft.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:23 schreef Coelho het volgende:
Lockdown lijkt me nog steeds niet nodig, maar het zou fijn zijn als de politie de social distancing gaat handhaven. Het lijkt alsof er boven de grote rivieren nog steeds niet duidelijk is in wat voor een war zone de ziekenhuizen in Brabant en Limburg zich bevinden.
Er is ook nog een tussenweg. Zoals het sluiten van meer winkels en controleren op groepen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, ze hebben het nu maar dichtgegooid.quote:
Dat was het wel. Inmiddels aangepakt zie nieuwsbericht op de BBC.quote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:31 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja en nog 3 weken omdat bouwmarkten de nieuwe horeca zijn.
Zou niemand moeten verbazen, het is voor de meeste jongeren toch een ''ouden en zieken'' virus. Meer campagne voor deze doelgroep en ook richten aan de ouder's die daar ook een taak in hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:23 schreef Felixa het volgende:
Zie het hier in Scharendijke bij de Plus ook, vanmorgen nog een gezin met 3 kinderen aangesproken. Of het nou echt nodig was met 5 man boodschappen te gaan doen. “Ja ze moesten er echt even uit” gvd we zijn in Zeeland! Ga naar het strand/bos of weet ik veel waar maar niet in de fucking Plus met je hele gezin volle idioot! En ik en mijn vrouw de kinderen de hele week binnen houden en ik alleen boodschappen doen...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:32 schreef roos94 het volgende:
Oh hier in Zierikzee hebben sommige ouderen echt lak aan die 1,5 meter hoor.
Moest iets bij Hema halen, ik stond netjes op gepaste afstand achter de klant voor mij. Komt er een oude man die super dicht bij mij gaat staanik vroeg hem of hij afstand wilde bewaren ivm de voorschriften, hij mompelde wat en bleef gewoon staan
Jezus christus.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, ze hebben het nu maar dichtgegooid.
Ik dacht vandaag even met de kids een half uurtje naar het strand hier achter het huis te gaan (Monster). Ze hebben al de hele week binnen opgesloten gezeten, dus even buiten spelen leek me een prima plan. Groot strand zou je zeggen en dus genoeg ruimte voor iedereen.quote:
Zijn daar beelden van? Zo nee, misschien eens gaan filmen en verspreiden. Beeld zich meer.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:23 schreef Coelho het volgende:
Lockdown lijkt me nog steeds niet nodig, maar het zou fijn zijn als de politie de social distancing gaat handhaven. Het lijkt alsof er boven de grote rivieren nog steeds niet duidelijk is in wat voor een war zone de ziekenhuizen in Brabant en Limburg zich bevinden.
Scharendijke was notabene nog het eerste besmet geval van Zeelandquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:35 schreef Sickert het volgende:
[..]
Zie het hier in Scharendijke bij de Plus ook, vanmorgen nog een gezin met 3 kinderen aangesproken. Of het nou echt nodig was met 5 man boodschappen te gaan doen. “Ja ze moesten er echt even uit” gvd we zijn in Zeeland! Ga naar het strand/bos of weet ik veel waar maar niet in de fucking Plus met je hele gezin volle idioot!
Deze wereld is reddeloos verloren.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, ze hebben het nu maar dichtgegooid.
Als ik mij niet vergis, hebben ze ondertussen maatregelen genomen hoor.quote:
Wel goed dat je ze erop aanspreekt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:35 schreef Sickert het volgende:
[..]
Zie het hier in Scharendijke bij de Plus ook, vanmorgen nog een gezin met 3 kinderen aangesproken. Of het nou echt nodig was met 5 man boodschappen te gaan doen. “Ja ze moesten er echt even uit” gvd we zijn in Zeeland! Ga naar het strand/bos of weet ik veel waar maar niet in de fucking Plus met je hele gezin volle idioot! En ik en mijn vrouw de kinderen de hele week binnen houden en ik alleen boodschappen doen...
Kan de afstand tussen mensen niet goed zien, maar sws buitenlucht. Bouwmarkt lijkt mij erger.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]twitter:thodeman twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 13:48:23Japanse tuin in het Amsterdamse bos vanmiddag.. #coronanederland #CoronaCrisis #SocialDistancing https://t.co/diA6occyyx reageer retweet
Ja, vanaf vanochtend-hun-tijd is het dicht inderdaad.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:35 schreef crystal_meth het volgende:
Was dat niet gisteren, reden waarom het nu gesloten wordt?
Zo zou Scheveningen er ook uitzien als het nu 30 graden was.quote:
True, en nog een straat verderop ook 🥴quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Scharendijke was notabene nog het eerste besmet geval van Zeeland
Dit virus treft de ouderen, de zwakkeren en de dommen!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik dacht vandaag even met de kids een half uurtje naar het strand hier achter het huis te gaan (Monster). Ze hebben al de hele week binnen opgesloten gezeten, dus even buiten spelen leek me een prima plan. Groot strand zou je zeggen en dus genoeg ruimte voor iedereen.
Tot mijn verbazing zag het strand er hier zo ongeveer ook zo druk uit. Niemand, maar dan ook niemand houdt ook maar enige afstand van elkaar. We zijn uiteindelijk maar weer terug gegaan, dit is gewoon vragen om ellende.
Winkels zijn doorgaans heel rustig op de super en bouwmarkt na.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:33 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Er is ook nog een tussenweg. Zoals het sluiten van meer winkels en controleren op groepen.
Zag die cijfers vanmorgen en meen dat Amsterdam ergens in de top 3 stond. Dat lijkt mij niet erg bekend, hoop mensen zullen dit nog steeds als een ''voornamelijk onder de rivieren'' virus zien.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:23 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Amsterdammers he
Staan niet voor niets op nummer 1 nu qua besmettingen
Goddorie, wat ergquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:33 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
En juist daarom is het een lockdown wel wenselijk. Omdat het ook voor organisaties duidelijkheid geeft.
Veel mensen zijn op pad omdat er nog steeds dingen ‘moeten’ voor werk of andere zaken. Veel organisaties houden er namelijk nog geen rekening mee in hun planning.
Zo heeft de plaatselijke watersportvereniging op 11 april een kraan besteld om boten te water te laten. Gevolg: mensen lopen nu in grote getale in een overdekte loods aan hun boot te klussen. Om hem voor die tijd klaar te krijgen. Met zijn allen naar dat ene toilet in de loods, naar de bouwmarkt voor nieuw schuurpapier…
Een bekende van mij is van plan om ook aan zijn boot gaan klussen daar. Heb hem gesmeekt niet te gaan, maar hij ‘moet’ wel, want de boot moet op die datum het water in.
Een lockdown zou een einde maken aan dit soort praktijken.
Lol, lekker negeren en hem zeggen afstand te houden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef roos94 het volgende:
Maar mensen in de supermarkt zijn ook knettergek geworden. Ik werd verbaal aangevallen door een man omdat ik twee (!!) pakjes rijst uit het schap haalde. (het hele schap stond vol met rijstpakken overigens) Hoe ik zo durf te zijn, dat andere mensen ook rijst wilden, asociaal, egoistisch, en weet ik wat nog meer
Die is al tijden uitgestorven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:27 schreef quirina het volgende:
Morgen heel Nederland gezellig wandelen op de Zaanse schans?
Met 161 staan ze nu bovenaanquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zag die cijfers vanmorgen en meen dat Amsterdam ergens in de top 3 stond. Dat lijkt mij niet erg bekend, hoop mensen zullen dit nog steeds als een ''voornamelijk onder de rivieren'' virus zien.
Haha wat een debiel joh.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef roos94 het volgende:
Maar mensen in de supermarkt zijn ook knettergek geworden. Ik werd verbaal aangevallen door een man omdat ik twee (!!) pakjes rijst uit het schap haalde. (het hele schap stond vol met rijstpakken overigens) Hoe ik zo durf te zijn, dat andere mensen ook rijst wilden, asociaal, egoistisch, en weet ik wat nog meer
Net even gaan wandelen, zoveel volk op gangquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Winkels zijn doorgaans heel rustig op de super en bouwmarkt na.
https://www.gelderlander.(...)-op-zondag~ace9ec1b/quote:16:37
Honderden patiënten naar ziekenhuizen buiten Brabant
Zo'n 500 a 700 coronapatiënten moeten naar ziekenhuizen buiten Brabant, meldt het Regionaal Overleg Acute Zorgketen (ROAZ).
Tokkiebuurt? Hier ist uitgestorven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:39 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Net even gaan wandelen, zoveel volk op gang
Je loopt er zelf toch ook?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:39 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Net even gaan wandelen, zoveel volk op gang
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |