abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 10:55:02 #176
269689 crew  Viv
pi_192181761
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:12 schreef Nattekat het volgende:
Valt wel mee toch? Ik zie nog niet echt de pure paniek die we toen al in Italië zagen.
Heb je dat webinar-filmpje van die arts uit het Bernhoven ziekenhuis (Uden) niet gezien? Ze kunnen daar niks meer leveren behalve COVID-19-zorg. Alle andere patiënten worden nu al overgeplaatst tot in Zwolle en Twente aan toe, ook ernstige gevallen als operaties vanwege kanker en hartproblemen. En ze plaatsen al IC-patiënten over zodat ze weer ruimte hebben om nieuwe COVID-19-patiënten en andere acuut zieke mensen op te kunnen nemen.
pi_192181764
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:50 schreef Sigaartje het volgende:
Wel heel apart dit: ik blijf zelf thuis. Als ik uit het raam kijk zie ik vooral rollatorbejaarden op straat. Het is ongelooflijk. En ook geen afstand houden ook nog.
Precies dat, zie vooral bejaarde die er geen fck om geven. Eigenlijk ook wel begrijpelijk ;)
  zaterdag 21 maart 2020 @ 10:55:20 #178
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192181765
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:54 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Netjes. ^O^ Welke supermarktketen?
Bij de meeste grote is dit volgens mij inmiddels al goed geregeld. Ah en Jumbo sowieso.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Spellchecker zaterdag 21 maart 2020 @ 10:55:21 #179
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192181767
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Dat viel mij in de supermarkt ook op. Het zijn vooral de oudjes die samengroepen, heel weird. Jongere mensen lopen met een boog om mensen heen, geven anderen voorrang desnoods om zoveel mogelijk die anderhalve meter in acht te nemen, maar aan de koffietafel (die gewoon had moeten worden opgeheven, maarja...) zitten oudjes gezellig te keuvelen en koffie te drinken. Het 'negeer de richtlijnen' gedrag is zeker niet aan 1 generatie gebonden.

Gelukkig was er nog wat macaroni en spaghetti (alleen nog spelt). Die heb ik maar gekocht. Ik beperk mijn boodschappen nu van plm. 3 naar 1 keer per week.
De koffietafel nog open? Hier niet. Maar ik weet niet of de tafel en stoelen er nog staan ...
  zaterdag 21 maart 2020 @ 10:55:43 #180
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192181770
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:49 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch. Dat zijn er altijd zoveel. Het is voor heel Noord-Brabant he, en ook veel oproepen tussendoor die niet voor een patiënt-inzet zijn.
Wat nou dramatisch joh.

Gisteren was in het nieuws dat de ambulances af en aan rijden bij Bernhoven en omgeving.
pi_192181771
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:53 schreef Markesh het volgende:

[..]

Zoek uit zou ik zeggen.

Dit zijn abnormaal veel ambulances in 4.5 uur tijd.
Ik zag in Amsterdam Amstelland 50 ambulances in dezelfde tijd. Alleen dat is een gebied van 1 miljoen inwoners (vraagteken) en die 70 in Brabant dat is een gebied van 2,5 miljoen inwoners.

Dus dan ziet het er niet zo gek uit.
pi_192181773
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:55 schreef maily het volgende:

[..]

De koffietafel nog open? Hier niet. Maar ik weet niet of de tafel en stoelen er nog staan ...
Hier hangt een briefje op de koffieautomaat dat hij buiten werking is.
pi_192181780
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:53 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Dan onderschat je hun kennis. Ik kan lastig geloven dat wij hier op Fok dit in januari zagen aankomen en mensen die er jaren voor hebben gestudeerd en jarenlange werkervaring/kennis hebben op dit gebied, niet.
Kennelijk is dit wel het geval, ik kan echt niet meegaan in kwaadaardige opzet...

De voorbereiding was gewoon slecht door onkunde en laksheid. De ernst drong pas veel en veel te laat door, rutte was nota bene aan het skiën...

Die draai met dat onderwijs was ook legendarisch, donderdag stond hij nog te stampvoeten als een kleuter dat de scholen open bleven... nou Mark, gefeliciteerd, alleen nog die vrijdag bleken ze inderdaad ook open, en toen besloot hij het RIVM aan de kant te schuiven en meer naar experts te luisteren.

Pas toen drong de ernst pas echt door.

Nee dit is zo opzichtig en koddig gepruts, dat is geen kwade opzet
pi_192181797
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:51 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Indien het RIVM de beschikking had gehad voer Google hadden ze wellicht ook in januari al kunnen weten dat het virus zich tot wel 4.5 door de lucht kan verspreiden en dergelijk lichamelijk contact niet handig is ter vermindering verspreiding.
Tsja, dat geldt dus blijkbaar voor zowat alle RIVMs wereldwijd. Het geeft eigenlijk ook aan dat het internet, nu het de laatste 20 jaar een grote vuilnisbelt van feiten en verzinsels is geworden, niet het eerste medium dat door de diensten als betrouwbaar naslagwerk wordt beschouwd/gebruikt. En dat kan zowel voordelig als nadelig uitpakken.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 10:58:02 #185
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192181802
De situatie in Iran lijkt onder controle, het aantal sterfgevallen per dag stijgt niet meer.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_192181803
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Kennelijk is dit wel het geval, ik kan echt niet meegaan in kwaadaardige opzet...

De voorbereiding was gewoon slecht door onkunde en laksheid. De ernst drong pas veel en veel te laat door, rutte was nota bene aan het skiën...

Die draai met dat onderwijs was ook legendarisch, donderdag stond hij nog te stampvoeten als een kleuter dat de scholen open bleven... nou Mark, gefeliciteerd, alleen nog die vrijdag bleken ze inderdaad ook open, en toen besloot hij het RIVM aan de kant te schuiven en meer naar experts te luisteren.

Pas toen drong de ernst pas echt door.

Nee dit is zo opzichtig en koddig gepruts, dat is geen kwade opzet
klassiek voorbeeld van het syndroom waarvan ik de naam kwijt ben dat leken hun kennis overschatten en denken er meer van te weten dan experts....

Daar kan je niks aan doen hoor, dat hoort bij mens zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192181806
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Dat viel mij in de supermarkt ook op. Het zijn vooral de oudjes die samengroepen, heel weird. Jongere mensen lopen met een boog om mensen heen, geven anderen voorrang desnoods om zoveel mogelijk die anderhalve meter in acht te nemen, maar aan de koffietafel (die gewoon had moeten worden opgeheven, maarja...) zitten oudjes gezellig te keuvelen en koffie te drinken. Het 'negeer de richtlijnen' gedrag is zeker niet aan 1 generatie gebonden.

Gelukkig was er nog wat macaroni en spaghetti (alleen nog spelt). Die heb ik maar gekocht. Ik beperk mijn boodschappen nu van plm. 3 naar 1 keer per week.
Dat heeft er mee te maken dat die niet meer die levensdrang hebben, ja iets psychologisch. Kom je vanzelf in als je ouder bent.
pi_192181808
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:24 schreef Toby56 het volgende:
Met excuses als dit filmpje (uit Israël) al eerder is geplaatst: een moeder trekt het niet meer met al die kids thuis, die nu 'huisonderwijs' moeten krijgen.

:D _O_ _O-

Moet je maar niet zoveel tuig baren biatch :D :6
pi_192181810
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:55 schreef maily het volgende:

[..]

Hier was ook geen handgel bij de ingang. Terwijl ik weet dat, bij dezelfde keten, het bij andere winkels wel aanwezig is.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_192181812
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:25 schreef TheArt het volgende:
Nog zo’n zijlijnroeper die alles veel te laks vindt, maar zelf nog regelmatig naar buiten gaat :') Uit De Volkskrant van vandaag.
[ afbeelding ]
En ook de ouderen ontwijken omdat zij iets van hen zou kunnen krijgen. Niet andersom :')
pi_192181815
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:58 schreef Kaji het volgende:
De situatie in Iran lijkt onder controle, het aantal sterfgevallen per dag stijgt niet meer.
Mogen als oorzaak niet meer corona opschrijven las ik gisteren in een link die hier voorbij kwam.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 10:59:12 #192
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192181817
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Precies dat, zie vooral bejaarde die er geen fck om geven. Eigenlijk ook wel begrijpelijk ;)
Zeker, die hebben oorlogen, hongerwinters en watersnoodrampen overleefd. Die gaan zich echt niet meer binnen houden voor een virus.
Denk dat de meesten gewoon het beste maken van hun oude dag, en als hun tijd komt, dan komt hun tijd.
Hoop dat ik tegen die tijd ook zo een instelling kan hebben :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192181820
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:50 schreef Sigaartje het volgende:
Wel heel apart dit: ik blijf zelf thuis. Als ik uit het raam kijk zie ik vooral rollatorbejaarden op straat. Het is ongelooflijk. En ook geen afstand houden ook nog.
Hoeveelheid bejaarden buiten, inde winkels, bij de kappers (loopt storm bij kappers alsof kerst eraan komt) viel mij ook op. Die zien de ernst nog niet of denken, tsa doe maar.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 10:59:26 #194
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192181823
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Tsja, dat geldt dus blijkbaar voor zowat alle RIVMs wereldwijd. Het geeft eigenlijk ook aan dat het internet, nu het de laatste 20 jaar een grote vuilnisbelt van feiten en verzinsels is geworden, niet het eerste medium dat door de diensten als betrouwbaar naslagwerk wordt beschouwd/gebruikt. En dat kan zowel voordelig als nadelig uitpakken.
Die krijgen meer info dan wat op internet staat.
are we infinite or am I alone
pi_192181827
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:51 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Indien het RIVM de beschikking had gehad voer Google hadden ze wellicht ook in januari al kunnen weten dat het virus zich tot wel 4.5 door de lucht kan verspreiden en dergelijk lichamelijk contact niet handig is ter vermindering verspreiding.
google spreekt ook altijd de waarheid.... :X
heb jij ibuproufen gehamsterd?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192181831
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:53 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Dan onderschat je hun kennis. Ik kan lastig geloven dat wij hier op Fok dit in januari zagen aankomen en mensen die er jaren voor hebben gestudeerd en jarenlange werkervaring/kennis hebben op dit gebied, niet.
Ze wisten het wel, maar ze hebben t zitten downplayen. En dat gebeurde ook met de Spaanse griep, gelukkig was er SPanje die er wel melding van maakte en hebben we nu gelukkig Twitter/Reddit/4chan
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:00:41 #197
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192181838
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:58 schreef Kaji het volgende:
Maar zijn die betrouwbaar? Volgens veel Iraniërs namelijk niet en verzwijgt de macht veel.

Zullen ook enorm te lijden hebben onder het embargo. Dat zou per direct opgeheven moeten worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192181843
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]

wikipedia heb ik altijd nog wel hoog staan, en overheidswebsites.
De rest is leugen na leugen na leugen.
pi_192181845
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die krijgen meer info dan wat op internet staat.
Ongetwijfeld, en ze hebben rekenmodellen en alles. Ja leuk, maar hoe in godsnaam zien die modellen/voorspellingen van hun eruit dan de komende 2 weken? Hoezo denken ze, met alle problemen rondom PBM's, nog prima de juiste IC zorg te kunnen bieden? Wat zeggen hun getallen dat een lockdown (nog) niet noodzakelijk is?

Ik zou dat graag willen weten hoe die voorspellingen van het RIVM erruit zien.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192181846
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:54 schreef SunZomer het volgende:

[..]

''goed nieuws''

Maar ja, waarom ook niet, als ook de bouwmarkten e.d nog allemaal geopend zijn.,
een gemiddelde dag op de haagsche markt:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')