SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Richtlijnen in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws graag een bron
• Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Geen slowchat
• Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
• Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten wordenPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Me als kanttekening dat dat bedrijf pas over 3 weken de eerste levering kan leveren en de TU Delft verwacht 'in de loop van april'.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:00 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
6 April gaat het sws niet worden, grote organisaties handelen daar ook naar, zoals het Universiteit, geen colleges tot eind Augustus. Maargoed, ik lees ook goede dingen. Zoals dat bedrijf uit Enschede dat 50 ic bedden per week kunnen maken,Tu Delft is ook druk bezig. Daar put ik mn hoop uit.
Je moet alle geinfecteerden rekenen neem ik aan, dus 2.5+2.52+2.53+2.54+2.55+2.56 = 405.234375quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik snap de berekening niet. 2,5^6 = 244
Wat doe ik verkeerd?
qltel zit gelukkig gezond en wel naast mequote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:07 schreef StateOfMind het volgende:
Qtel toch?
Heeft ie het coronavirus?
https://www.telegraaf.nl/(...)door-slechte-hygienequote:’Nederland prooi voor corona door slechte hygiëne’
Inwoners van ons land hebben een enorm gat in hun kennis over het nieuwe virus, dat al meer dan honderd levens eiste in ons land. En als ze de kennis wel hebben, gedragen ze zich er niet naar. Dat blijkt uit een onderzoek onder 15.000 Nederlanders dat het Amsterdam UMC met De Telegraaf heeft uitgevoerd.
Valt wel mee toch? Ik zie nog niet echt de pure paniek die we toen al in Italië zagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:44 schreef vosss het volgende:
Overigens werd er 2 weken terug gezegd dat over 2 weken, nu dus, de shit aan zou zijn in Brabant en dat werd door velen weggelachen. Nu kan er nog een beetje verdeeld worden over andere ziekenhuizen buiten Brabant, maar over 2 weken is de shit aan in heel Nederland en dan kan dat ook niet meer.
In Brabant zijn ze anders lichtelijk in paniek aan het raken. Deze week wordt daar echt heel zwaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:12 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie nog niet echt de pure paniek die we toen al in Italië zagen.
Het RIVM en Rutte hebben zeker in de aanloop volledig en verbijsterend gefaald.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Juist, en dat is idd amper/niet gebeurd.En nu zitten mensen te gillen dat Rutte zo goed bezig is omdat we nu overal gratis beademingsapparatuur en mondkapjes vandaan krijgen!
(Omdat wij zelf totaal niks voorbereid hebben.)
Dit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Het RIVM echter, mijn god... wat een beschamende bende heeft die hobbyclub ervan gemaakt
Ja ach, wat weet de WHO nou wat onze bloedeigen RIVM nou niet weet he!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het RIVM en Rutte hebben zeker in de aanloop volledig en verbijsterend gefaald.
Van Rutte moe ik zeggen dat hij zeker sinds hij de scholen sloot op basis van advies van experts in plaats van het RIVM ik hem wel iets hoger heb zitten inmiddels, al blijf ik erbij dat hij achter de feiten aan blijft lopen.
Het RIVM echter, mijn god... wat een beschamende bende heeft die hobbyclub ervan gemaakt, en nog steeds...
nee hij zegt dat het een democratisch besluit was ook al zeggen experts dat het niet nodig was.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:16 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het RIVM en Rutte hebben zeker in de aanloop volledig en verbijsterend gefaald.
Van Rutte moe ik zeggen dat hij zeker sinds hij de scholen sloot op basis van advies van experts in plaats van het RIVM ik hem wel iets hoger heb zitten inmiddels, al blijf ik erbij dat hij achter de feiten aan blijft lopen.
Het RIVM echter, mijn god... wat een beschamende bende heeft die hobbyclub ervan gemaakt, en nog steeds...
Hoezo zou dat vertekenen? Het gaat alleen om de trend toch,wat je ook vast kunt stellen als er wat ziekenhuizen niet mee doen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:14 schreef Felixa het volgende:
Op deze site kijk ik altijd alleen naar de cijfers en grafieken, maar zie nu in de tekst die erboven staat:
Voor het samenstellen van dit overzicht zijn we afhankelijk van data-aanlevering door de deelnemende IC’s.
Betekent dat dat niet alle ziekenhuizen/IC's hier aan meedoen? Dat zou de cijfers natuurlijk ontzettend vertekenen.
https://www.stichting-nice.nl
in tijden van nood kunnen dingen snell(er) gaanquote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Me als kanttekening dat dat bedrijf pas over 3 weken de eerste levering kan leveren en de TU Delft verwacht 'in de loop van april'.
Dus het zal qua tijd erg krap worden als (vanaf) volgende week de boel op, of over, het kritieke punt gaat komen.
Ik onderdruk het ook meer en meer als ik in de supermarkt ben enzo.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:17 schreef Sapstengel het volgende:
Snap niet dat mensen niet van hun gezicht af kunnen blijven. Ik let er de hele dag op en doe het dus totaal niet. Bij ieder kriebeltje in m'n oog als ik buiten ben laat ik het maar gewoon zitten, gaat vanzelf wel weg.
Zag gisteren nog in de supermarkt, vrouw typt pincode in en wreef daarna even in haar oog. Dan ga je dus al fout.
Ze zeggen per uur zit je 27 keer aan je gezicht ofzo. Bij mij is dat 27 keer per week nu denk ik.
Da's gewoon het kabinetsbeleid.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
En dan hebben we toto overmaat van ramp deze krankzinnige ook nog eens
Die zag Pauline natuurlijk bijna haar eigen stad in de fik steken door pure onkunde en toen dacht Femke
"hold my beer"
Meer voor de capaciteit die er nog is.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoezo zou dat vertekenen? Het gaat alleen om de trend toch,wat je ook vast kunt stellen als er wat ziekenhuizen niet mee doen?
Verstandig. Je gaat er ook bewust op letten merk ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik onderdruk het ook meer en meer als ik in de supermarkt ben enzo.
In welke stad is nu wel samenscholingsverbod?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
Die zag Pauline natuurlijk bijna haar eigen stad in de fik steken door pure onkunde en toen dacht Femke
"hold my beer"
Dit dus. Iedereen gilt dat we Italie achterna gaan maar volgens mij had de poep daar de sproeier al veel harder geraakt als je het vergelijkt met de tijdslijnen bij ons. Plus het feit dat wij wel degelijk eerder maatregelen zijn gaan treffen dan Italie.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Ik zie nog niet echt de pure paniek die we toen al in Italië zagen.
Ja er werd ook al ergens gezegd dat je het virus met liefde moest verslaan. Of was dat nou een figuur als Dré Hazes of een andere overgewaardeerde BN'er die dat zei?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]
"hold my beer"
Alleen als ik net effe flink m'n handen gewassen heb. Genotquote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:17 schreef Sapstengel het volgende:
Snap niet dat mensen niet van hun gezicht af kunnen blijven. Ik let er de hele dag op en doe het dus totaal niet. Bij ieder kriebeltje in m'n oog als ik buiten ben laat ik het maar gewoon zitten, gaat vanzelf wel weg.
Zag gisteren nog in de supermarkt, vrouw typt pincode in en wreef daarna even in haar oog. Dan ga je dus al fout.
Ze zeggen per uur zit je 27 keer aan je gezicht ofzo. Bij mij is dat 27 keer per week nu denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |