Laten we dit grafiekje nu even opslaan, dan kunnen alle ´het treft ook jongeren hard´ paniekers even rustig aan doen. Niemand onder de 30 overleden, geen vrouw tot 40 en waarschijnlijk max2/3 30´ers waarvan de medische achtergrond ook nog niet bekend is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef Breekfast het volgende:
Hoewel de cijfers in Italië echt schrikbarend en vreselijk zijn, put ik toch nog een beetje hoop uit de cijfers over de leeftijdsstatistieken in de zin dat NL misschien dit lot bespaard blijft:
[ afbeelding ]
Je zou toch haast denken dat de leeftijdssamenstelling van de bevolking, in combinatie met de Italiaanse cultuur (veel familie contact, tussen generaties, familiegeneraties die bij elkaar inwonen, etc.) voor deze cijfers zorgen.
Nog veel belangrijker dan een lockdown is een volledige quarantaine van de ouderen in NL. Geen bezoek in verpleeghuizen is dan ook een goed besluit en absoluut noodzakelijk. Hoe triest ook voor die mensen.
Ik hoop dat hij gelijk krijgt. Hij heeft er verstand van, ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De directeur van de IC groep NL had volgens de laatste data een goed overzicht en zag geen grote problemen
Oh, hij was zeker van toepassing.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik kende de quote en vond m van toepassing op deze. Ik was alleen even vergeten wie dat ook alweer gezegd had. My bad.
We zullen het over een paar maanden zien wat er had moeten gebeuren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik wist niet dat je jezelf nog belachelijker kon maken, maar jij wint, het kan dus wel.
Eens. Mijn dochter heeft coeliakie en het is vrij irritant als het glutenbrood op is. Gelukkig zit de vriezer vrij vol nu...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:05 schreef HeatWave het volgende:
Nu ook berichten op feesboek dat je niet de glutenvrije meuk moet kopen als de rest op is.
Da;s mooi kut idd dan, ook weer iets waar de ontkenners hier geen rekening mee houden he? Stelletje egoisten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eens. Mijn dochter heeft coeliakie en het is vrij irritant als het glutenbrood op is. Gelukkig zit de vriezer vrij vol nu...
Dat was juist een luchtig intermezzoquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:12 schreef PoezeligDing het volgende:
Ik vind de sfeer hier wel grimmig worden.
Toespraak van W.A. heeft weinig geholpen.
Je gaat ook afvragen of ze onterecht corona toeschrijven als doodsoorzaak.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef Breekfast het volgende:
Hoewel de cijfers in Italië echt schrikbarend en vreselijk zijn, put ik toch nog een beetje hoop uit de cijfers over de leeftijdsstatistieken in de zin dat NL misschien dit lot bespaard blijft:
[ afbeelding ]
Je zou toch haast denken dat de leeftijdssamenstelling van de bevolking, in combinatie met de Italiaanse cultuur (veel familie contact, tussen generaties, familiegeneraties die bij elkaar inwonen, etc.) voor deze cijfers zorgen.
Nog veel belangrijker dan een lockdown is een volledige quarantaine van de ouderen in NL. Geen bezoek in verpleeghuizen is dan ook een goed besluit en absoluut noodzakelijk. Hoe triest ook voor die mensen.
Ja, gezellig joh, 4 weken op de IC liggen, permanente long-schade hebben, maar je hebt het wel overleefd en staat niet in dit statistiekje!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:13 schreef Remco het volgende:
[..]
Laten we dit grafiekje nu even opslaan, dan kunnen alle ´het treft ook jongeren hard´ paniekers even rustig aan doen. Niemand onder de 30 overleden, geen vrouw tot 40 en waarschijnlijk max2/3 30´ers waarvan de medische achtergrond ook nog niet bekend is.
In Duitsland word dit terecht toegeschreven aan hartinfarct.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je gaat ook afvragen of ze onterecht corona toeschrijven als doodsoorzaak.
Stel een een 87 jarige met long en hartproblemen en al slechte gezondheid en een recente verzwakking door een infarct. Krijgt corona en sterft.
Is dit de corona of het hartinfarct?
Ik ga niet een uur lang naar iets luisteren voor 2 seconden. Als je mijn een tijdslot kan geven wil ik dat best doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Luister het corona vragen uur tussen 18:00 en 19:00
https://www.nporadio1.nl/gemist
Gommers dacht dus dat er een verdubbeling zou komen in een week tijd. Ondertussen is het aantal IC-patiënten x3 gegaan in de afgelopen vijf dagen.quote:Eerder nog hield de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care rekening met een verdubbeling van het aantal IC-patiënten in een week tijd. Die verwachting is nu dus naar boven bijgesteld. Gommers denkt dat de verspreiding van het virus in Nederland sneller gaat.
Toen dit bericht naar buiten kwam waren 210 bedden bezet, volgende week nog 1000 er bij is 1210. Zij hadden 575 bedden vrij, waarvan nu alweer 71 zijn ingevuld, dus nog 504 bedden over.quote:De Nederlandse Vereniging voor Intensive Care verwacht dat er volgende week 500 tot 1000 coronapatiënten op de Nederlandse intensivecareafdelingen zullen liggen, vooral in Noord-Brabant. Gisteravond waren dat er nog 177.
Op dit moment zijn er in heel Nederland 575 IC-plekken beschikbaar voor coronapatiënten. In een crisisfase kan dat aantal worden verhoogd tot ongeveer 1500 'corona-bedden'. Volgens Diederik Gommers van de Vereniging zijn er dan wel 500 extra beademingsapparaten nodig, die nog gevonden moeten worden.
Dit ja, daar wordt echt steeds overheen gekeken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ja, gezellig joh, 4 weken op de IC liggen, permanente long-schade hebben, maar je hebt het wel overleefd en staat niet in dit statistiekje!
Ik zeg enkel dat het ernstig klinkt. Verder blijf ik erbij dat het allemaal, mede door de media, toch wel behoorlijk wordt overdreven.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, nu de feiten doordringen dat het NIET alleen oudjes zijn is het opeens niet meer "een griepje"?
Wat zakken er een zooi mensen door het ijs in deze reeks zeg, gelukkig staat het allemaal zwart op wit.
Dat is de keus die wij nu als samenleving/wereld maken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat daarvoor een heel land opsluiten niet de bedoeling kan zijn. Niet dat ik mensen doodwens.
Juist realistisch zijn is wat ik bedoel.
Goed om te horen!!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Radio 1 meneer zei dat het met de 16 jarige die nu in Rotterdam ligt weer heel goed ging
Ja China en Italië stellen zich aan!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik zeg enkel dat het ernstig klinkt. Verder blijf ik erbij dat het allemaal, mede door de media, toch wel behoorlijk wordt overdreven.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Snap je het echt niet?
De media heeft er niets mee te maken, maar bittere noodzaak.
En het is niet het grote gros van de doden die vallen (want het merendeel komt niet eens in het ziekenhuis op dit moment).
Het gaat om het zo plots besmet worden met een ziekte en het gebrek aan uitspreiding. Het komt allemaal tegelijkertijd, en onze ziekenhuizen kunnen dat niet aan. Een flinke influenzagolf kunnen ze prima aan. Maar dit? En vergeet niet, op de IC's liggen zat mensen aan de beademing die niet onderliggende klachten hebben, maar gewoon gezond waren en binnen een paar dagen dit nodig hebben. En het is er niet eentje? Nee het zijn er honderden. En ook niet dat ze er 2 dagen liggen, maar 3 a 4 weken. En er komen er meer en meer bij.
De krakkemikkige oudjes met van alles onder de leden, waar een griepje overheen komt, of in dit geval Covid-19. Ja, het is iets meer dan normaal, maar dat vormt (op dit moment) het probleem niet!
Aan de andere kant, als je qua overlijdensgevallen kijkt naar Italië, waar de kranten vol staan met overlijdensadvertenties en crematoria het niet meer kunnen bijbenen, dan zou je moeten snappen dat er iets meer aan de hand is en dit niet zozeer aan de media ligt.
Probleem met modellen dat ze zomaar 50% kunnen afwijken...... kan vriezen, dooien of regenen etc.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoorde Rutte trouwens tijdens de persconferentie zeggen dat ze ook met modellen werken die 6 tot 8 weken vooruit kunnen kijken... hopelijk kunnen ze dat inderdaad vrij goed inschatten over zo'n periode.
Zeg dat maar tegen Italiequote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik zeg enkel dat het ernstig klinkt. Verder blijf ik erbij dat het allemaal, mede door de media, toch wel behoorlijk wordt overdreven.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ja, gezellig joh, 4 weken op de IC liggen, permanente long-schade hebben, maar je hebt het wel overleefd en staat niet in dit statistiekje!
Als je zo gaat beredeneren hebben wij ook nauwelijks doden door de griep in Nederland. Of denk je dat iedereen die aan de griep overlijdt geen onderliggende ziektes heeft?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Stel een een 87 jarige met long en hartproblemen en al slechte gezondheid en een recente verzwakking door een infarct. Krijgt corona en sterft.
Wat bij die cijfers in het achterhoofd gehouden moet worden, is dat de artsen per geval vooraf bekijken hoe groot de overlevingskansen zijn. Dit omdat er teveel patiënten binnenkomen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:10 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Duitsland?quote:
Zur ich .... Zur du .....quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:20 schreef Jed1Gam het volgende:
Je mag hier in Zurich niet eens meer aan het meer zitten, of langs wandelen. Ze verwijderen ook alle stoeltjes.
Het begint nu wel echt zuur te worden hier.
Ik heb ook in vertrouwen in deskundigen maar naar mate ik ouder word merk ik in de praktijk dat er maar weinig mensen weten wat hun functie inhoudt en hoe ze die succesvol uit zouden moeten voeren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij gelijk krijgt. Hij heeft er verstand van, ik helemaal niet.
Dit is wat de IC directeur zei op radio 1, wat jij niet even wou luisteren op tijd frame 18:25-18:35quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je zo gaat beredeneren hebben wij ook nauwelijks doden door de griep in Nederland. Of denk je dat iedereen die aan de griep overlijdt geen onderliggende ziektes heeft?
Jup, 2017/2018 was een zwaar griepjaar. En ik moet toegeven dat ik op 1 punt in mijn betoog geen gelijk had, dat ze een zware griepgolf prima aan kunnen, want het gaf destijds blijkbaar wel problemen. Overigens niet op de IC, maar de verpleegafdeling.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:18 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/
https://www.blikopnieuws.(...)r-griepepidemie.html
https://www.omroepgelderl(...)n-operaties-afgezegd
Begrijp dat bij alles wat mensen nooit meemaken, ze normale dingen gaan zien als nieuw.
Deze retorische vraag gaat het niet goed doen in dit topic denk ikquote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Ohhhh, dat is ook best triest idd. Zelf bakken nog een optie misschien?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eens. Mijn dochter heeft coeliakie en het is vrij irritant als het glutenbrood op is. Gelukkig zit de vriezer vrij vol nu...
Ik zal dat zo luisteren, maar zeggen dat je het niet aan COVID-19 kan toeschrijven als iemand overlijdt is linksom of rechtsom onzin natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is wat de IC directeur zei op radio 1, wat jij niet even wou luisteren op tijd frame 18:25-18:35
Kun je niet zelf brood gaan bakken anders. Brood bakken is zo simpel.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ook wat goed nieuwsquote:Dertig besmette cliënten BrabantZorg hersteld
BrabantZorg, dat vanuit 35 locaties in Brabant zorg en ondersteuning biedt aan zo'n 6000 mensen, meldt dat er inmiddels ook alweer dertig ouderen binnen de organisatie zijn hersteld van het coronavirus. "Zij hadden milde tot ernstige klachten", zegt een woordvoerder tegen Omroep Brabant.
Bron: NOS
Medisch gezien is de doodsoorzaak Covid19.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.htmlquote:"Here in Milan, the hardest-hit area by Covid-19, there isn't a very strict lockdown: public transportation is still working and people are still moving around, you're still having dinners and parties in the hotels and you're not wearing masks."
"I don't know what everyone is thinking."
He advised Italians to stop all "economic activities and cut the mobility of people," calling on everyone to just stay at home. "We need every citizen to be involved in the fight of Covid-19 and follow this policy.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:29 schreef Salina het volgende:
Wat een mooie, verhelderende discussies weer vanavond. Discussies die we nog niet tot in den treuren gevoerd hebben de afgelopen weken. Heerlijk. Vernieuwend, verheffend, tot nieuwe inzichten brengend.
Altijd fijn, zo op de latere avond even een kijkje nemen in dit topic.![]()
![]()
Vanmiddag zag ik een filmpje, waaruit men inderdaad kan afleiden dat het maar een griepje is:
https://news.sky.com/vide(...)vWqOgCFZa43godj_ABjwToch dat filmpje maar eens gekeken, treurigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
Ja dan blijft het wel oplopen..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:37 schreef Felixa het volgende:
Vice-president van het Chinese Rode Kruis over de situatie in Lombardije:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)irus-intl/index.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |