Dit. En de joggers denken ook al vrije doortocht te krijgen, of ik maar even opzij moet gaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:29 schreef BoneThugss het volgende:
Ja alsof het gangpad in de supermarkt 1.5 meter is![]()
![]()
OPRUTTEN!!!!!!
Echt, de stompzinnigheid van sommige mensen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:36 schreef Tinkepink het volgende:
Als het je niet lukt, ligt het echt aan jou.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:29 schreef BoneThugss het volgende:
![]()
OPRUTTEN!!!!!!
Kweenie wat voor campingwinkel jij boodschappen doet maar hier zijn de paden echt wel breder dan 1.5m hoorquote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:29 schreef BoneThugss het volgende:
![]()
OPRUTTEN!!!!!!
Ruimtelijk inzicht van een doperwt. Mijn god wat een ontzagwekkend domme mensen heb je hier.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:29 schreef BoneThugss het volgende:
![]()
OPRUTTEN!!!!!!
Mensen die het niet snappen moeten het gewoon doen. Is dat nou zo moeilijk?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:40 schreef Mondkapje het volgende:
Het wordt alleen niet duidelijk uitgelegd. Kan ik besmet raken als ik iemand op de kleding aanraak? Mensen snappen de logica niet en daarom doen ze het niet.
Ik kan niet door de supermarkt naar de uitgang komen als ik overal 1,5 meter afstand moet houden van iedereen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:43 schreef The_End het volgende:
[..]
Mensen die het niet snappen moeten het gewoon doen. Is dat nou zo moeilijk?
Dan zou ik afvallen want obesitas is extra gevaarlijk in deze tijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:45 schreef Mondkapje het volgende:
Ik kan niet door de supermarkt naar de uitgang komen als ik overal 1,5 meter afstand moet houden van iedereen.
Mee eens.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:59 schreef tijdreiziger1974 het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze niet gewoon iedereen verplichten alleen de straat op te te gaan met een FP2/FP3 mondkap en plastic handschoenen. Zo kunnen zieken het moeilijk verspreiden en gezonden het moeilijk opppikken.
Ja het ziet er heel raar uit iedereen 2-3 weken lang met een kapje op straat, maar de kans wordt minimaal dat het virus zich verspreidt en het openbare leven ligt niet zo lang stil, economische schade niet zo groot etc. etc.
Met alle simulaties die er gedraaid zijn over rampscenarios om pathogenen te stoppen had je toch wel kunnen verzinnen dat dit ooit zou kunnen gebeuren en dat je preventief massa's mondkapjes, desinfectiemiddel, handschoenen klaar hebt liggen. Ik vraag me af of we ooit in mogen zien hoe die scenarios eruit zien en of ze er uberhaupt wel zijn.
Heb je het nieuws gevolgd? Er zijn niet eens genoeg mondkapjes voor het ziekenhuispersoneel!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:59 schreef tijdreiziger1974 het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze niet gewoon iedereen verplichten alleen de straat op te te gaan met een FP2/FP3 mondkap en plastic handschoenen. Zo kunnen zieken het moeilijk verspreiden en gezonden het moeilijk opppikken.
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te zien dat het met deze regels toch uit de hand gaat lopen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:01 schreef The_End het volgende:
Is nou echt zo fucking moeilijk om de richtlijnen van de overheid op te volgen. Je hoeft er niet bepaald een raketgeleerde voor te zijn.
Wel als mensen zoals jij excuses blijven verzinnen om niet mee te doen aan de genomen maatregelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:01 schreef Mondkapje het volgende:
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te zien dat het met deze regels toch uit de hand gaat lopen.
Ik doe het wel, maar je ziet dat het niet werkt over het algemeen. En ik wil op een gegeven moment ook de supermarkt uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:03 schreef The_End het volgende:
[..]
Wel als mensen zoals jij excuses blijven verzinnen om niet mee te doen aan de genomen maatregelen.
Ja ze hadden bij de uitbraak, productie van deze kapjes massaal op moeten schalen en deze verdelen in infectiehaarden. Zijn toch niet bepaald ASML machines die je aan het produceren bent qua complexiteit en snelheid. Laat die chinezen ze massaal maken en gratis uitdelen aan de wereld.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:00 schreef The_End het volgende:
[..]
Heb je het nieuws gevolgd? Er zijn niet eens genoeg mondkapjes voor het ziekenhuispersoneel!
Je ziet dat het over het algemeen wel werkt, alleen zie je ook dat sommige mensen de maatregelen niet begrijpen. Hoe meer mensen meer afstand nemen hoe lager de kans op besmetting. Het is niet zwart wit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:05 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik doe het wel, maar je ziet dat het niet werkt over het algemeen. En ik wil op een gegeven moment ook de supermarkt uit.
Wat hebben we daar nu aan? Iedereen mondkapjes op is nu niet mogelijk, want er zijn er niet genoeg.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:05 schreef tijdreiziger1974 het volgende:
[..]
Ja ze hadden bij de uitbraak, productie van deze kapjes massaal op moeten schalen en deze verdelen in infectiehaarden. Zijn toch niet bepaald ASML machines die je aan het produceren bent qua complexiteit en snelheid. Laat die chinezen ze massaal maken en gratis uitdelen aan de wereld.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:15 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zou graag Rutte door de AH of Kruidvat zien slalommen.
Ok whatever joh. Als mensen zoals jij je niet gaan gedragen, dan mogen er volgende week nog 10 mensen tegelijk in een supermarkt. Dan sta je uiteraard hier weer te huilen over de nieuwe maatregelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:17 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ja, laten we zo door de supermarkt lopen! Heel realistisch scenario...
Nee, maar ze kunnen wel mondjesmaat bekapte mensen toestaan op straat totdat iedereen er een heeft. Denk echt dat je binnen 2 weken iedereen aan een kapje moet kunnen krijgen. Ik heb er zelf 5 liggen (jaar geleden gekocht voor klussen)quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:10 schreef The_End het volgende:
[..]
Je ziet dat het over het algemeen wel werkt, alleen zie je ook dat sommige mensen de maatregelen niet begrijpen. Hoe meer mensen meer afstand nemen hoe lager de kans op besmetting. Het is niet zwart wit.
[..]
Wat hebben we daar nu aan? Iedereen mondkapjes op is nu niet mogelijk, want er zijn er niet genoeg.
In dit land weet toch iedereen het beter dus ja. Zie een groot gedeelte van de experts op dit forumquote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:01 schreef The_End het volgende:
Is nou echt zo fucking moeilijk om de richtlijnen van de overheid op te volgen. Je hoeft er niet bepaald een raketgeleerde voor te zijn.
De prio is gezondheidszorg niet de tokkies die geen anderhalve meter afstand kunnen houden en denken dat er kapjes getoverd kunnen worden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:23 schreef tijdreiziger1974 het volgende:
[..]
Nee, maar ze kunnen wel mondjesmaat bekapte mensen toestaan op straat totdat iedereen er een heeft. Denk echt dat je binnen 2 weken iedereen aan een kapje moet kunnen krijgen. Ik heb er zelf 5 liggen (jaar geleden gekocht voor klussen)
Razer gaat mondkapjes maken in strijd tegen coronavirus
Het is ook vrij eenvoudig zelf iets te maken, het geeft altijd enige bescherming, zeker voor dat bezoekje aan de supermarkt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:23 schreef tijdreiziger1974 het volgende:
[..]
Nee, maar ze kunnen wel mondjesmaat bekapte mensen toestaan op straat totdat iedereen er een heeft. Denk echt dat je binnen 2 weken iedereen aan een kapje moet kunnen krijgen. Ik heb er zelf 5 liggen (jaar geleden gekocht voor klussen)
Ga jij lekker met een stofzuiger zak over je kop naar de supermarkt. Iedereen blijquote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:26 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het is ook vrij eenvoudig zelf iets te maken, het geeft altijd enige bescherming, zeker voor dat bezoekje aan de supermarkt.
In Taiwan, waar ze nog steeds controle hebben over de situatie, loopt ook iedereen met een mondkapje.
Zo'n stofmaskertje heb je dus niks aan hè. Dat benne niet de goeiequote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:23 schreef tijdreiziger1974 het volgende:
[..]
Ik ga liever dood, dan dat ik nog langer jouw gezever moet lezen. Goed om te zien dat ten tijde van een crisis Fok nog steeds overloopt met tokkies en gekken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:30 schreef Mondkapje het volgende:
Virologen hebben geen verstand van psychologie. Mensen gaan liever dood dan dat ze continue met een wijde boog om iedereen heen moeten lopen.
Nee er zit zo'n filter op FP3 maximale stofklasse, wel wat lastig ademhalen, maar ik loop met stoffen te werken die luchtwegen kunnen beschadigen zoals hydraulische kalkmortels.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zo'n stofmaskertje heb je dus niks aan hè. Dat benne niet de goeie
Nee, de eigendunk van deskundigen is ook een probleem in Nederland. Kijk liever wat werkt in andere landen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:32 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik ga liever dood, dan dat ik nog langer jouw gezever moet lezen. Goed om te zien dat ten tijde van een crisis Fok nog steeds overloopt met tokkies en gekken.
Nou mij bevalt dit wel hoorquote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:30 schreef Mondkapje het volgende:
Virologen hebben geen verstand van psychologie. Mensen gaan liever dood dan dat ze continue met een wijde boog om iedereen heen moeten lopen.
Ik zou ze dan nu gebruiken hoor en ben je niet brildragend dan ook een veiligheidsbril erbij op. Maling aan als mensen dat vreemd vindenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:33 schreef tijdreiziger1974 het volgende:
[..]
Nee er zit zo'n filter op FP3 maximale stofklasse, wel wat lastig ademhalen, maar ik loop met stoffen te werken die luchtwegen kunnen beschadigen zoals hydraulische kalkmortels.
Ja in Taiwan hebben ze dat dus wel goed op orde gehad en data is daar ook te merken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:59 schreef tijdreiziger1974 het volgende:
Ja het ziet er heel raar uit iedereen 2-3 weken lang met een kapje op straat, maar de kans wordt minimaal dat het virus zich verspreidt en het openbare leven ligt niet zo lang stil, economische schade niet zo groot etc. etc.
Met alle simulaties die er gedraaid zijn over rampscenarios om pathogenen te stoppen had je toch wel kunnen verzinnen dat dit ooit zou kunnen gebeuren en dat je preventief massa's mondkapjes, desinfectiemiddel, handschoenen klaar hebt liggen. Ik vraag me af of we ooit in mogen zien hoe die scenarios eruit zien en of ze er uberhaupt wel zijn.
Doe geqoon niet zo debiel en egoïstisch.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:36 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nee, de eigendunk van deskundigen is ook een probleem in Nederland. Kijk liever wat werkt in andere landen.
omdat 'we' willen dat het zich wel verspreidt (maar niet te erg snel) kan het zonder.quote:
Die hele tafel is een bron van infectie, wie weet hoeveel geinfecteerde mensen er al met hun poezelige handjes aan die tafel hebben gezeten.. blijf gewoon thuis en zuip dáár je biertje..quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:10 schreef Predator40 het volgende:
ja is echt gezeur:
Writer, broadcaster and Guardian Australia contributor Geoff Lemon has caught coronavirus. He has some advice. Take care of yourself Geoff.
Geoff Lemon
@:geofflemon
I did almost everything right. Worked at home. Saw one friend in the last 10 days. Had a beer for an hour outside a pub, either side of a big table. Fresh air, no contact. Washed my hands 3 times.
Still caught corona from him.
Do not fuck around with this thing.
Je moet ze elke zoveel uur verschonen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:23 schreef tijdreiziger1974 het volgende:
[..]
1 per dag hoorde ik van een SEH medewerker, zij pakken vaker een nieuwe, maar voor gewoon buiten lopen op een plek waar je een verhoogd risico hebt is eentje per dag voldoende.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:43 schreef Tailless het volgende:
[..]
Je moet ze elke zoveel uur verschonen.
Angst is echte vijand, wanneer wij bang worden van contact met andere mensen. Houden wij dan niet op met mens te zijn ?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:28 schreef Enawh het volgende:
Ik snap dat Corona virus erg is, maar dat Rutte telkens over die 1,5 meter heeft als hij buiten is.
Wordt daar al gek van en het is ook onmogelijk.
Persconferentie die gehouden wordt waar geen afstand werd gehouden.
Kinderen die buiten spelen.
Moeten we dan ook thuis afstand houden?
Niet meer bij elkaar slapen ?
Maar goed als je boodschappen gaat doen. Handen wassen en infecteren. Nieuw masker op. Boodschappen doen. Niet aan gezicht zitten. Bij thuiskomst weer masker af en weggooien. Handen wassen en boodschappen ontsmetten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
1 per dag hoorde ik van een SEH medewerker, zij pakken vaker een nieuwe, maar voor gewoon buiten lopen op een plek waar je een verhoogd risico hebt is eentje per dag voldoende.
Je moet er alleen heel goed rekening mee moet houden, dat áls dat ding zijn werk doet, er dus virus aan de buitenzijde op zit, dus het ding in je zak proppen en later weer opzetten betekent 0,0 effect en geinfecteerde handen.
Jup, feitelijk wel iddquote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:50 schreef Tailless het volgende:
[..]
Maar goed als je boodschappen gaat doen. Handen wassen en infecteren. Nieuw masker op. Boodschappen doen. Niet aan gezicht zitten. Bij thuiskomst weer masker af en weggooien. Handen wassen en boodschappen ontsmetten.
Heb je toch elke keer als je buiten komt een nieuw masker nodig
Hier bij de supermarkt voor de kassa van die rood-witte strepen ongevaar op anderhalve meter van elkaar. Dat is allemaal leuk en aardig, maar dan hebben ze dus twee kassa's naast elkaar open en sta je alsnog vlak bij diegene die bij de andere kassa staat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:38 schreef Sounddragon het volgende:
Ik was net in de supermarkt alhier, en iedereen probéért het iig.. mensen wachten tot je het pad uit bent, bij de kassa was de rij wat langer, de kassababes zitten achter een glazen scherm, de vakkenvullers, ehm , nee, ál het personeel heeft van die blauwe handschoentjes aan, er waren 2 of 3 medewerkers bezig om mandjes en karretje te desinfecteren met spray's..
We gaan de goede kant op, en nee, ik vind het géén onzin.
de supermarkt?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:55 schreef Fred het volgende:
Dat zijn een slordige 10 miljard mondkapjes per maand als je hele EU één keer per dag een nieuw mondkapje op laat zetten. Waar moeten we die vandaan halen?
Iemand heeft niet opgelet.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:05 schreef Aiciu het volgende:
Zag in de supermarkt van die doorschijnend plastic schermen aan de kassa
Overdreven gedoe, hopelijk is die onzin klaar na 6 april.
Kan je niet gewoon verder posten onder de nick mondkapje?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:49 schreef Ragnar13 het volgende:
[..]
Angst is echte vijand, wanneer wij bang worden van contact met andere mensen. Houden wij dan niet op met mens te zijn ?
Ik had eerst een ander beeld van dames achter doorschijnend plastic.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:05 schreef Aiciu het volgende:
Zag in de supermarkt van die doorschijnend plastic schermen aan de kassa
Overdreven gedoe, hopelijk is die onzin klaar na 6 april.
Sja, waterdicht is het allemaal allerminst, het is ook een doorlopend leerproces natuurlijk trial and error.. openbare plekken waar veel mensen komen die dingen aanraken zijn gewoon listig.. wellicht kun je bij de manager een ideetje aandragen als je iets ziet wat beter is- of kan, het lijkt me een koud kunstje om de kassa's om en om open te gooien.. maar je moet nét effe dat inzicht hebben.. Iedereen moet zich aanpassen aan deze situatie, en das lastig als je met zijn allen nog nooit zoiets aan de hand hebt gehad.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier bij de supermarkt voor de kassa van die rood-witte strepen ongevaar op anderhalve meter van elkaar. Dat is allemaal leuk en aardig, maar dan hebben ze dus twee kassa's naast elkaar open en sta je alsnog vlak bij diegene die bij de andere kassa staat.
Bij de zelfscan kassa zag ik dat ze net de schermpjes schoon maakte, dus daar ben ik gaan betalen. Maar de klant achter mij moest een schermpje aanraken waar ik met mijn vingers aan had gezeten. Waarom staat er dan geen schoonmaakmiddel met doekjes naast die schermpje?
Het is gewoon super moeilijk om in de supermarkt niet in aanraking met het virus te komen als er iemand rondloopt die het ongemerkt loopt te verspreiden.
En over mondkapjes gesproken, er is zoveel gezegd over medisch personeel wat niet genoeg heeft en dat je ze in moest leveren bij ziekenhuis of huisarts, dat ik denk dat veel mensen ze niet eens zouden durven te dragen. Mondkapjesshaming
Inderdaad jammer dat onderschat wordt hoe ontzettend dom de gemiddelde persoon is. Wie kan verwachten dat je bij een pandemie met dagelijks honderden doden, je rekening met elkaar gaat houden?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:30 schreef Mondkapje het volgende:
Dat mag ook al niet meerquote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:16 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik had eerst een ander beeld van dames achter doorschijnend plastic.
Het is een vorm van beleefdheid en manieren kennen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 10:38 schreef Sounddragon het volgende:
Ik was net in de supermarkt alhier, en iedereen probéért het iig.. mensen wachten tot je het pad uit bent, bij de kassa was de rij wat langer, de kassababes zitten achter een glazen scherm, de vakkenvullers, ehm , nee, ál het personeel heeft van die blauwe handschoentjes aan, er waren 2 of 3 medewerkers bezig om mandjes en karretje te desinfecteren met spray's..
We gaan de goede kant op, en nee, ik vind het géén onzin.
Als je langs elkaar moet lopen dan wend je je hoofd in ieder geval af.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:29 schreef BoneThugss het volgende:
![]()
OPRUTTEN!!!!!!
Niet als iedereen er 1 draagtquote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hoepel is eigenlijk nog te klein trouwens.
Inderdaad; het is allemaal niet zo moeilijk. Hoe beter we dit doen, hoe minder slachtoffers er vallen. Daarnaast is het nou niet echt heel veel moeite, dus waarom zo veel tegenwerken?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Als je langs elkaar moet lopen dan wend je je hoofd in ieder geval af.
Ik vraag me wel af wanneer sommige mensen hier de boel wél serieus gaan nemen. Als er een dierbare overlijdt? Als een dierbare niet geholpen kan worden omdat er geen medisch personeel beschikbaar is? Als er mensen in de gang van het ziekenhuis liggen dood te gaan zonder hulp?
Waarom zou je het zo ver willen laten komen als je gewoon de richtlijnen zo goed als mogelijk op kunt volgen en zo kunt bijdragen aan het niet verder verspreiden van het virus en het niet besmetten van anderen?
Neh, een heleboel mensen hebben gewoon geen benul over hoe en wat to do, en vooral; not to do.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:29 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Het is een vorm van beleefdheid en manieren kennen.
Mensen die iedereen uitlachen en geen afstand houden, hebben geen opvoeding gehad.
mja, iedereen weet wel dat 30 centimeter geen 1,5 meter is natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:27 schreef Tourniquet het volgende:
Mijn ervaring is dat veel mensen wel de bereidwilligheid hebben om te voldoen aan de 1,5-meter regel, maar simpelweg onderschatten hoeveel 1,5 meter is. Er zou veel meer landelijke voorlichting moeten komen om mensen te laten beseffen wat die afstand precies inhoudt, zoals de agent in het filmpje in de OP.
Pak zelf maar eens een meetlint en meet 1,5 meter, het is echt meer dan je denkt.
Internetheldisme, die knakkers komen nooit van hun zolderkamer af, dan raak je niet besmet ook.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Als je langs elkaar moet lopen dan wend je je hoofd in ieder geval af.
Ik vraag me wel af wanneer sommige mensen hier de boel wél serieus gaan nemen. Als er een dierbare overlijdt? Als een dierbare niet geholpen kan worden omdat er geen medisch personeel beschikbaar is? Als er mensen in de gang van het ziekenhuis liggen dood te gaan zonder hulp?
Waarom zou je het zo ver willen laten komen als je gewoon de richtlijnen zo goed als mogelijk op kunt volgen en zo kunt bijdragen aan het niet verder verspreiden van het virus en het niet besmetten van anderen?
Als het écht mis gaat dan zijn degenen die zich nu niet aan de regels willen houden de eersten die hard roepen dat het aan Rutte / de regering ligt.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat roepen ze nu al. Rutte heeft volgens sommigen nu al bloed aan zijn handen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:40 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Als het écht mis gaat dan zijn degenen die zich nu niet aan de regels willen houden de eersten die hard roepen dat het aan Rutte / de regering ligt.
precies. En hoewel ik de regering normaliter erg laag heb zitten, en Rutte al helemaal, heb ik momenteel veel respect voor de manier waarop er met de hele crisis wordt omgegaan. Zowel de maatregelen als de communicatie als de toegezegde steun aan mensen die hierdoor in de problemen komen. Dit is een probleem van epische proporties en er zal vast ruimte zijn voor verbetering, maar als we naar sommige andere landen *kuch*amerika*kuch* kijken doen we het hier vooralsnog zo slecht niet. Daarbij is een verdere escalatie ook niet te voorkomen natuurlijk. Hooguit beperken. En dat moeten we inderdaad met 17 miljoen mensen doen. Iedereen die de boel aan z'n laars lapt is een belangrijk onderdeel van het probleem, en escaleert het probleem alleen maar verder. Het zijn daadwerkelijk momenteel de gevaarlijkste mensen in onze samenleving.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:40 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Als het écht mis gaat dan zijn degenen die zich nu niet aan de regels willen houden de eersten die hard roepen dat het aan Rutte / de regering ligt.
En toch zie ik nog te vaak mis gaan bij mensen die echt wel goede intenties hebben. Het lijkt mij goed als er bijv. op social media en tv korte spotjes komen die visueel laten zien wat de afstand inhoudt. Want alleen een oproep van een minister "houd toch 1,5m afstand mensen!" is niet voldoende.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:34 schreef Danny het volgende:
[..]
mja, iedereen weet wel dat 30 centimeter geen 1,5 meter is natuurlijk.
daar ben ik het op zich mee eens, hoewel in veel supermarkten er al strepen op de grond staan bij de kassa's om 1.5 meter aan te geven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En toch zie ik nog te vaak mis gaan bij mensen die echt wel goede intenties hebben. Het lijkt mij goed als er bijv. op social media en tv korte spotjes komen die visueel laten zien wat de afstand inhoudt. Want alleen een oproep van een minister "houdt toch 1,5m afstand mensen!" is niet voldoende.
alleen als je gewoon in het rond niest. Als je dat netjes in de plooi van je elleboog doet en daarmee fatsoenlijk neus en mond afdekt valt dat enorm mee. En als er al wat langs komt is de hoeveelheid veel kleiner dan wanneer je dichterbij staat en zul je dus minder mensen besmetten en sowieso de kans op besmetting van de ander beperken.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:46 schreef Koral het volgende:
Denken dat 1,5m genoeg is
Een keer een beetje niezen en ik werp de bacteriën en bacillen met gemak 10 meter van me
Zoals de Belgische politie die met een stok van 1,5 meter op pad ging.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En toch zie ik nog te vaak mis gaan bij mensen die echt wel goede intenties hebben. Het lijkt mij goed als er bijv. op social media en tv korte spotjes komen die visueel laten zien wat de afstand inhoudt. Want alleen een oproep van een minister "houdt toch 1,5m afstand mensen!" is niet voldoende.
Daarom nies je dus in je elleboog.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:46 schreef Koral het volgende:
Denken dat 1,5m genoeg is
Een keer een beetje niezen en ik werp de bacteriën en bacillen met gemak 10 meter van me
SPOILER: resultaatOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Danny op 21-03-2020 13:00:19 ]Zie wat ik kijk: trakt.tv
Prima, alleen moeten ze wel iets verder uit elkaar blijven.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:54 schreef SpaceOddity het volgende:
Ondertussen in Nijmegen;
https://www.gelderlander.(...)enburgerpark~p136229
Zieke kinderen meenemen naar de supermarkt. Smerige wezens zijn kinderen. Bah. Beter komt er gewoon een verbod op kinderen in winkelsquote:Op zaterdag 21 maart 2020 11:18 schreef Nia het volgende:
Wat doe je als je zelf alles eraan doet om afstand te houden, maar vakkenvullers en andere klanten er gewoon maling aan hebben?
Zojuist in de Jumbo zo'n nozem van een pa die tegen zijn hoestend dochtertje van een jaar of 7 zei "hand voor je mond". Verdorie man, hoe vaak is er nu in de media uitgelegd dat je in de elleboog dienst te hoesten of te niezen.
Dat is goed inderdaad, zie steeds meer voorbeelden van strepen en stippen in winkels. Ook dit is een goed begin om te visueel te maken:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:46 schreef Danny het volgende:
[..]
daar ben ik het op zich mee eens, hoewel in veel supermarkten er al strepen op de grond staan bij de kassa's om 1.5 meter aan te geven.
twitter:MinVWS twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 12:54:39Samen kunnen we verspreiding van het #coronavirus voorkomen. Afstand houden is erg belangrijk. Het virus verspreidt zich o.a. via druppels in de lucht wanneer je niest. Houd daarom minimaal 1,5 m afstand. Dat zijn 2 armlengtes voor volwassenen.
Lees meer: https://t.co/LzCUpyMJ1c https://t.co/lzTVDjYWzC reageer retweet
afstand nemen van elkaar op straat - prima.quote:
Wat ze dus niet doen, dus helemaal niet prima.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 12:57 schreef Danny het volgende:
[..]
Prima, alleen moeten ze wel iets verder uit elkaar blijven.
Ja, buren hadden gisteren een feest met veel mensen. Dan ben je echt hardleers en eigenlijk zou het strafbaar moeten zijn. Sommige mensen begrijpen er geen Sars van en dat is het probleem niet. Het probleem is dat zij juist ervoor zorgen dat het verder verspreidt. Ook ouders van kinderen die hun kinderen niet binnenhouden bij dat soort feestjes beboeten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 09:10 schreef The_End het volgende:
[..]
Je ziet dat het over het algemeen wel werkt, alleen zie je ook dat sommige mensen de maatregelen niet begrijpen. Hoe meer mensen meer afstand nemen hoe lager de kans op besmetting. Het is niet zwart wit.
[..]
Wat hebben we daar nu aan? Iedereen mondkapjes op is nu niet mogelijk, want er zijn er niet genoeg.
Daarom niet-essentiele winkels dicht en samenscholingsverbod. Dat aantal van "max 100 mensen" - wat nog steeds geldt - slaat nergens meer op.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, buren hadden gisteren een feest met veel mensen. Dan ben je echt hardleers en eigenlijk zou het strafbaar moeten zijn. Sommige mensen begrijpen er geen Sars van en dat is het probleem niet. Het probleem is dat zij juist ervoor zorgen dat het verder verspreidt. Ook ouders van kinderen die hun kinderen niet binnenhouden bij dat soort feestjes beboeten.
Mensen die dit nog niet serieus nemen zijn egoïstisch en ontzettend dom.
Ook in mijjn familie gehoord:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:14 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Zieke kinderen meenemen naar de supermarkt. Smerige wezens zijn kinderen. Bah. Beter komt er gewoon een verbod op kinderen in winkels
Dan denkt iedereen dat je een kleine afstand moet houden.quote:
Ja, is niet het beste voorbeeld idd. Maar ik zie het al voor me dat Rutte mensen oproept "mensen, hoest en nies in je elleboog, gebruik papier zakdoekjes en houd 1 Roel van Velzen afstand van elkaar!".quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan denkt iedereen dat je een kleine afstand moet houden.
Nee, want dan houd je geen afstand.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:35 schreef ToT het volgende:
Ik sta er volkomen achter dat men hier op blijft hameren, maar mijn vrouw kwam net thuis van de slagerij, en toen ze daar net één stap binnen had gezet, stak een "dame" daar met gestrekte arm haar hand naar haar op en zei met luide, dramatische stem: "STOP! Kom niet dichter bij mij! Houd anderhalve meter afstand!!!"
Zo'n mens zou je toch met liefde voor de bek rossen?
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, want dan houd je geen afstand.
Dan ben je eigenlijk te dom om te schijten....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook in mijjn familie gehoord:
'Mijn dochter is verkouden, maar niet ziek. Morgen komt oma de hele dag oppassen.'
En die moeder werkt dan ook nog in het ziekenhuis...
Preciesquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Dan ben je eigenlijk te dom om te schijten....
“ ik heb geen Corona hoor!”quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:15 schreef kurk_droog het volgende:
In de supermarkt weer gewoon mensen die er geen fuck om geven.
Een supermarkt zonder Corona...quote:
twitter:debroervanroos twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:57:06Vondelpark, vandaag.
wat de fuck https://t.co/rh2JwxoOp5 reageer retweet
twitter:debroervanroos twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:57:31is er mis https://t.co/18W2xJfj2R reageer retweet
twitter:debroervanroos twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:57:55met deze mensen
https://t.co/013VX2In5h https://t.co/TkY1Or68zV reageer retweet
twitter:debroervanroos twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 17:25:07hier, Amsterdamse Bos. ER STAAT EEN BORD NAAST. MET EEN TEKST. ALS HET WARE. hoe dan. https://t.co/MVEcRX2vjv reageer retweet
twitter:rubensst1100 twitterde op maandag 23-03-2020 om 22:45:15Net getest op de op de #A1. Anderhalve meter afstand is best link. Bij #130 km/u reageer retweet
Duitsland hanteert twee meter afstand.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:12 schreef zoost het volgende:
Die 1,5 meter is natuurlijk alleen van toepassing voor binnen en/of windstil weer. Wanneer er wind staat moet je rekening houden dat de druppeltjes die je uit hoest veel verder "reizen". Dus buiten altijd de volgende formule: A=1.5*WindKracht rekening houdende met de windrichting.
Domme mensen zoals deze maakt het misschien wel waard om naar een lock down te gaan..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:28 schreef Enawh het volgende:
Ik snap dat Corona virus erg is, maar dat Rutte telkens over die 1,5 meter heeft als hij buiten is.
Wordt daar al gek van en het is ook onmogelijk.
Persconferentie die gehouden wordt waar geen afstand werd gehouden.
Kinderen die buiten spelen.
Moeten we dan ook thuis afstand houden?
Niet meer bij elkaar slapen ?
Omdat hier zowel geen discipline is onder de bevolking (zoals in bijv. Taiwan en Korea wel het geval) en dat wij geen middelen hebben omdat wij totaal niet zijn voorbereid op zoiets door ons winst-georiënteerd zorgstelsel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:59 schreef tijdreiziger1974 het volgende:
Kans lijkt me heel klein dan iigquote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:49 schreef Federer-fan het volgende:
Als je op één of een halve meter afstand langs iemand loopt die niet niest, hoest of praat, dan wordt dat virus toch niet overgedragen?
Ja, want die bacillen springen toch niet spontaan naar iemand over?quote:
Nee, het zijn geen teken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:55 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, want die bacillen springen toch niet spontaan naar iemand over?
Logisch verhaal. Dragen ze in Brabant ook nog steeds geen mondkapjes? Dan gaat daar het aantal gevallen niet dalen vrees ik.quote:
Vandaar dus veel minder doden dan in andere landen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Duitsland hanteert twee meter afstand.
De standaard is 2x armlengte.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:35 schreef franske19 het volgende:
[..]
Vandaar dus veel minder doden dan in andere landen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:40 schreef kibo het volgende:
[..]
De standaard is 2x armlengte.
In Duitsland is de arm daarbij meestal iets gestrekter, dus komt er al gauw zo n 0.50m bij
Ik blijf 450 meter bij iedereen vandaan, dat is echt fantastischquote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:42 schreef Nismo91 het volgende:
Niet 21,5 meter bij mensen uit de buurt blijven
Whaaaaquote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:44 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik blijf 450 meter bij iedereen vandaan, dat is echt fantastisch
quote:
Maar wat ze hier zeggen op 1.10 (dat de druppeltjes wanneer je praat of ademhaalt binnen enkele uren een afstand van tien meter bereiken) kan ik niet rijmen met die 1,5 meter. Snap jij of iemand anders dat? Misschien is het omdat het hier niet om nies- of hoesdruppels gaat, maar het gold ook voor druppels die vrijkomen met praten, dus ik begrijp het niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:33 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Logisch verhaal. Dragen ze in Brabant ook nog steeds geen mondkapjes? Dan gaat daar het aantal gevallen niet dalen vrees ik.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:33 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Logisch verhaal. Dragen ze in Brabant ook nog steeds geen mondkapjes? Dan gaat daar het aantal gevallen niet dalen vrees ik.
Standaard is buiten schop en slag ruimte blijven. En dan een paar meter er bij doen en een grote mond hebben als je in een functie werkt waar je veel met burgers te maken hebt. Van alle rangen en standen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:40 schreef kibo het volgende:
[..]
De standaard is 2x armlengte.
In Duitsland is de arm daarbij meestal iets gestrekter, dus komt er al gauw zo n 0.50m bij
kanaal heeft 3 chinese videos en deze video. Totaal 2 subscribers en de video is 117 keer bekeken. Waarschijnlijk alleen door mensen in dit topic. Dat is verre van betrouwbaar, dus ik zou de inhoud van deze video met een flinke schep zout nemen en voor betrouwbare informatie gewoon bij de door het RIVM gegeven informatie blijven.quote:
Je woont in een trappenhuis? Hoe? In een doos of gewoon ergens op de vierde tree?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:20 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe houd ik in een Amsterdams trappenhuis 1,5 meter afstand? We wonen niet allemaal zo ruim als Arjen Lubach.
De RIVM maatregelen worden keihard uitgelachen door China. China zijn toch wel de ervaringsdeskundige in dezen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:06 schreef Danny het volgende:
[..]
kanaal heeft 3 chinese videos en deze video. Totaal 2 subscribers en de video is 117 keer bekeken. Waarschijnlijk alleen door mensen in dit topic. Dat is verre van betrouwbaar, dus ik zou de inhoud van deze video met een flinke schep zout nemen en voor betrouwbare informatie gewoon bij de door het RIVM gegeven informatie blijven.
Zou zomaar kunnen, maar dat maakt niet dat elk kanaal met 3 chinese video's een betrouwbare of geloofwaardige bron is.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:21 schreef Koral het volgende:
[..]
De RIVM maatregelen worden keihard uitgelachen door China. China zijn toch wel de ervaringsdeskundige in dezen.
Ermm, nee. De Nederlandse overheid wil dat niet. Geen idee waar je dergelijke onzin vandaan haalt, maar dergelijke desinformatie verspreiden is onwenselijk en gevaarlijk.quote:De Nederlandse overheid wil zelfs dat je ziek wordt. Ik laat het maar aan het gezond verstand van de Nederlander over.
En volkomen terecht, want mongolen die zich niet vaccineren brengen de hele samenleving in gevaar.quote:Even ter vergelijking; als Nederlanders zich aan het Rijksvaccinatieprogramma onttrekken begint het RIVM te piepen.
Dat hebben ze niet gezegd. Je praat complete onzin.quote:Nu alle landen om ons heen hun burgers proberen te beschermen tegen dit virus zegt het RIVM tegen onze burgers, wordt maar gerust ziek maar niet allemaal tegelijk want de risico's zijn voor u. Lekker betrouwbaar!
En jij bent er daar imo een van.quote:Als iets de afgelopen dagen wel heeft uitgewezen, dan is het dat veel mensen in NL niet in staat zijn om voor zichzelf en hun naasten te zorgen maar eerder een risico zijn.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:59 schreef Morrigan het volgende:
Het is heel simpel. Kom zo min mogelijk buiten, indien nodig, houd minimaal 1,5 meter afstand en vorm geen groepjes. En dan zijn er nog mensen die moeilijk doen.Natuurlijk dekt het niet alles, maar je kunt op z’n minst proberen om het te voorkomen. Er bestaat ook nog zoiets als collectieve verantwoordelijkheid.
Rutte wil gecontroleerd groepsimmuniteit opbouwen. Wie adviseert Rutte? Het RIVM. Groepsimmuniteit opbouwen doe je, bij gebrek aan een vaccin, door mensen ziek te laten worden. Want ze gaan ervan uit dat je daarna het niet meer kunt krijgen (en zelfs dat is nog niet bewezen want er schijnen mensen te zijn die het voor de tweede keer hebben gekregen).quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, maar dat maakt niet dat elk kanaal met 3 chinese video's een betrouwbare of geloofwaardige bron is.
[..]
Ermm, nee. De Nederlandse overheid wil dat niet. Geen idee waar je dergelijke onzin vandaan haalt, maar dergelijke desinformatie verspreiden is onwenselijk en gevaarlijk.
[..]
En volkomen terecht, want mongolen die zich niet vaccineren brengen de hele samenleving in gevaar.
[..]
Dat hebben ze niet gezegd. Je praat complete onzin.
[..]
En jij bent er daar imo een van.
Mee eensquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:59 schreef Morrigan het volgende:
Het is heel simpel. Kom zo min mogelijk buiten, indien nodig, houd minimaal 1,5 meter afstand en vorm geen groepjes. En dan zijn er nog mensen die moeilijk doen.Natuurlijk dekt het niet alles, maar je kunt op z’n minst proberen om het te voorkomen. Er bestaat ook nog zoiets als collectieve verantwoordelijkheid.
Niet. Dat gebeurt vanzelf doordat mensen besmet raken.quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:27 schreef Koral het volgende:
Rutte wil gecontroleerd groepsimmuniteit opbouwen.
Onder andere het RIVM inderdaad.quote:Wie adviseert Rutte? Het RIVM.
Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Jij zegt dat we groepsimmuniteit willen creëren door mensen ziek te laten worden. De werkelijkheid is andersom; mensen zullen ziek worden en op die manier ontstaat gelukkig mettertijd groepsimmuniteit.quote:Groepsimmuniteit opbouwen doe je, bij gebrek aan een vaccin, door mensen ziek te laten worden.
Er zijn altijd uitzonderingen inderdaad.quote:Want ze gaan ervan uit dat je daarna het niet meer kunt krijgen (en zelfs dat is nog niet bewezen want er schijnen mensen te zijn die het voor de tweede keer hebben gekregen).
Ik noem mensen die totaal niet lijken te snappen wat er gezegd wordt en dan maar - al dan niet bewust - de boel verdraaien inderdaad mongolen, omdat die met zelfverzonnen maatregeltjes komen en de aangegeven richtlijnen lekker aan hun laars lappen.quote:Dus enerzijds noem je mensen mongolen, en anderzijds begrijp je niet dat we op Europees niveau zelf de mongolen zijn met deze slappere maatregelen.
Landen 1 op 1 vergelijken is niet heel verstandig. De demografie is anders, de gebruiken zijn anders. Er is vrij duidelijk uitgelegd waarom we deze aanpak hebben en omdat zowel jij als ik geen deskundigen zijn is het verstandig om te luisteren naar de mensen die dat wel zijn. Geen enkele maatregel gaat 100% voorkomen dat mensen besmet raken. De richtlijnen aan je laars lappen en zelf maar iets bedenken gaat op zeker WEL zorgen voor EXTRA besmettingen EN doden.quote:In China en ondertussen ook o.a. Italië weten ze wel beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |