Dan denkt iedereen dat je een kleine afstand moet houden.quote:
Ja, is niet het beste voorbeeld idd. Maar ik zie het al voor me dat Rutte mensen oproept "mensen, hoest en nies in je elleboog, gebruik papier zakdoekjes en houd 1 Roel van Velzen afstand van elkaar!".quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan denkt iedereen dat je een kleine afstand moet houden.
Nee, want dan houd je geen afstand.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:35 schreef ToT het volgende:
Ik sta er volkomen achter dat men hier op blijft hameren, maar mijn vrouw kwam net thuis van de slagerij, en toen ze daar net één stap binnen had gezet, stak een "dame" daar met gestrekte arm haar hand naar haar op en zei met luide, dramatische stem: "STOP! Kom niet dichter bij mij! Houd anderhalve meter afstand!!!"
Zo'n mens zou je toch met liefde voor de bek rossen?
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, want dan houd je geen afstand.
Dan ben je eigenlijk te dom om te schijten....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook in mijjn familie gehoord:
'Mijn dochter is verkouden, maar niet ziek. Morgen komt oma de hele dag oppassen.'
En die moeder werkt dan ook nog in het ziekenhuis...
Preciesquote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Dan ben je eigenlijk te dom om te schijten....
“ ik heb geen Corona hoor!”quote:Op zaterdag 21 maart 2020 16:15 schreef kurk_droog het volgende:
In de supermarkt weer gewoon mensen die er geen fuck om geven.
Een supermarkt zonder Corona...quote:
twitter:debroervanroos twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:57:06Vondelpark, vandaag.
wat de fuck https://t.co/rh2JwxoOp5 reageer retweet
twitter:debroervanroos twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:57:31is er mis https://t.co/18W2xJfj2R reageer retweet
twitter:debroervanroos twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:57:55met deze mensen
https://t.co/013VX2In5h https://t.co/TkY1Or68zV reageer retweet
twitter:debroervanroos twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 17:25:07hier, Amsterdamse Bos. ER STAAT EEN BORD NAAST. MET EEN TEKST. ALS HET WARE. hoe dan. https://t.co/MVEcRX2vjv reageer retweet
twitter:rubensst1100 twitterde op maandag 23-03-2020 om 22:45:15Net getest op de op de #A1. Anderhalve meter afstand is best link. Bij #130 km/u reageer retweet
Duitsland hanteert twee meter afstand.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 10:12 schreef zoost het volgende:
Die 1,5 meter is natuurlijk alleen van toepassing voor binnen en/of windstil weer. Wanneer er wind staat moet je rekening houden dat de druppeltjes die je uit hoest veel verder "reizen". Dus buiten altijd de volgende formule: A=1.5*WindKracht rekening houdende met de windrichting.
Domme mensen zoals deze maakt het misschien wel waard om naar een lock down te gaan..quote:Op vrijdag 20 maart 2020 19:28 schreef Enawh het volgende:
Ik snap dat Corona virus erg is, maar dat Rutte telkens over die 1,5 meter heeft als hij buiten is.
Wordt daar al gek van en het is ook onmogelijk.
Persconferentie die gehouden wordt waar geen afstand werd gehouden.
Kinderen die buiten spelen.
Moeten we dan ook thuis afstand houden?
Niet meer bij elkaar slapen ?
Omdat hier zowel geen discipline is onder de bevolking (zoals in bijv. Taiwan en Korea wel het geval) en dat wij geen middelen hebben omdat wij totaal niet zijn voorbereid op zoiets door ons winst-georiënteerd zorgstelsel.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 08:59 schreef tijdreiziger1974 het volgende:
Wat ik niet snap is dat ze niet gewoon iedereen verplichten alleen de straat op te te gaan met een FP2/FP3 mondkap en plastic handschoenen. Zo kunnen zieken het moeilijk verspreiden en gezonden het moeilijk opppikken.
Ja het ziet er heel raar uit iedereen 2-3 weken lang met een kapje op straat, maar de kans wordt minimaal dat het virus zich verspreidt en het openbare leven ligt niet zo lang stil, economische schade niet zo groot etc. etc.
Met alle simulaties die er gedraaid zijn over rampscenarios om pathogenen te stoppen had je toch wel kunnen verzinnen dat dit ooit zou kunnen gebeuren en dat je preventief massa's mondkapjes, desinfectiemiddel, handschoenen klaar hebt liggen. Ik vraag me af of we ooit in mogen zien hoe die scenarios eruit zien en of ze er uberhaupt wel zijn.
Kans lijkt me heel klein dan iigquote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:49 schreef Federer-fan het volgende:
Als je op één of een halve meter afstand langs iemand loopt die niet niest, hoest of praat, dan wordt dat virus toch niet overgedragen?
Ja, want die bacillen springen toch niet spontaan naar iemand over?quote:
Nee, het zijn geen teken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 16:55 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, want die bacillen springen toch niet spontaan naar iemand over?
Logisch verhaal. Dragen ze in Brabant ook nog steeds geen mondkapjes? Dan gaat daar het aantal gevallen niet dalen vrees ik.quote:
Vandaar dus veel minder doden dan in andere landen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:32 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Duitsland hanteert twee meter afstand.
De standaard is 2x armlengte.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:35 schreef franske19 het volgende:
[..]
Vandaar dus veel minder doden dan in andere landen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:40 schreef kibo het volgende:
[..]
De standaard is 2x armlengte.
In Duitsland is de arm daarbij meestal iets gestrekter, dus komt er al gauw zo n 0.50m bij
Ik blijf 450 meter bij iedereen vandaan, dat is echt fantastischquote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:42 schreef Nismo91 het volgende:
Niet 21,5 meter bij mensen uit de buurt blijven
Whaaaaquote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:44 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik blijf 450 meter bij iedereen vandaan, dat is echt fantastisch
quote:
Maar wat ze hier zeggen op 1.10 (dat de druppeltjes wanneer je praat of ademhaalt binnen enkele uren een afstand van tien meter bereiken) kan ik niet rijmen met die 1,5 meter. Snap jij of iemand anders dat? Misschien is het omdat het hier niet om nies- of hoesdruppels gaat, maar het gold ook voor druppels die vrijkomen met praten, dus ik begrijp het niet.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:33 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Logisch verhaal. Dragen ze in Brabant ook nog steeds geen mondkapjes? Dan gaat daar het aantal gevallen niet dalen vrees ik.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:33 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Logisch verhaal. Dragen ze in Brabant ook nog steeds geen mondkapjes? Dan gaat daar het aantal gevallen niet dalen vrees ik.
Standaard is buiten schop en slag ruimte blijven. En dan een paar meter er bij doen en een grote mond hebben als je in een functie werkt waar je veel met burgers te maken hebt. Van alle rangen en standen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:40 schreef kibo het volgende:
[..]
De standaard is 2x armlengte.
In Duitsland is de arm daarbij meestal iets gestrekter, dus komt er al gauw zo n 0.50m bij
kanaal heeft 3 chinese videos en deze video. Totaal 2 subscribers en de video is 117 keer bekeken. Waarschijnlijk alleen door mensen in dit topic. Dat is verre van betrouwbaar, dus ik zou de inhoud van deze video met een flinke schep zout nemen en voor betrouwbare informatie gewoon bij de door het RIVM gegeven informatie blijven.quote:
Je woont in een trappenhuis? Hoe? In een doos of gewoon ergens op de vierde tree?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 18:20 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe houd ik in een Amsterdams trappenhuis 1,5 meter afstand? We wonen niet allemaal zo ruim als Arjen Lubach.
De RIVM maatregelen worden keihard uitgelachen door China. China zijn toch wel de ervaringsdeskundige in dezen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:06 schreef Danny het volgende:
[..]
kanaal heeft 3 chinese videos en deze video. Totaal 2 subscribers en de video is 117 keer bekeken. Waarschijnlijk alleen door mensen in dit topic. Dat is verre van betrouwbaar, dus ik zou de inhoud van deze video met een flinke schep zout nemen en voor betrouwbare informatie gewoon bij de door het RIVM gegeven informatie blijven.
Zou zomaar kunnen, maar dat maakt niet dat elk kanaal met 3 chinese video's een betrouwbare of geloofwaardige bron is.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:21 schreef Koral het volgende:
[..]
De RIVM maatregelen worden keihard uitgelachen door China. China zijn toch wel de ervaringsdeskundige in dezen.
Ermm, nee. De Nederlandse overheid wil dat niet. Geen idee waar je dergelijke onzin vandaan haalt, maar dergelijke desinformatie verspreiden is onwenselijk en gevaarlijk.quote:De Nederlandse overheid wil zelfs dat je ziek wordt. Ik laat het maar aan het gezond verstand van de Nederlander over.
En volkomen terecht, want mongolen die zich niet vaccineren brengen de hele samenleving in gevaar.quote:Even ter vergelijking; als Nederlanders zich aan het Rijksvaccinatieprogramma onttrekken begint het RIVM te piepen.
Dat hebben ze niet gezegd. Je praat complete onzin.quote:Nu alle landen om ons heen hun burgers proberen te beschermen tegen dit virus zegt het RIVM tegen onze burgers, wordt maar gerust ziek maar niet allemaal tegelijk want de risico's zijn voor u. Lekker betrouwbaar!
En jij bent er daar imo een van.quote:Als iets de afgelopen dagen wel heeft uitgewezen, dan is het dat veel mensen in NL niet in staat zijn om voor zichzelf en hun naasten te zorgen maar eerder een risico zijn.
quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:59 schreef Morrigan het volgende:
Het is heel simpel. Kom zo min mogelijk buiten, indien nodig, houd minimaal 1,5 meter afstand en vorm geen groepjes. En dan zijn er nog mensen die moeilijk doen.Natuurlijk dekt het niet alles, maar je kunt op z’n minst proberen om het te voorkomen. Er bestaat ook nog zoiets als collectieve verantwoordelijkheid.
Rutte wil gecontroleerd groepsimmuniteit opbouwen. Wie adviseert Rutte? Het RIVM. Groepsimmuniteit opbouwen doe je, bij gebrek aan een vaccin, door mensen ziek te laten worden. Want ze gaan ervan uit dat je daarna het niet meer kunt krijgen (en zelfs dat is nog niet bewezen want er schijnen mensen te zijn die het voor de tweede keer hebben gekregen).quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, maar dat maakt niet dat elk kanaal met 3 chinese video's een betrouwbare of geloofwaardige bron is.
[..]
Ermm, nee. De Nederlandse overheid wil dat niet. Geen idee waar je dergelijke onzin vandaan haalt, maar dergelijke desinformatie verspreiden is onwenselijk en gevaarlijk.
[..]
En volkomen terecht, want mongolen die zich niet vaccineren brengen de hele samenleving in gevaar.
[..]
Dat hebben ze niet gezegd. Je praat complete onzin.
[..]
En jij bent er daar imo een van.
Mee eensquote:Op woensdag 25 maart 2020 11:59 schreef Morrigan het volgende:
Het is heel simpel. Kom zo min mogelijk buiten, indien nodig, houd minimaal 1,5 meter afstand en vorm geen groepjes. En dan zijn er nog mensen die moeilijk doen.Natuurlijk dekt het niet alles, maar je kunt op z’n minst proberen om het te voorkomen. Er bestaat ook nog zoiets als collectieve verantwoordelijkheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |