Jaar is een termijn die ze de laatste tijd veel vaker hebben genoemd, Dit is niet iets nieuws ofzo.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:51 schreef Momo het volgende:
Wat mij opviel net tijdens persco van Rutte, hij zei als het vaccin er is over 9 maanden tot 1 jaar.
Dus niet 2 jaar zoals normaal zou zijn bij vaccins.
Hij was rustiger en minder daadkrachtiger. En had het moeilijk door schreeuwer Rita Verdonk. Rutte is beleefd en Rita Verdonk gaat er met gestrekt been in. Daar kon hij nog niet mee omgaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:51 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Hij is inmiddels ook al 10 jaar MP, dus dat zal ook wel meespelen. Hoe hij het in het begin deed weet ik eigenlijk niet zo goed meer
Nee, dit loopt allemaal via spoed trajecten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:51 schreef Momo het volgende:
Wat mij opviel net tijdens persco van Rutte, hij zei als het vaccin er is over 9 maanden tot 1 jaar.
Je kan veel zeggen, maar hij houdt de mensen kalm. Iets té kalm, naar mijn mening, maar ik ben blij dat we geen Trump of Baudet aan de macht hebben staan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Eens. Geen fan van Rutte, maar een ander uit het kabinet zou het niet zo goed kunnen presenteren.
Klopt. Verwacht ik nu ook.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:50 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD zo groot is dankzij Rutte. Zonder Rutte zou de VVD echt veel lager staan. Zelfs Rutte zijn meeloper, Dijkhoff, is niet op het niveau van Rutte.
Verwacht dat Rutte zeker weer een minister-president gaat worden bij de volgende verkiezingen.
En dan te bedenken dat ie ooit bijna verloor van Rita "rechtdoorzee" Verdonkquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:51 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Hij is inmiddels ook al 10 jaar MP, dus dat zal ook wel meespelen. Hoe hij het in het begin deed weet ik eigenlijk niet zo goed meer
Dijkhoff heb ik sws niet meer gezien sinds zijn wachtgeld caper, en nu zit deze trouwe carnavalsvierder in quarantaine hè.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:50 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD zo groot is dankzij Rutte. Zonder Rutte zou de VVD echt veel lager staan. Zelfs Rutte zijn meeloper, Dijkhoff, is niet op het niveau van Rutte.
Verwacht dat Rutte zeker weer een minister-president gaat worden bij de volgende verkiezingen.
Echt drama inderdaad. Totaal niet geinformeerd. Alleen die van RTL op het einde leek enigszins wat.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wat hebben we toch matige journalisten
Nou ja, hij is ook gewoon een nuchtere Nederlander uiteindelijk. Misschien dat ie daarom iets te kalm blijftquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:53 schreef Cara het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen, maar hij houdt de mensen kalm. Iets té kalm, naar mijn mening, maar ik ben blij dat we geen Trump of Baudet aan de macht hebben staan.
En hij heeft meerdere cores. Vaker gezien, inhoudelijk luisteren; dossiers lezen, kijken wat er om hem heen gebeurd en ondertussen bedenken wat hij het weekend gaat doen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:50 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Zijn hersens werken gewoon 2 x zo snel als van andere mensen
Misschien niet voor elke voordeur maar er zijn dan wel andere manieren. Vergeer in dit kader niet de reservistenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:59 schreef StephanL het volgende:
[..]
Hoe wil je aan zoveel mensen komen? Volgens mij hebben nooit genoeg Politie en leger daar voor.
Thierry is intelligent. Hij is niet zomaar een professor. Alleen hij is té emotioneel om staatsman te zijn. Net als Wilders een goede prikker om de boel scherp te houden, maar geen staatsmanniveau.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, hij leek een paar maanden geleden wat sleets maar je merkt nu weer hoe goed hij dit soort crisis weet te managen... je moet er toch niet aan denken dat je nu aan de grillen van Greet of Thierry bent overgeleverd...
Kan dit niet betekenen dat de incubatietijd (veel) langer is dan gedacht?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:52 schreef polderturk het volgende:
twitter:worldonalert twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 15:49:26Coronavirus in Spain:
- 2,335 new cases
- 210 new deaths
Coronavirus in Germany:
- 2,422 new cases
- 4 new deaths
What a huge difference between the two death tolls. reageer retweet
Waarom heeft hij een uniform aan?!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:54 schreef Pumpalov het volgende:
Ah, we hebben nu ook een gebarentolkRechts de minister van volksgezondheid
[ afbeelding ]
Nee. Oneens.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Niemand wordt daar blij van. Ik snap de opmerkingen hier over een natte broek e.d. ook niet. Kijk eens om je heen in andere landen joh. Het moet er komen, of we het leuk vinden of niet.
Op lange termijn ligt onze hoop op een vaccin. Op korte termijn betere behandeling dankzij al bestaande stoffen en medicijnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:51 schreef Momo het volgende:
Die Duitsers hebben sws een oceaan aan beademingsapparatuur, geloof ik.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:52 schreef polderturk het volgende:
twitter:worldonalert twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 15:49:26Coronavirus in Spain:
- 2,335 new cases
- 210 new deaths
Coronavirus in Germany:
- 2,422 new cases
- 4 new deaths
What a huge difference between the two death tolls. reageer retweet
Die staan in de peilingen het dichtst bij 'm... samen met Ascher, maar die oogt ook altijd wat te twijfelachtigquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:52 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Daar noem je ook gelijk weer wat extremen.
Bij Rutte lijkt alles heel doordacht te doen, of dit nu de juiste is of niet. Terwijl bij een Baudet of Wilders alles heel ad-hoc overkomt. Dit gaat de VVD nog heel veel stemmen opleveren...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:53 schreef Cara het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen, maar hij houdt de mensen kalm. Iets té kalm, naar mijn mening, maar ik ben blij dat we geen Trump of Baudet aan de macht hebben staan.
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:54 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Thierry is intelligent. Hij is niet zomaar een professor. Alleen hij is té emotioneel om staatsman te zijn. Net als Wilders een goede prikker om de boel scherp te houden, maar geen staatsmanniveau.
De rest in de kamer zijn ook maar wat oppositieleden en doen hun werk, voor het werk en omdat ze erin zitten. Velen vind ik best wel faalhazen.
Als ik er even over nadenk. Zijn er wel uitzonderingen. Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra zijn ook wel van een sterk niveau wat betreft staatsmanschap en uitstraling van een minister. Wel nog onder Rutte.
Ja, laten we het leger op straat gooien, daar blijven we lekker rustig vanquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Misschien niet voor elke voordeur maar er zijn dan wel andere manieren. Vergeer in dit kader niet de reservisten
Sprak ook nauwelijks engels etc. ,kan ik mij herinneren en behoort nu tot de beste opererende of zo je wilt, acterende premiers ter wereld.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:51 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
huh?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Op lange termijn ligt onze hoop op een vaccin.
Als de groei de komende weken niet enorm wordt afgeremd (en daar is momenteel geen enkele aanwijzing voor) dan gaat dit zeker gebeuren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit kan ik dus moeilijk geloven, want anders zouden ze al echt wel nieuwe noodscenario’s opstarten.
Wat ook een rol kan spelen is dat antibiotica misschien minder gebruikt is in Dld en in de bacteriële fase dus antibioticum beter werkt in Dld.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:55 schreef Montov het volgende:
[..]
Kan dit niet betekenen dat de incubatietijd (veel) langer is dan gedacht?
Waarom draagt die man een legeroutfit?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:54 schreef Pumpalov het volgende:
Ah, we hebben nu ook een gebarentolkRechts de minister van volksgezondheid
[ afbeelding ]
Whut?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sprak ook nauwelijks engels etc. ,kan ik mij herinneren en behoort nu tot de beste opererende of zo je wilt, acterende premiers ter wereld.
Bij mij straalt hij het gevoel over dat hij sterk aast op de troon (partijleiderschap) via de 'meelooptactiek'. Maar helaas straalt het ook overduidelijk zo uit wat zijn wens is. Hij zal vast geen partijleider worden. Té veel attitude. Met alleen kleding kom je er niet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dijkhoff heb ik sws niet meer gezien sinds zijn wachtgeld caper, en nu zit deze trouwe carnavalsvierder in quarantaine hè.
Precies. Dat zoeken ook naar politieke gaatjes enzo. Op 3 manieren dezelfde vraag. Ze mogen best wat constructiever hier in staan of nuttige kritische vragen stellenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Echt drama inderdaad. Totaal niet geinformeerd. Alleen die van RTL op het einde leek enigszins wat.
Heb dus gehoord dat ze in Duitsland mensen eerder opnemen, maar dit heb ik alleen via via en kan geen bron vinden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die Duitsers hebben sws een oceaan aan beademingsapparatuur, geloof ik.
Ze hebben er laatst in ieder geval 10.000 extra besteld.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Precies. De grens is niet voor niets nog niet dicht.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n griezel en inderdaad, hij probeert iets te zijn/ lijken wat hij niet is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:57 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Bij mij straalt hij het gevoel over dat hij sterk aast op de troon (partijleiderschap) via de 'meelooptactiek'. Maar helaas straalt het ook overduidelijk zo uit wat zijn wens is. Hij zal vast geen partijleider worden. Té veel attitude. Met alleen kleding kom je er niet.
De bacteriële fase, wat bedoel je daar mee?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ook een rol kan spelen is dat antibiotica misschien minder gebruikt is in Dld en in de bacteriële fase dus antibioticum beter werkt in Dld.
En laten we dat in godsnaam zo houdenquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:57 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Precies. De grens is niet voor niets nog niet dicht.
Zolang niemand hier exacte cijfers heeft van de capaciteit die bijgeschaald kan worden is dat een claim die je niet hard kan maken. Als de experts al zicht hebben dat IC-capaciteit te weinig is voor volgende week dan zou Rutte echt niet zo rustig als die is een persconferentie geven en nog even tussen neus en lippen zeggen dat kinderen gewoon naar school hadden kunnen gaanquote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:56 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Als de groei de komende weken niet enorm wordt afgeremd (en daar is momenteel geen enkele aanwijzing voor) dan gaat dit zeker gebeuren.
Dijkhoff wordt gewoon gewipt na deze crisis. Je kunt toch niet gewoon thuisblijven met een snotneus in deze periodequote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dijkhoff heb ik sws niet meer gezien sinds zijn wachtgeld caper, en nu zit deze trouwe carnavalsvierder in quarantaine hè.
Spanje lijkt me daarnaast ook een gemiddeld oudere bevolking te hebben en net als in Italie is daar de onderlinge familieband al veel intensiever en wonen de oudjes vaak ook nog bij iemand in...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb dus gehoord dat ze in Duitsland mensen eerder opnemen, maar dit heb ik alleen via via en kan geen bron vinden.
Hier word je pas opgenomen als je echt ernstige klachten hebt. In Duitsland is er genoeg capaciteit om patiënten met matige klachten op te nemen. Misschien maakt dat het verschil?
Geen idee hoe het in Spanje zit en hoe snel je daar opgenomen wordt.
Maar nogmaals, via via gehoord, geen bron kunnen vinden verder.
Ja, goed, hij zou kunnen groeien natuurlijk, maar ik denk dat-ie zijn kansen een beetje vergooid heeft tijdens die wachtgeld caper van hem. Wie Rutte zou moeten opvolgen nu, is ook onduidelijk. Ik denk dat-ie volgend jaar wrs gewoon weer lijsttrekker wordt en ook weer onze volgende minister-president.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:57 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Bij mij straalt hij het gevoel over dat hij sterk aast op de troon (partijleiderschap) via de 'meelooptactiek'. Maar helaas straalt het ook overduidelijk zo uit wat zijn wens is. Hij zal vast geen partijleider worden. Té veel attitude. Met alleen kleding kom je er niet.
Ja helaas off-topic maar wat aangewakkerd door andere posts en de persconferentie.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:58 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n griezel en inderdaad, hij probeert iets te zijn/ lijken wat hij niet is.
Sorry voor deze offtopic.
Dijkhof heeft al teveel krassen opgelopen om premier te kunnen worden... De Jonge/Hoekstra voor het CDA en wellicht Kaag voor D66 lijken me naast Rutte dan nog de grootste kandidaten...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dijkhoff wordt gewoon gewipt na deze crisis. Je kunt toch niet gewoon thuisblijven met een snotneus in deze periode
Misschien dat het over een secundaire infectie gaat als gevolg van de corona?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:58 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
De bacteriële fase, wat bedoel je daar mee?
Als het afweersysteem het coronavirus bestreden heeft, worden de longen vatbaar voor een bacteriële infectie en dus moet dan antibioticum gegeven worden, alleen dan moeten die bacteriën niet resistent zijn. resistentie van bacteriën voor antibiotica is een groot probleem en kan voorkomen worden door niet heel makkelijk antibiotica te geven aan iedereen met een infectie. En dat doet men in NL niet, en wrs ook in Dld niet. Maar andere landen zijn daar wat onzorgvuldiger mee.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:58 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
De bacteriële fase, wat bedoel je daar mee?
Dat is wat NVIC zegt op dit moment in ieder geval anders weet ik het ook niet hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit kan ik dus moeilijk geloven, want anders zouden ze al echt wel nieuwe noodscenario’s opstarten.
Ketchup erbij...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 15:41 schreef Coco. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En weet je wat dit is in gebarentaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |