quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:05 schreef kwiwi het volgende:
Ik moest altijd een beetje lachen om die doomsday preppers - zag het programma toevallig net op tv voorbijkomen - maar degenen die volledig zelfvoorzienend zijn zitten er nu wel goed bij natuurlijk.
Dat is ook wel gedaan in Italië, maar ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment niet meer praktisch haalbaar was. IC-patiënten gaan niet met een gewone ambulance, en qua afstanden/reistijd is het ook een ander verhaal dan hier.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:00 schreef Breekfast het volgende:
Ik kwam net dit grafiekje tegen over het % bezette IC bedden in de verschillende regio's in Italië:
[ afbeelding ]
De eerste vraag die direct bij mij opkomt is waarom ze niet in hemelsnaam de patiënten herverdelen over de regio's waar nog meer IC bedden beschikbaar zijn. Zelfs in NL zijn we daar nu al mee bezig.
Ik denk dat het een makkelijk antwoord is. Want als wij zo'n makkelijke oplossibf bedenken, doen zij dat zeker.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:00 schreef Breekfast het volgende:
Ik kwam net dit grafiekje tegen over het % bezette IC bedden in de verschillende regio's in Italië:
[ afbeelding ]
De eerste vraag die direct bij mij opkomt is waarom ze niet in hemelsnaam de patiënten herverdelen over de regio's waar nog meer IC bedden beschikbaar zijn. Zelfs in NL zijn we daar nu al mee bezig.
Ik denk dat wij het voordeel hebben dat we nu naar Italië kunnen kijken en hoe het bij ons in het ergste geval kan lopen. We hebben meer tijd voor voorbereiding.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:06 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat is ook wel gedaan in Italië, maar ik kan me voorstellen dat het op een gegeven moment niet meer praktisch haalbaar was. IC-patiënten gaan niet met een gewone ambulance, en qua afstanden/reistijd is het ook een ander verhaal dan hier.
Nee, dit is een psychologisch effectquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:06 schreef Zipportal het volgende:
Griepepidemie lijkt nu toch teruggekeerd
https://www.rtlnieuws.nl/(...)9-hoesten-huisartsen
Klap na klap.
Uiteindelijk is is op dit moment het belangrijkst dat je 2 of 3 weken binnen kan blijven als het nodig is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:05 schreef kwiwi het volgende:
Ik moest altijd een beetje lachen om die doomsday preppers - zag het programma toevallig net op tv voorbijkomen - maar degenen die volledig zelfvoorzienend zijn zitten er nu wel goed bij natuurlijk.
Ik heb nou niet echt het idee dat er lering uit Italie wordt getrokken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat wij het voordeel hebben dat we nu naar Italië kunnen kijken en hoe het bij ons in het ergste geval kan lopen. We hebben meer tijd voor voorbereiding.
Doe dat lekker in het griepsubforum.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:06 schreef Zipportal het volgende:
Klap na klap.
los daarvan, maar die lui hamsteren ook toiletpapier hoor. Ze hamsteren toiletpapier en kogels.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat gaat ongelofelijk escaleren
Mja. Dat zijn natuurlijk gewoon mensen die zich anders nooit gemeld hadden bij de huisarts, dus er is niets teruggekeerd, het is meer vastgelegd dan andere jaren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:06 schreef Zipportal het volgende:
Klap na klap.
De mods zijn op.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:09 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Doe dat lekker in het griepsubforum.
Maar de kans is groot dat veel meer mensen dan normaal zich melden bij de huisarts. "Bij de stijging die nu wordt gezien, speelt de onrust over het nieuwe coronavirus ongetwijfeld een rol", zegt het onderzoeksinstituut Nivel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:06 schreef Zipportal het volgende:
Klap na klap.
Als dat griep- en coronavirus nu eens ruzie kregen in je lichaam dan was het prima.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:06 schreef Zipportal het volgende:
Klap na klap.
Het is zowat bij iedere ontwikkeling (hier of daar of every-waar) 'fingers crossed'.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat gaat ongelofelijk escaleren
Behalve harder op de rem trappen doen wij het qua schuifspel wel prima in Nederland. Er zijn zelfs al patiënten van Brabant naar Groningen gebracht. Aangezien het in Groningen relatief mee gaat vallen is dat heel verstandig.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat wij het voordeel hebben dat we nu naar Italië kunnen kijken en hoe het bij ons in het ergste geval kan lopen. We hebben meer tijd voor voorbereiding.
Heb je ook water?quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteindelijk is is op dit moment het belangrijkst dat je 2 of 3 weken binnen kan blijven als het nodig is.
Heb hier wat wokgroenten, gehakt, diepvriesgroenten, etc in de vriezer.
Daarnaast rijst, pasta en diverse sauzen / ingrediënten.
Ook wat soep, bouillonblokjes, vermicelli, ingevroren groepsoenten (oh, foutje), etc.
Mocht er een lockdown zijn of mocht ik in quarantaine moete, dan hou ik het wel een maandje vol.
En anders heb ik nog chocolate chip cookies
Whehetwitter:NicoledenHeijer twitterde op woensdag 18-03-2020 om 15:41:14Wanneer de eerste irritaties ontstaan.... 🤣🤣🤣 https://t.co/jH7SQX0ozE reageer retweet
Heb een warmtepomp en daar zit een 200 liter boilervat bij, dus als het water afgesloten zou zijn, heb ik sowieso 200 liter water dat ik ook werkelijk kan aftappen (zit een aftapkraan onder het vat voor onderhoud).quote:
Water komt uit de kraanquote:
Zeker niet.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb nou niet echt het idee dat er lering uit Italie wordt getrokken.
Helikopter? Wij kunnen het ook met een ambulance.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:01 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Komt dit niet vanwege het feit dat Italië qua oppervlakte een veel groter land is dan Nederland?
Hehe, ja...quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:12 schreef Toby56 het volgende:
Niet iedereen heeft zo'n dikke vriezer.
Wat kan het schelen, we hebben pleepapier voor 10 jaar.
Ik heb huisdieren ingevroren, voor het geval dat.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hehe, ja...
Vriezer is wel nuttig.
Ik heb huisdieren die ingevroren prooidieren eten dus een grote vriezer heb ik toch al nodig.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nee, dit is een psychologisch effect
mensen melden nu gewoon sneller
Flappie? Met z'n baasje gaat het ook al niet zo best...quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb huisdieren ingevroren, voor het geval dat.
Oeps...
Als nu het internet een aantal weken kapot zou zijn, dan breekt echt de hel losquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Water komt uit de kraan
Zelfs in Italië liggen de supermarkten nog prima vol, is er elektriciteit en komt er water uit de kraan. Wij willen in Nederland nog niet eens een bouwmarkt sluiten, laat staan water/elektriciteit.
Als dat ooit gebeurt dan is er wel een apocalypse aan de gang.
Geef eens heel rap mijn gordeldier terug jaquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb huisdieren ingevroren, voor het geval dat.
Oeps...
Arme Youp.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Flappie? Met z'n baasje gaat het ook al niet zo best...
Gewoon potje Monopoly of Riskquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Als nu het internet een aantal weken kapot zou zijn, dan breekt echt de hel los
Of lezen. Zijn er ook misschien eens wat minder domme posts hier.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gewoon potje Monopoly of Risk![]()
Zou ook eens goed voor ons zijn
Ik heb nog videobanden, en een videospeler. Eens kijken of ik dat apparaat nog aan de praat kan krijgen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Arme Youp.
En hij hoort ook nog tot de risicogroep.
Het begin van een vers is er al.
Hopelijk komt het weer goed met hem, dan mag hij voor z'n volgende show het rijmpje afmaken.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
dat zou wel vervelend zijn jaquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Als nu het internet een aantal weken kapot zou zijn, dan breekt echt de hel los
quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb nog videobanden, en een videospeler. Eens kijken of ik dat apparaat nog aan de praat kan krijgen.
Dat wordt dan voor die tijd nog even snel xhamsterhamsteren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Zou wel de beste maatregel zijn. Internet eruit knallen.
Understatement of the year .....quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:17 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
dat zou wel vervelend zijn ja
Bij bouwmarkten gaat het speeksel toch wat minder in het rond dan bij carnaval.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zeker niet.
Kijk naar Brabant met de carnaval: mensen dicht bij elkaar in grote groepen in cafe's en feesttenten.
Kijk naar de situatie nu: mensen dicht bij elkaar op markten, in supermarkten, in winkels, in bouwmarkten, in tuincentra, etcetera.
En dan denken sommigen dat het binnenkort allemaal voorbij is...
''Geen paniekzaaien, aan de griep gaan meer mensen dood''quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Door dit soort mensen (en die hebben we veel in Nederland) zal het juist langer duren allemaal, er is geen besef van de malaise.. we moeten allemaal zeer blij zijn wanneer we eind April een beetje in rustiger vaarwater komen.
Hij is geen royal hoor ....quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:19 schreef MichaelScott het volgende:
Zouden ze de biografie voor een eventueel overlijden van Youp al geupdate hebben?#dtv
Staat me iets van bij dat ze van de meest bekende Nederlanders al zo'n filmpje klaar hebben staan.
Bangmakerij schieten we idd geen bal mee op.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:20 schreef SunZomer het volgende:
[..]
''Geen paniekzaaien, aan de griep gaan meer mensen dood''
Griepepidemie lijkt teruggekeerd Pas maar op.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:20 schreef SunZomer het volgende:
[..]
''Geen paniekzaaien, aan de griep gaan meer mensen dood''
Ik lees momenteel gedichten van Rutger Kopland (1934-2012):quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:16 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Of lezen. Zijn er ook misschien eens wat minder domme posts hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |