Waar baseer je dit op? Een grote stijging ligt inmiddels meer voor de handquote:Op donderdag 19 maart 2020 19:43 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Ja oke, ik zeg ook niet dat het peanuts is en dat er niets meer gaat gebeuren. Maar vanaf nu gaan we het gewoon met Nederlandse degelijkheid op een fatsoenlijke en gecontroleerde manier langzaam maar zeker weer kantelen de goede kant op...
Geen of nauwelijks extremiteiten of sensationele berichten meer denk ik.
Kijk ik snap dat het spannend/sensationeel is als je hoort dat grote evenementen als EK wordt uitgesteld, of dat het leger de straat op gaat om mensen in lockdown te forceren. Of zoals vorige week zondag dat de scholen dicht gaan. Dat soort “spannende” dingen verwacht ik niet meer, al is het alleen maar omdat er nog weinig resteert natuurlijk
Das geen 1.5 meter tussen iedereenquote:
quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:44 schreef Plots het volgende:
[..]
Persco van vandaag is afgelopen. Zal we op het youtube kanaal van de NOS komen. Houd die even in de gaten.
1) Niet meer testen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:44 schreef Kyran het volgende:
Kunnen de mensen die denken dat alles vanaf begin april weer normaal gaat draaien even uitleggen waarom ze dat denken? Is het virus dan verdwenen? Hebben wij dan opeens duizenden extra bedden op de IC's? Blijven de mensen opeens maar 2-3 dagen op de IC, in plaats van 2-3 weken?
Wat gaat er gebeuren in de komende twee weken dat voor zo ontzettend veel capaciteit in de zorg gaat zorgen dat wij een virusuitbraak kunnen gaan negeren? Groepsimmuniteit dat al na 0.2-0.3% komt opzetten?
Wat mis ik
Ik heb geen cubiclequote:Op donderdag 19 maart 2020 19:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
1) Niet meer testen.
2) Hoera, het aantal besmettingen is gedaald!
3) Hup, nu kappen met dat thuiswerkgezeik en gewoon weer terug naar je cubicle of we schoppen je ernaartoe.
4) Hopen en bidden dat groepsimmuniteit werkt.
Zoiets?
Volgende week 500 tot 1000 coronapatiënten op IC's verwachtquote:Op donderdag 19 maart 2020 19:48 schreef -river- het volgende:
Ik denk dat dit weekend er een grote groep bijkomt op het IC.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:49 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgende week 500 tot 1000 coronapatiënten op IC's verwacht
Volgens mij mis je niets.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:44 schreef Kyran het volgende:
Kunnen de mensen die denken dat alles vanaf begin april weer normaal gaat draaien even uitleggen waarom ze dat denken? Is het virus dan verdwenen? Hebben wij dan opeens duizenden extra bedden op de IC's? Blijven de mensen opeens maar 2-3 dagen op de IC, in plaats van 2-3 weken?
Wat gaat er gebeuren in de komende twee weken dat voor zo ontzettend veel capaciteit in de zorg gaat zorgen dat wij een virusuitbraak kunnen gaan negeren? Groepsimmuniteit dat al na 0.2-0.3% komt opzetten?
Wat mis ik
Is ook aangekondigd he.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:48 schreef -river- het volgende:
Ik denk dat dit weekend er een grote groep bijkomt op het IC.
Inderdaad. Tot nu toe blijft corona nog mijlenver achter op de griep. Hopen dat het zo blijftquote:Op donderdag 19 maart 2020 19:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Volgens mij mis je niets.
De "gewoon een griepje" geluiden doen al weken, zo niet langer de ronde.
Tot nu toe hebben ze geen gelijk gekregen.
Lijkt niet alleen, dat is ook zo. Ze zijn meer gaan testen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:48 schreef schommelstoel het volgende:
Amurica lijkt nu wel steeds harder te gaan zeg.
Door dit soort mensen (en die hebben we veel in Nederland) zal het juist langer duren allemaal, er is geen besef van de malaise.. we moeten allemaal zeer blij zijn wanneer we eind April een beetje in rustiger vaarwater komen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:44 schreef Kyran het volgende:
Wat mis ik
Fijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Inderdaad. Tot nu toe blijft corona nog mijlenver achter op de griep. Hopen dat het zo blijft
met een zwaar bewapende bevolking gaat dat nog lachen worden als mensen geen zorg kunnen krijgen...quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:48 schreef schommelstoel het volgende:
Amurica lijkt nu wel steeds harder te gaan zeg.
Ja, die geluiden zijn helder, maar zie geen onderbouwing.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Volgens mij mis je niets.
De "gewoon een griepje" geluiden doen al weken, zo niet langer de ronde.
Tot nu toe hebben ze geen gelijk gekregen.
Altijd moeilijk, een ‘N’ schrijven.twitter:jabinbotsford twitterde op donderdag 19-03-2020 om 19:06:17Close up of President @realDonaldTrump notes is seen where he crossed out "Corona" and replaced it with "Chinese" Virus as he speaks with his coronavirus task force today at the White House. #trump #trumpnotes https://t.co/kVw9yrPPeJ reageer retweet
Trump gaat binnen nu en een paar weken zijn broek volpoepen uit angst.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
met een zwaar bewapende bevolking gaat dat nog lachen worden als mensen geen zorg kunnen krijgen...
Mijn god ja, daar wil je niet aan denken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
met een zwaar bewapende bevolking gaat dat nog lachen worden als mensen geen zorg kunnen krijgen...
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 19-03-2020 om 18:45:04Italy reports 5,322 new cases of coronavirus and 427 new deaths, raising total to 41,035 cases and 3,405 dead. Death toll in Italy now surpasses that of China. https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
Daarom zou ik ervoor zijn als de keiharde waarheid in Nederland zoveel mogelijk in beeld komt. Creëer je vast paniek mee maar dan wordt het wel veel serieuzer genomen door de goegemeente.when the shit hits the fan.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Door dit soort mensen (en die hebben we veel in Nederland) zal het juist langer duren allemaal, er is geen besef van de malaise.. we moeten allemaal zeer blij zijn wanneer we eind April een beetje in rustiger vaarwater komen.
Paniek paniekquote:Op donderdag 19 maart 2020 19:49 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Volgende week 500 tot 1000 coronapatiënten op IC's verwacht
https://www.volkskrant.nl(...)-kogels-in~b742b321/quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2544164/
1/999#p192150227]donderdag 19 maart 2020 19:57[/url] schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Mijn god ja, daar wil je niet aan denken.
Komt dit niet vanwege het feit dat Italië qua oppervlakte een veel groter land is dan Nederland?quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:00 schreef Breekfast het volgende:
Ik kwam net dit grafiekje tegen over het % bezette IC bedden in de verschillende regio's in Italië:
[ afbeelding ]
De eerste vraag die direct bij mij opkomt is waarom ze niet in hemelsnaam de patiënten herverdelen over de regio's waar nog meer IC bedden beschikbaar zijn. Zelfs in NL zijn we daar nu al mee bezig.
Zou al heel veel helpen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:59 schreef maily het volgende:
Bewaking/politie bij de supermarkt, en maar zoveel mensen tegelijk naar binnen.
En geen hele gezinnen ......
Yep.quote:Op donderdag 19 maart 2020 19:57 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Mijn god ja, daar wil je niet aan denken.
Ik denk dat ze nogal slim zijn om het niet overal heen te verplaatsen, dat personeel wordt gegarandeerd ziek en neemt t weer mee naar huis en dan zijn in no time alle regios verpestquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:01 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Komt dit niet vanwege het feit dat Italië qua oppervlakte een veel groter land is dan Nederland?
Dat gaat ongelofelijk escalerenquote:
dat zijn mensen, die zich moeilijk kunnen aanpassen aan veranderingenquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:02 schreef Kyran het volgende:
Het schuift ook steeds weer op.
Twee weken geleden toen wij hier riepen dat 1150 bedden niet genoeg zouden zijn werder wij paniekzaaiers genoemd. Nu zegt NVIC dat er volgende week 500-1000 patiënten bij kunnen komen, terwijl er al 210 op de IC liggen en standaard ongeveer 250 bedden voor spoedgevallen worden gebruikt.
Nog kiezen sommigen er voor om hun kop in het zand te steken. Ik kan daar echt niet bij.
De realiteit haalt je vanzelf een keer in als je een struisvogel bent.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:02 schreef Kyran het volgende:
Het schuift ook steeds weer op.
Twee weken geleden toen wij hier riepen dat 1150 bedden niet genoeg zouden zijn werder wij paniekzaaiers genoemd. Nu zegt NVIC dat er volgende week 500-1000 patiënten bij kunnen komen, terwijl er al 210 op de IC liggen en standaard ongeveer 250 bedden voor spoedgevallen worden gebruikt.
Nog kiezen sommigen er voor om hun kop in het zand te steken. Ik kan daar echt niet bij.
Die regio's zijn iets groter en verder uit elkaar dan in Nederlandquote:Op donderdag 19 maart 2020 20:00 schreef Breekfast het volgende:
Ik kwam net dit grafiekje tegen over het % bezette IC bedden in de verschillende regio's in Italië:
[ afbeelding ]
De eerste vraag die direct bij mij opkomt is waarom ze niet in hemelsnaam de patiënten herverdelen over de regio's waar nog meer IC bedden beschikbaar zijn. Zelfs in NL zijn we daar nu al mee bezig.
Als dat al een probleem zou zijn, dan nog kun je toch het hele land laten mee schuiven richting het zuiden? Patiënten van Noord-Italië naar Midden-Italië overplaatsen, en patiënten van Midden-Italië naar Zuid-Italië overplaatsen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:01 schreef Greenpeas het volgende:
[..]
Komt dit niet vanwege het feit dat Italië qua oppervlakte een veel groter land is dan Nederland?
Grotere afstanden en belachelijke aantallen. In Nederland hebben wij nog maar 210 patiënten. Je kan ze opnemen, beademen, rustig in een ambulance schuiven en 30-45 minuten verderop bij een andere prima ziekenhuis afleveren. Nu heb je zelfs de tijd om drie uur te rijden en ze in Groningen af te leveren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:00 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat die regio's die plekken zelf nog zeer hard nodig gaan hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2020 20:00 schreef Breekfast het volgende:
[ afbeelding ]
sickquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |