Het is een ziekenhuis in Delft. Ik kan mij voorstellen dat de Technische Universiteit bezig is om iets op poten te zetten, in samenwerking met de industrie.twitter:RPP_Plaatwerk twitterde op woensdag 18-03-2020 om 21:48:15Vandaag hebben we een bijzondere order binnen gekregen, het produceren van neusvleugeltjes voor de productie van mondkapjes voor het Reinier de Graaf Ziekenhuis. Uiteraard werken we hier heel erg graag aan mee. https://t.co/qOZxrvEd0v reageer retweet
Ja ondertussen weten we ook wel dat het nieuws ook hier behoorlijk gemanipuleerd wordt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:28 schreef ToT het volgende:
[..]
130/100 hier!Huisarts heeft me altijd gezegd dat dat op mijn leeftijd volgens de tabelletjes absoluut geen kwaad kan, maar stel dat ik om zou kiepen door dit virus: "Zie je wel? Weer eentje met een onderliggende kwaal. Was toch al een kwestie van tijd voor hij zou komen te overlijden."
Wat ik zeg dat is bijstandsniveau die regeling van de overheid, daarmee kan ik niet eens mijn vaste lasten betalen. En keuze, keuze?quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vervelend, maar voor veel ZZP'ers is dat wel een keuze, en dan bedoel ik niet de postbezorgers of beroepen waar je alleen als ZZPer kunt werken.
Daarvan zullen er waarschijnlijk een hoop zijn die ook gewoon in het buitenland verblijven om te overwinteren, dus die komen dat waarschijnlijk wel door. Schrijnend is wel de mensen die op vakantie zijn gegaan in januari/februari die nu terug willen, niet terug kunnen en bij alles waar ze aankloppen wordt gevraagd waar je vandaan komt: Europa, nee sorry dan kunnen we je niet helpen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:29 schreef THEFXR het volgende:
250.000 Nederlanders in het buitenland, hoe gaan die overleven?
Verstandig; het is makkelijk om angstig te worden. Af en toe een break is wel zo prettig!quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:30 schreef bitterbal het volgende:
Lekker onderwerp jongens.
Ik neem ff corona pauze hier
Yup, ik vind die thuisbezorgacties van de restaurants ook wel mooi... dan gaat die sector niet helemaal genadeloos onderuit.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:30 schreef Simmertje het volgende:
Toch wel "mooi" om te zien dat in crisistijden de meeste innovatieve projecten tot stand komen.
Dat jij een duur leventje hebt kan de overheid niks aan doen, je krijgt iig ietsquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik zeg dat is bijstandsniveau die regeling van de overheid, daarmee kan ik niet eens mijn vaste lasten betalen. En keuze, keuze?
Typisch weer...quote:
De maandlandingen in 1969-1972 kunnen als indirect gevolg gezien worden van de 2e Wereldoorlog!quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:30 schreef Simmertje het volgende:
Toch wel "mooi" om te zien dat in crisistijden de meeste innovatieve projecten tot stand komen.
Fittness enz via youtube een idee?quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Gewoon kut.
Wereld: diepe economische schade, schone lucht, veel slachtoffers
Salina: viesdik (want weinig tot geen beweging en veel eten door stress), plus vies lang haar wegens geen bezoek kapper mogelijk.
[..]
Dit.
Denk er maar eens over na hoe jij 30 dagen geleden in de wereld stond.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:09 schreef Claude_Viole het volgende:
Iedereen heeft het over een uitstel van 30 dagen door het virus. Soortscholen, veel winkel, kappers tot begin april gesloten
Maar dan ben ik benieuwd...
Hoe zou de boel er over 30 dagen uitzien?
In Italie is men bezig beademings apparatuur te printen, toen ze de CAD tekening opvroegen bij de producent kregen ze gelijk met Claims te maken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:29 schreef Jojoke het volgende:
Sommige ziekenhuizen zijn begonnen met eigen productie van mondkapjes?Het is een ziekenhuis in Delft. Ik kan mij voorstellen dat de Technische Universiteit bezig is om iets op poten te zetten, in samenwerking met de industrie.twitter:RPP_Plaatwerk twitterde op woensdag 18-03-2020 om 21:48:15Vandaag hebben we een bijzondere order binnen gekregen, het produceren van neusvleugeltjes voor de productie van mondkapjes voor het Reinier de Graaf Ziekenhuis. Uiteraard werken we hier heel erg graag aan mee. https://t.co/qOZxrvEd0v reageer retweet
Gisteren had KimGod het virus nog overwonnen.twitter:NOS twitterde op donderdag 19-03-2020 om 10:18:52Humanitaire ramp dreigt in Noord-Korea, Kim geeft problemen toe https://t.co/3QmEJjWsEO reageer retweet
Dag 3 nog maar hequote:Op donderdag 19 maart 2020 10:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Gewoon kut.
Wereld: diepe economische schade, schone lucht, veel slachtoffers
Salina: viesdik (want weinig tot geen beweging en veel eten door stress), plus vies lang haar wegens geen bezoek kapper mogelijk.
[..]
Dit.
Niet zo duur, luxe, ongeveer 1.100 ¤ vaste lasten plus nog wat variabele kosten. Bijstand is 940 ¤.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat jij een duur leventje hebt kan de overheid niks aan doen, je krijgt iig iets
Rocketman zoekt het maar lekker uit.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:32 schreef Wereldgozer het volgende:
Gisteren had KimGod het virus nog overwonnen.twitter:NOS twitterde op donderdag 19-03-2020 om 10:18:52Humanitaire ramp dreigt in Noord-Korea, Kim geeft problemen toe https://t.co/3QmEJjWsEO reageer retweet
Op naar het Remco Breuker topic.
Het mooiste zou zijn als we vanaf ook in de toekomst zelfvoorzienend zouden kunnen zijnvoor dit soort extreme omstandigheden... dat is ook wel ergens een leerpunt misschien.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:29 schreef Jojoke het volgende:
Sommige ziekenhuizen zijn begonnen met eigen productie van mondkapjes?Het is een ziekenhuis in Delft. Ik kan mij voorstellen dat de Technische Universiteit bezig is om iets op poten te zetten, in samenwerking met de industrie.twitter:RPP_Plaatwerk twitterde op woensdag 18-03-2020 om 21:48:15Vandaag hebben we een bijzondere order binnen gekregen, het produceren van neusvleugeltjes voor de productie van mondkapjes voor het Reinier de Graaf Ziekenhuis. Uiteraard werken we hier heel erg graag aan mee. https://t.co/qOZxrvEd0v reageer retweet
https://www.ad.nl/binnenl(...)a-ontstaat~ae8f611a/quote:Landelijke bloedtest om te zien of in Nederland immuniteit tegen corona ontstaat
Met een nieuwe bloedtest gaan onderzoekers van de Nederlandse bloedbanken een landelijk bevolkingsonderzoek doen naar het nieuwe coronavirus. Doel is om te achterhalen hoe breed het virus is verspreid en hoe snel de samenleving immuniteit tegen de ziekte opbouwt.
De test wordt uitgevoerd op bloed van tienduizenden bloed- en plasmadonoren van bloedbank Sanquin. Onderzocht wordt of die donoren antistoffen hebben aangemaakt tegen het virus. De bloedtesten moeten duidelijk maken of er in Nederland al een grote groep bestand is tegen corona.
Goede vertegenwoordiging
Hoogleraar en arts-microbioloog Hans Zaaijer van Sanquin: ,,Er komen dagelijks ongeveer tweeduizend bloeddonoren bij de bloedbank, dat is een goede vertegenwoordiging van de mensen van 18 tot 79 door het hele land. We gaan de eerste monsters deze week meten en als alles goed gaat, meten we twee weken van nu de hele bulk. We beginnen met tienduizend mensen, dat zijn alle mensen die in Nederland in één week bloed doneren.’’
Het plan is om die bloedtest om de zoveel weken te herhalen. Daarmee ontstaat een goed beeld van de groeiende groepsimmuniteit tegen corona in Nederland. In Nederland zijn 331.000 bloeddonoren, zo’n tienduizend donoren geven wekelijks bloed. Zaaijer: ,,Ongeveer 99 procent heeft toestemming gegeven op onderzoek naar zijn of haar bloed en verder kan het volledig geanonimiseerd worden.’’
De bloedbanken mikken vooral op plasmadonoren, omdat die groep vaker komt doneren. Die mogen elke twee weken plasma geven, maar doen dat gemiddeld zo’n vijf keer per jaar. Doordat die donoren regelmatig terugkomen, moeten herhaaldelijke bloedtesten uit gaan wijzen hoeveel mensen in Nederland immuun zijn voor corona. Hoe groter het percentage van patiënten dat van corona is genezen, hoe sneller de samenleving groepsimmuniteit opbouwt.
De komende weken en maanden gaan onderzoekers alle Nederlandse bloedbanken bloed testen van mensen uit alle leeftijdsgroepen om te zien of er in het lichaam antistoffen zijn aangemaakt.
De komende weken en maanden gaan onderzoekers alle Nederlandse bloedbanken bloed testen van mensen uit alle leeftijdsgroepen om te zien of er in het lichaam antistoffen zijn aangemaakt.
Viroloog Marion Koopmans van het Rotterdamse Erasmus MC, die ook de World Health Organisation (WHO) adviseert over de aanpak van het coronavirus, meldt dat zij in de regio Rotterdam ook gaat starten met vergelijkbare bloedtesten. ,,Alles ligt klaar en we zijn gestart met testen om de beginstand te bepalen. Wij nemen alle leeftijdsgroepen mee, óók kinderen.’’ De bekende viroloog geeft aan toestemming te hebben gekregen om bloed van mensen uit verschillende leeftijdsgroepen te testen. ,,Dat gaan we komende weken en maanden doen om vast te stellen hoe snel we immuniteit zien ontstaan.”
Griepachtige klachten
Een van de groepen bij wie de nulmeting voor corona zou kunnen worden uitgevoerd zijn bloeddonoren, die toestemming hebben gegeven om hun bloed te gebruiken voor onderzoek.
Een van de groepen bij wie de nulmeting voor corona zou kunnen worden uitgevoerd zijn bloeddonoren, die toestemming hebben gegeven om hun bloed te gebruiken voor onderzoek.
Een deel van de Nederlanders kampt momenteel met griepachtige klachten (hoesten, keelpijn, koorts) en vraagt zich af of het corona heeft. Of mensen die zelf graag willen weten of ze corona onder de leden hebben, zich ook kunnen aanmelden voor een test? ,,Nee, dat is nog niet aan de orde’’, zo verklaart Koopmans. Sanquin laat weten dat de bloedtest erop gericht is om te bepalen in hoeverre er in Nederland groepsimmuniteit tegen corona is ontstaan. En dat het niet is om individuele donoren uitsluitsel te geven over of ze wel of geen corona hebben gehad.
Collega-viroloog Bart Haagmans van het Erasmus MC bevestigt dat er testen zijn gemaakt om antistoffen te meten. ,,Die zijn beschikbaar, getest en gevalideerd.’’ Dit was voor de virologen een spannend proces. ,,Want het is belangrijk om te zien of die test antistoffen kunnen aantonen die specifiek dít virus kunnen herkennen’’, benadrukt hij. ,,Je moet geen vals positieven hebben, maar dat was niet het geval.’’
‘Cruciaal’
Viroloog Ab Osterhaus benadrukt hoe belangrijk zo’n algemeen bevolkingsonderzoek is: ,,Dat is cruciaal. Je moet weten hoe zo’n virus in de bevolking verspreid is, wat de infectiegraad is?” Omdat lang niet alle patiënten met coronaverschijnselen nog getest worden, zijn de RIVM-cijfers geen effectieve graadmeter om te kijken hoezeer het coronavirus zich verspreid heeft.
Collega-viroloog Janke Schinkel van het Amsterdam UMC is ook voorstander van een groot onderzoek: ,,Dat geeft een goede dwarsdoorsnede, hoeveel mensen zijn nu daadwerkelijk besmet?” Deze steekproef geeft dan een beter beeld van de werkelijke verspreiding van het gevreesde virus, hetgeen de statistieken rond sterfte en IC-opnames ook in een ander perspectief kan plaatsen.
Ik vond die showtjes altijd wel prima, maar die bolle gek slaat nu helemaal door.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Verdeeldheid in het rechtse kamp dus....
Terwijl Geert en Thierry pleiten voor een extreme Lockdown vindt Robert deze Lockdown-light nog veel te veel van het goede....
Terwijl menige rechtse GeenStijl-reaguurder Rutte al afschildert als een bewuste bejaardenmoordenaar, windt Robert er al helemaal geen doekjes.
"Ik gun iedereen een lang leven, maar de dood hoort ook bij het leven".
Bejaarden gaan nu eenmaal dood en bij sommige omstandigheden gewoon iets eerder. Punt.
Eet that!
Veel ZZPers maken bewust de keuze om niet voor een baas te werken, dan verdien je wel wat meer, maar het heeft ook een risico. Zelf zou ik prima als ZZPér kunnen werken, maar geld vind ik gewoon minder interessant.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik zeg dat is bijstandsniveau die regeling van de overheid, daarmee kan ik niet eens mijn vaste lasten betalen. En keuze, keuze?
Er wonen daar ook andere mensen dan de Grote Leider hè...quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:33 schreef Zipportal het volgende:
Rocketman zoekt het maar lekker uit.
Je ziet het nog steeds. Hele gezinnen die boodschappen gaan doen. Groepjes jeugd samen in de winkel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:33 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Amsterdamse politie bezorgd over jongeren op straat: ’Te weinig afstand’
https://www.telegraaf.nl/(...)at-te-weinig-afstand
Zelfde als in Nederland.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:29 schreef THEFXR het volgende:
250.000 Nederlanders in het buitenland, hoe gaan die overleven?
Ik dacht dat-ie een soort imitatie van Alex Jones gaf, als cabaretje...quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:33 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ik vond die showtjes altijd wel prima, maar die bolle gek slaat nu helemaal door.
Noord-Korea is continu een humanitaire rampquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:32 schreef Wereldgozer het volgende:
Einde Noord Koreaquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:32 schreef Wereldgozer het volgende:
quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:32 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Fittness, aerobic enz enz via youtube een idee?![]()
Doegquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:30 schreef bitterbal het volgende:
Lekker onderwerp jongens.
Ik neem ff corona pauze hier
Ik hoorde gisteren berichten over de abn of rabo geloof ik die aan het denken waren om bv hypotheekbetalingen tijdelijk stop te leggen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beterschap en sterkte ...quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:34 schreef Logician2.0 het volgende:
Huisarts belde mij net en denkt dat wij het echt wel hebben.. ggd test alleen echt nog steeds niet.. hij gaat nogmaals bellen en belt later terug maar wij moeten nogmaals2wk thuisblijven
Sterkte.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:34 schreef Logician2.0 het volgende:
Huisarts belde mij net en denkt dat wij het echt wel hebben.. ggd test alleen echt nog steeds niet.. hij gaat nogmaals bellen en belt later terug maar wij moeten nogmaals2wk thuisblijven
Oh echtquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:34 schreef Logician2.0 het volgende:
Ze zullen wel moetenquote:Op donderdag 19 maart 2020 10:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, ik vind die thuisbezorgacties van de restaurants ook wel mooi... dan gaat die sector niet helemaal genadeloos onderuit.
Dat is rot, maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Hoe gaat het nu met je?quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:34 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik zou dan in de toekomst nooit meer bij zo'n producent bestellen. Schandelijke opstelling. Ik denk dat Philips patenten heeft liggen, misschien dat zij willen meewerken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Italie is men bezig beademings apparatuur te printen, toen ze de CAD tekening opvroegen bij de producent kregen ze gelijk met Claims te maken.
Oei. Sterkte.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:34 schreef Logician2.0 het volgende:
Sociale bijstand is volgens mij 1.635,60 bruto.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet zo duur, luxe, ongeveer 1.100 ¤ vaste lasten plus nog wat variabelen kosten. Bijstand is 940 ¤.
Sterkte!quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:34 schreef Logician2.0 het volgende:
Als je goed ziek bent heb je geen tijd om op FOK! te posten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh echtVallen de symptomen mee of zijn jullie goed ziek?
Voor een gezin ja.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:35 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Sociale bijstand is volgens mij 1.635,60 bruto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |