SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doden in Nederland
....
17-03 43 (+19)
18-03 58 (+15)
* De debatten zijn te volgen op:
-Ziggo kanaal 502
-KPN kanaal 81
-NOS.nl
-https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
-NPO smart app
Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lonaa op 19-03-2020 09:42:54 ]Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Was gister even in de stad, maar vrijwel alles was dicht.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Grote ketens als WE, C&A etc sluiten niet voor niets - het is niet meer rendabel (ook al scharen ze het onder 'gezondheidsredenen' voor klant en personeel).
Je raekt an de dinge geweun.![]()
Wacht maar tot het dodental hier ook rap zal gaan toenemenquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:17 schreef LTVDK het volgende:
Ook wel 'apart' om te zien dat naarmate de getallen stijgen hoe minder 'persoonlijk' het wordt ofzo. Bij de eerste besmettingen in NL ontplofte heel internet inclusief dit topic, de eerste tientallen werden bijgehouden met waar en wanneer. Nu komen er elke dag nieuwe cijfers bij en of dat er nou 350 of 360 zijn, iedereen (mezelf incluis) bedankt voor de informatie en gaat weer verder.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Dat plaatje in de OP van de GGD van Nederland is hopeloos achterhaald.
Kan daar een nieuwe in of deze eruit?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Ja, dat is zeker waar. Het is ook lastig om grote getallen nog 'persoonlijk' te presenteren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar de informatie wordt sowieso ook steeds algemener; het wordt ook meer als statistieken gepresenteerd.
Via andere media zijn we er achter gekomen dat er hier in de stad toch nog weer een extra corona-geval er bij gekomen was, na een weekje stabiliteit.
Maar die algemene kaart van zoveel besmettingen per 100.000 inwoners; ja dan wordt het idd echt een statistiek.Dat wel inderdaad, maar ik heb nog geen hysterie of paniek meegemaakt, die ik in dit topic en in verschillende media wel voorbij zie komen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, je ziet wel degelijk ongekende verschijnselen nu: stille straten, een berustend/vreemd gevoel onder de mensen, argwaan en onzekerheid..Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Dat is nu eigenlijk al bezig, de eerste paar werden helemaal uitgelicht en alles, en nu weet ik niet eens zeker of er gisteren nu 12 of 15 bij zijn gekomen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wacht maar tot het dodental hier ook rap zal gaan toenemenOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
https://www.craftpassion.(...)atsapp&utm_source=im
Kunnen mensen die nu toch thuiszitten dit niet maken voor hun eigen bescherming?
Of meer ook om anderen te beschermen..![]()
Dit blijft het beste nieuws van deze week.
99% of Those Who Died From Virus Had Other Illness, Italy Says
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-says
👌👍![]()
Het tast je longen hart en lever aan. De schade is blijvend of het herstel is onbekend. Men moet eens een onderzoek doen naar SARS overlevenden wat daarbij de schade is geweest en hoe die t doen 17 jaar later.quote:Op donderdag 19 maart 2020 07:55 schreef HiZ het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat Nederlanders denken te weten over de lange termijn effecten van deze ziekte dat men nu al besluit om mensen niet op de IC te leggen omdat ze nooit meer normaal zullen kunnen leven?
Zie volkskrant.nl
Als jij eenmaal op de IC ligt met invasieve beademing, dus de slang via je neus of via je keel en je saturatie rond de 85% hangt, tja dan kun je daar wel levend uitkomen. Maar of je daar ooit van hersteld is maar zeer groot de vraag.
Mijn partner werkt op een NICU waar voornamelijk vroeggeboortes komen met onderontwikkelde longen en die longen ontwikkelen zich nog en ook daar vele met nooit volledig longcapiciteit maar hun voordeel is dat het lichaam zich nog aanpast. Bij volwassenen niet meer.![]()
Echt, meen je dit serieus?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:24 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Omdat het een virus net zo dodelijk is als de griep. Dat is nu wel duidelijk geworden de laatste maanden. De mensen die dood gaan van corona, gaan ook dood van een griep. Dit is alleen de laatste zet.![]()
![]()
https://www.omroepbrabant(...)hia-Ziekenhuis-Breda
Een sterfgeval erbij helaas. In het Amphia nu 35 patienten in totaal, waarvan 13 mensen op de IC bij een capaciteit van 30 (geen idee of dat dan puur Coronacapaciteit is of de hele IC-capaciteit). Daarnaast ook iemand ontslagen uit het ziekenhuisOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Welke? En heb je een link voor een nieuwe?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:27 schreef vosss het volgende:
Dat plaatje in de OP van de GGD van Nederland is hopeloos achterhaald.
Kan daar een nieuwe in of deze eruit?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Dat laatste is erg positief nieuwsquote:Op donderdag 19 maart 2020 09:28 schreef TheVulture het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)hia-Ziekenhuis-Breda
Een sterfgeval erbij helaas. In het Amphia nu 35 patienten in totaal, waarvan 13 mensen op de IC bij een capaciteit van 30 (geen idee of dat dan puur Coronacapaciteit is of de hele IC-capaciteit). Daarnaast ook iemand ontslagen uit het ziekenhuis. Sowieso iets waar je moeilijk cijfers over kan vinden, hoeveel mensen zijn er inmiddels genezen en ontslagen uit ziekenhuizen? Dat lijkt niet direct ergens te zien te zijn.
![]()
Ja, alle mensen die sterven aan corona hebben een onderliggend ziekte https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-saysquote:![]()
Ga weg met je aluhoed. Ziekte slaat niemand over hoor.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:29 schreef funnywell het volgende:
[..]
Wel mooi, straks gewoon een sterke mensenbevolking. Precies zoals de NWO en Bill Gates het wil hebben.![]()
Die boven die bewegende grafiek staat.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Welke? En heb je een link voor een nieuwe?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
ik ben zelf niet bang om besmet te worden, ben mid 30 en ondanks alle horror verhalen ga ik er vanuit dat ik dan bij de 80% zal behoren die geen of milde symptomen zal krijgen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Inmiddels hoop ik eigenlijk alleen nog maar dat diegene waar ik om geef niet ziek worden en of de pijp uit creperen.
Dat huis en alle mogelijke toestand van schulden of weet ik veel dat zien we straks wel weer.
de mensen die in de risicogroep zitten in mijn naaste familie zien er inmiddels de ernst van in en zitten thuis (heb mijn moeder al 2 wkn niet gezien) als ze dat volhouden zie ik dat nog wel goedkomen
het gaat vooral de nasleep worden dat echt de hele economie de nek is omgedraaid. dit gaat echt
heel lang duren.
the covid great depression.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Hier kun je het zien: https://ncov2019.live/quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:30 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat laatste is erg positief nieuws. Sowieso iets waar je moeilijk cijfers over kan vinden, hoeveel mensen zijn er inmiddels genezen en ontslagen uit ziekenhuizen? Dat lijkt niet direct ergens te zien te zijn.
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Denk het, niet gevraagd om eerlijk te zijn, maar zou voor de hand liggen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die datum van piekbelasting is gebaseerd op de dag dat ze semi-lockdown met het sluiten van de horeca en evenementen toepasten? Valt op zich wat voor te zeggen... dan zou je voor Brabant al wel iets eerder een stabilisatie moeten zien, eigenlijk vanaf een dezer dagen al.
Verder zei ze alleen nog dat gisteren 24 patiënten met coronaklachten bij SEH in Uden waren aangemeld.
In UMCU nu 4 patiënten, waarvan 2 op IC.![]()
Na de eerste paniek, denk ik dat het allemaal wel mee gaat vallen. Het virus is al onder ons en de gevolgen vallen nog alleszins mee. In China komen er geen gevallen meer bij en zijn er ongeveer 80.000 gevallen geweest. in China 3000 doden. Erg...maar dat kan ook gebeuren bij een normale griep. Wellicht gaan we de route op van het jaar 2000 probleem. Veel paniek, en achteraf was de analyse dat de impact mee was gevallen, juist door alle maatregelen. Hope dat we daar over een paar maanden ook zo op terug kijken.![]()
Echt niet allemaal, ook die jong en vitaal zijn gestorven.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:30 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ja, alle mensen die sterven aan corona hebben een onderliggend ziekte https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-says![]()
Klop, de massa hysterie is erger dan de ziekte zelf.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:30 schreef Fukushima het volgende:
[..]
ik ben zelf niet bang om besmet te worden, ben mid 30 en ondanks alle horror verhalen ga ik er vanuit dat ik dan bij de 80% zal behoren die geen of milde symptomen zal krijgen.
de mensen die in de risicogroep zitten in mijn naaste familie zien er inmiddels de ernst van in en zitten thuis (heb mijn moeder al 2 wkn niet gezien) als ze dat volhouden zie ik dat nog wel goedkomen
het gaat vooral de nasleep worden dat echt de hele economie de nek is omgedraaid. dit gaat echt
heel lang duren.
the covid great depression.
Wat maken we elkaar onnodig bang. Och ja, zit in de mens ingebakken.![]()
Gast we zijn pas 1/2 week achter Italiequote:Op donderdag 19 maart 2020 09:31 schreef zoost het volgende:
Na de eerste paniek, denk ik dat het allemaal wel mee gaat vallen. Het virus is al onder ons en de gevolgen vallen nog alleszins mee. In China komen er geen gevallen meer bij en zijn er ongeveer 80.000 gevallen geweest. in China 3000 doden. Erg...maar dat kan ook gebeuren bij een normale griep. Wellicht gaan we de route op van het jaar 2000 probleem. Veel paniek, en achteraf was de analyse dat de impact mee was gevallen, juist door alle maatregelen. Hope dat we daar over een paar maanden ook zo op terug kijken.
Geen paniek zegt ie![]()
![]()
Jij geloofd wat China publiceert?quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:31 schreef zoost het volgende:
Na de eerste paniek, denk ik dat het allemaal wel mee gaat vallen. Het virus is al onder ons en de gevolgen vallen nog alleszins mee. In China komen er geen gevallen meer bij en zijn er ongeveer 80.000 gevallen geweest. in China 3000 doden. Erg...maar dat kan ook gebeuren bij een normale griep. Wellicht gaan we de route op van het jaar 2000 probleem. Veel paniek, en achteraf was de analyse dat de impact mee was gevallen, juist door alle maatregelen. Hope dat we daar over een paar maanden ook zo op terug kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |