abonnement Unibet Coolblue
pi_192121827
Oké, we leven in een moeilijke en vervelende situatie nu door dat corona virus.
Maar ik proef ook ontzettend veel paniek en ik vraag me af of dat allemaal goed is.

Ik ben van mening dat we voorzichtig moeten zijn en gewoon goed moeten opletten mbt hygiëne. En je verantwoordelijkheid nemen: ben je ziek blijf je even binnen.
Net zoals je met de griep ook doet.
Maar we hebben het hier zover mijn kennis reikt en mijn inziens over een vrij onschuldig virus voor een groot deel van de wereldbevolking. Dat er mensen aan dood gaan en heel ziek worden is super erg voor de mensen die het betreft en dienst naasten, maar laten we niet vergeten dat dit met de griep ook gebeurd en het vaak al mensen zijn die iets anders onder de leden hebben. Het is geen virus wat je binnen een dag een melaats maakt bijvoorbeeld, of waar je acuut aan sterft als je het krijgt.
Ik vind ook dat de media er wel super veel boven op zit. Je hoeft maar een tv, nieuwsapp, internet te openen en het enige wat je bijna ziet is corona. Is dat nu bevorderlijk vraag ik me af..

Wat is jou mening ?
pi_192122007
De paniek is terecht, het is natuurlijk krankzinnig wat er de afgelopen dagen over ons heen is gekomen. Ik heb soms het gevoel dat ik in mijn eigen speelfilm terecht ben gekomen.

Ik denk dat als iedereen zich gewoon netjes aan de regels houdt, goed op de hygiene let en vooral vertrouwt in de onze bestuurders en wetenschappers, dat het uiteindelijk wel te beteugelen valt. En men moet gaan accepteren dat er duizenden gaan overlijden, hoe pijnlijk het ook is.

Wat betreft de media lopen we nu een grote breaking news polonaise, waar het einde nog niet van in zicht is. Ontzettend vermoeiend, maar ook wel weer interessant. Overigens ben ik te spreken over de wijze waarop de NOS in hun berichtgeving de bevolking rustig probeert te houden.
pi_192122021
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:15 schreef hartloper het volgende:
Oké, we leven in een moeilijke en vervelende situatie nu door dat corona virus.
Maar ik proef ook ontzettend veel paniek en ik vraag me af of dat allemaal goed is.

Ik ben van mening dat we voorzichtig moeten zijn en gewoon goed moeten opletten mbt hygiëne. En je verantwoordelijkheid nemen: ben je ziek blijf je even binnen.
Net zoals je met de griep ook doet.
Maar we hebben het hier zover mijn kennis reikt en mijn inziens over een vrij onschuldig virus voor een groot deel van de wereldbevolking. Dat er mensen aan dood gaan en heel ziek worden is super erg voor de mensen die het betreft en dienst naasten, maar laten we niet vergeten dat dit met de griep ook gebeurd en het vaak al mensen zijn die iets anders onder de leden hebben. Het is geen virus wat je binnen een dag een melaats maakt bijvoorbeeld, of waar je acuut aan sterft als je het krijgt.
Ik vind ook dat de media er wel super veel boven op zit. Je hoeft maar een tv, nieuwsapp, internet te openen en het enige wat je bijna ziet is corona. Is dat nu bevorderlijk vraag ik me af..

Wat is jou mening ?
Ik ben het voor 100% met je eens..Volkomen waanzinnige gedragingen zowel van heel veel mensen als van de media. Kant noch wal.. Gister in de apotheek stonden mensen naar elkaar te schreeuwen, de deur is op slot gedaan omdat ze gillend om aandacht opeens allemaal vitamine C nodig hebben... Echt te bizar.. Daar ben ik nu bang van geworden, de hoeveelheid mensen wat geilt op waanzin en er zich zo in mee laat slepen..
pi_192122036
Hier in Breda heeft de intensive care een totale capaciteit van 30 bedden (of dat alleen voor het virus is weet ik niet). Gister was daarvan de helft bezet met mensen met een COVID-19 besmetting.

Er is straks te weinig capaciteit om de mensen met een besmetting allemaal adequate zorg te verlenen.

Ondertussen zie ik hier niet echt paniek. Kinderen spelen massaal buiten, ouderen doen boodschappen, groepjes mensen staan te kletsen en maar een enkeling houdt afstand. De urgentie zien ze niet zo en dat moet denk ik echt anders. Niet dat mensen dan moeten gaan hamsteren of vechten om de laatste rol, maar mensen moeten zich wel aan de richtlijnen gaan houden.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 18 maart 2020 @ 16:27:57 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192122050
Dankzij de media is er nu een enorme paniek. Wat mij betreft worden de paniekzaaimedia gesloten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 18 maart 2020 @ 16:34:24 #6
426493 crew  PippenScottie
pi_192122211
Ik merk niets van paniek.
Het is rustig op straat. Het is rustig in de winkel. Er zijn wel veel kinderen in de speeltuin. Op Whatsapp komen steeds flauwere grappen voorbij.
Mijn collega's en de mede-ouders van kinderen uit mijn klas accepteren de situatie en proberen er het beste van te maken.
pi_192122477
Ik zag net iemand lopen met gespreide armen en daaraan een stok.
Toen hij iemand tegen kwam stak hij zijn armen uit ... wellicht om aan te geven 1,5 meter afstand.

Deze man had grote paniek.
pi_192140161
Vandaag zag ik ook weer ergens groot staan in een digitale krant of site van ziekenhuis, weet ik niet meer.

"komend weekend grote toeloop van corona patienten in de ziekenhuizen. Tweede golf verwacht, welke veel groter zal zijn als de eerste"

Zoiets vind ik nu paniekzaaierij.
Ik ben vrij nuchter ingesteld maar ik durf te wedden dat hier mensen al helemaal van in de stress schieten
pi_192140422
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:06 schreef hartloper het volgende:
Vandaag zag ik ook weer ergens groot staan in een digitale krant of site van ziekenhuis, weet ik niet meer.

"komend weekend grote toeloop van corona patienten in de ziekenhuizen. Tweede golf verwacht, welke veel groter zal zijn als de eerste"

Zoiets vind ik nu paniekzaaierij.
Ik ben vrij nuchter ingesteld maar ik durf te wedden dat hier mensen al helemaal van in de stress schieten
Het zijn gefundeerde voorspellingen, gebaseerd op ervaringen in andere landen. Zelfs op basis van ervaringen in Brabant.

Paniek is wat je er zelf van maakt. Ik vind het persoonlijk wel prettig hoe de media er bovenop zitten, wil graag weten wat de feiten zijn. Maar ga daardoor niet opeens hamsteren of zo.
Mensen die het allemaal té spannend vinden: er zit een uit-knop op je radio/tv/computer etc. En blijf lekker thuis.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192140510
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:34 schreef PippenScottie het volgende:
Ik merk niets van paniek.
Het is rustig op straat. Het is rustig in de winkel. Er zijn wel veel kinderen in de speeltuin. Op Whatsapp komen steeds flauwere grappen voorbij.
Mijn collega's en de mede-ouders van kinderen uit mijn klas accepteren de situatie en proberen er het beste van te maken.
Hetzelfde hier maar ik woon niet in een stad en ik vermoed dat het vooral daar een fenomeen is. Ik kan hier bij de boer om de hoek kippen, eieren en aardappelen kopen bijv. Mocht het fiat valutasysteem imploderen kan ik dat met zilveren munten betalen dus ik maak me weinig zorgen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192140648
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:26 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Ik ben het voor 100% met je eens..Volkomen waanzinnige gedragingen zowel van heel veel mensen als van de media. Kant noch wal.. Gister in de apotheek stonden mensen naar elkaar te schreeuwen, de deur is op slot gedaan omdat ze gillend om aandacht opeens allemaal vitamine C nodig hebben... Echt te bizar.. Daar ben ik nu bang van geworden, de hoeveelheid mensen wat geilt op waanzin en er zich zo in mee laat slepen..
Jeetje. Hier heb ik in de verste verte nog niks van gezien. Best relaxed hier. En waarom vitamine C? Er is nog genoeg vers fruit en verse groenten te krijgen. Of zijn die schappen bij jullie ook al leeg? Bovendien zet vitamine D op het moment meer zoden aan de dijk, denk ik zo, zeker nu we net uit de winter komen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:40:15 #12
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192140763
Paniek is een slechte raadgever.

Voorzichtigheid en de ernst niet onderschatten is gezond verstand.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192140848
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het zijn gefundeerde voorspellingen, gebaseerd op ervaringen in andere landen. Zelfs op basis van ervaringen in Brabant
Daarom prima dat ziekenhuizen maatregelen nemen qua opvangmogelijkheden etc.

Maar ik vind het jammer dat de media er dan zo om schreeuwt dat we het misschien niet aan kunnen etc. We kunnen nog opschalen naar 2000 IC bedden, dat zijn er echt ontzettend veel.
Zou groot voorstander zijn van 1x per dag een uur nieuwsbulletin met gewoon de feiten.
  donderdag 19 maart 2020 @ 13:26:25 #14
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_192141599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:44 schreef hartloper het volgende:

[..]

Daarom prima dat ziekenhuizen maatregelen nemen qua opvangmogelijkheden etc.

Maar ik vind het jammer dat de media er dan zo om schreeuwt dat we het misschien niet aan kunnen etc. We kunnen nog opschalen naar 2000 IC bedden, dat zijn er echt ontzettend veel.
Zou groot voorstander zijn van 1x per dag een uur nieuwsbulletin met gewoon de feiten.
2000IC is veel misschien (vind ik niet trouwens), maar veel is niet perse genoeg. De angst is gewoon terecht, maar zoals iedereen hier aan zei; je zou hopen dat angst tot gezonde beslissingen zou leiden, en niet complete hysterie.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_192141984
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:26 schreef darkmond het volgende:

[..]

2000IC is veel misschien (vind ik niet trouwens), maar veel is niet perse genoeg. De angst is gewoon terecht, maar zoals iedereen hier aan zei; je zou hopen dat angst tot gezonde beslissingen zou leiden, en niet complete hysterie.
Angst is een emotie die zou moeten leiden tot risicomijdend gedrag. Centrale banken ondermijnen dat al langere tijd op een ongekende schaal. Rente is namelijk een zeer belangrijke premie op risico.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 19 maart 2020 @ 14:02:41 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192142352
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:27 schreef Nikonlover het volgende:
Dankzij de media is er nu een enorme paniek. Wat mij betreft worden de paniekzaaimedia gesloten.
Ik ben net wakker. Als ik echt ziek ben slaap ik best veel en blijf binnen. En raakte meer moorddadig in paniek van een wondpomp die maar blijft piepen en foutmeldingen geven een vlijmscherp mes en achteraf een telefoontje/video naar de dokter lost dat ook weer op. :) En dus konden hun tijd besteden aan belangrijkere zaken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192144238
Ik heb al weken stress. Durf niet naar buiten. Heb ruzie in mn gezin omdat zij wel naar buiten gaan
  donderdag 19 maart 2020 @ 15:20:56 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192144321
Paniek schiet niet op maar ik maak me wel zorgen. Volgens mij hangt de wereldbevolking boven het hoofd wat de indianen is overkomen toen de Europeanen hun ziektes meebrachten
  donderdag 19 maart 2020 @ 15:22:01 #19
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192144350
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:17 schreef woxxel het volgende:
Ik heb al weken stress. Durf niet naar buiten. Heb ruzie in mn gezin omdat zij wel naar buiten gaan
Waarom durf je niet naar buiten van frisse lucht krijg je geen corona?
pi_192144488
Paniek is een slechte raadgever maar laksheid ook. Dit virus is onvoorspelbaar en zorgt bij iedereen voor andere klachten.

Als je reactief stuurt op cijfertjes (met zeer weinig testen) zoals Rutte nu doet krijg je Italiaanse toestanden. Waar bij ook nog eens de verantwoordelijkheid bij het volk gelaten wordt. Daar zitten voor mij de zorgen.
pi_192144508
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:22 schreef the-eye het volgende:

[..]

Waarom durf je niet naar buiten van frisse lucht krijg je geen corona?
Wel dus, blijft in de lucht hangen bij hoestende mensen of zelfs rokers al.
Tenzij je ergens middle of nowhere woont.
  donderdag 19 maart 2020 @ 15:33:40 #22
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192144591
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wel dus, blijft in de lucht hangen bij hoestende mensen of zelfs rokers al.
Tenzij je ergens middle of nowhere woont.
Als je afstand houdt ga je echt die druppels niet opvangen hoor. Je moet juist zorgen dat je nu gezond blijft en daar hoort wat frisse lucht ook bij
pi_192144609
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:28 schreef RamboDirk het volgende:
Paniek is een slechte raadgever maar laksheid ook. Dit virus is onvoorspelbaar en zorgt bij iedereen voor andere klachten.

Als je reactief stuurt op cijfertjes (met zeer weinig testen) zoals Rutte nu doet krijg je Italiaanse toestanden. Waar bij ook nog eens de verantwoordelijkheid bij het volk gelaten wordt. Daar zitten voor mij de zorgen.
Ik vind dat angst is een slechte raadgever zinnetje al langere tijd onzin.is belangrijk om er naar te luisteren en vervolgens rationeel en pro actief te handelen.

Je fietst als vrouw zijnde ook niet een donker bos in onder het mom van angst is een slechte raadgever.
  Miss 200.000.000! donderdag 19 maart 2020 @ 15:34:52 #24
367000 roos94
pi_192144618
Onterecht, massahysterie, schaapjes.
pi_192144648
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:33 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als je afstand houdt ga je echt die druppels niet opvangen hoor. Je moet juist zorgen dat je nu gezond blijft en daar hoort wat frisse lucht ook bij
Waait gewoon door de lucht. Ouderen en risicogroepen zijn helaas veroordeeld tot potdicht kluizenaar zijn tot een vaccin er is.
  donderdag 19 maart 2020 @ 15:44:24 #26
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192144748
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind dat angst is een slechte raadgever zinnetje al langere tijd onzin.is belangrijk om er naar te luisteren en vervolgens rationeel en pro actief te handelen.

Je fietst als vrouw zijnde ook niet een donker bos in onder het mom van angst is een slechte raadgever.
Precies. Angst is juist een hele goede raadgever.
pi_192144847
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:22 schreef the-eye het volgende:

[..]

Waarom durf je niet naar buiten van frisse lucht krijg je geen corona?
Het dwarrelt door de lucht, je komt altijd wel iemand tegen. Ik woon in een drukke omgeving
pi_192144919
De ongerustheid is terecht, paniek daarentegen heb je zelf in de hand. In principe komt het meestal wel goed als je de adviezen van de overheid gewoon op zou volgen. Maar heel veel mensen houden zich daar niet aan, dat is dus een beetje het grote issue. Ik denk ook verder dat het een probleem is dat we eigenlijk vrij weinig afweten van dit virus, vandaar ook de grote voorzichtigheid bij overheden.

Het is natuurlijk makkelijk praten als je geen besmetting op zou lopen of enkel een waarbij zich lichte tot milde klachten manifesteren. Maar als je net de pech hebt dat je zwaarder wordt getroffen en wel in het ziekenhuis terecht komt (of een van je naasten) dan wordt het ineens een ander verhaal natuurlijk. Dat is denk ik ook belangrijk om te realiseren.
  Miss 200.000.000! donderdag 19 maart 2020 @ 15:55:25 #29
367000 roos94
pi_192144934
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:54 schreef Dejannn het volgende:
De ongerustheid is terecht, paniek daarentegen heb je zelf in de hand. In principe komt het meestal wel goed als je de adviezen van de overheid gewoon op zou volgen. Maar heel veel mensen houden zich daar niet aan, dat is dus een beetje het grote issue. Ik denk ook verder dat het een probleem is dat we eigenlijk vrij weinig afweten van dit virus, vandaar ook de grote voorzichtigheid bij overheden.

Het is natuurlijk makkelijk praten als je geen besmetting op zou lopen of enkel een waarbij zich lichte tot milde klachten manifesteren. Maar als je net de pech hebt dat je zwaarder wordt getroffen en wel in het ziekenhuis terecht komt (of een van je naasten) dan wordt het ineens een ander verhaal natuurlijk. Dat is denk ik ook belangrijk om te realiseren.
Begint jouw achternaam met een A en eindigt op c?
pi_192145019
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:50 schreef woxxel het volgende:

[..]

Het dwarrelt door de lucht, je komt altijd wel iemand tegen. Ik woon in een drukke omgeving
Dit is echter hetzelfde met een gewone griep of een verkoudheid van iemand anders. Tuurlijk is dit iets besmetbaarder, maar ook al zou je het krijgen is er 80% kans dat je er niets val voelt, en aangezien je toch al binnen blijft, maar het ook niet uit of je andere mensen besmet.
pi_192145149
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:27 schreef Nikonlover het volgende:
Dankzij de media is er nu een enorme paniek. Wat mij betreft worden de paniekzaaimedia gesloten.
  donderdag 19 maart 2020 @ 16:11:59 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192145209
Mensen die nu in paniek zijn, zijn de mensen die hun zaken niet op orde hebben en daar keihard mee geconfronteerd worden.
So we just called him Fred
  donderdag 19 maart 2020 @ 16:12:58 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192145225
Als je jong en gezond bent weinig reden om te panikeren voor jezelf. De kans dat je een spontane beroerte krijgt is volgens mij groter.
pi_192145248
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:12 schreef Hexagon het volgende:
Als je jong en gezond bent weinig reden om te panikeren voor jezelf. De kans dat je een spontane beroerte krijgt is volgens mij groter.
Denk dat vooral bij jong Nederland de paniek zit voor de economische schade.
pi_192145300
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:27 schreef Nikonlover het volgende:
Dankzij de media is er nu een enorme paniek. Wat mij betreft worden de paniekzaaimedia gesloten.
Je kunt die media natuurlijk ook gewoon negeren.

Overigens valt het enorm mee met de paniekzaaierij bij de media die ik volg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192145318
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:17 schreef woxxel het volgende:
Ik heb al weken stress. Durf niet naar buiten. Heb ruzie in mn gezin omdat zij wel naar buiten gaan
Maak gewoon die wandeling en zorg dat je afstand houd van iedereen. Juist dan maak je meer kans, mocht je besmet raken. Vergroot die kansen gewoon.

Ik beweeg nu juist veel meer buiten dan voorheen. Het is ook rustgevend. Mooi zoals die beesten gewoon lekker doorgaan met wat ze altijd doen. De eendjes met de jongen enzo. Ook goed om die stress wat te verminderen.

Gestresst en inactief zijn is echt geen goede combi. Blijf wel waakzaam, vooral als je de winkel in moet.
pi_192145399
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:06 schreef hartloper het volgende:
Vandaag zag ik ook weer ergens groot staan in een digitale krant of site van ziekenhuis, weet ik niet meer.

"komend weekend grote toeloop van corona patienten in de ziekenhuizen. Tweede golf verwacht, welke veel groter zal zijn als de eerste"

Zoiets vind ik nu paniekzaaierij.
Ik ben vrij nuchter ingesteld maar ik durf te wedden dat hier mensen al helemaal van in de stress schieten
De waarheid verkondigen is geen 'paniek zaaien' imo. Als je alles gaat downplayen en je blijkt steeds ongelijk te hebben dan zal dat juist een averechts effect hebben. Dan krijg je pas paniek.

Het heeft de potentie om de grootste ramp sinds de 2e wereldoorlog te worden. In het aller gunstigste geval blijven we op een paar duizend doden zitten, dan kan iedereen achteraf lekker zeiken dat het maar een griepje was. In het aller slechtste geval zit je met een half miljoen doden, dan kan iedereen zeiken dat het allemaal de schuld van die of die is. :T
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192145529
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De waarheid verkondigen is geen 'paniek zaaien' imo. Als je alles gaat downplayen en je blijkt steeds ongelijk te hebben dan zal dat juist een averechts effect hebben. Dan krijg je pas paniek.

Het heeft de potentie om de grootste ramp sinds de 2e wereldoorlog te worden. In het aller gunstigste geval blijven we op een paar duizend doden zitten, dan kan iedereen achteraf lekker zeiken dat het maar een griepje was. In het aller slechtste geval zit je met een half miljoen doden, dan kan iedereen zeiken dat het allemaal de schuld van die of die is. :T
Klopt, in het algemene topic was je een paniekzaaier als je beredeneerde dat het naar Nederland, of Europa toe zou komen en hier voor slachtoffers zou kunnen gaan zorgen.

Veel valt of staat nu met ons collectieve gezonde verstand. En om eerlijk te zijn, ik weet niet of dat een geruststelling is. Ik denk, dat mensen, hoe banger ze worden hoe verantwoordelijker ze zullen worden. Of dat hoop ik.

Zo zie je dat er eerst collectief gelachen werd om het "handenschud verbod". Maar nu, ik zie het niet meer gebeuren. Mensen raken elkaar amper nog aan. In mijn omgeving dan.

Ergens maak ik me wel zorgen, ergens zie ik het uiteindelijk wel goed komen.
pi_192145614
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Klopt, in het algemene topic was je een paniekzaaier als je beredeneerde dat het naar Nederland, of Europa toe zou komen en hier voor slachtoffers zou kunnen gaan zorgen.

Veel valt of staat nu met ons collectieve gezonde verstand. En om eerlijk te zijn, ik weet niet of dat een geruststelling is. Ik denk, dat mensen, hoe banger ze worden hoe verantwoordelijker ze zullen worden. Of dat hoop ik.

Zo zie je dat er eerst collectief gelachen werd om het "handenschud verbod". Maar nu, ik zie het niet meer gebeuren. Mensen raken elkaar amper nog aan. In mijn omgeving dan.

Ergens maak ik me wel zorgen, ergens zie ik het uiteindelijk wel goed komen.
Ik had wel hoop dat we het onder controle konden houden en de gevallen die hier kwamen konden isoleren. Dat is met SARS ook gelukt.

Schrale troost: kijkend naar andere landen lijkt het virus gewoon bijzonder moeilijk tegen te houden. Tenzij er razendsnel een wondermiddel komt denk ik dat we er als wereld doorheen zullen moeten. In China loopt het wel terug maar hoe lang wil de boel daar nog in lockdown houden en hoe ga je dan voorkomen dat het na de lockdown niet wéér zich gaat verspreiden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192145680
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Alieda-R op 19-03-2020 16:46:13 ]
pi_192145714
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik had wel hoop dat we het onder controle konden houden en de gevallen die hier kwamen konden isoleren. Dat is met SARS ook gelukt.

Schrale troost: kijkend naar andere landen lijkt het virus gewoon bijzonder moeilijk tegen te houden. Tenzij er razendsnel een wondermiddel komt denk ik dat we er als wereld doorheen zullen moeten. In China loopt het wel terug maar hoe lang wil de boel daar nog in lockdown houden en hoe ga je dan voorkomen dat het na de lockdown niet wéér zich gaat verspreiden.
Tja, Sars was volgens mij pas besmettelijk als iemand echt vreselijk ziek was, en hier zag je al superspreaders die al hoppend door de wereld mensen meesleurde, zonder dat ze zelf enig benul hadden.

En toen Italië viel toen was het eigenlijk wel duidelijk. Vooral door de weigering om mensen te laten testen die niet uit het risicogebied kwamen. Dat was wel een fout volgens mij, maar goed. Ik ben geen viroloog, geen expert verder.

We gaan er inderdaad doorheen moeten. Het wordt geen leuke tijd. Maar goed, moet je je voorstellen hoe mooi het dan zal zijn als je weer naar een festival kunt. Of op vakantie. Ik verheug me er nu al op :P
pi_192145723
Ik was begin van deze week niet in paniek.
Maar twee dingen die ik de afgelopen dagen gelezen heb, verontrust mij wel.
Dat was ten eerste de longfoto's van de Belgische arts, die ik op dit forum tegenkwam.
En ten tweede het verhaal in De Telegraaf van vanmorgen hoe de grote besmetting in Bergamo (ongemerkt) is ontstaan. En hoe dodelijk dat daar nu is geworden.
pi_192145744
Deze klant bij Aldi in Veendam is goed beschermd, draagt onder andere blauwe vuilniszakken, een Poiesz tas om zijn/haar hoofd en een mondkapje.

https://www.facebook.com/julian.borger.9/videos/638259943641141/
pi_192145932
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:45 schreef Idisrom het volgende:
Ik was begin van deze week niet in paniek.
Maar twee dingen die ik de afgelopen dagen gelezen heb, verontrust mij wel.
Dat was ten eerste de longfoto's van de Belgische arts, die ik op dit forum tegenkwam.
En ten tweede het verhaal in De Telegraaf van vanmorgen hoe de grote besmetting in Bergamo (ongemerkt) is ontstaan. En hoe dodelijk dat daar nu is geworden.
Daar moet je dan wel bij bedenken dat dat hele normale foto's zijn voor iemand die een longontsteking heeft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192146000
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:07 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]Deze animaties kloppen dus totaal niet. Het gaat niet om de huidige mortualiteit. Het gaat om de zekere explosie in de gezondheidszorg waardoor de mortualiteit aanzienlijk hoger wordt als we het virus een beloop laten gaan. In Bergamo en voorheen in Wuhan moet/moest men patiënten opofferen voor meer redbare cases. En als we niks doen is dit 1 groot dominospel.

[ afbeelding ]


[ Bericht 2% gewijzigd door wodca op 19-03-2020 17:31:30 ]
pi_192146225
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:00 schreef wodca het volgende:

[..]

is er altijd een mogelijkheid. ook een mogelijkheid dat t wel meevalt.
pi_192146248
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:45 schreef Idisrom het volgende:
En ten tweede het verhaal in De Telegraaf van vanmorgen hoe de grote besmetting in Bergamo (ongemerkt) is ontstaan. En hoe dodelijk dat daar nu is geworden.
Inderdaad, wat is daar zo mis gegaan?

Qua foto's: iedere longontsteking ziet eng uit op foto's
pi_192146299
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:14 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Denk dat vooral bij jong Nederland de paniek zit voor de economische schade.
De grootste angst is dit bij mij. Die ziekte en doden doen mij weinig maar de gevolgen voor de economie. Van een knallende economie in 2x naar de ellende.
pi_192146488
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:12 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

is er altijd een mogelijkheid. ook een mogelijkheid dat t wel meevalt.
Dit is een quasi zekerheid dat het niet meevalt. En overheden grijpen daarvoor in.
pi_192146511
De grote paniek is 100% onterecht.

Heel stilletjes is het ook al veranderd van 'corona virus' naar 'corona crises' in veel nieuws berichten.
Het gaat niet meer om een ziekte, maar het is een politiek spel om onze vrijheid af te nemen.

De mens lijdt het meest door het lijden wat ie vreest.
pi_192146513
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:23 schreef wodca het volgende:

[..]

Dit is een quasi zekerheid dat het niet meevalt. En overheden grijpen daarvoor in.
waarom is het een quasi zekerheid?
pi_192146564
Omdat bijna alle virologen en infectiologen dit advies geven aan de verschillende overheden.
Inclusief het WHO.

[ Bericht 6% gewijzigd door wodca op 19-03-2020 17:50:58 ]
  donderdag 19 maart 2020 @ 17:26:20 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192146575
Er is helemaal geen grote paniek. Ik weet niet hoe het bij jou is maar het leven verloopt hier nog steeds ordelijk en rustig.
pi_192146586
quote:
6s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:24 schreef Ragnar13 het volgende:
De grote paniek is 100% onterecht.

Heel stilletjes is het ook al veranderd van 'corona virus' naar 'corona crises' in veel nieuws berichten.
Het gaat niet meer om een ziekte, maar het is een politiek spel om onze vrijheid af te nemen.

De mens lijdt het meest door het lijden wat ie vreest.
daar lijkt t wel op. wat in Frankrijk gebeurt is eng en komt Macron heel goed uit als je kijkt naar de wekenlange protesten van de gele hesjes.
pi_192146610
quote:
. Er is helemaal geen grote paniek. Ik weet niet hoe het bij jou is maar het leven verloopt hier nog steeds ordelijk en rustig.
Dat wel. Maar lastig en zelfs tot het dictaturiale toe. Hier in België kan je zelfs een boete krijgen als je op bezoek gaat naar een vriend.
pi_192146651
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:25 schreef wodca het volgende:
Omdat bijna alle virologen en infectiologen dit advies geven aan de verschillende overheden.
maar was dat ook niet het geval bij de mexicaanse griep? nog al overdreven om de wereld in lockdown te zetten.
  donderdag 19 maart 2020 @ 17:30:12 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192146676
quote:
6s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:24 schreef Ragnar13 het volgende:
De grote paniek is 100% onterecht.

Heel stilletjes is het ook al veranderd van 'corona virus' naar 'corona crises' in veel nieuws berichten.
Het gaat niet meer om een ziekte, maar het is een politiek spel om onze vrijheid af te nemen.

De mens lijdt het meest door het lijden wat ie vreest.
Kunnen de complotdenkers gewoon hier gaan spelen: BNW / Corona virus #3 5G virus

Man man man. Als je íets nu niet kan gebruiken is het deze onzin wel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192146693
quote:
6s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:24 schreef Ragnar13 het volgende:
De grote paniek is 100% onterecht.

Heel stilletjes is het ook al veranderd van 'corona virus' naar 'corona crises' in veel nieuws berichten.
Het gaat niet meer om een ziekte, maar het is een politiek spel om onze vrijheid af te nemen.

De mens lijdt het meest door het lijden wat ie vreest.
Ehhh het is ook best een crisis.

Dingen op de juiste manier benoemen is niet echt paniekzaaien.
pi_192146739
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:29 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

maar was dat ook niet het geval bij de mexicaanse griep? nog al overdreven om de wereld in lockdown te zetten.
hier was totaal niet zoveel angst voor.
pi_192146747
Ik ben er nog niet over uit. In mijn beleving is het nog steeds een erge griep.
pi_192146751
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:13 schreef hartloper het volgende:

[..]

Inderdaad, wat is daar zo mis gegaan?

Qua foto's: iedere longontsteking ziet eng uit op foto's
Er was een Coronapatiënt in een stadje zes kilometer van Bergamo. Die is bij binnenkomst in het ziekenhuis van dat stadje (Alzano Lombardo) langs de dichtbevolkte eerste hulp post gegaan. Men heeft daarna het ziekenhuis wel een paar uur dichtgedaan, maar niet goed ontsmet.
Waarna praktisch iedereen van het ziekenhuis besmet is geraakt, en via hun velen daarbuiten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Idisrom op 19-03-2020 17:42:39 ]
pi_192146780
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:32 schreef wodca het volgende:

[..]

hier was totaal niet zoveel angst voor.
quote:
Mexicaanse griep

De eerste berichten uit Mexico over de sterfte onder patiënten met Mexicaanse griep waren alarmerend. Zo'n 11 procent van hen overleed. Gezien de snelheid waarmee griep zich kan verspreiden reageerde de wereld prompt. Regeringen kochten massaal infectieremmers in en beconcurreerden elkaar later bij de aankoop van vaccins.

Het bleek allemaal nogal mee te vallen. Het door de Mexicanen genoemde sterftecijfer had alleen betrekking op zwaar zieke patiënten. In Nederland zijn 60 sterfgevallen toegeschreven aan de Mexicaanse griep. Wereldwijd stierven er volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO 18.500 mensen aan.

Ter vergelijking: volgens dezelfde WHO ligt de jaarlijkse sterfte aan alleen longcomplicaties veroorzaakt door griep tussen de 290.000 en 650.000, afhankelijk van de heftigheid van de seizoensgriep.

In de winter van 2018/2019 kregen in Nederland naar schatting 400.000 mensen griep. In dezelfde periode overleden 2900 mensen meer dan statistisch verwacht mocht worden. Een jaar eerder was de griep nog heftiger. Die zorgde toen voor 900.000 ziektegevallen en er vielen tijdens de griepperiode 9500 doden meer dan gebruikelijk.
https://nos.nl/artikel/23(...)-ook-een-risico.html
pi_192146853
Ik denk dat dit veel patiënten trof die toen al in het ziekenhuis lagen en de letterlijke doodssteek kregen. Deze ziekte is ernstiger als je pech hebt. In jouw link staat het trouwens.


quote:
Het bleek allemaal nogal mee te vallen. Het de Mexicanen genoemde sterftecijfer had alleen betrekking op zwaar zieke patiënten
pi_192146902
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:36 schreef wodca het volgende:
Ik denk dat dit veel patiënten trof die toen al in het ziekenhuis lagen en de letterlijke doodssteek kregen. Deze ziekte is ernstiger als je pech hebt.
ja is het dan niet overdreven om hele landen op slot te zetten? aan economische crises gaan ook mensen dood.
pi_192146932
Als het land niet op slot gezet wordt komt er zobizo een nog grotere economische crisis. Is niet tegen te houden.
pi_192146977
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:38 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

ja is het dan niet overdreven om hele landen op slot te zetten? aan economische crises gaan ook mensen dood.
Als er om de 3 dagen een verdubbeling is van het aantal besmettingen en doden, ja, dat is wel een reden om de economie naar de achtergrond te verplaatsen ja.

Ongeacht hoe dodelijk een huppeldepup-griep ooit was. Griep, een totaal andere ziekte dan deze SARS variant.
pi_192147070
Dit. En omdat het een griep was probeerde de overheid dit te bestrijden met de aankoop van duizenden achteraf nutteloze en veel te dure vaccins. Hier is geen vaccin voor. Ander type virus. Het enige dat de overheid dan kan doen is deze draconische maatregelen nemen.
pi_192147361
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:17 schreef woxxel het volgende:
Ik heb al weken stress. Durf niet naar buiten. Heb ruzie in mn gezin omdat zij wel naar buiten gaan
Echt... niet... te...filmen....
pi_192148994
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:46 schreef wodca het volgende:
Dit. En omdat het een griep was probeerde de overheid dit te bestrijden met de aankoop van duizenden achteraf nutteloze en veel te dure vaccins. Hier is geen vaccin voor. Ander type virus. Het enige dat de overheid dan kan doen is deze draconische maatregelen nemen.
Eerst vond ik het erg dat mijn vakantie in november gevaar liep. Daarna de voetbal competitie.

Nu wil ik gewoon dat mijn familie en vrienden hier goed doorheen komen.

Die reis maak ik over 4 jaar wel weer.
pi_192150888
ik ben wel ongerust, maar misschien ook omdat ik er teveel mee bezig ben. Prima om even afstand te nemen van mn dierbaren (fysiek afstand), maar ik trek dat heel slecht als dat lang duurt. En dat is het nou juist; niemand weet hoe lang dit gaat duren. In China is het al sinds december aan de gang en we zijn nu eind maart!! Dat beangstigt me en zal vast ook niet de enige zijn.

De media vertelt ook alleen maar hoeveel nieuwe besmettingen erbij zijn gekomen en hoeveel mensen eraan zijn overleden. Nou weet ik dat RIVM niet zozeer bijhoudt hoeveel mensen er ook genezen zijn, want dat is niet verplicht. En dat is nou juist zo belangrijk - vind ik - om dat juist OOK in kaart te hebben en te melden. Dat geeft ook een beeld van hoe de ziekte verloopt right? En je geeft hoop! Want geneest veruit de meerderheid niet gewoon???

Eigenlijk moet je gewoon de media even niet volgen. Maar toch doe ik het. Stom.

Edit: TUURLIJK ben ik ook bang dat bijv mn ouders deze virus overkomt. Maar zij zijn echt heul voorzichtig. Ja, ze moeten ook eten dus de supermarkt komen ze nog wel, maar verder niks.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192151037
de paniek is nog niet groot genoeg, want de piek is nog lang niet bereikt.
  Miss 200.000.000! donderdag 19 maart 2020 @ 20:34:12 #72
367000 roos94
pi_192151082
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 20:32 schreef THEFXR het volgende:
de paniek is nog niet groot genoeg, want de piek is nog lang niet bereikt.
We zijn er al voorbij, 7 april hervat het leven weer
pi_192151096
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 20:34 schreef roos94 het volgende:

[..]

We zijn er al voorbij, 7 april hervat het leven weer
ik zou dat iedereen gunnen, maar het is onrealistisch
pi_192151102
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:13 schreef hartloper het volgende:

[..]

Inderdaad, wat is daar zo mis gegaan?

Qua foto's: iedere longontsteking ziet eng uit op foto's
Op het nieuws werd gemeld dat 1 op de 4 Italianen ouder is dan 65 en dat de gemiddelde sterfteleeftijd 81 is allen met onderliggend lijden.. Dat is wat daar zo anders is.. Ook werd er verwezen naar de Italiaanse cultuur waarbij generaties samenwonen en meer fysiek contact hebben.. Dit voordat men daar wist dat het virus daar ronddwaalde..
  donderdag 19 maart 2020 @ 20:51:53 #75
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_192151554
Na alle reacties in dit topic heb ik het idee dat iedereen denk:"Dit overkomt mij niet". Dat gebeurt in Italië en Frankrijk. Om de paniek tegen te gaan schiet iedereen door in gemakzucht.

Een dictatuur? Daar worden we tot gedwongen, omdat we laks zijn. Twee weken afstand houden om een piekbelasting van de zorg te voorkomen, lukt al niet. Hier in de wijk wordt volop gevoetbald met publiek langs de lijnen.
pi_192152705
Dit virus is maar 90 dagen oud.
Je gaat je echt wel zorgen maken als je zorg hebt voor chronisch Zieken.
Dit is geen griepje wat overgaat.
Mensen houden longschade er aan over.
Let op jezelf en let op anderen aub.
pi_192153123
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:43 schreef quirina het volgende:
Dit virus is maar 90 dagen oud.
Je gaat je echt wel zorgen maken als je zorg hebt voor chronisch Zieken.
Dit is geen griepje wat overgaat.
Mensen houden longschade er aan over.
Let op jezelf en let op anderen aub.
Mensen onderschatten ook de kans om dood te gaan. Dat is onder 70+ers een paar procent.
Dat is echt bizar hoog. Stel je moeder van 75 wordt ziek, beetje risico geval. Gooit ze 2 dobbelstenen. 2 enen? Gaat ze dood. Dat soort hoge percentages wil je echt niet ongecontroleerd verspreiden. Russisch roulette spelen met een kans van 1 op 50. Ik zou het niet doen. Niet voor een miljoen.

Normale griep is 0,01 - 0,02 ofzo.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192161749
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:32 schreef potjecreme het volgende:
Ik ben er nog niet over uit. In mijn beleving is het nog steeds een erge griep.
:')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:57:57 #80
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192162365
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:43 schreef quirina het volgende:
Dit virus is maar 90 dagen oud.
Je gaat je echt wel zorgen maken als je zorg hebt voor chronisch Zieken.
Dit is geen griepje wat overgaat.
Mensen houden longschade er aan over.
Let op jezelf en let op anderen aub.
:') :') :') :') :') :') :') :') :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192162444
Ik heb geen hoop. Ik ben Spaans en ik kwam 7 jaar geleden hier, ik heb altijd houd van deze land en de manier om te denken van Nederlanders. Maar.... over zorg, en voraal wat nu er gebeurt, de Nederlanders hebben mij verrasen met hun naive manier om deze crisis te begrijpen.

Ik kwam nu uit the AH, niemand volg de afstand houden regelen, niemand, zelfs, sommige mensen kijken naar ik als ik gek ben, allen daarom ik de afstand houden.

Soms de regels zijn stom of nuttelos, maar een regel is een regel, wat is de probleem om goed to gedragen? Ik snap niks hier....

Dus, verwacht een slechter situatie vroeg, dan, begin met de paniek

PS. Sorry voor mijn slecht beheerden van nederlands taal
pi_192163392
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:23 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')
:@ :@
pi_192163488
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 13:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]

:@ :@
Ja ik wou dat je gelijk had.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192164173
Het valt allemaal wel mee.
Dit soort berichten baart mij meer zorgen:
https://www.telegraaf.nl/(...)-boete-van-4000-euro
  Miss 200.000.000! vrijdag 20 maart 2020 @ 14:23:02 #85
367000 roos94
pi_192164197
Ook Rijksuniversiteit Groningen stelt fysieke colleges uit september
In navolging van onder meer de universiteit Leiden en Maastricht gaat ook de Rijksuniversiteit Groningen tot en met september alleen nog online les geven. Fysieke colleges, tentamens en tutorials waren in Groningen eerder al tot vrijdag 10 april afgelast vanwege het coronavirus. Waar mogelijk zullen tentamens en colleges online worden aangeboden.
pi_192165844
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:21 schreef Automatisch het volgende:
Het valt allemaal wel mee.
Dit soort berichten baart mij meer zorgen:
https://www.telegraaf.nl/(...)-boete-van-4000-euro
Inderdaad dat is vervelend, ik tank daar 2x per week.
Maar laten we eerlijk zijn mensen ….. corona moet ingedamd wordt, corona moet weg.
Dus dan betaal ik liever wat meer per tank dan dat ik de grens over ga en risicobesmetting vergroot
pi_192166431
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 14:21 schreef Automatisch het volgende:
Het valt allemaal wel mee.
Dit soort berichten baart mij meer zorgen:
https://www.telegraaf.nl/(...)-boete-van-4000-euro
Als je zegt dat het allemaal wel meevalt snap ik dat je zo’n bericht zorgelijk vindt ja.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192168370
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 15:31 schreef hartloper het volgende:

[..]

Inderdaad dat is vervelend, ik tank daar 2x per week.
Maar laten we eerlijk zijn mensen ….. corona moet ingedamd wordt, corona moet weg.
Dus dan betaal ik liever wat meer per tank dan dat ik de grens over ga en risicobesmetting vergroot
ja die paar cent... Nou kan ik moeilijk over de grens gaan tanken.... bij thuiskomst is de tank alweer leeg :') (Fryslân)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192170273
quote:
Brabantse ziekenhuizen: we gaan plat en hebben hulp nodig
Brabantse ziekenhuizen doen een noodoproep aan ziekenhuizen elders in het land en het kabinet: de toestroom van patiënten die zijn besmet met het coronavirus is in Brabant zo groot dat er geen zorg meer kan worden verleend aan andere spoedeisende patiënten.

"Wij zijn in een crisissituatie, zien een enorme toestroom van patiënten en hebben het ziekenhuis moeten ombouwen naar een plaats waar alleen nog maar coronapatiënten worden opgevangen", zegt Caroline Heijckmann, medisch coördinator van het Bernhoven-ziekenhuis in Uden.
https://nos.nl/artikel/23(...)bben-hulp-nodig.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192170349
kunnen er - net zoals in china is gebeurd - geen noodziekenhuizen uit de grond worden gestampt?
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192170414
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:18 schreef Apotheose het volgende:
kunnen er - net zoals in china is gebeurd - geen noodziekenhuizen uit de grond worden gestampt?
Er is voldoende capaciteit. Hotels kunnen nog worden omgebouwd tot medium care.
pi_192170560
https://www.portakabin.nl/noodgebouwen.html

Portakabin stampt zoiets binnen notime it de grond
pi_192170588
Er staat een optie open op een van der Valk hotel.
pi_192170673
ok nou dan is het toch mooi? Kan dat dan ook een soort van IC worden? Las dat een bedrijf beademingsapparaten maakt?

Ik mag wel de politiek in jongens :+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192172076
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:18 schreef Apotheose het volgende:
kunnen er - net zoals in china is gebeurd - geen noodziekenhuizen uit de grond worden gestampt?
Het probleem is niet de ruimte, maar het tekort aan apparatuur.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:21:42 #96
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_192173446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:34 schreef roos94 het volgende:
Onterecht, massahysterie, schaapjes.
Wat is onterecht en bij welk gedrag is sprake van massahysterie en schaapjesgedrag volgens jou?
Krekker is de bom!
pi_192177792
quote:
Leger gaat patiënten uit Brabant vervoeren
Defensie gaat helpen bij het vervoer van coronapatiënten van de intensive care-afdelingen in Brabantse ziekenhuizen naar ziekenhuizen in andere delen van het land. Dat heeft Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg laten weten bij Nieuwsuur.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)id-brabant-vervoeren
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192178828
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lekker dan ipv opschalen in Brabant gaan we besmette mensen door het land verspreiden. Met de Nederlandse regels ik weet niet hoor??

Ga dan in ieder geval niet verder afwachten als kabinet, gooi dan echt alles dicht als dit al nodig is, en bouw heeel snel extra IC.
pi_192179670
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:26 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Ik ben het voor 100% met je eens..Volkomen waanzinnige gedragingen zowel van heel veel mensen als van de media. Kant noch wal.. Gister in de apotheek stonden mensen naar elkaar te schreeuwen, de deur is op slot gedaan omdat ze gillend om aandacht opeens allemaal vitamine C nodig hebben... Echt te bizar.. Daar ben ik nu bang van geworden, de hoeveelheid mensen wat geilt op waanzin en er zich zo in mee laat slepen..
Idioten, vitamine D is belangrijker en nog goed te krijgen.
pi_192179682
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:00 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Dit is echter hetzelfde met een gewone griep of een verkoudheid van iemand anders. Tuurlijk is dit iets besmetbaarder, maar ook al zou je het krijgen is er 80% kans dat je er niets val voelt, en aangezien je toch al binnen blijft, maar het ook niet uit of je andere mensen besmet.
Dat is dus onzin, groepjes wintersporters die ik ken van 8 man werden bijvoorbeeld (bijna) allemaal ziek, en goed ook, en dat zijn dan de 'milde klachten'. Het is een soort zeer zware griep mbt de 'milde klachten' zijn. Sommigen komen er wel goed vanaf trouwens.

Goed, we krijgen het allemaal een keer zeggen ze.
pi_192182889
Er liggen ook veel jongere en niet voorheen zieke mensen op de IC's. Als deze overbelast raken schiet het sterftecijfer van het virus omhoog en zullen ook veel jongere en relatief gezonde mensen gaan sterven. Sterfgevallen die voorkomen hadden kunnen worden.
pi_192183172
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:10 schreef Alfje het volgende:
Er liggen ook veel jongere en niet voorheen zieke mensen op de IC's. Als deze overbelast raken schiet het sterftecijfer van het virus omhoog en zullen ook veel jongere en relatief gezonde mensen gaan sterven. Sterfgevallen die voorkomen hadden kunnen worden.
Dat klopt maar is vaak het gevolg van Corona en influenza... Dubbelop dus..
  zaterdag 21 maart 2020 @ 13:04:25 #103
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192183747
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 07:29 schreef jakosi het volgende:

[..]

Dat is dus onzin, groepjes wintersporters die ik ken van 8 man werden bijvoorbeeld (bijna) allemaal ziek, en goed ook, en dat zijn dan de 'milde klachten'. Het is een soort zeer zware griep mbt de 'milde klachten' zijn. Sommigen komen er wel goed vanaf trouwens.

Goed, we krijgen het allemaal een keer zeggen ze.
Ik vertrouw eerder wetenschappelijke cijfers uit honderdduizenden resultaten (en dat zou jij ook moeten doen), dan statistieken uit een groepje vrienden.
pi_192183971
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:10 schreef Alfje het volgende:
Er liggen ook veel jongere en niet voorheen zieke mensen op de IC's. Als deze overbelast raken schiet het sterftecijfer van het virus omhoog en zullen ook veel jongere en relatief gezonde mensen gaan sterven. Sterfgevallen die voorkomen hadden kunnen worden.
Dit.

20% van de besmette mensen raakt zo ziek, waarvoor ziekenhuis opname nodig is, waarvan een deel IC opname nodig heeft. 2% sterft. Ook relatief jonge mensen kunnen getroffen worden. Ja, 80% heeft dus geen of milde klachten en 98% overleeft.

Het gevaar zit hem in de aanslag op de gezondheidszorg. De reguliere gezondheidszorg komt hierdoor in gevaar. Kijk ook maar naar Uden, waar het Bernhoven ziekenhuis patiënten moet overplaatsen of doorverwijzen voor een reguliere operatie omdat de Corona patiënten voor gaan.

Bron:
https://www.nationalgeogr(...)us-does-to-the-body/
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_192184170
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:10 schreef Alfje het volgende:
Er liggen ook veel jongere en niet voorheen zieke mensen op de IC's. Als deze overbelast raken schiet het sterftecijfer van het virus omhoog en zullen ook veel jongere en relatief gezonde mensen gaan sterven. Sterfgevallen die voorkomen hadden kunnen worden.
is er een bron dat zegt waar dat dan door komt, dat gezonde mensen ook op IC belanden? :@
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 21 maart 2020 @ 17:58:17 #107
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_192189035
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:26 schreef Apotheose het volgende:

[..]

is er een bron dat zegt waar dat dan door komt, dat gezonde mensen ook op IC belanden? :@
Longontsteking is een van de symptomen, en als die te erg is dan heb je beademing nodig.

Die kan je krijgen of je nu 20, 40, 60 of 80 bent.

Ben je verder gezond, dan red je dat wel. Ben je 100kg te dik, heb je astma of een andere ziekte dan kan het teveel voor het lichaam worden, ookal lig je op de IC.
Dum de dum
pi_192189061
Met al die vriendelijke adviezen mag het nu wel klaar zijn. Een aanzienlijk deel blijft toch koppig en gaat z'n eigen gang met alle gevolgen van dien. Het is tijd voor verdergaande restricties en handhaving om onbeheersbaar aantal besmettingen en daarmee velen doden te voorkomen!
pi_192189072
Vandaag 546 doden door corona in Lombardije.
In 1 dag in 1 provincie van Italie dus.
https://www.ad.nl/dossier(...)smettingen~a3523299/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 22 maart 2020 @ 09:51:14 #110
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192200348
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:06 schreef hartloper het volgende:
Vandaag zag ik ook weer ergens groot staan in een digitale krant of site van ziekenhuis, weet ik niet meer.

"komend weekend grote toeloop van corona patienten in de ziekenhuizen. Tweede golf verwacht, welke veel groter zal zijn als de eerste"

Zoiets vind ik nu paniekzaaierij.
Ik ben vrij nuchter ingesteld maar ik durf te wedden dat hier mensen al helemaal van in de stress schieten
Precies. Het is niet nodig zulke dingen te zeggen. Als straks het leger ingezet moet worden om de lijken af te voeren wordt het vanzelf duidelijk. Misschien kunnen we de trucks nog snel roze met blauwe spetters verven om het wat minder erg te doen lijken.
  zondag 22 maart 2020 @ 10:08:21 #111
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_192200647
De elite wrijft zich in haar handjes met wat er nu gebeurt.
pi_192200700
quote:
7s.gif Op zondag 22 maart 2020 09:51 schreef borbit het volgende:

[..]

Precies. Het is niet nodig zulke dingen te zeggen. Als straks het leger ingezet moet worden om de lijken af te voeren wordt het vanzelf duidelijk. Misschien kunnen we de trucks nog snel roze met blauwe spetters verven om het wat minder erg te doen lijken.
Wellicht wat ijscokar muziek laten klinken, niets aan de hand.


Benieuwd hoe druk het vandaag weer zal zijn in de parken, de bouwmarkten en op de stranden.
pi_192259648
quote:
Ruimte op intensive cares nu gering: 'Het wordt spannend'

Vandaag belandden nog eens 59 coronapatiënten op de intensive care-afdelingen. Daardoor liggen er nu 546 mensen met corona op de ic's, waarmee de ruimte niet meer 'voldoende' - maar nog slechts 'gering' is. "Als we nog een keer moeten opschalen, dan wordt het spannend", zegt NVIC-voorzitter Diederik Gommers tegen RTL Nieuws.

Het aantal patiënten op de ic's steeg vandaag met 12 procent. Gisteren was dat nog 20 procent. Het aantal beschikbare bedden is daarmee 'gering' geworden, staat op de site van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC).

Voorzitter Diederik Gommers laat aan RTL Nieuws weten vooral van dag tot dag te denken. "Ik kan niet in een glazen bol kijken", zegt Gommers. Knelpunt is dat mensen lang op de intensive care verblijven en er meer mensen worden opgenomen, dan dat er de ic's verlaten.

Gommers vervolgt: "Als er morgen 30 nieuwe patiënten bij komen, dan ben ik een blij man. Als dat morgen 80 is, dan ben ik somber."

"Wij hebben allerlei plannen en zijn klaar om op te schalen. Als wij een bericht krijgen om op te schalen, dan gaan wij naar een volgende fase. Maar bij nog een keer opschalen, wordt het spannend", zegt Gommers.

De mensen die op de ic's liggen, liggen er lang. "Het stroomt pas langzaam af omdat mensen lang op de ic's liggen. Soms drie weken. Er moeten dus iedere keer nieuwe plekken worden gecreëerd om mensen op te nemen", zegt Gommers - die zelf ook arts is.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ring-spannend-corona
De limieten van onze ic's komen in zicht. Hopelijk dalen de aantallen nieuwe patiënten snel en worden de huidige patiënten snel weer beter.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 25 maart 2020 @ 03:17:47 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192259808
de paniek is terecht, alleen beseft het gros nog steeds niet wat er aan de hand is, ook de regelgeving met verschillende datums helpt niet mee.
pi_192260166
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:08 schreef RickoKun het volgende:
De elite wrijft zich in haar handjes met wat er nu gebeurt.
Hoezo en waarom dan? Deze elite word keihard in hun portemonnee getroffen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192260543
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoezo en waarom dan? Deze elite word keihard in hun portemonnee getroffen.
Eigen bedrijf?
pi_192260548
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:50 schreef hartloper het volgende:

[..]

Eigen bedrijf?
Nee hoor, ik vroeg me af waarom je denkt dat alleen de elite word getroffen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192260568
Ik vind de paniek en ophef wel een tikkeltje overdreven. Overal wordt je doodgegooid met corona dit corona dat. Dat best best een stuk minder.
pi_192260575
De grote paniek is onterecht tot je ouders of grootouders, broers of zussen ziek wordt en op de IC ligt. Dan is de paniek zeer terecht.
Ook is de paniek zeer terecht als je in de zorg werkt en je het gevaar elke dag ziet vermenigvuldigen.
De paniek is ook zeer terecht als de begrafenisondernemer het niet meer aankan zoveel doden. En de paniek is zeer terecht als straks alle bedrijven besmet raken met geïnfecteerde personeelsleden en iedereen is thuis waardoor je bedrijf failliet gaat.

Dus ja als jij niet ziek bent en alles in je omgeving is oke, dan is de paniek zeer onterecht. Maar dat geeft ook wel aan hoe solidair je bent met anderen, die nu letterlijk een levensgevaarlijke strijd moeten voeren tegen de dood.
pi_192260653
Ik vind het geheel terecht vorige jaren waren er gewoon (en het zijn altijd Hollanders, turken en Surinamers etc. zie ik dit nooit doen) die gewoon wekenlang kuchend tegenover mij zitten op het werk en mij aansteken :r
Of van die smeerlappen die niezen in hun hand niet afvegen en gewoon hand geven
Of niet hun handen wassen NA wc

Waarom zijn er momenteel bijna 6000 GEREGISTREERDE besmettingen alleen al in Nederland denk je?
pi_192260752
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:03 schreef SwaPore het volgende:
Ik vind het geheel terecht vorige jaren waren er gewoon (en het zijn altijd Hollanders, turken en Surinamers etc. zie ik dit nooit doen) die gewoon wekenlang kuchend tegenover mij zitten op het werk en mij aansteken :r
Of van die smeerlappen die niezen in hun hand niet afvegen en gewoon hand geven
Of niet hun handen wassen NA wc

Waarom zijn er momenteel bijna 6000 GEREGISTREERDE besmettingen alleen al in Nederland denk je?
Waarom zou je je handen wassen NA wc? Je lichaam is verder toch schoon en je zeikt toch niet over je handen heen? Je kan beter handen wassen VOOR je gaat zodat je al dat vuil niet overdraagt op je lul enzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 08:10:43 ]
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 08:16:52 #122
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192260831
Onterecht, want bij de griep vallen meer doden. Dus als griepepidemie gaan we ook het hele land op slot gooien.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_192260870
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:16 schreef F1gamer het volgende:
Onterecht, want bij de griep vallen meer doden. Dus als griepepidemie gaan we ook het hele land op slot gooien.
Wat een domme vergelijking dat nog steeds gaande is. Zitten de IC's vol met mensen met pneumia na griep?
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 08:21:44 #124
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192260895
Dan vind je domme vergelijking. Het enige verschil is dat er geen medicijn of vaccin is voor corona. Voor een griep kan je op de IC belanden met flinke longontsteking.

Ik heb gloeiende hekel aan al die paniekzaaiers, hamsteraars :r
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_192276412
Ik heb ook een gruwelijke hekel aan paniekzaaiers en media die opblaast.
Maar ik ben me wel de laatste tijd gaan realiseren (mede ook omdat ik veel zie op mijn werk mbt corona):

De kans dat je zelf ziek wordt als dertiger is bv een stuk kleiner dan iemand van 75, het kan wel maar de overleningskansen zijn groter. Voor mijn kind van 2 is het ook niet zo super groot dat hij er last van gaat krijgen.
Laten we teneerste hopen dat we gezond blijven.
Maar tentweede …. ik ben me echt gaan realiseren dat wij allemaal (hoe oud of jong je bent) een door geef luik kunnen zijn van dit virus, en ik wil niet dat iemand anders door mij besmet wordt en op de IC terecht komt.
Dus ja ik snap de maatregelen en ja ik volg ze zoveel als mogelijk op.
pi_192276477
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:27 schreef Sumppi het volgende:
Hier in Breda heeft de intensive care een totale capaciteit van 30 bedden (of dat alleen voor het virus is weet ik niet). Gister was daarvan de helft bezet met mensen met een COVID-19 besmetting.

Er is straks te weinig capaciteit om de mensen met een besmetting allemaal adequate zorg te verlenen.

Ondertussen zie ik hier niet echt paniek. Kinderen spelen massaal buiten, ouderen doen boodschappen, groepjes mensen staan te kletsen en maar een enkeling houdt afstand. De urgentie zien ze niet zo en dat moet denk ik echt anders. Niet dat mensen dan moeten gaan hamsteren of vechten om de laatste rol, maar mensen moeten zich wel aan de richtlijnen gaan houden.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:19 schreef SwaPore het volgende:

Wat een domme vergelijking dat nog steeds gaande is. Zitten de IC's vol met mensen met pneumia na griep?
https://servicemanagement(...)310854106.1585092525
https://www.gelderlander.(...)-te-maken~a86628d0a/

Vergeet niet dat dit met een heftig griepseizoen ook kan gebeuren. Al doet de media alsof dat alleen met corona gebeurt.

[ Bericht 8% gewijzigd door weetjewel5 op 25-03-2020 22:11:34 ]
pi_192276924
Vergeet ook niet dat voor 9/10 mensen een verkoudheidje al "griep" is. Voor de duidelijkheid, dan lig je een week of 2-3 ellendig in bed.
pi_192277483
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:04 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]


[..]

https://servicemanagement(...)310854106.1585092525
https://www.gelderlander.(...)-te-maken~a86628d0a/

Vergeet niet dat dit met een heftig griepseizoen ook kan gebeuren. Al doet de media alsof dat alleen met corona gebeurt.
Griep kan ervoor zorgen dat je een paar dagen aan de beademing ligt.
Corona kan ervoor zorgen dat je weken aan de beademing ligt. En het ziet ernaar uit dat je wakker wordt met blijvende longschade. Naast de lichamelijke gevolgen van weken in slaap gehouden te zijn.

Dus ja, hevige infectie door Corona is een stuk ernstiger dan hevige infectie door een andere griep.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192277938
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:27 schreef Nikonlover het volgende:
Dankzij de media is er nu een enorme paniek. Wat mij betreft worden de paniekzaaimedia gesloten.
De media zaait altijd paniek.

Over 8 jaar vergaat de wereld door Co2 etc. hoor ik al 3 jaar. :')
  woensdag 25 maart 2020 @ 23:29:07 #130
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_192277985
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dus ja, hevige infectie door Corona is een stuk ernstiger dan hevige infectie door een andere griep.
Nee: hevige infectie door Corona kan een stuk ernstiger zijn dan hevige infectie door een andere griep
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')