Gluten Free Ebola is al goud.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is jammer dat er momenteel geen nieuw seizoen South Park is.. anders zouden we kunnen genieten!
Waarom morgen? Bronnen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:31 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat dat morgen gebeuren. Iedere songfestivalfan leeft mee met Litouwen en IJsland.
persist for 7-12 days in moderate cases and up to 2 weeks in severe cases [22]. In faeces, viral RNA has been detected from day 5 after onset and up to 4 to 5 weeks in moderate cases. The virus has beenquote:
SARS en vogelgriep komen ook uit China.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Die kutchinezen hebben dit veroorzaakt met hun gore markten.
Zie het probleem niet. En het is al de 2de keer dat er zoiets vandaan komt.
Ze zullen zich echt aan moeten passen en de schuld op zich moeten nemen.
Gaat echt niet door hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:31 schreef Sfancta het volgende:
Ben wel blij dat Graspop gewoon doorgaat. SLAYER!!
Geen idee waar dat te vinden is, mss wiki?, maar de test methodes zijn al 2 keer veranderd dus benieuwd wat je wil berekenenquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:31 schreef BarryOSeven het volgende:
Op https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederland-per-gemeente kunnen we het aantal besmettingen en dergelijke zien. Alleen is dit aangegeven per dag. Is er toevallig ook ergens historische data te vinden of heeft iemand dit toevallig bijgehouden?
Ik wil graag wat berekeningetjes maken.
Ik denk dat je niet wil weten hoeveel 'gebruikelijke' influenza varianten daar ook hun oorsprong vinden...quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon gelijk. Die kutchinezen hebben dit veroorzaakt met hun gore markten.
Doet de infectie radar website het al?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:31 schreef BarryOSeven het volgende:
Op https://www.rivm.nl/coronavirus-kaart-van-nederland-per-gemeente kunnen we het aantal besmettingen en dergelijke zien. Alleen is dit aangegeven per dag. Is er toevallig ook ergens historische data te vinden of heeft iemand dit toevallig bijgehouden?
Ik wil graag wat berekeningetjes maken.
Ik sluit niet uit dat ze ergens hebben lopen kutten of een foutje gemaakt hebben bij weet ik wat voor 'experiment'quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
van Dissel zei dat ze met bedrijven bezig zijn en bijvoorbeeld ook met een universiteit, volgens mij zei hij TU Delft.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad wel benieuwd waar ze alle beademingsapparatuur vandaan willen halen. Er is wereldwijd vraag naar beademingsapparatuur, dus volgens mij is dit alleen mogelijk als je een eigen fabrikant hebt of als je de beademingsapparatuur al hebt staan.
Chinese virus. WOW!quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:28 schreef weetjewel5 het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 18-03-2020 om 12:12:49I will be having a news conference today to discuss very important news from the FDA concerning the Chinese Virus! reageer retweet
quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En hun censuur niet te vergeten. Iets met verdwenen klokkenluiders.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Goed bezig danquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:32 schreef Coelho het volgende:
[..]
van Dissel zei dat ze met bedrijven bezig zijn en bijvoorbeeld ook met een universiteit, volgens mij zei hij TU Delft.
Wat denk je van al onze ziektes die we in de gouden eeuw overal mee naartoe hebben gebrachtquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet wil weten hoeveel 'gebruikelijke' influenza varianten daar ook hun oorsprong vinden...
Overigens gaan 'wij' in het westen ook niet geheel vrijuit met onze intensieve veeteelt, dat brengt ook weer uitdagingen met zich mee.
De spaansegriep kwam niet uit spanje, dat is eigenlijk veel erger... krijgt de dodelijkste griep de naam van jouw land omdat je als enige berichtte van een nare griepquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:32 schreef polderturk het volgende:
[..]
SARS en vogelgriep komen ook uit China.
Als president moet je zoiets gewoon niet doen. Straks gaan die KKK-groepen Chinese Amerikanen aanvallen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ah, Trump zegt iets wat feitelijk juist is, en nog gaan er mensen van over de kook
Bijzonder hoor.
Vraag: premium artikels mogen toch niet gepost worden? Bij Show mag het niet. Kan Fok door in de problemen komenquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
openen in prive-modus en je kunt het lezen.
[..]
Je jankt al dagen over corona en dan ga je je srs daar begeven. Zo komen we er niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:31 schreef Sfancta het volgende:
Ben wel blij dat Graspop gewoon doorgaat. SLAYER!!
Misschien is het toch een biomassa wapenquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat ze ergens hebben lopen kutten of een foutje gemaakt hebben bij weet ik wat voor 'experiment'
Philips Medical ooit van gehoord?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:25 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad wel benieuwd waar ze alle beademingsapparatuur vandaan willen halen. Er is wereldwijd vraag naar beademingsapparatuur, dus volgens mij is dit alleen mogelijk als je een eigen fabrikant hebt of als je de beademingsapparatuur al hebt staan.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
'spaanse griep'
iedereen: ....
'chinese virus'
idereen: WOAAAH TRUMP KLOOTZAK
Kwam de Spaande griep niet uit de US?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
'spaanse griep'
'chinese virus'
Nee liever niet nee, in NWS willen we dat ook nietquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:33 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Vraag: premium artikels mogen toch niet gepost worden? Bij Show mag het niet. Kan Fok door in de problemen komen
Iets wat feitelijk juist is mag je niet benoemen? Nee, complete flauwekul, en iets een chinees virus noemen gaat echt niet resulteren in rassen oorlogen hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:33 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als president moet je zoiets gewoon niet doen. Straks gaan die KKK-groepen Chinese Amerikanen aanvallen.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:13 schreef GeorgeM het volgende:
M'n zwager ligt op de IC en wordt beademd. Hij wordt in slaap gehouden en ligt aan de sondevoeding. Ik kan niet stoppen met huilen, zo erg...![]()
![]()
Fuck.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:32 schreef polderturk het volgende:
[..]
SARS en vogelgriep komen ook uit China.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
'spaanse griep'
'chinese virus'
Weet je waarom het spaanse griep heeft?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
'spaanse griep'
'chinese virus'
Sterkte! Hoe oud was ze?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:34 schreef Minimunt het volgende:
oh man , een oma van een goede vriend van mij is overleden aan het virus. Zag haar wel eens op verjaardagen, was een leuke vrouw.
Dom dingquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gecondoleerd .... heb je laatstelijk nog contact gehad met die vriend?quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:34 schreef Minimunt het volgende:
oh man , een oma van een goede vriend van mij is overleden aan het virus. Zag haar wel eens op verjaardagen, was een leuke vrouw.
Oh. Ik dacht dat wij, Europeanen, het virus naar Amerika hadden geëxporteerd? Want daarom mochten we niet meer naar Amerika vliegen.quote:
Gommers zei dat ze met Delft en Twente aan het praten waren over het maken van apparatuur.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:32 schreef Coelho het volgende:
[..]
van Dissel zei dat ze met bedrijven bezig zijn en bijvoorbeeld ook met een universiteit, volgens mij zei hij TU Delft.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:33 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Misschien is het toch een biomassa wapen
Nee, al meer dan een maand niet. Ze was 82.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:35 schreef maily het volgende:
[..]
Gecondoleerd .... heb je laatstelijk nog contact gehad met die vriend?
ja maar dan wel een harde mus!quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
een biomassawapenis dat doodgemaakt worden met een blije mus?
Die vijftien gevallen zouden toch binnen no-time nul gevallen worden...quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
De situatie in de VS zou natuurlijk veel beter zijn geweest met adequaat leiderschap.
Trump is wel handig is het afleiden van wie daar schuldig aan is, maar laten we niet vergeten wie tot een paar dagen terug aan realiteitsontkenning deed en nog steeds geen verantwoordelijkheid wil nemen.
Die zag ik ook aankomen. We gaan als makke schapen luisteren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:35 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Aha de aap komt uit de mouw!
https://www.telegraaf.nl/(...)verbied-contant-geld
Het doel is dus gewoon contant geld verbieden zodat er een totalitaire staat ontstaat.
-> BNWquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:35 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Het doel is dus gewoon contant geld verbieden zodat er een totalitaire staat ontstaat.
Eigenlijk ben ik vooral benieuwd naar de historische data over het aantal overledenen (klink luguber maar dat lijkt me het meest vast staan)quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:32 schreef gniffie het volgende:
[..]
Geen idee waar dat te vinden is, mss wiki?, maar de test methodes zijn al 2 keer veranderd dus benieuwd wat je wil berekenen
quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:34 schreef Minimunt het volgende:
Maar we stapelen ze niet levend op in open kratten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet wil weten hoeveel 'gebruikelijke' influenza varianten daar ook hun oorsprong vinden...
Overigens gaan 'wij' in het westen ook niet geheel vrijuit met onze intensieve veeteelt, dat brengt ook weer uitdagingen met zich mee.
Niet zo vreemd he in een klein land met een hoge populatie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:30 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij zegt dat als alle voorzorgsmaatregelen in de VS genomen worden, dat er net genoeg beademmingsapparaten zijn. De VS heeft 35 beademingsapparaten per 100.000 inwoners. Wij hebben er maar 6 per 100.000. Dat baart mij zorgen.
Ook hebben wij 1,9 artsen per 1000 inwoners. Duitsland heeft er 4,3. Wij staan er slecht voor.
Boeit mij dat wat of hoe. Ging mij puur om de garpquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:34 schreef funnywell het volgende:
[..]
[..]
Weet je waarom het spaanse griep heeft?Echt niet omdat het in Spanje is ontstaan
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die vijftien gevallen zouden toch binnen no-time nul gevallen worden...
Ja, dit is wel heel schandalig.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:35 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Ze zouden ook de limiet op moeten rekken voor contactloos pinnenquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:37 schreef remlof het volgende:
Supermarkten willen verbod op contant geld wegens coronacrisis
Terwijl het 't niet eens spaans was, maar de spaanse kranten er het eerste melding van maakte omdat de rest ons staatregulatie was vanwege de Grote Oorlog toen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
'spaanse griep'
'chinese virus'
Nee men wil niet testen om de statistieken te manipuleren. Het lijkt wel de vietnamoorlog zoveel mogelijk bodycounts, nu het tegenovergestelde. En dan durven we te bashen op China. Die deden het nog niet eens zo slecht.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:37 schreef Sfancta het volgende:
Godverdomme, mijn vrouw stuurt me bericht. Werkt in zorg en is bij iemand geweest die waarschijnlijk besmet is en een noodoproep deed. Ze is niet ziek genoeg om getest te worden
Dat geldt alleen voor kantoorwerk.quote:
Grappig genoeg is er best wel kans dat de Spaanse griep ook uit China kwam volgens de wetenschap.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
De spaansegriep kwam niet uit spanje, dat is eigenlijk veel erger... krijgt de dodelijkste griep de naam van jouw land omdat je als enige berichtte van een nare griep
Belachelijkquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:37 schreef Sfancta het volgende:
Godverdomme, mijn vrouw stuurt me bericht. Werkt in zorg en is bij iemand geweest die waarschijnlijk besmet is en een noodoproep deed. Ze is niet ziek genoeg om getest te worden
Dit is meer iets voor BNW lijkt mij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:35 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Zou ook nog heel goed kunnen inderdaad.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat ze ergens hebben lopen kutten of een foutje gemaakt hebben bij weet ik wat voor 'experiment'
Het enige belachelijke is dat er niet de capaciteit is om grootschalig te testen. Ik snap wel dat er nu ergens een lijn getrokken moet worden.quote:
quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:38 schreef ZwangerPetro het volgende:
Geen idee of dit al voorbij is gekomen, maar dit is toch wel een heel bizar interview:
Nu stemmen ouderen overwegend republikeins en die zullen het hardst geraakt worden. Maar je hebt altijd nog Fox News die ingezet kan worden om anderen de schuld te geven van de onkunde van het Witte Huis. Klassieke framing ook, om de Chinezen de zwarte piet te proberen te geven, wat je ook ziet met ineens het geframe van Corona of COVID naar Chinese Flu.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:38 schreef TheVulture het volgende:
Mensen die enige redelijkheid en objectiviteit van Trump verwachten
Heel benieuwd of zijn klapvee nog zo blij is als ze door een gebrekkige gezondheidszorg bij bosjes neervallen door dit virus
Vooral het nieuws van de IC's vond ik toch wel geruststellend. Hele andere signalen dan die er eerder naar buiten kwamen, hier en elders in de media.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:39 schreef _I het volgende:
Maar de 'meenemer' is dus dat dit maanden gaat duren, er voorlopig geen vaccin is, we meer ruimte hebben op de IC dan we dachten en we met het recyclen van beschermingsmiddelen moeten schipperen.
Laten we hopen dat de tweede helft beter nieuws brengt.
En dat komt dus met name omdat heel veel testmiddelen al door Aziatische landen zijn opgekochtquote:Op woensdag 18 maart 2020 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige belachelijke is dat er niet de capaciteit is om grootschalig te testen. Ik snap wel dat er nu ergens een lijn getrokken moet worden.
Inderdaad niet slim van het RIVM om een stagiaire de social media te laten doen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
https://www.elsevierweekb(...)-tweets-rivm-743404/
Timeline van het RIVM.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Doodquote:Hoewel het niet helemaal duidelijk is waar deze pandemie in de 14e eeuw precies is begonnen, is wel zeker dat zij uit Azië kwam, waarschijnlijk uit Centraal-Azië. De ziekte startte waarschijnlijk bij marmotten, verspreidde zich via vlooien onder ratten en van daaruit onder de mens. De ziekte verspreidde zich van Azië naar Europa via de handel en soldaten. In 1346 arriveerde de ziekte in de Krim, vanuit de Krim verspreidde de ziekte zich over Europa en Noord-Afrika. In Europa werd Italië het eerst getroffen. Dat gebeurde nadat in 1347 een Genuees koopvaardijschip komende uit de Zwarte Zeehaven Caffa (thans Feodosija) de haven van Messina op Sicilië binnenvoer met aan boord zieke zeelieden die zwarte gezwellen vertoonden ter grootte van een ei in de oksels en de liezen. Uit de gezwellen kwam bloed en pus en daarna verschenen er puisten en zwarte vlekken op de huid ten gevolge van inwendige bloedingen.
Na Italië ging de ziekte met de klok mee Europa door: Frankrijk en Spanje, Engeland (in 1348), Nederland, Duitsland, in Bergen in Noorwegen in 1349 en ten slotte rond 1351 in Rusland.
Wereldwijd wordt het aantal doden op 75 miljoen geschat, waarvan tussen de 25 en 50 miljoen in Europa. De uitbraak van de Zwarte Dood in de 14e eeuw had een dramatisch effect op de Europese bevolking en ontwrichtte de maatschappij. Velen dachten dat de ziekte een straf van God was. Omdat niemand wist waar de Zwarte Dood vandaan kwam, kregen minderheden de schuld. Zij zouden waterbronnen vergiftigd hebben of op een andere manier besmetting veroorzaken. Deze gedachte leidde tot vervolging van joden, bedelaars en mensen met lepra. De dagelijkse strijd om het bestaan zorgde voor een morbide stemming in grote delen van Europa waar mensen kozen voor een 'leven bij de dag'.
Mensen in de zorg als eerste testen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige belachelijke is dat er niet de capaciteit is om grootschalig te testen. Ik snap wel dat er nu ergens een lijn getrokken moet worden.
Zijn nu hard aan het overleggen. Binnen nu en paar dagen kan de (thuis)zorg hier opgedoekt worden omdat de mensen allemaal omkiepen.quote:
quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:38 schreef ZwangerPetro het volgende:
Geen idee of dit al voorbij is gekomen, maar dit is toch wel een heel bizar interview:
BI-ZAR.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:38 schreef ZwangerPetro het volgende:
En het virus werd verspreid door Amerikaanse soldaten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terwijl het 't niet eens spaans was, maar de spaanse kranten er het eerste melding van maakte omdat de rest ons staatregulatie was vanwege de Grote Oorlog toen.
Nee want China is juist massa productie gestart van die dingen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En dat komt dus met name omdat heel veel testmiddelen al door Aziatische landen zijn opgekocht
En in Italie blijkt dat de lockdown na 6 dagen effect heeft en wij hebben veel strengere hygiene regels doorgevoerd en toegepast.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:40 schreef Zeroku het volgende:
Vooral het nieuws van de IC's vond ik toch wel geruststellend. Hele andere signalen dan die er eerder naar buiten kwamen, hier en elders in de media.
Dank voor de correctie, het was inderdaad Gommers, niet Van Dissel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:35 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Gommers zei dat ze met Delft en Twente aan het praten waren over het maken van apparatuur.
Nog genoeg vluchten beschikbaar de komende dagen. Indirect of direct.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:39 schreef Cronometer het volgende:
Hoe groot is de kans dat iemand die nu in Indonesië zit nog terug naar NL kan komen binnen een paar dagen?
Tuurlijk. Ik zou vooral lekker de hond gaan uitlaten in een natuurgebied. Als je maar ruime afstand houdt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:44 schreef Sfancta het volgende:
Stel ik raak besmet, en mijn gezin ook. Mag ik hond uitlaten op rustige tijden?
De berichten vanuit Van Dissel en Gommers stellen toch wel gerust imo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 12:44 schreef _I het volgende:
[..]
En in Italie blijkt dat de lockdown na 6 dagen effect heeft en wij hebben veel strengere hygiene regels doorgevoerd en toegepast.
Nu maar hopen dat er inderdaad een mildere variant heerst. Dan komen we er nog redelijk bekaaid vanaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |