Denk het ook, einde van de week sowieso.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niet zo zwart / wit te zeggen.
Hangt van belasting van de zorg af. Hoe meer druk op de zorg hoe strenger de maatregelen.
Lastig om een goede balans te vinden tussen zo snel mogelijk laten gebeuren en je zorg niet overbelasten.
Ben van mening dat die er sowiewo nog wel komt, beetje in stijl van België.
Die 2 procent was in China volgens mij, maar daar kwam lang niet iedereen in aanmerking voor medische zorg.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt. Waar haal je de 0,5% sterfte vandaan? Ik hoor overal 2%.
En dan 2 weken daarvoor, want effect moet even intreden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Er komen alleen tijdelijke lockdowns als het zorgsysteem het niet meer aankan.
Dat zou kunnen inderdaad. Dat zou het wel wat hoopvoller maken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die 2 procent was in China volgens mij, maar daar kwam lang niet iedereen in aanmerking voor medische zorg.
Die 2% sterfte in jouw som is op basis van het aantal bevestigde gevallen, niet op basis van het werkelijke aantal gevallen. Ik heb gisteren ook een poging gewaagd:quote:
(Hier zit de sterfte aan andere ziekten door het vastlopen van de zorg nog niet bij.)quote:Op dinsdag 17 maart 2020 19:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
In het "loslaten"-scenario (dus: een groot deel van de bevolking raakt besmet in de komende maanden) vallen er misschien wel 100.000* COVID-19-doden in Nederland. Ik denk dat we het als samenleving toch op z'n minst geprobeerd moeten hebben om het niet zover te laten komen.![]()
Maar zelfs als het "gecontroleerd"-scenario (dus: de besmettingen gebeuren mondjesmaat en de zorg kan het goed aan) volgens plan verloopt, is het nog steeds dramatisch. Niet alleen alles wat we ervoor moeten doen en laten, maar ook al die mensen die nooit meer de oude worden na wekenlang aan de beademing, etc.
*Een snelle berekening van mij, gebaseerd op de inschatting van de GGD van afgelopen weekend dat het werkelijke aantal besmettingen in Nederland toen circa 6000 was. Er waren toen circa 20 doden en circa 50 IC-patiënten, dus laten we zeggen dat circa 1% van de COVID-19-patiënten ten dode opgeschreven is zodra de IC's vol liggen.
Ja dat of een opvoedcursus.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:47 schreef 007700 het volgende:
Een collega van mij loopt geregeld zijn neus op te halen, moet hij dan niet gewoon thuis blijven? Serieuze vraag
Waarom kwamen ze niet in aanmerking? Niet genoeg partijpunten?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die 2 procent was in China volgens mij, maar daar kwam lang niet iedereen in aanmerking voor medische zorg.
Holbewoner gespot iddquote:
Helder, thanks!quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Die 2% sterfte in jouw som is op basis van het aantal bevestigde gevallen, niet op basis van het werkelijke aantal gevallen. Ik heb gisteren ook een poging gewaagd:
[..]
(Hier zit de sterfte aan andere ziekten door het vastlopen van de zorg nog niet bij.)
Werd ook eerder ontkend door het RIVM, terwijl het al duidelijk was.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:29 schreef mschol het volgende:
vlgens mij heb ik dit al eerder gelezen,maar als dit waar is hebben we een extra uitdaging
https://www.nejm.org/doi/(...)?query=featured_home
[..]
Waar is dat?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:50 schreef Pumpalov het volgende:
Hoppa, eerste veroordeling hier voor quarantaineplichtverzuim.
Zes maanden de bak in
quote:China Eastern Airlines, China Southern Airlines en Xiamen Airlines schieten KLM en Nederland te hulp in de strijd tegen het coronavirus door handschoenen en mondkapjes te sturen.
KLM schenkt de mondkapjes en handschoenen op zijn beurt aan het Erasmus MC en andere zorginstellingen in ons land waar een tekort aan de beschermingsmiddelen is.
quote:Het Italiaanse ministerie van Volksgezondheid heeft het licht op groen gezet voor eerste tests op dieren met een door het bedrijf Takis ontwikkeld vaccin tegen het coronavirus, zo heeft het Italiaanse persbureau Ansa op gezag van de onderneming bericht.
CEO Luigi Aurisicchio van Takis zei dat die pre-klinische tests nog deze week zullen starten en de eerste zijn in Europa. ,,Dit is de eerste stap naar de creatie van een vaccin voor gebruik bij mensen", klinkt het.
quote:Een vaccinatie tegen tuberculose beschermt mogelijk tegen het coronavirus. Het Radboudumc en het UMC Utrecht gaan dit onderzoeken bij duizend zorgmedewerkers. De helft van hen krijgt het vaccin tegen tuberculose, de andere helft een placebo. ,,Blijkt dat het vaccin inderdaad extra bescherming geeft, dan kunnen we het ook aan andere medewerkers aanbieden”, aldus Marc Bonten, hoogleraar Moleculaire epidemiologie van infectieziekten.
Idee erachter is dat het zogeheten bcg-vaccin tegen tuberculose de afweer een stimulans geeft. Daardoor zou een infectie met het coronavirus milder kunnen verlopen. Bij griep is zo'n verband al aangetoond.
Nice. Eikels die anderen in gevaar brengenquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:50 schreef Pumpalov het volgende:
Zes maanden de bak in
Volgens mij was dat juist gewone griep.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:47 schreef 007700 het volgende:
Een collega van mij loopt geregeld zijn neus op te halen, moet hij dan niet gewoon thuis blijven? Serieuze vraag
Ach, nu zit ie iig 6 maanden in quarantainequote:Op woensdag 18 maart 2020 09:50 schreef Pumpalov het volgende:
Zes maanden de bak in
Volgens mij gewoon geen plek in ziekenhuis, laat staan beademing.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Waarom kwamen ze niet in aanmerking? Niet genoeg partijpunten?
En terecht.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:50 schreef Pumpalov het volgende:
Zes maanden de bak in
Daarom is de aanpak van Rutte ook zo gevaarlijk en verklaren andere landen ons voor gek.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:37 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, ik ben ervan geschrokken hoe iemand in 3 dagen tijd zo ziek kan worden door dit virus. Terwijl hij niet eens tot een risicogroep behoort.
Wordt an sich nog vrij rustig beleefd dus.quote:"I am in front of a cult place for Bansko. There is no one here and people are pretty scared. The situation changes every hour and no one knows what will happen tomorrow. The streets are empty - there are neither cars nor pedestrians. The police are constantly monitoring the implementation of the established order, ”said Nadezhda Atanasova from Bansko.
She explained that she was calm because there was easy access to medicines and food in Bansko.
"We realized that he would not be able to leave the city without good reason. This will only be possible if you need a doctor or a pharmacy, ”Nadezhda added.
The young woman's family lives in Bansko and her sister lives in Sofia, but she has no intention of traveling.
"Hygiene cars are moving in the city and the streets are sprayed with disinfectants. Most people in Bansko are accustomed to going to work every day and having a job. The situation is a shock to all of us. I have personally prepared several books and signed up for online courses, ”Nadezhda said.
Heb je daar ook een bron van?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daarom is de aanpak van Rutte ook zo gevaarlijk en verklaren andere landen ons voor gek.
Precies. Wat een sukkel ben je dan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach, nu zit ie iig 6 maanden in quarantaine
En veel meer IC bedden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:40 schreef Messina het volgende:
[..]
Italië heeft veel meer ouderen dan wij.
Rutte zet ons kleine landje wel weer even op de kaartquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daarom is de aanpak van Rutte ook zo gevaarlijk en verklaren andere landen ons voor gek.
Berekend met het aantal doden op dit moment en de schatting van totaal aantal besmettingen in Nederland.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt. Waar haal je de 0,5% sterfte vandaan? Ik hoor overal 2%.
Alright.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Berekend met het aantal doden op dit moment en de schatting van totaal aantal besmettingen in Nederland.
Misschien, heel misschien moeten we de consequentie ervaren dat mensen gaan overlijden. Realistisch gezien. En deze jongeman pech heeft (gehad).quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Yep. Het kán goed werken, maar er kleven ook zeer grote risico's aan. Wat uiteindelijk, als het misgaat, door de vele (bewuste) besmettingen veel meer doden op kan leveren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar de richtlijnen van de RIVM zeggen nu momenteel toch wat anders?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij was dat juist gewone griep.
Dit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Yep. Het kán goed werken, maar er kleven ook zeer grote risico's aan. Wat uiteindelijk, als het misgaat, door de vele (bewuste) besmettingen veel meer doden op kan leveren.
De economie gaat hoe dan ook flinke klappen krijgen, ongeacht de aanpak, maar de economie moet geen leidraad zijn.
Daarnaast krijgen álle economieën wereldwijd flinke klappen, dus iedereen zit in hetzelfde schuitje.
Economieën worden uiteindelijk weer opgebouwd, mensen levens zijn belangrijker.
Waar zit je?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:50 schreef Pumpalov het volgende:
Zes maanden de bak in
Di’s satire...toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:01 schreef Sucuk het volgende:
Wat vinden jullie van Jensen? Hij staat er heel anders in.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:01 schreef Sucuk het volgende:
De Nederlandse Alex Jonesquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:01 schreef Sucuk het volgende:
O Jee. Hopelijk niet toch een volledige lock down.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:59 schreef _I het volgende:
Debat en briefing over coronavirus: volg het live
18 maart 2020
De Tweede Kamer debatteert vanmiddag van 13.00 tot 18.00 uur over de ontwikkelingen rond het nieuwe coronavirus (Covid-19). Voorafgaand daaraan krijgen de Kamerleden een technische briefing van het RIVM en het Erasmus MC.
Gaat niet gebeurenquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
O Jee. Hopelijk niet toch een volledige lock down.
Briefing is nu; debat vanmiddagquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Meerderequote:
Onkruid vergaat niet. Vrijheid van meningsuiting en zo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:01 schreef Sucuk het volgende:
Dat zou dan weer een andere strategie betekenen. Als je met deze strategie een lockdown wil doen, moet je de zwakkeren verplicht binnen laten zien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Interessant!quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:05 schreef theNull het volgende:
https://nos.nl/livestream/npo-politiek.html
Technische briefing van Jaap van DIssel... Misschien interessant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, zeker interessant. Thanks voor het linkje.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:05 schreef theNull het volgende:
Heb m’n ouders ook maar een Netflix account gegeven inderdaad.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat zou dan weer een andere strategie betekenen. Als je met deze strategie een lockdown wil doen, moet je de zwakkeren verplicht binnen laten zien.
Ja maar Rutte hep gezegd dat we het virus aanpakken zoals het bij Nederland past hoor!quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:05 schreef Mijk het volgende:
[..]
Meerdere
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf
https://www.volkskrant.nl(...)smettingen~b4c2141f/
https://www.parool.nl/wer(...)immuniteit~b99537fa/
Er is nog zat meer, maar als je zelf het nieuws volgt, kom je vanzelf nog veel meer tegen.
Ik hoop wel op strengere maatregelen eerlijk gezegd. De huidige gaan niet werken en zijn niet genoeg om het in te dammen, zéker niet hier in Brabant (Breda).quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zoals over heel de wereld gebeurt. Kappen hiermee.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:07 schreef Cronometer het volgende:
Turken in Turkije proberen te ontsnappen terwijl ze verplicht in quarantaine zijn.Dom volk.
Fucking dom gewoon.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar Rutte hep gezegd dat we het virus aanpakken zoals het bij Nederland past hoor!
En we zijn gewoon een beetje stout door niet naar de WHO te luisteren!
En dan hierover een debat dat begint om 1300?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:05 schreef theNull het volgende:
Jaquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En dan hierover een debat dat begint om 1300?
Thanks!quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:05 schreef Mijk het volgende:
[..]
Meerdere
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf
https://www.volkskrant.nl(...)smettingen~b4c2141f/
https://www.parool.nl/wer(...)immuniteit~b99537fa/
Er is nog zat meer, maar als je zelf het nieuws volgt, kom je vanzelf nog veel meer tegen.
deze is echt heel goedquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:01 schreef Sucuk het volgende:
Mensen zijn belangrijk om de economie weer op te bouwen maar uiteindelijk draait het maar om 1 ding en dat weten we allemaal. We zijn er allemaal onderdeel van.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:58 schreef StateOfMind het volgende:
De economie gaat hoe dan ook flinke klappen krijgen, ongeacht de aanpak, maar de economie moet geen leidraad zijn.
Daarnaast krijgen álle economieën wereldwijd flinke klappen, dus iedereen zit in hetzelfde schuitje.
Economieën worden uiteindelijk weer opgebouwd, mensen levens zijn belangrijker.
Tja het stelt het volk gerust, en dat is weer goed voor de economie en voorkomt nog meer hamstergedrag enz enz enz.quote:
Interessant om te volgen dus.quote:
Haha ja, zo floreerde de kerk ook een bizar lange tijd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja het stelt het volk gerust, en dat is weer goed voor de economie en voorkomt nog meer hamstergedrag enz enz enz.
Een eeuwenoude tactiek die zichzelf keer op keer bewezen heeft; hou het volk dom.
https://www.volkskrant.nl(...)-de-mensen~be1ad8ce/
Jensen is een beetje gekkie. Zo te zien ook veel troll accounts aangemaakt op Youtube. Hij steekt er dus wel tijd in.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:01 schreef Sucuk het volgende:
Misschien zijn die mensen gewoon eenzaam en hebben ze behoefte aan 'n praatje. Hoeveel jongeren hangen er niet rond in de stad of bij de winkels.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:11 schreef satecl het volgende:
God ik zie vanuit huis echt zoveel (vooral 70+érs) mensen lopen. Lekker praatje maken met z'n allen. Ik krijg steeds meer het gevoel dat het misschien wel goed is dat de bezem er even doorheen gaat. Tering wat een domme mensen.
Zou daar niet te hard van uit gaan.quote:
Ik ben Turk en vindt mijn volk dom. Laat me.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zoals over heel de wereld gebeurt. Kappen hiermee.
Jensen is de nieuwe Martin Vrijland.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:11 schreef satecl het volgende:
[..]
Jensen is een beetje gekkie. Zo te zien ook veel troll accounts aangemaakt op Youtube. Hij steekt er dus wel tijd in.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:11 schreef satecl het volgende:
God ik zie vanuit huis echt zoveel (vooral 70+érs) mensen lopen. Lekker praatje maken met z'n allen. Ik krijg steeds meer het gevoel dat het misschien wel goed is dat de bezem er even doorheen gaat. Tering wat een domme mensen.
Zeker interessant!quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Interessant om te volgen dus.
Jaap zit er altijd maar weer, toch knap.
Ondanks alle kritiek, ook van mij.
Samenvatting? Het is een complot?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:01 schreef Sucuk het volgende:
Er zijn zoveel dommen. Ongelofelijk. Net een call gehad met collega's. Vinden het allemaal verschrikkelijk om thuis te zitten, tonen zich zwaar depressief en willen z.s.m. op kantoor zijn. Of ze doen zich de dommen voor en willen als 'werklustige' medewerker overkomen of zijn verschrikkelijk naïef en onverantwoordelijk. Volgens mij hebben zij geen zelfrespect en hechten vast geen waarde aan hun gezondheid of die van anderen. ABSURD!quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:11 schreef satecl het volgende:
Meeste vluchten van KLM gaan naar Londen. Over dom volk gesprokenquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Goede reis
[ afbeelding ]
Nougoed, Dusseldorf en Brussel zijn wat lachwekkend om daar het vliegtuig voor te pakken, toch begrijp ik van een stewardess dat die vluchten bijna altijd vol zitten
Gewoon een domme en asociale gast die niet vooruit kan kijken ('maar 2100 doden in Italië, waar hebben we het over').quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:01 schreef Sucuk het volgende:
Behoefte aan een praatje. Goede reden inderdaad!quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:12 schreef just me het volgende:
[..]
Misschien zijn die mensen gewoon eenzaam en hebben ze behoefte aan 'n praatje. Hoeveel jongeren hangen er niet rond in de stad of bij de winkels.
Nog iemand die hier zijn licht over zou willen laten schijnen? 🙈quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:58 schreef 007700 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar de richtlijnen van de RIVM zeggen nu momenteel toch wat anders?
Geen volledige, totale lockdown, zoals in China, maar wel deels dus.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:08 schreef Salina het volgende:
Ik hoop wel op strengere maatregelen eerlijk gezegd. De huidige gaan niet werken en zijn niet genoeg om het in te dammen, zéker niet hier in Brabant (Breda).
Wat mij betreft op zijn minst:
- naar buiten mag, maar maximaal in groepjes van 5 (of max 10). Verbod op samenscholing;
- handhaving op bovenstaande, boetes.
- sluiten van grotere winkels waar grote groepen mensen bijeenkomen, zoals IKEA (sinds vandaag/gisteren al gesloten in Breda en Eindhoven), bouwmarkten, tuincentra, etc.
- maximaal 50-100 mensen tegelijkertijd in supermarkt. Handhaving en controle. Toezien op aantallen bezoekers: elke keer als er iemand uit de supermarkt is, mag er pas weer iemand naar binnen. Maximaal 30 minuten (vind ik nog veel, maar goed).
Zoiets dus.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:12 schreef StateOfMind het volgende:
Maar er zit nog een enorm verschil tussen een totale lockdown (binnenblijven tenzij met toestemming/formulier) óf alle niet noodzakelijk winkels en bedrijven dichtgooien en een maximaal aantal klanten per supermarkt tegelijk binnen laten.
In dat laatste geval zal je nog steeds mogen wandelen, fietsen e.d., maar je voorkomt er wel mee dat mensen nog en masse gaan winkelen e.d.
Dát zou de beste oplossing zijn.
nee, ik vind hem niet meer betrouwbaarquote:Op woensdag 18 maart 2020 10:05 schreef theNull het volgende:
Pleur op vent, gebeurt overal.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:12 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ik ben Turk en vindt mijn volk dom. Laat me.
Vooral als ze een bus met tig mensen die in quarantaine moeten laten stoppen om de dochter van een hooggeplaatste er uit halen.
We hebben al onze rechten vrijwillig opgegeven doordat we zijn bang gemaakt door de overheid. En nu kunnen ze alles met ons doen. :’)quote:
Want?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, ik vind hem niet meer betrouwbaar
Als we gaan, dan gaan we met zijn allen. Zoiets zullen ze wel denken en ze kunnen verder nergens heen. Thuis in je eentje wachten tot je ziek wordt op die leeftijd en wetend dat je, wanneer je ziek wordt nog verder alleen komt te staan.... Tja, Het zal hun een zorg zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:13 schreef satecl het volgende:
[..]
Behoefte aan een praatje. Goede reden inderdaad!Ze hebben toch een telefoon?
Bij ons op kantoor hebben we vanaf vandaag de deur op slot. Kwamen gisteren ook mensen even binnen vragen wat wij ervan vinden. Man man man.
Alleen maar vanwege zijn huidskleur.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:16 schreef Landgeld het volgende:
Jaap is een intelligente man.
https://www.universiteitl(...)el/publicaties#tab-5
Hoogleraar
Viroloog
Directeur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |