quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:24 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wat heeft de gemiddelde Nederlander hier aan? Dit soort informatie is alleen relevant als je er besluiten op moet nemen.
Ik zal er misschien ook wel aan gaan wennen, maar de stap om dan weer te beginnen op je werk lijkt me dan weer gigantisch.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:25 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik geoefend. Afgelopen 5 dagen binnen gezeten en zou er nog wel 15 willdn minimaal. Ik blijf toch een fokker denk ik dan. Beetje achter de pc menselijk contact ontlopen.
Ze doen het wereldwijd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:22 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik gaf het net al aan, als heel bakfietsend Nederland lekker gaat fietsen en wandelen en spelen in het Amsterdamse bos of waar ook. Die nemen ook 0 verantwoording.
Wat hebben deze ouderen te verliezen. Er is ze al meer dan genoeg afgenomen de laatste tijd.
Let wel, ik praat het niet goed maar het is een logisch gevolg.
heb je geen familie of vrienden die je kunnen helpen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ben jaloers. Ik moet fulltime werken, maar ook mijn kind les geven (ik ben daar 2,5 uur mee kwijt) en m’n peuter aandacht en verzorging geven. Ik ben aan het eind van de dag kapot. Maar dan moet ik savonds nog inloggen om mijn uren te maken. Hier zit het huishouden doen en boodschappen halen niet eens bij. Ik wou dat ik tijd had om te Netflixen! Ik ga dit niet drie weken of langer volhouden, dan ga ik echt naar een burn-out.
Heb jij corona?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het lijkt op de seizoensgriep! Jaap van Dissel
Is ook mijn ervaring als patiënt trouwens. Normale griep zelfs nog wat ernstiger, maar weet niet of het hoesten door blijft etteren waar wel eens voor gewaarschuwd wordt.
Na een half uur.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:26 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Pas na 56 graden sterft het virus.
Ja hij zei het 2 keer. Kortom, we kunnen weer naar buiten😀👍👍👍👍quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het lijkt op de seizoensgriep! Jaap van Dissel
Is ook mijn ervaring als patiënt trouwens. Normale griep zelfs nog wat ernstiger, maar weet niet of het hoesten door blijft etteren waar wel eens voor gewaarschuwd wordt.
Waar ging het mis?quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:24 schreef Sfancta het volgende:
https://www.limburger.nl/(...)van-latex-vasthouden
Eigenlijk hebben we hier ons halve leven al voor getraind.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:25 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik geoefend. Afgelopen 5 dagen binnen gezeten en zou er nog wel 15 willdn minimaal. Ik blijf toch een fokker denk ik dan. Beetje achter de pc menselijk contact ontlopen.
Wel mee eens eigenlijk, Ria en Gerrie gaan hier echt iets nuttigs mee kunnen, maar wel denken dat ze dat kunnen.quote:
Juist om het te halen en de periode erna, goed om het af te gelasten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:26 schreef Sfancta het volgende:
Feest van mijn schoonvader is afgelast, wordt 75 in april. Hop dat hij de 75 haalt, die ouwe shagroker... Moet er niet aan denken. Zie hem als mijn eigen vader.
Klopt. Is wel even wennen na 3 weken binnen zitten. Gelukkig zit iedereen dan in hetzelfde schuitje.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:26 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik zal er misschien ook wel aan gaan wennen, maar de stap om dan weer te beginnen op je werk lijkt me dan weer gigantisch.
Rutte is van 'nooit' naar 'het behoort tot de mogelijkheden' gegaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:25 schreef HulkHeld het volgende:
Heb hier de afgelopen 2 dagen weinig mee kunnen lezen, maar is het waarschijnlijk dat ook NL tot een lockdown overgaat? Of is dat juist hetgeen wat ze sowieso niet gaan doen?
Dadelijk haalt hij een paar FOK! posts aan om te ontkrachten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:27 schreef Zeroku het volgende:
JaapGOD veegt de vloer aan met alle kritieken op FOK!
- Check het aantal doden in Zuid-quote:
Ria en Gerrie zitten hier nu ook niet naar te kijken denk ik.quote:Op woensdag 18 maart 2020 10:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wel mee eens eigenlijk, Ria en Gerrie gaan hier echt iets nuttigs mee kunnen, maar wel denken dat ze dat kunnen.
Zag laatst al Dunning Kruger effect aangehaald worden, hier ook van toepassing
Dat weet je nooit he, je wordt namelijk niet getest. Maar dat meer dan de helft van mijn vriendengroep aan het eind van de wintersport net als ik aan het hoesten + koorts zat doet mij wel e.e.a. vermoeden.quote:
Mee eens dat economische belangen de boventoon voeren, dat staat zonder twijfel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wellicht hebben ze het onderschat? Wellicht hebben ze wel wíllen voorbereiden maar was er al een tekort? Wellicht hadden ze niet voorzien dat het zó snel zou gaan?
Daarnaast kun je wel in een maand tijd 2000 bedden en beademingsmachines aankopen, als je het personeel niet hebt schiet je er vrij weinig mee op.
Wat ik eerder aangaf, als in januari bekend werd dat dit virus er aan komt en huis zou houden zoals het nu doet dan was de pleuris al uitgebroken voordat hij uitgebroken was. Als we in januari ineens de IC-bedden zouden verdubbelen en dat lekt uit, want dat is onvermijdelijk dan was het systeem in elkaar gestort voordat er überhaupt iets aan de hand was.
We kunnen er niet onderuit maar de economie staat nog steeds boven mensenlevens. Als de beurs in januari crasht omdat bedrijven hun geld eruit hadden getrokken dan hadden we nu geen buffer meer gehad.
Er zijn zoveel meer belangen die meespelen dan “een paar mensenlevens”, dat de overheden nu handelen zoals ze handelen.
For the record: dit is niet mijn mening maar puur een constatering. Sinds de eerste Wereldoorlog zijn we met 1 ding bezig en dat is economische groei over de rug van mensenlevens. Wij zijn allemaal onderdeel van dat systeem en we doen er allemaal aan mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |