Hij stond achter de gedachtelijn achter de aanpak en dat is: het aantal besmettingen onder de ziekenhuiscapaciteit houden. Hij vond wel dat het RIVM te weinig onderzoek doet om te bepalen of hun wiskundige model klopt. Zijn punt was dat Nederland tests doet naar de besmettelijkheid, maar niet naar de mate van besmettelijkheid. Terwijl dat belangrijk is om het wiskundige model te toetsen en dus de besmettingen onder de ziekenhuiscapaciteit te houden. Hij wil dat men niet alleen naar Brabant kijkt, maar dat in heel Nederland een groot aantal testen wordt uitgevoerd, om dit te onderzoeken. Anders is het wiskundige model dat de basis vormt van de gedachtegang vrijwel alleen gebaseerd op aannames. Verder begreep ik dat het model van het RIVM uit Utrecht komt en dat het een stuk optimistischer is dan modellen van andere landen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En wat vond hij van de aanpak van Nederland?
Veel sterkte !quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:47 schreef Sfancta het volgende:
Kreeg net bericht dat mijn oma ziek aan het worden is, en dat veel sneller gaat dan bij een griep of verkoudheid.
Bedankt voor de infoquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:49 schreef Domnivoor het volgende:
Ik hoor net van een oud-collega dat alle Bijenkorven vanaf morgen dicht zijn.
Niet gelezenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:49 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik zal jullie nog een gedicht toespelen vooraleer ik naar bed ga.
Virus
Een virus, groot of klein
Hoeft niet zo gevaarlijk te zijn
Je hebt er virussen bij, zoals deze,
Daar moet je echter bang voor weze
Toch kan je er misschien niet aan ontkomen
Op een geven moment zal zelfs de meest ingedamde rivier weer beginnen met stromen
Houd hoop goed volk
En zwem door deze draaikolk
Testkits te weinig, mondkapjes te laat besteld. Soms snap je niet dat we er tot eind vorig jaar zo goed voor stonden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:48 schreef xminator het volgende:
[..]
Niet, die neemt duitsland zelf in gebruik.
Nederland loopt weer achter de feiten aan (zoals altijd).
Traantje gelatenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:49 schreef HetDonkertAan het volgende:
Virus
Op een geven moment zal zelfs de meest ingedamde rivier weer beginnen met stromen
Houd hoop goed volk
Dank. Had die tekst verkeerd begrepen. Dacht dat je schijt aan ieder ander had, behalve je familie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:48 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
In tegenstelling tot wat je tegen mij zei. Wens ik jou en je oma wel sterkte.
Is die gast wat? Nog nooit een stream van wie dan ook bekeken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er is weer een update, is nu live stream maar je kan terugschuiven naar het begin:
Ik hier (amsterdam) wel een paar af en toe als ik uit mijn raam kijk, woon tegenover een winkelcentrum. Maar maar heel weinig, veel meer mensen die lekker vakantie aan het vieren zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:49 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb trouwens nog echt niemand met een mondkapje zien lopen.
Dat krijg je met die Nederlandse schaamcultuur.
In China zouden ze ons voor gek verklaren
Sterktequote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:47 schreef Sfancta het volgende:
Kreeg net bericht dat mijn oma ziek aan het worden is, en dat veel sneller gaat dan bij een griep of verkoudheid.
Ow is dat alleen in Nederland zo dan?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:49 schreef junkiexp het volgende:
Ik moest vanmiddag bij de huisarts met zo'n kapje lopen, ik snap wel dat mensen die niet graag dragen, kreeg het er Spaans benauwd vanquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:49 schreef junkiexp het volgende:
sterkte!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:47 schreef Sfancta het volgende:
Vooral de echt goeie, daar kan je niet zo lekker door ademen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik moest vanmiddag bij de huisarts met zo'n kapje lopen, ik snap wel dat mensen die niet graag dragen, kreeg het er Spaans benauwd van
LA city dan zeker. Ik zit in LA County en hier geen lockdown.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Wat trouwens onzin is, net een Skype sessie gehad vanuit LA en iedereen zit daar in lock down dus.
Hong Kong lopen ze er standaard mee. Die mensen hebben juist een schaamte om andere mensen aan te steken met iets simpels als een verkoudheidje. Bron ik ben er geweest (hidden brag)quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik moest vanmiddag bij de huisarts met zo'n kapje lopen, ik snap wel dat mensen die niet graag dragen, kreeg het er Spaans benauwd van
Als je in een draaikolk zit moet je wachten tot je onder bent, en dan proberen eruit te komen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:49 schreef HetDonkertAan het volgende:
Virus
Op een gegeven moment zal zelfs de meest ingedamde rivier weer beginnen met stromen
Houd hoop goed volk
Gaat lekker dan!quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:48 schreef xminator het volgende:
[..]
Niet, die neemt duitsland zelf in gebruik.
Nederland loopt weer achter de feiten aan (zoals altijd).
Dat kon ik niet zo goed zien, het is wel een klein stukje weg.quote:
Ik snap het wel, draag het wel eens voor mijn werk maar is niet echt prettig ademen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat was zeker niet de bedoeling. Ik leef zeker mee met iedereen die een zwakke gezondheid heeft en die familie heeft die kwetsbaar is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:50 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Dank. Had die tekst verkeerd begrepen. Dacht dat je schijt aan ieder ander had, behalve je familie.
FPP2 maskers hou je zo'n half uur vol.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vooral de echt goeie, daar kan je niet zo lekker door ademen.
Ja er zijn ook genoeg dingen in China die wij gek vindenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:49 schreef junkiexp het volgende:
Klopt, best tof.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hong Kong lopen ze er standaard mee. Die mensen hebben juist een schaamte om andere mensen aan te steken met iets simpels als een verkoudheidje. Bron ik ben er geweest (hidden brag)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |