SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
Geen idee waar ik die moet vinden man, hele provincie coronavrij.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Jou kennende laat je er dan eerst een zigeuner met Corona in hoesten."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Jij snapt het probleem niet. Als je afspreekt dat je moet blijven betalen in het geval van overmacht, dan moet je dus wel betalen ondanks dat je geen diensten ontvangt. Het hangt volledig van je overeenkomst af.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het probleem niet. Bedrijven maken misbruik van de huidige situatie door abonnement gewoon te innen, niet alleen sportscholen. Ja overmacht dit dat. Ho eens zo werkt dat natuurlijk niet. Als ik geen gebruik kan maken van je dienst dan hoef ik ook niet te betalen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Belgie +185
Bron: live presconferentie, vooral weer in Vlaanderen
361 (+109) ziekenhuisopnamen
79 (+26) IC
14 ontslagen uit hospitaal
toaal 10 doden![]()
geen idee! En de toeslag zeg je dan ook op ofzo? Of gaat dat automatisch?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:02 schreef capricia het volgende: [..] Denk dat het wel langer dan een maand gaat zijn. Maar ieder zijn eigen afweging.
![]()
zelf gewoon stopgezet, met een paar klikken is het gewijzigdquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:04 schreef Mar_an het volgende:
[..]
geen idee! En de toeslag zeg je dan ook op ofzo? Of gaat dat automatisch?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Vind het ook maar raar ja, moeilijk doen om een paar tientjes.
Verder geen probleem hoor, KDV/Sportscholen verhogen hun abonneegeld hierna wel
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit voor velen een groot probleem is. Heb je enkel 1 sportabonnementje prima, maar wat als al je abonnementsdiensten dit doen en je die 200-300 euro per maand moet betalen zonder er iets voor terug te zien? Is flink geld, zeker nuquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]het zit je wel hoog hè, we hebben het allemaal over solidariteit dit dat maar als het geld kost dan houdt die solidariteit meteen alweer op
Het gaat niet om 1 abonnementje.
![]()
Ik krijg het idee dat het hele beleid van Rutte/RIVM faalt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En daarmee zal de retail hun eigen conclusies gaan trekken. Alles is tot stilstand gekomen en het openhouden van winkels heeft op zeer korte termijn totaal geen nut meer. Daarmee zal het beoogde plan van 'gecontroleerde verspreiding' van het virus ook falen denk ik...
Het zou grappig zijn als er niet zoveel mensen dood aan gingen.![]()
mwa netto 300 euro in de maand is toch wel de moeitequote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Pumpalov het volgende:
Verder geen probleem hoor, KDV/Sportscholen verhogen hun abonneegeld hierna welEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Op mijn werk willen ze zo snel mogelijk weer op kantoor zijn omdat ze het thuis niet leuk vinden of het saai vinden. Er wordt letterlijk geopperd om eigenlijk weer op kantoor te verschijnen en dat dan maar moet gelden ''wie dan eventueel besmet wordt en overleeft, overleeft het. Wie niet, pech gehad.'' Niet normaal dat mensen/werkgevers zo in elkaar kunnen zitten.![]()
Het aantal nieuwe gevallen (lijkt) weinig. Hoe groot is de sprong tov gisteren?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:04 schreef Bieselke het volgende:
Belgie +185
Bron: live presconferentie, vooral weer in Vlaanderen
361 (+109) ziekenhuisopnamen
79 (+26) IC
14 ontslagen uit hospitaal
toaal 10 dodenOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ah ja. Anders krijg je daar weer gedoe mee natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Fukushima het volgende:
[..]
zelf gewoon stopgezet, met een paar klikken is het gewijzigd
Wat een tijden hè !![]()
Het lijkt rustiger op straat dan gisteren.
Vanmiddag zullen alle kinderen wel weer op straat en in de speeltuintjes rondhangen.My friends all drive horses![]()
Ja leuk. Wet > algemene voorwaarden. Ik ben er wel zeker van dat je niet hoeft te betalen, mits je het hogerop zoekt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:04 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Jij snapt het probleem niet. Als je afspreekt dat je moet blijven betalen in het geval van overmacht, dan moet je dus wel betalen ondanks dat je geen diensten ontvangt. Het hangt volledig van je overeenkomst af.![]()
Maak je een grap?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef DrKingSchultz het volgende:
Op mijn werk willen ze zo snel mogelijk weer op kantoor zijn omdat ze het thuis niet leuk vinden of het saai vinden. Er wordt letterlijk geopperd om eigenlijk weer op kantoor te verschijnen en dat dan maar moet gelden ''wie dan eventueel besmet wordt en overleeft, overleeft het. Wie niet, pech gehad.'' Niet normaal dat mensen/werkgevers zo in elkaar kunnen zitten.![]()
belachelijk. watvoor bedrijf is dat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef DrKingSchultz het volgende:
Lekker andere baan zoeken. Wat een maffe werkgever.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef DrKingSchultz het volgende:
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Wat ik echt niet snap en ook nooit zal snappen is waarom het RIVM niet steeds voor de veiligere weg koos en ons beter informeerde of zelfs informeert.
Waarom zeggen dat je zonder klachten niemand kan besmetten?
Waarom zeggen dat je 24h na je klachten niet meer besmettelijk bent, terwijl uit onderzoek bleek dat 14% van de geteste personen in China twee weken na herstel nog het virus bij zich droegen en mogelijk besmettelijk waren.
Waarom zeggen dat kinderen een minimale rol spelen bij het versrpeiden, terwijl er genoeg bronnen zijn die het tegenovergestelde beweren.
Etc.
Je hebt een pandemie en al je aannames zijn aannames in de categorie "glas is half vol" waardoor je uiteindelijk totaal verkeerde inschattingen maakt waar je constant op terug moet komen en dus altijd achter de feiten aan blijft lopen.![]()
Nou als we op lockdown gaan dan raakt niet helft van Nederland besmet toch? En als blijkt dat er in China toch nog een tweede golf ontstaat, dan kunnen we alsnog voor groepsimmuniteit gaan. Uiteraard is dit wel afhankelijk van het tempo waarmee het zich in China ontwikkelt. We kunnen niet jaren in lockdown.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:02 schreef Frozen-assassin het volgende: [..] Wachten en dan is half Nederland besmet voordat we weten hoe goed China het doet? Wat een absurd voorstel.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.![]()
Snap dat het raar is, betalen voor een dienst die je niet krijgt.
Maar ik snap dat ook dat veel ondernemers er op dit moment niet aan moeten denken dat allemaal (nu gelijk) terug te moeten storten enzo. Dan gaan heel veel zaken failliet.
Dat er uiteindelijk een compenstaie van komt vanuit de overheid, tja dat is afwachten, maar hoop van wel.
En natuurlijk, als het in de kleine letters staan, dan moet je wel gewoon.![]()
Gisteren 172quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het aantal nieuwe gevallen (lijkt) weinig. Hoe groot is de sprong tov gisteren?![]()
Jij denkt dat ze niet binnen de wettelijke kaders gaan zitten? Men gaat geheel zelf een contract aan, dat ze het niet lezen is hun probleem.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Poepz0r het volgende:
Jij snapt het probleem niet. Als je afspreekt dat je moet blijven betalen in het geval van overmacht, dan moet je dus wel betalen ondanks dat je geen diensten ontvangt. Het hangt volledig van je overeenkomst af.
Ja leuk. Wet > algemene voorwaarden. Ik ben er wel zeker van dat je niet hoeft te betalen, mits je het hogerop zoekt.![]()
downplayenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Kyran het volgende:
Wat ik echt niet snap en ook nooit zal snappen is waarom het RIVM niet steeds voor de veiligere weg koos en ons beter informeerde of zelfs informeert.
Waarom zeggen dat je 24h na je klachten niet meer besmettelijk bent, terwijl uit onderzoek bleek dat 14% van de geteste personen in China twee weken na herstel nog het virus bij zich droegen en mogelijk besmettelijk waren.
Waarom zeggen dat kinderen een minimale rol spelen bij het versrpeiden, terwijl er genoeg bronnen zijn die het tegenovergestelde beweren.
Etc.
Je hebt een pandemie en al je aannames zijn aannames in de categorie "glas is half vol" waardoor je uiteindelijk totaal verkeerde inschattingen maakt waar je constant op terug moet komen en dus altijd achter de feiten aan blijft lopen.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Het staat gewoon in de wet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ja leuk. Wet > algemene voorwaarden. Ik ben er wel zeker van dat je niet hoeft te betalen, mits je het hogerop zoekt.https://www.dirkzwager.nl(...)gedaan-op-overmacht/quote:Overmacht, ook wel force majeure genoemd, is een juridisch begrip dat een niet-toerekenbare onmogelijkheid aanduidt om een verplichting na te komen. Van de debiteur die in overmacht verkeert kan in beginsel geen nakoming of schadevergoeding worden verlangd, en bovendien kan hij zich van zijn verplichtingen bevrijden door de onderliggende overeenkomst te ontbinden.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Slimquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Sfancta het volgende:
Mijn kdv heeft alvast geld geïnd!! Normaal rond de 25ste. De tering..... kijk net op de bank.
You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Dan moet de regering die ondernemers helpen. In België krijg je als ondernemer 4.000 euro tot 1 April en daarna 160 euro per dag.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Cue_ het volgende:
Maar ik snap dat ook dat veel ondernemers er op dit moment niet aan moeten denken dat allemaal (nu gelijk) terug te moeten storten enzo. Dan gaan heel veel zaken failliet.
Dat er uiteindelijk een compenstaie van komt vanuit de overheid, tja dat is afwachten, maar hoop van wel.
![]()
Heb je hierin de economische gevolgen meegenomen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Nou als we op lockdown gaan dan raakt niet helft van Nederland besmet toch? En als blijkt dat er in China toch nog een tweede golf ontstaat, dan kunnen we alsnog voor groepsimmuniteit gaan. Uiteraard is dit wel afhankelijk van het tempo waarmee het zich in China ontwikkelt. We kunnen niet jaren in lockdown.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Pumpalov het volgende:
Verder geen probleem hoor, KDV/Sportscholen verhogen hun abonneegeld hierna welblablablabla![]()
als het geen probleem was dan is het nu ook geen probleemquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit voor velen een groot probleem is. Heb je enkel 1 sportabonnementje prima, maar wat als al je abonnementsdiensten dit doen en je die 200-300 euro per maand moet betalen zonder er iets voor terug te zien? Is flink geld, zeker nuHet gaat niet om 1 abonnementje.
![]()
paar tientjes?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Pumpalov het volgende:
Verder geen probleem hoor, KDV/Sportscholen verhogen hun abonneegeld hierna wel![]()
Ik heb er ook niet zoveel moeite mee eigenlijk. Het gaat maar om 30 euro, komt wel weer goed.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Cue_ het volgende:
Toko's als Basic Fit, Fit For Free staan er nou niet om bekend om binnen de wet te functioneren neequote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze niet binnen de wettelijke kaders gaan zitten? Men gaat geheel zelf een contract aan, dat ze het niet lezen is hun probleem.![]()
![]()
Zelf opzeggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:04 schreef Mar_an het volgende:
[..]
geen idee! En de toeslag zeg je dan ook op ofzo? Of gaat dat automatisch?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
klopt en daarom heb ik het opgezet, kost mij nu maximaal 1 maand geld (opzegtermijn) en als we straks in een recessie zitten is er plek zat om ze weer aan te melden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het staat gewoon in de wet.
[..]
https://www.dirkzwager.nl(...)gedaan-op-overmacht/Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Haha Rutte zegt dat 50% het krijgt.
Maar alles wat Rutte ooit zegt hebben we niet gekregen.maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan moet de regering die ondernemers helpen. In België krijg je als ondernemer 4.000 euro tot 1 April en daarna 160 euro per dag.quote:Aan het einde van de middag presenteert het kabinet nieuwe maatregelen voor ondernemers, werknemers en bedrijven om de coronacrisis door te komen. Haagse bronnen meldden gisteren dat zzp'ers makkelijker toegang krijgen tot de bijstand.
Volgens de bronnen volgt er een "kanon aan maatregelen".
Voorzitter Hans de Boer van werkgeversorganisatie VNO-NCW zegt dat er veel meer geld beschikbaar is dan de 90 miljard waar het kabinet al over sprak. Kredietverstrekkers kunnen volgens hem extra geld op tafel leggen. "Er is geen land in Europa dat zo solvabel is en zulke diepe zakken heeft als Nederland. Dat geld is van ons allemaal en dat moet nu worden ingezet", zei De Boer in het NOS Radio 1 Journaal.
Vandaag wordt ook meer nieuws verwacht over hoe het kabinet wil omgaan met schoolexamens en eindexamens.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Huehuehue Rutte hahaha.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:08 schreef BoneThugss het volgende:
Haha Rutte zegt dat 50 het krijgt.
Maar alles wat Rutte ooit zegt hebben we niet gekregen.
Ga even ergens in KLB een topic daar over openen.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Dat moet dan 2 kanten op gelden lijkt mij. Stel jij hebt zon abonnement en je wordt ontslagen vanwege corona (wat we nu al zien in bepaalde beroepsgroepen) dan is dat ook overmacht en wil je je centjes besteden aan een boodschapje. Klinkt logisch.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het staat gewoon in de wet.
[..]
https://www.dirkzwager.nl(...)gedaan-op-overmacht/![]()
Ik ben geen econoom, maar volgens mij gaat de economie sowieso naar de klote. We zijn een export land. En landen waar we naar exporteren gaan wel op lock down 🤷♂️quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb je hierin de economische gevolgen meegenomen?Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.![]()
Solidariteit van Nederland is echt walgelijk.
Net als het egoïsme en de ongehoorzaamheid. Dit virus is een lesje onderdanigheid wat dat betreft.blablablabla![]()
Wie zegt dat ze dat neit gaan doen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dan moet de regering die ondernemers helpen. In België krijg je als ondernemer 4.000 euro tot 1 April en daarna 160 euro per dag.
Ze kunnen niet alles in 1 dag regelen...![]()
Hahahaquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:08 schreef BoneThugss het volgende:
Maar alles wat Rutte ooit zegt hebben we niet gekregen.![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Lekker andere baan zoeken. Wat een maffe werkgever.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
belachelijk. watvoor bedrijf is dat.Gezien het een bekende en grote organisatie is, hou ik het liever voor me. Zijn uitspraken van mijn teamleden en teamleider. Idem dito voor het sfeertje van ''valt wel mee, niet aanstellen. Het is maar de griep, hoort bij het leven. Liever weer gezellig samen op kantoor zijn dan angstig thuis zitten''quote:![]()
sportschool is bij mij 65, maar die laat ik dan weer wel gewoon doorlopen. ik gun het die man en we mogen zijn materiaal nu thuis gebruikenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:07 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ik heb er ook niet zoveel moeite mee eigenlijk. Het gaat maar om 30 euro, komt wel weer goed.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:08 schreef BoneThugss het volgende:
![]()
![]()
Nee, want ontslag is geen overmacht. In Nederland wordt overmacht beperkt door 'acts of God'. Natuurrampen, pandemie etc.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat moet dan 2 kanten op gelden lijkt mij. Stel jij hebt zon abonnement en je wordt ontslagen vanwege corona (wat we nu al zien in bepaalde beroepsgroepen) dan is dat ook overmacht en wil je je centjes besteden aan een boodschapje. Klinkt logisch.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Relevanter is het aantal ziekenhuisopnamen. Dat is +50%quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het aantal nieuwe gevallen (lijkt) weinig. Hoe groot is de sprong tov gisteren?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dit, ze hadden anderhalve maand om voldoende mondkapjes te regelen... dat alleen viel al niet meequote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat neit gaan doen?
Lekker op tijd wel. Sommige ondernemers zijn al 2 weken dicht kweet nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat neit gaan doen?
![]()
Ik heb er ook helemaal geen moeite mee (ondanks dat het niet om een paar tientjes gaat). Het voelt gek om er nu voor te betalen, maar ik snap ook dat noodopvang nu prio heeft ten opzichte van een financiële regeling of compensatie.
De beste oplossing is nu gewoon doorbetalen en 'gewoon' KOT krijgen zoals we gewend zijn. Dat komt straks allemaal wel weer goed.
Zo stond het ook uitgelegd in de mail van ons KDV.
Als je nu dingen gaat stopzeggen en opzeggen wordt het alleen maar 1 grote administratieve puinzooi. Precies op het moment dat het rond krijgen van noodopvang al een puinzooi is.![]()
Echt niet normaal. Woon hier langs een toegangsweg naar het winkelcentrum. Wat ik zie aan mensen, groepjes bejaarden, gezinnen die alle kinderen meenemen op pad.
Ik zei iets van 180 delen geleden dat door arrogantie/laconiek reageren van Nederlanders de Corona een massale slachting zou aanrichten hier. Toen werd ik dramatisch genoemd. Nu waarschijnlijk nog steeds (en terecht) maar als ik zie hoe men er mee omgaat is het echt niet normaal.
Wat een land, serieus.![]()
Ik zou ze de touwtering laten krijgen. Overigens valt het ook wel mee, daarin geef ik ze gelijk. Die paniekzaaierij (dankuwel media) doe ik ook niet aan mee.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef DrKingSchultz het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gezien het een bekende en grote organisatie is, hou ik het liever voor me. Weet niet hoe andere teams er tegenaan kijken, maar zijn vooral de uitspraken van mijn teamleden en teamleider. Idem dito voor het sfeertje van ''valt wel mee, niet aanstellen. Het is maar de griep, hoort bij het leven. Liever weer gezellig samen op kantoor zijn dan angstig thuis zitten''![]()
bij mijn zwager hetzelfde, daar is het zelfs omschreven als 'werkweigering' en 'je komt maar als je je baan wilt behouden'.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef DrKingSchultz het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gezien het een bekende en grote organisatie is, hou ik het liever voor me. Weet niet hoe andere teams er tegenaan kijken, maar zijn vooral de uitspraken van mijn teamleden en teamleider. Idem dito voor het sfeertje van ''valt wel mee, niet aanstellen. Het is maar de griep, hoort bij het leven. Liever weer gezellig samen op kantoor zijn dan angstig thuis zitten''
middelgrote toko zit over de hele wereldEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ja precies. Ik vind het ook echt niet zo erg. Snap overigens wel dat als je nu geen werk meer hebt, je prioriteiten natuurlijk heel ergens anders liggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef Fukushima het volgende:
[..]
sportschool is bij mij 65, maar die laat ik dan weer wel gewoon doorlopen. ik gun het die man en we mogen zijn materiaal nu thuis gebruiken
Wel erg hoor, wat er nu allemaal gebeurt en gaat gebeuren.![]()
Ik wil je nog weleens horen als je KDV moet betalen. 300-500 euro per maand en je krijgt het dus niet terug he.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef Fukushima het volgende:
[..]
sportschool is bij mij 65, maar die laat ik dan weer wel gewoon doorlopen. ik gun het die man en we mogen zijn materiaal nu thuis gebruiken![]()
Ontslag is wel overmacht als je ontslagen wordt vanwege een pandemie wat nu dus gaande is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nee, want ontslag is geen overmacht. In Nederland wordt overmacht beperkt door 'acts of God'. Natuurrampen, pandemie etc.![]()
zo ging dat in italie ook, ook wel te verwachten als mensen er geen ervaring mee hebben. maar een beetje fok lezen zou een hoop schelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Sapstengel het volgende:
Echt niet normaal. Woon hier langs een toegangsweg naar het winkelcentrum. Wat ik zie aan mensen, groepjes bejaarden, gezinnen die alle kinderen meenemen op pad.
Ik zei iets van 180 delen geleden dat door arrogantie/laconiek reageren van Nederlanders de Corona een massale slachting zou aanrichten hier. Toen werd ik dramatisch genoemd. Nu waarschijnlijk nog steeds (en terecht) maar als ik zie hoe men er mee omgaat is het echt niet normaal.
Weet je hoeveel extra wc-papier ik daarvan kan kopen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Donna het volgende:
Ik heb er ook helemaal geen moeite mee (ondanks dat het niet om een paar tientjes gaat). Het voelt gek om er nu voor te betalen, maar ik snap ook dat noodopvang nu prio heeft ten opzichte van een financiële regeling of compensatie.
De beste oplossing is nu gewoon doorbetalen en 'gewoon' KOT krijgen zoals we gewend zijn. Dat komt straks allemaal wel weer goed.
Als je nu dingen gaat stopzeggen en opzeggen wordt het alleen maar 1 grote administratieve puinzooi. Precies op het moment dat het rond krijgen van noodopvang al een puinzooi is.![]()
![]()
NUCHTEREDquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een land, serieus."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik weet zeker als Rutte een beetje de toon had aangeslagen zoals Macron dat dit niet was gebeurd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Sapstengel het volgende:
de mijne gun ik het ook wel, heb eerder de neiging om foxsports en Ziggo sport (tijdelijk) op te zeggenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef Fukushima het volgende:
[..]
sportschool is bij mij 65, maar die laat ik dan weer wel gewoon doorlopen. ik gun het die man en we mogen zijn materiaal nu thuis gebruiken![]()
Mij lijkt het beter om alvast zo goed mogelijk ingespeeld te raken op het thuiswerken. Als er dan echt iets is waarmee je op afstand in de knel raakt dan is er momenteel nog de gelegenheid daar iets aan te doen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef DrKingSchultz het volgende:
[..]
[..]
[..]
Gezien het een bekende en grote organisatie is, hou ik het liever voor me. Zijn uitspraken van mijn teamleden en teamleider. Idem dito voor het sfeertje van ''valt wel mee, niet aanstellen. Het is maar de griep, hoort bij het leven. Liever weer gezellig samen op kantoor zijn dan angstig thuis zitten''![]()
Inderdaad, betaal gewoon door en doe niet moeilijk. Genoeg sectoren (toerisme, cultuur, horeca) krijgen al keiharde klappen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Donna het volgende:
Als je nu dingen gaat stopzeggen en opzeggen wordt het alleen maar 1 grote administratieve puinzooi. Precies op het moment dat het rond krijgen van noodopvang al een puinzooi is.
Je kan je geld toch niet uitgeven in deze periode en je vaste kosten aan abonnementen zijn al gebudgetteerd.My friends all drive horses![]()
Mensen die daar sporten kunnen inderdaad niet een tientje per maand missen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Toko's als Basic Fit, Fit For Free staan er nou niet om bekend om binnen de wet te functioneren nee![]()
![]()
de koning en zn bitch hadden ff boos moeten worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik weet zeker als Rutte een beetje de toon had aangeslagen zoals Macron dat dit niet was gebeurd.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Weet je hoeveel extra wc-papier ik daarvan kan kopen?![]()
![]()
wat is KDV?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik wil je nog weleens horen als je KDV moet betalen. 300-500 euro per maand en je krijgt het dus niet terug he.![]()
Inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:08 schreef BoneThugss het volgende:
![]()
KinderDagVerblijfquote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Het is EN EN ENquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Mensen die daar sporten kunnen inderdaad niet een tientje per maand missen.
Sportschool zeg 50 euro
KDV 300-500 euro als je pech hebt
Zomaar 2 dingen die je even 500 euro kosten en die krijg je niet terug. Voor Jan Modaal veel geld als je een gezinnetje hebt![]()
![]()
Ojee, nu krijg je de "WTF doe je nog buiten"-brigade over je heen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:13 schreef kwiwi het volgende:
Ik ga even in het bos wandelen, daarna weer 10 delen bij lezen|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Bijlezenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:13 schreef kwiwi het volgende:
Ik ga even in het bos wandelen, daarna weer 10 delen bij lezen. Gewoon inhaken en dezelfde artikelen voor de tiende keer posten
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
netto 300 ja, maar die heb ik dus opgezegd, snelste besparing in deze tijden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik wil je nog weleens horen als je KDV moet betalen. 300-500 euro per maand en je krijgt het dus niet terug he.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Maar wie is hier dan de slappe hap, Rutte of de mensen die met hun bakfiets traktaties rond brengen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik weet zeker als Rutte een beetje de toon had aangeslagen zoals Macron dat dit niet was gebeurd.![]()
Als ik zo een beetje naar diverse bronnen kijk zegt de een zus en de ander zo ook wat virologen aangaat. Maar groepen vermijden, thuisblijven zoveel mogelijk en niet hamsteren is denk ik een kleine moeite om maar eens mee te beginnen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Kyran het volgende:
Etc.
Je hebt een pandemie en al je aannames zijn aannames in de categorie "glas is half vol" waardoor je uiteindelijk totaal verkeerde inschattingen maakt waar je constant op terug moet komen en dus altijd achter de feiten aan blijft lopen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Baasquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef vosss het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)jes-werd/ar-BB11h8iB
Autofabrikant die mondkapjes fabrikant wordt![]()
![]()
Ik woon naast het bos, zie waarschijnlijk geen mens voor een uurquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ojee, nu krijg je de "WTF doe je nog buiten"-brigade over je heen.![]()
![]()
Heel goed, maar velen doen dit niet en zijn nu de lul of zien het te laat doordat ze nachtdiensten draaien etc etcquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Fukushima het volgende:
[..]
netto 300 ja, maar die heb ik dus opgezegd, snelste besparing in deze tijden.![]()
gelijk de honkbalknuppel pakken, zijn die even gek geworden, ras egoistenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef DrKingSchultz het volgende:
Doe ik ook stiekemquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Bijlezen. Gewoon inhaken en dezelfde artikelen voor de tiende keer posten
![]()
![]()
Rutte natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Tris het volgende:
[..]
Maar wie is hier dan de slappe hap, Rutte of de mensen die met hun bakfiets traktaties rond brengen?![]()
Yup nu zit iedereen "oh we gaan het toch allemaal krijgen en dan zijn we immuun. Even lekker in het rond hoesten dan maar"quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De gezonde mensen moeten het krijgen van Rutte dus ze luisteren gewoonquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een land, serieus.You're Fucking Out, I'm Fucking In![]()
Kom op man. Ik betaal ook zoveel, maar aan kinderopvangtoeslag krijg ik een hele bak terug. En we zijn tweeverdieners die leuk verdienen en de KOT niet eens echt nodig hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik wil je nog weleens horen als je KDV moet betalen. 300-500 euro per maand en je krijgt het dus niet terug he.My friends all drive horses![]()
Ook een hoop gezonde jonge mensen onder de 50 gaan dood aan dit virus.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:15 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
De gezonde mensen moeten het krijgen van Rutte dus ze luisteren gewoonDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
RIVM heeft geen macht is het schoothondje van Ruttequote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Kyran het volgende:
Etc.
Je hebt een pandemie en al je aannames zijn aannames in de categorie "glas is half vol" waardoor je uiteindelijk totaal verkeerde inschattingen maakt waar je constant op terug moet komen en dus altijd achter de feiten aan blijft lopen.![]()
Snap ik ouwe reus, maar er is ook een groep die alleen verdienen of gescheiden zijn etc. Leuk dat jij het prima voor elkaar hebt, maar er gaat een grote groep gigantisch in de problemen komen. Let maar op.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:15 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Kom op man. Ik betaal ook zoveel, maar aan kinderopvangtoeslag krijg ik een hele bak terug. En we zijn tweeverdieners die leuk verdienen en de KOT niet eens echt nodig hebben.![]()
Goed plan, straks ook even met de hondjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:13 schreef kwiwi het volgende:
Ik ga even in het bos wandelen, daarna weer 10 delen bij lezen"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Hoe kom je daarbij? Die gozer van 21 had bijvoorbeeld al leukemie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ook een hoop gezonde jonge mensen onder de 50 gaan dood aan dit virus.![]()
het probleem is natuurlijk als dit langer gaat duren, meer mensen dit gaan doen en die sector straks omvalt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Heel goed, maar velen doen dit niet en zijn nu de lul of zien het te laat doordat ze nachtdiensten draaien etc etc
aan de andere kant mijn salaris is voor 20% variabel (is ook alleen maar extra en heb het niet nodig) maar dat is nu ook stopgezet aangezien we uit het werk lopen op korte termijn.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: