abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:03:57 #1
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192091315
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
Waarom je de maatregelen op moet volgen en binnen moet blijven
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE

-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:04:15 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192091318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Jou kennende laat je er dan eerst een zigeuner met Corona in hoesten.
Geen idee waar ik die moet vinden man, hele provincie coronavrij.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:04:16 #3
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192091319
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:02 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Volgens mij snap je het probleem niet. Bedrijven maken misbruik van de huidige situatie door abonnement gewoon te innen, niet alleen sportscholen. Ja overmacht dit dat. Ho eens zo werkt dat natuurlijk niet. Als ik geen gebruik kan maken van je dienst dan hoef ik ook niet te betalen.
Jij snapt het probleem niet. Als je afspreekt dat je moet blijven betalen in het geval van overmacht, dan moet je dus wel betalen ondanks dat je geen diensten ontvangt. Het hangt volledig van je overeenkomst af.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192091323
Belgie +185

Bron: live presconferentie, vooral weer in Vlaanderen

361 (+109) ziekenhuisopnamen

79 (+26) IC

14 ontslagen uit hospitaal

toaal 10 doden
pi_192091324
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:02 schreef capricia het volgende: [..] Denk dat het wel langer dan een maand gaat zijn. Maar ieder zijn eigen afweging.
geen idee! En de toeslag zeg je dan ook op ofzo? Of gaat dat automatisch?
pi_192091332
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:04 schreef Mar_an het volgende:

[..]

zelf gewoon stopgezet, met een paar klikken is het gewijzigd
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:05:06 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192091333
Vind het ook maar raar ja, moeilijk doen om een paar tientjes.

Verder geen probleem hoor, KDV/Sportscholen verhogen hun abonneegeld hierna wel :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192091334
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) het zit je wel hoog hè, we hebben het allemaal over solidariteit dit dat maar als het geld kost dan houdt die solidariteit meteen alweer op
Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit voor velen een groot probleem is. Heb je enkel 1 sportabonnementje prima, maar wat als al je abonnementsdiensten dit doen en je die 200-300 euro per maand moet betalen zonder er iets voor terug te zien? Is flink geld, zeker nu ;) Het gaat niet om 1 abonnementje.
pi_192091342
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En daarmee zal de retail hun eigen conclusies gaan trekken. Alles is tot stilstand gekomen en het openhouden van winkels heeft op zeer korte termijn totaal geen nut meer. Daarmee zal het beoogde plan van 'gecontroleerde verspreiding' van het virus ook falen denk ik...
Ik krijg het idee dat het hele beleid van Rutte/RIVM faalt. :')

Het zou grappig zijn als er niet zoveel mensen dood aan gingen.
pi_192091343
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Pumpalov het volgende:

Verder geen probleem hoor, KDV/Sportscholen verhogen hun abonneegeld hierna wel :P
mwa netto 300 euro in de maand is toch wel de moeite
pi_192091344
Op mijn werk willen ze zo snel mogelijk weer op kantoor zijn omdat ze het thuis niet leuk vinden of het saai vinden. Er wordt letterlijk geopperd om eigenlijk weer op kantoor te verschijnen en dat dan maar moet gelden ''wie dan eventueel besmet wordt en overleeft, overleeft het. Wie niet, pech gehad.'' Niet normaal dat mensen/werkgevers zo in elkaar kunnen zitten.
pi_192091347
Mijn kdv heeft alvast geld geïnd!! Normaal rond de 25ste. De tering..... kijk net op de bank.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:05:47 #13
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192091350
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:04 schreef Bieselke het volgende:
Belgie +185

Bron: live presconferentie, vooral weer in Vlaanderen

361 (+109) ziekenhuisopnamen

79 (+26) IC

14 ontslagen uit hospitaal

toaal 10 doden
Het aantal nieuwe gevallen (lijkt) weinig. Hoe groot is de sprong tov gisteren?
pi_192091351
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Fukushima het volgende:

[..]

zelf gewoon stopgezet, met een paar klikken is het gewijzigd
Ah ja. Anders krijg je daar weer gedoe mee natuurlijk.

Wat een tijden hè !
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 11:05:52 #15
426493 crew  PippenScottie
pi_192091353
Het lijkt rustiger op straat dan gisteren.
Vanmiddag zullen alle kinderen wel weer op straat en in de speeltuintjes rondhangen.
My friends all drive horses
pi_192091356
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:04 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Jij snapt het probleem niet. Als je afspreekt dat je moet blijven betalen in het geval van overmacht, dan moet je dus wel betalen ondanks dat je geen diensten ontvangt. Het hangt volledig van je overeenkomst af.
Ja leuk. Wet > algemene voorwaarden. Ik ben er wel zeker van dat je niet hoeft te betalen, mits je het hogerop zoekt.
pi_192091360
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef DrKingSchultz het volgende:
Op mijn werk willen ze zo snel mogelijk weer op kantoor zijn omdat ze het thuis niet leuk vinden of het saai vinden. Er wordt letterlijk geopperd om eigenlijk weer op kantoor te verschijnen en dat dan maar moet gelden ''wie dan eventueel besmet wordt en overleeft, overleeft het. Wie niet, pech gehad.'' Niet normaal dat mensen/werkgevers zo in elkaar kunnen zitten.
Maak je een grap?
pi_192091361
quote:
belachelijk. watvoor bedrijf is dat.
pi_192091365
quote:
Lekker andere baan zoeken. Wat een maffe werkgever.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 11:06:32 #20
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192091366
Wat ik echt niet snap en ook nooit zal snappen is waarom het RIVM niet steeds voor de veiligere weg koos en ons beter informeerde of zelfs informeert.

Waarom zeggen dat je zonder klachten niemand kan besmetten?

Waarom zeggen dat je 24h na je klachten niet meer besmettelijk bent, terwijl uit onderzoek bleek dat 14% van de geteste personen in China twee weken na herstel nog het virus bij zich droegen en mogelijk besmettelijk waren.

Waarom zeggen dat kinderen een minimale rol spelen bij het versrpeiden, terwijl er genoeg bronnen zijn die het tegenovergestelde beweren.

Etc.

Je hebt een pandemie en al je aannames zijn aannames in de categorie "glas is half vol" waardoor je uiteindelijk totaal verkeerde inschattingen maakt waar je constant op terug moet komen en dus altijd achter de feiten aan blijft lopen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:06:38 #21
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_192091367
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:02 schreef Frozen-assassin het volgende: [..] Wachten en dan is half Nederland besmet voordat we weten hoe goed China het doet? Wat een absurd voorstel.
Nou als we op lockdown gaan dan raakt niet helft van Nederland besmet toch? En als blijkt dat er in China toch nog een tweede golf ontstaat, dan kunnen we alsnog voor groepsimmuniteit gaan. Uiteraard is dit wel afhankelijk van het tempo waarmee het zich in China ontwikkelt. We kunnen niet jaren in lockdown.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:06:46 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192091370
Snap dat het raar is, betalen voor een dienst die je niet krijgt.
Maar ik snap dat ook dat veel ondernemers er op dit moment niet aan moeten denken dat allemaal (nu gelijk) terug te moeten storten enzo. Dan gaan heel veel zaken failliet.

Dat er uiteindelijk een compenstaie van komt vanuit de overheid, tja dat is afwachten, maar hoop van wel.

En natuurlijk, als het in de kleine letters staan, dan moet je wel gewoon.
pi_192091371
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Gisteren 172
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:06:50 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192091372
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Poepz0r het volgende:
Ja leuk. Wet > algemene voorwaarden. Ik ben er wel zeker van dat je niet hoeft te betalen, mits je het hogerop zoekt.
Jij denkt dat ze niet binnen de wettelijke kaders gaan zitten? Men gaat geheel zelf een contract aan, dat ze het niet lezen is hun probleem.
pi_192091375
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Kyran het volgende:
Wat ik echt niet snap en ook nooit zal snappen is waarom het RIVM niet steeds voor de veiligere weg koos en ons beter informeerde of zelfs informeert.

Waarom zeggen dat je 24h na je klachten niet meer besmettelijk bent, terwijl uit onderzoek bleek dat 14% van de geteste personen in China twee weken na herstel nog het virus bij zich droegen en mogelijk besmettelijk waren.

Waarom zeggen dat kinderen een minimale rol spelen bij het versrpeiden, terwijl er genoeg bronnen zijn die het tegenovergestelde beweren.

Etc.

Je hebt een pandemie en al je aannames zijn aannames in de categorie "glas is half vol" waardoor je uiteindelijk totaal verkeerde inschattingen maakt waar je constant op terug moet komen en dus altijd achter de feiten aan blijft lopen.
downplayen
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:06:58 #26
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192091376
quote:

[..]

Het staat gewoon in de wet.

quote:
Overmacht, ook wel force majeure genoemd, is een juridisch begrip dat een niet-toerekenbare onmogelijkheid aanduidt om een verplichting na te komen. Van de debiteur die in overmacht verkeert kan in beginsel geen nakoming of schadevergoeding worden verlangd, en bovendien kan hij zich van zijn verplichtingen bevrijden door de onderliggende overeenkomst te ontbinden.
https://www.dirkzwager.nl(...)gedaan-op-overmacht/
pi_192091377
quote:
Wat ik echt niet snap is het RIVM
Alstu
pi_192091378
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Sfancta het volgende:
Mijn kdv heeft alvast geld geïnd!! Normaal rond de 25ste. De tering..... kijk net op de bank.
Slim _O-
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192091385
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Cue_ het volgende:
Maar ik snap dat ook dat veel ondernemers er op dit moment niet aan moeten denken dat allemaal (nu gelijk) terug te moeten storten enzo. Dan gaan heel veel zaken failliet.

Dat er uiteindelijk een compenstaie van komt vanuit de overheid, tja dat is afwachten, maar hoop van wel.

Dan moet de regering die ondernemers helpen. In België krijg je als ondernemer 4.000 euro tot 1 April en daarna 160 euro per dag. ;)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:07:35 #30
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192091388
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Nou als we op lockdown gaan dan raakt niet helft van Nederland besmet toch? En als blijkt dat er in China toch nog een tweede golf ontstaat, dan kunnen we alsnog voor groepsimmuniteit gaan. Uiteraard is dit wel afhankelijk van het tempo waarmee het zich in China ontwikkelt. We kunnen niet jaren in lockdown.
Heb je hierin de economische gevolgen meegenomen?
pi_192091392
quote:

blablablabla
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:07:45 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192091393
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit voor velen een groot probleem is. Heb je enkel 1 sportabonnementje prima, maar wat als al je abonnementsdiensten dit doen en je die 200-300 euro per maand moet betalen zonder er iets voor terug te zien? Is flink geld, zeker nu ;) Het gaat niet om 1 abonnementje.
als het geen probleem was dan is het nu ook geen probleem
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:07:51 #33
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_192091394
quote:

paar tientjes?
pi_192091395
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Cue_ het volgende:

Ik heb er ook niet zoveel moeite mee eigenlijk. Het gaat maar om 30 euro, komt wel weer goed.
pi_192091397
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze niet binnen de wettelijke kaders gaan zitten? Men gaat geheel zelf een contract aan, dat ze het niet lezen is hun probleem.
Toko's als Basic Fit, Fit For Free staan er nou niet om bekend om binnen de wet te functioneren nee :')
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 11:08:05 #36
236264 crew  capricia
pi_192091398
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:04 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Zelf opzeggen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192091399
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Zeroku het volgende:

[..]

[..]

klopt en daarom heb ik het opgezet, kost mij nu maximaal 1 maand geld (opzegtermijn) en als we straks in een recessie zitten is er plek zat om ze weer aan te melden.
pi_192091402
Haha Rutte zegt dat 50% het krijgt.

Maar alles wat Rutte ooit zegt hebben we niet gekregen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:08:24 #39
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192091403
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dan moet de regering die ondernemers helpen. In België krijg je als ondernemer 4.000 euro tot 1 April en daarna 160 euro per dag. ;)
quote:
Aan het einde van de middag presenteert het kabinet nieuwe maatregelen voor ondernemers, werknemers en bedrijven om de coronacrisis door te komen. Haagse bronnen meldden gisteren dat zzp'ers makkelijker toegang krijgen tot de bijstand.

Volgens de bronnen volgt er een "kanon aan maatregelen".

Voorzitter Hans de Boer van werkgeversorganisatie VNO-NCW zegt dat er veel meer geld beschikbaar is dan de 90 miljard waar het kabinet al over sprak. Kredietverstrekkers kunnen volgens hem extra geld op tafel leggen. "Er is geen land in Europa dat zo solvabel is en zulke diepe zakken heeft als Nederland. Dat geld is van ons allemaal en dat moet nu worden ingezet", zei De Boer in het NOS Radio 1 Journaal.

Vandaag wordt ook meer nieuws verwacht over hoe het kabinet wil omgaan met schoolexamens en eindexamens.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 11:08:34 #40
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192091407
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Alstu
Lol true story.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 maart 2020 @ 11:08:46 #41
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192091412
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:08 schreef BoneThugss het volgende:
Haha Rutte zegt dat 50 het krijgt.

Huehuehue Rutte hahaha.

Ga even ergens in KLB een topic daar over openen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192091416
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Zeroku het volgende:

[..]

[..]

Dat moet dan 2 kanten op gelden lijkt mij. Stel jij hebt zon abonnement en je wordt ontslagen vanwege corona (wat we nu al zien in bepaalde beroepsgroepen) dan is dat ook overmacht en wil je je centjes besteden aan een boodschapje. Klinkt logisch.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:09:13 #43
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_192091419
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Heb je hierin de economische gevolgen meegenomen?
Ik ben geen econoom, maar volgens mij gaat de economie sowieso naar de klote. We zijn een export land. En landen waar we naar exporteren gaan wel op lock down 🤷‍♂️
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_192091421
Solidariteit van Nederland is echt walgelijk.

Net als het egoïsme en de ongehoorzaamheid. Dit virus is een lesje onderdanigheid wat dat betreft.
blablablabla
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:09:17 #45
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192091422
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat neit gaan doen?

Ze kunnen niet alles in 1 dag regelen...
pi_192091427
quote:

Hahaha :D :P
pi_192091428
quote:

[..]

Lekker andere baan zoeken. Wat een maffe werkgever.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

belachelijk. watvoor bedrijf is dat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:06 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Maak je een grap?
Gezien het een bekende en grote organisatie is, hou ik het liever voor me. Zijn uitspraken van mijn teamleden en teamleider. Idem dito voor het sfeertje van ''valt wel mee, niet aanstellen. Het is maar de griep, hoort bij het leven. Liever weer gezellig samen op kantoor zijn dan angstig thuis zitten''
pi_192091435
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:07 schreef Mar_an het volgende:

[..]

Ik heb er ook niet zoveel moeite mee eigenlijk. Het gaat maar om 30 euro, komt wel weer goed.
sportschool is bij mij 65, maar die laat ik dan weer wel gewoon doorlopen. ik gun het die man en we mogen zijn materiaal nu thuis gebruiken :)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:10:11 #49
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192091447
quote:

_O_ _O-
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:10:15 #50
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192091450
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat moet dan 2 kanten op gelden lijkt mij. Stel jij hebt zon abonnement en je wordt ontslagen vanwege corona (wat we nu al zien in bepaalde beroepsgroepen) dan is dat ook overmacht en wil je je centjes besteden aan een boodschapje. Klinkt logisch.
Nee, want ontslag is geen overmacht. In Nederland wordt overmacht beperkt door 'acts of God'. Natuurrampen, pandemie etc.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:10:27 #51
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192091453
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:05 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Relevanter is het aantal ziekenhuisopnamen. Dat is +50%
pi_192091455
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dit, ze hadden anderhalve maand om voldoende mondkapjes te regelen... dat alleen viel al niet mee
pi_192091456
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Lekker op tijd wel. Sommige ondernemers zijn al 2 weken dicht kweet niet :')
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 11:10:41 #54
382129 crew  Donna
pi_192091461
Ik heb er ook helemaal geen moeite mee (ondanks dat het niet om een paar tientjes gaat). Het voelt gek om er nu voor te betalen, maar ik snap ook dat noodopvang nu prio heeft ten opzichte van een financiële regeling of compensatie.
De beste oplossing is nu gewoon doorbetalen en 'gewoon' KOT krijgen zoals we gewend zijn. Dat komt straks allemaal wel weer goed.
Zo stond het ook uitgelegd in de mail van ons KDV.

Als je nu dingen gaat stopzeggen en opzeggen wordt het alleen maar 1 grote administratieve puinzooi. Precies op het moment dat het rond krijgen van noodopvang al een puinzooi is.
pi_192091462
https://wibnet.nl/geneesk(...)GdcOW_pr7xqFsdWNFxKA

Leeslinkje, gewoon omdat het kan :)
pi_192091463
Echt niet normaal. Woon hier langs een toegangsweg naar het winkelcentrum. Wat ik zie aan mensen, groepjes bejaarden, gezinnen die alle kinderen meenemen op pad.

Ik zei iets van 180 delen geleden dat door arrogantie/laconiek reageren van Nederlanders de Corona een massale slachting zou aanrichten hier. Toen werd ik dramatisch genoemd. Nu waarschijnlijk nog steeds (en terecht) maar als ik zie hoe men er mee omgaat is het echt niet normaal.

Wat een land, serieus.
pi_192091470
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef DrKingSchultz het volgende:

[..]

[..]

[..]

Gezien het een bekende en grote organisatie is, hou ik het liever voor me. Weet niet hoe andere teams er tegenaan kijken, maar zijn vooral de uitspraken van mijn teamleden en teamleider. Idem dito voor het sfeertje van ''valt wel mee, niet aanstellen. Het is maar de griep, hoort bij het leven. Liever weer gezellig samen op kantoor zijn dan angstig thuis zitten''
Ik zou ze de touwtering laten krijgen. Overigens valt het ook wel mee, daarin geef ik ze gelijk. Die paniekzaaierij (dankuwel media) doe ik ook niet aan mee.
pi_192091471
quote:

[..]

[..]

[..]

Gezien het een bekende en grote organisatie is, hou ik het liever voor me. Weet niet hoe andere teams er tegenaan kijken, maar zijn vooral de uitspraken van mijn teamleden en teamleider. Idem dito voor het sfeertje van ''valt wel mee, niet aanstellen. Het is maar de griep, hoort bij het leven. Liever weer gezellig samen op kantoor zijn dan angstig thuis zitten''
bij mijn zwager hetzelfde, daar is het zelfs omschreven als 'werkweigering' en 'je komt maar als je je baan wilt behouden'.
middelgrote toko zit over de hele wereld
pi_192091472
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:09 schreef Fukushima het volgende:

[..]

sportschool is bij mij 65, maar die laat ik dan weer wel gewoon doorlopen. ik gun het die man en we mogen zijn materiaal nu thuis gebruiken :)
Ja precies. Ik vind het ook echt niet zo erg. Snap overigens wel dat als je nu geen werk meer hebt, je prioriteiten natuurlijk heel ergens anders liggen.

Wel erg hoor, wat er nu allemaal gebeurt en gaat gebeuren.
pi_192091477
quote:

[..]

Ik wil je nog weleens horen als je KDV moet betalen. 300-500 euro per maand en je krijgt het dus niet terug he.
pi_192091481
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Nee, want ontslag is geen overmacht. In Nederland wordt overmacht beperkt door 'acts of God'. Natuurrampen, pandemie etc.
Ontslag is wel overmacht als je ontslagen wordt vanwege een pandemie wat nu dus gaande is.
pi_192091488
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Sapstengel het volgende:
Echt niet normaal. Woon hier langs een toegangsweg naar het winkelcentrum. Wat ik zie aan mensen, groepjes bejaarden, gezinnen die alle kinderen meenemen op pad.

Ik zei iets van 180 delen geleden dat door arrogantie/laconiek reageren van Nederlanders de Corona een massale slachting zou aanrichten hier. Toen werd ik dramatisch genoemd. Nu waarschijnlijk nog steeds (en terecht) maar als ik zie hoe men er mee omgaat is het echt niet normaal.

Wat een land, serieus.
zo ging dat in italie ook, ook wel te verwachten als mensen er geen ervaring mee hebben. maar een beetje fok lezen zou een hoop schelen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:12:29 #63
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_192091489
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Donna het volgende:
Ik heb er ook helemaal geen moeite mee (ondanks dat het niet om een paar tientjes gaat). Het voelt gek om er nu voor te betalen, maar ik snap ook dat noodopvang nu prio heeft ten opzichte van een financiële regeling of compensatie.
De beste oplossing is nu gewoon doorbetalen en 'gewoon' KOT krijgen zoals we gewend zijn. Dat komt straks allemaal wel weer goed.

Als je nu dingen gaat stopzeggen en opzeggen wordt het alleen maar 1 grote administratieve puinzooi. Precies op het moment dat het rond krijgen van noodopvang al een puinzooi is.
Weet je hoeveel extra wc-papier ik daarvan kan kopen? w/
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:12:34 #64
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192091491
quote:

Wat een land, serieus.
NUCHTERED
pi_192091495
quote:

Wat een land, serieus.
Ik weet zeker als Rutte een beetje de toon had aangeslagen zoals Macron dat dit niet was gebeurd.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:12:50 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192091497
quote:

[..]

de mijne gun ik het ook wel, heb eerder de neiging om foxsports en Ziggo sport (tijdelijk) op te zeggen
pi_192091498
quote:

[..]

[..]

[..]

Gezien het een bekende en grote organisatie is, hou ik het liever voor me. Zijn uitspraken van mijn teamleden en teamleider. Idem dito voor het sfeertje van ''valt wel mee, niet aanstellen. Het is maar de griep, hoort bij het leven. Liever weer gezellig samen op kantoor zijn dan angstig thuis zitten''
Mij lijkt het beter om alvast zo goed mogelijk ingespeeld te raken op het thuiswerken. Als er dan echt iets is waarmee je op afstand in de knel raakt dan is er momenteel nog de gelegenheid daar iets aan te doen.
pi_192091499
https://www.msn.com/nl-nl(...)jes-werd/ar-BB11h8iB

Autofabrikant die mondkapjes fabrikant wordt _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 11:13:12 #69
pi_192091502
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:10 schreef Donna het volgende:

Inderdaad, betaal gewoon door en doe niet moeilijk. Genoeg sectoren (toerisme, cultuur, horeca) krijgen al keiharde klappen.

Je kan je geld toch niet uitgeven in deze periode en je vaste kosten aan abonnementen zijn al gebudgetteerd.
pi_192091503
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Toko's als Basic Fit, Fit For Free staan er nou niet om bekend om binnen de wet te functioneren nee :')
Mensen die daar sporten kunnen inderdaad niet een tientje per maand missen. :')
pi_192091505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik weet zeker als Rutte een beetje de toon had aangeslagen zoals Macron dat dit niet was gebeurd.
de koning en zn bitch hadden ff boos moeten worden.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 11:13:21 #72
382129 crew  Donna
pi_192091507
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef Tiemie het volgende:

[..]

Weet je hoeveel extra wc-papier ik daarvan kan kopen? w/
>:)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:13:34 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192091510
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik wil je nog weleens horen als je KDV moet betalen. 300-500 euro per maand en je krijgt het dus niet terug he.
wat is KDV?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:13:39 #74
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192091511
Ik ga even in het bos wandelen, daarna weer 10 delen bij lezen :')
pi_192091512
quote:

Inderdaad. _O_
pi_192091515
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat is KDV?
KinderDagVerblijf
vosss is de naam,
pi_192091520
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Mensen die daar sporten kunnen inderdaad niet een tientje per maand missen. :')
Het is EN EN EN

Sportschool zeg 50 euro
KDV 300-500 euro als je pech hebt

Zomaar 2 dingen die je even 500 euro kosten en die krijg je niet terug. Voor Jan Modaal veel geld als je een gezinnetje hebt ;)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:14:12 #78
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192091524
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:13 schreef kwiwi het volgende:
Ojee, nu krijg je de "WTF doe je nog buiten"-brigade over je heen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:14:15 #79
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192091525
quote:
Bijlezen :'). Gewoon inhaken en dezelfde artikelen voor de tiende keer posten _O_
pi_192091527
quote:

[..]

netto 300 ja, maar die heb ik dus opgezegd, snelste besparing in deze tijden.
pi_192091530
quote:

[..]

Maar wie is hier dan de slappe hap, Rutte of de mensen die met hun bakfiets traktaties rond brengen?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:14:25 #82
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192091531
quote:

Etc.

Als ik zo een beetje naar diverse bronnen kijk zegt de een zus en de ander zo ook wat virologen aangaat. Maar groepen vermijden, thuisblijven zoveel mogelijk en niet hamsteren is denk ik een kleine moeite om maar eens mee te beginnen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:14:39 #83
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192091534
Als je 50 gaat neerlappen voor sportschool dan kan je dat wel missen...
pi_192091536
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef vosss het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)jes-werd/ar-BB11h8iB

Autofabrikant die mondkapjes fabrikant wordt _O_
Baas _O_
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:14:41 #85
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192091539
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ojee, nu krijg je de "WTF doe je nog buiten"-brigade over je heen.
Ik woon naast het bos, zie waarschijnlijk geen mens voor een uur :D
pi_192091540
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

[..]

Krijgt de burger ook nog wat, of alleen de ondernemers en de grote bedrijven? :W
pi_192091541
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Fukushima het volgende:

[..]

netto 300 ja, maar die heb ik dus opgezegd, snelste besparing in deze tijden.
Heel goed, maar velen doen dit niet en zijn nu de lul of zien het te laat doordat ze nachtdiensten draaien etc etc
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:14:54 #88
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192091544
quote:
gelijk de honkbalknuppel pakken, zijn die even gek geworden, ras egoisten
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:14:56 #89
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192091545
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Bijlezen :'). Gewoon inhaken en dezelfde artikelen voor de tiende keer posten _O_
Doe ik ook stiekem :@
pi_192091546
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Tris het volgende:

[..]

Maar wie is hier dan de slappe hap, Rutte of de mensen die met hun bakfiets traktaties rond brengen?
Rutte natuurlijk.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:15:00 #91
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192091548
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:13 schreef vosss het volgende:

[..]

KinderDagVerblijf
OK, dat ligt gelukkig ver achter me :)
pi_192091549
quote:

[..]

Yup nu zit iedereen "oh we gaan het toch allemaal krijgen en dan zijn we immuun. Even lekker in het rond hoesten dan maar"
pi_192091550
quote:

Wat een land, serieus.
De gezonde mensen moeten het krijgen van Rutte dus ze luisteren gewoon
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 maart 2020 @ 11:15:43 #94
pi_192091556
quote:

[..]

Kom op man. Ik betaal ook zoveel, maar aan kinderopvangtoeslag krijg ik een hele bak terug. En we zijn tweeverdieners die leuk verdienen en de KOT niet eens echt nodig hebben.
pi_192091558
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:15 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

De gezonde mensen moeten het krijgen van Rutte dus ze luisteren gewoon
Ook een hoop gezonde jonge mensen onder de 50 gaan dood aan dit virus.
vosss is de naam,
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:16:05 #96
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192091560
quote:

Etc.

RIVM heeft geen macht is het schoothondje van Rutte
pi_192091564
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:15 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Kom op man. Ik betaal ook zoveel, maar aan kinderopvangtoeslag krijg ik een hele bak terug. En we zijn tweeverdieners die leuk verdienen en de KOT niet eens echt nodig hebben.
Snap ik ouwe reus, maar er is ook een groep die alleen verdienen of gescheiden zijn etc. Leuk dat jij het prima voor elkaar hebt, maar er gaat een grote groep gigantisch in de problemen komen. Let maar op.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:16:46 #98
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192091569
quote:
Goed plan, straks ook even met de hondjes.
pi_192091570
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Ook een hoop gezonde jonge mensen onder de 50 gaan dood aan dit virus.
Hoe kom je daarbij? Die gozer van 21 had bijvoorbeeld al leukemie.
pi_192091572
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Heel goed, maar velen doen dit niet en zijn nu de lul of zien het te laat doordat ze nachtdiensten draaien etc etc
het probleem is natuurlijk als dit langer gaat duren, meer mensen dit gaan doen en die sector straks omvalt.

aan de andere kant mijn salaris is voor 20% variabel (is ook alleen maar extra en heb het niet nodig) maar dat is nu ook stopgezet aangezien we uit het werk lopen op korte termijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')