Zal morgen ff foto maken. Wil sowieso een andere bewegingsensor. Wellicht kunnen jullie meedenkenquote:
Nee de nieuwe pot neemt de loodgieter mee dinsdag.quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:25 schreef daNpy het volgende:
Twee dingen ontbreken in dit verhaal;
1. Is de nieuwe pot wel aanwezig, of komt die dinsdag pas?
2. Waarom kun je niet naar WC tussen 7:30 en 12? Omdat de nieuwe pot geinstalleerd moeten worden of omdat er dan nog andere werkzaamheden zijn die dit verhinderen?
Je link doet 't niet, maar draden zijn prima te verlengen in een lasdoos en met klemmen:quote:Op zondag 12 april 2020 08:04 schreef Miniem het volgende:
Ik zoek dus nu een nette oplossing om daar weer een bewegingsmelder terug te plaatsen plus evt draden te verlengen als t nodig is. (Aan de draden zit de ducttape)
Welke link werkt niet?quote:Op zondag 12 april 2020 08:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Je link doet 't niet, maar draden zijn prima te verlengen in een lasdoos en met klemmen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De afbeelding.quote:
Neen.quote:Op zondag 12 april 2020 08:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Plaatje en link naar conrad werken allebei gewoon
Als je geen lasdoos wilt, kan (maar is niet ideaal) de draden solderen, krimpkous erover en in buis wegtrekken.quote:Op zondag 12 april 2020 08:56 schreef Miniem het volgende:
[..]
https://i.imgur.com/lFe8Q(...)humb&fidelity=medium
Werkt deze link wel? Als afbeelding wel?
Vraag ik mij ook af. Bij mij gaat het om de kom van het dagschot. Nu opgelost met een minimale tochtstrip.quote:Op zaterdag 4 april 2020 13:15 schreef Gieliovd het volgende:
Vraagje... Als ik mijn sluitkommen van de meerpuntssluiting helemaal maximaal naar binnen stel.... Dan grijpen de haken nog niet in de kom.
Mijn deuren rammelen dus in de wind. Vrij irritant en isolatie technisch niet ideaal.
Iemand een idee of er bijvoorbeeld andere inzetstukken voor die kommen verkrijgbaar zijn?
Het trekken van nieuwe bedrading in de bestaande buis is geen mogelijkheid ?quote:Op zondag 12 april 2020 08:04 schreef Miniem het volgende:
[ afbeelding ]
Op de stenen gevel zat dus een opbouw bewegingsmelder met hoekstuk zoals deze:
https://www.conrad.nl/p/b(...)traciet-ip44-2194473
Als je dan de poort in komt of de deur rechts naast de regenpijp doorgaat springen de buitenlampen aan.
Ik zoek dus nu een nette oplossing om daar weer een bewegingsmelder terug te plaatsen plus evt draden te verlengen als t nodig is. (Aan de draden zit de ducttape)
Waarmee moet ik die behandelen ? Blanke lak ofzo ?quote:Op zondag 12 april 2020 13:22 schreef FranticDJ het volgende:
houd er wel rekening mee dat, als je zelf zaagt, dat je de kopse kanten nog even moet behandelen. Zeker als deze de grond in gaan of ergens de grond raken.
impregneer middelquote:Op zondag 12 april 2020 14:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Waarmee moet ik die behandelen ? Blanke lak ofzo ?![]()
Geloof dat we zoiets nog wel hebben staan; niet helemaal oplosmiddelvrij maar ach, dat geeft niet.quote:Op zondag 12 april 2020 14:21 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
impregneer middel
https://www.bol.com/nl/p/(...)nk/9200000095617530/ bijvoorbeeld
Als je palen in de grond wil zetten dan met zwarte teer ofzo. (ja is nog wel te krijgen)
deurtjes in makenquote:Op zondag 12 april 2020 14:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Geloof dat we zoiets nog wel hebben staan; niet helemaal oplosmiddelvrij maar ach, dat geeft niet.
De palen gaan niet de grond in, ze blijven op de bestrating staan. Waarschijnlijk maak ik er nog iets van wieltjes onder zodat ze nog enigszins verplaatsbaar zouden zijn.
Er staat momenteel zo'n soort bak, al een jaar of vijf denk ik.
[ afbeelding ]
Achteraf vinden we die net te klein en niet breed genoeg om optimaal te kunnen passen.
Ik baal dan weer van de ruimte eronder waar van alles aan rotzooi gaat liggen/verzamelen.
En dan ? Als daar boven een bloembak zit dan druipt eventueel vocht toch door de bodem van de plantenbak in en op datgene wat er onder staat ?quote:
Hmm ja das ook zoquote:Op zondag 12 april 2020 15:02 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En dan ? Als daar boven een bloembak zit dan druipt eventueel vocht toch door de bodem van de plantenbak in en op datgene wat er onder staat ?
Als bruin op bruin van de sensor zit, zwart naar bruin van de lamp... Dan moet het goed gaan. Vanavond ff kijken.quote:Op zondag 12 april 2020 13:59 schreef SummerBreeze het volgende:
Mijn man heeft gisteren de buitenlamp van de muur gehaald en daarbij àlle draadjes losgehaald uit de kroonsteentjes. Oók de interne bedrading![]()
Omdat hij mijn standaard advies om voor het loshalen van wat dan ook eerst een foto te maken zodat je altijd terug kunt vinden hoe je het weer aan moet sluiten heeft genegeerd heb ik alles zojuist aangesloten zoals ik dacht dat het moet, maar de lamp doet het niet.
Normaal zou ik gewoon het een en ander qua aansluitingen proberen, maar vanwege de lastig te bereiken plek zoek ik het nu liever van tevoren uit.
Het gaat om een lamp met ingebouwde schemer/bewegings-sensor. Het typenummer is nergens te vinden, dus googlen naar het aansluitschema wordt dan vrij lastig.
[-] uit de muur komen de standaard blauw (1) en bruin (2).
[-] aan de sensor zitten en blauwe (3), bruine (4) en zwarte (5) draad
[-] aan de lampfitting zitten en blauwe (6) en bruine (7) draad.
Ik heb 1 op 3 en 6 aangesloten, 2 op 4, en 5 op 7, maar zoals gezegd schakelt de lamp niet aan.
Het kan natuurlijk zo zijn dat het nog te licht is om de sensor te trigger en (al heb ik het stelschroefje op de zon gezet), maar het kan ook zijn dat ik het verkeerd heb aangesloten.
En omdat een plaatje meer zegt dan woorden:
[ afbeelding ]
De sensor heeft een vaste spanning nodig om te kunnen werken; dus die bruine en blauwe moeten aan de aansluiting die uit je muur komt. Daar komt dan de blauwe draad van de lamp nog weer bij.quote:Op zondag 12 april 2020 13:59 schreef SummerBreeze het volgende:
Mijn man heeft gisteren de buitenlamp van de muur gehaald en daarbij àlle draadjes losgehaald uit de kroonsteentjes. Oók de interne bedrading![]()
Omdat hij mijn standaard advies om voor het loshalen van wat dan ook eerst een foto te maken zodat je altijd terug kunt vinden hoe je het weer aan moet sluiten heeft genegeerd heb ik alles zojuist aangesloten zoals ik dacht dat het moet, maar de lamp doet het niet.
Normaal zou ik gewoon het een en ander qua aansluitingen proberen, maar vanwege de lastig te bereiken plek zoek ik het nu liever van tevoren uit.
Het gaat om een lamp met ingebouwde schemer/bewegings-sensor. Het typenummer is nergens te vinden, dus googlen naar het aansluitschema wordt dan vrij lastig.
Ik heb 1 op 3 en 6 aangesloten, 2 op 4, en 5 op 7, maar zoals gezegd schakelt de lamp niet aan.
Het kan natuurlijk zo zijn dat het nog te licht is om de sensor te trigger en (al heb ik het stelschroefje op de zon gezet), maar het kan ook zijn dat ik het verkeerd heb aangesloten.
En omdat een plaatje meer zegt dan woorden:
[ afbeelding ]
Als jij me dat kon vertellen want ik kan het niet vinden, ben door de hele handleiding gegaan van de ketel.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Kan je dat niet helemaal uitzetten? Mijn ketel heeft een stand dat ie aanleert hoe laat ik douche, werkt alleen niet bij mij want ik leef onregelmatig. Dat hele preventief opwarmen uitgezet. Bespaard wel gas maar kost iets meer water omdat ik nu een minuut moet wachten op warm water.
Neem een hardhoutsoort. Is iets duurder dan geïmpregneerd vuren, maar zoveel mooier, steviger en duurzamer.quote:Op zondag 12 april 2020 13:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ben aan het kijken met geïmpregneerd tuinhout, om rondom huis een grote bloembak te maken.
Nu ben ik niet heel erg thuis in de wereld van hout, maar geïmpregneerd tuinhout is daar toch prima voor geschikt ?![]()
Nu lees ik op de website van de firma waar ik dat hout wil bestellen dat men het heeft over fijnbezaagd geïmpregneerd of geschaafd geïmpregneerd.
Wat is het verschil tussen iets wat bezaagd is en iets wat geschaafd is ?![]()
Ik kan natuurlijk wel mailen, maar ik heb dan al het idee dat ze denken van ..
Hoe groot is zon lasdoos je circa? Op de foto lijkt hij vrij groot...quote:Op zondag 12 april 2020 09:15 schreef daNpy het volgende:
Ik zie alle plaatjes
Maar Miniem wil zo'n lasdoosje schijnbaar niet, terwijl die daar boven in de hoek in principe niet zo opvalt.
Je hebt ze van 5 x 5 cmquote:Op zondag 12 april 2020 17:21 schreef Miniem het volgende:
[..]
Hoe groot is zon lasdoos je circa? Op de foto lijkt hij vrij groot...
- Alle blauwe draden aan elkaar verbinden. 1-3-6quote:Op zondag 12 april 2020 13:59 schreef SummerBreeze het volgende:
Er is een border rand gemaakt een paar jaar terug; daar hebben we ook geïmpregneerd vuren gebruikt. Om daar nu een compleet andere hout soort bij te plaatsen in dezelfde tuinquote:Op zondag 12 april 2020 16:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Neem een hardhoutsoort. Is iets duurder dan geïmpregneerd vuren, maar zoveel mooier, steviger en duurzamer.
Heb je een linkje?quote:
Wou net gaan voorstellen om gebruik te maken van Azobe steenschotten. Dat rot je nooit meer weg.quote:Op zondag 12 april 2020 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er is een border rand gemaakt een paar jaar terug; daar hebben we ook geïmpregneerd vuren gebruikt. Om daar nu een compleet andere hout soort bij te plaatsen in dezelfde tuinis denk ik ook geen gezicht !
https://www.conrad.nl/p/s(...)at=true&insert_kz=8Jquote:Op maandag 13 april 2020 08:44 schreef Miniem het volgende:
Heb je een linkje?
Bij voorkeur bij Conrad omdat ik daar toch moet bestellen.
Het moet wel buiten hangen dacht ik en daar is deze niet erg geschikt voor.quote:Op maandag 13 april 2020 09:29 schreef blomke het volgende:
[..]
https://www.conrad.nl/p/s(...)at=true&insert_kz=8J
Niet bepaald een product wat je buiten wilt gaan gebruiken; deze zijn niet spatwaterdicht en dat lijkt mij toch wel een vereiste zo aan de buitenkant van een overkapping.quote:Op maandag 13 april 2020 09:29 schreef blomke het volgende:
[..]
https://www.conrad.nl/p/s(...)at=true&insert_kz=8J
Dat lijkt mij zonder een palletwagen of heftruck überhaupt niet meer verplaatsbaar.quote:Op maandag 13 april 2020 09:21 schreef jpajs het volgende:
[..]
Wou net gaan voorstellen om gebruik te maken van Azobe steenschotten. Dat rot je nooit meer weg.
Goede reden om een heftruck te kopen tochquote:Op maandag 13 april 2020 09:52 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Niet bepaald een product wat je buiten wilt gaan gebruiken; deze zijn niet spatwaterdicht en dat lijkt mij toch wel een vereiste zo aan de buitenkant van een overkapping.
[..]
Dat lijkt mij zonder een palletwagen of heftruck überhaupt niet meer verplaatsbaar.
Past ook niet echt binnen het budget, en qua afmetingen van zulk soort steenschotten kan ik niets.
De bloembakken moeten 150 lang, 60 á 65 breed en 80 hoog worden.
Het liefst nog een beetje verplaatsbaar.
als het nat is werkt dat jaquote:Op dinsdag 14 april 2020 09:13 schreef daNpy het volgende:
Direct verwijderen met purverwijderaar (spuitbus). Heb het zelf ook en werkt echt bizar goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |