Walgelijk, gewoon om te kotsen dat er mensen zijn die dit doenquote:Op maandag 16 maart 2020 13:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KaagenBraassem twitterde op maandag 16-03-2020 om 12:57:57OPGELET! Deze brief is NIET van de gemeente. Er is hier sprake van oplichting. Wees gewaarschuwd. https://t.co/tQQ6DiInBE reageer retweet
[ afbeelding ]
![]()
![]()

Ja. En dat raakte mij zelf ook wel om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:07 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook huilende mensen in de supermarkt. Gezien?

Die gevouwen envelope achteropquote:Op maandag 16 maart 2020 13:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:KaagenBraassem twitterde op maandag 16-03-2020 om 12:57:57OPGELET! Deze brief is NIET van de gemeente. Er is hier sprake van oplichting. Wees gewaarschuwd. https://t.co/tQQ6DiInBE reageer retweet
[ afbeelding ]
![]()
![]()

Door het hamsteren en overvolle supermarkten en wachtrijen zullen meer mensen besmet zijn geraakt dan wanneer men gewoon normaal hun boodschapjes doen. Zeker in tijde dat er wat meer ruimte en coulance is.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Per wanneer ging Italië in lockdown tov van waar wij nu zijn?
Daarom is hamsteren belangrijk. Niet dat je niet aan het eten kan komen maar als zoveel mensen straks besmet zijn wil je je niet tussen hen in de supermarkt bevinden.
Ik ben bang dat dat echter al een hoop besnettingen heeft opgeleverd dit weekend.

Buschauffeur zijn op het ogenblik afgeschermd. Je kunt alleen nog bij de achterdeur naar binnen. Er was een ketting geplaatst net achter de chauffeur zodat je niet bij hem kunt komen.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:19 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In de bus hoort de chaffeur een piepgeluidje.

Allemaal jarig op 1 januari of 1 juli zeker?quote:Op maandag 16 maart 2020 13:15 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Nou, ze komen uit een land waarbij je 1 x per 1 a 2 jaar je kind ging aangeven. Mijn vader is volgens mij jonger dan zijn administratieve leeftijd en mijn mama volgens mij ook.

Dit soort mensen moeten ze ophangen aan de hoogste boom.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()

Ja, daarom heb je de afgelopen weken al een voorraad aangelegd.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:02 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Domme opmerking. Die zitten de komende maand al vol.

Bron?quote:Op maandag 16 maart 2020 13:21 schreef Treinhoer het volgende:
Belgie nu officieel boven de 1000 besmettingen, 5e dode. 172 nieuwe besmettingen die gemeten zijn.

twitter:VTMNIEUWS twitterde op maandag 16-03-2020 om 13:23:10De Wever roept op in alle Vlaamse gemeenten avondklok en samenscholingsverbod in te voeren
https://t.co/indigTRpsa reageer retweet

HLNquote:Er zijn in België 172 nieuwe besmettingen van coronavirus vastgesteld. De teller staat daarmee op 1.058. Er is ook een vijfde overlijden vastgesteld, het gaat om een 88-jarige man. Voor het eerst is het aantal sterfgevallen en besmettingen als gevolg van het coronavirus in alle andere landen samen hoger dan in China, waar de virusuitbraak ontstond. Om de coronacrisis in ons land te bezweren, zal de ontslagnemende regering-Wilmès (MR, CD&V en Open Vld) een doorstart maken tot een tijdelijke minderheidsregering met gedoogsteun vanuit de oppositie.

quote:België krijgt half miljoen mondmaskers via Alibaba
Ons land ontvangt deze week een half miljoen mondmaskers en 30.000 testkits in de strijd tegen het nieuwe coronavirus. De eerste 300.000 maskers komen deze middag al toe in Luik, het tweede deel van de schenking volgt later deze week. Dat meldt de FOD Volksgezondheid.
De mondmaskers zullen in de eerste plaats verdeeld worden onder de zorgverleners in ons land. 'Onze zorgverleners staan in de frontlinie in de strijd tegen het nieuwe coronavirus, we moeten hen zo goed mogelijk beschermen', zegt Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD). 'Ook de extra testkits zijn belangrijk, want daarmee kunnen we mensen met verdachte symptomen zo snel mogelijk testen.'
De verdeling zal gebeuren in functie van de noden op het terrein, op basis van advies van de Risk Management Group.
De schenking van beschermings- en testmateriaal komt er mede dankzij de persoonlijke tussenkomst van de koning en met de steun van het Waalse export- en investeringsagentschap Awex. Het materiaal wordt geschonken door de Alibaba Foundation en de Jack Ma Foundation.

Dat is alsnog relatief maar een ''klein'' gedeelte van de bevolking though. Ik vind berichten als ''iedereen gaat iemand verliezen die ze kennen!!!!'' wel erg overdreven hoor. Kut als je net diegene bent die wel iemand verliest, maar 10.000 (besmettingen..niet eens doden) op 17 miljoen vind ik persoonlijk niet heel veel.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Verdubbeling van relatief zware gevallen elke 3/4 dagen.
Tel maar even door.
In een gunstig geval zit je over twaalf dagen op een kleine 10.000

Op een gegeven moment moet je gewoon kunnen zeggen dat deze mensen de mensheid zelf in gevaar brengen oid. Berecht ze onder het mom van biologisch terrorismequote:Op maandag 16 maart 2020 13:20 schreef byah het volgende:
[..]
Walgelijk, gewoon om te kotsen dat er mensen zijn die dit doen

5 uur ipv 17 uur, trap er niet in!!quote:Op maandag 16 maart 2020 13:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit soort mensen moeten ze ophangen aan de hoogste boom.

Nederland neemt pas zwaardere maatregelen terwijl ze per 100K al op tienmaal zoveel geregistreerde besmettingen zitten als wij hier.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja. Beangstigend plaatje dit. Hoewel ik me er al weken van bewust ben dat wij keihard Italië achterna gaan.
Confronterend om zo te zien. Het is ook niet voor niks al die maatregelen natuurlijk. Ik verwacht op zeer korte termijn dat wij ook volledig op slot zullen gaan.

Die kunnen hun reet niet meer schoon krijgen de komende weken.quote:

Nee dat net niet 😁 ze gokken met seizoenen: toen ik van je vader was bevallen waren de granen zo hoog, dus waarschijnlijk maand 6. Zoiets.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Allemaal jarig op 1 januari of 1 juli zeker?

quote:Op maandag 16 maart 2020 13:21 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Huilen om wat? Boutlint op? Afbakbroodjes weg? Huilen doe je maar lekker binnenshuis.

Denken dat dit "ingrijpen" ook maar enigzins helptquote:Op maandag 16 maart 2020 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is alsnog relatief maar een ''klein'' gedeelte van de bevolking though. Ik vind berichten als ''iedereen gaat iemand verliezen die ze kennen!!!!'' wel erg overdreven hoor. Kut als je net diegene bent die wel iemand verliest, maar 10.000 op 17 miljoen vind ik persoonlijk niet heel veel.
Snap de berichten ook niet dat we Italie achteraan gaan. We grijpen hier veel eerder in.

In plaats van dit bekend te maken gewoon eventjes kijken wie die dingen gaat ophalen toch?quote:Op maandag 16 maart 2020 13:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()

Pardon?quote:Op maandag 16 maart 2020 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Snap de berichten ook niet dat we Italie achteraan gaan. We grijpen hier veel eerder in.

Probleem is dat je niet weer waar ze beginnen.. Maar triest hoor dit soort zaken.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
In plaats van dit bekend te maken gewoon eventjes kijken wie die dingen gaat ophalen toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |