wie er het eerste is....quote:Op maandag 16 maart 2020 12:51 schreef Sfancta het volgende:
Kwestie:
Nog 1 bed. Zwaar gehavend persoon door een auto-ongeluk of corona geinfecteerde?

Al wordt het de helft van Italië, dan gaan de meesten van ons wel bekenden verliezen.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:57 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat mensen dood gaan om ons heen is natuurlijk een tikkeltje overdreven.

Ik vind het echt bizar dat er nog zoveel mensen naar de supermarkt gaan. Bezorgen die handel zou ik zeggen!quote:Op maandag 16 maart 2020 12:57 schreef Greys het volgende:
[..]
De effecten daarvan merk je pas later. En in supermarkten etc zullen nog steeds veel mensen elkaar kunnen besmetten.

Mensen die dood gaan maken ook capaciteit vrij.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is ook dat mensen die op de IC belanden daar een week of 2 à 3 blijven. Dus die bedden blijven onwijs lang bezet, terwijl er ondertussen nieuwe gevallen bij blijven komen. Op die manier is de capaciteit snel ontoereikend.

De besmettingen lopen hier anders maar gestaag op. We zijn er ruimschoots op tijd bij dus.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:57 schreef Greys het volgende:
[..]
De effecten daarvan merk je pas later. En in supermarkten etc zullen nog steeds veel mensen elkaar kunnen besmetten.

Ik hoop dat het jou niet zal overkomen.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:57 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat mensen dood gaan om ons heen is natuurlijk een tikkeltje overdreven.

deze fase zijn we hier al een tijdje voorbij....quote:Op maandag 16 maart 2020 12:52 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Alsof ik deze reeks van minuut tot minuut volg ofzo
Maar ga lekker door met dat panische gedrag, lekker hamsteren en jezelf vervolgens een paar weken isoleren.

Zeker als we elke 3 a 4 dagen verdubbelen. Met een verdubbeling van 4 dagen heb je op 3 weken tijd veel, heel veel extra bedden/IC's nodig.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:56 schreef Tijn het volgende:
Op die manier is de capaciteit snel ontoereikend.

Nuttig nieuwsbericht welquote:Op maandag 16 maart 2020 12:59 schreef bitterbal het volgende:
12:55
De maatregel om vandaag alle scholen te sluiten vanwege de coronacrisis heeft ook gevolgen voor de drie dochters van koning Willem-Alexander en koningin Máxima. Prinses Amalia, prinses Alexia en prinses Ariane kunnen tot 3 april niet naar het Christelijk Gymnasium Sorghvliet in Den Haag.
Wat voor gevolgen het nieuwe beleid precies heeft, zoekt de schoolleiding nog uit, staat in een statement op de website. De school heeft vooral zorgen over de examenleerlingen. ,,We vinden het vervelend dat we niet nu al meer duidelijkheid kunnen geven en hopen dit zo snel mogelijk voor hen op te lossen", aldus Sorghvliet. ,,Morgen berichten we hoe we de komende weken vorm gaan geven aan ons onderwijs."
Ariane zit momenteel in haar eerste jaar op het gymnasium, Alexia zit in de derde klas en Amalia in de vijfde.
ad
lijst van vitale beroepen weer uitbreiden

Echt??quote:Op maandag 16 maart 2020 12:57 schreef Toefjes het volgende:
Wat een bende zeg. Mensen waar ik altijd op vakantie kom zijn allemaal werkloos. Huilende mensen in de supermarkt.

Mensen gaan vooral dood als ze geen intensieve hulp krijgen.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mensen die dood gaan maken ook capaciteit vrij.

Hoe weet je dat als ze bij RIVM zelf zeggen dat er al 6000 zijn waarschijnlijk? Die niet getest zijn?quote:Op maandag 16 maart 2020 13:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De besmettingen lopen hier anders maar gestaag op. We zijn er ruimschoots op tijd bij dus.

Ik werk wel vaker thuis en kan dan altijd goed productief zijn. Maar nu is alles traag en ben ik ook snel afgeleid.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:00 schreef Mothzor het volgende:
Kan wel wennen aan dat thuiswerken. Zit lekker in de tuin met mijn kop in de zon mijn werk te doen. Overal vrolijk vliegende vogels en getjierp. Is ook wel eens lekker...

We hoeven ons echt geen zorgen te maken dat de prinsessen een achterstand gaan oplopen hoor.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:59 schreef bitterbal het volgende:
De maatregel om vandaag alle scholen te sluiten vanwege de coronacrisis heeft ook gevolgen voor de drie dochters van koning Willem-Alexander en koningin Máxima. Prinses Amalia, prinses Alexia en prinses Ariane kunnen tot 3 april niet naar het Christelijk Gymnasium Sorghvliet in Den Haag.
Wat voor gevolgen het nieuwe beleid precies heeft, zoekt de schoolleiding nog uit, staat in een statement op de website. De school heeft vooral zorgen over de examenleerlingen. ,,We vinden het vervelend dat we niet nu al meer duidelijkheid kunnen geven en hopen dit zo snel mogelijk voor hen op te lossen", aldus Sorghvliet. ,,Morgen berichten we hoe we de komende weken vorm gaan geven aan ons onderwijs."
Ariane zit momenteel in haar eerste jaar op het gymnasium, Alexia zit in de derde klas en Amalia in de vijfde.
ad

Als iedereen dat doet zouden de supermarketen dat niet aankunnen. Als een aanzienlijk deel het doet (met name ouderen) en de rest niet dan is dat prima.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het echt bizar dat er nog zoveel mensen naar de supermarkt gaan. Bezorgen die handel zou ik zeggen!

Verdubbeling van relatief zware gevallen elke 3/4 dagen.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
De besmettingen lopen hier anders maar gestaag op. We zijn er ruimschoots op tijd bij dus.

Interessant altijd dat feit dat álle leden van het koningshuis naar het gymnasium gaan. Allemaal.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:59 schreef bitterbal het volgende:
ad

Ik bedoelde mensen die een oC-bed bezetten en stervenquote:Op maandag 16 maart 2020 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mensen gaan vooral dood als ze geen intensieve hulp krijgen.

Ohja, je hebt zeker geen kinderen? Hier jengelende kinderen vermaken terwijl collega's mij met allerlei problemen nodig hebben.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:01 schreef vencodark het volgende:
Workaholics die normaal te weinig tijd met hun gezin doorbrengen, kunnen dat nu wel even doen.
Denk dat het misschien, als het hoogtepunt een beetje achter ons ligt of als we meer gewend zijn, het ook wat goeds kan brengen.
Besef hoe blij je mocht zijn met de vrijheid die je had. De leuke dingen die je kon. De sociale contacten die je nu toch mist.

We hebben al sinds het begin een verdubbeling iedere 4 dagen.quote:Op maandag 16 maart 2020 13:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |