Jammer joh.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:22 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Ik dacht nog als het normale eten op is (was het niet) ga ik wel 2 weken chips eten.
Een meldinkje op de site is nog geen afdwingbare regel. Bovendien staat een regel verder dat het gaat om les. Toetsen zijn geen lessen.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:22 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Scholen en kinderdagverblijven gaan dicht vanaf maandag 16 maart tot en met maandag 6 april. Het gaat hierbij om scholen in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo.
https://www.rijksoverheid(...)derwijs-horeca-sport
Heb wel even een mail gestuurd naar het RIVM voor zekerheid hierover.
Zowel werkgevers als werknemers moeten gewoon verplicht worden tot thuiswerken indien mogelijk.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:23 schreef MakkieR het volgende:
Ik begin toch echt het idee te krijgen dat de lockdown niet werkt. Ik zie iedereen nog gewoon werken en dan heb ik het niet over de vitale beroepen.
Ook de niet vitale beroepen mogen gewoon werken.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:23 schreef MakkieR het volgende:
Ik begin toch echt het idee te krijgen dat de lockdown niet werkt. Ik zie iedereen nog gewoon werken en dan heb ik het niet over de vitale beroepen.
In veel gevallen kan dat ook gewoon. Gewoon logisch nadenken.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:23 schreef MakkieR het volgende:
Deze kit geeft snel resultaat wat erg belangrijk is ivm quarantine.quote:Op maandag 16 maart 2020 11:53 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom er gedaan wordt alsof er zoveel schaarste is. Bedrijven genoeg die al testkits aanbieden, die bovendien al de Europese CE markering hebben waardoor ze direct gebruikt mogen worden zonder dat er eerst onderzoek gedaan hoeft te worden naar werking en veiligheid.
Iedereen behalve de gesloten filialen moeten ook gewoon werken.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:23 schreef MakkieR het volgende:
Er is ook helemaal geen lockdown. Als je niet thuis kan werken en niet ziek bent, zal je gewoon aan het werk moeten. (buiten horeca enzo om dan.)quote:Op maandag 16 maart 2020 12:23 schreef MakkieR het volgende:
Nogal wiedes hé? Mensen hebben geen onbeperkte vakantiedagen oid.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:23 schreef MakkieR het volgende:
Ze hebben het bij ons nog uitgesteld. Verwacht binnen nu en een paar uur uitsluitsel dat we thuis kunnen werken. Hoop het. Moet elke dag 2 uur met het OV reizen en vanmorgen domme mensen in de bus die gewoon om zich heen aan het hoesten waren.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zowel werkgevers als werknemers moeten gewoon verplicht worden tot thuiswerken indien mogelijk.
Daar heb je een punt, wel ja dan maar afwachten op de mail van het RIVM voor zekerheid.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een meldinkje op de site is nog geen afdwingbare regel. Bovendien staat een regel verder dat het gaat om les. Toetsen zijn geen lessen.
Ik had vanochtend nog een SMSje met de vraag of ik naar kantoor kwam. Nee natuurlijk niet, wtfquote:Op maandag 16 maart 2020 12:23 schreef MakkieR het volgende:
Maar het is niet per se heel erg incorrect. Als een mutatie van het influenza virus dezelfde toestanden veroorzaakt moet dat even serieus genomen worden, ook al zou dat strikt genomen wel een griepje zijn.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:17 schreef Fukushima het volgende:
[..]
weet ik
maar mede door het een griepje te noemen neemt men het niet serieus.
wat maakt de prijs dan uit?quote:Op maandag 16 maart 2020 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja maar ik werk thuis, dus ik verbruik helemaal geen benzine nu.
wanneer is besloten dan dat niet vitale werkzaamheden niet meer plaats hoeven te vinden? Daarvan mogen alleen de kinderen niet naar school/opvang.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:23 schreef MakkieR het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Erger dan Italië kan bijna niet qua noodtoestand, daar moet je een verklaring hebben om onderweg te gaan en toch blijft het rijden.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
kan altijd nog in de volgende fase
Ik heb nu even geen tijd om hem te kijken, maar kun je een korte samenvatting geven?quote:
Hoe moeten mensen volgens jou aan eten komen?quote:Op maandag 16 maart 2020 12:26 schreef KingRadler het volgende:
supermarkten dicht / avondklok / geen samenscholing
dit gaat zeker het Virus indammen.
quote:Op maandag 16 maart 2020 12:26 schreef Fer het volgende:
Rutte kondigt vanavond een verdere beperking voor de zuidelijke provincies in. De rekenmodellen zullen inmiddels wel bekend zijn. Hij kan niet anders.Provincies?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
1 ouder is volgens de overheid voldoende:quote:Op maandag 16 maart 2020 12:25 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Iedereen behalve de gesloten filialen moeten ook gewoon werken.
Is enkel dat kinderen van ouders die beide een vitaal beroep uitoefenen (Of alleenstaande ouder die dat heeft) naar school mogen voor opvang. Voor niet vitale beroepen hebben die kinderen geen opvang.
https://www.rijksoverheid(...)irus-en-kinderopvangquote:Wat als ik in een cruciale beroepsgroep werk, maar mijn partner niet?
Het uitgangspunt bij één ouder die een cruciaal beroep uitvoert is dat ze de opvang zelf thuis moeten regelen. Als dat niet lukt kunnen ze opvang krijgen op school/verblijf. Beide ouders met cruciaal beroep is geen harde eis. Er moet opvang zijn zodat mensen met cruciale beroepen aan het werk kunnen blijven.
Hamsterenquote:Op maandag 16 maart 2020 12:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Hoe moeten mensen volgens jou aan eten komen?
Bij Op1 werd gister anders gemeld.quote:Op maandag 16 maart 2020 12:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
1 ouder is volgens de overheid voldoende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)irus-en-kinderopvang
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |